Ik heb 2 difrax flessen gekregen, maar nu een avent fles gekocht want die past teminste in de flesverwarmer
Ik heb de avent flessen. Doet ze het prima op! Als ik even de deur uit ben kan Lieve een voeding geven. Wel van de week een 'probleem' gehad met de voeding. C. wilde de BV uit de vriezer niet drinken. Hoe dat nou kwam? Lag het aan de voeding? Aan C.? Aan het flesje? Nooit eerder een probleem met het flessen van BV gehad. Vers of uit de koelkast... Geen probleem! Hoop niet dat het aan de ontdooide BV lag. Er zijn kindjes die dat weigeren en alleen 'vers' willen drinken.
ik gebruik difrax flessen. maar dat is omdat Fleur toentertijd geen avent wilde en alleen difrax en Tim maakt het niets uit dus hij krijgt melk uit mooie roze flessen
E.lise heeft een dodie fles met 3 standen speen. We hebben ook 4 difrax flessen, maar nu zitten we aan de dodie ivm spugen vorige week. Ik hoop ook dat E.lise gaat duimen. Tot nu toe lukt het haar niet om haar duimpje in haar mond te krijgen. Ze is haar handjes nog aan het ontdekken. Ik vind duimende kindjes zo schattig.
Hier heb ik alleen Dr.Browns flessen, vind het perfect! Ik wil juist niet dat Fay gaat duimen, vind het vreselijk en ook smerig als ze ouder worden. Dus hier heb ik juist een speentje en als ze haar duimpje in haar mond doet vervang ik die met de speen.
@ luiers: zit nu in maatje 2, maar merk dat hij snachts weer vaker gaat doorlekken met plassen. Neb al een 3 geprobeerd, maar die was nog veel te groot. Is ff aankijken dus wat t beste is. @ kolf: hier de elektrische en de handkolf van avent. Met de hand kolf ben ik binnen 10 minuutjes klaar, elektrisch duurt wat langer. Staat ook op geluidloos kolven, nou dat moet je niet geloven hoor! Nou waar het gisterochtend zo goed ging, was het gistermiddag na de voeding, savonds bij het douchen en daarna ook weer bij de voeding gillen geblazen! Echt wat had mn kereltje het toch moeilijk en daardoor ik ook, het is gewoon zo verschrikkelijk om je ukkie zoveel pijn te zien hebben! Hij was ook echt gewoon ff ontroostbaar een half uur lang. Voeden is gewoon echt niet leuk meer zo! 'S avonds krijgt hij zn laatste voeding altijd uit een flesje van Nick en kolf ik zelf mn borsten goed leeg voor de nacht. Dit ging dus wel hartstikke goed en hij had gelukkig geen pijn. Heel fijn voor mn kereltje, daar was ik ontzettend blij mee, maar tegelijkertijd maakte het me ook zooo verdrietig! Na alles wat er allemaal mis is gegaan met mijn lichaam ging de bv hartstikke goed en nu gaat dat dus ook al niet meer goed, doordat t gewoon veel te snel loopt ( ook al kolf ik eerst de druk eraf ) ik voelde me toch weer zo in de steek gelaten door mijn lichaam, wanneer kan er nou iets ECHT goed gaan? Ik was dus echt ff flink overstuur en heb lang met Nick gepraat vannacht. We hadden dan ook maar samen bedacht om voorlopig even alle voedingen af te kolven, totdat t beter zou gaan met Quinten en het dan weer langzaam te gaan proberen. Voor vandaag hadden we zowieso nog een afspraak staan bij de kinderarts, dus daar zouden we ook nog even om advies gaan vragen. Mn uk had wel goed geslapen, kwam om 4.15 en om 8.15 weer voor voeding en die heeft hij dus beide keren uit een flesje gekregen, dit ging wederom goed, dachten we, totdat Quinten een half uur na zn voeding projectiel ging braken. Echt wat een golf was dat zeg! Gelukkig was hij wel heel vrolijk erna. Om 10.45 moesten we bij de ka zijn, maar dit liep uit en Quinten kreeg natuurlijk eerder trek omdat hij zo gespuugd had. We hadden dan ook al een flesje voor hem meegenomen en die heeft hij weer rustig opgedronken. Om 11.45 waren we aan de beurt en ze heeft eerst zijn heupjes nagekeken, zag er goed uit, maar moet voor de zekerheid nog wel een echo in januari. (Standaard procedure na stuitligging ) Hierna hebben we het over de reflux gehad en over het geven van het flesje. Ze vond dat we vooral moesten doen waar we ons goed bij voelden, maar gaf aan dat t wel beter was om ook gewoon de borst te blijven aanbieden. Misschien op tijdstippen waar hij minder hongerig is en dus niet te snel drinkt. Hierbij moeten we vooraf en achteraf het papje blijven geven, maar bij het flesje mogen we het er nu ook gewoon doorheen doen. Gaat het achteruit met hem, of zien we geen vooruitgang, dan mogen we terugkomen bij haar. Ongeveer een uurtje geleden heb ik hem weer met de borst gevoed en dit ging best goed, hij was alleen na 7 min al klaar met drinken. Dacht eigenlijk een boertje doen en verder drinken, maar dat wilde hij niet, dus papje en uitbuiken. Mn borst voelde wel al leeg aan, dus denk dat hij hem gewoon in een recordtijd leeg drinkt. Hij ligt nu op mn buik te slapen en af en toe komt er wel wat omhoog bij hem en hij trekt dan een pijnlijk gezichtje maar blijft verder wel rustig. Nu verder afwachten dus maar weer hoe het gaat lopen. Pfff heel verhaal weer. ( voel mezelf trouwens wel weer wat beter nu als gisteravond hoor, kan t weer wat meer relativeren nu ) Ondertussen alweer anderhalf uur later nadat ik begonnen was aan dit berichtje en hij heeft net weer een beetje gedronken bij me. Hij probeerde maar te slikken en t lukte niet, hij heeft gewoon een zere keel van alles volgens mij, daarom ook maar aangelegd. Hij zat ook enorm te sabbelen op alles. Arm kereltje!
@ Duimen, liever niet. Ik geef D.ean de speen. De speen kun je makkelijker afleren en ik wil proberen zodra D.ean de speen niet meer nodig heeft hem ook volledig af te schaffen. @ Sterilliseren, hier gebeurt het nog wel elke dag, maar dat komt vooral doordat D.ean spruw heeft. Als dit weg is ga ik dat ook minder doen. @ Syrse, wat appart van die krassen! Hoop dat er toch wel uitkomt wie dit doet! Maar kan inderdaad jaloezie zijn of iemand die zich stoort aan de geluidjes van de kleine? (Wat erg raar zou zijn, wat alle kleintjes maken geluid en geloof dat er in een flat wel meer kleintjes wonen) @ zweten, 1 keer toen D.ean net spruw had, maar toen had meneer ook een lichte verhoging. (niks zorgwekkends) Maar hij zweet ook niet na het huilen. @ Sm, Wat vervelend dat B er zoveel last van heeft! En net wat engeltje al zei: probeer het huishouden etc. even van je af te zetten of iemand te vragen of ze je even kunnen helpen. @ Engeltje, ik heb een winterslaapzakje van de prenetal met afritsbare mouwen, maatje 60. De zak zelf is ook nog wel wat te groot, maar je moet erop letten dat het hoofdje niet door de opening kan zakken. wat fijn dat de Nutriton lijkt te helpen! @ Lycka, wat gezellig dat je vriendin nu even komt logeren, zal ook wel fijn zijn wat hulp in huis ! @ Mini, ik bewaar D.ean zijn eerste kleertjes (Maatje 50 ) En zijn ''geboortekleertjes'' ga ik netjes strijken en opvouwen om ze vervolgens met de gips afdrukjes en het geboorte kaartje in een mooie lijst te doen. @ Kinderwagen, D.ean die heeft een lekker dik jasje aan, mutsje op en ligt in de maxi-cosi zak met daaroverheen nog het windscherm en dit is voor hem warm zat. (en als het heel koud is laat ik het warmtekussen bij zijn voetjes liggen) @ luiers, wij zijn van het weekend over gestapt op maatje 2. Kon merken dat de nummer 1 luiers bij D.ean te strak zijn gaan zitten. @ Jasje, D.ean heeft niet perse een hekel aan zijn jasje maar wel als zijn armpjes in de mouwen moeten, dan kan hij erg kwaad kijken en schreeuwt hij het uit.. @ Shaarr, lieve foto's! @ Sm, wat lief die tekening! ik heb de avent kolf gebruikt vond hem echt ideaal! Handmatig en elektrisch is allebij fijn! En wat lief die blousjes! @ Kim, wat jammer dat je ons verlaat! En ego posts zijn gewoon welkom , laat je af en toe nog wat van je horen? Geniet van je gezinnetje! Wens julli alle 3 het beste toe! @ Hier difrax, avent en tommee tippee flessen (moet zeggen dat de tommee tippee flessen het fijnst zijn!) @ Engeltje, wat vervelend dat het wat slechter ging! Gelukkig gaat het nu alweer beter! @ Afscheiding, Vies vraagje Ik verlies nog steeds een aparte kleur afscheiding alleen mengt zich hier sinds zondag soms een sliertje bloed doorheen (geen ongestelheid, want het zet niet door) Herkent iemand dit? Want ik vind het best wel zorgwekkend aangezien mijn afscheiding ook al niet normaal kleurt. Misschien dat iemand mij gerust kan stellen? Gisteren bij de rabobank spuugde D.ean zichzelf helemaal onder.. Snel hem daar om gekleed, gebeurde het daarna nog 2x, en het kwam er echt uit met een golf. Gebeurde ook elke keer als ik hem neerlegde.. Verder drinkt hij sinds gisteren elke keer 165 cc weg, Dus vermoed dat we straks weer met een huilende baby zitten omdat de voeding niet verder omhoog mag. (hij hoort nu 130 cc weg te drinken) Maar goed ik wacht het even af, we zijn nou 4 dagen geleden over gestapt op friso dus misschien ligt het daaraan. Verder slaapt meneer nu heerlijk en vannacht ook Van 22.00 tot 04.00u en daarna van 04.45u tot 08.00u en daarna van 08.45u tot 13.00u ! Dus heb echt heerlijk geslapen. Moet dinsdag naar de fysio, voor mijn rug en hoop ontzettend erg dat dit aanslaat!
Zit eraan te denken een slaapzak aan te schaffen. Liggen jullie ukkies dan gewoon in een romper? Nog tips voor ergens waar ik een mooie/goeie kan kopen? zonder mouwen, met mouwen, afritsbaar? En welke maat liggen jullie ukkies nu in?
Hallo meiden, Ook inkomen een oktober mama, voor een aantal hier heel bekend, en voor een aantal niet, dus even kort voorstellen. Ik ben Hadassa, 34 jaar, mama van dochter Eline (11), zoontje Olliver (net 2) en op 12 oktober 2012 mama gewordennvan Caitlyn. Geborenmbij een zwangerschapshormonen van 37.2 weken met een geplande sectio ivm twee eerdere sectio's en mijn diabetes. Ik probeer al een tijdje hier te lezen, heb nu ook heel wat terug gelezen, maar mede omdat ik iedereen nog niet goed ken, kan ik het even niet volgen allemaal. Caitlyn is een heerlijke rustige baby, huilt nooit, geen krampjes en tot voor kort spuugde ze ook niet. Super genieten dus. Ik ben al Ruim twee weken niet lekker, knap ziek geweest ook en geen enkele puf om iets te doen naast mijn gezin, Caitlyn en de komende verhuizing voorbereiden. Helaas werd Caitlyn vorige week ook ziek, echt zo zielig om jaar zo te zien. Maar ze sloeg zich er dapper doorheen. Alleen begon ze ineens erg te spugen, dronk ze slecht en kreeg heftige hoestaanvallen. Om een lang verhaal kort te houden, sinds afgelopen maandag ligt zij in het ziekenhuis, plotseling opgenomen op verdenking van de kinkhoest en omdat ze teveel was afgevallen in een week tijd door het spugen en het slechte drinken.Ik ben mede 'opgenomen' zeg maar... Ben dag en nacht bij haar en verzorg haar zelf. Sinds gisteren heeft ze een sonde gekregen, om haar energie te sparen. Het gaat gelukkig iets beter nu, ze spuugt niet meer en hoest ook wat minder. Test rs virus is negatief, sneltest kinkhoest ook. Artsen denken wel dat ze kinkhoest heeft ivm het verstikkende hoesten wat ze doet, saturatie die omlaag klapt steeds etc. Zelf denk ik niet dat ze kinkhoest heeft, maar ziek is geworden door mij. Ik heb een hardnekkige kou te pakken, hoest ook erg veel, nu nog steeds. Hopelijk morgen de uitslag van de bloedtest. Ik hoop van harte niet dat mijn kleine meisje de kinkhoest heeft... Sorry voor mijn ego bericht, maar heb nu ff niet de energie om op iedereen te reageren. Komt later wel! Groetjes, Hadassa
@chybou, ik heb wel gelezen dat ingevroren BV anders smaakt dan "verse". Wel balen dat ze het niet wil trouwens. @anoniempje, ik vind de slaapzakken zonder mouwen prettiger. Ik gebruik ze nu nog niet, maar bij mijn zoontje hield ik z'n shirtje aan en anders deed ik een romper met lange mouwen aan. @hadassa, leuk je hier te zien, maar wel jammer te lezen dat jullie in het ziekenhuis liggen. Ik hoop dat het gauw beter gaat met je meisje. Wanneer gaat de grote verhuizing gebeuren? Spannend hoor. Ik vond het een heel geregel toen we naar Zweden zijn verhuisd. Gisteravond heeft Sofie lang geclusterd en is daar blijkbaar vandaag de hele dag nog moe van geweest. Ze heeft lekker veel geslapen. Hopelijk slaapt ze vannacht ook nog goed, want ik ben hartstikke moe. Misschien een tip voor kindjes die niet van afdrogen houden (en voor koukleumpjes). Na het badderen droog ik Sofie snel af en daarna zet ik lekker de föhn aan en föhn ik de plooitjes goed droog. Ze vindt het heerlijk. Wel opletten dat het niet te heet wordt natuurlijk.
Hoi Hadassa, welkom bij dut clubje. Wat een verhaal over de gezondheid van he dochtertje. Kan begrijpen dit even van je af wil schrijven. Wat moet je je zorgen maken! Lijkt me ook heel moeilijk naarst de rest van je gezin. Ook wel heftig nu je nog aan het herstellen bent van een sectio. Heel veel sterkte! Even ego: vanmiddag ging ik met mijn schoonmoeder en Camille naar de supermarkt. Ik met de rolstoel en Camille in de kinderwagen. Is, toen ik een bocht wilde maken, de kinderwagen blijven hangen achter een los stuk tegel. Ik kon de wagen vanuit de rolstoel niet met één hand houden en hij is met Camille er in omgevallen. Ben me rot geschrokken! Gelukkig ging het niet hard en kon ik de wagen nog een beetje tegen houden. Camille is alleen maar naar de zijkant van de bak gerold. Ze had gelukkig niets! Ik wil niet denken aan wat er had kunnen gebeuren. Wat was ik, nadat ik Camille helemaal had nagekeken, overstuur! Wat voelde ik me schuldig, knullig, stom, slecht en onhandig.
@ chybou: jeetje wat zul je geschrokken zijn meis! Gelukkig is het goed afgelopen, maar toch een dikke knuffel voor jou! @ hadassa: jeetje wat heftig zeg! Heel veel sterkte voor jou en je ukkie, hopelijk knappen jullie snel op zodat jullie weer naar huis kunnen! Knuf! @ shaar: ben jaloers op je nachtrust! @ lycka: fijn he dat clusteren! Hopelijk kun je vannacht wat bijtanken! Hier ook sinds vanmiddag een clusterende baby, was al op maar nu helemaal! Vind t nu ook lastig wat te doen hoor met de nutriton. Kan onmogelijk bij iedere keer nu een papje maken. Heb niet eens bv over om een papje te maken, dan moet ik echt voeding uit d'r vriezer gaan halen. Hij heeft me echt leeggezogen nu. Hopelijk heeft hij nu voorlopig genoeg gehad en kan ik ff bijtukken
@ Shaarr, hij dronk vanavond 130 cc weg en hierna gaf hij nog geen mondje vol voeding terug. ! Dus denk wel dat het ook wat aan de verandering van voeding heeft gelegen, verder had ook hij een cluster dagje. Hij heeft alleen vandaag nog maar 1 x gepoept. Dus hou dat even in de gaten, maar verwacht dat er vannacht wel wat uitkomt En wat bloed aangaat tussen de afscheiding, dacht er eerst nog aan dat mijn ongesteldheid eraan kwam, maar heb al 5 dagen buikpijn zonder (buiten de bloed slierten om) bloedverlies. Maar vermoed niet dat het komt van het itniem zijn aangezien het afgelopen vrijdag begon, en ik zaterdag pas voor het eerst weer intiem was. Moet vrijdag naar de Gyn terug dus zal het dan even vragen. Zou idd ook wel door de ab kuur kunnen komen, Ik hou het in ieder geval goed in de gaten. Heb geen zin om weer dood ziek op de bank te liggen. Voelde me vandaag ook al minder en ben er dus echt als de dood voor dat het weer ''fout'' gaat. Bedankt voor het meedenken!!
@Shaarr: wat een lieve reactie! Wat ik er zo moeilijk aan vind is dat dit niet gebeurd zou zijn als ik niet in een rolstoel zat. Soms ben ik zo bang dat 'C.' hier last van heeft en dat het haar nadelig beïnvloed. Ik denk dat je dit helemaal moet herkennen. Ik ben zo lang bang geweest dat zo iets zou gebeuren. En idd. veel mensen in een rolstoel komen helemaal niet met een kinderwagen buiten. Ik heb dit vanaf het begin wel gedaan omdat ik leuke dingen met C. wil ondernemen, mijn zelfstandigheid wil behouden en vond (ook al was ik er nerveus over) dat het kon. Nu vraag ik me voorzichtig af of dit wel zo is. Kan dit wel? Of is het alleen maar onnodig gevaarlijk. Als dit zo is moet ik accepteren dat ik niet alleen met Camille en de kinderwagen naar buiten kan. Ik ga morgen samen met Lieve nog maar eens rustig buiten oefenen. Eens kijken hoe dat gaat en bepalen wat verstandig is om te doen. Ps: Ik ben gek op lijstjes! Dus snor hem maar weer eens op! Ps2: Ik ben ook zo dement! Gek wordt ik er van! Ps3: Vreetbuien. Nee, dat niet helemaal. Wel veel honger en ik ben tegenwoordig helemaal wild van boterhammen met chocoladehagelslag... Maf!
@chybou gelukkig is het goed afgelopen! @hadassa welkom. En heel veel beterschap voor jullie beiden. zal niet meevallen om in het ziekenhuis te blijven met je gezinnetje thuis. sterkte. Slaapzak van nijntje. ideaal. niet te dik. te koop bij v&d. Daaronder rompertje met korte mouwen en dun truitje/shirtje met lange mouwen.
Goedemorgen Hadassa Welkom hier! en ontzettend veel sterkte met je meisje! Hopelijk gaat het snel beter en mogen jullie weer lekker naar huis! Knuff Engeltje jeetje meis balen dat het weer ff tegen zat! Gelukkig kon je er goed overpraten met je mannetje! Goed dat je bij de ka ook alles eruit gegooid hebt! Enne begrijp je hoor met de voedingen zo dicht op elkaar doe ik ook geen papje... Sterkte meis en dikke knuff Chybou meis dat schrikken! GElukkig had C niks. Knuffel voor jou!! Hier lijkt het de goede kant op te gaan... Gisterochtend begonnen met de jbpm voor elke voeding. Het lijkt wel te helpen, hij is wat rustiger, minder pijn en slaapt meer. Nog wel bij mij, maar nu ook in de wandelwagen... kan hem er zelfs even in laten liggen als we weer thuis zijn . Gisteravond zat hij te 'kletsen' en te lachen, zo lief! Wel heeft hij zo nu en dan ff een huilmomentje en vooral als hij moe wordt. Vannacht kwam hij rond 1.18 (daarvoor ong. 20.15) en ergens rond 4.30 uur... toen heeft hij geen papje gehad, wel gespuugd en toch wat onrustig geslapen... hoewel hij mama voelde en het al snel goed was... Nu eerst maar de kids uit bed trommelen en dag opstarten.. straks ff boodschappen doen en met D. naar de kapper.
Goeiemorgen! jeetje chybou, datzal wel ff schrikken geweest zijn! maar goed dat je het toch doet hoor! enne mensen die lopen kunnen hem ook laten omvallen.. supermummy veel plezier bij de kapper! fijn dat het wat beter lijkt te gaan! hier gister weer een heel huilerig meisje, na de voeding van 21.30 was ze dan eindlijk vertrokken naar dromenland. pf verder kennisgemaakt met een gastouder, en wat een leukgezin is dat! veeeeeeel beter dan die vorige nou hopelijk gaat het vandaag wel goed met mn meid...
Aaarghhh!!! Geloof dat ik ongesteld ben, bah!! Aan de andere kant komt t goed uit want moet vandaag naar de gyn. Zit alleen nog zo in dubio, spiraaltje of toch de nuvaring weer? Denk dat ik maar voor de laatste ga. Hij beviel wel en je weet dan tenminste wanneer je weer ongi moet worden Quinten had gisteravond natuurlijk geclusterd en om 20.30 voor t laatst op. Nou hij kwam pas weer om 2.30, erg fijn! Daarna wel om 5.30 alweer en ik geloof dat t nu ook niet do lang meer gaat duren. Het lijkt er trouwens wel op dat m'n linkerborst ineens minder voeding produceert, is goed te zien nu ik vaker kolf. Hopelijk gaat dat snel omhoog weer. @ chybou: meis wat jou nu overkomen is gebeurd ook echt bij mensen die niet in een rolstoel zitten hoor! Ik heb t al zo vaak gehoord op mijn werk! Weet niet of je een 3 of 4 wieler hebt? Ik heb expres voor een 4 wieler gekozen omdat ik dus zo vaak hoor dat t met de 3 wielers misgaat. En dementie? Pfff hou op schei uit! Het is dat m'n hoofd aan m'n lichaam vastzit, maar anders zou ik hem echt af en toe vergeten hoor! @ SM: wat fijn dat t zo goed gaat zeg! Hopelijk werkt de jhbpm toch echt! Merk hier ook echt wel verschil, dus t moet gewoon goed komen met onze ukkepukken! En thnx voor je lieve woorden! Jij ook een hele dikke knuf!!! @ Sammie: fijn dat dit gastgezin een stuk beter was! Je gevoel moet gewoon echt goedzitten!
Engeltje hier van de week ook al ongi geworden... blehhh!! Ongelovelijk snel! Bij de 2 andere was het na een maand of 2 ook al en nu was het paar dagen geleden ineens begonnen bahhh! Enne t lijkt er idd op dat het werkt... Heb nu ook de schommelstoel en is ook een suces! Hij ligt lekker rond te kijken terwijl hij heen en weer schommelt