@ Engeltje, fijn om van je te horen! En wat goed, maar ook moeilijk dat je met een psycholoog gaat praten! Dikke knuf meid en je mag hier altijd spuien of pben hoor! @ Aislyn ja het ging ook niet vanzelf Maar ik ben heel blij dat het toen gelukt is. Ik weet dat er een tijd komt dat we gaan afbouwen en als ik daaraan denk vind ik dat niet leuk. Ik vind BV niet 'leuk' ofzo, maar het is gewoon zo leuk dat mn meisje af en toe loslaat en me grijnzend aankijkt. Daar doe ik het voor, die lieve momentjes. En voor haar gezondheid natuurlijk
@ aislyn: thnx voor je lieve reactie! Idd net wat jij zegt, het is zowiezo al pittig om werk en een kind te combineren, maar zeker als je zowel fysiek als mentaal niet in orde bent. Ik denk ook dat ik gewoon veel te snel aan t werk ben gegaan, ook al is het maar 4 x 4 uur boventallig. De situatie op mn werk is ook gewoon lastig. Doordat mijn manager langdurig afwezig is leunt iedereen gewoon heel erg op mij omdat ik het adjunct ben en wel alles weet. Het interim pikt t allemaal niet goed op en ik voel mij te verantwoordelijk om haar te helpen en daarbij ook nog eens mn collega's te ondersteunen, terwijl ik juist zelf heel erg ondersteund had moeten worden. Er wordt regelmatig tegen mij gezegd dat dat niet mijn probleem is en dat ik aan mezelf moet denken, maar dat is vrij lastig als je zowat overspoeld wordt door je collega's met klachten over het interim zodra je maat net 1 voet binnen zet. Het drinken van Quinten is heel wisselend. Op de dagen dat hij niet wil drinken, dan drinkt hij ook geeoon echt geen enkele voeding, op wat voor een manier dan ook. ( niet uit de borst, niet uit de fles, niet uit een bekertje en niet uit een spuitje ) Op de dagen dat hij wel goed drinkt, drinkt hij sochtends als hij wakker wordt en de laatste voeding waarvoor we hem wakker maken het beste. Tussen de middag en na het badje drinkt hij zowiezo maar een klein beetje, logisch ook aangezien het andere voedsel wat hij dan naar binnen krijgt. @ lycka: thnx voor je lieve woorden en knuffel! Ohhh 25 graden, ik kom er aan hoor! Verlang echt zo naar een lekker temperatuurtje en zon! Van de week is t wel even lekker weer geweest hier hoor en toen hebben we ook heerlijk veel buiten gezeten. Zijn ook nog naar t strand geweest, zal zo een foto plaatsen, quinten vond het zoooo leuk! Hoe geef jij de bijvoeding nu? Of heb je al vanalles geprobeerd? @ sammie: thnx! Ik praatte zowiezo al met een maatschappelijk werkster en heb al 3 intakes gehad bij de psycholoog, maar voordat de echte behandeling start duurt echt zoooo lang! Ben nu al 2 maanden ermee bezig ofzo. Woensdag krijg ik eindelijk de diagnose en het behandelplan te horen. Wat jij schrijft over de bv is zoooo herkenbaar! Als het niet vanzelf gaat is het zeker niet altijd leuk om te geven, al zie ik het ook heel erg als een momentje van alleen ons tweetjes en dat is toch echt heerlijk. En idd die heerlijke grijns op zn koppie tussendoor dat is toch geweldig om te zien! Ik herinner me ook nog heel goed hoe hij in het begin mijn borst echt aanviel haha geweldig dat oerinstinct! Ben trouwens benieuwd of jullie t volgende ook hebben met je kindje... Als quinten lekker tegen me aanligt of zit, dan heb ik soms echt het gevoel alsof hij een soort van gewichtloos is ofzo. Echt een deel van jezelf wat er gewoon hoort te zitten. Weet niet goed hoe ik het verder moet omschrijven, maar als een ander kindje zo tegen me aanzit, dan blijf je het wel altijd voelen, dat kindje zit dan bij je en dat blijf je voeken, het hoort niet bij je. Ik zei het vanavond tegen mijn moeder, want vond t zelf nogal gek eigenlijk, maar zij herkende het ook heel erg, zo bijzonder! Ben benieuwd of jullie het herkennen!
@ mf: idd long time no see! Fijn dat het zo goed met jullie gaat! En wow wat gaat ze hard zeg! Heerlijk om te zien he, geniet ervan! Sorry meiden maar ik moet gewoon nog 1 foto spammen! Quinten heeft vandaag een schommel gehad van mn man zn opa en oma, zo leuk! Hij schatert het uit van het lachen als hij erin zit! En hij heeft een nieuwe zonnebril, vinden jullie hem niet stoer?
Hej MF, welkom terug Fijn dat alles goed gaat ondanks de drukte! Engeltje, wat een leuke foto's!!! Spam maar hoor haha Vervelend dat ze je op je werk niet serieus namen, en dan misschien maar beter ook dat je nu helemaal thuis bent. Dan kunnen ze je ook niet storen. Hoe is dat om met een maatschappelijk werkster te praten? Lucht dat op? Hier gaat het ook niet altijd zo best met me, maar ik durf niet iemand op te bellen ofzo om er over te praten. Dikke knuf! S haar 1e tandje is door!
@ sammie: jeejjj eerste tandje! Heeft ze er veel last van gehad? Ik vind het erg prettig om met de maatschappelijk werkster te praten. Het lucht enorm op om te praten met iemand die er veel verder vanaf staat. Ze brengt alles ook samen met mij goed in de kaart wat er nu precies aan de hand is en we kijken samen of ik misschien dingen anders kan doen en iedere keer dat ik geweest ben stellen we doelen die ik voor de volgende keer moet proberen te bereiken. De ene keer is dat bijv alleen al om jezelf goed te verwennen met een voetenbadje, maskertje of iets anders waar je jezelf goed bij voelt en de andere keer is het iets wat ik 'moet' doen waar ik eigenlijk best tegenop zie op een manier waar ik me toch prettig bij voel. Vervelend dat je jezelf ook niet altijd helemaal top voelt, kun je er wel over praten met iemand in je nabije omgeving? Als je er iets over kwijt wilt mag je me ook pben hoor als je wilt! Dikke knuf ook voor jou! En thnx voor je reactie op mn foto's!
@ mf: thnx voor je lieve woorden meis! Pfff had ik eindelijk weer eens een dag niet gehuild, maar nu zit ik met tranen in m'n ogen door jouw woorden. Vooral die laatste 2 zinnen raken me echt heel erg, want ik doe daar ook enorm mijn best voor, maar soms voelt het alsof ik die kleine enorm tekort doe omdat ik gewoon echt mezelf niet ben. Ik ontkom er soms ook niet aan dat hij me ziet huilen en dat vind ik verschrikkelijk! Natuurlijk zegt iedereen in mijn omgeving wel dat ik hem echt niet tekort doe en dat hij dol op me is, maar het is toch anders als iemand het ook nog eens zegt die er veel verder vanaf staat, dus thnxxxx!
@ Engeltje, ik vind het ook zo knap van je dat je ondanks alles toch zoveel met hem onderneemt! In de zandbak, de schommel etc etc. Hier denk ik wel eens, kom ik ga zwemmen met S, maar dan doe ik het uiteindelijk niet. Waarom niet? Het lukt gewoon niet om een of andere reden. Ik probeer me ook altijd groot te houden bij S, ook als ik bijv sago of woordenwisseling heb met ml dan wil ik niet dat ze dat merkt. Maar wat mf zegt, misschien is het niet eens zo heel erg slecht als ze toch af en toe merkt dat het niet alleen maar rozengeur en manenschijn is. @ MF, ik ben idd minder gaan werken bij mn huidige baas, 2 halve dagen nog, En de andere 3 werk ik via het uitzendbureau bij de thuiszorg. Het bevalt me al een stuk beter nu ik de avonden gewoon thuis ben en niet zo allemachtig vroeg op hoef. Ik heb opgeschreven 'hoe ik me voel'. Aan de ene kant luchtte het op, aan de andere kant wordt ik er alleen nog maar verdrietiger van. ML heeft het wel gelezen, maar we hebben het er verder niet over gehad. Ik vind het erg moeilijk om er over te praten met hem. Ik heb geen vrienden of familie aan wie ik het kwijt kan verder. Weet ook niet wat k er mee moet eigenlijk. Er mee naar de HA gaan ofzo, vind ik zo eng en k weet ook niet of dat nodig is of dat ik me gewoon aanstel. Ik zal jullie het pben, misschien hebben jullie tips..
Thnxxx lieve meiden!!! @ Sammie: jeetje meis, zo te horen worstel je toch wel flink ergens mee. Pb maar even idd hoor, misschien kunnen wij je helpen! Dikke knuf en ook jij bent een supermama, niet vergeten hoor, hoe moeilijk dat soms ook is! Meiden ik ga slapen nu, welterusten!!
@ Engeltje, wat een mooie foto's! En wat balen met je werk. Ik denk dat het voor jezelf ook wel goed is dat je nu volledig thuis zit. Kun je op je eigen tempo weer wat tot rust komen. Erg knap dat je de sta hebt gezet naar maatschappelijk werk en psycholoog. Petje af!! En het is al gezegd, maar ik vind je ook een supermama hoor! Nu even jezelf wat voorrang geven en dan komt uiteindelijk alles goed. De weg zal niet altijd makkelijk zijn, maar daar word je erg sterk van (ik praat deels uit ervaring). Als je nog iemand iets kwijt wilt, mag je me ook altijd PB'en hoor . @ MF, welkom terug! Wat gaat het hard zo ineens! Fijn dat je het naar je zin hebt bij je werk. Begrijp ik nou goed dat het tussen je vriend en jou weer goed is? @ Sammie, ook al niet zo lekker in je vel? Je bent iig ook een supermama! Heeft je man helemaal niet gereageerd op je brief (ik noem het maar even brief )? Ik heb pas hetzelfde gedaan hier thuis. Het ging even helemaal niet lekker hier (al een tijdje), en heb ook vanalles opgeschreven. Als ik het moet vertellen dan word ik echt heel boos enzo, dus opschrijven werkt voor mij dan beter zodat ik ook rationeel punten kan benoemen. Maar goed, uiteindelijk kreeg mijn vriend een beetje door waar ik mee worstel. Hopelijk gaat dat bij jullie ook werken. Balen dat je niemand in je vrienden/familie kring hebt om mee te praten. Helaas kan ik daar ook over mee praten. Ik heb ook niet echt mensen met wie ik mijn sores kan bespreken. Maar als je wilt PB'en kan dat altijd hoor. @ Lycka, wat heerlijk dat weer bij jullie! En een mooie foto. (Wat een grote tuin!) @ Ukkie, hoe gaat de bv nu? Hier alles prima. V is flink aan het brabbelen soms. Vannacht was iets minder, hij besloot om 4.30 maar eens wakker te worden. Had hij zijn dekens weggeschopt, hydrofiel onder zijn hoofd lag hij op te sabbelen en toen ik zijn kamer in kwam moest hij hard lachen, haha. Klein boefje. Iets na 7 de fles en hij was al aan het gapen, dus ga hem zo weer in bed leggen denk ik en dan kruip ik er ook weer even in .
@mf wat fijn om te lezen dat t goed met je gaat! En 4 tandjes in een paar dagen!! Wow dat gaat snel Wat je zegt over het "moeder worden proces" daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben... Alhoewel ik twee jaar gelden ook een dipje heb gehad met mezelf toen in (betaald) thuis zat.. Nu weer even geen werk dus misschien dat dat het ook is... Ik weet t niet! Hoop snel weer aan de slag te kunnen, is beter voor iedereen @engeltje wat goed dat je hulp krijgt eb hulp aanneemt! En wat de anderen ook zeggen als moeder doe je het super!! Q mag trots op je zijn! En wat een enige foto's!! Vooral doe zonnebril haha leuk! @penny, Ohh wat een boefje haha! Dan kun je ook niet kwaad worden he (alhoewel t wel erg vrieg was) De bv loopt goed! Afgelopen nacht was t 23.00/4.00/8.30 toen heb ik r bij ons in bed gepakt en even gespeeld en heeft ze van 9-10 bij ons nog geslapen (en ik ook )
Dames even ego en vlug, morgen vieren we de verjaardag van mijn zoontje dus moet nog 3 taarten maken en 12cupcakes, druk dus. Ben gisteren met Saar naar de huisarts geweest, de antibiotica heeft zn werk niet goed gedaan. Ga dus dinsdag ochtend met haar langs de kno arts, op basis van haar klachten kon ik dus redelijk snel terecht. Volgens mijn huisarts is er een kleine kans dat ze haar neusamandelen gaan knippen, maar liever wachten ze daarmee tot kindjes 1 jaar zijn. Ben dus benieuwd dinsdag. Zo en nu weer druk aan de slag, zal komende week weer even goed bij lezen!
@ penny: Thnxx!! En oh wat een boefje heb jij zeg! Haha heerlijk he dat ze af en toe zo ondeugend kunnen lachen! Probeer dan zelf maar eens je lachen in te houden! @ Mf: Het lijkt er wel op he dat het erbij hoort. Aan de ene kant ook best logisch, een kind zet toch gewoon je leven op zijn kop en alles draait nu om je kindje en niet meer om jezelf. En dan een hele zwangerschap uitzitten en een bevalling achter de rug, laat staan die stomme hormonsters! Naast mama wil je toch ook nog een goede vrouw blijven, goede vriendin, goede werkneemster en dat is best pittig soms! @ Ukkie: Thnx!! Wat fijn dat de bv weer beter gaat! Als dat niet goed loopt kan ik er zelf ook echt wel eens verdrietig van worden, heb jij dat ook of ligt dat nu aan mij omdat ik toch al zo'n emo doos ben op het moment? @ Cin: Is het nog gelukt met de taarten en cupcakes? Succes morgen met de verjaardag alvast En wat vervelend van Saar zeg! Ben benieuwd wat ze gaan doen! Vandaag heeft Quinten voor het eerst een klein stukje bij me op de fiets gezeten! 5 Minuutjes maar hoor, maar hij vond het helemaal geweldig en ik ook trouwens Voordat we echt lange stukken gaan fietsen duurt t nog wel even hoor, maar t was echt zooo leuk!
@engeltje gaaf op de fiets!! Vond je het niet eng? En emotioneel? Ja enorm heel irritant! Maar niks aan te doen helaas @mf, ik heb gisteren te horen gekregen dat ze voor iand anders hebben gekozen verder heb ik alleen nog brieven lopen, geen gesprekken meer. We wachten maar gewoon af en blijven zoeken
@ Mf: Ik heb een bobike zitje. En idd, we verwachten veel te veel van onszelf en dat is denk ik ook het grootste probleem. @ Ukkie: gelukkig dat jij daar ook emo van wordt.....helemaal als mensen dan zeggen: Misschien wordt het dan eens tijd om te stoppen? Bah!! En ik vond t inderdaad wel een beetje spannend hoor om te gaan fietsen, maar ik moet zeggen dat het op en af stappen het meest lastige was. Het is geen officiele mamafiets ofzo, dus moest ff anders opstappen Het fietsen zelf ging eigenlijk makkelijker als ik dacht. Ik had verwacht dat je heel erg een gewicht zou voelen aan je stuur, maar dat is helemaal niet zo!
Hoi dames, Zo wat ben ik hier lang niet meer geweest sorry sorry. Maar ik kon jullie niet echt bijhouden hahaha. Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie en de beebjes. Hier gaat het ook goed al hebben we het wel behoorlijk zwaar gehad met kyan. Zo was hij de eerste 4 maanden echt n huilbaby last van verborgen reflux darmkrampen. pfff was niet leuk ook slapen deed hij bijna niet in zijn eigen bed en sliep alleen maar bij mij op de borst in conclusie dat ik vaak al om 8 uur op bed lag, met hem omdat ik gewoon helemaal op was. gelukkig ging het langzaamaan steeds beter. toen hij eenmaal potjes kreeg. Met 6 maanden hebben we hem verhuisd naar zijn eigen kamer en zijn we echt begonnen met n ritueel het was even doorbijten maar gaat elke dag steeds beter met hem. ik hoef tegenwoordig nog maar 2 keer naar boven en duurd max half uurtje voordat hij slaapt. hij gaat ook rond 19 uur naar bed en slaapt dan tot aan ongeveer 7 uur. ondertussen wordt kyan over 5 dagen alweer 8 maanden en is het ondertussen een heel vrolijk mannetje en lacht bijna de hele dag behalve als hij moe is dan is het een drama en is niets goed. wat weetjes over kyan: 3e tandje in aantocht bij controle van 7 maanden woog meneer 9 kg en was hij 67,5 cm kan hij sinds deze week zonder hulp zitten ( je moet hem wel zittend neerzetten) rolt hij beide kanten op. en tijgert er op los. hij zwaait (zo liefffffffffffffff) en zegt contineu dada hier nog wat fototjes van onze kleine man...
Welkom terug Inge! Fijn om te lezen dat het beter gaat nu! Heeft Kyan wel medicijnen gehad voor zijn reflux en darmpjes of dat niet? En hij groeit en ontwikkeld lekker zo te horen, fijn! Leuke foto's hoor!!
dank je dank je, vond het wel jammer hoor maar ik kon jullie gewoon niet meer bijhouden en nu heb ik eindelijk weer wat avond hahahah dus kan ik rustig bij gaan lezen. Ja kyan heeft voor zijn reflux medicijnen gehad en nutriton door zijn voeding. heeft hij nu nog steeds en ook spuugt hij nog steeds maar dat komt omdat hij zo ontzettend druk is, hahahaha heb net ook bij jou de foto's bekeken wat n lekker jochie is het zeg heerlijk. hoe groot is hij nou en wat weegt hij?