@Aislyn, ik heb wat bv-hempjes en shirts waar inderdaad gewone vestjes en blousen overheen kunnen (wel grotere maat moeten kopen, want die vreselijke kilo's blijven maar plakken). Af en toe proberen we een fles, maar ze wil niet of begrijpt het niet. En volgens mij vindt ze kv ook niet lekker. Pap uit een bekertje gaat soms goed. En daarmee had ik toch de hoop om een voeding te kunnen gaan vervangen. Sofie drinkt nog zo'n 8x op een dag, dus een keertje pap zou volgens mij wel een voeding kunnen vervangen, maar ze wil daarna echt de borst. Groente en fruit is nog steeds minimaal. Zo jammer, want voor de vakantie ging het best goed. En brood wordt alleen maar een groot plakaat tegen haar gehemelte aan. Als ik wat water geef, spoelt ze het brood naar buiten ipv dat ze het doorslikt. Vannacht ging het redelijk. Gisteravond lag ze er 20:45u in en een uur later hoorde ik haar nog kwebbelen. Mijn man ging even kijken of ze verschoond moest worden en of ze nog goed in bed lag. Ze had niet gepoept zei hij, maar lag helemaal tegen het hoofdeinde en was gezellig met haar voetjes aan het spelen. Weer goed in bed gelegd en toen werd het brullen. Ik erheen om te voeden.... Ruik ik me toch een poepbroek en bedankt! Daarna sliep ze tot 02:30u, gevoed. En toen sliep ze zowaar de rest van de nacht! Zeven uur werd ze wakker. Morgenochtendvroeg moeten we naar het CB. Even horen of zij nog ideeën heeft. @Ukkie, ik heb druppels van VSM, chamodent. Die van vogel ken ik niet. Ik heb me trouwens rot gezocht in NL naar Gengigel, uiteindelijk bij de apotheek gevonden. Dat werkt volgens mij beter dan de druppels, maar ik geef het in combinatie. Vind het toch lastig te peilen wat wel of iet werkt.
@lycka L eet op het Kdv goed fruit en om 18.00 krijgt ze +/- 100 gr groente en 75ml kv waar nog 3-4 scheppen pap bij gaan. Alles door elkaar dus een flinke hap. Maar een half uur erna wil ze toch nog graag de borst en op Kdv nog steeds twee flessen. Dus ondanks de bijvoeding is t aantal bv nog niet minder.. Dus denk niet dat t vreemd is dat ze nog graag volledig bij je wil drinken
Ik lees verder alleen maar dat de kindjes nog maar 3 flessen krijgen. Dus vandaar dat ik de indruk had dat ze wel minder aan de borst zou kunnen, maar blijkbaar niet. Goed om jouw ervaring te horen
Vanmorgen bij het CB geweest. Sofie heeft een dip in haar groei, zowel qua lengte als gewicht en hoofdomtrek ook. Ik heb het in de borstvoedingscurve gezet en ik vind het nog wel meevallen. Maak me niet zo'n zorgen. Over 2 weken moeten we weer wegen en meten. Mijn oudste had ongeveer hetzelfde volgens mij. Die begon ook heel hoog in de curve en zakte af naar gemiddeld. Voor de bijvoeding heb ik een stapel papieren meegekregen. Wie weet zit de gouden tip er tussen. Ze vond het in ieder geval wel belangrijk dat Sofie iets naast de bv binnen krijgt, maar dat blijft tot nu toe minimaal.
Lycka, ik vind de curve er nog prima uitzien hoor. Idd een afzwakking, maar dat moet toch niks uitmaken zo hoog boven de gemiddelde lijn lijkt me . Hoop dat je de gouden tip vindt in de brochures. Heb je al geprobeerd of prakken/pureren/mixen/rapley oid werkt? Bij mij werkt nu alles met de staafmixer doen het beste... Behalve brood, dat wil hij wel in stukjes. Maar als ik bijv banaan prak, wil hij het niet. Vanochtend een fruit hap gemaakt van appel, nectarine, witte druiven en banaan (voor 3 dagen) en dan staafmixen en hij smult ervan. Iig veel succes! Komt vast helemaal goed.
Ik heb lekker in de tuin de brochure zitten lezen. Sofie moet helpen boodschappen doen, eten koken en zelf het eten op haar bordje scheppen wijze raad Dusss.... Zo eerst maar boodschappen doen.... @Penny, rapley vindt ze het interessantst, maar voor de vakantie ging de gepureerde warme hap er super in. Nu weer rapley, misschien binnenkort een combinatie.
Lycka, ik vind de curve nog best meevallen hoor! Daarnaast is ze ook ziek geweest. In die folder ontbreekt alleen nog dat ze zelf haar vlees moet snijden... Bv kleding, ik heb hier 2 officiele bv shirts, wat een ondingen. Ik gebruik dus normale kleding, als ik ergens naar toe ga waar ik in het openbaar zal moeten voeden dan doe ik een hempje vd hm onder mijn kleding. Die hempjes kan je zo onder je borsten trekken, ideaal. Kolfspullen ed had ik nog van bij mijn zoontje. Vanmorgen weer naar de dokter met S. geweest, sinds afgelopen vrijdag had ze geen loopoor meer maar helaas begon het woensdag weer. Blijkt dat ze een dubbele oorontsteking heeft. Nu dus als laatste optie een extra zware antibioticakuur voor een week en anders mogen we weer gezellig bij onze vrienden in het ziekenhuis langs. Kans is alleen groot dat ze haar dan buisjes willen geven. Dat is opzich geen grote ramp, maar bij het plaatsen van buisjes bij die kleintjes kan er extra littekenweefsel ontstaan op het trommelvlies wat weer tot gehoorbeschadiging kan leiden en dat idee vind ik wat minder leuk. Hoop dus maar gewoon dat die abkuur werkt.
O wat jammer dat ze weer een oorontsteking heeft! Laten we hopen dat de AB goed zijn werk doet Over welke folder hebben jullie het? Hier een druk dagje met gebak bakken: kokoscake, appeltaart, wafels en nog een plaatkoek met chocolade, biscuitjes, hazelnoten en abrikoos. Morgen gaan we nog oliebollen bakken haha We vieren onze birthday zondag namelijk. En 1x per halfjaar vind ik dat we wel mogen uitpakken met 'ongezond' snacken.
@Cin, sneu voor je meisje dat ze dubbele oorontsteking heeft. Krijg je de AB er wel goed in bij haar? Ik duim voor jullie dat het aanslaat. @Sammie, oeh klinkt VET lekker allemaal! Vooral die oliebollen haha! We hadden het over een folder die ik van de wijkzuster kreeg over het vergroten van de eetlust bij kindjes. Maar die is op iets grotere kinderen gericht Ze heeft nu net haar hele bekertje pap leeggeslobberd! Het was 90ml. Ik ben er erg blij mee, want ik ben momenteel ziek en twijfel aan mijn produktie.
Cin wat zielig voor je meisje! Gaat het al wat beter? Lycka fijn dat de pap erin ging! Hier drukdrukdruk haha! Verder gaat wel oke, behalve dat B 's avonds vooral van slag is waardoor hij pas rond half 9 in bed ligt. Dus beetje vermoeiend ! MAar komt vast goed! Verder doet hij het super! Vanavond breng ik hem naar mijn ouders want wij gaan naar Disney met de kids.... spannend hoor! Beetje dubbel, vind het best moeilijk. Maar denk dat de tijd vliegt dus maar even (proberen) te genieten met de 2 andere kanjers! Die werkelijk door huis stuiteren vandaag... we moeten om 0.50 al opstappen dus best 'vroeg'. Hopelijk kunnen we in de bus nog slapen! Nou dames tot na het weekend!!
Dag dames, sorry, ben er erg weinig hier. Heb het superdruk. Alles gaat prima, eten gaat goed, darmen ook nog steeds al komt hij met moeite aan voldoende melk maar dat hoort denk ik bij hem. Heb er veel over gestrekt maar moet het maar loslaten, zolang hij het goed doet... hij krijgt wel voldoende vocht. Dus misschien begin ik iets eerder met yoghurt (was 9 mnd van plan, bij Fleur ook pas toen begonnen) zodat hij toch voldoende zuivel krijgt. Slapen op het kdv is/was ook een probleem. Maar ik bedacht me woensdag, de helft van de lokalen staan daar op woensdag en vrijdag leeg, leg hem eens op een stille slaapkamer... dus dat gisteren gedaan ('s ochtends waren ze het vergeten, lag hij gewoon daar in de kamer, maar 's middag wel gedaan) en toen heeft hij 3!!!!! Uur geslapen.....
@ Lycka, oeh goede raad idd voor een baby @ CIn, getsie wat rot van de oorontsteking. Hoop dat de AB aanslaat! @ Maia, wow 3 uur! Hopelijk gaan ze dat vaker doen op een stille kamer . @ Sammie, gefeliciteerd!!! Klinkt lekker allemaal . @ Jadebo, je zit er nu gok ik, maar alsnog heel veel plezier!! Hier gaat alles ook goed. Vrijdagavond met vriendinnen weer een cocktail avond gehouden en daarna op stap. Is 1,5 jaar geleden dat ik op stap ben geweest. Jeetje wat heb ik me gisteren belabberd gevoeld... Kater van hier tot Tokio. En 's avonds werd het weer erger, dus lag om 21 uur al op bed haha. Nu weer lekker fris en fruitig. V kan best goed zitten al, soms valt hij wel om. En hij begint het achteruit kruipen te ontdekken. Nog maar een heel klein beetje, maar is erg leuk om te zien.
@Penny, gezellig zo'n vriendinnenavond! Schattig dat achteruit kruipen. Wordt hij niet boos omdat hij eigenlijk vooruit wil? Sofie houdt het zitten ook al lange tijd vol. Maar op haar buik liggen wil ze liever niet en ze draait dus ook nog steeds niet en leert dus ook niet zelf gaan zitten. In Zweden is het vandaag moederdag. Ruben wilde per sé bij mijn schoonouders logeren en iedereen vond dat een goed idee behalve ik. Maar als ik boos moet worden om hem thuis te houden, dan maar niet. Eind van de ochtend kwam hij thuis met mijn schoonvader. Ze konden nog net "hallo" zeggen en toen verdwenen ze samen achter de iPad. Beetje jammer Het is hier heeeeeerijk zomerweer, maar dat willen jullie vast niet horen
Lekker dat jullie daar mooi weer hebben Lycka! En wat jammer van Moederdag zeg. @penny: gezellig zo'n cocktailavond Zo leuk dat de kleine meneer kan draaien... is alleen niet handig dat dit ook 's nachts gebeurt... hij is een zijslaper en draaide vannacht 4 uur dus naar zijn buik. En begon te janken toen hij er wakker van werd. Hij sliep meteen weer door maar ik kon niet meer slapen.. hoef ik mijn bed niet uit voor flesjes of speentje, beginnen we hiermee... hopelijk snapt hij snel hoe hij terugdraaien kan. Overdag lukt dat wel eens, dus hopelijk doet hij het voortaan in de nacht ook. Kan ik blijven liggen *gaap*
@ Lycka, fijn dat de mening van de moeder telt op moederdag . Hopelijk kunnen jullie lekker genieten van het weer! Hier is het grijs. @ Maia, haha hij houdt jullie wel bezig 's nachts. Ligt Tim ook in een slaapzak? Hier blijft V nog op zijn rug liggen, hij hopt wel altijd wat omhoog (ligt hij hoger in zijn bed dan waar we hem achterlieten). Ben benieuwd hoe het gaat als hij straks gaat draaien in bed met een slaapzak aan. Wat doen jullie je kindjes op brood? Heb vandaag smeerkaas maar eens geprobeerd. Ik weet dat dat niet te vaak mag ivm zout, maar mijn inspiratie is een beetje op. Ach zonder beleg eet hij het ook wel, maar vind het wel leuk om wat te kunnen variëren . Tot nu toe heb ik Zonnatura jam en appel/peer stroop gegeven en paté (ook maar heel soms).
@Maia, de nachtrust is je blijkbaar niet gegund. Er zitten dus toch ook wel voordelen aan dat Sofie niet draait @Penny, Sofie schuift ook omhoog in haar slaapzak, maar soms schuift de achterkant niet mee (omdat ze daar met haar voetjes op staat om af te zetten) en dan komt de voorkant dus hoog tegen haar keel aan te zitten en zet ze het op een brullen. Ik ga het proberen zonder slaapzak. Momenteel hebben we toch zwoele nachten in onze slaapkamers, dus koud zal ze het niet hebben. @Broodbeleg, Sofie eet nog amper brood en ik doe er meestal nog niets op. Ik denk dat je het voor V zo al varierend genoeg maakt. Een plakje kipfilet of zo krijgt hij misschien nog niet weg?
Vannacht mochten we redelijk doorslapen, alleen heeft hij tegenwoordig besloten dat 6 uur toch wel een mooie tijd is om de dag te beginnen. Soms zelfs kwart voor 6... en het is helaas niet zo dat we flesje geven en hij direct z'n bed weer in kan, nee hij is dan toch wel een uurtje of 1,5-2 wakker..... en Fleur is dus ook regelmatig rond 6 uur in mijn bed te vinden, aangezien zij ook wakker wordt door hem en er dan 'gezellig' bijkruipt... O ja en met zijn darmen gaat het nu echt goed. Sinds een week hebben we de forlax weer naar 1/2 zakje per dag gedaan en dat gaat gewoon super, hij poept minimaal 1x per dag nog steeds... ligt toch echt aan de omschakeling van melk denk ik heel blij ermee.
@penny: ik doe alleen nog maar boter op brood. Beleg komt vanzelf, volgende maand ofzo. Hij vindt het zo heerlijk dus prima. Maar je kunt idd kipfilet of dat soort dingen doen.
@lycka, ik vind het ook ngo wel meevallen.. Komt vast helemaal goed. Handig trouwens die folders Fijn dat de pap er zo goed in ging! @cin balen zeg van de oorontsteking. Hoe gaat t nu? Sterkte! @sammie, jammie @maia wat fijn dat ie zo lang heeft geslapen! Kan hij niet altijd daar zn dutjes doen? @jadebo, spannend zo even weg, maar wel leuk! Hoe is het gegaan? @penny. Okk al lekker meidenavondje gehad? Gezellig hoor! Hier ook Wat betreft brood hier alleen kaal brood. Heel af en toe beetje boter erop maar verder nog niks geprobeerd. Zpveel brood blijft er nog niet in. @hier voor t eerst een nacht weggegweest. Had een meidenweekendje van vriendinnen van middelbare school. Erg leuk maar gelukkig wel op tijd gestopt met de alcohol waardoor ik als enige geen kater had en met L is ook alles goed gegaAn. Ze had zelfs van 1.30 tot 8.30 geslapen en kon blijven liggen tot 8.45! Vannacht weer gedaan en weer hetzelfde. Ml had haar een flesje kv gegeven om 1.30 en ze heeft daarvan 90 cc gedronken. Zou het zo zijn dat ze bij mij dat niet kan drinken? Dat ik te weinig heb? Ene kant fijn dat ze nu wat langer slaapt maar. Ik wil niet stoppen met bv dus was ook wel een beetje verdrietig en onzeker... Groente wilde ze beide dagen bij ml niet, vandaag gelukkig weer alles opgegeten... Vannacht is ml weg voor werk dus ben benieuwd hoe vannacht gaat. Zit nog te twijfelen of ik gewoon bv ga geven of flesje kv...