Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@anoniempje: valt mee, kijk in de beginperiode is het misschien veel, maar zoals ik al zeg, loop nu toch met hem veel op de arm ivm reflux. maar mijn ervaring met Fleur is dat die toch wel slaapt, als ik naar boven ga doe ik rustig aan, maar ik ben ook niet muisstil. en ik stofzuig boven echt niet elke dag en de wasmachine staat gewoon aan dus hij went echt wel aan wat geluid, maar ik vind het persoonlijk belangrijker dat hij gewoon lekker slaapt in zijn bedje en minder belangrijk dat hij aan geluid went want dat doet hij in zijn bedje ook wel.

2. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Godinn, D.ean drinkt nu door de spruw ook wat minder :(! Dus ritme is nu een beetje ver te zoeken.. Vanavond geef ik hem maar weer 150 cc met 5 schepjes en dan zonder de verdikkingspap in de hoop dat hij wat meer opeet. Aangezien hij nu ineens is terug gezakt naar 100 cc. Dus hoop ook dat het goed gaat als hij 150 cc krijgt.

@ Bv, ik wil ook graag ja kunnen zeggen, maar het is beter zo. Wil niet nog een keer borstonts. en ik ging er zelf echt op achteruit doordat mijn lichaam niet en het ziek zijn en bv aankon.

@ Lopen, hier dinsdag samen met mijn tante en neefje naar de stad gelopen is z'n 3 km. En dat heen en terug :D! Ging echt goed, had het echt nooit verwacht. Maar goed dat moet ik nu wel weer bezuren doordat als ik zit ik pijn in mijn rug krijg en erg duizelig word.

@ Ik was ook een huilbaby, kon de 15 uur ook wel halen, en mijn moeder is ook wel eens bij mij weg gehaald omdat ze de neiging had mij naar beneden te gooien.. Dus Shaarr vraag iemand om hulp, je gaat op een bepaald moment dingen doen die je niet wil doen! Accepteer alle hulp en ga er even tussen uit. Ik woon ook niet bepaald bij je in de buurt, maar ook mij mag je een pbtje sturen!

@ Kim, mooie Tattoo, deed het veel pijn?

@ Bailley, begrijpelijk! Hopelijk heeft het kussen geholpen?! En wat fijn dat je man alweer bijna thuis was!

@ De rest sorry voor het niet reageren, maar ik ben onwijs moe en ga zo lekker slapen! Fijne avond allemaal!

Nou ben vanmiddag bij de HA, geweest haar uitgelegd waarom ik D.ean zijn medicijen niet geef. Nou ze vond het prima en ik mocht wel Gentiaan violet proberen, ze vroeg me zelfs of ik door wou geven of het werkte zodat ze dat voortaan eerst kan aanraden ;), Verder goed en slecht nieuws voor mij: Ik heb hoef geen curretage! Helaas is het niet goed met mijn rug! De ruggenprik heeft waarschijnlijk iets geraakt in mijn rug :(! Moet nu naar een speciale fysiotherapeut, en als dit na 4x niet werkt moet ik terug naar de anesthesist. Ik kan D.ean ondertussen niet goed meer tillen, bukken gaat amper en andere dingen tillen lukt al helemaal niet meer.. Verder doet overeind zitten al pijn.
    Baal zo! Gaat het eindelijk goed met het stoppen met kolven etc. krijg je dit weer... Hoop dus echt dat de fysiotherapie aanslaat!

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Anoniempje, hier heb ik ook de slaapkamer op dezelfde verdieping, maar anders zou ik haar ook op de slaapkamer leggen.
    Ik ben het met Maia eens dat rust belangrijker is dan wennen aan geluiden. En zo stil is het hier in huis niet met een 4-jarige ;)
    Tot nu toe hoef ik eigenlijk maar één keertje terug te gaan voordat ze slaapt.
    Voor iedereen hier in huis is het een stuk rustiger trouwens :)

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Poeh je wilt niet weten hoezeer ik af en toe de flat mis hihi. Niet snachts naar beneden om een fles te maken, niet 100x de trap op als meneer zn speen uitspuugt haha. Het is hier overdag sws rustig in huis, dus misschien is dat wel anders. Ik wil wel dat hij rust krijgt. En nog geen ander kindje wat hier hier veel lawaai maakt. Ik probeer nu in elk geval sávonds meneer boven te leggen. Zo zie je maar dat ieder een eigen manier heeft :)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: he wat naar van je rug zeg! Hopelijk werkt de fysio goed!
    Maar 6 km lopen? Zou willen dat ik dat kon! Ben allang blij dat ik nu 1.5 km kan lopen met mn bekken.

@ slapen: Quinten sliep tot nu toe ook overal en nergens, maar hij is nu zo ontzettend bezig met alles wat er om hem heen gebeurd dat hij overprikkelt raakt. Denk dat dit gister ook meer t probleem was als zijn darmpjes. Vanmorgen ook 2 drukke kindjes op visite gehad en ook toen kon hij t ff niet meer handelen en werd heel onrustig. De enige plek waar hij dan nog in slaap valt is bij mij in de foetushouding met zn hoofd tussen zn armpjes zodat hij echt niks meer kan zien. Dit is dus ook de reden dat ik wat meer regelmaat in het slapen wil aanbrengen in een ruimte waar hij gewoon niet zo geprikkelt wordt. Nou dat was vandaag echt nog geen succes, werd echt brullen op een gegeven moment. Morgen hebben we helemaal geen visite, dus denk dat t beter is om er dan mee te starten, al doet hij het eerst maar 1 x per dag in bed, maar het liefste gewoon 3 x op de dag.
    Weet niet meer wie t zei dat haar kindje veel langer wakker is als daar stond, maar dat is ook niet erg he. Het gaat met name om het vaste ritueel wat je iedere dag aanhoudt. Daar staat ook dat je moet voeden als hij uit bed komt en verschoont is, maar het kan ook zijn dat je kindje juist beter slaapt na het voeden. Je moet gewoon eerst kijken waar je kindje behoefte aan heeft en daar het ritme op gaan bouwen. En is je kindje 3 uur wakker ipv 1.5, dan is dat ook prima. Voor ieder kindje zal het anders zijn. Maar persoonlijk vindt ik er goede tips tussen staan en zo weet je hoe je ermee aan de slag kunt als jij en je kindje daar aan toe zijn ;)

@ shaar: fijn dat je een goede dag hebt gehad meis! Blijf je gevoel volgen he!

@ huilbaby's: ik was er ook 1! 20 uur per dag, zo'n 4 maanden lang. Op een gegeven moment ben ik ff 2 weken bij mn opa en oma geweest zodat mijn ouders even goed bij konden tanken...

Sorry, de rest is niet zo blijven hangen. Wil wel nog wat grappugs met jullie delen...
    Vannacht zijn wij voor t eerst weer intiem geweest, nog niet all the way, moeten nog groen licht krijgen van de gyn. Maar was toch even fijn na al die weken. Op een gegeven moment waren wij klaar zeg maar en toen begon quinten vanuit zijn kamertje hard te kreunen hahaha we kwamen niet meer bij :D

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: Als ik hem nu boven neerleg ben ik ook gewoon boven wat aan het rommelen trouwens hoor, zo is er wel geluid. De wasmachine staat ook biven en stofzuigen doen we ook gewoon. Mag ook nog niet zoveel traplopen, dus had ook gehoopt dat t nog niet nodig was om hem al boven neer te leggen.

7. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Nog even een vraagje over boven leggen hoor. Maar als het dan tijd is voor voeding, geven jullie die dan ook in zn kamer boven en dan daar blijven tot hij weer gaat slapen? Of mee naar beneden/woonkamer even spelen/knuffelen en dan weer in bed leggen? Want dat punt vind ik wel lastig hoe ik dat moet aanpakken.

Denk er al week over na of ik em boven wil leggen ofniet, maar weet niet waar ik nou eigenlijk goed aan doe. Allebeide opties klinken mij goed in de oren.

8. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik heb E.lise net voor het eerst boven gelegd.
    Het licht op de gang was aan, ik was in dezelfde kamer als E.lise (in het schemerdonker) de was aan het opvouwen.
    Nu slaapt ze, en de babyfoon staat aan.
    Ik zit beneden.
    Voor het eerst dat ze zo'n eind bij mij vandaan is.:$

Ik heb haar eerst beneden de fles gegeven, goed laten boeren, en nog even op schoot gehad. Daarna heb ik haar boven in haar wiegje gelegd en gekeken hoe ze daar op reageerde.

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Overdag voed ik in de huiskamer en als ze dan nog wakker is, gaat ze even in de box bijvoorbeeld. 's Nachts voed ik in de slaapkamer.
    Als het druk is in huis (met visite bijvoorbeeld) voed ik overdag ook in de slaapkamer.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: Het schema wat ik een beetje wil gaan volgen is als hij sochtends wakker wordt eerst een schone luier geven, dan voeden en daarna lekker met hem knuffelen beneden of hem zelf laten spelen tot hij weer moe wordt en dan weer boven naar bed. Zoals ik hem vandaag zag, komt het erop neer dat hij tussendoor in totaal 2 uur wakker is en dan anderhalf tot 2 uur slaapt. Daarna weer hetzelfde ritueel, dus schone luier, voeden, spelen/knuffelen en weer naar bed. Evt. Tijdens dat hij wakker is sochtends of smiddags even lekker wandelen.

@ minnie: raar gevoel he als ze zo'n eind bij je vandaan zijn! Ik had dat al toen hij van onze kamer naar zn eigen kamer ging... ( zit een dun gipsmuurtje tussen ) heb echt zo gehuild toen!

11. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga er eens overna denken en bespreken met manlief;)

12. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Engeltje
    E.lise eigen kamer is nog niet klaar. Ze slaapt dus pal naast mij in haar wiegje, en ik hou nog steeds 's nachts het schemerlampje aan omdat ik bang ben dat ze spuugt ofzo.
    Nu slaapt ze dus voor het eerst in het donker. Maar de babyfoon springt steeds aan en ze ligt te brabbelen, zo een flesje denk ik.:)

Blijft moeilijk he?

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Blijft zeker moeilijk! Thank god voor de beeldbabyfoons! Denk dat hij anders nu nog naast me in zn kinderwagenbak had geslapen ;)

@ anoniempje: doe vooral waar je je goed bij voelt he! Je moet het niet gaan doen omdat wij het ook doen ;)

14. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Haha nee dat doe ik ook niet hoor :) maar ben soms zo onzeker in het moederschap. Vind het onwijs mooi maar soms ook wel zwaar. Had dat over het bedje al eerder gelezen en toen hoorde ik jullie er ineens over. Dan begin ik te twijfelen of 'mijn manier' wel goed is :)

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ schema, hier nog niet bewust mee bezig. Af en toe ligt ze wel eens overdag in d'r wiegje als ik op zolder even wil strijken (beeld babyfoon gaat wel mee :D)
    Maar ook slaapt ze overdag nog wel in de kinderwagen of in de box. Kinderwagen zowieso als we ergens anders zijn. Maar ik ben er nog niet bewust mee aan het "trainen" zeg maar het is nu jog even hoe het uit komt. En daarnaast merk ik dat als ze zon last heeft van krampjes dat het niet lukt om haar ergens te laten slapen. Hooguit op m'n arm of na een wandeling in de kinderwagen.

Ik zou het wel makkelijk vinden als ze straks een beetje ritme gaat krijgen. Manlief gaat volgende week weer werken dus dan kan ik r niet mee de hele dag entertainen. Dus wij gaan er dit weekend is mee beginnen. Moeten de krampen wel eht minder worden want momenteel wil ze ff helemaal niks behalve huilen :(

@ bv is jet trouwens normaal dat ze nu ineens weer overdag om de 2uur komt ipv 3? Snachts is er wel on de 3 of 4 uur..

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Het is soms ook ontzettend zwaar hoor meis! Ik kan in mijn werk ouders ook altijd heel goed adviezen geven over vanalles, maar met je eigen kindje is het zo anders, er komt zoveel meer gevoel bij kijken!
    En over het slapen in het bedje... Toen ik Quinten nog niet had zei ik altijd, die gaat gelijk lekker in zn bedje slapen hoor, ook op de dag, dat is het beste voor hem. Maar nu hij er is voelde het zo anders! 9 maanden lang heb je hem bij je gedragen en dan kan je hem gewoon niet ergens anders neerleggen omdat het tegen je gevoel ingaat. En het is nog belangrijk ook dat je hem zoveel bij je hebt, zo leer je al zijn signalen goed kennen :)

17. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    E.lise heeft ook bijna heel de middag op mijn arm gelegen.
    Maar ik ga nu proberen haar af en toe in haar wiegje te leggen als ze straks wat groter is wordt het nog moeilijker om haar daar aan te laten wennen.
    Ondertussen heeft ze net een half flesje op en ligt ze op mijn arm geluidjes te maken.
    ( ze denkt natuurlijk ; ik doe net of ik slaap dan hoef ik niet in mijn wiegje).:D

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: misschien is ze aan het clusteren om je productie nog meer omhoog te krijgen? En een vast ritme kan ook weer gunstig werken voor de krampjes he....

@ minnie: idd, hoe ouder ze zijn, hoe moeilijker het wordt. Al vind ik t nu ookmoeilijk hoor. Ben er niet zo goed in om hem te laten huilen als hij echt hard huilt. Maar merkte vandaag wel dat als hij je echt ziet dat hij dan helemaal niet in slaap valt. Dus echt speen erin, even over zn bolletje aaien en weer weg... Gaat pittig worden een paar dagen, maar komt goed. Weet uit ervaring dat t echt beter is

19. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik laat E.lise niet huilen. Dan breekt mn hart.
    De anderd drie hadden een speentje/tut.
    E.lise niet. Dat is wennen want zo'n tut was ideaal.

20. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Slapen in het wiegje, D.ean word meestal 1x wakker nadat ik hem heb neergelegd en daarna slaapt hij. Alleen vanmiddag had ik me verslapen en waren we om 08.00 niet naar beneden gegaan maar hebben we tot 01.00 geslapen oftewel meneer is nu klaar wakker.. Word geen fijne nacht vanacht denk ik ;)

@ Krampjes, ik geef D.ean cinababy drupels en die werken hier harstikke goed :) en als hij hele erge krampjes heeft leg ik het warmtekussen ook nog op zijn buikje :).

@ Eten, Ik geef straks weer een voeding zonder verdikkingspap. Meneer eet op dit moment te weinig met verdikkingspap. Komt denk ik ook doordat hij spruw heeft, maar goed zo krijgt hij zo tenminste nog wat binnen en misschien is het zometeen wel helemaal niet meer nodig.

Deel Deze Pagina