@ kim: ahhh arme aukje! Gelukkig gaat t nu weer ietsje beter! En eigenlijk wel logisch dat ze nu snachts ook wil drinken hoor, ze heeft waarschijnlijk een hoop in te halen! @ penny: vervelend dat je ook BI hebt! Zou t misschien met t dansen ook te maken hebben ofzo, dat we te flexibel zijn? @ sammie: thnx! Haha En idd geen succes dan nee haha gelukkigzijn je plakkaten nu weer weg @ ukkie: fijn dat je man zijn excuses heeft gemaakt en dat jullie goed gepraat hebben! @ maia: beterschap voor jpu en je mannetje! Met Quinten gaat t vandaag echt supergoed! Hij is echt extreem blij en DRUK!! Hihi net toen ik thuiskwam ging hij heel hard lachen, gillen, spartelen en wat je maar kan bedenken, hij deed t Heb zelf een hele heftige middag gehad op t werk. Zal jullie de details besparen, maar er was een peutertje met een koortsstuip en geloof me, dat maak je liever niet mee! Hij maakt t nu gelukkig weer goed voor zolang het duurt.... Hij heeft t namelijk in zo'n extreme mate dat hij er al zeker 40 heeft gehad en meerdere malen is opgenomen ervoor. Pfff ben er nog van onder de indruk, heftig!
goedemorgen! hier gaat het ietsjes beter, nog steeds ziekig maar werd vanochtend voor het eerst wakker dat ik dacht, he ik voel me 'goed'. Tim is nog wel ziekig, hij heeft vannacht weer flink gehuild, is dan echt niet stil te krijgen, gelukkig duurde het nu maar zo'n 45 minuten, toen was hij rustig genoeg geworden om terug in zijn bedje gelegd te worden. Hij hoest nog flink en is nog flink verkouden. @engeltje: fijn dat het beter lijkt te gaan met Quinten. medicatie helpt nu dus wel? @kim: heftig allemaal hoor. sterkte en beterschap voor de kleine meid. @penny: vervelend, toch bekkeninstabiliteit. Nou ja, hopelijk gaat de fysio en de oefeningen helpen.
Goedemorgen @ Kim vervelend! Sterkte en beterschap! @ Maia fijn dat het al iets beter gaat! Tis een rotgriep! Zielig dat hoestje he?! B hoest ook nog en nog wat verkouden. @ Engeltje wat onwijs schattig en leuk om zo thuis te komen. Hopelijk komt er snel duidelijkheid mbt tot Quinten en wordt het wat rustiger in jullie huisje! Nog tips kwa brood? En wat erop etc... vind toch weer lastig en wanneer te beginnen enzo... maar denk dat hier wel een ventje is dat er aan toe is. @ Bv stop helemaal, tis zo weinig... tis goed zo. Heb het even moeilijk gehad vorige week, maar heb er vrede mee. En kan trots op mezelf zijn... ondanks nog 2 rondlopen en eentje op de basisschool... de reflux van B en toch doorgezet! @ Hier een goede nacht gehad... B had om half 8 flesje en naar bed, werd wakker om 23.30 omdat hij op zijn rug gedraaid was en niet terug kon hihihi! Wou ook flesje en heeft vervolgens geslapen tot half 8. Super dus! D was logeren en komt straks thuis, ook J heeft goed geslapen. Verder weer aan t opruimen. Gister J dr kamer gedaan en nu die van D en begin maken met die van B! Drukdrukdruk maar gaat de goede kant op! En de boom voor B zijn kamertje ff oppimpen Komende week komt er ook nog een losse tak bij... ben zo benieuwd naar het resultaat... al duurt dat nog ffies!
@ maia: gelukkig voel jij je al ietsje beter! Hopelijk knapt Tim ook snel een beetje op! Denk niet dat de medicatie toch ineens voldoende werkt hoor, hij heeft zowieso 1 x in de zoveel weken dat hij alle poepies die dwars zitten eruit gooit en dan gaat het wat beter. Het is me wel duidelijk dat het grootste probleem toch ook echt in die darmen zit. Hij krijgt nu 1 zakje forlax per dag, maar weet niet of dat dat nog verder opgehoogd mag worden, weet jij dat? Misschien dat we dan al een heel eind verder komen. @ jadebo: je mag zeker trots zijn op jezelf hoor!! Je hebt t bijna 6 maanden volgehouden, petje af! En dat met 3 kinderen in huis terwijl je er voor een groot deel in je eentje voor hebt gestaan! Snap wek dat je het er even moeilijk mee hebt gehad, het lijkt mij op dit ogenblik echt verschrikkelijk om ermee te moeten stoppen! Nooit verwacht dat ik dat ooit zou zeggen haha! Heb altijd gezworen never nooit bv te gaan geven en nu ben ik zelfs een paar keer in tranen uitgebarsten als ik een productiedip had Wat fijn dat B zo lekker heeft geslapen en wat een mooie boom zeg! Qua brood heb ik wel echt gewacht tot hij 6 maanden was ( naja 1 dag ervoor dan ) En tips.... Uhm, nou ik dacht ik start met een korstje, maar dat korstje werd uiteindelijk een half kapje zo lekker vond hij het en toen dat op was wilde hij de andere helft ook nog! De dag erna heb ik een boterham dubbelgevouwen en 1 x doormidden gesneden en zo in zijn handje gegeven. Binnen no time was het zo goed als op. Gister precies hetzelfde gedaan, maar ook een paar kleine plukjes eraf gehaald en zo gegeven en ook dat ging goed, al verslikte hij zich daar wel iets sneller in. Maar dat was er na even hoesten ook zo weer uit. Vandaag ga ik er een klein beetje boter op doen, kijken hoe hij dat vindt. Bouw alles nog steeds stapje voor stapje op bij hem. Wat er verder ook vaak wordt gedaan is stukjes brood maken met een beetje melk erover en dat zo geven ( is niet echt mijn ding, blegh! Hihi ), of lekker een beetje geprakt fruit op t broodje smeren.
Engeltje Thnxx ! Ben er ook trots op! Bij D was het maar 3,5 mnd gelukt, daarna begon de opleiding! BRood begin ik ook met 6 mnd, dat is hij woensdag. Geef je bruin? T lijkt mij idd ook niet lekker met melk... jekkk! Moet meteen denken aan Najib: kleddiekleddie melk hihihi! JE hebt gewoon een heerlijk smulpaapje daar!! Heerlijk dat hij 'eten' zo lekker vind!
Geef hem lichtvolkoren brood, dat schijnt ook het kbeste te zijn om mee te beginnen En ja het is zo'n smulpaap! Denk dat als ik hem de kans zou geven dat hij alles wat ik op m'n bord heb ook zou opeten Hij kan ook zo ontzettend boos worden als hij niet krijgt wat ik heb! En gister had hij alleen een potje groente uit de vriezer, dus niks in zijn handje erbij, nou dat was geen succes hoor! Heb hem er uiteindelijk maar een minirijstewafeltje bij gegeven, zodat hij iets in zijn hand had klein boefje! Zo nu ruik ik poepies, ff verschonen gelijk, want ook een poepluier wil hij zsm uit haha Strakjes lekker zwemmen
Engeltje, je klinkt heel vrolijk!Goed om te horen Geniet vn het zwemmen! Gaat Quinten mee? Jedabo je hebt het echt heel goed volgehouden met 3 kids! Het moment dat je stopt zal denk ik altijd moeilijk zijn. Ik was ook gestopt natuurlijk maar toch weer begonnen. Nu vind ik het maar lastig om te bedenken wanneer ik wil stoppen. Maia een 45 min huilen vind ik nogal wat hoor meis! Dikke knuf. Slapen jullie beebjes ook zooooveeel? Hier sochtends na de ochtendvoeding gelijk weer in bed, dan om 09 uur een voeding en weer naar bed, en dan om 13 uur weer na de voeding gelijk naar bed. Pff kan me huis amper uit zo!
@ Sammie: thnx! T scheelt heel veel dat het wat beter gaat met Quinten en dat ik een wat betere nachtrust heb Gister heb ik het wel even heel moeilijk gehad hoor. Kreeg een enorme flashback naar Quinten z'n heftigste ademstop en naar de bevalling toen ik uiteindelijk bezig was met dat kindje wat bewusteloos raakte na z'n koortsstuip.... Maar vandaag gelukkig een leuke dag dus en dat doet me ook erg goed! Net terug van het zwemmen en Quinten vond t toch weer zo leuk! We zijn dik 5 kwartier in het water geweest! Heb hem nu net gevoed en hij ligt nu lekker naast me te tukken. Ga zelf ook ff lekker tukken! En nee Quinten slaapt niet zoveel hoor! 2 a 3 x per dag, gemiddeld 4 uurtjes en soms minder. Fijne dag allemaal!
@ Kim, beterschap met Aukje! @ Engeltje, fijn dat hij zo'n goede dag(en) heeft! @ Maia, beterschap met Tim. @ Jadebo, rot van de bv maar fijn dat je er vrede mee hebt. Je hebt het lang volgehouden hoor! Fijn zo'n goede nacht, dat doet een mens goed! Ik heb dezelfde boom . Super leuk! @ Sammie, hier slaapt hij nu juist minder. De nacht zo'n 10-11 uur en dan overdag 3x 1-1,5 uur (soms een uitschieter van 2 uur). Vandaag was vl werken dus ik weer een dagje met V alleen. Hij wilde niet slapen vanochtend. Had een half uur geslapen ofzo en maar huilen. Denk dat hij volop in het sprongetje zit. Hij is wat 'lastiger'. Dus maar uit bed gehaald na een paar keer de speen geven en even met de kinderwagen wat boodschapjes gedaan. Zwemluiers zijn bij de Kruidvat in de aanbieding btw. Vanavond lekker niks doen en dan weer vroeg op morgen . V wordt rond 6 uur wakker en ik val heel moeilijk in slaap en hij wil om 7 uur de fles. Dus komt erop neer dat ik om 6 uur opsta *gaap*.
Ukkie, ieder uur is wel vermoeiend zeg. Gelukkig gaat het met de kv iets beter. De vermoeidheid maakt je natuurlijk ook geprikkeld, daarom is het ook belangrijk dat je man je ondersteunt als je er even doorheen zit, gelukkig lijkt ie dat nu te begrijpen! MF, haha wat schattig die driftbuitjes van zo'n mini-mensje! Engeltje gelukkig gaat het iets beter! Een half jaar alweer, toch een hele mijlpaal! Jadebo, jammer dat het zo terugloopt. Probeer maar te genieten van die borstmomentjes die je nog wel hebt. Kan me voorstellen dat het moeilijk is voor je, of heb je er wel vrede mee? Edit: lees net dat je helemaal stopt, jammer maar wel goed dat je het zo lang hebt volgehouden met drie andere kinderen! Maia, veel beterschap voor jullie! Sammie, pas je op dat je geen borstontsteking krijgt als je zo lang niet kolft of voedt! Een uur drinken komt hier ook wel eens voor, maar dat is op het laatst meer sabbelen dan actief drinken. Kan even niet verder reageren, want meisje krijgt weer honger.
@engeltje: wij moesten, toen we net begonnen met de forlax en het voor geen meter hielp, de dosis ophogen naar 1,5 zakje per dag. Dat hebben we weer afgebouwd toen de verstopping eruit kwam. Want houdt hij last van verstopping met de dosis die hij nu heeft? Bij ons zijn ze heel makkelijk, het is lichaamseigen stof wat erin zit dus het kan geen kwaad dus ik moest de dosis zoeken die voor hem werkte, want als je teveel gaat geven kan het zijn dat hij dus alleen maar diarreeachtige luiers krijgt (wij moesten hem met 1 zakje per dag op een gegeven moment 2x per dag schone kleren geven, dat was voor ons teken om te gaan afbouwen) @sammie en andere dames: thanks vannacht ging redelijk. Hij heeft niet gehuild, maar is wel een keer of 8 wakker geweest, hoesten, speentje enzovoorts. hij drinkt zijn flessen ook erg slecht maar dat is logisch, heeft zoveel slijm en dan helpt melk ook niet echt mee. maar echt eetlust heeft hij ook niet en hij slaapt enorm veel, dus met Tim is het nog niet geweldig. maar gaat ook wel weer over.
Jadebo, je hebt toch maar mooi bijna zes maanden bv gegeven! En dat met nog twee andere kinderen en dat in je eentje, diep respect! Maia, hopelijk slaapt Tim snel weer door! Zit op mn telefoon dus even snel haha. Met Saar gaat het eindelijk wat beter, ze heeft vannacht voor het eerst deze week weer doorgeslapen, dus mama ook blij. Ook heeft ze weer wat gegeten, niet veel maar toch. Vandaag zijn we even door het natuurgebied voor ons huis wezen wandelen, Saar sliep heerlijk in de draagzak. Hopelijk slaapt ze vannacht weer goed en hangt ze niet zoals de rest vd week om het uur aan de borst want anders stort ik nog een keer in.
Maia, logisch dat ie minder eetlust heeft. Hopelijk knapt ie snel op. Cin, wat fijn dat het wat beter gaat met Saar en dat ze weer doorslaapt. Als je eraan gewend bent geraakt lijkt het me moeilijk om weer om te schakelen als ze ineens weer wakker worden. Ben dit weekend ziek geweest, dus weer een kilo afgevallen. In totaal min 18 sinds de zwangerschap, waarvan 14 kilo van de zwangerschap waren. Ik maak me een beetje zorgen of ik de bv wel vol kan blijven houden als ik maar af blijf vallen. Doorslapen doet ze nog steeds niet, op zich niet erg voor een baby van haar leeftijd, maar wel vermoeiend voor mij in combinatie met werk. Als ik haar pap geef slaapt ze iets langer, maar als ik daarvoor dan iedere dag extra moet afkolven dan blijft het eigenlijk even vermoeiend. Ik ben geen fan van het kolven. Dus op de dagen dat ik werk krijgt ze dat, want dan krijgt ze toch al een afgekolfde fles. Misschien als ze zes maanden is dan ik de pap met opvolgmelk ga maken, maar daar moet ik nog even over nadenken. Wie weet slaapt ze wel beter door de groente die ze dan gaat krijgen.
goedemorgen! @cin: fijn dat het wat beter gaat met Saar! @aislyn: kan me voorstellen dat het zwaar is dat ze nog niet doorslaapt. Hier een mannetje dat ook nog niet zo enorm goed doorslaapt hoor, meestal wordt hij om 5 uur wakker (nu hij ziek is vaker) en met een speentje is het te rekken tot 6:30 ongeveer dus erg netjes maar ik kan niet wachten tot hij gewoon tot 7 uur slaapt ofzo dus ik begrijp het helemaal. hier gaat het weer een tikkeltje beter, gisternacht moesten we er nog 8 keer uit voor hem, vannacht maar 2x dus dat viel reuze mee! hij hoest nog wel flink maar gaat wel beter met hem. Straks naar het cb, ben benieuwd hoe hij gegroeid is.
Peohh weer veel geschreven hier! @kimmikim jeetje wet vervelend zeg dat aukje zo ziek was! Gelukkig gaat het al wat beter! Sterkte voor jullie! @engeltje wat fijn dat het zo goed ging met m. En jeetje wat een gebeurtenis op je werk kan me voorstellen dat je van slag was!! @maia, mannetje nog niet beter? beterschap! @jadebo, wat heerlijk dat ie zo goed geslapen heeft. En wat een gave boom zeg!!! veel respect trouwens voor je dat je de knoop hebt doorgehakt wat betreft bv. Nogmaals je kan super trots zijn op jezelf! @sammie, overdag slaapt ze hier wel veel, snachts helaas wat minder Slaapt ze niet in de kinderwagen dan zodat je ff weg kunt? @penny, ook een sprongetje? hier volgens mij ook, een hele grote!!Goeie tip van de zwemluiers, ik ga woensdag ff kijken. @maia kan hij niets krijgen tegen het slijm? (weet niet of dat zo vroeg al mag) @cin85 ah wat lekker dat ze weer goed slaapt!Hoe ging het vannacht? @aisleyn, meid ik snap je helemaal wat betreft slapen en kolven. Hier hetzelfde. ben sinds vorige week met een fles kv begonnen. Daar sliep ze rustiger van (dronk nog wel 3-4x maar was "rustiger") Maar vannacht was het weer drama dus weet niet of kv voor ons wel de oplossing is voor het doorslapen. Gisteren heb ik ook pap gegeven. Gezien ik niks meer gekolfd kreeg (en ik niet wist of ze het ging opeten) heb ik het met kv gedaan. Ze vond het heerlijk maar ook dit resulteerde helaas niet tot doorslapen @hier dus beetje bagger.. van 20.00-23.00 sliep ze goed, en daarna weer ieder uur in paniek wakker. Dan pakt ml dr op,zittend in bed, hobbelt even met r en duwt dan het speentje erin (die ze eigenlijk probeert uit te spugen) en na een minuut lijkt het alsof ze in coma valt, armpjes en beentjes ook ineens helemaal slap en kunnen we haar weer slapend weg leggen. Uur later weer in paniek wakker en zelfde ritueel.. Duurt dus niet heel lang maar vind het wel apart.
@ Ukkie, dag in paniek wakker worden herken ik wel hoor! Hier als S een keer in de Maxicosi in slaap is gevallen en ze wordt wakker, gaat ze echt gillen van angst? Zelfde is als ze bij me heeft gedronken en in slaap valt en ik haar dan wil loskoppelen. Dan ook schrikt ze zich het leplazerus. Wakker in bed leggen lukt zeker niet? Dat ze op een plek bewust in slaap valt helpt denk ik wel tegen de schrik. @ Ukkie & Aislyn, Lastig hoor dat een grote fles niet helpt voor doorslapen. Denk wel dat je doorslapen niet kunt afdwingen. Als je het geprobeert heb en et lukt niet tja, Je kan ze moeilijk drogeren hihi Lijkt me wel erg zwaar hoor trouwens, ben er nu al zo aan gewend. Hoeveel zit je nu onder je startgewicht dan? Hier 5, maar ik maak me nog geen zorgen. Er mag nog max 10 af @ Cin fijn dat het weer iets beter lijkt te gaan! Wathad ze nou precies? Hebben de artsen dat nog kunnen vinden? @ Maia fijn dat Tim weer beter sliep dan eerst
@aislyn, Wat hier goed hielp tegen het afvallen (gewicht is nu 7kg onder normale gewicht maar wel stabiel) is toch iets extra's eten, en dan vooral wat je lekker vind, anders kreeg ik het niet naar binnen. Dus op mn vrije dag ontbijten met een lekker spiegeleitje met spek,wat huzarensalade bij de lunch, ipv een toetje lekker een bakje ijs na (slagroomijs bv ) lekkere klodder mayo bij de gebakken aardappeltjes. en volle producten, volle yoghurt en melk als je dat lekker vindt. Sammie, Na de voeding van 23.00 leg ik haar gewoon wakker in bed, en speelt ze nog even met r knuffel en valt dan normaal in slaap. Snachts wakker wegleggen lukt niet want ze schreeuwt alles bij elkaar Afdwingen lukt inderdaad helaas niet dus het zal wel een fase zijn...
De keren dat Aveline wakker in slaap is gevallen kan ik op één hand tellen helaas. Het zou wel beter zijn voor haar, maar het lukt haar gewoon niet. Ik weeg nu 55 kg, voor mijn zwangerschap 59. Er mag nog twee kilo vanaf en dan gaat het echt richting ondergewicht voor mij. Ik denk ook dat het door die griep kwam dat er weer een extra kilo af is dus hopelijk komt die weer terug. Het is volgens mij niet goed om zoveel af te vallen. Extra trek heb ik wel, smeer ook al margarine op mijn brood wat ik voorheen nooit deed en eet drie extra boterhammen op een dag. Inderdaad regelmatig een gebakken ei, hmmm. En vla toe ipv yoghurt. Ik zat te denken om meer sap te gaan drinken ipv alleen kruidenthee en water. Inderdaad kan ik nog volle melkproducten gaan gebruiken ipv halfvol.
@ maia: fijn dat t al ietsje beter gaat! Heb je al geprobeerd een beetje water na zn fles te geven? Dat kan helpen tegen het slijm! Quinten poept nu wel iedere dag sinds de forlax, maar het is nog steeds niet alles en nog behoorlijk hard. Als hij ook geen kiwi of sinaasappelsap erbij krijgt, dan heeft hij ook weer een stuk meer last. Misschien moeten we anders de ka morgen even bellen en vragen of we de dosering idd iets omhoog mogen doen. Hoe was het met jouw binkie bij het CB? @ cin: fijn dat het weer wat beter gaat met Saar! @ aislyn: Quinten kon eerst ook niet zelf in slaap vallen en bij de osteopaat is er toen bij hem ook uitgekomen dat hij flink wat blokkades in zijn nekje, rug, en schouders had, waardoor hij totaal niet kon ontspannen. Na een paar behandelingen is hij daar vanaf gekomen! Misschien iets om te proberen? @ ukkie: het kan zijn dat ze heel erg aan het dromen is he! En misschien krijgt ze wel tandjes en heeft ze daar pijnscheuten van! Het blijft ook altijd lastig zoeken he met t slapen @ doorslapen: voordat Quinten weer zo'n pijn kreeg sliep hij wel door, nu heeft hij ondertussen wel minder pijn, maar is het nu gewend om snachts wakker te zijn ofzo. Ook wordt hij soms net als jullie ukkies ineens in paniek wakker, maar zodra je dan bij hem bent, even over zn bolletje aait en zn speen terug geeft slaapt hij weer. Ik gok dus echt dat hij dingen aan het verwerken is nu in zijn slaap. Ik geef hem ook geen kv of rijstebloem ofzo aangezien hij al genoeg last heeft van zijnbuikje, maar ik geef hem wel een flesje afgekolfde melk van 200 cc om 22.00. Hiermee redt hij het meestal tot 7.00/7.30 en vanmorgen had hij ineens een uitschieter tot 9.45!!! Wel een paar x wakker geweest vannacht hoor. Hier vanmorgen bij het cb geweest en we kregen heel veel complimentjes over hoe we met Quinten en zijn reflux omgaan, ondanks dat het zo slopend is allemaal. En ook dat hij zo ontzettend goed en vlot ontwikkeld ondanks dat het al zo'n lange tijd niet zo lekker gaat met hem. Verder was ze ook echt razend enthousiast over dat ik nog steeds volledig bv geef naast zijn hapjes en dat terwijl ik altijd gezegd had nooit bv te willen geven. Het schijnt bij ons in de omgeving ook echt nog maar heel weinig voor te komen dat mensen het na 3 tot 6 maanden nog geven. Ben dan ook megatrots dat dit nog steeds lukt ondanks mijn eigen klachten en ondanks dat Quinten zo ontzettend onrustig kan zijn tijdens het drinken omdat hij pijn heeft. En dan nu de tussenstand: Hij is nu 68 cm en 8220 gram Bij het Cb buigt hij nu wel iets af in zn lijntje, maar niet zorgwekkend ofzo. Ik ga hem zo weer even in de bvcurve zetten, kijken hoe het daar zit. Oh en hij mag vanaf nu ook lekker een beetje vlees door zn groente heen, had het nu nog niet in huis, maar binnenkort is hij geen vegetarier meer
Goedemorgen Engeltje altijd fijn om complimentjes te krijgen Maar je doet het ook super goed! Ondanks de moeilijke tijden met je ventje! ?Je kunt echt trots op jezelf zijn!! Lekker gegroeid weer... wij mogen morgen ben benieuwd! Afvallen: ik moet nog 2 kilo en dan zit op gewicht van voor de zwangerschap en dan wil ik er nog minimaal 5 afhebben al zou 10 beter zijn hihih! Ukkie vervelend miss heeft ze last van een 'sprongetje'?! Maia fijn dat het weer ietsje beter gaat met Tim! Hier gaat het redelijk, drukdrukdruk! Veel in huis bezig, veel uitzoeken/weg zetten voor Koninginnedag. Ga lekker staan dus alles verkopen, nou ja iig de spullen die ik niet meer nodig heb, maar een aantal dingen bewaar ik gewoon... zoals wieg ed. Met B gaat het redelijk, hij rommelt nog beetje met de flessen. De hapjes gaan er goed in en hij is een ontzettend vrolijk ventje! Hij wordt alleen om 5 uur wakker... iets minder dus! Maar na een flesje slaapt hij weer tot ong. 7 uur. Morgen wordt hij alweer 6 maanden, gaat snel zeg!! Heb nu nog klein beetje nr 1, wat zouden jullie doen, nog een pak 1 halen. Denk niet dat ik het red tot morgen...