Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

pfff hier een iets minder dagje, maar dat ligt niet aan Tim maar ik heb een zieke peuter rondlopen die erg drama is, dus die maakte Tim wakker toen hij na de voeding in slaap was gevallen en daarna wilde hij niet meer slapen dus was zwaar overprikkeld. hij heeft net weer gedronken en viel meteen als een blok in slaap dus ik gok dat hij wel even zal slapen. arm joch, maar ja, zal wel vaker gebeuren. nou ja, verder is Fleur ziek dus die wil ook veel aandacht en bla bla bla... komt wel goed... ooit ;)

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia, hopelijk is Fleur snel weer beter!

Dames hebben jullie ervaring met de Medela Swing (kolf)?

Ik zit er over na te denken om tijdens een voeding 1 kant aan te bieden en de ander te kolven. Zo kan ik ook eens de deur uit savonds..

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.011
    113
    Vrouw
    Wat gaan jullie weer snel zeg!

Die groene borstvoedingspoep heeft Saar eigenlijk altijd en had mijn zoontje ook. Pas nog bij de kinderarts geweest en die zei dat het niet erg was. Maar ze was dan ook meer als gemiddeld aangekomen.

Poepfrequentie, hier de laatste 2 weken om de dag, 's avonds om 22.00 exact met hulp van de thermometer. We begonnen al te grappen dat als ze 18 is ze het maar aan dr vriendje moet vragen of die wil helpen met de thermometer. Maar... vanmorgen plots uit zich zelf gele poep! Moet wel zeggen dat de poep hier al een stukje dikker is, het is nog vloeibaar maar een soort van breierig, dus niet van dat waterdunne meer.

Sammie, balen dat het bij jou ook niet lekker loopt! Als ik je moet helpen/ondersteunen moet je het maar zeggen hoor, woon tenslotte vlakbij! Als je een kolf gaat kopen, neem dan het activite pasje mee, dan krijg je 10% korting en dan is best wat bij een kolf. ;)

Shaar fijn dat het wat beter gaat.

Maia, balen dat Fleur nog ziek is, beterschap met de kleine meid.

Fijn, zit mn zoontje keihard tegen een slapende Saar te schreeuwen dat hij op het potje gaat poepen. Hij voegt woord bij daad en zij is nu wakker. Zo dus met een jankende baby mn zoontje afvegen en zn potje schoonmaken terwijl hij staat te schreeuwen dat hij zn sticker wil plakken. Kortom tot over 6 uur ofzo?! ;)

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.011
    113
    Vrouw
    O ze is weer stil...

Sammie, ik heb de medela pump in style maar die is al 2 jaar oud. Beviel prima, kon eerst de toeschiet reflex nabootsen en erna kolven, kan je ook zelf de zuigkracht instellen. Kon dubbelzijdig kolven, maar ook enkelzijdig, hij kan electrisch maar je kan hem ook op batterijen doen voor als je weg bent ofzo. Er is zelfs een mogelijkheid om een stekker te kopen zodat je ook in je auto kan kolven. Daarnaast zit er een handkolf bij.
    Weet niet precies welke de medela swing is, maar weet wel dat medela echt super kolven heeft! Heb zelf bijna een jaar lang fulltime gekolfd dus dat zegt al genoeg over de kwaliteit van medela...

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat schrijven jullie veel, ik sta hopeloos achter! En dat gaat alleen maar erger worden, volgende week 4 dagen werken :)

@kolf apparaat: ik heb de Medela Lactina Electric plus, is een dubbelzijdige. Een beetje groot, maar vrij handig in zijn kist mee te pakken. Ook met verstelbare intensiteit.
    Heb hem gehuurd van de ziekteverzekering, moest 40 euro betalen voor de potjes enz, en 50 euro borg. Maar die krijg ik dus terug, en ik mag hem bijhouden zolang ik wil :)

Pff, wat is werken moeilijk! Nu ja, niet het werken zelf, maar zo je kleintje niet bij je hebben. En als ik thuis kom is het meestal al half 12, dan gaat ze al bijna slapen. Dit weekend zijn we gezellig met zijn drietjes thuis, we gaan er maar eens van profiteren.

Net terug van de gyne. Heb maar meteen een spiraaltje laten steken, dan zijn we alvast gerust. Dat geklooi met condooms begon me flink te vervelen :p

Hier heeft ze ondertussen gisteren naar mij gelachen, hoera! Ze volgt ook onze blik al.
    En vandaag was de papa eventjes boos omdat ik maar niet snapte wat hij bedoelde en begon hij uit te varen, Alexis lag op zijn arm en kijkt zo heel intens naar zijn gezicht, en begint ineens te lachen. Ja, toen was zijn slecht humeur héél snel over :D

Ik heb het braaf ingevuld in het Kind en Gezin boekje, maareuh... ik heb géén idee wat te schrijven bij 'kijkt naar gezichten'. Ik had het gevoel dat ze dat op dag 1 al deed? :(

6. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ik gebruik de pil gewoon weer. Helpt hopelijk ook om van de borstvoeding af te komen..

Ik gebruik de ardo calypso kolf. Ik hoop niet lang meer ;)

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    ff snel;
    @ Cin, kun je met die kolf ook 1 kant doen? Of moet je altijd 2 kanten doen?

Heb nu een betaalbare van die gevonden..

Die Swing mag je maar 9x per week gebruiken. Dus dat wordt hem niet.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.011
    113
    Vrouw
    Sammie, je kan zowel aan 1 als aan 2 kanten kolven. Alles is mogelijk bij de pump in style, echt een ideaal ding. Had hem toen gewoon bij de thuiszorg winkel gekocht.

9. Maia

Maia Niet meer actief

@syrse: hoe bevalt het werken?

@cin: dat gebeurde hier dus ook, lag hij eindelijk te slapen kwam Fleur... "DAG MAATJE"... tja :) is ook wel lief eigenlijk.

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik voed ook 1 borst per keer en vaak als hij dan meer wilt drinken binnen de 3/4 uur krijgt hij dezelfde borst. Meestal 3 uur omdat hij daarna weer 'honger' heeft.

Reflux: hier heeft B. dus last van. Ondanks het een heel vervelende situatie is, meer voor hem... voor mij is alleen de wasmachine die extra belast wordt! Heb ik ervoor gekozen om geen jbpm te gebruiken. Er zijn teveel nadelige gevolgen en het is niet aan te raden icm borstvoeding. En ik ben niet van plan te stoppen omdat hij reflux heeft... en ik wil eerst ook uitgesloten hebben dat hij miss niet ergens overgevoelig voor is oid en daar de klachten van komen. Ook hoop ik straks wat meer 'rust' te kunnen vinden in het drukke leventje met schoolgaand kind en dat we dan meer een ritme kunnen opbouwen.
    De avonden gaan redelijk gelijk, rond half 7 badje, voeden, omhoog tegen mijn borst aan heeft dan eventjes huiluurtje en valt dan in slaap. Heb ook gemerkt dat als ik hem zo laat liggen hij langer tussen de voedingen laat dan wanneer ik hem naast me neer leg. Dan wordt hij snel weer wakker... Dus dat is nog even uitvogelen. Elk kindje is anders en deze moet ik ook gewoon opnieuw leren kennen... truckjes genoeg maar ze helpen lang niet allemaal.

11. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    men wat praten jullie veel waar halen jullie de tijd vandaan.
    las dat iemand al was gaan werken heb je dan geen verlof zou ik dus echt niet kunnen hoor nu al mijn kleintje alleen laten zolang.
    ik vroeg me dus af wanneer je een spiraal mocht laten zetten maar lees dus dat iemand het al heeft gedaan.

timo ging vanmorgen aan de borst en opeens terwijl hij gewoon nog door dronk begon hij me toch over tegeven kwam uit zijn neus en al, hij hapte gewoon naar adem, waar dat nou vandaan kwam weet ik ook niet.

@sm kan je niet eerst een kleinbeetje moeder melk met jbpm geven en daarna gewoon de borst?

12. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hoi dames, jeetje wat loop ik achter met lezen... :)

Even snel want ik heb echt geen tijd over..
    Ik ben aan het opruimen kom ik zakjes tegen om borstvoeding in te bewaren.

Van het merk: Lansinoh
    Aantal: 2 stuks
    Kunt ze ook in de vriezer gebruiken.

Het zijn er maar 2 zakjes maar ik vind het zonde om ze weg te gooien.
    Wie wilt ze dus van mij hebben?

Ik hoef er niets voor kan ze ook opsturen naar je.
    Graag een prive berichtje sturen (die zie ik sneller)
    Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

13. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, wow ruk dat Baby Extra niet echt iets 'nuttigs' kon vertellen. Maar super dat de osteopaat waarschijnlijk dus wel heeft geholpen. Ik duim hard voor je mee dat het nu stukken beter gaat. (had je Gene toevallig? :p)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Shaar

Zo daar heb je wat aan haha an die baby extra ;) gelukkig hebben engeltje en die osteopaat waarsch. geholpen!!

Ik herken je gevoel helemaal wbt dat slapen!
    Hier sliep ze ook al de hele week amper overdag, en vanochtend na de voeding -> slapen, vanmiddag ging het iets moeilijker, maar nu weer na de voeding -> slapen. Echt bizar en dat ook nog zonder speen!!!
    Kan het amper geloven dat ze gewoon in coma ligt:$

Hopelijk gaat het zo door bij jou en bij mij haha

Ik ga haar trouwens ook op haar buik leggen als ze dat wil. Als ze daardoor wel slaapt en anders niet, nou dan doe ik het wel;)

wouw kan het nog steeds niet geloven, ze slaapt gewoon nu!!!! Durf nog niet te hard te juichen maar ben echt zoo blij :D:D

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Shaarr, wat goed dat je zo snel terecht kon bij de osteopaat. Ik hoop echt voor je dat het helpt.

Meestal als kindjes overdag goed slapen, slapen ze 's nachts ook rustiger (en andersom).

@Sammie, fijn dat het beter gaat vandaag. En idd lekker op de buik laten slapen als jij je daar goed bij voelt. Mijn zoontje is ook een buikslaper vanaf 2 weken oud.

Hier vandaag een kindje dat steeds na 30-45 minuten slapen alweer wakker wordt om te poepen. Na een halve voeding gaat ze dan weer slapen. Geen enkele regelmaat dus vandaag, maar ze is niet ontevreden of huilerig dus ik geef er maar aan toe.

16. Maia

Maia Niet meer actief

@shaarr: wat fijn dat de osteopaat zo goed heeft kunnen helpen, ik hoop voor je dat dit het begin is van betere tijden met jullie meisje!!!

hier gaat het slapen nog niet geweldig, 's nachts gaat het goed, maar hij is 's ochtends erg veel wakker en mopperig/jengelend (niet meer enorm veel huilen maar dat kan ook omdat ik hem dan bij me pak), dan in de middag gaat het weer goed en vaak na de voeding van 4 of 5 uur is het weer slecht en wil hij niet slapen. ik weet zelf niet wat ik ermee aanmoet, ik ben allang blij dat hij gisteren en vandaag geen uren achter elkaar meer huilt maar wakker in bed leggen lukt hier absoluut nog niet. misschien dat het cb van de week tips heeft ofzo want manlief z'n manier is flink laten huilen (hij is nu een poging aan het wagen en ik zit beneden mezelf te verbijten maar ja, misschien werkt zijn poging wel *ahum*) maar ja. vanochtend was even minder door Fleur maar ach, maar het is wel een patroon, in de ochtend en de middag wakker met wat gezeur. gaat ook wel weer over en ik hoop ook ooit hem netjes wakker in bed te kunnen leggen ;)

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ sammie, hier de medela freestyle. Kun je zowel enkel als dubbelzijdig kolven. Ook zit er een handige koeltas bij en vier flesjes.
    Hij is wel wat duurder maar is dan ook voor veelvoudig gebruik! E fijn dat ze eindelijk even lekker slaapt, heerlijk lijkt me dat!

@ syrse kan me voorstellen dat het werk best ff tegenvalt, ik zie er ook best een beetje tegenop ookal duurt het nog ff.

@ sm hier dus verborgen reflux maar vraag me af of er niet meer aan de hand is.. Wellicht allergisch voor iets. Heb het cb een mail gestuurd of dat kan wachten tot mn volgende controle (donderdag) en ze mailt meestal dezelfde dag nog terug dus ik ben benieuwd. Maar idd lang niet alle trucjes helpen helaas :(

@ shaar fijn dat het wat beter gaat! Ik heb ook aan een osteopaat gedacht en nu ik jouw verhaal hoor denk ik dat het misschien wel een goed idee is. L huilt inmiddels zovaak en zi hard dat ik er zo tegenop zie dat manlief maandag weer gaat werken.hij is wel blij want heeft het ook helemaal gehad en zit er ook redelijk doorheen.. Ik denk dat ik maandag eens ga bellen.
    Mooie foto! En wat betreft haar, hier ook een flink staartje in de nek en een hanekam dus veel haar alleen in het midden. Daarnaast heeft ze 2 kruinen waardoor het gewoon recht omhoog staat... Iemand tips!?!?

@ maia en werkt het oo je man zijn manier? Ben benieuwd, mij lukt dit(nog) niet. Maar ze heeft dan ook wel een hele harde schelle stem. Mn oren doen er letterlijk pijn van

@ hier gaat het dus niet geweldig! Vanmiddag even de stad in geweest met de wandelwgen. Ik moest nig een aantal dingen halen en dacht meteen ff lunchen in de stad. De hele middag geschreeuwt(behalve tijdens t broodje eten maar daar kon ik voeden) thuis gekomen was ze zichzelf weer zo iverstuur aan t maken dat ze weer alles onder gepoept heeft. Inclusief kleren, slaapzak en maxicosi...
    Mn is vanavond naar de voetbal dus ben ook nig alleen thuis. Hoop zo dat de avond goed gaat!!! Ze komt met drinken nu om 1a2uur. Misschien door de vermoeiende middag? Ik laat het maar toe..zo maar lekker met zn tweeen boven liggen, hopelijk kunnen we allebei een beetje bijtanken!

18. Maia

Maia Niet meer actief

@ukkie: nee het lukt hem nog niet ;) hij zit nu geloof ik met zijn pink want de kleine meneer wil geen speen en blijft anders huilen. het is in elk geval stil hihi

19. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    veel huilende baby's echt vervelend vooral als je niet weet wat je moet doen.
    mijn kleine zijn haren groeien wel maar ook sommige plekken meer dann andere.
    Ik geef borstvoeding maar verlies nu weer bloed als of ik ongie ben zou dat dan echt een ongie zijn?

20. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik loop ook veel met E.lise op mijn arm.Ik laat haar niet jengelen of huilen want meestal zit er dan een boertje klem.
    's avonds probeer ik haar na de fles in haar wiegje te leggen, maar overdag vraagt ze nogal eens wat aandacht. Best wel eens lastig, zo doe je weinig op een dag.

Vannacht heeft ze alles ondergespuugd en vanmorgen weer.
    Ik ben naar de huisarts geweest. Even in de gaten houden.
    Ik weer terug gegaan naar de DODIE fles ipv DIFRAX.

Deel Deze Pagina