Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Maia, jeetje das schrikken! Gelukkig goed afgelopen.
    Hier staat ook alles nog hoog.

@Engeltje, zelf heb ik veel minder last nu ik probiotica neem. Bij Ruben is het met lactulose onder controle.

@Ukkie, ik duim voor je. Ik herken je gevoel, ik wil ook wel weer eens wat meer dan alleen moeder zijn.

Vannacht ging het ook goed. Gisteravond ging ze alleen erg laat naar bed, 22:00 uur pas. Maar ze sliep tot 05:45 uur en daarna tot 07:30. Daar ben ik al erg tevreden mee!
    Morgen weer wegen en meten op het cb.

2. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    mag ik misschien met jullie mee praten ? officeel een november mama maar daar word bijna nooit gekletst ..:)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ littlestar: tuurlijk mag dat! Welkom!

@ ukkie: ik woon in het westland, ligt net op het randje van Den Haag ;)
    Succes alvast met je gesprek, zal voor je duimen!

@ lycka: welke probiotica gebruik je voor jezelf? Voor Quinten heb ik heel lang darmocare infantis gebruikt, maar dat hielp niet echt. Met de forlax gaat het over het algemeen ook wel goed hoor, maar sommige dingen zoals pasta kan hij gewoon niet goed verteren lijkt wel.
    Fijn dat t slapen weer goed ging, succes alvast bij het cb!

4. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    @ ukkie
    Ik herken je gevoel , zit zelf ook thuis met de kleine ..heerlijk hoor maar merk idd dat ik echt weer wat moet doen en lekker onder de mensen moet zijn.

@engeltje leuk dankjewel !

5. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Littlestar, welkom!

@ Lycka, fijn zo'n nacht!

@ Ukkie, kan het goed snappen dat gevoel. Ik werk zelf 32 uur en vind het soms wel te veel, maar kan er ook echt van genieten. NU werk ik in een echte mannenwereld en dat vind ik nog veel leuker ook! Succes alvast volgende week!

@ Maia, jeetje dat is schrikken! Hier staat de box op middelste stand (komt er met zijn kin tegenaan) en bedje laagste stand. Hier gaat V al vaak staan in zijn bedje en eigenlijk overal waar hij zich aan kan optrekken :).

Hier alles goed. V gaat dus overal staan en pakt alles wat in bereik ligt... Ik heb gevaarlijke dingen weggezet maar net als planten etc staan er nog.

Ons schema:
    tussen 6 en 7 wakker
    7.00 210+7 met 3 scheppen pap
    8.30 slapen 1-1,5 uur
    10.30 fruit
    11.30-12 1 boterham met korst en boter + beleg
    12.30 slapen 1-1,5 uur
    14.30 180+6
    16.00 soms rijstwafel/soepstengel oid
    17.30-18 warme hap
    18.45 180+6
    19-19.30 naar bed

Hij eet bijna alles op. Zit precies op de gemiddelde lijn van het cb. Ik bied ook drinken aan bij eten en hapjes enzo. Hij kan nu redelijk uit een rietjesbeker drinken. Heb nu ook een soort oefenbeker gekocht (Kiddyboo 360 anti knoeibeker verschillende kleuren - online webwinkel van Babyspeciaalzaak Babyplezier), volgens de winkel was die helemaal goed en veel beter dan andere... ok... Maar die snapt hij nog niet helemaal :).

6. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    pagina 500 woohoo! ;)

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje, ik was in sea life in Blankenberge. Niet Den Haag ;) maar als ik daar in de buurt ben kom ik zeker ff langs

@ontlasting, hier gaat dat prima. Op het cb zeiden ze wel dat ze veel vezels binnen krijgt (pap brood en groente en fruit ) dus misschien dat het daaraan ligt..

8. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, ik gebruik Probimage, een scandinavisch merk, ik kan het niet vinden in NL.
    Pasta kook ik altijd een paar minuten langer dan op de verpakking staat aangegeven en voor hem zou ik geen volkorenpasta nemen, maar dat doe je misschien niet.

@Littlestar, welkom! Ben je op zoek naar werk?

Ik zal ook eens op zoek naar een rietjesbeker, al ben ik bang dat ze er niets van snapt. Twee dagen geleden weer eens de fles geprobeerd met wat thee. Eerst beet ze alleen maar op de speen, maar toen leek ze het goed te doen. Wel 10 hele mililiters gedronken en een paar flinke boeren als resultaat ;)

Vannacht kwam ze om 1:00 uur en daarna "pas" weer om 06:30 uur. Vind ik acceptabel ;)

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka het gaat goed he! Fijn!
    Hier was t 22.00-3.00-8.00 ook prima :)
    Hier lukt drinken met caprisun erg goed. Is een klein rietje dus komt niet teveel in een keer. Is misschien nog een tip

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

nou moeten we nieuwe openen ;)

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: fijn dat het zo goed gaat met V! En die beker heeft Quinten ook, maar dan van avent. Hij snapt hem wel, maar heeft t geduld er niet echt voor!

@ lycka: jammer dat ze die niet in nl hebben, anders had ik t zeker willen proberen voor m'n kanjer!
    Wij hebben de anti lek rietjesbeker van nuby, daar drinkt hij heel goed uit en ook de kleine rietjesbeker van prenatal gaat prima. Met deze laatste zijn we begonnen omdat hij bij zo'n kort rietje minder hard hoeft te zuigen voor er iets uitkomt.

@ ukkie: fijn dat bij jouw meisje de ontlasting wel zo goed gaat. Quinten krijgt ook ruim voldoende vezels binnen, dus daar ligt het niet aan helaas. Vermoedelijk is 1 van de grootste oorzaken dat hij met een ks is geboren. Normaal gesproken krijgen kinderen een hap van goede poep bacteriën mee tijdens de bevalling, maar bij een ks is dit niet zo. Naast deze oorzaak is Quinten een slechte drinker, dus dat helpt ook niet echt mee. Verder had ml in zijn eerste jaren ook darmproblemen ( nu niet meer gelukkig ), maar dit zijn dus allemaal factoren bij elkaar waardoor t niet zo makkelijk gaat.....

@ lycka: jij zei ook nog iets over juist niet de volkeren variant? Ik heb zoieso beiden geprobeerd hoor en t maakte niet uit welke ik gaf, het ging allebei niet goed, maar dacht juist dat de volkeren variant beter was?

Heb gister trouwens zo moeten lachen om Quinten! Hij was de hele dag al onwijs ondeugend en zo ook natuurlijk met de bv savonds. Uiteindelijk na een kwartier met een ontblote borst te hebben gezeten had ik me maar weer goed aangekleed en prompt wilde hij natuurlijk aanhappen.... Dus ik vroeg: wil je nu wel drinken? Hij: jaaaaaaaa!!! Vervolgens pakt hij m'n shirt beet en zegt: uit! Hihi het zal wel toevallig zijn dat t zo klonk, maar m'n moeder zat er ook bij en kwam ook niet meer bij van t lachen :) Klein bijdehandje !

12. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, ik ben wel fan van Solgar produkten. Zij hebben ook een probiotica voor babies. Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar misschien vind je het de moeite waard. ABC Dophilus Powder: Solgar Vitamins
    Uiteindelijk is het natuurlijk wel beter om volkoren te geven, maar ik dacht dat volkoren produkten lastiger te verteren zijn. Daarom voor nu misschien beter om de gewone variant te kiezen.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.564
    14.142
    113
    Vrouw
    Maia, jeetje wat schrikken! Fijne dag alvast toegewenst.

Ukkie, ik duim voor je!

Little star, welkom! Ik ben eigenlijk een september mama maar was wel in oktober uitgerekend. ;)

Penny, pas op met die antieknoeibeker. Mijn zoontje kreeg het voor elkaar dat hij zn tong tegen dat flexibele ding deed en niet dronk, gevolg; hele golven dinken over de bank heen....

Lycka fijn dat het wat beter gaat!

Engeltje, grappig ik wist helemaal niet dat je in den Haag woonde. Wij willen komend jaar ook een keer naar sea life, dus wie weet dan even meeten? ;)
    Herkenbaar dat als je jezelf weer aankleed dat kinderen ineens wel weer willen drinken. S. zegt alleen nog geen 'uit' maar wel 'tiet'.

Heb in het bv gedeelte ook een topic geopend, maar weten jullie of je in moslimlanden (Tunesië in dit geval) in het openbaar kan voeden of dat dit meer iets is voor op je hotelkamer?

Hier lijkt S. de waterpokken te krijgen of ze moet toevallig opeens wat ontstoken muggenbulten hebben met pus erin...

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cin: woon ook net niet in den haag maar ertegenaan! En ja hoor, lijkt me gezellig :D

Haha zegt S ook tiet als ze wil drinken? Geweldig :D
    Wat betreft je vraag, ik heb echt geen idee, misschien bij het reisbureau navragen of even googelen?

@ lycka: thnx! Ik ga er zeker even naar kijken, wie weet helpt dat wel! Pro-biotica wordt volgens mij trouwens niet vergoed he? Niet dat het wat uitmaakt als het zou helpen, maar zou toch fijn zijn ;)

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.564
    14.142
    113
    Vrouw
    Grrrr even wat frustratie kwijt, haal S. net uit bed, 2 mega looporen, met pusbrokken waarvan ik me afvraag of ze überhaupt wel in haar gehoorgang passen. Net maar weer kno arts gebeld, ze gaan overleggen of ze oordruppels krijgt of een antibioticakuur ivm onze nadere vakantie. En het ging de afgelopen maand net zn goed!

Engeltje, ja dat tiet heeft ze van mijn man en mijn zoontje vind het ook erg grappig om te zeggen. Ach 'borst' komt ook vanzelf wel.
    Ik woon een dorpje verder dan Leiden, dus opzich wel aardig in de buurt denk ik.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ cin: he jeetje wat balen weer zeg, arm meisje!
    Oh en Leiden, dat is zeker niet heel erg ver hier vandaan! Ik zeg, tijd voor een playdate ;)

Deel Deze Pagina