@Ukkie, groente is juist goed voor de darmen, vanwege de vezels. Maar de darmen moeten er eerst aan wennen, dus dat effect komt pas later. Ik zag vanmorgen allemaal stukjes wortel in haar luier. Het wordt dus nog niet verteerd. Van de rijstebloempap merk ik geen verandering in haar ontlasting. Zodra ze 6 maanden is, kun je granenpap gaan geven ipv rijstebloem. Hier weer een goede nacht gehad. Ze lag er weer om 20:45u in, maar om 22:00 wilde ze nog even drinken. En daarna kwam ze pas om 5:15u weer. 's Nachts wil ze tegenwoordig nog maar 1 borst. En daarna sliep ze tot 8:15u. Precies op tijd wakker om haar broer naar het KDV te brengen
Oh lekker nachtje lycka! Hmm ja nouja ik kijk het ff aan, heb geen zin in weer darmkrampen taferelen door een groentehapje kun je nog er druppel olijfolie doen maar door de pap lijkt me dat geen goed idee. Reden voor pap was ook meer voor t idee dat ze iets kon "eten" met een lepel. Nou dat gaat prima dus als ze er morgen nog last van heeft stoppen we met de pap en gaan we over twee weekjes met groente beginnen. Weet niet of het toeval os mar sinds ze kv krijgt heeft ze allemaal plekjes op haar benen wat op beginnende exzeem lijkt.... Droog en korstjes (tenminste zo begint bij mij altijd de exzeem) Moet ik hier iets mee doen? Heb t nu steeds savonds en smorgens extra ingevet.
Dan kun je idd beter stoppen met de rijstebloempap als ze er last van krijgt. Wat betreft de eczeem: goed vet houden en als ze last heeft van jeuk een hydrocortison creme halen. Maar dan kun je beter eerst even langs de huisarts. Zou ze koemelkallergie kunnen hebben?
Ze lijkt er (nog) geen last van te hebben. Met de hydrocortisonexzalf wacht ik liever dan ook even. (ik zit zelf daardoor onder de pigment vlekken,ben licht getint, dus doe ik echt als het alleen niet anders kan) KMA kan dat nu nog? Ik drink zelf namelijk vrij veel melk dus lijkt me dat het dan toch al eerder naar boven zou moeten komen? (ik krijg een beetje spijt dat ik niet gewoon tot 6mnd volledig bv heb gegeven )
Ff kort.. Nou in overleg met de ka mocht ik de forlax ophogen tot 2 zakjes per dag ipv 1. Net gelijk gedaan en dit had een enorm effect!! Zat zelfs zelf helemaal onder de poep! Blijkbaar was z'n diarree dus overloop diarree en ook t enorme spugen kan goed weer door verstopping zijn geweest.
@ Ukkie, haha mondje open voor de lepel, leuk zeg! Hmm eczeem, zou idd wat Lycka zegt doen. Sudocreme werkt ook best aardig tegen jeuk enzo. Misschien is het gewoon even een reactie dat ze iets nieuws krijgt? @ Engeltje, fijn dat het eruit is! Iets minder fijn dat jij onder zat . Hier alles prima. Bijna weekend, jeej! Ik ga even snel weer aan het werk.
@engeltje: fijn! Dat hadden wij in het begin dus ook die overloopdiarree, vandaar dat wij toen ook ophoogden! Goed dat het er nu uitkomt, dan kan je hierna de dosis gaan aanpassen aan het behouden van de zachte poep en heel langzaam afbouwen later pas he! En dat de reflux erger werd door de verstopping klopt natuurlijk he, had Tim ook, die buik zit zo vol poep, er is gewoon te weinig 'ruimte' voor de voeding en dat gaat elkaar irriteren die volle maag en die volle darmen, maar ja, de darmen gaan door verstopping echt niet leeg, dus de maag en dus wordt de reflux erger. is een logisch iets. hier een prima dagje, hij krijgt nu op 2 momenten fruit want hij heeft minder behoefte aan zijn fles maar wil wel wat voeding, dus hij krijgt ook vandaag weer 4 flessen. misschien dat het morgen weer normaal ritme is hoor, maar dit is nu al de 2e dag deze week dat hij richting de 4 flessen gaat. Dus we zijn ook aan het oefenen met een bekertje drinken want als hij aan de 4 flessen gaat wil ik toch ook naast het fruit een paar slokjes water laten drinken/oefenen.
Ff snel, S is maar 280 gram aangekomen sinds 21-2! Bij het CB maken ze zich nog geen zorgen. Ze is nu dus 6810 gram bij 67,5 cm.
@Sammie, dat is niet veel nee. Is ze wel in de lengte gegroeid? Zou me ook nog geen zorgen maken hoor. Keertje extra gaan wegen.
Wens jullie allemaal even een fijne avond toe. Hadden vandaag een klein feestje hier en heb nog taart over iemand een stukje?
@sammie: dat is inderdaad niet veel. enig idee hoe het komt? is ze idd in de lengte wel veel gegroeid? @dimisto: lekker
Dimisto, eetse! S is 5 cm gegroeid, ik weet niet of dat veel is in bijna 2 maanden. Ze oogt verder gewoon levendig, en laat het echt wel weten als ze honger heeft. Kweet het ook niet!
5 cm is best veel. Sofie is 1 cm gegroeid in een maand tijd en daarmee volgt ze de curve netjes, dus 5 cm in anderhalve maand lijkt me veel. Geen zorgen maken dus
@ Dimisto, ja lekker! @ Sammie, 5 cm in 2 maanden is best veel volgens mij. Al haar energie is dus ind e lengte gaan zitten . Ik zou me ook geen zorgen maken. Ik ga denk ik zo naar bed. Ben zo moe en morgen om 8 uur weer fysio, daarna om 10 uur een proefrit maken in een auto. Dan wil ik eigenlijk ook nog gaan sporten (al 4 weken niet gedaan ofzo). Vriend heeft avonddienst. En moet met mijn moeder om 16.30 in het ziekenhuis zijn voor de uitslag van haar bloedonderzoek. Mijn zusje was trouwens gisteren uitgerekend voor de 2e. Kan nu dus echt ieder moment gebeuren. Best spannend .
@ dimisto Ohh lekker taartje @sammje, ze heeft alles nodig gehad om zo lang te worden, zou me ook geen zorgen maken, dit kom je vaak tegen @penny, lekker geslapen? Niet wakker geworden door wen telefoontje?!? Spannend hoor @vannacht is L maar 2x wakker geworden. Wel had ze volgens mij veel pijn, ze bleef zich maar overstrekken (heeft nog steeds niet gepoept) hebben gisteren geen pap meer gegeven. Het Kdv heeft voor de tweede x mijn melk weggegooid omdat het zuur rook!!! De melk was van dinsdag en heeft netjes in de koelkast gestaan..ik baal hier enorm van want ik moet flink m'n best doen voor die melk en de melk stinkt nou eenmaal altijd (naar kots zelfs, sorry) @engeltje wat doen jullie in zon geval op je werk? Ik hoorde het van ml die haar ophaalde maar er stond niks over in haar boekje.
@Ukkie, wat zonde zeg dat ze de melk weggooien. Als het echt niet meer goed is, drinkt L het niet meer. Ze kunnen het gewoon aanbieden. Goed dat je geen pap meer hebt gegeven. Hopelijk komt er snel ontlasting. Wel fijn dat ze goed geslapen heeft vannacht.
@ukkie1985 ik zou zeker niet amused zijn. Begrijp uit je bericht dat ze dit vaker hebben gedaan? net of kolven net zo makkelijk gaat als schepjes pakken uit zo'n bus ik zou denk ik echt even flink duidelijk zijn hoe en wat, want de kleur en geur is iedere keer ja weer anders. Wel fijn dat L. goed geslapen heeft en hoop dat ze snel geen last meer heeft. Mijn dagje begon even wat eerder! 0500 begon F. ontzettend overstuur te huilen uit het niks. lag langs mij in de kinderwagenbak en toen ik bij dr keek helemaal in paniek. dus bij me genomen wat gedronken maar ze bleef sip. wat het nu was? geeen idee.. had dr vannacht overgelegd' slapen samen. ach, zo een keer samen ontbijten met vl is ook weleens fijn hihi. Straks shoppen met me meisje, & wens jullie een fijne dag!
@ Lycka, kan ik dat zo zeggen dan? Dat als het echt niet meer goed zou zijn, ze het dan niet meer drinkt? Ze heeft namelijk nog nooit iets geweigerd.. Ik ruik zelf ook nooit aangezien ik het echt goor vind ruiken, altijd al @dimisto, ja dit is de tweede keer deze maand. De vorige keer kon ik me er wel in vinden want toen was het de 5e dag. (lang weekend ertussen) Maar aan de andere kant bewaren we het wel eens vaker 5 dagen in de koelkast(wel de max) maar dan drinkt ze het ook gewoon.. Als ik haar vanavond ophaal zal ik het aangeven dat ik wil dat ze me eerst bellen. Dan kan ik zelf beslissen hoe of wat, en afhankelijk hoe oud de melk is, het weggooien, of dat ik zelf kom voeden. Oh lekker je gaat een dagje shoppen!! Ik heb daar ook zin in nog even wachten op salaris, was een dure maand afgelopen maand dus ik moet ff wachten