welkom dames.. misschien willen jullie ook mee kletsen op facebook? Hier ook blij met het cb hoor. Ze zijn erg aardig en behulpzaam. Had het erger verwacht
@ dimisto: welkom! Hier vannacht voor het eerst sinds heeeele lange tijd doorgeslapen! Ook geen speentje hoeven geven.... Alleen toen ik m'n kereltje vanmorgen uit bed ging halen lag hij in een grote plas opgedroogde spuug en geen melkspuug zeg maar.... Hij ligt nu op mijn buik al dik anderhalf uur en is net een half uur geleden in slaap gevallen en dat is zo niks voor hem! Echt een duf konijntje. Gister had hij al ineens wat diarree en daar waren we eigenlijk blij mee, maar hij is dus echt ziekjes nu en dat is minder! Normaal heeft hij sochtends ookeem volle plasluier, maar nu helemaal niks. Even goed opletten dus!
Welkom Dimisto! Hopelijk gaat het snel weer beter met je ventje Engeltje ' Wel fijn dat ie doorsliep maar ja, ziek zijn is ook niet leuk.
Enfermera en Dimisto, welkom! Pap, ja dat krijgt ze maar in een papfles van afgekolfde melk op de dagen dat ik moet werken. Hier nog vier poepluiers op een dag, dus voor verstopping ben ik niet bang. Ze slaapt er nog niet echt beter op, de ene keer wel, de andere keer lijkt het gelijk te zijn. En als het niets uitmaakt heb ik geen zin om melk af te kolven, dan heb ik haar liever aan de borst. Ik gebruik trouwens biobim. Ze heeft nu ook haar eerste groentehapje gehad, maar ze hield nauwelijks wat binnen. Soms kauwde ze een beetje en als het dan te ver in haar keel kwam ging ze kokhalzen. Ik heb trouwens zoete aardappel gegeven. Dus van deze hoeveelheden gaat ze ook niet beter slapen helaas, maar het was het proberen waard. Gisteravond om half tien laatste voeding gegeven en toen rond twee en vier uur wilde ze weer (vreemde tijden vind ik zelf). Vanochtend om zeven uur weer wakker voor haar "ontbijt". Osteopaat, ja ik heb er al wel over nagedacht maar mijn vriend is nog sceptisch. Fijn dat je een goed cb hebt, Engeltje! Hier is het wisselend, het advies om 's nachts water te gaan geen ipv borstvoeding vond ik niet echt borstvoedingsvriendelijk. Maar verder zijn ze wel aardig en het wegen en meten vind ik leuk. Sterkte met je zieke mannetje trouwens, wat zielig zeg, het zit hem ook nooit eens mee. Van het ene naar het andere uiterste. Beterschap gewenst!
@ engeltje, jeetje dat lijkt me even schrikken! Hoe gaat het nu met m? Hoop dat je lekker bij making blijven vandaag. @aiselyn, kokhalzen kan een normale reactie zijn volgens mij, daarom is t in het begin nog naar erg weinig wat ze binnen krijgen. Hier krijgt ze de pap uit een bakje om 18.00 want dan kan ik t zelf geven. Op het Kdv krijgt ze nu twee flessen (180 bv en 150 kv) de laatste fles daar om 15.30 dus om 18.00 gaat die pap er wel in , gisteren ging alles op! (60ml en 2eetlepels,vrij dik dus)ik geef het trouwens op schoot half liggend. en d'r mondje gaat wagen wijd open als de lepel eraan komt. Zo kan ik de groente wel uitstellen tot 6maand denk ik. Vannacht ging het redelijk. Gisteren om 18.00 pap, 20.00 de borst en om 1.00 pas weer! Daarna nog drie keer wakker geweest maar hoefde pas weer om 6.00 te drinken. Om 8.30 opgestaan voor haar "ontbijtborst" en daarna van 10.00-11-30 geslapen. Nu ligt ze heerlijk te spelen op d'r nieuwe kleed van de Ikea (met plastic aan de onderkant dus niet te koud en handig voor buiten straks )
@ aislyn: wat houdt je vriend precies tegen daarin dan? Ik had vroeger ook wel m'n twijfels erbij hoor, maar op een gegeven moment was ik zo ten einde raad dat ik zoiets had van ach ik kan het gewoon een keer proberen en ik zie wel wat er gebeurd, het kan in ieder geval geen kwaad! 2 Dagen later had ik een totaal ander kind! Maar mocht de drempel misschien toch net iets te hoog liggen voor je vriend, dan eens laten kijken door een fysiotherapeut? Mocht er een blokkade zitten dan ziet ook hij dat snel zat! En thnx! Het gaat hier idd echt zo van het ene naar het andere uiterste, zo vervelend voor m'n mannetje! Morgen telefonisch overleg met de ka, want de afspraak vrijdag kan niet doorgaan van haar kant.... Quinten heeft trouwens nog steeds niet geplast, wel weer gespuugd en gepoept. Gelukkig is hij tussendoor wel goed alert, alleen steeds maar voor een kwartiertje ofzo, daarna is hij weer doodop en hangt ie bij me..
@ ukkie: dat klinkt als een goede vooruitgang vannacht zeg! Wat fijn! Hopelijk gaat t nu steeds beter snachts!!
@ukkie1985: Inderdaad een leuke datum he?! wij hadden haar nog eerder verwacht (vroegtijdige weeën etc) en was pas 14 november uitgerekend! Ik geef inderdaad borstvoeding en loopt als een tierelier! Had ik zelf nooit gedacht, maar ze doet het er goed op, en wou eerst met 6mnd afbouwen maar als het zo blijft, zetten we mooi nog even een tijdje door. @Anoniempje2011: meekletsen op fb? im in!
@ dimisto, toevallig, wij hadden er ook eerder verwacht. Ik ben met 32 weken opgenomen ivm vroegtijdige weeen en verweekte bmm. Gelukkig zette het op dat moment niet door en mocht ik na twee dagen weer naar huis. Natuurlijk rustig aan gedaan en bij iedere kramp dacht ik: oh ze komt eraan. uiteindelijk een week te laat haha
@ukkie1985: waauw bizar, ik met 33+4 opgenomen, aan de weeënremmers, en met 37 weken ingeleid, eerst met tabletjes en later ruggeprik! want ze gaf geen druk op mn bbm, en mijn lichaam kon het niet langer aan, zelfs toen duurde het nog een eeuwigheid is pas met 37+3 geboren, zo zie je maar, de natuur zit raar in elkaar en die kleintjes geven iedere dag weer verassingen weg!
@dimisto: welkom! @engeltje: he bah, beterschap voor je kleine man. @aislyn: zal wennen zijn de voeding. en kokhalzen hoort erbij, moeten ze ook leren. hier alles goed, mannetje heeft gisteren 4 flessen gehad (kwam zo uit toevallig) en om kwart over 9 gisteravond de laatste en hij heeft gewoon 'doorgeslapen' (1x een speentje). dus dat was wel prima. hoe het vandaag gaat zien we wel weer, is nu op het kdv. hij drinkt nog steeds zijn flessen niet leeg, laat nog steeds tussen de 50 en 70 staan, maar ja, hij kan het hebben
Engeltje beterschap voor je kleine ventje. Klinkt echt als een ander ventje. Dimisto welkom! Hier vannacht rond 3.15 werd b wakker haha echt grappig hij werd 6 mnd geleden om 3.21 geboren. Moest daar meteen aan denken. Hahh Verder vanochtend naar ch geweest en hij weegt nu 7315 gram en is 67 cm. Doet het prima. D doet ook goed moet alleen terug voor oogtest die was met 1 oog twijfelachtig. Nu ff lekker rust in huis
Welkom dames! @Pap, vanmorgen ging het bijna helemaal op! Daarna wilde ze nog wel aan de borst, dus er past nog meer in @Aislyn, hier komt Sofie ook 's nachts vaak na een uurtje weer. Dan heeft ze de eerste keer maar 1 kant gedronken en wilde ze de 2e echt niet. En een uurtje later wil ze hem wel. Gaaaaaap... En slaapt ze daarna nog 2 of 3 uurtjes. @Ukkie, fijn dat het iets beter ging. Was ze niet aan het huilen vannacht toen ze wakker was? Hier een goede nacht gehad. Om 20:45 ging ze naar bed en heeft ze tot 4:45 geslapen. Ik heb haar 1x gehoord tussendoor, maar binnen een minuut was het weer stil. En daarna sliep zowaar nog 3 uur. Had heerlijk geweest als ik ook weer in slaap had kunnen vallen @Maia, fijn dat Tim weer is opgeknapt. @Engeltje, hoe is het nu? Heeft hij al geplast? Heeft hij koorts?
Nou hij leefde net in 1 x weer helemaal op, praatjes voor 10 en alleen maar lachen! Helaas nog niet echt gedronken en een iniminiplasje gehad en nu slaapt hij lekker in z'n bedje. Hij heeft geen koorts gelukkig alleen een klein beetje verhoging, 37.8. Hopelijk gaat t strakjes ook gewoon weer goed en gaat hij weer beter drinken. Beetje vaag wat t is!
@engeltje, meer tandjes op komst misschien? Sofie heeft net haar eerste groentehap gehad. Ze vond de wortel erg lekker. Ze wilde hem niet zelf vasthouden, misschien had ik een dunnere uit moeten zoeken. Maar ik hield hem voor haar en ze dook er op af Ze kreeg het nog niet echt fijngekauwd, dus ze spuugde de stukken uiteindelijk weer uit. Daarna nog wat geprakt gegeven en dat ging best aardig
@ lycka: als van tandjes de reflux ook heel heftig kan worden zou het kunnen. Hij heeft alleen nog nooit zn groente uitgespuugd en nu net kwam dat er ook weer uit. Ik ga het morgen eens aan de ka vragen. Wat leuk dat ze de wortel echt aanviel en zo lekker vond! En die grote stukken eten komt vanzelf hoor! Hier hebben we vandaag iets gevonden wat Quinten echt niet lekker vond....andijvie! Blegh! Hij eet t wel een beetje, maar niet van harte en na 10 happen was hij echt klaar! Nu kan t ook zijn doordat zn buikje wat van streek is natuurlijk, maar ik gok toch echt dat dit niet tot zijn favorieten behoort
Hij kan ook niet alles lekker vinden natuurlijk Als je op het forum zoekt over tandjes en reflux dan lees ik dat veel kindjes er meer last van hadden bij doorkomende tandjes.
Leuk al die hapjes verhalen! Hier nog steeds niet haha Vind het ook wel lastig om er mee te beginnen. Want dat betekend dat ze wéér gegroeid is en groter wordt. Houden van is loslaten.. Volgende week gaan we ermee beginnen We zijn ook een zooi easyfit (wasbare luiers) rijker. Toch besloten er wel voor te gaan ipv van wegwerp. Ben benieuwd!
Nieuwe dames, welkom! Hier even kort, ben doodmoe. Werk is erg druk deze week. Zit steeds in De Meern, en file-technisch is dat niet handig vanuit Eindhoven soms . Met V gaat het heel goed. Nog steeds erg hangerig en snel verveeld, sprongetje denk ik zelf. Ach, ja dat gaat ook weer over . Verder is het een super vrolijk mannetje. CB vind ik hier trouwens wisselend. De verpleegster is heel fijn maar de arts is een norse vrouw die slecht Nederlands spreekt. Daar kan dus geen lachje vanaf en die vraagt ook bijna niks.
@jadebo, dat is wel toevallig zeg! En leuke foto @lycka, ja ze huilt wel als ze wakker wordt snachts (MIsschien is ze ook wakker en huilt ze niet, maar dan heb ik het niet door ) Fijn dat Sofie zon lekkere nacht heeft gehad! @engeltje vreemd dat het zo op en af gaat. Hoe is het vannacht gegaan? @sammie, ja ze worden dan opeens zo groot he, had ik gister dat gevoel toen ze netjes haar pap opat.. was zelfs een beetje emo (ik ben toch niet weer zwanger he hahah) @penny, poeh kan me voorstellen dat dat druk is! En dan ook nog een kindje wat een sprongetje heeft.. knap hoor hoe je het doet! @hier ging de nacht weer redelijk, maar 2x gedronken. (en 4x wakker voor speentjes) Ik merk wel dat de pap best heftig is voor haar maagje/darmen. Ze poept een stuk minder.. En wat eruit komt is klei. Was natuurlijk te verwachten. Even afwachten of ze er echt last van gaat krijgen. Krijgen ze ook "verstopping" van groente?