Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Hallo dames, ik wil ook graag hier mee kletsen.
    Allemaal gefeliciteerd met jullie beebjes!

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Welkom! Lycka

@pleuni, miss helpt het idd als je het ontspannen kan doen.. fijn dat het in ieder geval nu gelukt is!

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Oktober 2012 mama's

01-10 Chybou - 1e kindje - 29 jaar - meisje
    01-10 Laupio - 2e kindje - leeftijd - geslacht blijft een verrassing!
    02-10 Miepkip - 1e kindje - jongen
    02-10 Blackie - 1e kindje - 24 jaar - jongen
    04-10 Sammie1 - 1e kindje - 22 jaar - meisje
    04-10 Theertje - 3e kindje - 31 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    05-10 Miekie0402 - 1e kindje - 28 jaar - meisje
    05-10 Baileyy - 1e kindje - 33 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    07-10 Super Mummy - 3e kindje - 26 jaar - jongen
    07-10 Anoniempje2011 - 1e kindje - 22 jaar - jongen
    11-10 Engeltje23 - 1e kindje - leeftijd - jongen
    11-10 Pleuni - 1e kindje - 29 jaar - jongen
    18-10 Shaarr - 1e kindje - 22 jaar - geslacht blijft een verrassing!
    20-10 Ingearts - 1e kindje - 31 jaar - jongen
    21-10 Maia - 2e kindje - 29 jaar - jongen
    21-10 Ukkie1985 - 1e kindje - 27 jaar - meisje
    22-10 Kimmiikim - 1e kindje - 22 jaar - meisje
    28-10 Godinn - 1e kindje - 29 jaar - geslacht blijft een verrassing!

Geboren

25-09 Chybou - 8.32 uur - 'Camille' - 3775 gram
    25-09 Laupio - tijd - Nina Marie - 2760 gram
    27-09 Blackie - 18.47 uur - Jari René - 3098 gram - 50 cm
    03-10 Rommel - 00.30 uur - Jesse - gewicht
    04-10 Engeltje23 - 14.26 uur - Quinten - 3410 gram
    06-10 Ingearts - 01.55 uur - Kyan - 2740 gram - 47 cm
    07-10 Theertje - 23.33 uur - Ties - 3265 gram - 51 cm
    07-10 Kima - 18:38 uur - Stef - 3985 gram - 52,5 cm
    09-10 Miepkip - 14.08 uur - D.ean - 2963 gram - 48 cm
    10-10 Super Mummy - 03.21 uur - B.odhi - 3670 gram - 48 cm
    12-10 Miekie0402 - 04.02 uur - Fleur - 3380 gram - 51 cm
    12-10 Godinn - 18.30 uur -
    Fe.rre F.olke - 3720 gram
    12-10 Baileyy - tijd -
    Niek- 3660 gram - 51 cm
    14-10 Sammie - 16.40 uur -
    S.carlett O.m.ilia E.lizabeth - 3750 gram
    15-10 Shaarr - 02.51 uur -
    J.alee.sa - 3370 gram
    15-10 Anoniempje2011 - 07.24 uur -
    J.ulian - 3900 gram
    19-10 Maia - 15.18 uur -
    Tim - 4000 gram - 50 cm
    20-10 Pleuni - 18.24 -
    V.igo - 3800 gram - 52 cm
    24-10 Lycka - 11:12 -
    Sofie - 4502 gram - 54 cm
    26-10 Ukkie - tijd -
    L.isa - 3020 gram - 50 cm
    02-11 Kimmikim - tijd -
    Aukje Charlotte - 3630 gram - lengte

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff wennen hoor naar t mama gedeelte te gaan ;)

@ lycka: welkom, klets gezellig mee meid!

@ ruggeprik: hier natuurlijk ook gehad, maar denk wel een andere als bij een "gewone" bevalling. Hier nog steeds een doof gevoel in m'n buik, maar denk meer dat dit door de operatie komt. Als je het niet vertrouwd, gewoon ff na laten kijken dan hoor!

@ rug/nek: hier in t begin wat last ban gehad, het is toch ff een houding waar je aan moet wennen bij bv. Nu geen spierpijn meer.

@ slaapzak: jullie beginnen er al vroeg mee! Maar denk dat ik t misschien toch ook maar ga proberen, dan kan ik vast t extra dekentje weg laten en als dat goed gaat hoef ik misschien z'n bedje ook niet meer voor te verwarmen.

@ muts: overdag blijft hij nu eindelijk goed op temperatuur zonder mutsje, maar snachts doe ik hem nog wel op en buiten ook natuurlijk. Hoe doen jullie dat snachts? Zijn kamertje is best koel snachts, zo'n 17 a 18 graden..

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Trouwens degenen die ook een infuus hebben gehad... Zien jullie die plek nog steeds zitten? Quinten is vandaag precies een maand en er zit gewoon nog steeds een rode vlek, dat hoort toch niet?

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @infuus, bij mij zijn de plekken niet meer te zien en ook niet meer gevoelig. (3 weken geleden nu)

@rug/nek, liggend op mn zei voeden vind ik maar niks. door het tepelhoedje komt er zon stroom melk uit dat ze amper wegkrijgt en dan is ze na een voeding helemaal doorweekt..

en zittend heb ik nergens last van, ik doe ook meerdere dingen dan, laptoppen, en soms lopend door het huis haha

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    En we hebben een mijlpaal :
    Kleine meisjes worden groot en sommige maatje 50 past ze niet meer!!
    (ook wel jammer eigenlijk, tgaat zo snel! )

8. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Welkom Kima en Lycka :).

Nou 2e keer aanleggen ging weer minder. Met tepelhoedje dit keer. Hij viel halverwege in slaap en daarna was hij gefrustreerd dus heb ik hem maar een flesje 50 cc gegeven. Nu ligt hij weer in coma in de box :).

Ik ga het gewoon zo proberen. Leg hem aan en als het niet lukt, naja dan niet.

@ Infuus, heb er ook een gehad in mijn hand, maar zie er niks meer van. Is wel ruim een week gevoelig geweest.

@ Ruggeprik, geen last meer van. Heb in de week erna wel raar gevoel in mijn benen gehad, maar weet niet of dat door de ruggeprik of door de bevalling zelf kwam.

@ Shaarr, fijn dat het nu beter gaat met J!

@ Sammie, gaat snel he!

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Sammie: hier begint ie nu ook uit sommige maatjes 50 te groeien, maar maatje 50 van de Hema zwemt hij nog steeds in!
    En hier maakt t niet uit in wat voor houding ik hem voedt of dat ik eerst een beetje kolf, het stroomt langs z'n mondje en t tepelhoedje. Soms lukt t om zonder hoedje te voeden en dan is het wel minder maar hij laat dan vaak los omdat t te hard gaat. En voeden tegen de stroming in is me nog niet echt gelukt...

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    #30 ukkie1985, 4 nov 2012
    Laatst bewerkt: 4 nov 2012
    Welkom licka en kima!

@ sammie het gaat idd snel. Wel apart dat de maten overal zo verschillen. Ik vind de Hema kleertjes echt groot vallen!hier variëren haar kleertjes van maatje 44 tot 50.

@ Pleuni de druk kan er idd mee te maken hebben hoor. Met de instelling die je nu hebt,lukt t wel prima zoniet jammer dan, denk ik dat heel goed is. Dan ben je een stuk meer ontspannen.

@ tepelhoedje, lees ik het goed dat er bij jullie dan juist meer melk uit komt? Her stroomt het harder als ik zonder voed. Dan verslikt ze zich soms gewoon zo hard komt het eruit. Gebruik ze dan ook alleen als ik kloofjes heb.

Vanmiddag weer bezoek gehad, slaapt madame gewoon heel de middag. Iedereen; nou daar is toch niets mee aan de hand? Wacht maar tot dat ze honger heeft of buikkrampjes heeft ;)

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ engeltje,

ik dacht dat het aan mij lag dat we beide soms doorweekt zijn na een voeding maar ik ben dus nietde enige.:D

ik vraag me dan wel af hoe vrouwendat doen die in het openbaar voeden.. Ik leg nu altijd een dikke lap flanelle luier onder mn borst namelijk...

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ukkie lekker toch zon schone slaapster?

@tepelhoedje, ja bij gutst het erui haha. maarik kan niet zonder, ben te klein geschapen:p

13. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @ ruggeprik, hier niet gehad want ik was er eigenlijk ook bang voor. Ik heb pijnmedicatie met een prik in me been gehad zou 4 uur moeten werken maar werkte maar 1 uur :( De bijwerking (dufheid) bleef echter wel zeker 4 uur.....

@ rug/nek: hier af en toe nog wel dat ik dat voel en ik geef de fles, betrap me zelf dat ik dan ook erg scheef zit...

@ slaapzak: Ik gebruik nu een lakentje, 2 dekentjes en een kruik maar een slaapzak is indd wel een goed idee dan kan ik de kruik ook achterwegen laten.
    Maar gebruiken jullie een slaapzak voor de winter? en dan met mouwen of zonder? welke maat?

@ muts: Gebruik ik eigenlijk niet echt alleen als we op pad gaan buitens huis.

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Infuus is bij mij ook niet meer zichtbaar. Was inderdaad nog wel een weekje gevoelig..

Blijf een beetje jaloers als ik jullie over bv zie praten.. Maar goed, ik kolf al 15 dagen en nog zijn mijn tepels spek open. Het gaat de goede kant op, maar zo gaat het niet langer. Ik wou eerst weer proberen aan te leggen wanneer alles weer heel was. Maar ik kan het geloof ik niet meer aan, of in elk geval mijn borsten niet..

Welkom en gefeliciteerd nieuwen!

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @borstvoeding, ik vind het ook zo'n gedoe. Ze drinkt prima en daar gaat het natuurlijk om :)
    Maar hier lekt ook de andere borst tijdens het voeden. Ik probeer er een flesje onder te houden en dan vang ik zo'n 20 tot soms wel 50 ml op.
    En de borst waar ze uit de drinkt, daar spuit het gewoon uit. Ze laat dan los en dan spuit het haar hele gezichtje onder :(
    Het aanhappen is onwijs pijnlijk aan de rechterkant :(
    Ik vraag me inderdaad ook af hoe dat in het openbaar moet. Voorlopig blijf ik maar thuis. Een hoop gedoe dus ;)

@slaapzakje, mijn eerste had ik ook al vrij snel in een slaapzakje zodat ik niet 's nachts een nieuwe kruik hoefde te maken. Nu nog niet in gebruik. Ik heb haar nu meestal in een omslagdoek bij me drinken en daarna gaat ze met die warme omslagdoek haar wiegje in.

@mutsje, gebruik ik ook alleen nog buiten.

@maatje 50, van de Hema past het wel, maar verder heeft ze geen 50 gepast. Had ik ook niet gekocht, want ik had geen kleintje verwacht ;)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: er wordt ook altijd gezegd dat voeden met tepelhoedje veel meer moeite kost voor je beeb, maar hij hoeft hier maar even te sabbelen en t hoedje staat vol.... Voedt ik gewoon dan verslikt hij zich nog sneller en laat hij vaker los... Best lastig dus. Zijn m'n borsten ontspannen dan probeer ik het eerst zonder en als er veel spanning opstaat dan doe ik het met, want anders lukt t aanhappen niet en als t wel lukt dan stikt hij er gewoon in.

@ Sammie: hier een tepelhoedje ivm te grote borsten, toch fijn dat er zo voor veel mensen een oplossing is!

@ Godinn: wat erg dat t nog niet genezen is meis! Zou er nou niks zijn zodat t sneller en beter geneest? Met wat voor een kolf kolf je nu?

@ lycka: ja vang jij het op bij je andere borst? Ik zorg gewoon dat m'n pad er goed opgedrukt zit. Als er geen tegendruk op m'n borst zit dan loopt t er ook zo langs hoor.

@ voeden in het openbaar: ik zorg dat er een spuugdoekje goed langs zijn gezicht en mijn borst ligt en daar red ik het meestal wel mee als hij niet verplaatst;) Het doekje is daarna wel echt helemaal doordrenkt!

17. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Hmm dus veel van jullie die BV geven gebruiken gewoon standaard een tepelhoedje? Bij mij werkt dat meestal ook wel (als het al lukt :p) maar heb het idee dat hij echt heel hard moet werken om er dan melk uit te krijgen. Als het eenmaal loopt gaat het denk ik wel, maar hij valt echt na 5 minuten in slaap...

@ Godinn, wat vervelend dat het maar niet wil genezen. En dat jaloerse herken ik hoor :p. Als jij of je borsten het niet aankunnen, is het misschien beter om het erbij te laten. Moet natuurlijk wel goed voelen :).

@ Maat 50, heb niks in maatje 50. Heb alles in min. maat 56 gekocht. Denk dat de helft echt te groot is, maar dan sla ik de mouwen of broekspijpen gewoon om. De rest past wel ok.

Nou update nav de 2e keer aanleggen vandaag. Hij zette me het toch op een krijsen net. Had echt honger. Een uur nadat we hem de BV en 50cc hadden gegeven. Ging net gewoon weer 40 in. En nu is hij echt helemaal rustig en slaapt. Ik gok dus dat hij bijna geen melk bij mij eruit krijgt. Net op borstvoeding.com gelezen dat het bijna niet voorkomt dat je te weinig melk hebt. Nou ik kolf al 2 weken en de productie is ruk. Of misschien dat mijn toeschietreflex ruk is, maar gebruik ook de neusspray af en toe.

Dadelijk weer voor het eerst dansles. We hebben 2 lessen gemist, hoop dat we het nog een beetje kunnen :p (en dat ik geen last krijg van mijn ene hechting die er nog zit).
    V brengen we naar mijn zusje, blijft hij daar even 1,5 uur slapen in de kinderwagen.

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Lycka en Kima welkom :)

Maatje 50: past hier ook prima, 56 is nog te groot... Klein ventje.hier haha

Schouders/rug: hier in het begin en soms als ik niet thuis voed.. Moet dan.echt ff op houding letten. Voed hem 's nachts soms liggend al is dat niet bevorderlijk voor het spugen...

Pleuni dansze!!

Hier vanavond bij me ouders gegeten. Kindjes liggen in bed,.B. Is lekker in bad geweest en ligt nu met volle buik te tukken op mijn borst. Wekker is.gezet... Morgen eerste schooldag voor J. Zal een druk weekje worden voor ons, zeker in combi met halen en.brengen en voeden ed... Komt vast wel goed maar toch ff flink wennen.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ pleuni leuk weer naar dansles! Hier nog niet eens buiten geweest,misschien morgen ff. Wat betreft slapen tijdens bv heeft L ook wel last van na zon 10 min. Ik blijf haar kietelen en doe sokjes uit zodat ik r af en toe kan prikkelen onder d'r voetje of nekje. Dit helpt bij haar.

@ engeltje ik moet het allemaal nog een beetje leren kennen denk ik. Zowel met als zonder hoedje lijkt ze verzadigd. Wel zit ze bijna helemaal verstopt achter m'n borsten (ook redelijke grootte,cupje F) moet altijd lachen met r kleine hoofdje en dan beide handjes om mijn grote borst.

@ lekken andere borst. Hadden jullie dit vanaf het begin? Ik hb er namelijk geen last van. Wel prikkelt m'n andere tepel tijdens het voeden aan de andere kant. Maar heb ook nooit gelekt tijdens zwangerschap maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft..

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook kindjes die niet van het badje houden?
    L vindt het vreselijk :( nu doe ik haar wassen met en nat washandje of bij een van ons onder de douche..

Deel Deze Pagina