@ Nuage, de meeste wel. Nu we allemaal zijn bevallen mogen we naar een nieuw topic Mis heb je over mn vorige berichtje heen gelezen Hoe is het nu met jou? Alles goed met de kleine?
@sammie Ik ben dan 40...daarom hoop ik dat de kriebels dan afnemen. De oudste zou dan 19 zijn. Maar het lijkt me toch nog leuk hoor als E.lise bijna naar school gaat weer een kleine. Maar dat is dan wel de aller aller aller laatste hahaha. Maar ik denk dat E.lise al de laatste is maar vind het moeilijk om te weten dat ik nooit meer zwanger raak enz. Eigenlijk is E.lise de laatste....maar ik heb gezegd: je hoort mij niet zeggen dat het de laatste is dat heb ik al 2 keer eerder gezegd....
@minimouse, ik kan me voorstellen dat het idd moeilijk is om te beseffen dat je nooit meer zwanger zult worden. het is toch weer een nieuwe fase dat je ingaat met kinderen die ouder worden. dikke knuf en het komt vast wel goed meis!
Ik vond het al zo gek dat er niemand meer op ZP te vinden was! De septembermama's speelt zich allemaal af op FB maar de oktobermama's zijn erg rustig op FB helaas. Hier alles goed hoor! Gaat allemaal wel z'n gangetje eigenlijk. Maandag nacontrole gyn na de ks. Ben wel benieuwd.
@ AC: thnx voor jullie reacties over het spiraaltje. Als ik de meeste zo hoor hier erover, geloof ik toch dat ik het bij de nuvaring hou. Die vond ik in ieder geval erg prettig in gebruik, voelde hem ook nooit zitten en oh zo handig die sms service die ze hebben! @ meerdere kindjes: heb altijd 2 kindjes gewild en als de financieen het toelaten over een paar jaar dan wil ik er misschien nog wel eentje, maar voorlopig moet ik er echt niet aan denken na deze zwangerschap, bevalling en het moeilijke herstel ervan. Misschien dat ik er over een jaar of 3 a 4 weer over na ga denken, maar zeker niet eerder. Eerst mn lichaam goed laten herstellen en alles verwerken. Ohh meiden ik voel me toch zo verschrikkelijk rot tegenover ons kereltje! Dacht natuurlijk dat hij overprikkelt was en veel last had van krampen af en toe, maar ben er nu door t op zn rug op de dag in bed laten slapen en hem goed te observeren achter gekomen dat het iets heel anders is. Had al een klein licht vermoeden, maar weet voor 99% zeker dat hij verborgen reflux heeft. En wij maar proberen in bed, dit ging 1 x heel goed, maar daarna steeds maar een kwartiertje en dan ineens lag hij echt te krijsen in bed van de pijn! Voel me zo schuldig dat ik hem een paar keer heb laten huilen ( niet als het te erg was hoor, maar toch! ) Dit zijn zn symptomen : - hij is heel onrustig als hij plat op zijn rug ligt, slapen kan hij echt niet op zijn rug, vandaar dat hij t dus ook uitgilt in de kinderwagen... - hij hapt onrustig aan, verslikt zich soms heel erg en maakt dan een raar soort piepend geluid - hij huilt heel hard na zn voeding en ook tussendoor bij een boertje laten. - hij overstrekt zich heel erg en huilt erbij, vaak tot zelfs een uur na zijn voeding. Heb al die tijd aan krampjes gedacht natuurlijk - hij trekt vaak pijnlijke gezichtjes en kan heel vies kijken. Soms spuugt hij dan een klein beetje, maar vaker nog herkauwt hij. - hij heeft vaak de hik - hij steekt regelmatig zn tong uit - soms heel luid slikken en daarna weer huilen - zijn hoofdje veel naar achter trekken Maandag gaan we dus het cb of de ha maar ff bellen, de arme kerel! Wat was ook alweer de reden dat jhbpm beter niet met bv kan? Dan ben ik voorbereid als ze dit gaan voorstellen... Pff en dan is er ook nog een of ander hardcorefeest aan de gang in de sporthal achter ons huis, hoor al vanaf 20.00 alleen maar continu gebonk. Soms gaat t ineens wat harder en dan wordt mn ventje er ook wakker van...gelukkig valt hij daarna wel weer in slaap steeds.
Klinkt niet zo best Engeltje! Idd maar ff contact opnemen met de Ha of CB! Je kan het ook niet weten he dus voel je niet te schuldig. Je probeert het beste te doen toch? Nuage, hier is het druk hoor succes met bijhouden hihi.
@engeltje: denk het wel inderdaad, de meeste symptomen heeft Tim namelijk ook en van hem zeggen ze dat het verborgen reflux is.
@ sammie: in mn werk kom ik vaker kindjes met reflux tegen, daarom voel ik me zo schuldig dat ik het niet eerder zag... Al zie ik het dan natuurlijk ook niet in het beginstadium... @ maia: ja heeft Tim ook die symptomen? Dan kan het echt haast niet missen... Hoop zo dat er iets aan gedaan kan worden, zeker in combi met de bv... Is er trouwens iemand die weet of je het bedje ook omhoog mag zetten als hij in een zijslaapkussen ligt?
Engeltje.hele herkenbare.symptomen... Hier spuugt B. Veel maar ook.duidelijk dat slikken ed. Jbpm.wordt niet aangeraden bij Bv omdat Bv zich niet zomaar laat verdikken. Daarnaast ligt het zwaarder op de maag dan Bv en verteerd het moeilijker waardoor hij dus langer voldaan is... Hier gaf de arts van cb aan dat het geen probleem.met Bv zou zijn, maar ook dat niet bewezen is dat het helpt. Maar na eigen onderzoek en.verdieping in onderwerp, heb ik besloten niet te gebruiken... Hier nog niet naar ha.geweest, net overstapt paar weken geleden en heb eerst eind van de maand kennismakingsgesprek, zucht... Dus ook maar even cb bellen, wat te doen nu. Trouwens op de website van lll (la leche legua iglo) en borstvoeding.com staat ook veel info en mede daar en van lactkundige heb ik.die.info
@ engeltje hier ook dezelfde symptomen en ook verborgen reflux. Bij L kun je t ook echt horen dat het baar boven komt na de voeding. Een speentje na het boeren helpt dan ook wel een beetje, dan moet ze zeg maar vaker slikken op aanraden van het cb. Misschien een tip. En in bed en kinderwagen hebben wij een easy sleep zodat ze op haar zij ligt (en blijft liggen!) Op de rug hier is ook geen optie. M'n meisje ligt lekker in haar eigen bedje te slapen dus ik ga ook m'n oogjes dicht doen
Thnx meiden! @ SM: k ga de sites eens bekijken! @ ukkie: dat speentje geef ik idd ook al steeds na de voeding, maar dat was meer omdat hij op een andere manier echt niet te troosten is. Maar dat kan ik dus t beste ook blijven doen dan, thnx voor je tip! En hier ook een zijslaapkussen idd. Hier gaan de nachten wel goed mee, maar overdag dus ook niet. Hij valt echt pas aan t eind van de dag in slaap omdat hij dan gewoon echt dood en doodop is! En verder op de dag alleen in onze armen, of een kwartiertje in bed
@ Engeltje, als ik zo jouw symptomen lees ben ik bang dat D.ean het ook heeft! Alleen hij kan wel op zijn ruggetje liggen en hij overstrekt zich maar heel soms. Moet maandag gelukkig naar het Cb toe en dan kan ik het meteen even vragen Fijn dat je de dingetjes even neer hebt gezet! Als D.ean het ook heeft zijn we er nu misschien optijd bij
Die symptomen heeft ons meisje ook!! Maar heb niet t idee dat ze er last van heeft! Tong uitsteken, hoofd naar achter, herkouwen, veel de hik!! Maar kan wel op dr rug liggen.... huilt wel als ze in bed gelegd word maar valt.wel in.slaap... hmm wel erg gek dan...!! Omdat k dus niet t gevoel hb dat ze last van heeft... zolang huilt ze niet.. hooguit 15 min. Naja we houden t eens in de gaten!!
Ik denk dat Fay het ook een beetje heeft maar niet in de mate dat het echt problematisch wordt. Een beetje zoals Kimmiikom omschrijft denk ik. Slapen op d'r rug is geen probleem maar soms heeft ze wel erg de hik, tong uitsteken en soms heel veel spugen. Ook wel overstrekken enzo. Maar het zijn echt momentopnames ik denk dat ze er een keer of twee/drie per week last van heeft en de rest van de tijd niet. Dus ik kijk het even aan, denk dat ze er overheen groeit.
Natuurlijk moet het niet te erg zijn (zoals SM en Engeltje), maar een beetje reflux hoort er bij. Dat heeft Camille ook soms. Dit komt omdat het klepje dat de slokdarm af moet sluiten nog niet goed sluit. En ja, daar groeien ze idd. overheen.
Idd als ze gewoon op hun rug kunnen liggen en niet teveel huilen, dan is t niet zo erg.... Hier nu weer een gillend kindje...
Shaarr: hier is dat niet anders hoor! Niet onzeker over zijn, nergens voor nodig. Hier heeft C. 6! Uur achter elkaar geslapen! Hoera!
Hier ging het goed snachts mt slapen en vannacht ineens ff niet, dusja hier ook elke keer anders Blegh, ben moe. Eindelijk de fles gemaakt kom ik boven slaapt t spookje. Grrr
Hier niet alleen een huilend kind vannacht en vanmorgen, maar ook een huilende mama die er echt ff helemaal doorheen zit. Had vannacht ff een miscommunicatie met m'n man, waardoor hij ons kereltje niet ff troostte en opnieuw instopte, maar hem een flesje bv gaf om half 3, nog geen 3 uur na z'n laatste voeding. Gevolg een kindje wat t nog harder op een brullen zette van de pijn. M'n mannetje voelde zich rot natuurlijk en ik ook, was al ontzettend moe, maar nu ook de hele nacht niet geslapen. Had Quinten maar in de kinderwagenbak ff bij ons gelegd, omdat ik bang was dat hij zich weer zou verslikken en dat gebeurde dus ook, dus heb hem omdat ik ook volledig uitgeput was bij me genomen in bed, hij is toen weer gaan tukken maar ik niet. Om half 8 kwam hij weer voor voeding, maar ik had nu teveel bv en hij was te hongerig dat t maar niet lukte. Ff de druk eraf gekolfd en weer aangelegd, maar ook dat lukte niet. Weer allebei huilen dus.... M'n man heeft hem toen overgenomen en nog een flesje gegeven, hij heeft hem nu mee naar beneden genomen zodat ik ff bij kan slapen na t kolven.... Voel me echt rotter dan rot en ga de visite voor vandaag afbellen, ik trek t gewoon ff niet meer.