Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Klinkt idd wel als weinig Jedabo, krijgt hij verder nog ander vocht binnen?

Jammer van de pasta Engeltje!

Zo lekker nachtje Ukkie ;)

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hij drinkt ook nog wat sap/water/thee tussendoor over de dag verdeeld denk ik ongeveer 100cc. De ochtend melk drinkt hij ook 'maar' 100 dan na broodje ongeveer 150/160 en na t badje wil hij hem niet soms maar 40 en dan de late drinkt hij zo goed als leeg...

3. Maia

Maia Niet meer actief

hoelang is dat al jadebo? Tim had vorige week ook zo'n week, kreeg er met veel moeite 300 cc aan melk in. nu drinkt hij ze wel weer zo goed als leeg (3 flessen, 0-50 cc over). of is het al langer? kan zijn dat hij er klaar mee is. Volgens mij moeten ze minimaal 500cc aan melkproducten krijgen met deze leeftijd, maar dat mag volgens mij opvolgmelk aangevuld met yoghurt e.d. zijn.

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Het is nu ongeveer een dag of 4 denk ik. Hij liet meestal wel iets van 40cc staan. Maar ja das niet zo erg. En sinds 2 dagen kreeg ik de vroege avond fles er niet meer in... dus hem vandaag maar eerder avondeten gegeven, dan straks in bad, fles en naar bed...

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    en dan om 22:00 weer 1 Jadebo?

Julian krijgt om 20:30 nog 1, maar zit te twijfelen die om 19:00 te geven en daarna naar bed te doen. Durf niet zo goed :D

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hij krijgt idd rond 22.00 uur nog een fles, deze drinkt hij slapend zo goed als leeg... Omdat hij dus anders te weinig binnen krijgt doen we het nog ff zo.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ook al een aantal keer gehad dat ik met moeite 200 cc bij hem naar binnen kreeg ( kolfde toen alles maar af ). Bij Quinten is dat meestal zodra er maar een snottebelletje of iets anders dwars zit en het duurt dan ongeveer een week tot hij echt al uitdrogingsverschijnselen krijgt. Gelukkig gaat t op dat laatste moment net weer de goede kant op.

Wat hier nog wel eens een succes is, is zelfgemaakte waterijsjes geven of een lekkere fruit-yoghurt shake maken met of wat voeding if water er door. Ook wat extra kookvocht door zijn eten heen of soep als maaltijd geven... Alle beetjes helpen!

Sorry was ff kort, heb vandaag m'n dag niet zo.... Later weer meer!

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Zo, weer bijgelezen.
    Wat een hoop meiden met een angststoornis. Lijkt me heel naar :(

@Penny, heerlijk zo'n avondje samen!

@Ukkie, leuke foto in het park. Ze steekt ook zo mooi haar duim in de lucht!
    Hoe gaat het nu met je? Wordt de crohn weer rustiger?

@Engeltje, wat een goed idee om zelf ijsjes te maken!

@Haartjes knippen, bij Ruben deed ik het van kleins af aan al met de tondeuse. Kort voor de zij- en achterkant en wat langer bovenop. Rond de oren doe ik met een klein trimmertje.
    Bij Sofie heb ik een paar maanden geleden de bovenkant een beetje geknipt, maar nu lijkt het haast niet meer te groeien. De kale plek op haar achterhoofd is wel bijna weg :)

Afgelopen vrijdag weer bij het CB geweest om te wegen en ze is niets aangekomen in die 2 weken :(
    Ze krijgt nog minstens 7x per dag bv, meestal vaker, dus daar valt weinig winst te behalen. Blijkbaar heb ik geen slagroom meer, maar magere melk.
    Gelukkig is ze vanaf vrijdag wel beter gaan eten. Vooral bij mijn man eet ze goed, bij mij wil ze wat anders ;) Het zijn nog geen hele maaltijden, maar het gaat de goede kant op.
    Gisteren soep geprobeerd en dat vond ze erg lekker, maar is eigenlijk te zout. Ik kan hier nergens natriumarme bouillonblokjes vinden.
    Fruit en brood gaat nog niet zo goed, maar dat krijgt ze overdag van mij haha. Misschien moet mijn man een langere lunchpauze nemen en haar brood geven ;)

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje: thnxx voor de tip! Ik geef hem tussendoor ook wat meer vocht, zeker met het warme weer. Smoothies is een goede die ga ik eens proberen.. de andere 2 vinden dat ook wel lekker!

Flesje: hier ging vanochtend beter, gisteravond op slokje na 180+6 op en vanochtend liet hij 'maar' 50 staan ipv de gebruikelijke 100... Zit dus wat verbetering in!

Hier is de kleine man op ontdekkingstocht... gister zou hij gaat staan in bad en daarna ging hij in de box op zijn knietjes... klein boefje! Hij is zo'n grappig mannetje... haha! Gister huilde zijn broer (om niks... is een vermoeiende fase...) en hij gierde het uit hahah!

MamaF geweldig en wat leuk!! Hier ook 3 waterratjes ;) Nouja eigenlijk 5 :p

Haartjes knippen: bij devin hadden we al vroeg de tondeuse erover gehaald... op de een of andere manier durf ik nu niet zo goed. Devins haar is er wel beter door gaan groeien... zit beetje te dobben wanneer het te doen...

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @MF, leuk samen zwemmen! Is er hier nog niet van gekomen (en ik wil eigenlijk niet in het openbaar in zwemkleding).
    Volgens mij eet ze niet overdreven veel hoor, gewoon gezonde eetlust. Er komen vanzelf fases waarin ze minder of juist meer zal gaan eten. Vertrouw inderdaad op je meisje.
    Ik heb even een deel gemist hoor, maar woon je nu weer samen met je vriend?
    Wat naar dat je bedreigd bent op je werk. Vind je het verder wel leuk werk?

@Jadebo, wat knap van je boef dat hij al gaat staan. Leuke foto's. En grappig dat hij zijn grote broer uitlacht, maar die kon het vast niet waarderen ;)

11. Maia

Maia Niet meer actief

@jadebo: ging het vandaag al beter?

hier een goede dag. Hij was wel vroeg wakker, maar vooruit. Zijn flessen allebei helemaal leeg, brood gegeten, avondeten ook goed gegeten enzovoorts :) helemaal goed. Zometeen nog even de laatste fles (half 10) en dan morgen weer naar het kdv.

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Maia het ging vandaag iig een stuk beter! Hij liet vanochtend maar 50 staan, vanmiddag was het ong. 20 en voor t slapen gaan van de 150 ong. 40 dus iig al meer als voorheen. Zo nog flesje en dan de nacht in ;)

Hier is hij ook vroeg wakker... vaak voor mijn wekker al!
    Fijn dat het met jou mannetje ook wat beter ging!!

13. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Goeiemorgen, hier was het ook vroeg. Om 06:15u was Sofie wakker en wilde na de voeding helaas niet meer slapen.
    Vandaag maar weer proberen om haar overdag wat langer op te houden.

@Jadebo, fijn dat de flessen er weer wat beter in gaan!

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @jadebo ah Coole foto :)
    En fijn dat de flessen beter gaan. Hier staat overdag een fles water naast de box. Tijdens het spelen geef ik vaak een paar slokken nu t zo warm is. Uiteindelijk dan 1fles water per dag extra

@mf wat leuk samen een hobby! Ik durf nog niet goed maar lijkt me enig.

@lycka poeh dat is idd vroeg. Hopelijk vanmiddag qat meer slaap. Kun je zelf dan ook wat slapen?lycka wat voor advies heb je eigenlijk gekregen ivm het niet bijkomen. Ik verwacht dit namelijk ook bij L.

@hier gaat t met m'n buik weer goed. Maar dat zegt niets. Voor dat het erg wordt voor langere tijd heb ik eerst korte tijden last doe steeds langer worden. Hopen dus dat dit niet het geval is ;)

Straks baar het cb! Zo benieuwd.

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Lycka lekker vroeg... hier is dat de gebruikelijke tijd...

Ukkie fijn dat al iets beter gaat met je buik!

Drinken: hier heeft hij ook binnen bereik, waar hij ook speelt flesje water/sap/thee oid... Zeker met warme weer. Geef hem dan ook steeds paar slokjes en zelf pakt hij hem ook wel.

Vanochtend fles leeg :D Jeeeeejjjj! Zometeen me meisje weer naar school brengen en dan weer opruimen... hihih! Ben alles aan het uitzoeken... er is zoveel! Aangezien ze gaan renoveren en de box ook leeg moet... kan beter vast beginnen hihi!

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier gaat de fles na het avondeten ook niet meer op de laatste tijd. Dan drinkt hij maar 80cc ofzo.

@ Lycka, fijn dat het eten beter gaat. Hoe geef je soep, met een lepel of in de fles? Denk dat het hier ook wel aan kan slaan :).

@ MF, jeej weg met de jhbpm! Ik zou het juist fijn vinden als ze zo goed eten :). Hier ook een goede eter, alleen hij wil nog niet echt iets anders drinken. Ik maak me dan weer zorgen dat hij te weinig vocht krijgt. Wat leuk samen zwemmen! Hier alleen nog samen (met zn drietjes) gezwommen in CP, en was ook heerlijk.

@ Haartjes knippen, soms heeft V echt één hele lange haar er tussen zitten, die knip ik kort. Voor de rest is het nog niet nodig. Kale plek achterop begint heel langzaam dicht te groeien.

@ Jadebo, haha lachen als je broer huilt ;). Wat goed dat hij probeert te gaan staan!

@ Ukkie, fijn dat het met je buik weer goed gaat. Hopen dat het zo blijft.

Hoe veel slapen jullie kleintjes overdag? Hier slaapt V 's nachts 11 uur en overdag 2x 1 uur (rond 9 en 12.30). 's Avonds is hij dan echt moe, maar als we hem rond 4-5 uur nog naar bed brengen gaat hij echt niet slapen... Als hij moe is wil hij de fles niet leegdrinken. Hij blijft zich dan continue strekken en wordt echt lastig om vast te houden.

Verder gaat het hier allemaal prima. Hij is lekker vrolijk. Zelf drinken doet hij nog niet. Als ik hem de fles laat vasthouden gaat hij steeds in de speen knijpen ;). En tuitbeker, rietjesbeker bijt hij alleen maar op.
    Vast voedsel gaat hier prima. Hij krijgt 1-2 stuks fruit, 1 boterham en 200-250 gr groente+aardappel (aardappel meestal 50-75 gr). Ik Wil binnenkort ook eens macaroni proberen. Rijst ging er iig ook goed in. Ik moet fruit en groente wel nog helemaal pureren anders eet hij het niet zo goed. Denk dat ik langzaamaan overga op prakken, zodat het wat meer grof is.

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, 's middagsslapen zit er voor mij helaas niet in. De oudste is ook thuis vandaag. Gelukkig kwam Sofie vannacht maar 1x om 3 uur, dus ik heb wel wat uurtjes kunnen slapen.
    Het advies was om haar te gaan dwingen om meer te eten. Dus in de houdgreep op schoot en die lepel naar binnen proppen :( Ze zei dat het niet uitmaakte wat we haar dan gaven, maar dat is natuurlijk onzin, want in pap zitten bijvoorbeeld veel meer bouwstoffen dan in fruit.
    Inmiddels eet ze dus weer iets beter en houden we het eten gezellig. We hebben wel nog een extra weegafspraak gemaakt.
    Wat eet L. wel goed? Misschien kun je bijvoorbeeld wat volle/griekse yoghurt door de fruithap doen om wat extra calorien binnen te krijgen.

@Penny, Sofie en de fles? :p Nee, ze kreeg de soep met een lepel. Ik had zelf groentesoep gemaakt en hem behoorlijk gevuld, dus het ging best aardig met een lepel (voor haar had ik het gupereerd). Als hij heel dun was, had ik haar uit een bekertje laten drinken.
    Overdag gaat Sofie nog wel 3 keer slapen. Soms zelfs 4x. Ze slaapt heel wisselend. Meestal een uurtje, maar soms 3x 2 uur.
    Fijn hoor zo'n goede eter!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @knippen, hier bovenop erg lang en de zijkant kort. Maar durf niet te knippen ;) komt wel

@lycka, ze eet eigenlijk prima, 2x brood, en pap met groente en nog 5-7 keer bv (behalve fruit) maar ze "zeuren" altijd bij het cb dus daar kan ik me dan soms een beetje druk over maken.
    Gelukkig deze keer niet nodig geweest want ze volgt prima haar lijntje :)

Wel moest ik gaan afbouwen met de speen...?!? Maar die heeft ze alleen tijdens het slapen dus dat advies lap ik even aan m'n laarsje ;)

@slapen hier minimaal 2 van 1-2 uur en voor t avondeten vaak nog een uurtje. Als we op pad zijn slaapt ze trouwens meer.
    Savonds om 19.00 naar bed en om 20.00 weer wakker tot 22.30 en dan de nacht in tot 8.00

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
  20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0