Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Slaap lekker Engeltje, hier wordt het vandaag wel een stukje koeler.

@ Lycka lastig zeg dat het zo licht is!

@ Ukkie, ik geef S altijd nog een 'droomvoeding' voor ik naar bed ga, rond een uur of 23. Misschien is dat een idee? (Bij mij ligt ze er al om 19 uur in tot 07 's ochtends.)

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Engeltje t was idd erg warm vannacht! Slaap lekker nog ffies. Fijn dat je ventje het iig super gedaan heeft!

Voeding: hier ook nog eentje rond 22.00/22.30 die drinkt hij slapend op en ligt hier ook rond half 7/7 uur al in bed. Is in de ochtend wel rond 6.00/6.30 uur maar ja dan moet ik er toch uit hihi!

Lycka vervelend dat zo licht is!

Tis hier nu al warm blehhh vies plakkerig benauwd! Niet leuk meer! Tis echt van ene uiterste in de andere... J. is nu op school, D. kijkt tv en B slaapt... zo maar ff de ventilator aanzetten... :)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: zag dat we tegelijk hadden gepost! Quinten is dus makkelijk gaan slapen om 19.00. Om 22.00 werd hij wel zelf al wakker voor z'n laatste voeding en daarna heerlijk doorgetukt!

Wat doe je L aan snachts? Misschien nog even iets minder aantrekken? En ik neem aan dat je nog een moltonhoes gebruikt in bed? Die kun je evt ook nog weg laten. Hou het vandaag gewoon even verder in de gaten... Veel laten drinken, evt een soepje geven en een extra fruithapje of waterijsje. Zolang ze op de dag gewoon nog goed plast hoef je je echt geen zorgen te maken hoor!

@ Sammie: thnx! Ik ga nu m'n oogjes maar eens dichtdoen ;)

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, als ze overdag wel goed plast, zou ik me geen zorgen maken. Misschien kun je haar nog wat koeler kleden 's nachts?

@Engeltje, netjes hoor van Quinten. Jammer dat je er zelf niet van hebt kunnen genieten. Hopelijk kun je nu nog even slapen.

Wij wonen vrij noordelijk in Zweden en hier wordt het al wekenlang niet meer donker. De zon verdwijnt 's avonds om 23 uur wel achter de berg, maar het blijft licht. En vanaf half 3 's nachts is de zon er weer.
    Onze slaapkamers zijn wel donker, maar in de hal en de badkamer is het net zo licht als overdag. Het badkamerraam zit in de douche, dus daar kan ik niets voor hangen. Ik probeer m'n ogen zo dicht mogelijk te houden ;)

Met midzomer gaat iedereen bloemetjes plukken en rond een versierde paal dansen met een bloemenkrans in het haar (liefst in traditionele zweedse kleding) en liedjes zingen. Degenen die dat niet doen zuipen zich helemaal klem vanaf vrijdagochtend.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje quinten heeft lekker geslapen :) Nu jij nog..

Wat betreft kleding heeft ze alleen een romper met spaghetti bandjes.. Alleen een luier vind ik niks. Op het matras zit alleen de hoes van dat speciale matras wat erg luchtig is en een hydrofiel onder haar hoofdje. Ben bang dat ze er maar aan moet wennen.

@sammie, ze krijgt nog een voeding rond 22.30-23.00 (en om 2 en om 6:))

@lycka dat klinkt best leuk toch?!

@plassen, ml had haar vanochtend verschoond (droog) maar na m'n post had ze al een flinke natte luier dus komt goed. Ik heb nog bv ijsjes dus daar mag ze eentje van vandaag. Wellicht dat ik ook een flesje koude bv geef. In het begin dronk ze dat graag, misschien nog steeds :)

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, dat is behoorlijk luchtig gekleed ;) Hoe warm is het op haar kamertje?
    Sofie krijgt ook een late voeding. Ze komt er wel zelf voor, ik maak haar niet wakker. En vannacht om half 4 en 6 uur.

@Midzomer, het is zeker leuk. Er komen veel toeristen op af en ook mensen die hier vroeger in de buurt woonden komen hierheen. Vrienden die nu in Stockholm wonen bijvoorbeeld. Altijd erg gezellig met midzomer!

7. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag!

@engeltje: ik was ook veel wakker vannacht. mij veels te warm. en Tim ook, die is ook een paar keer kort wakker geweest.

@ukkie: zolang er overdag natte luiers zijn zou ik me niet zo'n zorgen maken hoor. pas wanneer de luiers minimaal worden.

@lycka: positief denken, na vrijdag gaan we weer heel langzaam de goede kant op qua donker ;) 's nachts.

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Maia, haha ja en in de winter is het overdag weer veel te donker ;)

Hopelijk koelt het vanavond wat af bij jullie en kunnen jullie lekker slapen. Helaas duurt het vaak wel lang voordat de hitte uit je huis is.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier was t vanmiddag 28 graden op het kamertje. De gordijnen zijn niet open geweest maar toch komt de warmte binnen :( straks nog maar even doorluchten als dat gaat

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Pfff heet hoor. Bij Ruben is het maar 18 graden op zijn kamer, die wilde een extra deken ;) Hij slaapt in het souterrain, altijd koel daar.

Ik hoor net dat die paal, op de foto die ik plaatste van midzomer, een teken van vruchtbaarheid voor moet stellen => het mannelijk geslachtsorgaan :$
    En daar dansen al die onschuldige kindertjes omheen ;)

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Whahaha Lycka, beetje vreemd idd..

@ Ukkie, waar wonen jullie dan! Kan me niet voorstellen dat het hier ook zo warm was vandaag. In ieder geval een stuk koeler dan gister.

S ligt nu zonder romper in haar slaapzak met een laken. Helaaaass gaat ze dus niet zonder slaapzak+laken slapen! Iemand tips? Want ze heeft het nu nog wel vrij warm..

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Weinig meer wat je kan doen denk ik. Tenzij je een koelere kamer in huis hebt waar ze kan slapen?
    Die kleintjes hebben meestal minder last van de hitte.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Lycka: Klinkt gezellig die zomerfeesten! Zou echt nog wel eens een keer naar zweden toe willen. Wilde eigenlijk in de winter, maar dit klinkt toch ook wel heel leuk!

@ Ukkie: luchtiger kan dan haas niet nee!

@ Sammie: Hier was het gelukkig vandaag ook al een stukje koeler hoor, maar wij hebben dan ook nog wel wat wind van zee natuurlijk ;) Ik heb nu boven alles tegenover elkaar open gezet en beneden ook. Het is nu al 4 graden koeler als 3 uur geleden.
    Heb wel eens als tip gelezen om een fles water te bevriezen en die achter een ventilator te zetten. Nog nooit geprobeerd zelf, maar misschien werkt het wel!

Moet ff spuien hoor! Mijn bv loopt zo erg terug dat ik door mn voorraadje heen ben. Vanmiddag lukte het Quinten niet om aan de borst te drinken omdat t niet snel genoeg kwam en toen ik ging kolven had ik nog maar 30 cc :( Heb echt ff flink zitten janken en uiteindelijk de ka maar gebeld voor een recept voor kv. Gelijk in huis gehaald en heb het nu gelukkig nog niet hoeven geven, maar ik ben bang dat dat niet lang meer duurt. Baal er zo enorm van! Heb wel vaker een productie dip, maar daar kom ik meestal wel uit met neusspray en clusterkolven etc, maar nu dus niet :(

Heb verder nog wat foto's geupload in mijn album voor degenen die het leuk vinden om te kijken...

Hier alvast een voorproefje!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wel handig om de foto dan ook te plaatsen haha

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    O Engeltje wat balen dat het zo terug loopt! Ik weet wat je doormaakt en hoe down je daar van kan worden. Het zit ook al zo in je systeem dat bven. Hopelijk komt het toch nog goed!
    Wat een leuke foto! Krijgt Quinten al ijs? Mag dat al?

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Sammie: Ja ik baal er echt enorm van! Hoop zo dat t nog goed komt en dat t nu door het weer in mn ongi komt ofzo......
    En thnx!!
    Dit is een zelfgemaakt waterijsje. Mango met water gemengd, dus kan absoluut geen kwaad hoor, maar ook een raketje of perenijsje moet kunnen vind ik. Het is toch belangrijk dat ze extra vocht binnen krijgen ;)

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ engeltje wat balen dat t terug loopt. Maar "als" hij drinkt haalt ie er meer uit dan 30cc he, ik kolf dat ook per keer :(. Misschien een idee om ff te kolven totdat tsr er is en dan aanleggen?

@ijsjes hier ook al een hapje van rakeltje gehad, moet kunnen. Daarnaast zelf gemaakt ijs van bv of fruit.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Haha een BV ijsje :D

Heb je ook al BV pannenkoeken gemaakt? Dat gaat mij toch iets te ver..

@ Engeltje, Anders 's nachts nog een keer wakker maken voor een voeding? Misschien werkt zo'n BVhulpsetje wel? Dan wordt je lichaam wel gestimuleerd om melk te maken en hij krijgt dan wel melk binnen via dat ding.
    Ik ben er erg te spreken over!
    Hopelijk is je ongi snel over :(

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: Heb ik ook geprobeerd, maar voel de afgelopen dagen dus ook geen tsr meer, dus dat maakt het vrij lastig. Ik heb altijd wel gelijk iets van bv als ik kolf of als hij drinkt...voorvocht noem ik het maar haha, maar dat stimuleert hem dus wel om nog verder te drinken. Kolf ik dat weg dan weigert hij gelijk al. Het is dus ook wel een wisselwerking. Ik heb te weinig en krijg geen tsr ondanks de spray en hij is te ongeduldig en te afgeleid door alles om hem heen. Heb ook al meerdere keren geprobeerd hem boven te voeden, maar aangezien hij alles, maar dan ook echt alles interessant vind, lukt ook dat niet. Hij ziet zelfs een uitdaging in het kleinste kruimeltje of pluisje dat er op de grond ligt.

Daarover gesproken....hij tijgert als een malle achter mieren aan als hij die ziet buiten hihi

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka haha wat grappig van die paal :Maar goed dat die kindjes nog niet weten wat het ja ;)

@sammie, we wonen in zuid Limburg. Gisteren en eergisteren was het 33 graden. Momenteel 20 graden en bewolkt dis heb alles lekker open staan te luchten. Ondanks de warmte heeft ze wel goed geslapen. 22.30 / 3.00 / 8.00! Ze had alleen een rompertjes aan en heb t lakentje ook weg gelaten. Ze lag om 3.00 uur wel helemaal onder in bed :D vannacht maar weer lakentje gezien het weer frisser is

Deel Deze Pagina