Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ shaar, weerborstels? Nooit van gehoord :)

Wat betreft kinderwagen, gisteren hebben we de hele middag gewandeld en heeft ze heerlijk geslapen dus denk niet dat het aan de wagen ligt..

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Wat lief! Ben hier!
    Moest idd. aardig terug lezen. :) Viel wel op dit berichtje.
    Alles goed hoor. Beetje druk geweest de afgelopen dagen. Heb het gevoel dat ik nergens tijd voor heb.
    Camille houd me lekker bezig, Lieve moest deze week 6 dagen werken, collega's die kwamen eten...

Had net een mega reactie geschreven (kleurtjes en al :p) maar Camille kwam tussendoor voor een voeding en ik ben zo dom om de pagina af te sluiten.
    Zit nu met 1 hand te typen, C. wil even plakken. Last van haar darmen vanavond, dus het typen schiet niet op...

Ik ga snel wat uitgebreider reageren.

Wel even kort deze dingetjes;
    - Kolf: ik heb de Medela swing. Ben er nog niet uit wat ik er van vind.
    Hij is lekker klein en handzaam. Kan op batterijen makkelijk mee.
    Maar hij maakt veel herrie tijdens het kolven en ik vind het echt niet opschieten. Dag en nacht verschil met de professionele Medela symphony die ik had tijdens en vlak na de kraamtijd. Daarmee kolfde ik veel makkelijker en meer af.
    - Poepen: Dat werd hier rond de 6 weken minder (C. is nu ruim 7 weken) Ik had gelezen dat dit heel normaal is rond de 6 weken.
    - Regelmaat: Vind ik lastig met die wisselende voedingstijden. Ik weet niet hoe de andere dames die BV geven dit ervaren... We hebben wel momenten op de dag die elke keer rond dezelfde tijd terug komen. Maar om nu te spreken van echte regelmaat.
    - Slapen: Camille slaapt overal behalve alleen in haar slaapkamertje in haar ledikantje. Ze slaapt wel goed als wij in de slaapkamer zijn. Maar haar 's avonds in bed leggen als wij nog in de kamer zijn... Drama! Ze ligt meestal bij ons op een dekentje op de bank te slapen. Maar goed... Nu is Camille niet heel erg onrustig en huilerig.
    Het is wel een heel wakker kindje. Ruim 12 uur per dag wakker is heel normaal!
    - Huilen: Eigenlijk alleen als er echt iets aan de hand is, zoals honger, krampjes en een boertje dat dwars zit. Heel soms echt zo'n protest huiltje omdat ze lekker vastgehouden wil worden. Ach, dat moet ook kunnen vind ik.
    - Dé link van Engeltje: Even gemist... Ben heel benieuwd! Iemand die hem nog eens wil plaatsen?

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Chybou, klinkt wel als druk idd!

@ Regelmaat, hadden we ook niet maar ik ben nu aan het proberen om op vaste tijden te voeden vanwege. Op verzoek voeden is een beetje drama want ik weet niet meer wanneer ze nou honger of kramp heeft...
    En tot nu toe (we zijn nu 24 uur verder hahaha) gaat dat erg goed! Steeds 4 uur er tussen en vannacht 5 uur. Ik ga haar dus zo weer wakker maken voor een voeding en dan hoop ik dat ze weer zon 5 a 6 uur wil pakken..

@ Kolf, ik las idd dat die ziekenhuis kolf wel echt anders is dan een particuliere kolf. Er zit ook een groot verschil in prijs schijnt haha;)
    Ik ga nu voor dezelfde als Cin heeft, via MP gevonden, en na 40 dagen zou ik hem er al uit hebben in verhouding met als ik er een zou huren.. En je kan een kolfset nieuw kopen zodat het wel hygiënisch blijft:)

Nou ik hoop dat iedereen een fijne nacht kan maken!

4. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Cin, wat fijn dat ze toch wel weer snel stil was, kon je rustig het potje verschonen ;)

@ Maia, wat lief, maar o zo onhandig als de kleine net ligt te slapen :p

@ Syrse, pfff... moet er echt niet aandenken om nu alweer te werken. Vind je het niet zwaar?

@ Superm, succes met het ritme vinden en hoop dat je hem snel vind met 3 kleintjes :)! gelukkig gaat het allemaal goed :p

@ Shaarr, wat fijn dat er nu wat meer duidelijkheid is :)! Maar wat vervelend voor jullie en de kleine meid natuurlijk dat, ze er z'n last van heeft. Hoop voor jullie dat er meer fijne slaapjes komen :) Bedankt voor de knuf :), en bij D.ean groeien de haartjes ook :p, Ziet er erg schattig uit :D! En wat een lieve foto van je meisje! Handig van je man! Kan hij niet wat zachter doen? Hij is uit de deur en jij zit nu met een huilend meisje.

@ Ukkie, hoop dat je meisje inderdaad lekker slaapt vanavond!
    En wat vervelend dat je meisje zichzelf en alles helemaal had ondergepoept.

@ Titus, het zou natuurlijk kunnen. Ik zit nog te wachten op mijn ongie. Hoop dat hij snel komt zodat ik aan de anticonceptie kan.

Wij zijn vanmiddag naar de stad geweest met D.ean meneer sliep lekker in de kinderwagen, Wel drinkt hij nog steeds maar 120 cc. I.p.v. 165 cc (met poeder) maar hij heeft nog wel flinke plasluiers dus het zal wel goed zijn, maandag moeten we naar het Cb en dan ga ik het wel even naar vragen. D.ean die ligt nu al lekker een tijdje te slapen, zodat ml en vanavond misschien weer intiem kunnen zijn (lees het moet geen pijn doen.. :)) Nou fijne avond allemaal!

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @intiem zijn, hier niet hoor! tis nog best gevoelig.. ben ik dan de enige hier?;)

@miepkip, fijn dat e manneke lekker slaapt!

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Heb geen tijd! :p En als we tijd hebben slapen we... ;)

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Sammie, nee hoor. . Ik moet er ook nog niet aan denken..

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    oke haha

nou nu een nacht van bijna 5 uur!!:D hopelijk zo weer 4 uur ertussen...

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Pff ben al sinds 5 uur wakker. 5-6 fles gegeven, toen terug naar bed met V op de borst liggend. Daarna in zijn wieg gelegd, begint meneer me toch een partij te kreunen. Ingebakerd en afgewacht. Nog steeds kreunen. Steeds paar minuten stil en dan begint het weer. Heb hem een half uur geleden in het ledikantje op zijn eigen kamer gelegd. Kijken of ik nu wel kan slapen. (Was even klaarwakker dus heb forum bijgelezen).

Sorry voor de ego post. Reageer straks verder. Denk dat ik nu wel ff kan slapen :)

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo je kan de klok erop gelijk zeten:D tis nu exact 4 uur later.

Hier gaat ze ook moe maar wakker in bed. vannacht uiteindelijk nog ff het speentje gegeven voor ze vertrokken was.

@pleuni, jammer dat hij zo kreunde:( hopelijk slaapt ie zo wel lekker!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hahaha hilarisch:D:D

Is ook wel lekker he zon haarbal op schoot:) Mag je hubby straks alles schoonmaken toch?:p

Hier heeft ze trouwens echt ijskoude handen, maar der nekje is wel warm. Dus hetzal wel goed zijn? We doen nog wel altijd een kruik erbij zodat de overgang niet zo groot is.

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    haha jazon 100 eu per uur is wel redelijk:) is je huis schoonmaken dan wel zon goed idee als je moe bent?

hier mevrouw was klaar met drinken, toen na de boer wakker maar moe in bed, daar heeft ze een half uur lopen sporten en nu is ze vertrokken:D:D:D
    heerlijk dit!

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Dit was een lange nacht, gisteravond werd hij rond 9 uur gevoed en toen kwam hij pas om 2 uur dus we hebben wel lekker wat kunnen slapen, maar na de fles van 2 uur legde man hem in bed en toen kreeg hij de hik. en als hij de hik krijgt... Dus die wilde niet meer slapen, uiteindelijk is man maar met hem naar beneden gegaan zodat ik nog wat kon slapen en omdat hij flink ging huilen als hij in bed gelegd werd wilden we niet dat Fleur wakker werd omdat die ziekig is. Hij heeft om 7 uur pas de volgende fles gehad, ging super dus buiten dat niet slapen dingetje om ;)

@intiem: hier wel weer, het is nog wat gevoelig op de plek waar ik gescheurd ben maar verder voelt het als vanouds, geen pijn of wat dan ook. Niet dat we er veel zin in hebben want we zijn meestal te moe maar het gaat wel weer goed.

@sammie: koude handjes is inderdaad geen probleem.

@shaar: arm hondje

@pleuni: hopelijk heb je nog wel wat kunnen slapen.

14. Maia

Maia Niet meer actief

#554 Maia, 17 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2012
    even over dat wakker in bed leggen, heb een vraagje voor de dames wie het al lukt. ik lees in dat stuk over de moeheidssignalen. maar Tim geeft eigenlijk alleen de gaap. Dat wrijven in ogen, wegdraaien enz.. dat doet hij niet. Maar die gaap komt soms al direct na het drinken, is dat dan al het eerste moeheidssignaal? want als ik hem dan al weg zou leggen, leg ik hem te snel weg omdat hij dus met z'n reflux beter nog even rechtop kan blijven. anders wordt het spugen en/of de hik en dan slaapt hij helemaal niet meer. dus hoe zie ik het juiste moment??? :)

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poeh hier gaan de nachten beter als de dag. Gisteren kwam ze bijna ieder uur,soms twee. Om 1.00 gedronken en toen om 5 en nu meld ze Zich weer (ligt net aan de borst) Wel met geen mogelijkheid in d'r eigen wieg te krijgen dus wel naast me geslapen. En na de voeding van 5 heeft manlief bijgeven een kwartier met r gelopen om r in slaap te krijgen.

@ Co. Sleeping, ik heb gister ook een artikel gelezen dat het juist wel goed is de eerste weken. Weet ff niet meer waar maar met bv is het beter voor de band tussen moeder en kind en nog een paar dingen. En wachten tot ze huilen van de honger was ook niet goed maar dat deed ik al (bijna) niet.

@ intiem. Nog niet gedaan. Geen zin en tijd voor. Als ze slaapt zijn we beide zo blij dat we zelf ook binnen een minuut in slaap vallen :D en overdag hebben we om en om " dienst" dus slapen dan ook op de " vrije" momentjes.

@pleuni nog lekker kunnen slapen? Hoop het wel voor je!

@shaar, zielig van de hond zeg, hoop dat het snel over gaat!

@ sammie fijn dat het zo goed gaat!

Vandaag zouden we eigenlijk gaan kijken voor een andere auto voor mij. Heb nu een maar daar past de kinderwagen niet in (Suzuki alto) en we vinden het allebei wel prettig als ik ook een iets grotere/stevigere auto heb. Maar ons tripje gisteren was zo vermoeiend voor L (en dus ook voor ons) dat ik twijfel of we wel moeten gaan. Maar aan de andere kant heb ik hen wel dringend nodig,manlief is volgende week weer werken en anders kan ik dus gewoon nergens heen...dus ook niet naar cb.
    Nog maar even kijken hoe we dit gaan aanpakken.
    In ieder geval verder geen visite vandaag (HEERLIJK) Ben eigenlijk wel al klaar met de kraamvisite maar zitten pas op de helft. Vrienden en collega's super leuk en gezellig maar ooms en tantes net iets minder ( mag ik eigenlijk niet zeggen maar die willen meteen lomen kijken terwijl je hele zwangerschap niks van ze gehoord hebt en ze ook nog nooit hier zijn geweest..)

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ maia je was me net voor met typen ;)

Dit probleem heb ik ook dus ben benieuwd naar de antwoorden/tips!

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ bv mevrouw drinkt al bijna een half uur (wilde d'r al een paar keer afkoppelen voor een boertje maar dan wordt ze boos:() maar heeft nu zelf een manker gevonden. Keihard boeren terwijl ze ligt te drinken;)

Doen jullie kindjes dit ook?

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Nou ja als ik haar voed koppel ik haar toch echt iedere 5 min. los om te boeren, ookal wordt ze boos. Meestal komt er toch een harde boer uit haha en dan is ze een beetje beduusd vanzichzelf en drinkt ze vrolijk verder.
    Tegen het einde van de voeding zakken haar ogen al langzaam dicht, maar dan moet ze nog boeren daarna. Bij mij gaapt ze en rolt ze met haar ogen zeg maar. Ik doe dit nog maar een dagje he dus het kan ook nog bergafwaarts gaan hier ;)

Hier lag denk ik de oorzaak, aan de hoeveelheid melk die ze tegelijk binnenkreeg, alleen boeren aan het einde en haar gewoon een half uur laten drinken. Ik denk dus dat ze te veel binnenkreeg en het niet kon verwerken enzo. Nu we zo gestructureerd voeden spuugt ze veeel minder en ze heeft ook geen kramp oid meer.

Edit: en slaapt ze ook ineens beter en dat ook nog ZONDER speen :D

19. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier ook wel eens het geval dat hij gelijk na de fles al moe is. Dan ligt hij met zn mondje open en oogjes dicht al op mn schouder om te boeren. In dat geval houd ik hem 20 minuten nog op mn schouder (anders spuugt hij gegarandeerd) en dan leg ik hem weg.
    En soms is hij ontzettend wakker, praat ik wat met hem en wieg hem wat heen en weer. Zodra zn oogjes half dicht zakken weet ik dat hij moe aan het worden is. Dan leg ik hem niet gelijk weg want dan begint hij zo weer te krijsen. Ik wacht even tot hij steeds wat slapper word en dan leg ik hem weg. Soms gaat dat goed, maar soms gaat hij alsnog krijsen, zoals vanmorgen :p Julian is nu net 10 minuten stil (hulde aan de liedjes op de babyfoon :D)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jeetje mina, wat een hoop om bij te lezen zeg! En dat in een dag haha

@ shaar: mijn adres..... Uhmmm zet ik toch maar niet neer hier :p
    Fijn dat het helpt meis, hopelijk blijft dat zo! En afkoppelen, wat een woord he. Bij bv happen ze vast aan de tepel en zuigt het vacuüm, je koppelt af door even je pink in de mondheelkunde van je baby te plaatsen, zo komt er lucht bij en laat hij los ;)

@ slapen: het lukt nog niet altijd hier hoor, maar het begin is er en hij wordt er wel relaxter door en lijkt minder kramp ook te hebben! Quinten begint ook vrij snel te gapen na de voeding en dan is hij ook nog niet megalang wakker. In z'n oogjes wrijven enzo doet hij ook niet, maar wegkijken doet hij wel en hij kleurt ook rood als hij moe is. Kan hem hier ook niet direct na de voeding wegleggen, moet echt wel een half uur tussenzitten, want anders spuugt hij ook. Zou hem dan gewoon ff goed overeind houden tot je zeker weet dat t goed zit en daarna wegleggen.

@ boeren: laat hem 1 x tussendoor boeren, want anders krijgt hij kramp en ook na de voeding laat ik hem goed boeren. Gemiddeld drinkt hij 10 tot 15 min aan de borst hier.

@ spiraaltje: heeft iemand daar wat meer info over? Zit te twijfelen tussen het spiraaltje en de nuvaring. Hoe vaak wordt je ongi bij een spiraaltje en duurt ontzwangeren daarbij lang? Niet dat ik al snel weer een volgende zou willen hoor, moet er niet aan denken de komende 3 jaar, maar als ik een volgende wil, hoop ik niet zolang te moeten "ontpillen".

Weet iemand trouwens hoe het met blackie gaat? Gestopt met zp of is ze gewoon lang niet geweest?
    Meis als je dit leest, hoe gaat het met je??

Deel Deze Pagina