Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: hopelijk vannacht weer een betere nacht dan!!
    En dat is idd die fontein met bootjes die Quinten ook heeft, echt een superleuk ding!
    Draagdoek ben ik idd ook van plan om mee te nemen,buggy kan al met souders mee in de auto, dus dat is wel fijn. We gaan naar italie aan het gardameer, vlakbij Milaan. Kunnen daar een kindsetje huren voor in de caravan, dus bedje en kinderstoel ed.

@ anoniempje: de link die lycka al heeft geplaatst is het dus.

@ maia: zou echt heel goed kunnen hoor! Misschien ookeen dagboekje bijgouden 2 weken en alles skippen waar maar iets van koemelk inzit en dat is veel! Zelfs kipfilet kan het in zitten omdat t daar vaak mee opgespoten wordt. Ook smeerworst en koekjes e.d. zit het meestal in.

Hier net bij het CB vandaan en meneertje is weer goed gegroeid 72 cm en 9310 schoon aan de haak ;)
    De verpleegkundige moest onwijs om hem lachen, want we moesten steeds harder praten omdat hij er doorheen ging zitten tetteren haha. Uiteraard heeft meneer als zn kunstjes even flink laten zien, zelfs nog even gedemonstreerd met papa dat hij achter een voetbal aan kan rennen en gericht kan schoppen hahaha kleine uitslover!
    Die "aanval" van van de week moeten we wel goed in de gaten houden dat t niet vaker gebeurd, dan moeten we echt even naar de ha of de ka. Ze denkt niet dat het iets met een groeistuip te maken heeft, maar het kan wel zijn dat hij nog ergens op reageert van wat hij krijgt en dat hij daar van binnen heel veel pijn van heeft.
    Hij wordt zowiezo savonds minimaal 1 x heel hard gillend wakker van het dromen en soms duurt het dan wel eventjes voor we tot hem door kunnen dringen en hij weer te kalmeren is. Dit komt waarschijnlijk ook doordat hij zo'n druk bezig bijtje is en dat is ook wel iets wat we in de gaten moeten houden.
    Verder nog even nagevraagd of we nog ergens op kunnen letten met betrekking tot de mazelen, want we gaan binnenkort een weekendje weg in dat gebied. Als hij een paar maandjes ouder was geweest en als t nog wat langer had geduurd voor we erheen gingen hadden ze hem de prik alvast gegeven, maar helaas was dat dus niet t geval ;) Gewoon goed letten op de hygiene dus maar ;)

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Maia, wat vervelend dat Tim zo van slag is na een drukke dag. En vandaag zit het hem ook al niet mee ;) Ik trouwens dat wipstoeltjes maar tot 6 maanden waren (ik heb er geen dus ik weet het niet hoor).

@Engeltje, leuk speelgoedmerk is dat hè. Eens wat anders dan bij de standaard speelgoedwinkels. Sofie heeft nog niet met dat bootjes ding gespeeld, maar grote broer vond hem ook leuk.
    Kijk die Quinten is tenminste goed gegroeid! Leuk dat hij zich van zijn beste kan heeft laten zien en horen op het CB. Ik zou idd ook de ha bellen als hij weer zo'n aanval heeft.
    Handig dat je babyspullen kan huren en je schoonouders wat spullen mee kunnen nemen. En dus ook oppas bij de hand, heeeeel handig haha!

3. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: wat een vent zo zeg :) lekker gegroeid.
    en op zich is het niet heel veel dat wij moeten skippen. ik gaf hem al geen beleg op brood en alleen nog yoghurt, dus eigenlijk het enige dat ik zou moeten skippen is de margarine, maar dat is voor een groot deel plantaardig al. en de opvolgmelk maar dat doe ik niet. merk echt dat hij nu we met de yoghurt gestopt zijn al een stuk beter poept, dus ik wacht het zo nog even een tijdje af.

@lycka: o echt? ga even kijken of dat echt zo is hihi

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Lieve collega baby's,

Heb even jullie advies nodig!

Mijn mamamens snapt maar niet dat ik niet voor 21.00 wil slapen, wat ik ook probeerom het haar duidelijk te maken. Dit is wat ik al heb geprobeerd:
    Rechtop in bed gaan zitten
    Jengelen
    Huilen
    Nog harder huilen
    Net doen alsof mijn beer mijn speen heeft afgepakt
    Speen uit bed gooien
    Beddengoed afhalen

En echt he,ik mocht maar niet mee naar beneden, snappen jullie dat nou? Iemand de gouden tip voor mij die ik morgen uit kan proberen?
    Ok ik mocht dan wel even met haar knuffelen in de schommelstoel, ze heeft liedjes voor me gezongen en ik mocht zelfs nog even bij haar drinken ( wat ik overigens niet deed hoor, maar een tepel als speen gebruiken is altijd leuk! ), maar dit alles is niet wat ik eigenlijk wilde!

Groetjes Quinten!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: ja echt superleuk, had t ook nog nooit gezien!
    En idd errug handig zo'n oppas bij de hand :D

@ maia: als alleen de yoghurt al helpt kun je dat natuurlijk ook doen idd ;)
    Hihi en ook ik was verbaasd dat Tim nog in de wipper zat! Quinten heeft er voor t laatst in gezeten toen hij 5 maanden was ofzo, toen kukelde hij al bijna om met wipstoel en al.

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje dat stukje whahahaha! Sorry moet er wel beetje omlachen hoor! Lastig... hier ook tijdje gehad... wat mij toen opviel was dat hij al 'vroeg' signalen afgaf moe te zijn... extreem druk doen/oortje pakken/jammeren./huilen oid. Vanaf dat moment het bedtijd aangepast en hem eerder op bed gelegd... en toen was het zo goed als opgelost.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @sammie, ik zou hetzelfde doen hoor, maat zo te lezen had ze er een reden voor. Nu geen last meer?

@engeltje mooi gegroeid, flinke kerel :)

@maia vervelend dat ie even van slag is. Is t na een dag wel over?
    Ben benieuwd of t beter gaat zonder de producten, is wel de moeite waard om te proberen.

@wipstoel hier ook nog, maar wij hebben een klein meisje dis past nog prima. Gebruik hem alleen nog als ik zelf even wil douchen en ze is wakker.

@vakantie; wij vertrekken zondag maar wij gaan met de auto. Erg spannend ben benieuwd hoe het gaat. Wintersport ging goed maar in Italië is het nu erg warm dus we zullen zien! Ze wil hier nog niet in een campingbedje slapen dus ik voel m al aankomen ;)

@quinten; ik heb ook zon mama die het niet begrijpt. Overdag slaap ik al genoeg en tussen 20.00-23.00 wil ik gewoon spelen. Iedere avond probeert m'n vader of moeder het weer maar ik trap er niet in!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ jadebo: haha die fase hebben we hier een tijd terug ook al gehad hoor en toen hielp dat idd wel, maar dat was meer dat hij over zijn vermoeidheid heen was. Nu leg ikhem savonds weg rond half 8 en dan vanaf 8 uur is hij klaarwakker en wil hij er alleen nog maar uit. Gister ff laten uitrazen beneden, maar ook daarna was het weer drama om naar bed te gaan, dus dat doen we niet meer :)
    Ach, dezefase gaat vast ook vanzelf wel weer over ;)

@ ukkie: ook al naar italie? Is populair deze zomer :D misschien hadden we de meeting naar daar moeten verplaatsen ;)
    Ik ben gister ( op de dag ) gestart met het oefenen in het campingbedje in zijn eigen kamer en dat is ook nog geen succes. Mn vriendin gaf al de tip om even zn eigen matrasje erin te leggen om hem zo wel te laten wennen aan het bedje, misschien voor jouw meisje ook een idee?

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Lieve Quinten,

Wat lastig dat je mama dat niet wil begrijpen.
    Het lijkt mij tijd voor hardere maatregelen!
    Ga om half 8 gewoon slapen, maar wordt om 4 uur wakker en zet dan het huis op stelten. Dan vindt ze het vast prima als je 's avonds wat later naar bed gaat :cool:

Dikke kus,
    Sofie

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @wipstoel, ik dacht dat die tot 6 maanden waren ivm het gevaar dat ze er rechtop in gaan zitten en omkukelen. Ook al zitten ze vast. Grootte van het kindje maakt daarbij dus niet uit.
    Bij de oudste is de wipper ook de deur uit gegaan toen hij met wipstoel en al omgevallen was. En voor Sofie heb ik er geen meer in huis gehaald.
    Er zijn wel wipstoelen, zoals de babybjörn, waar ze langer in kunnen.

@Campingbedje, ik gebruik er ook een normaal matrasje in. Sofie sliep er heel wisselend in, ik denk niet dat dat aan het campingbedje lag.
    Nu gebruik ik het campingbedje als box in de tuin.

11. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@quinten: hoeveel slaap jij overdag? Zou het niet een idee zijn om je middagslaapje iets korter te maken zodat je 's avonds wat eerder moe wordt? of werkt dat ook niet bij jou? ;)

@ukkie: spannend hoor zo'n lange reis. vervelend dat ze nog niet in een campingbedje wil slapen.

hier vanochtend om 6 uur weer een vrolijkerd. eerst lekker de fles gehad, uurtje later bijna een hele boterham en hij ligt nu weer heerlijk te slapen. zal zo wel wakker worden want hij slaapt tegenwoordig maar 1,5 uur in de ochtend.

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Ukkie, succes met de sollicitatie straks! En zondag al op vakantie, lekker hoor! Met z'n drietjes?

@ Sammie, wat jammer dat het camperen niet helemaal volgens wens ging.

@ Engeltje, vwb vakantie, kijk goed na of ze een boxkleed oid hebben. Bij CP moest je die zelf meenemen. Maar je kan ook gewoon een dekbed ofzo op de grond leggen.
    Wat is Quinten weer gegroeid!

@ Maia, oei kan het ook aan de yoghurt alleen liggen? Geen idee hoe dat allemaal werkt.

@ Wipper, ehh hier ligt V er ook nog gewoon in... We hebben wel een luxe en ik zet hem meestal op de bank en duw de achterste stang wat onder de rugleuning zeg maar. Hij blijft er wel altijd in zitten.

Hier was meneer rond 5.15 wakker en tot 6.30 steeds wakker-speen-slapen-wakker-speen-op zijn buik draaien-slapen enz. Uiteindelijk werd hij rond 7.40 wakker.

Gisteren kreeg hij wat Griekse yoghurt na het eten. 's Avonds had hij wat gespuugd en het rook echt naar overgeefsel, zuur en vies. Zou dat van de yoghurt komen? Ik probeer het vanavond weer en kijk even wat hij doet.

Vandaag thuis aan het werk. Boven alle rolluiken omlaag en hopen dat het koel blijft hihi. Zal wel niet, maar goed.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!

@ Wipper, ehh hier zit ze er nog dagelijks in. Ze past er ook nog makkelijk in trouwens. Ik laat haar trouwens niet alleen als ze er in zit.

Hej Quinten, Heb je gisteravond ook weer lekker gespookt? Ik heb vannacht gespookt, dat is nog veel leuker! Moet je ook eens uitproberen :D
    Knuffel van S.carlett

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: hahaha das een goeie, kan ik ook nog wel eens proberen vannacht... Zal mijn mamamens eens een poepie laten ruiken :p

@ s.carlett: hihi ja laten we gewoon samen een feestje bouwen en onze papa's en mama's gek maken :D

@ maia: hihi had van de week maar 1 x geslapen op de dag en toen heb ik ook gewoon gefeest tot 21.00! Toen mocht ik trouwens wel nog even beneden spelen van mama, maar omdat ik er daarna alsnog een potje van maakte toen ik naar bed ging trapte mama er gister niet meer in :(

Xx Quinten!!

@ penny: boxkleed?!? Hihi het woord box komt dus echt niet meer in Quinten's woordenboek voor! Ik neem wel ff een goed soppie mee om de vloer nog extra te boenen voor hij daar het huisje door banjert ;)
    Voor buiten neem ik een extra groot picknick kleed mee ban 180x280, maar ook daar is hij zo vanaf :D

En kan zijn hoor dat V op de yoghurt reageert hoor. Ze geven ook niet voor niks aan dat t vaak beter is om rond een jaar pas echt met zuivel te beginnen. Sommige kindjes kunnen het al wel eerder verdragen, maar vaak nog niet helemaal.

Zo we hebben net een groot bad gekocht voor in de tuin met metalen frame... Hoeven dus ook niet te pompen of blazen en kunnen er zelf ook lekker in. T is wel ff een investering, maar van deze badjes kun je echt jarenlang plezier hebben!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@penny: kan zeker door de yoghurt komen dat hij gespuugd heeft.

@wipstoel: ja ach, hij heeft ook nogal eens de neiging om eruit te gaan hangen maar normaal zit hij vast dus dan is het niet zo erg, maar nu dus wel. Bult valt mee. Maar hij gaat er niet meer in, dweilen over de vloer vind hij ook erg leuk.

@melk: nou ja, vandaag ook zacht dus dat is nu 3 dagen en het enige wat ik dus gestopt heb is de yoghurt dus denk dat het echt daaraan ligt, gewoon overgevoelig voor koemelk denk ik.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @penny, ja we gaan lekker met zn drietjes, heb er wel zin in!
    Wat een vroege dag voor jou :) maar met dit mooie weer kan dat ook he ;)

@engeltje wat betreft slapen savonds heb ik me er eenbeetje bij neergelegd. Zal vast we weer een fase zijn die vanzelf (hopelijk) weer over gaat.

@ hier een drukke dag. Vanochtend gewandeld met schoonzus en L, toen door na een afspraak met het UWV.. mijn god wat een toestand.. Laat ik het zo zeggen, alleen al voor dat soort dingen zou ik eigenlijk niet eens gebruik willen maken van de ww. Maa goed, heb er nou eenmaal ook rechtop..
    Daarna een sollicitatie. Het was via het uitzendbureau maar wel bij een gave organisatie, DSM! Ds ik hoop dat hte iets wordt.
    Loop ik terug naar de auto, is de weg afgezet. Politie en ambulance en mensen op een hoop.. Is de auto achter mij finaal in elkaar gereden (stond achter mij geparkeerd) dus die politieagent nou mevrouw u heeft wel heel vel geluk gehad... Dus ik denk dat het my lucky day is, en daarom mn sollicitatie vast goed gaat aflopen :D
    Vanavond een meidenparty. Komt iemand langs me tassen sieraden en kleding. Heb allemaal lekkere hapjes gemaakt dus wordt vast gezellig!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: Pfff, wat een mazzel zeg!! Dat moet wel goedkomen met die sollicitatie!!

@ lycka: nou ben benieuwd hoor of Quinten nu over een kwartiertje wakker wordt! Hij is gisteravond in ieder geval heel lief gaan slapen!
    Ik lig zelf al de hele tijd wakker, word gek van de hitte! Ml heeft de ventilator nog niet van zolder gehaald :( Op de dag kan ik goed tegen de hitte, maar snachts dus echt niet! Ben er nu dan ook maar uitgegaan en lekker op de koele leren bank gaan liggen beneden, maar helaas neemt die nu ook langzamerhand mijn lichaamswarmte op....
    Achja, dan maar ff Candy crushen!

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, en? Nog wat kunnen slapen? Of heeft Quinten je gezelschap gehouden?
    Ik kan ook slecht tegen de hitte. Goed dat ik hier ben gaan wonen ;)
    Maar bij jullie wordt het tenminste nog donker 's nachts. Ik ben 's nachts echt klaarwakker als ik mijn bed uit moet voor Sofie, veel te licht.
    Vrijdag en zaterdag wordt hier midzomer gevierd :)

@Ukkie, oeh wat een geluk. Wanneer hoor je iets van je sollicitatie?

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ engeltje hoe is het gegaan? Hier nog steeds een vrolijk meisje in de avond ;)

@lycka dat lijkt me idd vervelend als het snachts licht is! Vervelend! Hebben jullie geen rolluiken of iets dergelijks?

@vanohtend had L een droge luier!! Ze had meerdere keren gedronken vannacht maar heeft enorm veel gezweed. Romper en matras waren nat :(
    Ik leg extra aan en geef water tussendoor. Overdag wel natte luiers. Zou ik me zorgen moeten maken?

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: ben om 6.30 ofzo in slaap gevallen en Quinten was im 8.00 wakker. Hij heeft t dus super goed gedaan! Ik ga nu zelf nog ff een uurtje proberen te tukken....
    Ja is het echt zo licht daar in Zweden? Dat lijkt me idd wel lastig dan!
    Midzomerfeesten, wat houdt dat precies in?

Deel Deze Pagina