Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Maia, wat fijn dat het zo goed gaat met zijn darmen! Zes uur is wel een beetje vroeg ja. Jammer dat Fleur er ook wakker van wordt.

@Ukkie, leuk een avondje stappen! Je hoeft toch niet gelijk te stoppen met bv als je voor de nacht een flesje kv geeft?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka, ze krijgt overdag ook al in totaal 200cc kv en als ze snachts dan ook geen bv meer krijgt loopt m'n productie wel erg terug denk ik. Overdag krijg ik gewoon niet genoeg gekolfd dus dat ene flesje op Kdv is echt wel nodig.

Ml heeft volgens mij zoiets van die gebroken nachten hebben nu wel lang genoeg geduurd en 7maand bv is al een hele prestatie dus waarom niet. Ergens heeft ie natuurlijk ook wel gelijk

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Ukkie, hier ook heeft mevrouw niet meer genoeg aan een beetje fles, nee ze drinkt zo 300 ml uit de fles. Zoveel krijg ik helaas niet gekolfd in 2 kolfbeurten 's avonds. Ik vind het wel erg jammer hoor! Misschien toch maar weer proberen om het op te krikken met veel kolven ofzo?

4. Maia

Maia Niet meer actief

en hier is tandje nummer 4 ook door. jeetje dat gaat best snel.

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, o ik wist niet dat ze overdag ook al kv kreeg. Ik snap je man ook wel. Lastige keuze hoor. Maar als ze op je vrije dagen nog wel volledig bij je drinkt, is het ook niet in 1x op.

@Maia, hier staat het 4e tandje ook op doorkomen. Het gaat echt hard!

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    4 tanden al?! Hier nog geen 1 te zien!!

Verder alles goed dames? Tis hier in ieder geval lekker weer. :D

7. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Maia, wat fijn dat het met Tim zijn darmen zo goed gaat! Tandje nr 4 :O, bovenin dan? Hier nog maar 2.

@ Ukkie, gezellig zo'n weekendje met vriendinnen! Tsja bv, je moet doen wat goed voelt.

@ Sammie, hoe gaat het met je baan? Had je nou een gesprek gehad met je baas?

Hier alles prima. Weinig te melden eigenlijk haha.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @maia :$4 al? Hier nog niks :D

@bv, nou vannacht dus geen fles gemaakt en kwam ze om 1.00/4.00/6.30
    Verder was ze wel rustig en ging ze meteen weer slapen.
    Wat je zegt lycka is misschien wel een goeie. Vanafvolgende week gaat ze nog maar 1 dag naar het kdv (dus maar 1fles kv) gezien ze de rest van de week overdag gewoon live kan drinken kan snachts 1fles misschien geen kwaad..
    Tja wat voelt goed. Een nacht doorslapen voelt erg goed! ;) maar ik was vroeger zon probleemkindje (eczeem,astma,allergieen,darmziekte etc) dat ik uiterst bang ben dat L dat ook allemaal gaat krijgen. Toen we met kv zijn begonnen kreeg ze namelijk schrale plekken op haar beentjes die niet meer weg te smeren zijn, hoop niet dat dan erger wordt..
    Heb haar net afgezet en ga vandaag en morgen weer even clusterkolven..

Sorry dames over mijn bv gezeur:) ik wou soms dat ik er wat makkelijker vanaf kon stappen!

We hebben in ieder geval mooi weer dus mogen ook niet klagen eigenlijk!;)

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Hier weer terug uit Disney. Vannacht thuis gekomen... vanochtend is B ook weer terug gekomen... heerlijk! Heb mijn kleine ventje zo ontzettend gemist! D en J hebben heerlijk uitgeslapen vanochtend.
    Disney was super leuk, best druk en de reis duurde lang... maar goed mooi weer gehad en de kids vonden het geweldig! D werd vannacht wakker in de bus omdat ik zijn jas aan deed.. zegt ie: oww cars is zo cool!! Lekker mannetje! Ze zijn nog vol onder de indruk.

Tandjes: hier nog altijd 2

Weer: tis idd lekker, gister ook super warm en zeer zonnig in Disneyland!

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Tandjes, wij hebben chamodent gehaald maar nog niet gebruikt. Geen ervaring nog mee dus of dat helpt. Tweede tandje komt nu door.

Lycka, jammer dat het brood ook nog niet lukt. Hopelijk gaat de groente en fruit snel weer beter! Logisch als ze ziek is geweest dat ze even terugvalt op de vertrouwdheid van jouw melk, maar wel zwaar voor jou. Hier gaat gepureerd ook het beste, maar vindt het wel belangrijk om ook af en toe stukken groente te geven.

Als ik werk dan redt ze het nu met twee flessen 150 ml bv in combinatie met fruithapje (en nu ook brood), terwijl ik nog steeds ongeveer 400 ml kolf. Ik hoef dus gelukkig niet meer bij te kolven op mijn vrije dagen. Wel haalt ze nog een beetje in als ik weer thuis ben.

Cin85, hoe gaat het met de ab-kuur? Is S. al wat beter?

Sammie nog gefeliciteerd! Was je verjaardag leuk?

Maia, op cb gaven ze bij mij aan dat ze al yoghurt mogen dus denk niet dat je hoeft te wachten tot negen maanden. Fijn dat het met zijn darmen nu goed gaat!!

Penny wat leuk dat V. met kruipen begint. Ook veel frustratie of valt het mee?

Broodbeleg, misschien kun je nog geprakte banaan of een andere fruitmoes proberen?

Ukkie, het is niet vreemd dat ze langer slapen op kv, ik hoor dat vaker. Hier ook nog nachtvoedingen dus je bent niet de enige. Ik zou wel oppassen met hoeveel kv je geeft als je echt niet wil dat je productie te veel terug loopt. Misschien kun je op je vrije dagen wat extra kolven? Aan de andere kant snap ik wel dat je ook weer eens goed wil slapen. Ik heb hetzelfde. Ik heb besloten dat ik op mijn verjaardag (15 juni) mijn vriend de nacht laat doet, zodat ik ook een wijntje kan (is alweer anderhalf jaar geleden).

Jadebo, fijn dat jullie het leuk hebben gehad in disney!

Hieronder de groeicurves van Aveline, de lengte buigt wel erg af vind ik.:(

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @aiselyn ik vind t lijntje nog wel mee vallen, zou even de volgende meting afwachten. Een vergissing van 1cm is zo gemaakt he..
    Jij kolft trouwens veel zeg! Hier ongeveer 150ml vandaar 1x kv op Kdv.

@jadebo wat fijn dat jullie zo genoten hebben!! Leuk
    Hier ging het vannacht goed. 22.30/3.00/7.15! En dat zonder fles :)
    Wel ben ik gaan clusterkolven om productie op te krikken en snachts twee borsten aangeboden ondanks dat ze na de eerste al sliep ;)
    Ik was te bang dat het teveel terug ging lopen vandaar de poging clusterkolven wat duidelijk geholpen heeft :)
    1x per nacht drinken is prima te doen!

@maia hoe is t nu net hem?

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej dames!

@ Ukkie fijn dat het clusterkolven lijkt te helpen!!
    Moet ik hier ook gaan doen ;)

Mn baas vond het niet erg dat ik minder ga werken en mijn collega wil mijn diensten overnemen dus dat is mooi! Heb inmiddesl ook mijn eerste dagje bij de thuiszorg achter de rug. Vind het erg leuk :D

Aislyn, kzou me nu nog niet al te veel zorgen maken hoor! Als ze vrolijk oogt en gezond is, gewoon zo door gaan en de volgende keer ff kijken hoe het gaat.
    Hier laat mn dochter het echt wel merken als ze honger heeft!

@ Jedabo en al weer bekomen van Disney? :D

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo ben weer terug van t CB!

S is dus GEEN cm gegroeid sinds de vorige keer! (11-04), en ze is 560 gram aangekomen sindsdien.
    Ze wil dus dat we met 9 maanden nog een keer langskomen om te kijken of ze dan wel langer is geworden. Verder was de arts heel positief dat ik nog BV gaf en ze vond het helemaal super dat ik gerelacteerd had met het bv hulpsetje. '99 van de 100 hadden allang opgegeven' zei ze :D

Dus we gaan lekker zo door met de BV en we zien wel hoe het met 9 maanden is. Bij de vorige meting was ze in gewicht namelijk amper aangekomen maar wel 4,5 cm gegroeid.

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Het lijkt dus vrij normaal dat de bv-kindjes weinig groeien deze periode :p

@Sammy, fijn dat je je werk zo aan hebt kunnen passen. De thuiszorg heeft mij nooit zo getrokken, maar ik heb er waarschijnlijk een heel scheef beeld van ;)

@Ukkie, ik vind ook 1 voeding per nacht geen probleem. Vannacht heeft ze van 20:45 tot 04:30u geslapen! Dat mag ze vaker doen ;)
    Helaas is ze wel ziekjes en heeft ze de hele ochtend bij me gehangen. Nu ligt ze eindelijk in bed te slapen en moet ik zo de oudste halen van het KDV. Ik denk dat ik haar (voor de eerste keer) maar thuis laat slapen, vind het zo sneu als ik haar wakker moet maken.

@Engeltje, hoe gaat het bij jullie?

Hier nog altijd heerlijk weer. 24 graden vandaag :D

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wow 24 graden!!

Kom eens hier met dat weer :D
    Er is nu eindelijk een zonnetje door hier.

wbt thuiszorg, ja ik wil graag in de kraamzorg aan de slag maar heb nu nog helemaal geen werkervaring in de zorg sector. Dus ik dacht, ik ga gewoon als hulp bij het huishouden beginnen en dan zie k wel waar t schip strand ;)

Neem je wel een babyfoon oid mee? Lijkt me eng om haar alleen te laten? Of is het heel dichtbij.

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik geloof dat we voorlopig dit weer nog houden, dus je kan beter hier komen genieten ;)

Het kdv is 300 meter hier vandaan, in dezelfde (rustige) straat. De babyfoon redt het niet helemaal. Ik ga Ruben halen en als hij niet mee wil, dan neem ik zijn tas mee en loopt hij zelf maar naar huis als de laatste is opgehaald. Dat kan hij inmiddels best zelf. Dus ik ben binnen 5 min terug. Misschien wel sneller want het voelt niet echt relaxed.

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Haha ze wordt nu wakker en gaat dus gewoon mee ;)

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey meiden, ik lees wel iedere dag mee hoor, maar t blijft ff niet zo goed hangen allemaal, dus vandaar weinig reactie....
    Ben zelf vorige week helemaal ingestort. Was al erg gespannen en op een gegeven moment maakte mijn interim manager een verkeerde opmerking en dat was echt de druppel voor mij.
    Ben al sinds januari aan t reïntegreren, ik doe alles wat ze van me vragen. Wel meerdere keren aangegeven dat t echt teveel was eigenlijk voor me en dat ik op de puntjes van m'n tenen liep, maar nu was t gewoon klaar!
    Erg lang verhaal verder, maar t komt erop neer dat ik nu dus volledig weer thuis zit om weer op krachten te konen en mezelf weer te worden. Ik kon niet eens meer lachen om m'n kleine mannetje en zat op een gegeven moment in de auto en hoopte dat ik een ongeluk zou krijgen zodat iedereen maar van mij en m'n problemen af was. Ben zelf erg geschrokken van die gedachte en heb ze eerst ook echt niet uit durven spreken. Gelukkig heb ik dat nu wel durven doen, waaronder ook tegen de psycholoog en dat heeft aan de ene kant wel opgelucht, maar ook heeel veel losgemaakt.
    Nu ik thuis zit gaat t langzaam een beetje beter, volgende week heb ik eindelijk m'n advies gesprek bij de psycholoog en krijg ik te horen wat voor therapie ik ga krijgen.
    Verder heb ik heel veel schuld en schaamte gevoelens naar alles en iedereen en bijv naar een verjaardag gaan is al echt een enorme opgave voor me.
    Maargoed zal jullie er verder ook niet teveel mee lastig vallen....

@ bv: door alle spanning een behoorlijke dip gehad en toen dat weer beter ging wilde Quinten weer niet drinken, dus t blijft soms nog ff lastig. Toch wil ik het echt tot 1 jaar volhouden en dat moet me gewoon lukken! Is nog maar 4 maandjes en 5 dagen!! Gaat zo snel!

@ tips broodbeleg: smeerworst, smeerkaas, vega smeerworst, appelstroop, fruit, perenstroop, plakjes worst of kaas, geitensmeerkaas en van de week heeft hij ook een gebakken eitje op op brood.... Dat vond hij natuurlijk heerlijk!!

Verder gaat t op t drinken na onwijs goed met Quinten! Hij tijgert erop los, alles is interessant, kastjes, laatjes, pluisjes, stopcontacten.... Of wat hij verder ook tegenkomt. T echte opvoeden is dus echt begonnen! Soms zit hij op handen en knieën en van de week heeft hij zich twee keer opgetrokken tot staan.
    Nu hij geen koemelk meer krijgt heeft hij ook bijna geen last meer van z'n darmen. Hij krijgt nog om de dag een zakje forlax, soms iets vaker, maar we zijn t echt een beetje aan t afbouwen. Met de zantac ook 1 x minder geprobeerd, maar dat was nog geen succes.

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ukkie, klinkt als een goede nacht! Fijn dat clusterkolven helpt. Ik kolf nog steeds drie keer op mijn werk, die 400 ml heb ik niet in één keer natuurlijk!

Sammie, relacteren lijkt me idd een hele klus! Is ook best wel een prestatie. Toch fijn dat ze hierdoor nog steeds van jouw melk kan genieten.

Lycka, heerlijk weer hebben ze bij jullie! Vanmiddag was het hier ineens ook erg zonnig. Ja het lijkt wel of alle bv-kindjes last hebben van een groei-dipje. Nou, laten we ons maar niet te veel zorgen maken.

Engeltje, wat erg dat je je zo voelt. Het is niet lastig vallen toch als je er hier over schrijft! Ik vind het ook best zwaar om werk en kind te combineren en ik heb geen lichamelijke klachten erbij. Heel veel sterkte! Drinkt Quinten wel goed als hij moet slapen of wil hij dan ook niet?

20. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, fijn wat van je te horen. Al hadden we natuurlijk liever gelezen dat het supergoed met je ging. Dikke knuffel en je mag hier altijd van je afschrijven hoor. Ik hoop dat je de juiste hulp gaat krijgen zodat je weer kan genieten van het leven.
    Wat ontwikkelt Quinten zich toch snel. Leuk om die verschillen te zien.
    Bij hem dus wel kma. En jij nog minimaal 4 maanden en 5 dagen op dieet ;)

Hier gaat de bijvoeding nog niet beter. Ze lijkt overal vol goede moed aan te beginnen en ze lijkt het ook niet vies te vinden. Voor het 2e hapje/slokje gaat het mondje ook nog wel open, maar al minder enthousiast. En daarna gaat het op slot. Soms vraag ik me af of ze er last van krijgt en daarom niet meer wil.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bah wat is het toch heet in huis. In Sofies kamer is het 25 graden. Van het weekend maar kijken voor een zonnescherm.

Deel Deze Pagina