@ Godin ik heb een geweven doek van Slingomama , die je zelf moet knopen. Girasol Amitola - SlingoMama
Hebben jullie allemaal al zo'n ritme? wij doen normaal smorgens fles en dan voor de volgende fles het bad. Alleen vanmorgen kon dat niet omdat we niet uitkwamen met de tijd.
Zo wat kletsen jullie veel Vandaag naar het consultatiebureau geweest. E.lise weegt nu 4440. En is 54 cm. Ze was zo heerlijk rustig, ze lag rustig op mijn arm te slapen tussen de andere huilende baby's. We hadden om 10.15 uur een afspraak maar waren pas om 11.45 uur aan de beurt. @Anoniempje Ritme? Wat is dat??
zo zeg, wat een verademing! vanochtend na zijn eerste fles met nutriton erin heeft hij gewoon heerlijk geslapen, hij kwam wel weer na 3 uur voor een volgende voeding maar dat kan ook gewoon nog gewoonte zijn, daarna heeft hij weer heerlijk geslapen na die voeding. geen opgeven van voeding, geen gekokhals, geen gekreun... nu heeft hij wel al sinds een uurtje of 5 dat hij wat huilerig is, maar dat kan ook gewoon krampjes/huiluurtje/enz zijn, dat kan ik me van Fleur ook wel herinneren dus het is nu even een verdrietig mannetje dat met mijn man nu even rustig boven zit en hij accepteert het bij hem zitten met een pink in z'n mond gewoon prima. het is nu 3 uur na de vorige voeding en hij maakt nog geen hongerige aanstalten. ooo ik hoop echt dat dit werkt en dat dit zich ook gewoon doorzet en dat we ons tevreden knulletje weer terugkrijgen binnenkort. we zijn gematigd positief op dit moment maar ja, het is afwachten hoe vannacht gaat. @godinn: ik heb er een van bykay en een ringsling van NeoBulle. @ritme: welk ritme? ik ben blij als ik op een fatsoenlijke tijd ons allemaal heb aangekleed 's ochtends, Tim was ik wanneer het uitkomt, dus soms lukt me dat voor 8 uur in de ochtend en soms pas om 11 uur, we hebben nog geen ritme qua badje, voeden, slapen ofzo, soms gaat het op die manier, soms gaat het voeden, uurtje wachten, badje, chaos, slapen enzovoorts. maar ik hoop dat als we erachter zijn wat zijn klachtjes zijn en als we hem daarin kunnen helpen hij wat rustiger wordt en dat we dan wel een ritme kunnen gaan krijgen, maar voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren. @pleuni en shaar: vervelend dat jullie ruzie hebben zeg. hopelijk komen jullie er snel uit. en shaar, wel heftig dat je je genoodzaakt voelde om naar je moeder te gaan
Fijn dat het beter gaat Maia! Niks aan zeg... Ok, dankjulliewel, ik ga even internet afstruinen naar een draagdoek. Ja, ons ritme zit er aardig in! Ik doe Fer.re om de dag in bad, voor de voeding van 17.00. Hij gaat gezetten tijden naar bed, en er ook weer af. Moet wel zeggen, het was even doorzetten (niet toegeven met eten bij huilen) maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen! Hij drinkt nu ook veel sneller zijn fles leeg. En daarna ligt hij nog even bij mij/vl en dan lekker in de box/wieg etc.. Fer.re lacht vandaag voor het eerst echt bewust! Had vl er even bij geroepen zo van: 'Kijk!' En ja hoor, hij deed het gewoon weer! (even gek geluidje maken en zijn neusje/wangetje aanraken en voila; een big smile!) Nu nog van dat vervelende gekolf af en ik ben helemaal HAPPYYY!
@ draagdoek: hier de tricot slen Nou ben benieuwd op hoeveel voedingen meneertje uit gaat komen nu. Hij lag daarnet te slapen en werd pas om 18.45 wakker ipv rond 18.00 voor z'n voeding. Heb hem toen toch gewoon lekker in badje gedaan en daarna gevoed. Had voor de zekerheid maar ff gekolfd omdat hij uit de fles wat rustiger kan drinken. ( die heeft natuurlijk geen tsr ) Hij had wel weer ff flink last van kramp daarna, dus heb hem ff een tijdje goed overeind bij me gehouden tot hij rustig werd en hij ligt nu vanaf 20.15 lekker te tukken in z'n eigen bedje. Blijkbaar dacht ie ik zal m'n mammie ff sparen vandaag Normaal komt hij dus op 6 voedingen uit, maar nu op 5. Tenzij hij voor 00.00 natuurlijk nog komt, we gaan t zien...
E.lise lachte gisteren voor het eerst bewust. Zo vertederend. Hier ook geen ritme. Ik neem de dag zoals die is. Net E.lise in bad gedaan. Hopelijk slaapt ze nu even. Ik had haar op haar buik op de commode gelegd...rolt ze gewoon op haar rug.....was ff sprakeloos.
Ritme is hier ook niet te bekennen.hoor. Meestal doe ik hem 's avonds in bad rond half 7/7 uur..daarna voeden Draagdoek lifetree Lachen hier ook.me'er,.zo leuk! Vanavond de bevestiging gekregen, de sint komt helemaal leuk! ben zo benieuwd hoe.ze gaan reageren!! Verder rustig avondje,.kindjes gedoucht.en naar bed gedaan, kleine ventje in bad gedaan... En ligt te slapen op mijn borst... Nou maar ff.lezen en dan slapen... Eens zien wat deze nacht brengt.
Baal :x Een neef van me is net vader geworden van de derde en ze hebben hun dochtertje E.lize genoemd!! Dat doe je toch niet? Ze weten dat wij ook een Elise hebben... Beetje raar. Toch? E.lise ligt nog steeds wakker...dat wordt weer wat vannacht.
Wauw, veel kindjes die al lachen, die van ons nog niet En rollen van op de buik op de rug kan ze ook nog niet. Doe ik iets verkeerd? Nu ja, ritme zit er hier al wel aardig in, is toch ook al iets. Ze weet echt het verschil tussen dag en nacht: om 12 uur gaat ze erin, slaapt ze netjes door tot 6, soms iets minder lang, daarna braaf door tot 9. Dan staan we op, en tegen de voeding van 12 heb ik het huis opgeruimd, mezelf en haar aangekleed en gewassen, en alle flesjes gesteriliseerd. Minnie, ik snap wel dat je baalt, maar misschien balen zij even goed omdat jij ook een Elise hebt, ik zou het me niet te hard aantrekken. Wat is de kans dat ze elkaar vaak gaan tegenkomen? In de klas later kunnen ze evengoed met drie zelfde namen zitten. Ik moet eerlijk zeggen dat als er in onze kringen een Alexis geboren was we alsnog de naam behouden zouden hebben. Maia: ooh, ik duim dat het inderdaad zo blijft Morgen mijn eerste werkdag, spannend! Rustig weekje om te beginnen, morgen en overmogen werken. Volgende week dan 4 werkdagen. Twee daarvan al een babysit gevonden, de derde werkt manlief niet, vierde moeten we nog een sitter voor vinden. En dan maar hopen dat ik toekom met de voedingen. Stress!
@ maia fijn dag het wat beter gaat houden zo! @ ritme knap hoor dat sommigen al zon goed ritme hebben. Hier alleen de dag en de nacht maar L is ook een van de jongsten hier @ lachen, hier gaat het nog steeds om lachstuipjes. Alhoewel ik vanavond drie keer hetzelfde deed, en drie keer moest ze lachen... Helaas lukte het de rest van de avond niet meer dus geen idee of het nu bewust was @ mini kan me voorstellen dat j baalt! Zou ik ook hebben hoor! Maar helaas is er niets aan te doen. Wellicht zit er wel een verhaal achter hun naam (niet dat het dan voor jou minder erg is natuurlijk) @ syrse succes met je eerste werkdag! Zie je er tegenop of heb je er zin in? Ik heb het beide wel een beetje, maar heb gelukkig nog even. @ Sm leuk dat de Sint is geregeld, zullen de kids zeker leuk vinden!! @ draagdoek, ik krijg morgen als het goed is de mini monkey. Iemand ervaring mee? Dat ie het niet hoeft te knopen leek mij een veilig idee, alleen nu lees ik her en der toch wel mindere ervaringen ben dus benieuwd! Anders stuur ik hem terug (als dat kan) Nou m'n meisje is geloof ik klaar met drinken dus ik ga d'r snel verschonen en dan slapen! Een goeie nacht voor iedereen!
Tja....nou ja, ik ben blij dat wij eerst waren. Maar leuk vind ik het niet. De kans is erg klein dat ze elkaar tegen komen. Ze zal ook naar mijn Oma vernoemd zijn die op 97 jarige leeftijd is overleden een paar weken voor E.lise is geboren. Ze heette Elisabeth.... @Syrse Werkse morgen. Dat is al snel, of lijkt dat maar zo? @Super M Ik ben helemaal Sinterklaasfan. Onze S.tephanie gelooft dit jaar voor het eerst niet meer. Maar nu zeg ik tegen haar: ssst, want E.lise gelooft nog wel! Gezellige altijd die 5 december viering.
@ Ukkie, ik heb ook de mini monkey en vind hem echt ideaal! Je kan de kleine heerlijk bij je houden en als ze darmkrampjes hebben kun je hem ook zo in de box maken dat het een hangmatje word en dan de kleine erin leggen (Zit ze zowiezo met de beentjes opgetrokken, wat helpt tegen darmkrampjes) Alleen je moet de kleine nooit alleen laten als je hem in de ''hangmat'' hebt, ze kan haar gezichtje zo draaien dat ze er in draait met haar hoofd. Maar verder vind ik hem echt ideaal, en je moet er even een handigheid inkrijgen om haar goed erin te leggen. @ Sm, leuk zeg de sint opbezoek ! @ Gentiaan violet, we gaan het morgen bestellen, had van de HA medicijnen die je pas vanaf 4 maanden mag geven want anders is er kans op stikking gevaar :O! En dan geven ze dat aan mij mee.. > Ben dus flink kwaad geworden daar en ga er ook zeker een klacht over indienen! Verder meteen een afspraak gemaakt voor donderdag voor mij en D.ean, Heb zelf nog erg veel last van mijn rug kan geen eens een leeg badje tillen en D.ean dragen doet erg veel pijn ! Verder wil ik de Ha ook even laten kijken naar de spruw.. (Of het wel echt spruw is en geen andere schimmel-infectie!) Ik krijg waarschijnlijk ook nog een echo na (I.v.m. baarmoederslijmvliesontsteking, dus er is misschien wat blijven zitten) maar als er uitkomt dat er nog wat zit baal ik echt, wil niet ook nog een curretage na.. Naja, ik wacht het maar even af tot donderdag. Sorry voor degene waarop ik niet heb gereageerd, maar ik ga slapen.. Trusten!!
Wat een lieve foto's! @ Syrse lijkt zeker op een meisje hoor, gek dat mensen dat vragen.. @krampjesWat herkenbaar dus ook bij jullie! Om moedeloos van te worden hè? Ik ben toch wel blij dat veel van jullie hoe naar het ook is, het ook hebben. Doe ik toch niet iets verkeerd.. Warm badje ook geprobeerd. Maar hij bleef huilen tijdens de krampjes helaas.. Fietsen met de beentjes lukte niet, de bewegingen wilde hij niet eens maken, hield z'n beentjes stijf. Warme hydrofiel op de buik hielp wel eventjes! Niet lang maar toch.. Neusje wrijven hielp niet helaas. Ik denk dat hij daar te hysterisch voor was?? Autorijden en op de buik leggen op je been was ik vergeten, ga ik volgende x proberen. Nouja dat autorijden in laatste gevallen. @sammie dat van die draagdoek heb ik nog niet geprobeerd. Moet er nog 1 kopen @Maia en Ukkie Hou vol meiden!! Dikke knuffel! @Shaarr Wat naar voor je dat ze zo door blijft gaan! Het ging toch eigenlijk iets beter? Nu dus niet meer.. Hou vol meid!! Hele dikke knuffel! @Maxicosi Ja dat wist ik dan weer wel. En ook op de achterbank. @Engeltje Wat leuk van je zwager! Lief hoor! @Cin goh wat een verhaal van je BV. Dat het CB dat niet ziet en ze in t ziekenhuis wel.. @Dopen nee doen wij niet. @voorkeurshouding Heeft hij wek en we letten er goed op! Hij slaapt zeker niet op z'n buik. @Shaarr Hele dikke knuffel meid! Weer ruzie. Bah! Hier ook veel woorden hoor, ik word er gek van. Hij is gewoon moe en onredelijk maar dan nog. @Ritme Nee totaal niet, geen idee ook hoe dat moet met voeden op verzoek.. @Syrse succes met je 1e werkdag!
@dopen nee. E.lise heeft wel 4 namen maar we zijn niet echt gelovig. Heel veel sterkte shaarr. Kan je niet op iemand terugvallen? Lijkt me namelijk vreselijk vermoeiend voor je.
Oh gelukkig niet de enige zonder ritme hihi. @shaarr.. Oh bah wat vervelend. T ging toch beter? @miepkip. Jeetje wat raar om dat mee te geven?! @maia. Fijn dat hy zo lekker geslapen heeft en idd beetje huilen hoort er wel bij. Maar heel verschil tussen uren huilen of af en toe @godinn.. Heerlijk als je kind lacht he!! Hier nog niet bewust maar oew ik smelt als ik dat kleine lachje zie @hier.. Alles was goed op cb. Wel evn diorverwijzing van ha vragen voor een echo van de heupjes. T zit in de familie dus gewoon uit voorzorg . Heb vanavond heerlijk kunnen slapen terwijl ml voor j zorgde. Even bijgelezen via de tel en nu weer snel mn mandje in
Dikke knuf Saaar!! Hopelijk is de nachtbeterverlopen! @minimouse,ik had denk ook geen andere naam verzonnen...misschien hebben ze de naam al maanden enzo,lijkt medan onmogelijk om te switchen..
Pff hier een spookje vannacht. Alhoewel meneer slaapt lekker door. Na een half uur jengelen (met ogen dicht) werd het huilen, dus luier verschoond. Meneer weer slapen en naar een half uurtje weer jengelen. Tot aan nu dat hij begon te huilen, na 1 minuut weer stil. Toen begon hij iets langer te huilen, dus tijd voor de fles (normaal gesproken). Ik vrolijk naar beneden, fles gemaakt. Kom ik boven slaapt meneer weer heerlijk Nu zit k maar eventjes beneden, want volgens mij kan ik over een kwartier weer een fles maken hoe zijn jullie nachten verlopen?
@shaar: och meis wat naar. Is het geen mogelijkheid dat ze opgenomen wordt in het ziekenhuis zodat ze onderzocht kan worden of er geen medische oorzaak is want dit is verschrikkelijk voor jullie zo. @minnie: ik zou de naam als je neef zijnde ook niet meer gewijzigd hebben. Denk dat zij ook balen dat jullie dezelfde hebben gekozen. Gisteravond en vannacht ging goed, hij liet zelfs 4 uur tussen de voedingen. Werd alleen een uur geleden wakker met buikpijn denk ik (is enorm aan het persen) dus heb hem maar bij me genomen en hij ligt nu op mijn schoot te slapen. Is even niet anders, zal wat last hebben van de nutriton.