Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@lycka: vreemd dat er geen communicatie is naar jullie toe zeg.

@cin: nou heftig hoor, maar goed dat de bv dus voor jullie allebei goed is ;)

hier een lekker dagje, Tim is vanochtend voor het eerst naar de kapper geweest, durfde het zelf knippen toch niet aan en hij heeft een vreemde kruin waar ik niks mee wist maar nu zit het weer netjes :)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.562
    14.133
    113
    Vrouw
    Maia, bleef hij een beetje stil zitten? Ben nu wel benieuwd naar een foto!

3. Maia

Maia Niet meer actief

hij is gelukkig een allemansvriend dus hij vond het helemaal leuk. zat alleen maar lief te lachen naar dat meisje dat hem knipte ;)
    heb geen foto gemaakt, misschien van de week, t is gewoon weer lekker kort.

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Vanmorgen nog maar eens gevraagd bij het kdv, maar het blijkt dat ze zelf ook niet weten hoe en wat. Zij hebben vanavond een vergadering en hopelijk weten zij en wij dan meer.
    Ik blijf het gewoon irritant vinden dat we helemaal geen officiele informatie krijgen. En dat er in de krant staat dat er geen wachtlijst is, maar Ruben er dus niet heen kan omdat het vol is.
    Ook op vragen komt maar geen antwoord. Als de gastouder ziek is, wat dan? Moeten alle ouders vrij nemen?
    En hoe gaat ze dat doen met 4 grote kinderen (4 en 5 jaar) en 2 kleine kinderen (1 en 2 jaar).

Dat fietsen, tsja.... Gisteravond gelijk maar een proefrit gemaakt. Poeh, dat viel niet mee. En dan had ik alleen Ruben mee. Het duurde 3 kwartier voordat mijn hartslag weer rustig was. Maar op zich was ik binnen 20 minuten heen en terug.
    Mijn man vindt dat we een quad moeten kopen met een fietskar er achter, kan ook in de winter. Uhh, daar zie ik mezelf nog niet op rondcrossen :p

@Maia, ik ben ook benieuwd naar een foto :) Weet je nu hoe je het volgende keer zelf kan knippen?

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej allemaal!

ben ik weer :D

@ Leuk maia naar de kapper! Hier is dat niet nodig haha, ze heeft niet zo'n bos.

@ Lycka, lekker fietsen! Lastig zeg van die opvang! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

@ Syrse welkom terug!

@ Anoniempje, en al een echo gehad?

Verder ben ik het ff vergeten. Heb echt een geheugen als een zeef. Herkenbaar? Lijkt soms wel een zwart gat haha, maar dat ontzwangeren zou nu toch bijna over moeten zijn..
    Met S gaat het goed. Ze heeft 1 rode wang. Misschien komt er weer een tandje door..?

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Sammie, zou goed kunnen dat er een tandje aan komt. Bij Sofie komen er 3 tegelijk door nu!
    O en die vergeetachtigheid... Bij mij is dat na mijn 1e zwangerschap al niet meer goedgekomen ;)

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

@ Sammi welkom terug, zou idd goed kunnen hoor tandje!

@ Vergeetachtigheid, heel herkenbaar hihi!

@ Hier sinds eergister een ventje met koorts... vermoed boventandjes... meneertje wil ook niet tot nauwelijks eten. fles drinkt ie wel (gelukkig). Verder nog altijd druk met opruimen... pffff ben opruim moe!
    Met vl en mij gaat goed hoor, alleen beetje gezeik erom heen... maar komt goed!

@ Maia: leuk kapper! Hier valt nog niet zoveel te knippen... binnenkort gaat tondeuse erover... dan kan t gelijk groeien hihi

@ Lycka wat vervelend van kdv zeg! Lastig die onduidelijkheid.

@ kwam er gisterochtend achter dat slot van voordeur loszit... blehhh naar idee en dat terwijl ik op 4 hoog woon... Vanmiddag komen ze even langs en hopelijk het probleem oplossen.

8. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, tandje kan idd. Hier zitten we nog steeds op 2.

@ Lycka, een quad hihi, zou het wel grappig vinden ;). Heel irritant idd dat je zo weinig info krijgt.

@ Syrse, welkom terug! Jeetje 42 kilo, ik weeg meer dan het dubbele ;).

@ Cin, hopelijk gaat het goed met je deal met de internist :).

@ Jadebo, blegh gezeik is niet leuk. Dikke knuffel!

@ Maia, leuk de kapper. Hier heeft V af en toe ƩƩn hele lange haar ergens tussen zitten. Die knip ik dan wat korter, maar verder is het hier nog niet nodig.

@ Box, ik heb m nog staan. Hier gaat hij er nog best vaak in en dat vindt hij ook prima.

Hier gaat alles goed. V is nog steeds een grote brok plezier. Lacht altijd en is vrolijk. Heerlijk. Hij probeert te kruipen, maar komt niet verder dan op zijn knietjes zitten of op handen en voeten. Erg grappig om te zien.

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Even ter inspiratie: wat staat er vanavond op het menu voor de kleintjes? Of wat aten ze gisteren?

Sofie at gisteren broccoli, aardappel en vis. En vanavond wordt het denk ik pasta, spinazie en kip en wat philadelphia er door.

@Penny, zie je me al gaan? :D

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Avondeten!
    Hier gister heeft ze macaroni gegeten, en omdat ik vanaaf moet werken en wij brood en soep eten, krijgt ze dat weer. Ze eet trouwens gewoon met de pot mee, dus macaroni, saus groente vlees. Etc. EN smullen dat ze doet!!! :D

Ze valt me echt aan als ik met de lepel aan kom zetten haha

Leuke Quad trouwens! Die dingen zijn echt geweldig haha :D

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Sofie eet ook met de pot mee hoor. Of eigenlijk eten wij met haar mee ;) Maar ik heb geen inspiratie voor de rest van de week :)

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Lycka, ik zou dat echt super gaaf vinden haha.
    Vandaag krijgt V worteltjes, erwtjes en aardappel. Gisteren een mix van macaroni, kabeljauw, tomaat en bloemkool (recept uit Opperdepop boek). Ik wel een aanrader dat boek (is van de AH).

Ik maak meestal in het weekend zijn hapjes en vries het in. Hij eet nog niet echt met ons mee.

@ Sammie, hier valt V ook echt de lepel aan. Ik moet echt opschieten anders wordt hij boos :p. Als hij een hapje weggeschrokt heeft doet hij zijn mond al wagenwijd open voor een volgende hap.

13. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Wat heerlijk toch als ze zo goed eten!

Ik zal eens kijken naar dat boek.

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ja ik hoop dat ze zo goed blijft eten in de toekomst..!
    Dat is wel makkelijk haha

Kennissen van ons moeten echt moeite doen om er ook maar een klein beetje eten in te krijgen, ik hoop dat ons dat bespaard blijft.

Bedankt voor de boekentip, ga er ff naar kijken!

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Even galspuwen hoor :x

Ruben is 3 dagen in de week op het kdv tot half 4.
    Kom ik hem vandaag halen, is er niemand! Binnen gezocht, buiten gekeken of ze er soms net aan kwamen, maar niets te zien.
    Ik heb zijn rugtas meegenomen en ben weer naar huis gegaan.
    20 minuutjes later weer die kant opgelopen en toen waren ze er wel. En wat zegt de leidster: wat ben je laat. Dus ik antwoord dat ik er om half vier was. Zegt ze dat ze even weg waren maar dat ze om half 4 terug waren. Niet dus, maar toen was ik een leugenaar (!).
    Vervolgens zegt ze dat ik wel had kunnen bellen. Ik? Zij is er toch niet? En ik weet niet welke leidster er werkt.

Dit was ook de leidster die als gastouder gaat werken en waar Ruben dus binnenkort heen gaat en Sofie ook na haar 1e verjaardag.
    Maar na vandaag is de maat vol. Ik heb het vaak genoeg met haar aan de stok gehad (o.a. toen ze vorig jaar de kinderen naakt buiten heeft laten spelen!). Mijn kinderen gaan niet naar haar als gastouder.

Zo dat lucht op ;)

@Sammie, hier eet de oudste ook nagenoeg niets, dus ik ben heel blij dat Sofie een betere eetlust heeft :D

@Penny, dat Opperdepop boek ziet er goed uit. Ik ga mijn moeder langs de appie sturen ;)

Nu aan het werk. Jaaaa ik heb werk!
    Simpel inpak werk wat ik thuis kan doen, maar zo voel ik me iets nuttiger :)

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier even snel vanuit het zonnige Italiƫ

@box; staat bij ons nog. L is nogal langzaam met alles dus blijft prima liggen (draait wel alle kanten op maar nog geen poging tot zitten laat staan optrekken ;))

@eten; hier krijgt ze ng haar eigen groente (2soorten groente en aardappel of pasta erdoor, geen vlees vis of saus verder) en nu we op vakantie zijn en wij veel later eten, eet ze af en toe wat met ons mee (tot nu toe pasta pizza stokbrood en dorade :D)

@lycka jeetje wat een raar kdv zeg! Zou ik m'n kinderen ook niet meer naar toe brengen!!
    Nice quad hahaha

@ hier gaat het goed! Het is niet al te warm 24-29 graden dus prima te doen. Snachts koelt het af dus heerlijk voor L. Heeft zelfs weer een piama en slaapzak aan ;)
    Ze slaapt hier trouwens prima in een campingbedje. Zowel overdag als savonds Hihi gek kind, maar voor ons wel lekker.

Verder ff een uitgebreidere reactie later. Zit nu op de iPhone :)

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, leuk wat van je te lezen! Wat goed dat ze gewoon in het campingbedje slaapt.
    Die quad komt te vervallen als hij niet naar de gastouder gaat haha.
    Geniet lekker van jullie welverdiende vakantie!

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Bah Lycka, ik zou daar dus ook echt mijn kind niet heensturen!!
    Ik wil ook niet dat S in haar bloodje loopt, en al helemaal niet 'zonder toestemming'. Nee niet doen hoor meis!
    Kan je nog ergens anders iemand vinden of wordt het voor hem thuisblijven?

Fijn dat je werk hebt meis!

Ukkie wat fijn dat ze zo goed slaapt ook! Dan kan je tenminste ook nog een beetje genieten he ;) Maar dat doe je heus wel met die tempraturen. Hier is het nog erg wisselvallig en van mij mag de echt zomer wel een keer beginnen haha.

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Volgende week is het nog gewoon naar het kdv. Dat weet hij en daar kijkt hij nog naar uit, ze gaan een uitstapje maken. Dus daar gaat hij nog heen. Daarna heeft hij 4 weken vakantie.
    Verder gaan we hem opnieuw aanmelden voor het kdv waar geen plaats is, terwijl dat wel toegezegd is.
    De kinderopvang wordt hier vanuit de gemeente geregeld, zowel de kdv's als de gastouders. En ze maken er echt een zooitje van.
    Hij heeft recht op een opvangplaats en de gemeente zegt dat hij die heeft bij de gastouder. Daar is voor ons dus blijkbaar geen keus in.
    Mijn man gaat hopelijk (weer) met ze bellen en ik ben benieuwd wat ze zeggen. Desnoods dien ik een officiele klacht in.

Ja ik ben echt blij dat ik weer een beetje aan de slag kan en een financiele bijdrage kan leveren.

@Ukkie, heb je nog wat gehoord van je sollicitatie bij DSM, of heb ik dat gemist?

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: fijn dat het lekker is in italieen dat jullie meisje gewoon lekker slaapt in het campingbedje! Hier van de week thuis geoefend en ging gelukkig ook prima!

@ lycka: beetje raar allemaal hoor van die leidster!! Kan me voorstellen dat je je kids daar niet meer bij wilt hebben!

@ eet tips: Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter vind ik een super site!
    Quinten heeft vanavond zelf gemaakte patatjes met worteltjes en kabeljauw op het menu staan. Van de week heeft hij een keer asperges met hamblokjes, aardappel en ei op en ook dat was errug smullen!

Hier gaat t met ups en behoorlijke downs de laatste twee weken. Nick zou vanaf morgen anderhalve week vrij zijn, maar helaas moet hij woensdag alweer beginnen omdat er iemand bij hem in het bedrijf op staande voet ontslagen is. We zouden eigenlijk tot vrijdag op vakantie gaan, maar helaas moeten we, of hij al eerder terug. Weet zelf nog niet wat ik doe, misschien blijf ik daar wel, maar misschien ook niet.
    Het klinkt vast heel egoistisch, maar ik had zo ontzettend uitgekeken naar die anderhalve week! Ik zat weer ietsje beter in mijn vel en had gehoopt eindelijk eens echt te kunnen genieten, want ECHT genieten, dat zit er gewoon echt nog niet in en daar baal ik zo ontzettend van! Ik heb een geweldig gezinnetje en daar ben ik heel blij mee, maar ondertussen ben ik al dik een jaar alleen maar aan het overleven, zo voelt het.....

Gister mijn eerste echte therapie gehad ( vorige week was alleen weer kennismaking ) en het was behoorlijk heftig! Er kwamen wel heel veel details van de bevalling naar boven..... Aan de andere kant merk ik wel dat de eerste therapie me wel heeft geholpen. We hebben een soort van tijdlijn op papier gezet met allemaal heftige gebeurtenissen erop uit het verleden. Van bijv. pesten, tot die achtervolging waar ik al eens over heb verteld, tot aan de bevalling en alle gebeurtenissen erna nog. Ik merkte dat ik vrij makkelijk kon praten over wat er vroeger allemaal gebeurd is, maar zodra het over de bevalling ging kwamen alle emoties eruit en kreeg ik alleen al aan de gedachte ervan een paniekaanval. Dat ik dus wel makkelijk kon praten over het verleden, terwijl dat ook heftige dingen waren, zorgt ervoor dat ik eindelijk weer een lichtpuntje zie aan de horizon. Dat heb ik echt al heel lang niet meer gehad, het vertrouwen dat het uiteindelijk weer goed zou komen was echt weg.
    Verder ben ik ook nog bij de psychiater geweest en die adviseerde om wel medicijnen te gaan gebruiken. Heb gezegd dat ik daar echt nog niet achter sta en eerst de therapie wilde volgen.

Verder gaat het met Quinten eigenlijk best goed! Het is een erg leergierig mannetje en doet alles na! Mn moeder heeft hem een xylofoon gegeven en nadat Nick het een keer had voorgedaan, zit hij nu flink met zn stokje op dat ding te rammen haha geweldig om te zien hoeveel plezier hij daarbij heeft!
    Verder trekt hij zich nu ook aan de bank en de salontafel op, dus het is echt oppassen geblazen!! Hij heeft ook nog niet door dat hij weer rustig moet gaan zitten, maar nee hij laat zich gewoon los en vertrouwd erop dat hij op het zachte kleed valt, of dat wij hem wel opvangen....kleine schurk! Hij ziet nu ook alles als myziekinstrument volgens mij hihi, hij tikt allerlei dingen tegen elkaar en gaat ook vaak met zijn voeten tegen de prullenbak aan liggen schoppen, geeft toch zo'n mooi geluid
    Het is een echte kwebbel en gaat steeds bewuster dingen zeggen, zo leuk!! Verstoppertje spelen is echt zn hobby en als ik dan roep: Quinten, waar ben je? Roept hij: hiiiieeee en daarna heeft hij de grootste lol

Zo nu hoppa laatste wasje ophangen en verder met de spulletjes inpakken!

Deel Deze Pagina