Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Slapen: b slaapt in de ochtend vaak 1,5 a 2 uur, dan 's middagdags ook ruim 1,5 uur (soms iets langer soms korter) en dan rond half 7/7 uur naar bed tot volgende ochtend, laatste fles krijgt ie rond 22.00 uur drinkt hij slapend.

Ukkie mooie curve!

2. Maia

Maia Niet meer actief

@ukkie: nette curve!

@slapen: hier wisselend, maar meestal 3x per dag. 's ochtends 1,5-2,5 uur, 's middags 1,5 uur en aan het eind van de middag meestal nog een klein uurtje.

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, mooie curve hoor, niks om je zorgen over te maken.
    En over de speen.... tja het is nu waarschijnlijk makkelijker af te leren. En naarmate ze ouder wordt, zal ze de speen misschien juist vaker willen hebben. Ik denk dat ze het daarom adviseren.

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Mooie curve Ukkie. Tja en CB, ik vind de adviezen daar ook vaak apart ;).

Lycka, oeps vergeten van die fles idd :). Maar leuk dat ze dat eet! Griekse yoghurt ben ik ook pas mee gestart. Gaat best goed. Hij krijgt het af en toe, niet iedere dag (want dan drinkt hij zijn fles niet...).

Wij gaan meedoen met de Opmaat studie van Universiteit Utrecht. Opmaat: ontwikkeling van baby Lijkt me wel leuk om te zien hoe de ontwikkeling van V gaat. Zat zo'n studente bij het CB en vroeg of we geïnteresseerd waren. Vrijdag komen ze bij mij thuis en de week erop nog een keer.

Vanavond ga ik weer eens een meting (vet%, vocht, gewicht etc) laten doen bij Fitness. Denk dat het huilen is haha. Sinds de BI heb ik een tijdje zo goed als niet gesport en heb het nu sinds een week weer opgepakt. Naja, extra motivatie om weer hard te werken ;).

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: curve ziet er goed uit toch, niks mis mee!
    En wat betreft de speen, het beste kun je die tussen de 9 maanden en een jaar gaan afbouwen. Maar denk dat zowel je meisje als jullie er ook wel aan toe moeten zijn. Zou gewoon lekker je eigen plan erin trekken hoor! Quinten krijgt hem voornamelijk alleen in bed, maar slaapt snachts ook vaak zonder. Op de dag krijgt hij hem alleen als hij niet anders te troosten is en dat is dus bijna nooit. Als ik ga wandelen ofzo met hem neem ik hem ook niet eens mee.

@ slapen: van 19.30 tot 7.30 ( wel om 22.00 nog wakker voor een voeding ) op de dag meestal van 9.00 tot 10.30 en van 13.30 tot 15.00

Vandaag naar de dietiste geweest voor Quinten en ze vond dat we erg goed bezig waren met het koemelkvrije dieet. Nog wel fijne tips gekregen, zoals dat er bijv in kipfilet ( niet t beleg, dat wist ik wel ) ook koemelk kan zitten. En qua pasta en rijst kunnen we ook gewoon de volkoren producten gaan proberen, daar reageert hij misschien beter op.
    Ook adviseerde ze om tot 1,5 jaar door te gaan met de bv als dat lukt en anders opvolgmelk. Schijnt toch beter te zijn.... Heb dus weer wat om over na te denken aangezien mijn eindstreven toch echt een jaar was...

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat een stilte hier meiden!

Vandaag ben ik bij de bedrijfsarts geweest en ben voorlopig volledig arbeidsongeschikt verklaard. De arts was er ook niet over te spreken dat ondanks dat ik meerdere malen had aangegeven dat het teveel was, dat ik niet minder mocht werken van de arbo. Eindelijk dus iemand die het echt begrijpt. Ze vond t knap dat ik nog niet eerder ingestort ben aangezien ik al 5,5 maand aan t reintegreren was. Voorlopig krijg ik nu dus rustig de tijd om aan mn herstel te werken en dat geeft me eindelijk echt rust.
    En tsja, zodra ik echt rust krijg, wordt ik natuurlijk ook gelijk helemaal ziek. Kan amper uit mn ogen kijken door de verkoudheid!

Verder heb ik de laatste dagen echt enorm in de stress gezeten, werd namelijk niet ongi, waar ik al bang voor was! Gelukkig zette het gistermiddag dan toch nog door!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pfff ben net echt flink geschrokken!

Quinten lag in bed en begon ineens heel hard naar lucht te happen, gevolgd door keihard huilen, ging echt door merg en been! Hij heeft in het begin natuurlijk al veel gekrijst van de pijn maar dit was er niks bij! Hij begon op een gegeven moment ook helemaal te schokken met zijn lichaampje, net of hij een koortsstuip zou krijgen. Hierna ontspande zijn lichaam ineens weer helemaal en daarna werd hij weer goed alert gelukkig. Wel enorme dorst daarna, dus wat het nou geweest is, ik weet t niet, maar pffffff verschrikkelijk om hem weer zo te zien!

8. Maia

Maia Niet meer actief

he getsie engeltje, dat is zeker schrikken. hoe is het nu?

hier een moppermannetje al een paar dagen. vooral bij je willen zitten en verder weinig willen. Erg schattig maar ook erg vermoeiend. slapen is hij ook geen fan van, maar hij is wel moe enz enz enz...

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @getsie engeltje dat is inderdaad even schrikken! Hoe is het vandaag gegaan?

@maia vervelend.. Herken t wel een beetje,hier al twee dagen hangerig en gisteren wat verhoging. Vannacht ieder uur wakker voor te drinken (wel goed voor m'n productie ;)) en zolang ze maar bij me is is het goed.
    Ben benieuwd hoe het vanavond/nacht gaat.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: vervelend dat hij zo mopperig is! Hopelijk is t snel over!

Met Quinten gaat t vandaag eigenlijk hartstikke goed, hij is alleen heel erg moe! 2 x 2 uur geslapen en vanavond ook al vroeg moe. Gelukkig geen pijn meer gehad of rare stuiptrekkingen.
    Wat t nou geweest is... een groeistuip ofzo? Geen idee of dat zo heftig kan zijn...

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mf sterkte meid! Een heftige beslissing maar wellicht voor jullie wel de beste! !knuffel!

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mf: jeetje meis wat verschrikkelijk! Hoe moeilijk deze beslissing ook is, ik denk wel dat je het juiste hebt gedaan door te kiezen voor die mooie meid van je! Hele dikke knuffel en sterkte!

13. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, jeetje wat heeft Quinten je laten schrikken. Ik las dit over groeistuipjes:
    Normale groeistuipjes zijn te herkennen aan de mondmotoriek: van lachen naar normaal tot boos kijken in een snel afwisselend tempo. Vaak wordt het lachen gezien als het bewust lachen, maar bij hele jonge baby's zijn dit groeistuipjes. Het wegrollen met de ogen is ook een groeistuip. Soms rollen de ogen zo ver weg, dat er alleen maar oogwit is te zien. Het naar adem happen is een groeistuip dat vaak eng uitziet, ouders kunnen er aardig door schrikken. Echter, is dit van korte duur: de baby haalt al snel weer normaal adem. Het wegzakken, waardoor de baby in slaap lijkt te vallen, komt ook voor. Dit moet echter niet verward worden met vermoeidheid die de baby heeft.
    Zou dus goed kunnen dat dat het was. Weer wat geleerd ;)
    Wat fijn dat je voorlopig de tijd kan nemen om aan je herstel te werken. Herkenbaar dat je juist dan ziek wordt. Beterschap.

@Maia, vervelend zo'n hangertje.
    Bij Sofie zijn de plakdagen gelukkig weer over. Ze kan weer heerlijk zelf spelen :)

@Ukkie, zo dat zijn weer pittige nachten :(

@MF, groot gelijk dat je voor jou en je dochter kiest. Het wordt tijd dat hij volwassen wordt. Sterkte.

Hier gaat het goed. De nachten zijn iets minder zwaar, 1 a 2 voedingen. En eindelijk gaat de bijvoeding er goed in. Ik heb het idee dat timing belangrijker is, dan wat we haar voorschotelen. Ook brood gaat eindelijk wat beter. Donderdag gaan we weer wegen. Ik ben benieuwd!

14. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, jeetje dat is schrikken zeg! Fijn dat de bedrijfsarts zo goed naar je gekeken heeft. Nu idd even rust voor jezelf en lekker genieten als gezinnetje.

@ MF, jeetje meis. Zoals al op fb gezegd, erg sterk van je dat je voor je dochter en jezelf kiest. Jouw aanbod geldt ook weer terug hè, Ehv is klein :).

@ Lycka, fijn dat de voeding beter gaat!

@ Maia, oei klinkt als een sprongetje.

@ Ukkie, zo wat een nachten zeg!

Hier alles ok. Zaterdagavond bbq met vrienden bij mijn zusje thuis. We hadden V meegenomen en daar boven in bed gelegd. Hij sliep pas na een uur ofzo. Gisteren bij mijn vader wilde hij ook al niet gaan slapen. Hij slaapt bij andere mensen echt niet tot slecht. Hebben jullie dat ook?

Morgen wordt het echt super heet (32 graden voorspellen ze hier) en dan is mijn maandelijkse thuis werk dag. Ik denk dat ik een halve dag switch met vrijdag ;). Lekker in het zwembadje chillen met V ;).

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny dat klinkt goed! Of gewoon met de laptop in t badje ;)

@slapen ergens anders, overdag lukt dat wel dan kan ik d'r gerist even in de bak wegleggen maar in de avond niet. Nu slaapt ze Savonds thuis ook niet dus begrijp t wel.

@hier vorige nacht ging goed maar vannacht weer ieder uur drinken ;) vermoeiend! Uiteindelijk weer bij ons in bed waardoor ik weer op t randje lag (kramp toen ik wakker werd Hihi)

@morgen moet ik naar t UWV en smiddags een sollicitatie, lekker met dit weer :D

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!!

@ Engeltje, zo dat is schrikken zeg! Was je man ook thuis toen?
    En fijn dat de je de uitslag van de arts heb gehad!

@ MF, een heftige beslissing maar je meisje heeft idd een stabiele basis nodig. Fijn dat je samen met een paar vriendinnen bent verhuist ipv alleen.

@ Lycka fijn dat het met de voedingen weer beter gaat!
    Ze had toch ook huidproblemen? Is dat al helemaal over?

@ Penny,
    Lastig met het slapen! Hier een travelcot en dat is voor ons wel ideaal.

We hebben van het weekend gekampeerd. Nou de eerste nacht ging vreselijk, en omdat ik geen zin had om een halve nacht met haar op te zitten ben ik maar naar huis gereden (we zaten 15 min verderop). In de ochtend zag ik dat er een tweede tandje was doorgekomen.
    Verder ging het goed!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: wat fijn dat de nachten wat beter gaan!
    En thnx voor t opzoeken! Staat er ook nog ergens bij dat ze daar echt heel veel pijn bij kunnen hebben, want dat was namelijk echt overduidelijk! Hij heeft nu gelukkig nergens meer laat van, hij is alleen heel erg aan t zoeken naar een ander ritme lijkt wel, het wisselt op het moment echt heel erg! Gister heeft hij op de dag maar 1 x geslapen van11.00 tot 13.30 en daarna een uurtje savonds en toen was hij weer klaarwakker. Heb hem op een gegeven moment, na drie kwartier proberen in slaap te krijgen, er maar uitgehaald om hem uit te laten razen. Een lol dat hij toen had! Ik heb het gefilmd, iemand een idee hoe ik een filmpje zou kunnen plaatsen?

@ penny: Quinten slaapt echt nergens, behalve thuis of als ik naast hem ga liggen in een groot bed.... Wordt nog lastig als we over 2 weken op vak gaan. Moeten maar hard oefenen hier thuis in z'n campingbedje.

@ ukkie: laptop in t badje met kind erin? Hihi weet niet hoe rustig jouw kleine meisje is in bad, maar dat zou hier geen optie zijn :D
    En Pfff ieder uur drinken? Meid, petje af dat je het nog zo goed volhoud! Hier weer een megadip ( ben ongi ) en daardoor kan ik echt weer in de rats zitten.... Heb nu voor mezelf dan ook besloten dat ik echt niet tot anderhalf jaar door ga met voeden, met een jaar ben ik er gewoon klaar mee, daar ga ik echt naar toe werken, mits t nog zolang lukt....
    Succes alvast met he sollicitatie!

@ Sammie: fijn dat t weekendje verder wel goed ging! Beetje uitgerust meis?
    En tijdens die "aanval" was mijn man niet thuis nee, dit soort dingen gebeuren bijna altijd als hij er niet is....

Vanmiddag moeten we weer naar t cb met onze bink. Ga gelijk wat meer info vragen over de mazelen epidemie, want gaan bijna naar de Utrechtse heuvelrug. Weet dat t besmettelijk is via aanhoesten en niezen, maar vraag me af of t ook via deurklinken ed gaat, want dan sop ik t huisje eerst zelf ook nog even van onder tot boven ;)

@ vakantie: nog tips? Gaan binnenkort ook nog een keer vliegen, daar ook nog tips voor? Ik ga op reis en neem mee: ????

@ speelgoed tip: heb van de week zo iets leuks gekocht voor buiten if binnen in t badje! Een watertoren met allemaal bootjes boven op elkaar en daar sproeit dan water uit. Ieder bootje wat erbij zit heeft z'n eigen andere sproeier, Quinten vindt hem geweldig!!

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Penny, als we ergens anders zijn, gaat Sofie meestal wel slapen, maar ze wordt vaak na een half uur al wakker. Ook als we gaan winkelen of zo, slaapt ze meestal maar een half uurtje.
    Pfff wat een hitte. Blij dat ik dat hier niet heb, ik kan daar heel slecht tegen. Ik zou ook de hele dag in het zwembad liggen.

@Ukkie, balen weer zo'n nacht. Succes voor morgen!

@Sammie, Sofie heeft eczeem ja. Het is redelijk onder controle. We smeren 2x per dag met vette creme en rode plekjes smeren we met hydrocortison. Vooral op haar beenplooitjes en polsen heeft ze nog actieve plekjes. Maar verder heeft ze weereen gaaf huidje :) Ze heeft wel lang last gehad van een jeukende hoofdhuid. Het advies van de dermatoloog was babyolie, maar dat ging broeien. Vorige week heb ik een gel gevonden voor de droge hoofdhuid en daarmee gaat het wat beter. Ze krapt het niet meer open.

@Engeltje, ik kan niets vinden over pijn bij groeistuipen. Er is uberhaupt weinig info over te vinden eigenlijk.
    Een filmpje zou je op youtube kunnen zetten en dan een link hier neerzetten.
    Ik vond het vliegen met Sofie heel goed gaan. Ik heb haar aangelegd tijdens stijgen en landen en verder had ze niet zoveel nodig. Ik vond de draagzak ideaal voor op de luchthaven. En voor de rest van de vakantie ligt het er een beetje waar je heen gaat en voor accomodatie.
    Ik heb deze voor Sofie in bad:Activiteitenfontein voor in bad Stack N Spray Tub Fountain

Hier ook een slechte nacht :( En de oudste is thuis, dus chillen zit er niet in vandaag ;)

19. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Julian slaap bij mijn moeder en schoonouders wel goed. Verder nergens..

Engeltje.. Kan ik dat bootjes ding ergens op internet zien? Klinkt leuk

20. Maia

Maia Niet meer actief

@mf: sterkte

@lycka: fijn dat de nachten en bijvoeding langzamerhand wat beter gaan.

@slapen: Tim slaapt alleen ergens anders als hij zijn slaapzak, knuffeltjes, speentje en muziekkonijn heeft ;) anders mogen we het mooi bekijken.

@vakantie: drinken tijdens het opstijgen is prettig voor de oortjes.

nou hier gisteren een onverwacht drukke dag omdat we bij mijn ouders opeens gingen bbq'en. dus hij is vandaag aardig van slag en heeft ook al zijn dag niet. Eerst was ik vergeten de gordel bij hem om te doen op het wipstoeltje. Gevolg: bult boven zijn oog. Toen zat hij lekker buiten op het kleed en donderde naar achteren. En net toen ik hem in bed legde en nog even een zetpil wilde geven omdat hij toch wel wat pijn heeft volgens mij donderde er een flesje Chamodent op zijn hoofd... arm joch met zo'n klunzige moeder.
    Verder begin ik langzaam te vermoeden dat hij een (erg lichte) overgevoeligheid heeft voor koemelk ofzo. Hij heeft natuurlijk obstipatie, dat ging pas beter toen we overgingen op nestlé ipv nutrilon en dat is natuurlijk een andere samenstelling. omdat hij zijn flessen slecht drinkt zijn we toch maar yoghurt bij gaan geven. Alleen rond diezelfde periode gaven we ook voor het eerst bonen. En zijn obstipatie kwam ondanks de nestle weer flink terug. Wij dachten eerst bonen maar het bleef, forlax weer wat opgehoogd bla bla bla en toen dacht ik vorige week, zou het de yoghurt zijn... dus die nu gestopt en ja hoor, hij begint weer een stuk beter te poepen... dus ga nog even zo door maar het zou me niets verbazen als de obsipatie dus komt door de melk zelf.

Deel Deze Pagina