Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Cin, ja vraag ik me ook af van die meeting :). Wat een deugneit met die aardappel haha!

@ Ukkie, heftig zeg.

@ MF, succes alvast voor maandag!

Zusje is gister rond 17 uur bevallen van een gezonde zoon! Borstvoeding liep ook meteen wel. We hebben haar dochter rond 18.30 bij ze gebracht in het ziekenhuis en zijn even koffie gaan drinken zodat ze even tijd voor het gezin hadden. Daarna mochten we ook even komen gluren, hij lag lekker te slapen. Eventjes gebrleven en toen mijn nichtje weer mee naar ons genomen om nog een nachtje te logeren. Zusje bleef in zh slapen, haar man thuis. Vanochtend is nichtje ook weer thuis. Ben erg beneuwd hoe ze erop reageert. Gisteren in het ziekenhusi wist ze volgens mij niet zo goed wat ze ermee aan moest hihi.

Hij heet overigens D.i.o.n.

Ik ga weer even verder. V is wat ziekjes vandaag, spuugt alles uit. Nu slaapt hij dus kan ik even snel wat was doen etc.

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh en V is vandaag 6 maanden, jeeeej!

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Penny gefeliciteerd met je neefje! Wel grappig dat hij op een dag na een half jaar met V scheelt, erg leuk voor later!

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Gefeliciteerd Penny!! Leuk hoor!!
    Hier komt het eerste tandje door. Hij sabbelde op mijn hand en ik dacht opeens iets hards te voelen. Ja hoor daar komt t tandje aan..

Verder de bijvoeding schiet niet zo op. Hij maakt er een potje van en proeft zo bijzonder wei in via Rapley. Gepureerd van een lepeltje pakt hij steeds de lepel, wordt helemaal niks.
    Vraag me af of ik met rapley wel door moet gaan, hij moet toch juist aan de smaken wennen zou je zeggen.
    Hij heeft nu wortel, peer en een fruitoogsten gehad waar canailles in gemixt is.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny, van harte gefeliciteerd, enne leuke naam :)

@bailey oh tandjes, spannend :D
    Wat betreft eten met de lepel herken ik je probleem. Hier wil L ook de lepel afpakken als ze pap krijgtl Gezien ze met haar broekje niet goed in de kinderstoel past geef ik haar dus pap op schoot. Met een hand/arm houd ik dan beide handjes losjes vast en dan gaat het goed! MIsschien een idee..

@vakantie, ervaren mama's hebben jullie tips voor vakantie? Ik dacht zelf aan een stacaravan op een niet al te drukke camping in Frankrijk. Niet te massaal en een caravan zodat wanneer L slaapt wij lekker ervoor kunnen zitten met een goed boek ipv op een hotelkamer. Daarnaast graag een leuke omgeving met oude stadjes met leuke marktjes.

@hier, vannacht een onrustige nacht, vanaf 4 uur wilde ze niet meer slapen (geen idee waarom want ze heeft gisteren niet meer of minder geslapen dan normaal) Dus ml en ik om en om een uur entertainen en weer een uur slapen. Tot nu toe slaapt ze vanavond goed, maar dat was gisteren ook dus ben benieuwd hoe de nacht verloopt ;)

6. Maia

Maia Niet meer actief

@MF: succes maandag!

@Penny: gefeliciteerd met je neefje!

@ukkie: lijkt me een prima idee. Met Fleur zijn we met 10 mnd naar Madeira geweest in hotel, toen had ze natuurlijk nog 2 slaapjes en zit je best 'vast' in je hotel, vond ik niet zo erg en manlief ging dan meestal de hort op maar toch, het was maar 1 kamer, werd ik naar het balkon gebonsjoerd, toen ze 1,5 was ongeveer naar Turkije, toen een appartement dus dat was al beter, want dan kun je nog even in een andere kamer e.d. dingen gaan doen, dus een stacaravan lijkt me een prima oplossing.

nou hier zijn de kids uit logeren, wij waren gisteren naar de fantasy fair en vind ze er nog te klein voor en het was ook wel weer even lekker een dagje zo samen ;) vandaag komen ze weer thuis.

7. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Thanks allemaal :).

@ Baileyy, lastig met die hapjes. Misschien idd het idee van Ukkie proberen?

@ Ukkie, hoe is de nacht gegaan?

@ Maia, lekker even een dagje met z'n tweetjes! Was het leuk? Ben nog nooit op zo'n fair geweest. Zag wel wat foto's van een elf iets voorbij komen op facebook van wat kennissen.

Gisteren zijn we bij de HAP geweest omdat V al zijn voeding met een boog uitspuugde. Echt eng om te zien. Je zag echt een straal, brrr. Gisteren heeft hij dus niks binnengehouden. Met een spuitje wat water gespoten, zodat hij nog enigzins vocht kreeg. Volgens HAP had hij een buikgriep virus.
    Vanochtend 2x 60cc en 2x 90cc binnengehouden, jeej! (om de 2 uur gevoed). Kijken of hij rond 15 uur een grotere fles aankan. Hij is wel weer vrolijk, maar ook snel hangerig en huilerig. Vanochtend had hij zelfs bij mij op de borst geslapen! Wil hij anders nooit, dus hij voelde zich wel echt beroerd. Zo zielig om te zien.

Wilde eigenlijk vandaag dus op kraamvisite gaan, maar lijkt me niet zo slim met een buikgriep hier in huis haha. Wordt dus van de week een keer. En ik heb nog wel zo mijn best gedaan op een super leuke kraam mand :p.

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    @hapje Eten geven op schoot lukt niet haha. Heb t net geprobeerd, meneer wurmt zich los en wordt boos als ik m vast blijf houden.

@vakantie Moeilijk hè? Wij zijn zelf ook zoekende, maat dan naar wen bungalow ofzo in Frankrijk of Italië. We dachten eerst dat t misschien lastig was een lange reis. Maar zonkans is ook wel erg prettig vinden we. Een bungalow of stacaravan lijkt ons makkelijk zodat we ervoor kunnen zitten en ook savonds en tijdens de slaapjes kunnen genieten. In een hotel wordt dat toch anders denk ik.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: vervelend dat V buikgriep heeft, sterkte!

@ vakantie: geen ervaring mee met kind natuurlijk, maar wij gaan naar Italië toe met m'n souders in een chalet. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat! Quinten is tegen die tijd bijna 1 jaar, dus komt vast goed!

@ eten met een lepel: toen Quinten 4 maanden was greep hij de lepel al uit onze handen en dit hebben wij eigenlijk altijd toegestaan. Hij brengt het echt naar z'n mondje toe, dus waarom zou je het dan tegenhouden? Tuurlijk laat hij de lepel ook wel eens op de grond vallen en dat wordt ook echt een zootje soms, maar als ik het a la rapley doe wordt t ook een zootje. Vind dat zelf ook geen probleem, doekje erover en weg is het! ( kan me overigens wel voorstellen dat niet iedereen er zo makkelijk over denkt hoor ;) )

@ weer: ohhhh wat is t heerlijk he! Zitten al 2 dagen lekker in de tuin met Quinten! In het zonnetje uit de wind is het echt prima vertoeven!

@ warm hebben: Quinten heeft t ook altijd wel snel warm. In bed heeft hij nu een romper met korte mouwen aan, een dunne pyjama, dunne slaapzak en een enkel dekentje.

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Cin, bij Sofie is de ontlasting ook enorm veranderd. Geen lekkage meer gehad sinds ze bijvoeding krijgt haha!

@Penny, gefeliciteerd! Beterschap voor je mannetje.

@Baileyy, Sofie krijgt via Rapley ook nog niet echt veel binnen. Ik geef haar gepureerd ernaast. Ze wil dan ook de lepel zelf vasthouden. Ik help haar met opscheppen en de lepel in haar mond doen. Wordt wel een kliederboel, maar ze krijgt zo best wel wat binnen.

@Ukkie, lijken me prima vakantieplannen. Toen de oudste klein was gingen wij meestal naar een bungalowpark. Een keer naar een hotel voor 3 nachtjes, toen hadden we een suite genomen zodat wij niet in de slaapkamer hoefden te zitten als hij sliep.
    Over 2 weekjes gaan we met het vliegtuig, ben benieuwd hoe dat gaat met Sofie.

@Weer, de sneeuw smelt heel hard. De tuin is zo goed als sneeuwvrij, maar nog erg drassig. Gisteren wel even lekker buiten kunnen zitten, uit de wind en in de zon, heerlijk!

@Tandjes, hier zijn er inmiddels 2 door. Ze vindt het erg grappig als we ze poetsen. Ik vind het minder grappig met de borstvoeding trouwens ;)

De nachten gaan iets beter. Ik wacht nu iets langer voordat ik naar haar toe ga. En soms valt ze vanzelf weer in slaap. Maar nog steeds minstens 2 voedingen per nacht.

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ff kort berichtje, ff geen internet dus ff via tel.
    Hier gaat het wel, beetje aan t klooien met schema wanneer wat en hoeveel eten/drinken...vannacht rotnacht gehad ventje was erg huilerig en hangerig. Uiteindelijk na een flesje om 4 uur in slaap gevallen. Dus zelf 2 uurtjes kunnen slapen... hij is.weer behoorlijk verkouden en hoest ook... zielig manneke.

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    V was gisteren alweer koortsvrij en heeft alles binnengehouden. Vanochtend ook, dus hij heeft mijn genen qua ziek zijn haha. (ik ben nooit ziek, 1x griep gehad de laatste 10 jaar)

Qua vakantie, wij gaan de week van 13 mei een midweekje naar Center Parcs. In juli gaan we 2 weken naar een Landal park in Oostenrijk. Samen met mijn zusje, haar man en 2 kids. Wel ieder gezin een apart huisje. Leek ons ideaal met jonge kinderen. Een magnetron voor de voeding (haar jongste is dan 3 maanden), en een terras/huiskamer waar je kan zitten als de kids in bed liggen.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!

Beterschap aan de zieke kindjes!!

@ Vakantie, we willen graag kamperen in frankrijk maar onze auto is te klein haha. Dus geen idee hoe we het gaan aanpakken.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @jadebo vervelend zon nacht!! Hoop dat je vandaag een wat rustiger dagje hebt.. Beterschap in ieder geval!

@ penny fijn dat ie weer beter is!
    En zon huisje klinkt inderdaad leuk! Zowieso wel gezellig als je met meerdere kunt gaan!

@ hier bagger nachtje! 6maanden sprong? Ik kan namelijk geen andere oorzaak bedenken ;)
    Veel wakker, huilen, dorst.. Hebben r op eigen kamer laten slapen zodat we tussendoor nog wat slaap konden krijgen en ml en ik om de beurt er naar toe. In haar eigen kamer laat je haar makkelijker wat langer huilen maar dit werkte ook niet... Vanochtend weer een big smile dus vandaag zal er wel weer niets aan de hand zijn ;)

@vakanties; leuk om te lezen wat iedereen gaat doen! We hebben nog niet de knoop door gehakt, maar wil deze week wel iets boeken.

@gisteren trouwens een broodkorstje gegeven. Erg interessant, heel lang op gesabbeld en uiteindelijk lag het allemaal op de vloer :D wel super om te zien hoe interessant ze t vindt! Van t weekend gaan we met groente beginnen a la rapley!

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Vannacht was het dan zo ver, ze heeft de hele nacht in haar eigen kamertje geslapen:)

Laatste voeding om 23.30 en vannacht nog 2x gedronken maar daarna weer lekker gaan slapen.. Vanochtend was ik natuurlijk erg trots maar miste haar ook;) stom he!

Voor jullie de normaalste zaak van de wereld maar voor mij wereldnieuws :D

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Ukkie
    Ik begrijp je volkomen!! Het doet aan de ene kant toch een soort van 'pijn' om haar na de voeding weer in haar eigen bedje te leggen. Ik hou haar op een of andere manier veeel liever bij me in bed.
    Maar ja mn verstand zegt dat het toch wel beter is zo omdat we zo beiden meer kunnen slapen.
    Hier slaapt ze nu al maanden in haar eigen bed, maar nog steeds mis ik haar.

Wel heel goed van haar hoor!!

Wij gaan vandaag met appel beginnen. Ze krijgt nu 1x per dag rond 12-13 uur een groente of fruit. We geven verder nog niks per lepel ofzo. Maar t schijnt niet zo erg te zijn dat ze nu nog haast niks binnenkrijgt toch?
    Wortel en banaan vond ze in ieder geval wel 'lekker' :D

Had ik al verteld dat ze vrijdag voor het eerst van rug naar buik is gerold?? En ze vind het toch leuk!! Hahaha echt grappig. Minder grappig als ik haar moet verschonen dan gaat ze nl ook omrollen.

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, ik snap je ook hoor. Maar wat lekker dat ze goed geslapen heeft!
    Sofie heeft ook goed geslapen. Van 20:00 tot 4:00. En daarna tot 6:15.
    Van brood komt hier ook nog weinig binnen. Gisteren dacht ik dat ze wat op had, maar later zag ik dat het nog aan haar gehemelte geplakt zat haha.

@Sammie, ze hoeft inderdaad nog niets extra's binnen te krijgen nu.
    Ik geef Sofie ook wel wat met een lepel hoor. Gisteren aten we bietjes. Ik zag het al voor me dat ze 3 dagen een rood gezicht zou hebben. Dus we hebben het samen gelepeld.
    Ik geef 's morgens fruit, tussen de middag wat brood en eind van de middag groente.
    Binnenkort wil ik met granenpap starten, maar ik weet nog niet wanneer ik dat ga geven.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Lycka, haha bietjes Daar hou ik helemaal niet van ;)
    Hier is beeb na de ochtendvoedingen nog helemaal uitgeteld en wil ze weer slapen. Bij de voeding van 12 uur is ze iets langer wakker, dus dan kan ik wel groente of fruit geven.

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik at ook nooit bietjes. Maar wilde het weer eens proberen. In NL kocht ik wel eens voorgekookte, maar dat verkopen ze hier niet. Dus een zak bieten gekocht, geschild... En toen ging ik opzoeken hoe lang ze moesten koken.
    "Kook de ongeschilde bieten in een uur gaar." Oeps haha. Gelukkig had ik nog een halve zak over, dus die heb ik ongeschild gekookt :p

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: wat goed zeg, mag je zeker trots op zijn! Vond t zelf ook een enorme stap toen Quinten naar z'n eigen kamertje ging! En net zoals al eerder beschreven, ook ik vind t nog steeds lastig om hem na z'n laatste voeding terug naar z'n kamertje te brengen. Het is overdag zo'n bezig bijtje dat hij weinig tijd heeft om te knuffelen met z'n mama. Hij wil liever van alles zien, ontdekken en hebbuhhhhh!!! Savonds laat is hij lekker slaperig en ligt hij zo heerlijk tegen je aan, echt genieten is dat!

@ eetschema:
    Sochtends bij t opstaan bv
    10.00 fruit met sap/water/thee
    12.30 1 boterham met smeerworst of smeerkaas ( volgens mij zou hij er ook makkelijk 2 op kunnen, maar dat doen we nog niet )
    13.00 bv
    15.30 volkoren cracotte/naturel rijstewafel met sap/water/thee
    18.00 groente
    18.45 bv
    22.00 bv

Deel Deze Pagina