@mf, he meid wat balen dat je even niet lekker in je vel zit. Je zit natuurlijk ook in een vervelende periode met je relatie etc. Daarnaast een kleine muis erbij, is ook niet niks allemaal! Ik vind het erg goed dat je er juist mee bezig bent! kan me voorstellen dat je er helemaal niet meer bezig "wilt" zijn, maar het negeren is erger! Dus goed dat je er iets aan gaat doen meid!
@ maia: is idd heel logisch ook hoor, zijn darmpjes zijn ook een groot probleem bij hem en daardoor verergert zijn reflux. Vanmorgen werd hij weer wakker met een poepluier, ook doorgelekt! Goed dus dat de forlax omhoog is nu. Wel net ook weer behoorlijk gespuugd, maar was nu vlak na de voeding, dus dat kan ook gewoon. @ ukkie: jouw Kdv komt op mij over alsof ze totaal geen verstand hebben van bv!! Als ik jou was zou ik echt even een gesprek aanvragen bij de leidinggevende, want wat er nu gebeurd hoort gewoon echt niet! Iedere bv ruikt weer anders, maar vooral bv die uit de vriezer komt ruikt gewoon zuur en dat betekent niet gelijk dat het niet goed is! Als wij onszelf op het Kdv echt afvragen of het nog wel goed is, dan bellen wij de ouders op om te overleggen. Geeft de ouder aan dat t gewoon goed is, dan geven wij het gewoon en de eindverantwoording ligt dan ook bij de ouder, mocht t toch niet goed zijn geweest. Maar echt, t klinkt mij in de oren of ze er de ballen verstand van hebben! Het zou me ook niks verbazen als ze je op een gegeven moment gaan adviseren om op kv over te gaan omdat je bv niet voedzaam genoeg is. Heb dat ook wel vaker gehoord op een ander Kdv waar ik gewerkt heb namelijk. Mocht dat ooit gebeuren, twijfel dan niet aan jezelf en doe wat jij denkt wat t beste is voor je meisje!
@ dimisto: misschien had ze een nachtmerrie en was ze daardoor in paniek? @ mf: he meis toch, wat verschrikkelijk rot zeg! Helaas herken ik je verhaal wel een beetje! Niet in de boosheid, want daar heb ik gelukkig geen last van, maar ben momenteel zo snel gestresst en verdrietig en ik wil ook niet dat mijn mannetje me zo meemaakt. Als dat een keertje toch gebeurd dan voel ik me ook zo schuldig naar hem toe! Ook door m'n bi lukt t soms niet om hem te troosten en dat voelt verschrikkelijk!! Wat ik doe als ik het echt even niet trek, is iemand vragen naar me toe te komen om te helpen. Als diegene er is trek ik me even terug, zodat m'n mannetje niet teveel merkt van m'n verdriet. En kan er niemand komen, dan maak ik buiten even een ommetje met hem in de wagen zodat we allebei tot rust kunnen komen. Misschien zijn dit ook ideetjes voor jou? En echt praten erover met mensen om je heen en/of met een psycholoog hoor! Dikke knuf, je komt er wel hoor!!! Met Quinten gaat t goed gelukkig, vannacht weer doorgeslapen, yesss! Hij drinkt rustiger en is hartstikke vrolijk!
@MF, ja ik heb echt vet veel zin in mijn reis naar down under haha. Ik ga inderdaad bij veel vrienden langs en met de oudste willen we naar speelparken en de dierentuin en zo. Dat soort dingen hebben we hier niet echt in de buurt. En verder moeten we natuurlijk langs de snackbar voor een frikandel @Ukkie, ze moeten gewoon de houdbaarheidsdatum in de gaten houden. De geur en kleur zegt niet of de melk bedorven is. Tot de datum zou het gewoon goed moeten zijn en als L. het weigert, dan kan het weg. Zo zou ik het afspreken. @Engeltje, fijn dat het goed gaat met Quinten!
Heb net het kdv gebeld en aangegeven dat ik graag heb dat ze mij eerst bellen mochten ze er weer aan denken om iets weg te gooien! Ik wil zelf bepalen of ze het wel of niet krijgt, maar vind wel dat ze het eerst moeten aanbieden. Ook heb ik aangegeven dat wanneer ik veel knoflook en specerijen eet, de melk extra kan stinken (www.borstvoeding.com) en dat dit waarschijnlijk steeds de boosdoener is. (ben indisch dus eet veeeel knoflook Uiteraard kreeg ik meteen de opmerking; ik weet nergens van want ik was er gisteren niet (dat interesseert mij ook niet, wil alleen dat je het vanaf nu doet!) Maar ze zou het in de groep opnemen dus ik word gebeld als er weer iets is. @engeltje, wat fijn dat het vannach goed ging met Quinten! Ik twijfel trouwens nog even of ik de info van borstvoedings.com moet uitprinten en mee moet geven. Maar ik wil ook niet de betweter uithangen daar..
@ lycka: ben je lang in nederland? @ Ukkie: goed dat je gebeld hebt hoor meis! Wat je nog wel kunt doen is aangeven dat jij het gevoel hebt dat ze niet genoeg weten over borstvoeding en vragen of ze het een idee vinden dat je wat info uitprint zodat ze erover kunnen lezen. Je geeft ze dan de gelegenheid om te vertellen dat ze er wel meer verstand van hebben dan ze tot nu toe hebben laten blijken en anders kunnen ze er dus voor kiezen om erover te gaan lezen zodat ze wat meer op de hoogte zijn.
@ukkie: he bah, dat is jammer dat ze dat zomaar doen zonder te overleggen zeg. @MF: dikke knuffel. Ik snap je wel hoor, probeer gewoon de momentjes voor jezelf te pakken voorzover dat kan, hopelijk gaat ze overdag wat beter slapen zodat je dat ook kunt doen en probeer voor jezelf iets te doen wat je hoofd rust geeft. Ik had dat tijdens de zs van Fleur heel erg, dingen verwerken (nare dingen uit verleden) maar gelukkig niet toen ze er was, maar nu met Tim nu hij zo gehuild heeft herken ik je gevoel meer en hier helpt het om even een soort afstand te nemen en ego te doen. @engeltje: fijn dat vannacht beter ging. hier ging vannacht ook goed. Gisteren zat hij op 4 flessen (komt denk ik echt omdat hij nu fruit en groente krijgt want hij drinkt z'n 5 flessen nog steeds niet op, maar die flessen van gisteren wel) en in de laatste fles hadden we iets meer gedaan. En hij kwam 1x voor speentje maar vanochtend moesten we hem gewoon om half 7 wakker maken, terwijl hij meestal voor 6 uur al fris en fruitig om ons ligt te roepen dus ben benieuwd of dat zo blijft gaan of dat dit toeval was
@Engeltje, we gaan 2 weken naar NL. Veel te kort om te doen wat we allemaal zouden willen doen. Maar waarschijnlijk verlang ik dan wel weer naar ons eigen huisje.
Zo daar ben ik ook weer eens. Sammie, zag dat S niet zoveel was aangekomen? Saar woog vorige week in het ziekenhuis maar 6 kilo (nouja 5995 gram), nou was ze waarschijnlijk wel iets afgevallen maar de kinderarts zei dat kindjes rond de 6 maanden met bv nu eenmaal een dipje hebben. Kortom niets om je zorgen over te maken. Ukkie, wat vreemd dat ze de bv zomaar weggooien! Hier stinkt de bv soms na een dag al, ben dan wel een echte kaaskop maar ook hier eten we veel kruiden en knoflook. Toen S. in het begin een keer weigerde te drinken belde ze mij heel netjes op met de vraag wat ik wilde dat ze zouden doen. Lycka, heerlijk straks even genieten in NL! Woon je eigenlijk al lang in Zweden? Meiden ik heb even een aparte vraag, mijn buurvrouw is afgelopen dinsdag bevallen (heb ik via via gehoord), nou weet ik dat ze in het ziekenhuis wilde bevallen maar sinds die tijd zijn ze nog niet thuis geweest, ook de buurman niet. Zover ik weet (heerlijk die roddels) heeft ze geen ks gehad, maar wel de vacuümpomp. Nou heb ik hier al die tijd al een kaartje klaar liggen maar omdat ze dus nog niet thuis zijn geweest en er geen vlag of slinger hangt durf ik dat kaartje nog niet in de bus te gooien. Nou kwam een vriendin met het idee om een gewoon kaartje in de bus te doen met daarop iets geschreven van ik hoop dat het goed gaat want we zijn wat ongerust. Is dit erg brutaal? Want ik vrees dat het niet goed gaat anders waren ze al wel thuis geweest of had de vlag uitgehangen. Nou is het zo dat zij pas december vorig jaar bij hem is komen wonen dus haar ken ik niet zo goed en ik wil niet de bemoeizuchtige buurvrouw uit hangen. Wat zouden jullie doen in dit geval?
@Cin, ik zou afwachten tot je ze ziet of dat er versiering hangt. Ik woon bijna 2 jaar in Zweden. Vorig jaar ben ik ook begin mei in NL geweest, dus alweer bijna een jaar geleden. Gaat het goed met Saar?
Lycka, ja dat zei mijn man ook al, want officieel weten we nog helemaal niet dat ze bevallen is. 2 jaar alweer, moest je zoontje in het begin erg wennen? Is het erg lastig om je ouders en vrienden een jaar niet te zien? Mijn ouders zijn momenteel in Spanje om daar te kijken voor een huis, zij willen naar de zon emigreren. Misschien een stomme vraag, maar hebben jouw kinderen dan wel een band met jou ouders? Vraag me echt af hoe het gaat als opa en oma zo ver weg wonen. Met Saar gaat het weer goed, ze eet als een bouwvakker en drinkt ook prima. Moet de 23e naar het cb, vrees dat ze daar wel over haar lengte en gewicht zullen zeuren, maar ze zit nog wel keurig binnen de lijnen van het who groeischema. Gisteravond had ik een vergadering en mijn man ging met onze zoon bruine bonen eten, had hij Saar ook gegeven, lekker dat ze het vond! Helaas was ze wel van 23.00-23.30 wakker van de krampen haha, dus toch niet zo'n heel goed idee.
@ cin: fijn dat t zo goed gaat met Saar! En mocht je bang zijn dat t cb gaat zeuren, dan verwijs je ze maar naar t zh waar ze zich er niet zo druk om maken! Wat betreft die buurvrouw, ik zou nog geen kaartje in de bus stoppen! Weet niet wat voor band je met je buren hebt, maar misschien een WhatsAppie naar ze sturen hoe het gaat? Heb deze situatie zelf ook gehad met m'n buuf en had toen nog niet een hele goede band met ze. Ik heb toen afgewacht tot ze thuis waren met t kaartje. Met haar kindje ging het toen ook absoluut niet goed! Hihi ik leer nog eens wat door allerlei dingen te koken voor m'n binkie! Ik maak nu dingen klaar die ik echt nog nooit klaargemaakt heb Zo krijgt hij vanavond lekker aubergine en dat ging ik dus klaarmaken en totdat ik de aubergine doormidden had gesneden dacht ik dat zo'n ding er van binnen hetzelfde uitzag als een paprika hahaha niet dus Eet zelf zowieso nooit aubergine omdat ik t niet echt lekker vind, maar ik moet zeggen met een aardappeltje en wat gehakt er door heen is het nog best lekker Nu Quinten trouwens weer beter in z'n vel zit, speelt hij echt lang lekker op de grond of in de box en daar wordt hij echt zooo moe van! Normaal zat er soms 3 a 4 uur tussen z'n slaapjes, maar dat redt hij nu echt niet hoor! Na 1,5 tot 2 uur is hij echt doodop!
@ukkie: wat goed dat je gebeld hebt, hoop echt dat ze het niet weer doen, en voortaan gewoon eerst met je overleggen! @engeltje23: ik vermoedt inderdaad dat het een nare droom was wat ze had, vandaag verder niks aan de hand, vond je kleine man zn aubergine lekker? Hier vandaag weer even een minne dag gehad, dochter is erg gericht naar mij en ik en vriendlief hadden dus een gesprek bij de makelaar ivm huis kopen etc. dus hupsa, F. naar mijn ouers gebracht, en gaat normaal echt supergoed, nu werd ik na 45 gebeld of we terug konden komen want er was geen ophouden aan, ik hoorde haar ook echt door merg en been huilen, dus hup gesprek afgerond nieuwe afspraak gepland en kom bij me ouders en dochterlief ziet mij en BAM lach van oor tot oor, en opeens waren opa en oma ook weer leuk, maar hield mij wel ontzettend in de gaten waar ik heen liep etc. wordt hier soms echt zo verdrietig van, lullig voor me ouders, en ik kan nergens zonder haar heen want dan is ze zelfs bij papa niet rustig .. wordt gezegd dat komt door bv, maar doordat ik alle dagen bij dr ben, is ze natuurlijk ook niet anders gewend. we gaan woensdag weer heen, en dan weer gaat ze naar me ouders dus ik hoop echt dat we dan t gesprek rustig kunnen laten verlopen. zucht!
@Cin, we zijn net voor Rubens 3e verjaardag hier komen wonen. Toen besefte hij het nog niet helemaal en het ging heel makkelijk. Ook de taal heeft hij goed opgepikt. Mensen horen niet aan hem dat zweeds niet zijn moedertaal is. Hij weet niet veel meer van de tijd dat we in NL woonden. Opa en oma kende hij natuurlijk wel. We skypen elke week op een vaste tijd met ze. Mijn ouders zijn in de zomer hier geweest. Na Sofies geboorte is mijn moeder geweest en met de kerst zijn ze ook samen hier geweest. Dus mijn ouders zie en spreek ik vaak genoeg en Ruben heeft een goede band met ze. Ik mis mijn vrienden wel heel erg. Vooral ook omdat ik hier weinig vrienden heb. Ik maak niet zo makkelijk contact door een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik vind het heel erg dat ik nu niet bij mijn vriendin kan zijn die tegen kanker vecht. En mijn werk mis ik ook heel erg. @Engeltje, ik heb ook dingen op mijn boodschappenlijstje staan die ik zelf nooit eerder klaargemaakt heb
Thanks allemaal voor het welkom! Hihi! Leuk joh. Mijn dame was bijna 2 weken te vroeg.. Maar ik vond het wel prima, ze was prima op gewicht en ik had last van mn bekken dus erg fijn!
@cin, ik zou ook even wachten tot ze thuis zijn en er iets in de tuin/raam hangt. Wellicht is het niet goed en hebben ze even geen behoefte aan kaartjes. Wel vervelend voor ze dat ze ng niet thuis zijn. @engeltje heb je zelf ook de aubergine geproefd? Ik snij ze vaak in plakken, beetje olijfolie en zeezout erop en grillen en dan in de lasagne..mmmm @dimisto, he wat vevrlend lijkt me dat, da ze zo afhankelijk van je is. Het is natuurlijk wel logisch inderdaad wat je zegt. Is het een idee dat ze misschien een vaste dag naar je ouders gaat? Of is dat geen optie. Het zal misschien ook een fase zijn maar kan me voorstellen dat het lastig is!! Moet toch ook af en toe even iets voor jezelf doen. @lycka, lijkt me best lastig als je niet zo makkelijk vrienden maakt. En bij activiteiten van de kinderen, kom je daar geen leuke ouders tegen? Of misschien ergens gaan sporten ofzo? Of hebben ze wellicht ergens een forum online met Nederlandse dames die daar wonen? Ik noem maar wat.. @vandaag ging het goed op het kdv. De borstvoeding rook weer normaal en heb bij het ophalrn nogmaals aangegeven dat k liever heb dat ze me vooraf bellen als ze twijfelen en dat ik graag zelf beslis. Dit konden ze wel begrijpen. Ze heeft ook 4x gepoept vandaag dus vandaag toch maar weer een papje gegeven (kind keek het eten uit onze handen aan tafel) Wel heb ik er sab simplex door gedaan en wat olijfolie. Nog geen uur na de pap had ze weer een volle broek Nu ligt ze tevreden op haar eigen kamertje benieuwd hoe de nacht gaat...
oooh meiden ik loop hier gigantisch achter !! Welkom voor degene die 'nieuw' zijn. Heb zojuist mn eerste clomid ingenomen. Ronde 1 is weer van start.
@Ukkie, hoe ging de nacht? Ik kom bij het KDV helaas meestal geen andere ouders tegen omdat ik op andere tijden haal en breng. Nu is het op woensdagavond weer fröbelavond voor de kids uit het dorp, dus daar kom ik wel ouders tegen. En de buurtsuper is weer open, dus daar maak ik af en toe praatje. Maar echt vriendinnen heb ik nog niet gemaakt. Ik hoop dat ik straks weer bij het bedrijf aan de slag kan waar ik een paar maanden heb gewerkt voor en tijdens de zwangerschap. Daar werkt het halve dorp, dus dan worden de contacten vast wel beter. @anoniempje, hopelijk is het snel raak voor jullie.
Dames kunnen jullie helpen?? S spuugt sinds 18.30 enorm, lijkt soms wel yoghurt zo dik. Verder de hele tijd overstuur huilen. En er zaten ook licht bruine? stukjes in de spuug. Ze wil dus echt niet slapen ook. Heb de HA gebeld maar die denkt niet dat het ernstig is? Weten jullie iets?
nee dat komt me niet bekend voor Sammie. Heb je iets anders gegeven aan S dan normaal? kan ze een griepje hebben, is er ook verhoging of koorts? goed in de gaten houden, eventueel wat slokjes lauw water geven af en toe om er in elk geval vocht in te houden en plasluiers in de gaten houden. @MF: ik herken het wel hoor, bijvoorbeeldje, voor Tim geboren was heb ik nog nooit geschreeuwd tegen Fleur, ook al was ze zo drakerig als maar kon zijn... sinds zijn geboorte.... tegenwoordig gaat het wel weer hoor en ik heb het al een tijdje niet meer gedaan, maar ik kan me voorstellen dat die emoties de overhand nemen. Heel goed voorstellen. Goed dat je dingen even overdraagt en ik hoop gewoon dat het slapen overdag ook wat beter gaat zodat je wat meer rust krijgt. nou ik ben vandaag onverwacht tante geworden. Mijn zus is bevallen met 35 weken zwangerschap. Morgen maar eens kijken voor een kraamcadeautje en dan ga ik morgen of dinsdag met een tas babykleertjes haar kant op (ze had nog niks want was van plan dat allemaal in haar verlof te gaan doen, nu is het natuurlijk een kleintje, maar dan heeft ze de maatjes 50 in elk geval al in huis). Maar het schijnt volgens mijn moeder een erg lief meisje te zijn en mijn moeder zag trekjes van Tim erin. Ben benieuwd