@ invriezen. Ik gebruik de zakjes van medela waar 150 in kan en doe porties van 100. Mijn kraamverzorgster deed het in zakken waar je ijsblokjes mee kan maken ( met die kleine rondjes) 1 rondje is 20 en is makkelijk eruit te halen/ontdooien. Als mijn medela zakjes op zijn ga ik dit ook doen. Het zal vast ergens staan dat dit niet mag gezien ze hier " niet voor gemaakt zijn" maar ze sluiten goed af en je kunt er zelf een sticker met de datum op plakken. Ook nog eens veel goedkoper en makkelijker te doseren.
Goedemorgen Minimouse welkome en gezellie!! Dat over neusje wrijven vannacht geprobeert toen meneertje wakker was en bleef... en het werkte! Hij viel snel in slaap Thnxx voor de tip! FB: heb ik ook... alleen de feb. groep is stilgevallen, helaas! Maar gewoon fb mag ook wel toevoegen hoor, ff pb dan Hier op tijd wakker Kleine ventje heeft het goed gedaan, had om 20.20 uur voor het laatst gedronken en werd pas weer wakker rond 1.15 uur... super gedaan dus! Nu mag hij alleen die uurtjes wel wat verplaatsen naar later in de nacht ! Daarna kwam hij rond half 5 en nu slaapt jij nog. Zo de 2 andere uit bed halen en die straks naar school brengen en dan denk ik dat ik nog ff uurtje ga slapen, ben nog wel moe! Verder druk bezig geweest gisteravond met een 'sint' te vinden. Toch besloten om er eentje in te huren...wordt straks gebeld door de sint whaaaaaa, helemaal leuk!! Zo leuk die voorpret! Alleen zo onwijs jammer dat ik het voornamelijk alleen moet doen. We vieren het wel mijn ouders maar toch die pret die je samen zou kunnen hebben... zucht!
@shaar: ja hij heeft zich al een paar keer los weten.te wurmen. Hier een drama nacht achter de rug. Zelfs met forte gemengde kv komt hij weer supersnel en als het aan hem ligt blijft hij dan drinken. Geven hem echt niet meer dan 90, hebben 120 geprobeerd maar dan is het 3,5 uur ertussen. Honger is het dan niet meer, krampjes ook niet extreem. Straks maar weer met cb in conclaaf
Hey lady's..! Mijn bv heeft gefaald! echt jammer! maar ze hapt niet aan! en als ik zo lang moet blijven kolven (die huur ik) plus nutrilon voeding hypoallergeen.... dat gaat hem niet worden dat word mega duur en ik moet er dan nog heel erg lang mee bezig zijn! ik vind het wel jammer.. maargoed het is ff niet anders! vandaag gaan we even naar eindhoven toe! langs de tattoo zaak in de hoop dat ze plek hebben om een tattoo te zetten! sorry dat ik opp niemand reageer verder.. maar ik kan het gewoon niet bij houden allemaal..... normaal ben ik daar goed in maar nu met Aukje..... pff ik weet niet waar jullie de tijd vandaag halen hihi
@ kimmi, jammer zeg! gelukkig is flesvoeding ook heel goed. over aanhappen, heb je al een tepelhoedje geprobeerd? bij mij was dat nl de sleutel! waar en wat voor tattoo ga je zetten? veel plezier!!
ja tepelhoedje werkte even.. totdat de voeding gewoon in mijn tepel hoedje bleef zitten en mevrouw het op een krijsen zette omdat ze veel honger heeft! haar zuigbehoefte is ook erg groot!! en dat is erg vervelend als je tepels kapot zijn..! In mijn zij, op mijn rib laten we maar zeggen, een hele mooie roos met lichtroze, daaronder haar naam geschreven, Aukje Charlotte, en daar aan de zijjkant dan een handje en een voetje van Aukje! K zal een foto spammen als het gelukt is! ! Word wel ff pijnleiden, maar goed,,,, we zijn immers ook bevallen!
Goeiemorgen. Sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb Waar halen jullie toch de tijd vandaan om zoveel te schrijven? Ik lees af en toe wel bij, maar voordat ik kan reageren roept m'n meisje vaak alweer. Hier gaat het goed. Sofie is erg tevreden en de borstvoeding gaat goed (blijf het gedoe vinden, maar ja). Als ik lees dat sommige kindjes zoveel last hebben van krampjes en zoveel huilen, dan besef ik pas echt hoe tevreden Sofie is. De gouden tip voor krampjes heb ik helaas niet.
Jeetje zeg moest een hoop bijlezen! Ben zelf ziek geweest en mijn zoontje ook dus heb even niet gereageerd. En het is nu ook te veel om te reageren. Ga mn best doen om alles weer bij te houden hoor. Shaar, wilde nog even op jou terug komen, had het probleem gelezen toen ik ziek was. Nog even voor de duidelijkheid, je bent zeker geen slechte moeder! Maar ik begrijp dat je jezelf wel zo voelde. Misschien 'leuk' om te weten maar ik had het zelfde probleem bij mijn zoontje maar dan andersom. Wij en het cb dachten dat hij heel erg veel last had van krampen. Totdat we met 6 weken bij de kinderarts in het ziekenhuis kwamen, hij had wel last van krampen, maar van hongerkrampen. Het bleek dat ik te weinig bv gaf. Overdag sliep meneertje hoogstens een uurtje maar 's nachts sliep hij vanaf 4 dagen zo 12 uur achter elkaar. Het bleek dat hij 's nachts zo uitgeput was van het schreeuwen om voeding dat hij dus zo veel sliep. Achteraf heel zielig en ik heb mezelf echt rot gevoeld dat ik als moeder zijnde het niet door had. Nu achteraf gezien vind ik het nog wel lullig voor mijn zoontje maar voel ik mezelf niet meer schuldig, ik kon er tenslotte niets aan doen dat ikhet niet wist. Vind het overigens wel slecht van het cb. Vroeg me af, zijn er eigenlijk al kindjes gedoopt? Zelf doen wij het niet, maar weet dat dit vaak vrij vroeg al gebeurd. Hier zijn mijn zoontje en Saar samen met de babygym aan het spelen, zo schattig! Ook heeft mevrouwtje iets meer van een ritme. Om 22.30 laatste voeding, dan slaapt ze tot 07.00, weer een voeding en dan slaapt ze tot 11.00uur, overdag komt ze dan om de 3 a 4 uur en 's avonds is het clusteren. Eigenlijk slaapt ze vooral op de buik, zijn er hier meer buikslapers? Voorkeurshouding, heb hier al een hoop tips gelezen. Mijn zoontje had ook een voorkeurshouding en voor hem had ik een zijligkussen (bij de babydump), dit hielp geweldig, totdat hij een spreidbroekje kreeg en alleen nog maar op zn rug kon liggen. In 2 weken was de afplatting van zn hoofdje erger dan ooit, hij heeft dan ook een helmpje gehad. Dus als ik jullie was zou ik er alles aan doen om een afplatting te voorkomen!
@ shaar en Sm, fijn dat ze zo lekker goed doorslapen! Hier vannacht maar 1x op hieven staan rond 4.laatste had ze om 23.30 dus ik was zeer tevreden. Maar vooral ook blij dat ze vannacht heb last van krampjes heeft gehad! @ Kim spannend een nieuwe tatoo! Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien! Wel jammer van de bv, naar als het biet gaat gaat het niet. Hier ook een meisje met een enorme zuigkracht en de eerste twee weken kapotte tepels ik probeerde de ene borst te ontlasten door een hele dag ene kant te kolven en andere borst te laten drinken, en de volgende dag andersom. Verder een tepelhoedje,koude gelpads en crème erop. Na twee weken waren ze er geloof ik beter aan gewend want ik kan nu voeden zonder hoedje of crème en zit niet meer tebenkrommend en met tranen in m'n ogen te voeden.. @ maia, vervelend weer een rot nacht! Hopen dat het snel beter gaat! @ lycka fijn dat het zo goed gaat met je meisje! En hopen dat de krampjes etc je bespaard blijven! @cin85 hier nog niet gedoopt maar zijn we wel van plan. Deze week even een afspraak plannen met de pastoor. Hier gebeurt het neestal wanneer er plek is (is nogal een drukke kerk..) @ voorkeurshouding als ze bij ons ligt ligt ze graag buik op buik (in bed of box vindt ze dit maar niks. In bed hebben we een zijslaper en ligt ze iedere dag op een andere kant. In de box ligt ze op haar rug, wel een beetje met romp en hoofd omhoog,helemaal plat op haar rug kan ze niet goed hebben ivm verborgen reflux. Vandaag lekker geen plannen en geen bezoek Het regent super hard dus we liggen lekker met z'n drietjes in bed films te kijken. L ligt lekker tussen ons in te kijken en verrast ons af en toe met enorme volke luiers en poept dan nog een keer tijdens het verschonen Het is ff veel wassen maar ben super blij dat alles eruit komt
@sammie: mooie meid hebben jullie. @engeltje: dat is idd een goede tip, ik kende hem al alleen bij Tim werkt het op dit moment niet. Bij Fleur werkte het wel om haar soms in slaap te krijgen en wat leuk van je zwager @rammetje: het is voor jullie dan idd ook lastig met waar doe je goed aan qua voeding. fijn dat het nu beter lijkt te gaan. @SM: wat leuk dat je een sint gaat huren! en wat fijn dat hij het zo goed deed vannacht. @shaarr: fijn dat ze nog even sliep vanochtend! @kim: wat jammer dat de bv gefaald heeft hier inmiddels ook gestopt hoor. ik ben benieuwd naar je tattoo, wist niet dat je zo snel al een tattoo mocht zetten. @lycka: fijn dat het bij jullie gewoon lekker goed gaat! @cin:wij hebben nog niet gedoopt, zal ergens in de loop van volgend jaar gebeuren. en fijn dat jullie al meer een ritme krijgen. nou, wij hebben vanochtend samen een lijst gemaakt met de klachtjes van Tim. Toen het cb gebeld. Mocht manlief even doen want die was wat meer helder en minder emotioneel dan ik . nu we alle klachten op een rijtje hadden vermoedden we zelf al iets van reflux, manlief leest ons lijstje op en dat was het eerste dat zij ook zeiden. ook omdat de klachten nu steeds erger worden, hij echt amper nog slaapt de laatste dagen en echt alleen maar wil drinken enz... hebben we nu nutriton gehaald. hopelijk komt zijn buikje hiermee wat meer met rust. verder bedje hadden we al schuin e.d. en allerlei tips gekregen. nou, de eerste voeding met nutriton gegeven en hij slaapt inmiddels eindelijk alweer eventjes. dus ik hoop dat het inderdaad reflux is (nou ja, eigenlijk niet maar je snapt me vast wel ) en dat we nu eindelijk weten wat we eraan kunnen doen om het hem zo gemakkelijk mogelijk te maken. dus we gaan dit proberen en zij op het cb gaan het nog even bespreken met de arts, morgen hebben we weer contact om te kijken hoe het vandaag is gegaan dus ze denken goed mee, heel fijn.
@ Kim: jammer dat de bv niet gelukt is, maar hé je hebt het geprobeerd toch? En flesvoeding is ook gewoon hartstikke goed hoor! Daarbij, voeden moet wel leuk blijven en geen stressmoment worden, want het moet nog zo vaak gebeuren! Leuk dat je een Tattoo gaat zetten, ook met haar handje en voetje erbij. Nick gaat ook een Tattoo laten zetten van zijn 2 voetafdrukjes. Hebben toevallig de afgelopen week de afdrukjes gemaakt met waterverf en dat vond Quinten echt niks hihi arme knul! Het ontwerp wordt nu verder gemaakt, ben benieuwd! @ maia: goed dat jullie al z'n klachten hebben opgeschreven en t cb hebben gebeld! Hopelijk werkt de nutriton goed en heeft hij snel minder last! En ja echt zo geweldig van m'n zwagertje! Had nooit verwacht dat hij zo goed zou reageren op onze uk, laat staan dat hij er zo ontspannen mee om zou gaan. Even ter info voor de mensen die z'n achtergrond niet kennen. Hij is autistisch en heeft pddnos. Hij is nu net 18, maar zit op een leerniveau van een 6 jarige en op een emotioneel niveau van een 12 jarige. Hij is uit huis geplaatst uiteindelijk omdat hij echt niet meer te houden was in z'n driftbuien, als hij langer was thuis gebleven waren er echt de grootste ongelukken gebeurd. Verder loopt hij regelmatig weg en duikt dan soms zelfs een paar dagen later op, er zijn al menig wat amber alerts uitgegaan voor hem. Oftewel heel heftig dus allemaal! Verder heeft hij echt een hekel aan kleine kinderen, dus t was echt megaspannend voor ons allemaal hoe hij zou gaan reageren, vandaar dat we nu zo trots zijn!
@ukkie: ijsblok zakjes heb ik inderdaad nog gehoord, zijn die van een specifiek merk? Lijkt me handig om te weten dat elk bolletje 20cc is. Die zakjes van medela, ik had er hier twee gratis bij de flesjes zitten, maareuh, hoe weet je nu hoeveel daar in zit? Hangt toch af van hoe het zakje staat tot waar de melk komt? @sm: wat leuk, de sint op bezoek, spannend! @shaarr: wat goed dat je een rustige nacht hebt gehad, hopelijk blijft deze trend zich nu verder zetten @maia: wat een drama... en wat jammer dat hij reflux heeft, maar nu kan je tenminste gericht gaan werken natuurlijk. Succes! @kim; wat zonde dat de bv gefaald heeft Maar is het dan zo duur om een machine te huren? Wij betalen 40 euro onbeperkt, wel 50 euro waarborg maar die krijgen we achteraf terug. @Lycka: proficiat met je spruit! En welkom @cin: wat een heftige maand voor jullie seg... ziek, helmpje, en dan nog eens een broekje ook... ocharme. Is de afplatting nu al beter? Wil ik allereerst zeggen dat ik respect heb voor diegenen die hun kindje willen laten dopen. Het is een mooie keuze en ik wens jullie een mooie viering toe en een leuk feest Maar oh wat ben ik kwaad op onze parochie! Kom ik vandaag thuis van de winkel, zit er post van hun in de bus. Voor onze meid, OP NAAM, met reclame voor de doop. Waar hebben die onze gegevens vandaan??? Dat ze via via weten dat er een pas bevallen dame woont, tot daar aan toe, maar haar naam stond gewoon op de envelop! Daar kan ik ZO kwaad om worden! :x Ze is amper een maand oud, waar halen ze het? Ik denk dat ik maar eens naar de gemeente ga en eens op iemands tafel kloppen, zij zijn de enige die haar gegevens hebben, toch? En die mogen ze toch niet zomaar uitdelen? Bah bah bah, in wat voor een wereld leven wij eigenlijk, privacy bestaat niet meer...
Ik ben ook benieuwd naar die Facebook @ Syrse, je kan afgekolfde melk in diepvrieszakjes voor ijsklontjes invriezen. Kraamhulp bij ons deed het toen in die zakjes van AH merk. En wat raar van die reclame! Zou ik ook niet van gediend zijn op zo'n manier. @ Maia, vervelend zeg. Hopelijk gaat het snel goed. @ Shaarr, wat lekker dat ze zo goed blijft doorslapen. Lijkt me heerlijk! @ Kim, ik had hetzelfde. Baal ook als een stekker. Heb vandaag nog niet eens gekolfd, dadelijk eens doen en kijken wat er nog uit komt... @ Tattoo, heb de mijne toentertijd ook in Valkenswaard laten zetten (maar is alweer 13 jaar geleden ) @ Cin85, oei ziek geweest beide is niet leuk. Weer helemaal beter? Wij gaan ons zoontje niet dopen, zijn beide niet religieus. @ Engeltje. geweldig van je zwager! Gisteren V gewogen, hij woog 4300 gr en was ongeveer 55 cm! In een week 175 gr aangekomen en nu 500 gr boven geboorte gewicht . Ik moest vanochtend naar de tandarts. Ook foto's moeten maken en heb een gaatje! AAAAH!! In december weer terug om te laten vullen. Tandarts vond dat ik minder vaak zoetigheid moet eten/drinken, aangezien ik nogal gevoelig tandvlees en gebit heb -.-. Verder is vl net naar zijn werk gegaan na een ruzie tussen ons. bah.
shaarr, ai, dat ook nog, hopelijk komen jullie er gauw uit pleuni, ook ruzie? Knuf! ziekenhuis lijkt me straf, ik ben namelijk niet in onze eigen gemeente bevallen. Denk dat ik maar eens naar de gemeentedienst ga om het eens langs mijn neus weg te vragen.
Maia vervelend dat Tim waarschijnlijk reflux heeft!! Hopelijk helpt de jbpm, sterkte!! Shaar gelukkig loopt je moeder nu rondjes met je meisje!! Wel zielig dat ze zich weer zo verslikt heeft! Pleuni goed dat je ventje zo gegroeid is!! Hier vanochtend 'de sint' even gesproken. Hij belt vanavond terug voor meer gegevens en details. Hij had iig nog plekjes op de zaterdag die ik graag wilde heel fijn dus! Wel spannend hahah, tis de eerste keer dat ik hem inhuur, maar lijkt me super voor de kids! Vandaag een druk dagje, B. was vanochtend erg onrustig, en vanmiddag heeft hij wat meer geslapen... wel netjes elke keer 3 uur tussen de voedingen gehad. Hij spuugd nog behoorlijk, zielig hoor! Maar ja die reflux is ook niet zomaar weg... ik gebruik geen jbpm op dt moment... Dus straks maar lekker warm badje voor hem maken. Verder kreeg ik smsje van ex, ook even gesproken via whatsapp...pffff hormonsters!! Hij komt er later op terug... ben wel benieuwd naar zijn redenen wat hier achter gezeten heeft, ondanks hij ook wel de fout in gegaan is... Ga zo even eten maken en 2 draken douchen en naar bed bonjouren... man wat zijn ze druk en vervelend! J. heeft vandaag ook een vriendenboekje meegekregen om in te vullen... en jawel van een jongen dus denk dat 'sint' ook maar een vriendenboekje voor haar in de zak moet stoppen
@ pleuni en shaar: vervelend dat jullie ruzie hebben met jullie hubbies!! @ gaatjes: hier ook m'n allereerste gaatje. Ze zeggen toch ook iedere zwangerschap kost je een tand? Lijkt te kloppen dus Advies gevraagd!!! M'n lieve ukkepuk heeft vannacht langer doorgeslapen, maar daardoor is nu wel z'n ritme in de war. Om 18.15 moet hij nu ongeveer weer eten, normaal een uur later en dan gaat hij ervoor in bad en daarna naar bed. Maar weet even niet wat ik nu moet doen, nu al in bad gaat niet werken denk ik, maar t eten zolang rekken kan ook never nooit. Wat zouden jullie nu doen? Eerst eten, zeker een uur wachten en dan in bad en naar bed? Of nog niet naar bed doen dan en wachten tot z'n volgende voeding? Of gewoon veel later in bad? Ik weet echt niet waar ik nu verstandig aan doe....
Ik zou ook eten geven, uurtje wachten en in bad doen... Tis zijn ritme wat je van begin al doet, toch?! Zou gewoon bedritueel vasthouden
Ja normaal is t bad eten bed... Nu wordt t dan eten, wachten bad, bed, hoop dat hij dat doet, Naja anders kan ik altijd nog voeden als hij niet gaat slapen natuurlijk.... Ben benieuwd hoe t gaat lopen...
Ik zou eerst bad doen. Gewoon half uurtje later.. Dan zit je er tussen in. Als je een uur moet wachten heb je kans dat hij slaapt en dan moet je hem wakker maken.. Dan is het ritme echt weg... Kim succes met je tattoo zetten. Is je bv helemaal al gestopt? Ik ken gewoon een aantal helemaal niet in het topic! Fer.re lijkt aardig ritme te hebben: 5 flessen. 05.00 - 09.00 - 13.00 - 17.00 - 21.00 Netjes!
sorry ik weet dat het er al vaak over gegaan is maar ik kan het even niet terug vinden.. Maar welke draagdoek gebruiken jullie?