@Engeltje, ja ik vang het op als ik voel dat er veel spanning op m'n borst staat. Dat is vooral 's nachts en 's morgens. Het lekt dan teveel om in een padje of doekje op te vangen. Het flesje gaat de koelkast in en geef ik evt. 's avonds als ze gaat clusteren en m'n borsten even rust willen Hier begon het lekken van de andere borst na een dag of 4. S valt ook regelmatig in slaap tijdens de BV. Ik verschoon haar daarom tussendoor, dan is ze weer helemaal wakker en drinkt ze goed. Badje, ik heb eeb tummytub en S vindt het wel prettig geloof ik. Zodra ze er uit komt is het wel brullen.
@ Shaarr, Ik gaf 6x op een dag bv. Maar hij mag dus 6x op een dag max. 120 cc?, had toevallig het blaadje van het consultatie bureau terug gevonden en daar stond op dat bij minder dan 500 ml flesvoeding, je 0,3 ml vit k moet geven. Bedankt voor je antwoorden ! @ Honger, Dean die heeft inplaats van de ong. 92,5 ml, 105 ml flesvoeding weggedronken en had nog honger :O! Dus ik ga morgen even bellen want, vond dat 6x 120 ml wel veelste veel is. Hij mag volgens de richtlijnen 600 ml voeding, en als ik 6x 120 geef dan krijgt hij 120 teveel. Maar ik ga morgen gewoon even bellen en dan leg ik het uit en hoor ik wel even wat hun erover zeggen. @ Spruw, Na de medicijnen was meneer eraf.. En na alles te koken en te doen is het weer terug En nog erger ook...
@ ukkie: hier ook een volle F idd... En ik herken je omschrijving van dat kleine koppie en die lieve kleine handjes om je grote borst heen. En Quinten houdt van badderen, vooral van z'n schuimbadje ( zie fotoalbum ) alleen doen we t schuimbadje maar 1 x in de week. Hij wordt er helemaal wild van en eet t liefst alle schuim op haha. Waterhappen in een gewoon badje vind hij trouwens ook heerlijk! Tummytub hebben we hier in t begin gedaan, maar hij is niet te houden daarin, staat gewoon een soort van te springen en dat kan ik niet aan met m'n bekken. @ lycka: niet normaal hoe erg je lekt dan! Kan nog minder worden volgens mij hoor, al vraag ik me soms af wanneer dat dan moet gebeuren... Hier begon t erge lekken snachts al vanaf 20 weken zwangerschap. @ tsr: hoe voelt dat bij jullie? Mijn borst begint eerst te tintelen en dan moet ik echt op m'n tanden bijten, want daarna gaat t vooral aan de buitenkant ban m'n borsten enorm zeer doen iets van 30 sec ofzo en daarna ontspant t weer. Vooral de kant waarmee ik niet voed doet echt enorm pijn. @ miepkip: he nee toch, niet weer spruw! Het schijnt dat er ook een of andere bessensap is doe ze mogen hebben en kan helpen tegen de spruw. Misschien ff navragen bij de huisarts of het cb? Hopelijk is t snel weg!
He er ging iets fout @ ukkie, oke , wat betreft een ruggenprik heb ik ook gehad, Bij mij werkte hij in het begin aan beide kanten en later niet meer aan de rechterkant, ze hebben hem 2x moeten zetten (1ste keer ging fout ), en ik ga hierdoor na bijna 4 weken nog steeds door mijn rug @ Kima en Lycka welkom ! Nog gefeliciteerd met de geboorte van de kleine ! @ Pleuni, wat fijn dat gelukt is ! Hoop voor je dat het nu steeds een beetje beter gaat ! @ Engeltje, ik verwarm zijn bedje nog wel voor, het is niet fijn om warm bij paps en mams te liggen en vervolgens in een koud bedje. En je gaat ook de winter in En de ideaale temp. op een babykamer is tussen de 17 en 19 graden. @ infuus, hier zijn de plekken bij mij niet meer te zien, maar ze zijn nog wel pijnlijk en heb er echt een trauma aan over gehouden. @ Sammie, ik deel je mijlpaal D. past ook sommige maatjes 50 niet meer ! Binnenkort lekker shoppen dus (als ik me bet voel ) @ KIma, ik gebruik een winterslaapzak maatje 60 van de Prenatal. Met mouwen, want vooral de handjes zijn snel koud. Waar je wel goed op moet letten met een slaapzak is dat zijn hoofdje niet door het gat kan tijdens het slapen. @ Muts, wij hebben de kachel max op 20 staan. (houtkachel gaat rond 15.00 aan) D. heeft geen muts op als de houtkachel aan is maar wel als de gewone kachel aan is en buitenshuis en in de rest van het huis wel. @ Plenu, hoe ging dansles? Heb je geen moeite om hem bij een ander achter te laten? Ik heb de tranen al in mijn ogen staan voordat ik weg ben @ Engeltje, ik maak morgen ook een afspraak bij Ha vanwege de spruw. Vind het zo erg dat het terug is! En dat terwijl we alles zeer goed hebben afgespoeld. Ik ga morgen ook zelf even naar de Ha voelde gisteren een hard knobbeltje, zal wel niks zijn maar kan niet voorzichtig genoeg zijn. Nou ik ga slapen D. komt om 00.00 weer voor een voeding. Trusten!
Hallo dames ik reageer op m'n telefoon dus ben bang dat ik n hoop vergeten heb! Voor de nieuwe dames welkom en alsnog gefeliciteerd met jullie jongen/meisje! @borstvoeding helaas hier fv dus kan er niet over meepraten. @miepkip kyan is 3180 gram en ik bied hem 120/4=135 aan! Eerst 6 x maar nu echt als hij komt eerst maakte ik hem wakker maar nu dus echt niet meer en nu komt hij om de 5 uur ongeveer dus krijgt hij 5x135 en dat is nog veel meer dan dat hij moet hebben. Maar denk als ik hem meer Zou geven zou die dat ook opdrinken hahaha! @water hier krijgt onze kleine vriend Spa blauw hahaha toen hij net geboren was was de leiding gesprongen en mocht er geen water gedronken worden en nu vertrouwen we het nog steeds niet (woon ook sloopwoning) Maar die gaat trouwens gewoon 20 sec de magnetron in! @verder Zijn we vanmiddag naar mijn ouders geweest voor de verjaardag van m'n vader! Kyan hebben we meegenomen in de reiswieg en daar heeft hij dus echt de hele middag in liggen slapen hahaha! Thuis wouden we hem in bed leggen maar dat zag meneer niet zo zitten dus nu ligt jij verder al de hele avond op m'n borst te slapen! Houd m'n hart vast voor vannacht!! Fijne avond allemaal dames!!
Ik lek ook vrij veel. Ook wanneer ik niet voed/kolf. Ik heb nu zal 2 zoogcompressen over elkaar heen en dan nog moet ik steeds mijn kleding verschonen.. Lekker! Fer.re heeft net weer 140cc BV gehad. Ligt nu lekker te slapen Zo mooi he, voor de voeding is het een klein monstertje en na de voeding een super schattig engeltje
Wat betreft mutsjes kyan heeft echt na 1 week al geen mutsje op behalve als we naar buiten gaan! Bij ons op de slaapkamer is het rond de 16/17 graden hij heeft een warm dekentje en n kruik in z'n bedje!
Wat hebben jullie het allemaal fris op de kamer. Hier is t zon 20-22 graden en in de woonkamer 20graden. Ik ben zelf een ontzettende koukleum en L volgens mij ook. Zodra ik d'r kleertjes uit doe voor te verschonen loopt ze al grijs/blauw aan en schreeuwt ze moord en brand!
O dat vind ik verschrikkelijk! Wij hebben het vrij koud op de slaapkamer.. Fe.rre gaat 's middags ook minimaal een uurtje naar buiten. Dan slaapt hij heerlijk! Ik pak hem dan wel heel goed in maar zodra hij de buiten lucht ruikt slaapt hij al! Ik slaap zelf ook het liefst met het raam open!
Ik was jullie kwijt! Gelukkig inmiddels wel gevonden. Ik had even over de pagina met de link naar deze pagina heen gelezen Leuk om hier wat dames van het andere oktoberforum te zien. Heb een tijdje op allebei meegeschreven, maar dat was niet meer bij te houden @Pleuni: Jammer dat de BV moeilijk blijft gaan. Maar zou je het niet zo kunnen doen dat de BV alleen voor de leuk en gezellig is? Dan hoef je niet helemaal te stoppen, maar dan heb je er ook de stress niet van. @Engeltje: Fijn dat het beter gaat met de spruw. Jammer dat hij het medicijn zo vies vind @Pleuni2: Bedankt voor het compliment @Miepkip: Je mag gerust lachen om dat natplasverhaal. Vond het zelf ook grappig. Heb er met Lieve smakelijk om gelachen. @Ukkie: Camille vind het badje maar zo zo... Ik neem haar ook liever mee onder de douche of mee in het grote bad (vind ze wel fijn) Slaapzakje: Werkt hier echt fantastisch! Heb ook het kleinste slaapzakje van de Prenatal. Heb de mouwen er vanaf geritst want Camille vond het niet grappig dat ik haar daar in probeerde te wurmen. Ze heeft het warm genoeg. Vind alleen het verschonen nu wat minder snel gaan. Wat heeft jullie kleine aan in het slaapzakje. Camille heeft gewoon een shirtje en een broekje aan, maar ik hoor ook wel van mensen doe alleen een shirtje aan doen of zelfs alleen een rompertje. Infuus: Ik ben net pas van de blauwe plekken van het infuus af. Maar bij mij is het infuus tot twee keer toe onderhuids gaan zitten. Daardoor kreeg ik een dikke bult op mijn arm en een flinke blauwe plek. Lekken: Mijn borsten lekken helemaal niet, behalve als ze huilt van de honger. Bij normaal huilen niets aan de hand, maar bij honger... Dan voel ik het toeschieten en nog geen 5 seconden later begint het te lopen. Ik hoef dus ook geen zoogcompessen en dergelijke te gebruiken. Wel handig eigenlijk.
Was ik vanmorgen zo trots is het nu weer een hel met kyan! Is alweer 2 uur aan het huilen dus nu maar n fles want het was echt zo n honger huiltje! Hoop dat het hierna beter gaat manlief moet nl om 5 uur op! Heb medelijden met hem!
Nee natuurlijk niet! Maar hij had al aardig wat op! Maar met alle liefde nogmaals 135 cc en toen was het goed!
Goedemorgen Lekker gekletst hier... hahah! Wel meegelezen via mobiel, maar reageert wat lastiger. MK wat balen zeg dat je ventje nu weer spruw heeft!! hopelijk slaat de medicatie snel aan en is hij er gauw vanaf!! Lekken: hier af en toe, vooral 's nachts/'s ochtends, zodra hij begint te smakken ed begint het al te lopen, en als hij drinkt dan druppelt de andere al... TSR: hier een soort warme steekjes, meestal al als hij huilt! Hier redelijk geslapen, B. kwam om half 11, 2 uur en 5 uur, nu zal hij zo wel wakker worden. T was vroeg vanochtend... zelf al gedoucht, beide kids aangekleed en laten ontbijten, schooltas staat klaar... Dus zo mijn kleinste ventje aankleden en voeden ed...
goedemorgen @pleuni: als jij denkt dat stoppen met bv de beste keuze is, is dat de beste keuze. je hebt het in elk geval geprobeerd en je hebt het gegeven en dat is al heel wat nietwaar! ik ga ook afbouwen. @ukkie: ik heb 'geleerd' dat als hij eenmaal is aangehapt bij de bv, dat je even moet zuchten en dan je schouders naar beneden doen. want onbewust 'verkramp' je je schouders. @kima: gezellig dat je hier ook komt meepraten! @lycka: welkom hier! @muts: nee hoor, die hebben we hier alleen op bij naar buiten gaan. Hij hield zich de eerste dag al goed warm dus hij heeft hem sindsdien al niet meer op. @sammie: dat is zeker een mijlpaal, wat groeien ze snel! @druppen tijdens bv: ja hoor, moet goed oppassen 's nachts als ik geen bh aan heb dat ik iets tussen mezelf en Tim leg bij de andere borst...... anders mag hij een droge romper @voeden in openbaar: heb ik gisteren voor het eerst gedaan in een restaurant, ging prima eigenlijk, doekje erover en je ziet niet zoveel. @ukkie: hier ook niet echt een badkindje hoor, douchen vind hij fijner. Ik heb bij Fleur trouwens ook het badje maar 2 weken gebruikt en bij Tim tot nu toe ook nog niet veel. @kamertje: de ideale temperatuur voor een babykamer is volgens mij tussen de 18 en 20 graden. Hier is het rond de 20 graden steeds maar ons huis is altijd erg warm. koude handjes zijn niet erg he, zolang het nekje maar warm is. @SM: nog gefeliciteerd met je meisje! Succes met de eerste schooldag! nou pffff.... schreef ik gisteren nog dat het hier belabberd ging, vannacht ging geweldig. hij kwam om 0:30, 2:45 en 5:45!!! en niet eens een wakker uurtje, gewoon weer terugleggen zonder te janken enzovoorts. Ik hoop dat dit door blijft zetten en dat het niet eenmalig was. Verder waren we gisteravond uit eten ivm 35 jarig huwelijk van mijn ouders, ging prima. hij was eerst heel hongerig en heeft daarna nog een tijdje bij mijn moeder aan de pink gehangen zodat ik mijn voorgerecht kon eten, viel bij haar in slaap en heeft heerlijk een paar uur geslapen in de wagen. dus ik heb even een positief momentje
@ maia , lekker even uit eten! Ben stiekem jaloers En fijn dat het vannacht goed ging! @ Sm succes vandaag!! @ infuus, hier niets meer van te zien. Wel nog een blauwe plek van het bloedprikken( infuus zat in andere arm en ging in 1x goed) @ tsr, geen idee haha. Ik merk dat het goed stroomt als ze "klokt" en hard slikt, is meestal na 20 seconden. Maar het voelt volgens mij niet echt anders. Ook met kolven merk ik dit niet, ineens stroomt het... Best raar eigenlijk. @ hier, de nacht ging goed! 23.50-3.53-5.50 dus netjes om de 3 uur. Wel lekker bij mama geslapen maar is tussendoor dus niet wakker geweest dus ik heb ook prima geslapen! Na de van 5.53 heeft manlief haar verschoond en geboert dus toen ben ik weer gaan slapen. Nu meldt ze zich weer, is de hele tijd wakker geweest,manlief is alweer gebroken en ligt te snurken. Is wel weer duidelijk wat het sterkste geslacht is hij sliep namelijk van 23.00 tot 6.15 hihi
@ tsr en infuus: dan ben ik dus weer zown bijzonder geval dat t zown pijn doet... Evenals het infuus, misschien komt t door de plek waar ze geprikt hebben bij mij ofzo ( was niet de standaard plek ivm mijn angst ervoor ) Quinten is gisteravond erg onrustig geweest en dit kwam niet zo goed uit, was natuurlijk alleen thuis, was enorm moe en had ontzettende maagpijn! Toch maar weer aan de omeprazol begonnen uiteindelijk en dit hielp gelukkig wel een beetje. Verder wilde ik hem vannacht troosten toen hij begon te huilen in bed nadat hij verschoont en gevoed was al, maar ik heb de slaapkamerdeur gered en toen viel ik flauw. Gelukkig was m'n mannetje er toen weer om te helpen... Gaat lekker dus weer hier...
@ Engeltje, de tsr voel ik niet... @ Miepkip, achterlaten vond ik niet heel erg. Was maar 1,5 uur en bij mijn zusje thuis. @ Chybou, ja denk idd dat ik het voor de gezelligheid ga doen. Ik ga ook niet meer zo vaak kolven. Gewoon paar keer en dat vind ik genoeg. Ga bij de volgende voeding weer proberen denk ik. @ Bad, badje is hij nu 3x in geweest en vond het 2x wel ok. Tummytub 1x en dan gaat hij continu staan, niet handig dus . @ Kamer temperatuur, onze slaapkamer waar zijn wiegje staat is meestal rond de 18 graden. We hebben een oud huis en is snel koud. @ Engeltje, jeetje meis let wel goed op jezelf. Dikke knuffel. Dansles ging gisteren wel goed . Paar pasjes die we vergeten waren, maar ik kon het goed volhouden. Voelde soms wel wat druk van onder, maar niet heel vervelend. Was wel even fijn om iets 'actiefs' te doen. Vandaag eerste keer dat ik helemaal alleen met V ben. Vl is weer werken. Gisteravond ruzie gehad omdat ik niet snel genoeg was volgens hem en hij daardoor niet kon slapen (hij moest om 6.15 op). Ik heb met een huilende V gezeten van 22.30 tot 02.00. Hij kwam vannacht wel om de 3 uur ongeveer (om 0.00, 3.30 en 6.50). Tussen de voeding van 12 en half 4 is hij continu onrustig geweest en heb ik geen ook dicht gedaan. Om 6.50 was hij weer onrustig na de voeding dus heb ik hem op mijn borst gelegd en zijn we zo verder gaan slapen. 8.30 de wekker omdat er vandaag een monteur komt voor de keuken en die is er dus nog niet...