Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Spelen: alles dat geluid maakt of kan maken... haha! Ook vind B de stapelringen leuk, sleutels

Ff lijstje gepikt ;)
    Tandjes: 2 onder
    Rollen: ja beide kanten, al rolt hij het liefst naar zijn buik (buikslaper)
    Tijgeren/kruipen: nog niet echt, gaat al wel vaker op handen en knieën zitten.
    Zitten: kan hij goed, zit stevig
    Drinken: melk gaat niet altijd op, drinkt 2x per dag beetje diksap/water/thee
    Eten: brood (soms 2/3 op de dag), fruit liefst gepureerd, groente gaat prima, toetje na het eten
    Doorslapen: ja gaat er om 7 uur in, krijgt rond 22.30 nog klein flesje en slaapt dan door
    Praten: dada. boee, mahhmaaaa!, diediedie,

Verder gaat goed hier, mannetje is super vrolijk, een heerlijk ventje!! Met andere 2 gaat ook goed, net gesprekje op school gehad en mijn meisje doet het nu al zo goed dat ze doorgaat naar groep 2!! Super trots dus :D!

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ lycka wat fijn dat de koorts over is! Hopelijk blijft het weg!
    Wat betreft speelgoed vindt L de pannetjes van Fischer Price erg leuk, eentje zit een "gebakken ei" dat kan rollen en geluid maakt,2e pannetje zit en spiegel in,3e pannetje zitten doperwten en wortels in wat rammelt. Daarnaast de doorzichtige speelhallen van Nijntje. Klein formaat en zeer goed voor de motoriek. Binnenin zit iets wat draait.
    Beide gekocht bij kruidvat, niet duur! Oja strandsetje van zeeman doet t ook goed, schepje emmertje en gieter (wel zonder water natuurlijk)

Ergens wel fijn om te lezen dat L misschien dat niet heel veel achter loopt. Je kan je als moeder soms zo onzeker voelen!
    Nu ze niet naar het Kdv gaat is er ritme ook ver te zoeken. Probeer zoveel mogelijk het schema van hun aan te houden maar overda is het max 1uur slapen per keer (uitgezonderd maandag met 2uur) tussendoor moet ik haar bezig houden tot het volgende slaapje. Doen ze op het Kdv toch ook niet :( soms twijfel ik zo aan mezelf...

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    En de bal. Zitten er 4 in de verpakking

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @inge ik zou het ook niet doen. Deels door de bv maar ook omdat het twee lange stukken zijn op erg korte tijd. Als ze hem willen zien kunnen Zr. Toch skypen (ok weet dat t niet hetzelfde is maar toch)

@aislyn dat klinkt als een prima nacht :)
    Ik moet zeggen dat het hier wel
    Helpt als ml haar brengt en haalt! Soms is t alleen een boer maar als ze mij ruikt wil ze altijd drinken! Helaas ben ik nu te koe om haar zelf te brengen en halen nu ml weg is en slaapt ze op zijn kant :D

@jadebo wat goed van je kleine meid! Wat zul je trots zijn!!

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ukkie, hier overdag de slaapjes ook vaak maar één uur, maar soms ook wel langer als ze lekker ontspannen is. En op kdv heeft ze ook andere kindjes en entertainen ze elkaar ook een beetje, dat scheelt wel!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Mf: Fijn dat je meisje het zo goed heeft gedaan op het kdv!

@ Jadebo: Wat goed van je meisje zeg! Wees maar lekker trots!

@ penny: slaapt je ukkepuk in een donkere kamer of niet? Misschien ligt daar het probleem van het zo vroeg wakker zijn?

@ Lycka: Hopelijk gaat het snel de goede kant op met Sophie!

@ Spelen: Met vanalles en nog wat! Bal, activity center, een fles met water erin, kranten, de gordijnen, blokjes van de vormenstoof, en het allerliefste met de afstandsbediening of de telefoon van papa of mama ;)
    Wat hij ook heel leuk vind is in de zandbak spelen!!

Sorry verder is het niet allemaal bllijven hangen.
    Vandaag de officiële diagnose gehad bij de psycholoog en het is inderdaad ptss en daardoor heb ik ook nog een angststoornis ontwikkeld. Ik krijg eerst gewone therapie om het te stabiliseren en pas als het beter gaat willen ze ws met EMDR gaan beginnen. Ben erg benieuwd! Hoop dat t snel effect heeft!

Quinten heeft vandaag voor het eerst buiten met zijn buurmeisje in een badje gezeten en hij vond het geweldig!! Hij heeft zich dik een uur vermaakt!! Er stonden 2 badjes en hij klom van het ene in het andere!

7. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    bedankt voor jullie reactie's ik twijfel enorm en nogmaals kyan slaapt elke week bij sm van zondag tot dinsdag dus qua lengte dat hij weg is ben ik dat gewent.

het probleem vind ik zelf ook wel de afstanden.
    ik denk dat ik mijn definitive keus pas zal maken 1 dag van te voren.

wel leuk om trouwens te lezen hoe alle ukkies het doen.
    volgens mij is die van engeltje het verste qua ontwikkeling maar dat verschilt ook gewoon per kind.

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    bedankt voor de felicitaties!

WAt een leuke foto's engeltje! Jullie ventje gaat snel qua ontwikkeling!
    Ik hoop dat je goeie hulp krijgt bij de psycholoog. Kamp zelf al 8 jaar met een angststoornis ..

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx anoniempje!

Jeetje, al 8 jaar met een angststoornis? Wat erg! Wat hebben ze bij jou al allemaal geprobeerd om het te verbeteren?

10. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ik heb al vanaf mijn 16e een angsstoornis ook!
    Echt verschrikkelijk is dat! Heb er medicijnen voor gehad die hielpen w maar toen ik zwanger wou worden nee gestopt!
    Tegenwoordig heb ik het aardig in de hand!
    Maar als ik niet lekker in m'n vel zit komt het wel weer boven drijven.
    Wat voor een angsstoornis hebben julie?

Ik heb een emotofobie als je dit leest weet je denk ik niet wat het is heel veel mensen zegt het niets ook de dokter kende het niet hahaha wel apart moet het m'n dokter laten Googlen!
    Maar het is een fobie (angst) voor overgeven. Daarom vermijd ik lange autoritten !!! Ga ik bijv niet vliegen/op n boot.
    Niet echt naar feesten waar ik weet dat er heel veel wordt gedronken bijv van die tentfeesten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ inge: jeetje, jij ook al? Fijn dat je het nu wel aardig in de hand hebt!
    Ik ben met name bang om flauw te vallen in de auto ( is door de bevalling en het flauwvallen erna gekomen ) en ik ben bang om mensen kwijt te raken ( doordat Quinten niet ademde bij de bevalling en de ademstops die hij gehad heeft ).
    Nu je het over angst om over te geven hebt, dat had ik ook altijd! Daar ben ik dan wel weer vanaf gekomen door mn zwangerschap ( 8 maanden lang iederedag spugen ).

12. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Een sociale angsstoornis hier. Kwam niet meer buiten. Grote groepen vermijd ik nog steeds. Op verjaardagen is het ook lastig voor me. Zoveel mensen tegelijk in 1 ruimte dan sluit ik me af. Dan versta ik niks meer van wat er word gezegd.. Sinds 2009 gaat het gelukkig een stuk beter. Daarvoor behoorlijk depressief geweest (geen pretje als je 15/16 bent) .. hier ook geen medicatie. Heb ik wel gebruikt, maar kreeg ik zelfmoordneigingen van. Ben langzaam opgekrabbeld. En klinkt heel raar maar we hebben toen een hondje in huis genomen. (in 2010) Toen MOEST ik wel naar buiten. Dat heeft me echt enorm geholpen. nu gaat het prima. Werken is geen optie voor mij, maar ik kan er nu prima mee leven. Weet wat ik wel en niet moet doen. Soms gaan we bv wel na een drukke verjaardag, en soms gaan we op een ander moment :) Alleen vooral in de winter kan ik wel depri worden met het slechte/grauwe weer enzo

Zo, alles eruit gegooid :D

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poeh meiden wat vervelend om te horen!
    Mijn schoonzus is gz psycholoog en geeft ook EMDR therapie. Bij een "concrete" fobie zoals bij engeltje, inge en anoniempje weet ik dat dit zeer goed kan helpen en dat al met er laat sessies 3-5 zoiets. Ik zou dus ook zeker aanraden om daar snel mee te beginnen! Voor de wat minder specifieke zoals mf weet ik dat niet precies omdat het biet om 1 bepaald iets gaat. Dat zou je gewoon kunnen navragen bij de huisarts.
    Hier gaat het wat minder. Gisterochtend had ik diaree. Kan gebeuren dacht ik maar savonds werd het heftig en de hele nacht door :( ml niet thuis en L wist ook niet waar ze het moest zoeken. Zo huilen en gillen en helemaal overstuur (tot bijna spugend toe) op een gegeven moment ben ik naakt in bed gaan liggen. Zij ook en toen werd ze al snikkend aan de borst rustiger (godzijdank) ik had echt geen idee waar ze last van had...
    Vanochtend ging het met haar goed dus wel naar Kdv gebracht. Ik was net op tijd terug voor de wc ;)
    Bleek wel dat ik per ongeluk de Kdv per 1juli heb terug gezet ipv 1juni :( vanmiddag gesprek met locatiemanager of we nog iets kunnen regelen... Hoop van wel eigenlijk! Ze zit sinds kort in een samengevoegde groep (meer kinderen minder leidsters) dus het argument van ze is ingeroosterd en de leidsters zijn daarop aangepast gaat voor mij niet op! Ben benieuwd

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Meiden wat een heftige verhalen allemaal zeg! Dikke knuf voor jullie
    Ik heb ook geen tips ofzo voor jullie. Sommige dingen herken ik wel, jammer genoeg :(

Hier gaat het deze week gelukkig veel beter dan vorige week. Op mijn werk zijn ze erg blij met me en de cliënten willen me graag voor vast hebben :D ik hoop dat dat kan want ik werk via het uitzendbureau.
    Verder heb ik gister voor heel wat geld geshopt. Ik denk zo'n 10 nieuwe setjes ofzo, als ik er niet zo 'stoffig' bij loop voel ik me ook al weer beter.
    Het mooie weer helpt toch ook wel mee haha.

@ Ukkie, he bah wat naar zeg! beterschap meis!
    @ Inge, dan zou ik idd geen pillen nemen en dan wel in de auto stappen!
    @ Engeltje wat 'fijn' dat er een uitslag is! Nu kun je tenminste verder, al lijkt me dat niet erg makkelijk.

15. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @engeltje pffff dat lijkt me ook heel erg lastig en vooral natuurlijk heel moeilijk, gelukkig heb je wel een rede zodat je ook weet waarom het is dus is het mss ook makkelijker om erover te praten en er zo over heen te komen.

@mamafaith vermijden is soms de beste manier dat doe ik dus ook.
    ook vooral als ik weet dat iemand ziek is ga ik er ook echt niet naartoe.
    ook ga ik dus niet met vliegtuig of boot 1 omdat ik bang ben om misselijk te worden en 2 dus omdat ik dan niet vanaf kan als ik dat wil.
    vorig jaar had de rayon manager een uitje geplant wij in een kroegje afgesproken toen liepen we naar de waal.
    zegt hij op die boot gaan we lekker n rondje over de waal en eten we lekker een pannekoek.
    nou sorry maar helaas ik heb bedankt en ben naar huis gelopen.

@anoniempje
    wat fijn dat je zelf je eigen medicatie hebt gevonden.
    maar zelfmoordneigingen pffff das niet niks, gelukkig had ik daar geen last van, ik had ook niet zo n zware medicijnen want ik mocht er natuurlijk geen misselijkheid bijwerkingen bij hebben.
    voor mi was het gewoon heel belangrijk om mijn hoofd stil te krijgen.

@ukkie ik heb het redelijk onder controle en voorzie niet echt een belemmering meer voor het dagelijksleven. tot nu toe dan.
    gelukkig weet mijn man ervan en weet ondertussen er ook mee om te gaan.
    zelf kan ik het ook steeds beter handelen.
    het is bij mij gewoon n kwestie van mijn hoofd helemaal leeg halen, dat gaat meestal heel moeilijk maar vraag dan om een verhaaltje te vertellen ofgewoon over koetjes en kalfjes te praten hahha.
    vervelend dat je zo een rot nacht hebt gehad enig idee waarom je meisje zo overstuur was?

@sammie fijn dat het deze week beter gaat en op het werk de clienten tevreden over je zijn.

wat betreft het feit over kyan en oostenrijk op dit moment neig ik naar 80 % dat hij thuis blijft hahaha..
    vooral met dit mooie weer dan zitten we ook niet aan huis verbonden.
    vandaag is kyan trouwens 8 maanden jeejjjjj
    en sinds gisteren kan hij los zitten maar waar blijft die mama en papa nou?????????

16. Maia

Maia Niet meer actief

Goedenavond. Hier mannetje weer beter, hij heeft wel een paar dagen geweigerd te eten of drinken, maar ook dat gaat vandaag weer goed.

@inge: ik zou het niet doen. Zie de meerwaarde er voor de kleine man niet van in om zo een lange reis te maken. Leuk voor de Familie maar data gaat het niet om vind ik dan. Komen ze maar op bezoek.

@engeltje: heftig allemaal hoor. Ik heb EMDR therapie gehad omdat ik 10 jaar geleden een nare ervaring heb meegemaakt en de emdr had goed en snel effect. Was wel superzwaar, maar het heeft mij echt geholpen.

Wat een zware dingen allemaal meiden, ontzettend naar dat jullie daar (nog) last van hebben/hadden. Ik heb dan 1 heftige ervaring maar heb wel toentertijd flink therapie gehad waardoor het voor mij op de achtergrond is.

@sammie: fijn dat er cliënten zijn die je vast willen hebben. Zou fijn zijn denk ik.

Zo, er is hier een mannetje dat niet wil slapen. Klein wiebelkontje is het. Slapen is voor watjes lijkt hij te vinden.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: bedreigd? Jeetje meis wat heftig! Wat voor werk doe je precies dan? Kan me trouwens goed voorstellen dat het je nu meer doet als voorheen, je hebt nu immers een klein meisje thuis zitten!!
    En meis ik begrijp dat je liever niet weer het onderste uit de kan naar boven wilt halen omdat he bang bent jezelf daarin te verliezen en omdat het ontzettend heftig is! Je moet dat ook alleen doen als je er zelf helemaal achterstaat en ik denk ook wel dat je zeker moet weten dat je op de mensen in je nabije omgeving kan terugvallen. De EMDR schijnt heel veel bij je lis te maken en daar heb je ongeveer 3 dagen best veel last van, daarna schijnt het echt beter te worden!

@ maia: deden ze bij jou de EMDR met een koptelefoon of met handbewegingen? Kan me voorstellen dat het heel heftig is! Je moet de angstige gebeurtenis natuurlijk weer tot in de details toe terughalen en dat is niet makkelijk. Ik snap ook wel dat ze me eerst van tevoren gesprekstherapie willen geven, ik moet eerst wat sterker in mijn schoenen staan voor ik die therapie aankan....
    Wil je vertellen wat voor nare ervaring je hebt meegemaakt if praat je er liever niet over?

@ Sammie: fijn dat het weer beter met je gaat meis!

@ ukkie: wat vervelend dat je zo ziek bent, hoe gaat het nu? Hopelijk kan je de eind datum van het Kdv nog verzetten!

@ anoniempje: klinkt helemaalniet gek hoor van dat hondje! Mijn vader heeft een paar jaar geleden thuisgezeten met een burnout en toen hadden wij net een hond gekocht. Ook hij moest er daardoor iedere dag uit en ze heeft hem er echt doorheen gesleept! Ons verdriet was dan ook erg groot toen ze plotseling in mijn armen overleed toen ze nog maar 6 jaar was.... Ze heeft ons zoveel goed gedaan! En wat ik heel bijzonder vind is dat Quinten precies op haar verjaardag is geboren!

Meiden wat erg dat jullie ook allemaal een angststoornis hebben en sommigen ook al zo lang! Aan de andere kant wel "fijn" om te horen dat ik niet de enige ben hierin en dat we ervaringen kunnen delen en zo elkaar weer helpen!!

Weet je, er zijn hier eigenlijk alleen maar topmama's! Zo'n gezellig clubje wat erg veel met elkaar deelt en elkaar helpt en niemand die veroordeeld wordt, zo fijn om met jullie te kletsen!!

Quinten heeft vandaag voor het eerst pasta met spinazie op en lekker dat hij het vond! Ook echt superfijn dat de tafel, stoel, kleren en de vloer mee mochten eten hihi :D

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Jeetje meiden, wat vervelend van de angststoornissen. Dikke knuffel voor jullie! Ik heb er zelf geen last van, maar heb ook de nodige nare ervaringen opgedaan in mijn tienertijd, waardoor ik sommige situaties het liefst vermijd.

Gisteren zijn er foto's gemaakt van ons huis voor de verkoop. Vind het toch wel spannend allemaal. Dadelijk even de buurvrouw informeren. Vind het wel sneu voor haar. Is een weduwe van achter in de 70 en ze zou ook graag willen verhuizen, maar kan het niet betalen.

Verder gaat hier alles wel goed. V is lekker vrolijk, hij gilt alleen zo hard. Echt niet normaal. Je krijgt er bijna een gehoorbeschadiging van. Doen jullie kindjes dat ook? Echt een gillende keukenmeid. En leuk dat hij dat vindt. Ik probeer het te 'negeren' maar is lastig.

19. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!
    hier een redelijk goede nacht gehad, hij werd 1x wakker en lag ook niet al te handig dus snap dat hij begon te janken ;) en toen mochten we tot 6:30 slapen, werd voor het eerst in tijden wakker van mijn wekker ipv Tim :)
    Alleen dan weer jammer dat hij niet wilde drinken of eten vanochtend, hoop dat het op het kdv vandaag beter gaat want er moet toch vocht in. Hij nam gelukkig wel de forlax met 40 cc, maar 50 cc melk is toch ietsjes te weinig.

@penny: is zeker spannend de verkoop van je huis. hopelijk gaat het relatief snel. En ja hoor, gillen gaat hier ook heeeeeel goed. Gaat gelukkig ooit vanzelf weer over ;)

@engeltje: ik kreeg EMDR met een koptelefoon met piepjes. Reken er inderdaad op dat je wel minimaal 1 volle dag nodig gaat hebben om bij te komen en soms inderdaad meerdere dagen. Ik ben eind dit jaar 10 jaar geleden misbruikt, laat ik het maar zo noemen, maar de EMDR en daarop volgende therapie heeft heel goed geholpen om deze ervaring zo goed als kwijt te raken. Dus ik raad zeker aan om EMDR therapie te volgen.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @maia wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig heeft de therapie je goed geholpen!
    En wat fijn zon goede nacht :) lekker hoor!

@penny ja hier ook zon schreeuwerd ;) oordopjes in en negeren

@engeltje haha wat een super foto! Ik heb me er inmiddels ook bij neergelegd dat eten:smeren:poetsen betekend Hihi.

@gisteren ging het beter met me. Had savonds een afspraak dus daar heen gegean maar bij thuis komst was ik net op tijd voor toilet :(
    Snachts ging t redelijk maar kreeg ik ineens erg last van maagpijn wat doortrok naar borst en rug. Ml moest echt duwen want ik verging van de pijn. Uiteindelijk flink moeten spugen en toen ging t weer, heel vreemd.

Deel Deze Pagina