@anoniempje: hier nogmaals gefeliciteerd men, ik ben moe. hoewel het redelijk meeviel vannacht is hij toch 3x wakker geweest waarvan 1x dusdanig dat we hem maar een flesje hebben gegeven omdat hij niet rustig te krijgen was. hoop dat dit gespook 's nachts snel voorbij is.
@anoniempje gefeliciteerd wat super leuk! Voel je je goed? Ben echt heel blij voor jullie! @maia hoe ging jullie nacht? En klagen mag hier hoor @engeltje, oeh best spannend met condoom niet? Ik hoop inderdaad ook dat je snel ongi wordt! @inge ja snap je dat nou? Bij anderen gaat het altijd net iets beter Wel fijn voor oma! @lycka he vervelend meis dat ze nog steeds ziek is. Had ze vannacht nog steeds koorts? Best lang he? Had de dokter een idee waar het van zou kunnen zijn? Beterschap! @sammie, heel herkenbaar hoor... Ben nu ook veel sneller geirriteerd aan alles nu ik zoveel bij huis ben. Is niet goed voor mezelf en voor onze relatie. Gelukkig heb je even goed kunnen praten. (Kan ik iets van leren..) @jadebo leuke fotos! Ziet er gezellig uit! @mf, ze zochten een recruiter met een ICT achtergrond. Ik heb daar wel iets in gedaan maar niet puur en alleen ICT. Dus dan houdt het op. Wel echt jammer, leek me super leuk! @hier gaat het op zich goed.. We mogen eigenlijk niet klagen maar als ik hier zo van alles lees ben ik bang dat L met erg veel dingen achter loopt Tandjes; geeneen Rollen; pas net, maar ivm beugel Tijgeren/kruipen; nee Drinken; net voor het eerst 40cc rooibos thee, verder drinkt ze buiten melk helemaal niets! Eten; groente alleen door de pap (wel veel dus ze krijgt het wel binnen) boterham, net 1/3 met boter. Moet het er wel zelf in doen in kleine stukjes anders beland alles op de grond.. Zelf eten zit er dus nog niet in. Drinken uit iets anders dan een borst of een fles gebeurt ook sporadisch. Misschien een slokje uit de tuitbeker en dan houdt het op. Doorslapen; daar zal ik het maa niet over hebben Praten; het beperkt zich tot veel dada en mama alleen als ze moe is. Verder is het een super vrolijke meid die goed groeit dus weet niet zo goed wat ik ermee moet.. Ml werkt momenteel super veel (gelukkig maar want ik heb nog steeds niets) ,aar voor ons is het niet altijd goed. Vandaag is hij drie dagen weg voor werk en gisteravond is hij dan de hele avond bezig met hemden strijken/wassen/koffer inpakken. Als hij nou had gezegd dat hij andere hemde mee wilde dan die schoon waren, had ik het overdag klaar kunnen maken. Als ie klaar is komt ie dan nog even naar onderen om op de ipad nog wa emails te beantwoorden. Hij zit nog in het bestuur van een voetbalsupportersclub waar veel aan gedaan moe worden (je raadt het al, ja in de avond) Dus de irritaties zijn er van mijn kant dan ook af en toe wel.. Maar goed, hij zegt zelf ook blij te zijn als we twee weken verder zijn. Lekker afschakelen op vakantie. Ben benieuwd. Om bovenstaande reden dus ook nog even geen tweede. We willen beide wel graag snel weer beginnen met proberen. Misschien na de vakantie. Sorry voor mn ego postmaar moest het ff kwijt!
oke Ukkie, hier een geruststelling: - ander drinken? Nee - tijgeren? Nee - tandje? De eerste is net door - vast voedsel? Brood vind ze heerlijk, fruit krijgt ze met een lepel en groente moeten we nog goed gaan introduceren. - praten? Ze babbelt wel aardig weg, komt denk ik omdat ze nooit een speen oid in haar mond heeft - doorslapen? Ja, maar daar verbaas ik me over hoor, op bv klokje rond slapen?! Meis ik hoop dat je snel weer een baan hebt! Ik herken het wel, dan komt je man eindelijk thuis en dan heeft ie weer andere dingen te doen terwijl je al de hele dag op hem aan het 'wachten' ben. Het eerste jaar toen we samenwoonden was dat hier het ergst. Langzaam aan went het, maar het blijft wel lastig.
@ ukkie.. herkenbaar.. ben ik ook vaak bang voor. Julian zegt ook nog geen mama (al lijkt het erop) tijgert nog maar sinds gisteren en ga maar door. Elk kindje op zn eigen tempo probeer ik me voor te houden. En dat is ook gewoon zo @ sammie.. nog maar heel pril. Weet t nog maar net dus zal bijna 4 weken zijn. @ hier.. bedankt voor de felicitaties. 6 juni belt de gyn of mn eisprong goed was ( ) dus zal ik gelijk melden dat ik zwanger ben Ben zo gelukkig!
@ukkie: hier ook dan even geruststelling Tandjes; oké, hij heeft er 4, maar Fleur was hier ook snel in. Rollen; is ook het enige dag hij doet Tijgeren/kruipen; nee Drinken; hij drinkt zijn melk slecht en wil buiten de melk ook nauwelijks iets, dat is hier wel een zorgeniets Eten; dat gaat hier (tot hij ziek werd, want hij eet nu al 3 dagen amper) wel redelijk. maar hij houdt gewoon niet van melk. Doorslapen; is op dit moment ook weer gezellig 's nachts Praten; hier hoogstens wat keelklanken. En gillen, dat kan hij dan wel weer goed *zucht* ik kan me voorstellen dat het even niet zo lekker gaat met thuiszitten, herken het wel van toen ik werkloos was. hopelijk vind je snel weer een baan, zodat die sleur weer wat doorbroken wordt. Vervelend dat je man dan ook zo druk is als hij thuiskomt. pffff, op zich is hij weer beter, hij heeft geen koorts meer, verkoudheid is nog minimaal. Maar het eten en drinken... vandaag 200 cc met moeite aan melk naar binnen (incl. de fles van vannacht), iets anders wil hij niet (nou ja, gelukkig wilde hij de forlax wel in die 40cc). al met al nog geen halve boterham en 3 happen fruit vandaag. ben het niet van hem gewend. gelukkig is hij lekker mollig en kan hij het hebben dus dan maar een paar dagen wat minder eten, maar dat drinken hoop ik wel dat hij het snel weer goed gaat doen want de luiers worden steeds minder.
Anoniempje, gefeliciteerd!! Tandjes; tweede is net op komst, eerste met moederdag Rollen; doet ze sinds 4,5 maand, maar ze heeft dan ook geen beugel Tijgeren/kruipen; op één of andere manier blijft ze nooit op dezelfde plek liggen, maar echt kruipen kan ze niet. Ze gaat ook vooral in de achteruit. Drinken; alleen moedermelk, en een paar slokjes water af en toe, maar ik vind het niet nodig omdat ze nog zo veel drinkt bij mij en is niet goed voor mijn productie Eten; weinig, fruit gaat redelijk goed, ong 100 g moet het wel pureren, groente is wisselend, de ene dag krijg ik er nog geen twee happen in, de andere dag 50-100 g, brood ook wisselend, er belandt vaak meer op de grond dan in haar mond. Drinken uit iets anders dan een borst of een fles: oefenbeker van difrax, maar ik probeer het niet zo vaak, vind het niet nodig Doorslapen: drama!!! Vooral met doorkomende tandjes, waardoor ze dus extra wil drinken. Laatste paar dagen ook nog eens verkouden... Praten: geen herkenbare woorden, gisteren leek het op mama, maar die klanken maakt ze vooral als ze jengelig is. Veel gillen en grommen, en 'huh' 'dada'
@anoniempje geweldig nieuws gefeliciteert!! @maia ik hoop voor jullie ook dat jullie snel kunnen gaan doorslapen. hoop ook dat je mannetje zich snel weer beter gaat voelen fijn dat hij in ieder geval geen koorts meer heeft. hopelijk is hij snel weer beter. @ukkie is in zekere zin wel herkenbaar ik werk alleen de ochtend en ik wacht de rest van de dag ook tot manlief thuis komt. en als hij dan thuis komt dan is hij ook met van alles en nog wat bezig. terwijl ik het eigenlijk niet erg vind maar aan de andere kant ook weer wel. ook is hij savonds ook nog aan het werk voor zichzelf. soms vind ik het wel fijn als hij helemaal niet thuis komt dan ga je ook niet zitten wachten en dan weet je het gewoon en doe je gewoon je ding. tandjes: Nummer 3 heeft zich afgelopen maandag laten zien. Rollen: al denk ik ruim 2 maanden Tijgeren/kruipen: ja en nee Drinken: eigenlijk vind hij alleen melk lekker maar probeer steeds water of sap of wat dan ook maar daar krijg ik steeds een vies gezicht bij! volgens oma vind hij thee lekker. ze heeft speciaal babythee Eten: eigenlijk alles wat je hem voorschotelt hij krijgt potjes maar die eet hij dan ook echt allemaal op. alleen van het kruidvat merk vind hij niet lekker. brood eet hij ook altijd wel een heel sneetje met jam zonder korstje. Doorslapen: doet hij ook al vanaf 6 maanden meestal van 19,00 tot 7,00 af en toe wordt hij eerder wakker maar dan gaan we naar hem toe en zeggen we dat hij nog moet slapen hahaha en meestal lukt dat dan ook. praten: verder dan dada en blablablabla komt hij niet wacht nog met smart op mama en/of papa. verder heb ik een vraagje/advies van jullie nodig ik zit echt met een dilemma. de nicht van mijn man gaat niet dit weekend maar dat weekend erop trouwen. maar ze wonen in oostenrijk jos gaat er met zijn moeder en zusje naartoe van vrijdag tot maandag. Ik ga niet mee omdat ik heel snel autoziek wordt en dus voorin moet zitten maar zijn moeder dus ook. ze willen wel graag dat kyan mee gaat dan kan hij zijn zoon ook daar laten zien. aan de ene kant vind ik het goed maar aan de andere kant het is 1200 km rijden en dat in in 4 dagen 2x. plus een feest en wat dan ook. mijn schoonmoeder vertrouw ik wel dat ze hem goed in de gaten houd maar toch? wat zouden jullie doen?
@ Inge, lastig! Er bestaan ook van die pillen he dat je gewoon in slaap valt. Dan kan je ook achterin zitten Zelf zou ik m'n meid denk niet meegeven aan m'n man als hij zo lang en zo ver met haar weg wil. Ik ga of met haar, of we gaan allebei niet.
Ik heb die pillen trouwens zelf ook gebruikt om die reden en ik heb de hele autorit niet meegemaakt haha ik lag in coma zeg maar
sammie bedankt voor je reactie ik ben niet zo een fan van dat soort pillen sorry, wel een goed idee van je. en ja ik twijfel dus ook heel erg het is dat mijn schoonmoeder ook mee gaat alleen aan mijn man mee geven hoef ik niet over te twijfelen dat gebeurd niet hahaha.
@ Inge, haha hier is het juist andersom, mijn man mag haar zo meenemen hoor maar m'n smoeder niet Bij twijfel niet doen zeg ik altijd.. Kan jij je ventje wel missen? Ik geef ook BV dus ja dan is het beide wel of niet. Ik ga niet een weekend lang kolven omdat de familie de kleine zo graag wil zien. Dan komen ze maar langs.
hahaha had je dit tijdens mijn zwangerschap gevraagd had ik ook nee gezegd. maar ondertussen slaapt kyan elke weekend bij mijn schoonmoeder dus van zondag tot dinsdag en dat gaat hartstikke goed. zucht echt moeilijk dilemma.
Omdat je het zo moeilijk vind zou ik gewoon doen wat je zelf het liefste wilt. Je moet nl wel achter je besluit staan toch?! Laat het nog ff bezinken en kom er later met hen op terug. Je kan ook een munt opgooien en zeggen kop = hij gaat mee. Als je dan kop gooit en je krijgt een naar gevoel, dan doe je het niet! Snap je me haha
hahahahha wat een idee.. het idee om even helemaal alleen te zijn lijkt mee heerlijk ff flink het huis onderhanden nemen uitslapen!!!!!!!!!!! moeilijk moeilijk mss idd muntje opgooien ik heb nog ruim n week...
@ anoniempje: jeeeej gefeliciteerd met het goede nieuws!!! Ben superblij voor je!! @ Inge: misschien even voor jezelf de voors en tegens op papier zetten? En aan de hand daarvan beslissen of hij mee mag @ ukkie: is idd best spannend alleen met condoom, maar wil het risico niet nemen dat de bv terugloopt door de nuvaring. Laten we er maar gewoon vanuit gaan dat ik gewoon ongi word hoor!! Eten: hij eet niet, maar vreet Drinken: bv gaat goed zolang hij goed in zijn vel zit. Roosvicee, thee en water drinkt hij alleen uit een gewone beker zo'n 20 tot 40 cc, niet heel veel dus. Laatst een shake voor hem gemaakt van peer, geitenyoghurt, roosvicee en water en daar ging wel een hele beker van op! Slapen: hij slaapt nog zelden door. Maak hem rond 22.00 wakker voor z'n laatste voeding en dan zetten we hem om 6.00 op snooze en daarna wordt hij rond 8.00/8.30 weer wakker Rollen: hij rolde toen hij 3 weken was als van zijn buik naar z'n rug en met 3 maanden draaide hij al terug naar z'n buik. Denk dat dit kwam door de pijn en hoge spierspanning in zijn lichaam Tijgeren: hij tijgert overal met flinke vaart naar toe, vooral achter de bal aan en achter onze voeten aan Kruipen: nog niet, hij probeert t wel, maar glijd steeds weg. Zitten: hij gaat steeds vaker uit zichzelf zitten Praten: mama, papapapa, ooooooma, jaaaaaaa, neeneenee, blablabla. Hij zegt het alleen nog niet gericht hoor! Alleen het neeneenee zegt hij als hij niet wil slapen of drinke. Optrekken: doet hij sinds 2 weken heel veel, soms tot zitstand en soms tot op z'n knietjes en van de week klom hij bij m'n ouders bovenop de wipstoel die ze nog hadden staan..... Spook!! Aan de ene kant is het heel fijn dat hij zo snel is, scheelt enorm voor m'n rug/bekken, maar aan de andere kant vind ik het soms ook wel jammer hoor! Het is zo'n bezig bijtje dat hij meestal niet eens de tijd heeft om te knuffelen of rustig bij me te drinken.
@ Engeltje, jouw ventje gaat echt hard! @ Inge, ik zou ook doen wat Sammie zegt. Schrijf het idd even op, de voors en tegens. Ik zou het zelf denk ik niet doen, vind dat wel veel voor 4 dagen. @ Sammie, fijn dat je man je beter snapt. @ Ukkie, thuis zitten lijkt me echt niet leuk. Vervelend dat je man dan 's avonds ook nog zo druk is. Tijdens mijn verlof deed mijn vriend dat ook wel eens. KWam hij thuis uit werk en ging hij na het eten meteen gamen ofzo. Ik kon dat echt niet hebben. Wilde ook wel eens met iemand praten die terug kon praten ipv de kat . @ Anoniempje, nogmaals gefeliciteerd! @ Maia, hoop dat het eten/drinken snel weer beter gaat. Nou hier mijn lijstje: Tandjes - de twee onderste Rollen - ja al een tijdje Tijgeren / kruipen - Nee, hij gaat wel de hele box door, maar dat is meer dat hij draait via zijn buik. Hij ligt dan in sky-dive houding en zet zich met zijn voetjes af tegen de spijlen van de box. Drinken - melk gaat goed (hij krijgt 3 flessen), de rest moet hij nog niet echt iets van weten. Soms een paar slokjes, maar dan alleen uit de fles. Beker ook wel, maar dat snapt hij nog niet echt, hij laat het weer uit zijn mond stromen dan. Eten - Gaat goed, ik moet wel alles pureren. Brood in stukjes (denk dat ik over ga naar 2 boterhammen ipv 1) Doorslapen - Meestal wel goed van 19.00 - 6.00. Vannacht was hij weer om 4.30 wakker en bleef min 30 min wakker, daarna om 6 uur helemaal wakker. Praten - veel gillen en bababa, dadada, maaamaama maar niks bewust Vanochtend was het dus erg vroeg. Ben echt zo moe. Ik slaap zo weinig de laatste tijd.
Uitgebreid bijlezen en reageren zit er nog steeds niet in helaas. De koorts is gezakt bij Sofie. Geen idee waar het nou vandaan kwam. Vrijdag gaan we weer wegen en meten, kijken of ze de goede kant op gaat. Tandjes: 2 onder, 2 boven en het lijkt er op dat er binnenkort nog 2 snijtanden boven doorkomen. Rollen: 1x per ongeluk gedaan daarna nooit meer. Tijgeren/kruipen: nee want ze wil niet op haar buik. Zitten: dat kan ze goed en houdt ze een poosje zelf vol. Drinken: aan de borst 6-10x per dag (of vaker toen ze ziek was), uit een bekertje kan ze best goed, maar wil ze haast niet meer. We bieden water of pap aan. Fles nog steeds niet. Eten: nee, ze proeft wel alles, maar daarna gaan de kaken stijf op elkaar. We geven stukken groente en fruit, maar ook gepureerd. En brood wordt ook nog niets. Doorslapen: nee, vannacht 3 voedingen gegeven. Praten: valt nog niets van te maken. @Anoniempje, gefeliciteerd! Superleuk voor jullie. Even inspiratie op doen. Wat vinden jullie kleintjes leuk om mee te spelen?
Inge, ik zou het niet doen. Als het een paar dagen was, maar ze hoefden niet zo ver te rijden, dan misschien wel. Maar ik vind het te lang reizen voor zo'n uk. Lycka, gelukkig is de koorts wat gezakt. Hopelijk wil ze dan nu weer wat gaan eten! Spelen: met alles wat binnen haar bereik komt! Ik heb een activitycenter met veel licht en geluid waar ze voor kan gaan zitten (ze kan redelijk goed los zitten) dat vindt ze geweldig. Voordat ik bevallen was had ik me voorgenomen om dit soort dingen niet te veel te halen... maar ja. Kan ik ook eventjes internetten met haar naast me. Knisperboekjes vindt ze ook leuk, kartonnen boekjes ook maar als ik haar daar alleen mee laat spelen worden ze week gesabbeld. Babygym wil ze ook nog steeds wel even onder, maar sinds ze om kan rollen is dat wel minder. Houten bijtring voor als ze last heeft van tandjes. Rammelaars. Ik wissel zoveel mogelijk af. Vannacht goed geslapen. Van 20.30 tot 2.00 uur heeft ze in haar eigen bedje geslapen, daarna nachtvoeding borst één en een uur later wilde ze de andere borst want ik was weer in slaap gevallen. Toen tot 6.30 uur. Vanochtend hebben we een fotoshoot gehad, ik ben erg benieuwd naar de foto's, er zitten volgens mij een hoop leuke tussen. Was nog voor moederdag (ik had al een lijstje gehad). Mijn vriend had weer een leuke opmerking: hij vond dat ik hem wakker moest maken voor de nachtvoeding, dan ging hij haar terug leggen in haar bedje, want daar moest ze maar eens aan wennen. Ik moest lachen want als hij haar een middag heeft en ik kom thuis ligt ze altijd bovenop hem te slapen. Mijn plan is dat ze vanzelf een hele nacht in haar eigen bedje ligt als ze niet meer wakker wordt voor de nachtvoeding. Maar goed, ik wil het wel eens proberen. Wie weet gaat ze dan wel beter slapen.