Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@shaar: hier ook de ene dag gaat het geweldig, de andere dag drama terwijl we weinig anders doen.

@reflux: een beetje reflux hoort bij elke baby, het is gewoon een onrijpheid van het maagklepje e.d. maar sommige baby's hebben het een stuk erger. Tim heeft het ook een stukje erger, maar bij ons helpt het indikken van de voeding erg goed i.c.m. recht houden na de voeding, bedje omhoog enzovoorts.

hier was vannacht weer drama net als gisternacht. De hele dag gaat goed, we konden hem gisteren zelfs al een paar keer wakker in bed leggen (met speentje). ging echt goed. En vannacht werd hij al wat vroeger wakker door een poepbroek (kan gebeuren), heeft prima gedronken, kreeg toen weer de hik maar daarna lag hij lekker bij me en werd moe, dus heb hem weggelegd. IN eerste instantie ging dat ook heel goed maar na een kwartier kreunen begon hij toch weer te huilen dus uiteindelijk ben ik van kwart over 12 tot 6 wakker geweest :( toen heb ik manlief gevraagd om het over te nemen want ik was doodop. Maar hij is op dit moment ziek dus vraag het dan liever niet, hij deed het graag hoor maar pfff... en gisternacht was hij ook al erg lang wakker, dus hij heeft z'n dag/nachtritme weer omgedraaid ben ik bang. Misschien dat ik ga kijken of hij vanavond even wat wakker wil blijven ofzo want ik weet niet of ik dat nog een nacht trek. de nachten gingen al niet zo goed maar nu helemaal niet meer.

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Vervelend al die spugende kindjes, beetje reflux is normaal...

Reflux: hier ook wat erger... echt zielig.
    Hoe hebben jullie wieg schuingedaan? Heb in wandelwagenbak handdoek eronder zodat hij iets schuin ligt... maar is niet optimaal, hij spuugt ook daarin en is onrustig... hoewel hij als je eenmaal loopt wel wegzakt... maxicosi is ook drama.

Hier heeft hij 5 uur achter elkaar geslapen maar lag toen wel op mijn borst, Daarna de kortere slaapjes... Overdag veel wakker/onrustig, als hij bij mij is of in doek is het oke. Vermoeiend en zielig voor het mannetje! Ben een handenbindertje gewend met J maar toen verwend met D dat ik nu ook even moet zoeken en mijn ventje moet leren kennen.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ engeltje wat vervelend dat je je zo voelt maar het kan gebeuren he. Maar begrijp zeker dat je je zo voelt. Inderdaad misschien goed om lekker de visite af te bellen en allemaal even bij te komen. Wij doen dat hier ook, manlief en ik om de beurt even op een andere verdieping bijslapen tot de volgende voeding. Is soms toch ff 2a3 uurtjes slaap. In ieder geval een knuffel voor jou!

@ maia vervelend zon hele nacht op (hier hetzelfde helaas :() en dan ook nog eens een man die ziek is. Jeetje dat kan er ook nog wel bij. Red je het wel overdag met fleur er ook nog bij? In ieder geval succes vandaag en ook een knuffel voor jou!!

@ shaar, dat bedoel ik met dat het lastig is eb ritme te krijgen met zon jonge baby. Sommige dagen denk je he get gaat super, het ritme komt erin. Volgende dag lijkt het alsof je weer opnieuw moet beginnen. Dus ik herken het zeker ;)
    Hier hebben we dan ook maar onze mindset verandert, een goeie dag zijn we gewoon heel erg blij mee :D maar verwachten biet dat het de hele week zo zal gaan

@ hier vannacht een regelNacht. Veel drinken maar ook veel pijn :( tussen 3-6 heb ik mijn hoofdeinde helemaal omhoog gezet zodat rechtop tegen me aan kon liggen. Zo heeft ze enigszins steeds een uurtje geslapen. (Mama natuurlijk niet echt ;))
    Manlief heeft knallende koppijn en kan momenteel haar huilde (lees hoog en hard) niet zo goed verdragen. Volgens mij os hij blij als hij morgen weer mag werken!

Vandaag 1 uurtje bezoek dus dat valt wel mee. Verder lekker niks doen, misschien nog even wandelen als het weer het toe laat..

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ Sm wij hebben boeken onder de wieg gedaan en een kussen onder er matras. Als ze bij ons slaapt heb ik mij hoofdeinde wat omhoog.

5. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: knuf voor jou

@anoniempje: ook al zo'n leuke nacht dus *ahum*

@SM: wij gebruiken boeken.

@ukkie: korte nacht dus ;) herkenbaard

En ik zal wel moeten. Als Tim straks na zijn voeding hopelijk slaapt laat i hemS achter bij man en gaan Fleur en ik naar de intocht van Sinterklaas. T is heel lullig maar manlief zorgt maar even voor zichzelf, hij kan even met Tim meeslapen, ik kan de gebroken nachten inmiddels iets beter aan.

@shaar: komt allemaal goed en uiteindelijk komt je ego wel weer om de hoek kijken. En geniet van het bijkomen.

Tim ligt nu in mijn armen te slapen, hij werd ook vanochtend na zijn voeding wakker, last van zijn darmen dus wat geïrriteerd en natuurlijk doodmoe door het niet slapen. Samen met hem en Fleur gedoucht, dat scheelt weer tijd en gedoe en nu wachten tot hij zo wakker wordt voor voeding.

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

thnnxx voor de tips over de boeken. Zal dat eens proberen...

Hier rustig ochtendje, J had de schoen gezet en de sint was geweest, grote verassing dus. Ook een cadeautje voor D gebracht die bij opa en oma logeert... Net D zijn kamertje ff opgeruimd, speelgoed in zijn kamer gedaan... gaan toch extra slaapkamer maken achter de woonkamer, zodat iedereen zijn/haar eigen kamer heeft.

Nu valt B eindelijk op schoot in slaap, terwijl ik wat heen en weer wieg... ga van de week ff schommelstoel halen, wie weet werkt zodat ik eventjes op de dag tijd heb voor hhw.
    Straks douchen/aankleden en dan naar opa/oma :)

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Even een vraagje aan de dames met borstvoeding.
    L heeft best veel last van puistjes (rood met wit puntje) veel in haar gezicht maar nu ook een beetje in nek en op de borst. Herkennen jullie dit? Zo ja heb je er iets aan gedaan en hoelang duurt het?

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @engeltje: dikke knuf meis! Vervelend dat je de visite af moet bellen, maar ze snappen het vast wel hoor.
    @ukkie: C. had ook wat pukkeltjes. (bij de geboorte al, maar ze had op dag 2 ook een pseudomenstruatie en de eerste weken wat 'borstjes'. Lekker veel hormonen van mij meegekregen) De pukkeltjes trekken nu weg. Camille nu bijna 8 weken.
    @shaarr: als je je tijdens de zwangerschap niet helemaal happy de peppy voelt dan snap je dat, want je bent tenslotte zwanger met alle homonen die er bij horen. Over de periode na de zwangerschap hoor je minder... Maar die hormonen zijn nu niet minder hoor! 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Misschien niet zo gek dat je ego nog niet terug is en je je onzeker voelt.
    Ik herken het hoor, heb in dat opzicht meer last van deze periode dan tijdens mijn zwangerschap.

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

de woning is officieel 5 kamer woning, de muur was al weg toen ik erin kwam. Nu gaat me pa een muurtje maken met gipsplaten en wordt daar achter mijn kamer en krijgt J de mijne en B die van haar zeg maar...

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Sofie heeft precies hetzelfde. Ik doe er niets aan, want ze heeft er geen last van. Het gaat vanzelf over.

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaah, ik kan echt niet volgen! Waar vinden jullie de tijd? :p

@Nuage: hoera, welkom terug! :) Ja ik was ook bijna verloren gelopen bij de verhuis :)

@verborgen reflux: klinkt echt zielig :( En zoveel beebjes hier die het hebben. Rond welke leeftijd gaat dit eigenlijk meestal over?

@shaarr: vervelend he, afspraken die met de voedingen overeen komen, succes morgen. Waarom naar de osteopaat? Sorry, ik heb ergens iets gemist denk ik :)
    En meid, trek die vent van je maar eens aan zijn oren! Samen uit samen thuis, hij kan evengoed even jullie kindje troosten terwijl jij even uitblaast voor de verandering.

@supermummy: grote verbouwingen gepland? Kan niet makkelijk zijn met drie kindjes, of ga je tussenin ergens logeren?

@ontzwangeren: zooo herkenbaar! Langs de ene kant zie ik er terug vrij normaal uit en voel ik me best ok, maar er zijn momenten dat ik echt terug op de feiten wordt gedrukt.

@intiem zijn: hier pogingen die echt goed slagen, en dan weer pogingen die falikant de mist ingaan ;) Voel me net terug een puber soms.

@de sint: euh, komt die dan niet 6 december? :( Of is dat alleen in België :p

@Maia: douchen met twee kindjes? Wauw, ik durf het nog niet eens met één! Vind ik stoer van je :)

Hier is het een luie zondag, manlief is gaan werken en ik geniet van een dagje bankhangen voor ik er morgen terug invlieg. Morgen eerst babymassage, in de namiddag dan terug langs de Kinderopvang, ze moeten blijkbaar nog wat papieren van ons hebben. En dan dinsdag tot en met vrijdag werken.
    Gelukkig overlappen onze werkdagen half, zodat we eigenlijk maar halve dagen babysits nodig hebben.
    Het werken zelf valt tot nu toe reuze mee, al zijn alle collegas verbaasd dat ik er nu al terug sta. Tja, zeg dat tegen de staat, ik wil ook gerust 15 weken thuis blijven hoor ;)

Gisteren naar een homewarming geweest. Begon op het laatste moment te twijfelen of ik wel zou gaan, maar manlief heeft me bijna buiten gegooid, en ik moet eerlijk zeggen dat het me wel deugd heeft gedaan. Lekker babbelen met vrienden en spelletjes zitten spelen.
    Iedereen maar vragen waarom ik de kleine niet meehad. Euh... omdat het iemand anders zijn homewarming is, niet mijn 'kijk eens naar de baby' feestje? ;) Zucht.

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Engeltje, wat rot dat je nacht zo is verlopen, maar jij kan er niks aan doen! Het kan gebeuren! Wel fijn dat je nog even hebt bij kunnen slapen :)! En de volgende keer aanleggen beter ;) En wat visitie betreft, als je er geen behoefte aan hebt idd gewoon afbellen! Ze zullen er vast wel begrip voor hebben.

@ Maia, vervelend voor je! Hoop dat het vannacht wat beter gaat en dat hij snel z'n ritme weer op orde heeft.

@ Ukkie, D.ean had dat ook tijdens de bv en dit is heel normaal en hoort erbij, het gaat gewoon vanzelf voorbij en je kunt er niks tegen doen. Komt door alle vetten die meekomen met de bv en zijn inprincipe ''jeugd''puistjes

@ Intiem zijn, wij zijn gisteravond een stapje verder gegaan en moet zeggen dat het me flink tegen viel!! Voelde alsof ik opnieuw werd ontmaagd! Gelukkig was het bij de 2de poging wat minder en was het te doen. Moet wel zeggen dat ervoor veel zin erin had, maar tijdens was mijn zin wel weer ver te zoeken..

@ Syrse, wat fijn dat het werken je mee viel. En dat je even lekker hebt kunnen genieten op de homewarming :)!

D.ean wou vanmiddag niet goed slapen, en is nu overprikkeld.. Oftewel slapen is nu ook even ver te zoeken. Dus om 20.30 maar in badje en daarna een flesje en dan hup naar bedje, Gok dat meneer dan wel lekker slaapt ;)! Verder gaat het met mij weer (alsof het nog verder kan) bergafwaarts.. Begin weer koorts te krijgen en mijn afscheiding ruikt weer anders. Ga morgen weer een telefoontje plegen naar de Ha, om te vragen of ze het niet nog een keer wil onderzoeken, want er zit iets echt niet goed.. (Vies vraagje :)) Hoe ziet jullie afscheiding eruit? De mijne is wat gelig van kleur (niet de kleur van oud bloed etc. en ik vloei al 2 weken helemaal niet meer)

Gisteravond is het gelukkig nog helemaal goed gekomen met de vergeten voeding :)! Ml was optijd bij de supermarkt dus heb D.ean optijd eten kunnen geven. Meneer had wel flinke honger :p!

Nou fijne avond en ''hopelijk'' fijne nacht iedereen!

13. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Even kort, zo weer dansles en moet V nog even voeden. Maar dames, dit filmpje wil ik jullie niet onthouden:
    5 words Babies Use (Baby Language).flv - YouTube

Gaat over huiltjes herkennen van je baby. Ik heb het vandaag al een paar keer kunnen toepassen. Ik herken de huiltjes nog niet allemaal (soms heeft V er een die hier niet tussen staat :p), maar ik vind het iig erg nuttig en interessant.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Zo ben ik weer even.

Wat een dag...........
    Zit al de halve dag met een onrustig meisje op schoot.
    Vanmorgen/middag wakker in bed gelegd en uiteindelijk is ze met 1 keer mopperen en speen geven gaan slapen.'De avond is nu dus bagger want ze wil alleen op schoot.
    Heb er een lamme arm van grrrr.
    Denk een sprongetje ofzo want ze is niet stil te krijgen soms.

Ergens fijn te lezen dat ik niet de enige was die de afgelopen nacht een spookje had.
    Oef wat is een baby dan pittig zeg en vooral omdat je man er geen bal aan doet om te helpen.

Tja Pleuni ik kan heel pittig uit de hoek komen en das niet alleen door hormonen hahahaha.
    Man lief de hele middag achter de pc gezeten en ik de jongste en oudste bezig houden en verzorgen.
    Af en toe..........

Reflux hier komt af en toe ook wat om hoog maar spugen doet ze niet zo.
    Vanacht kwam er echt zuur omhoog en dat hoorde we ook meteen aan haar.
    Arm schaapje maar bij ons in bed genomen en toen sliep ze eindelijk.

Pukkeltjes bij borstvoeding is uitwerking van jou hormonen volgens mij.
    Hier ook hoor maar niets aan te doen.
    Meestal is het met een dag ook wel weer verdwenen en zit het ergens anders.

Vind de bv nu wel dubbel zo zwaar met nog een oudere meid er naast.
    Af en toe twijfel ik of ik dit wel vol ga houden maar aan de andere kant wil ik het wel graag weer een half jaar in ieder geval geven.
    Moeilijk maar hoop dat het straks gewoon minder heavy word.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ miepkip: wat vervelend dat t weer bergafwaarts gaat met je. Hopelijk gaan ze nu echt ff goed onderzoeken wat je hebt. Gewoon erop staan dat ze een kweekje afnemen bij je hoor! Hier nu nauwelijks afscheiding, maar in de laatste weken van mij zwangerschap zat er ook een geel/groenige gloed overheen en had toen dus een bacterie die bij mij ook weeën veroorzaakte. Heb toen ab gekregen, hopelijk krijg jij dat ook!

@ meiden met onrustige beebjes: sterkte, het is echt niet makkelijk soms he. Zeker als je je kleintje zoveel pijn ziet hebben en ziet worstelen, dat is gewoon verschrikkelijk. Dikke knuf voor jullie allemaal!

Hier is vanmorgen m'n beste vriendin me komen helpen zodat ik ff rustig aan kon doen. Nick moest al vroeg werken en werkt nu nog, zal wel helemaal op zijn straks.
    Vanmiddag is m'n moeder hier geweest om te helpen en na z'n voeding vanmiddag heeft zij hem beneden gehouden en mij naar boven gestuurd om nog ff bij te slapen. Normaal lukt me dit echt niet, maar heb nu toch 2 uur kunnen slapen. Verder gaat er nu echt geen voeding meer voorbij zonder dat ons ventje het uitgilt van de pijn :( Zo zielig, vooral omdat je niks anders kan doen dan hem rechtop houden. Meestal duurt dit ongeveer een half uur lang en daarna valt ie uitgeput bij me in slaap. Als ik hem bij me hou dan slaapt ie wel even goed, maar leg ik hem weg dan is hij gelijk wakker... Hij ligt nu wel in z'n bedje te slapen, maar hij ligt steeds heel onrustig te woelen, dus denk dat t weer een slechte nacht voor hem wordt. Heb inmiddels het matrasje omhoog gelegd wel nog met t zijslaapkussen, dan ligt hij toch wat rustiger... Nu maar weer proberen te tukken tot hij zo weer komt. Truste meiden!

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @fv dames.. Op hoeveel cc voeding zitten jullie nu? J lijkt niet meer genoeg te hebben aan zn 120+4 flessen. Geef nu voor de nacht maar 165cc, alleen was even benieuwd op hoeveel jullie zitten

17. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Mooi gezegd, mensen gaan er van uit dat je weer normaal bent waardoor je zelf ook vind dat je weer helemaal normaal moet zijn. Denk dat je helemaal gelijk hebt.

18. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Pleuni, leuke link! Herken een aantal geluidjes van D.ean zoals het Neh, Owh, eair, en he :p

@ Engeltje, wat sneu dat hij het uitschreeuwt van de pijn! Hoop dat het snel voorbij gaat! En wat fijn dat je even hebt bij kunnen slapen!

@ Anoniempje ik zit nu op de 5 flessen waarvan meestal het ritme zo, 1x 155 cc, 2x 125 cc 1x, 135-145 cc en 1x. 115 cc, Dus het schommelt hier heel erg. Vermoed dat D.ean binnenkort wel weer een vaste cc heeft. (we zijn gewisseld van nutrillon H.a. met Jhbpm naar Friso H.a. zonder Jhbpm..)

Nou D.ean die heeft dus amper geslapen, maar het alsnog om 20.30 naar badje, en dan om 23.00 wakker maken voor de voeding is wel geslaagd! Meneer ligt nu heerlijk te slapen en vermoed dat dat ook nog wel even zo blijft :) Dus ik ga ook heerlijk naar bedje toe, morgen naar het cb.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Even een ego post..

Hier een ontroostbaar meisje :( klaar wakker en doodop... Met weer een volume als t weeralarm wat ongeveer om de 10 min afgaat.. Waarbij manlief zich weer eens geïrriteerd omdraait en z'n hoofd onder het kussen doet. Ik snap dat het vervelend ja aangezien hij morgen weer moet werken maar ik heb inmiddels ook pijn aan m'n oren en ben doodop zo zonder slaap!
    Pffff een baby is idd zwaar af en toe!!

Een knuffel voor iedereen die ook wakker is inplaats van in dromenland. Ik hoop dat alle baby's snel gaan slapen!!

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Pff 2e nacht op rij dat hij zich weer vroeger meld, vermoeiend! Hij sliep zo mooi 5 uurtjes, nu helaas niet meer.

@fles.. Hmm k ga maar een beetje zoeken dus :)

@ukkie.. Doe je elke nacht alleen nu? Das ook zwaar?! Hier een man die niet wakker word van zn gehuil; zou willen dat ik er eens doorheen sliep en dat hij wakker word!

Nou op hoop van zegen dat ik nog mag slapen tot uurtje of 7!
    Truste

Deel Deze Pagina