Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Wat een rust hier ;)! Tis heerlijk weer buiten he?! Jammer dat maar voor eventjes is... typisch nl haha!

Uitje: is niet beter om nieuwe datum te prikken? Er komen er miss 2 of 3... weet niet zeker of ik er bij kan zijn.

Hier gaat redelijk, nog beetje zoekende naar een schema... vannacht kwam meneer na 12 uur weer terwijl hij rond 7.15 fles pap had gedronken en daarna knock out ging... dus ff zoekende nog! Miss dan toch gewoon na eten+toetje, in bad en naar bed en dan om 9 uur de fles (dan slaapt hij wel door...)

En 2 tandjes zijn zichtbaar :D!

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Wat een stilte hier!
    De reis is wel goed gegaan. Sofie heeft 2x een half uur in de trein geslapen en nog een half uur in het vliegtuig. Ze was wel van slag daarna. Veel gehuild en dat doet ze haast nooit.
    Helaas is de oudste de avond voor vertrek ziek geworden. Ruim 39 graden koorts en het gaat nog niet over. Ik hoorde van mijn schoonmoeder dat het heerst (5-6 dagen koorts zonder verdere symptomen) dus ik wacht nog even af. Wel sneu voor hem, want hij wil zoveel leuke dingen doen.
    Vandaag ga ik lekker shoppen met een vriendin.

Meeting kan dan idd beter een andere keer gehouden worden.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: wow wat een mooie tanden zeg! Veel last van gehad?

@ penny: gelukkig dat t weer beter gaat met V! En groot gelijk dat hij mama's eten lekkerder vindt als zo'n potje, zit geen smaak aan haha

@ cin: wel leuk gehad in Tenerife? Geen idee wanneer we precies weten of hij KMA heeft, maar we houden nu gewoon 2,5 week een dagboekje bij en kijken of we er dan uit kunnen komen waar hij doe reactie op krijgt.

@ ukkie: fijn dat de hapjes nu goed gaan! Leuke verjaardag gehad? Haha herkenbaar verhaal bbqen op je verjaardag en dat er dan ineens 30 man mee eten :D

@ schema's: Quinten doet nog steeds 2 a 3 slaapjes op de dag en neigt nu steeds meer naar 2 toe. 3 gebeurd alleen nog maar als hij kort heeft geslapen of als hij veel last heeft van z'n buikje en tandjes, want daar wordt hij erg moe van. Hij zat nu ook eigenlijk op 4 voedingen, maar de afgelopen week was het continu 5 voedingen en gisteren ineens 3! Hij weigert de borst dan ook echt pertinent.... Gister dacht ik dat hij echt wel dorst moest hebben, maar nee hoor! Hij liet dat ook even duidelijk merken door z'n tanden in m'n tepel te zetten en hard!!!! Autsj!!!! Hij liet gewoon ook niet los! Kleine 50 tinten baby ;)
    Dit is nu z'n schema met 2 slaapjes:
    7.00 wakker
    7.30 bv
    8.00-10.00 slapen
    10.00 fruit + beetje water
    12.00 1 a 2 boterhammetjes
    12.30 bv
    13.00-14.30 slapen
    15.00 tussendoortje + water/thee/roosvicee
    16.30 bv ( als hij er trek in heeft )
    18.00 groente
    18.30 badje
    19.00 slapen ( en als hij 16.30 niet gedronken heeft dan nu bv)
    21.00 bv

Soms vertikt hij t te gaan slapen savonds, vooral als hij toch een 3e slaapje nodig heeft gehad en dan houden we hem maar wakker tot 20.30, dan bv en daarna naar bed.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: fijn dat de reis wel goed is gegaan, maar sneu dat ze daarna wel veel moest huilen en dat de oudste ziek is! Hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie lekker genieten van de vakantie!

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Goede morgen allemaal! Ja... Ik word net pas wakker :D heerlijk uitgeslapen! (Voel me bijna een beetje schuldig) vanochtend wel L aangekleed en aan ml meegegeven maar daarna lekker terug gekropen.. Was een lange nacht namelijk. Gisteren had ze maar 1 slaapje gedaan en was denk ik oververmoeid (en oververhit ;))

@uitje als er zo weinig komen idd maar andere datum prikken. Zondag 12e? :D

@lycka fijn dat de reis redelijk goed ging. Natuuijk wel logisch dat ze ff van slag was. Is de andere al weer eat beter? Sterkte!

@ werk, ik kreeg gisteren via linkedin een berichtje of ik interesse ha in een functie als recruiter/officemanAger tvv zwangerschap. Het is precies wat ik deed dus heb ondanks dat t tijdelijk is gezegd dat ik open sta voor een gesprek en zeer geïnteresseerd ben :) ben benieuwd!

@schema hier ook f een vraag. Ons schema loopt steeds weer anders maar in ieder geval om 18.00 pap en groente en om 19.00-19.30 de nacht in. Maar... Ik wil binnenkort beginnen met fruit, maar ze gaat nog steeds 4dagen naar Kdv dis wanneer moet ik daar mee beginnen? Wil het namelijk graag zelf doen ;) of zal ik t in t weekend doen en wachten tot 1 juni want dan is ze behale de donderdag altijd thuis...

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: wil je het alle dagen thuis gaan doen dan? Dat wordt wel lastig dan hoor! Persoonlijk zou ik lekker in t weekend starten en in de weekenden ook de nieuwe smaakjes introduceren en wel gewoon op de crèche laten geven verder.

7. Maia

Maia Niet meer actief

@ukkie: spannend, wie weet wordt het wat!

@schema: hier beginnen we sinds een aantal dagen een soort van ritme te krijgen. prettig, want tot nu toe had hij het niet. hij wordt 's ochtends nog wel stipt om 6 uur wakker, maar ach, als dat het ergste is ;)

@tandjes: hier lijkt nr. 1 ook door te komen. we voelen een puntje en als we mogen kijken zie ik een vaag streepje van het bovenkantje. maar ik mag er eigenlijk niet echt aanzitten van hem. Hij lijkt er niet erg last van te hebben.

verder alles goed. we hebben besloten om over te stappen van voeding (om het te proberen in elk geval). hij blijft toch harde ontlasting houden ondanks dat we nu goed over zijn op vast voedsel, en we bedachten ons van de week eigenlijk van, misschien ligt het niet zozeer aan de johannesbroodpitmeel, maar aan de nutrilon zelf. dus ga even een ander merk uitproberen. wie weet helpt het niks hoor, maar wie weet wel.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: heb je al andere voeding in huis gehaald inmiddels? Anders zou ik zeker Friso adviseren, is vaak wat zachter voor t buikje!
    En leuk ws z'n eerste tandje! Hopelijk krijgt hij er gewoon helemaal geen last van!

9. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: friso heb ik aan zitten denken maar die is overal op (net als de nutrilon trouwens) dus heb nu nestle mee. kijken wat die doet.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeieavond !

@ Lycka fijn dat je goed hier bent aangekomen :D
    En beterschap!

@ Tandjes, leuk om alle verhalen te lezen! Weer een mijlpaal voor onze ukkies :D
    Hier zie ik wel 2 puntjes, maar die zie ik al maanden haha. Maar wie weet komen ze ineens door.

Gewicht, de vorige meting was S toch maar 280 gram aangekomen in 2 maanden? Ik heb haar vandaag ff gewogen en nu is ze toch ruim de 7 kg gepasseerd. Dus in een maand een kilo zwaarder! Maakt e me dus idd zorgen om niks ;)

Hapjes, vind ze niet interessant. Alles om haar heen wel. Iemand tips? Ze is zo snel afgeleid! Heb het voor en na een voeding geprobeerd maar het blijft bij een beetje in haar mond stoppen.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.554
    14.095
    113
    Vrouw
    Zag net pas de pm van Jadebo en had gereageerd dat ik mee ging, maar met zo weinig misschien inderdaad beter een nieuwe datum prikken?

Het weer in Tenerife was niet zo heel goed, pas rond 16.00 kwam het zonnetje door de wolken heen, wel de meeste dagen rond de 27 graden dus ook Saar heeft lekker gezwommen. We hadden een allinclusive hotel wat nogal uitgebreid eten had, dus Saar heeft van alles geproefd, van mango tot aan asperges haha.

Tandjes, ook hier is het eerste puntje sinds vandaag zichtbaar. Alleen moet Saar weer apart doen, haar linkerhoektandje onderin komt door. Gisteren een hoop bloed op haar tong, blijkt dat ze de hele tijd met haar tongetje daar zit te wroeten. Voor de rest merk ik niets aan haar, zelfs de ontlasting is normaal.

Sammie, dat eten heeft tijd nodig, opeens hebben ze het door en gaan ze als een speer eten. Maar ook in de mond stoppen is ontdekken hoor.

Voeding, ik kreeg een mail van nutrilon dat je hun voeding nu ook bij hunzelf online kunt bestellen ivm de tekorten. Zelf geef ik bv, maar als iemand die mail wil hebben wil ik hem gerust doorsturen.

Schema, sinds we van vrijdag op zaterdag nacht zijn thuis gekomen en we pas om 05.00u in bed lagen heeft Saar geen schema meer. De nachten komt ze nu ook plots 2 tot 3 keer voor voeding. Maar dat kan ook komen doordat ze weer een oorontsteking heeft. Ze heeft al sinds haar ziekenhuisopname de dag voor pasen een loopoor, soms is dat 2 dagen weg en komt het weer dus de kans is groot dat het 1 grote ontsteking was. Nu dus aan de antibiotica oordruppels. Hoop dat het helpt en ze weer een normaal schema krijgt.

O mn film begint weer, fijne avond allemaal!

12. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: goed gegroeid de afgelopen tijd dus!

en qua hapjes, hoe 'doe' je het? sommige kindjes hebben er ook geen haast mee, met fleur was het hier ook veel trager dan nu met Tim. paar hapjes mag met deze leeftijd echt nog wel. hoeveel voedingen krijgt ze nu?

sinds gisteravond overgestapt op de nestle. hij vind het in elk geval lekker dus dat scheelt. ben heel benieuwd hoe het gaat met zijn darmen. afwachten dus.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia fijn dat ie het in ieder geval lekkerder vind! Hopelijk is het ook beter in zijn buikje :D

Ik geef gewoon elke dag rond lunchtijd een stuk groente of fruit of brood. Na 15 minuten is ze er wel op uit gekeken en gaat ze het echt op de grond gooien. Dus dan stoppen we gewoon weer.

@ Cin, lekker vakantie! Is het bloeden gestopt?

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ maia fijn dat ie het lekker vindt. Hier trouwens kruidvat extra care. Mijn oude baas heeft bij danone gewerkt en zei dat alle voedingen hetzelfde waren ;) alleen ander label.

@sammie heel hetkenbaar :D hier wordt er ook flink mee gegooid zodra ze klaar is met bv een broodkorstje.

@cin, willen ze niet vaker drinken bij oorontsteking? Wel sneu zeg, beterschap!

@hier vanochtend weer naar het zkh geweest voor foto van de heupjs. We mogen afbouwen! Alleen nog als ze slaapt!! Dus we kunnen we lekker normaal knuffelen zonder een stalen beugel tegen je aan!
    Over drie maanden moeten we we terug en dan mag ie waarschijnlijk helemaal af!

Vanochtend trouwens een stukje banaan gegeven, ging er goed in! Tussen de middag een potje zomerfruit, ging ook prima :)
    Deze week blijft ze thuis dus kan ik zelf fruit geven. Als het allemaal goed gaat, kan ze het maandag ook op kdv krijgen. Wat is een handige tijd, sochtends of tussen de middag? Om 18.00 krijgt ze groente dus laat op de middag lijkt me niet handig..ik denk dan eerder sochtends

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: hopelijk gaat t beter met de Nestlé!

@ ukkie: fijn zeg dat jullie mogen afbouwen met het spreidbroekje !! Qua fruit zou ik even kijken hoe het ritme hierin is op het Kdv, meestal is het 's ochtends en dan is het wel zo fijn als ze lekker met het ritme van de andere kindjes mee kan.

Hier een blegh weekje.... Ik ff een dipje en Quinten heeft veel last van zijn tandjes, verkoudheid en niet willen/kunnen drinken. Hij drinkt nu 3 x per dag met veel pijn en moeite en dan drinkt hij nog geen hele borst leeg. Uit een flesje drinkt hij ook maar 60 cc bv. Ik leg hem wel vaker aan tussendoor, maar dan is het ook klaar na 3 slokken. Beetje water drinkt hij gelukkig wel

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Ukkie fijn dat je mag afbouwen!! :D

@ Engeltje, beterschap! Kolf je dan als hij niet wil drinken? Anders knap je ook uit elkaar..

Wij gaan lekker een weekend kamperen zometeen. Twordt geen super weer maar ach vast wel leuk!
    Tot volgende week haha

17. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: en als je het voert?

@ukkie: super dat je het spreidbroekje mag gaan afbouwen

@engeltje: lastig zo'n dipje. hopelijk gaat het snel beter. rottig he, die tandjes.

nou hier een dagje aan de nestlé en hij heeft vandaag 3x gepoept. is natuurlijk even afwachten of het perse daar aan ligt, maar ben het in elk geval niet van hem gewend. we gaan het zien.

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Sammie, fijn weekend!

@Ukkie, super dat de spreidbroek overdag niet meer hoeft!

@Engeltje, hopelijk gaat het snel weer beter.

@Maia, klinkt wel als een hele snelle verbetering. Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat.

Ruben heeft nog steeds een beetje koorts. Hij had vandaag wel wat meer energie. Hopelijk kunnen we binnenkort op stap met hem.
    Sofie was vandaag ook eindelijk weer wat meer haarzelf. Er komt een boventandje door. Van de vier nachten dat we nu hier zijn, heeft ze er al 3 doorgeslapen tot 5 uur! Joehoe! En daarna tot ongeveer 7 uur.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: veel plezier met kamperen!!

@ maia: ben benieuwd! Hou er wel rekening mee dat ze zowieso 1 a 2 weken nodig hebben om aan de voeding te wennen he. Meer poepen kan ook een reactie zijn op de overstap, maar hoop dat dat t niet is bij Tim!

@ lycka: balen dat Ruben nog steeds een beetje koorts heeft, hopelijk gaat t snel helemaal beter en kunnen jullie lekker op stap! Gelukkig dat Sophie al minder last heeft van haar tandje! Veel plezier nog!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sorry moest ff in 2 delen, binkie stootte nogal hard z'n koppie op de grond..... Lang leve de vallen en stoten gel is het nu!
    Z'n oogjes staan vanochtend al iets beter gelukkig, hij heeft vanmorgen wat beter gedronken en hij is nu ff lekker aan t spelen ipv bij z'n mama te willen hangen. Gister was het echt nog wel prut met hem hoor. Heb bijna alles moeten afkolven, denk als ik een schatting maak dat hij maar zo'n 250 cc heeft gedronken in totaal.... Verder wel veel geslapen op de dag en dat heeft hem wel goed gedaan. Hij wordt nu ook alweer moe, dus ga hem lekker instoppen weer.

Deel Deze Pagina