Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poeh wat wordt er weer veel geschreven!

@hadassa, welkom! En wat een heftig verhaal! Hoop dat het snel beter net haar gaat

@chybou, wat naar voor je dat het gebeurt is, kan me voorstellen dat je flink baalt! Toch vind ik het super hoe je het allemaal doet, en ik hoop dat dit voor jou geen reden is om niet meer alleen de deur uit te gaan..dat zou zonde zijn! Dikke knuffel

@engeltje ik vind het ook fijner als je weet wanneer je ongi wordt en
    Dat je het eventueel kan overslaan ;)

@sammie wat leuk dat het gastgezinnen goed is bevallen!

@shaar he wat vervelend de griep vor zon kleintje!beterschap voor d'r en sterkte voor jou!

@theertje wat leuk die chemie, lijkt me echt schattig on te zien!!

@ pleuni hiertegen verstand van voeding. Wel fijn dat V het zo goed doet!

@maia heel herkenbaar dat het ene keer goed gaat met slapen andere x wat minder. Het zal wel komen denk ik dan

@ lycka ook al zo goed gegroeid fijn hoor :)

@ syrse balen dat je ff geen zin hebt in het werken. Ik heb zelf geen ervaring als zzper maar ik huur ze als recruitment wel vaak in. Zitten toch ook wel veel voordelen aan toch?ken wel alleen de NL regels. Maar kan me voorstellen dat je er op dit moment even genoeg van hebt. Succes!!

@sm balen zeg zon dag dat alles mis gaat, dikke knuffel voor jou!!

@hier, de nacht ging weer goed en vanochtend naar het cb geweest. Ons meisje is 700gram gegroeid! **trots** :D de lengte bleef wat achter maar ze dacht dat er in het ziekenhuis niet goed gemeten is, 0.3cm gegroeid. Verder medicijnen voor de reflux gekregen,kan ik via de huisarts krijgen,nexium geloof ik. Iemand ervaring mee?
    Verder deed ze het super. Wel over 4 weekjes een echo laten maken van de heupjes,mijn zus had namelijk heupdysplasie.

Daarna zijn we net z'n tweetjes naar België gereden naar de primark,blijft toch een leuke winkel met die prijzen. ;)
    Dit was de eerste keer dat ik allen met haar en de auto ben weggeweest. Het ging allemaal erg goed,even in een lunchroom gevoed,en weer verder gewinkeld heerlijk! Daarn was ik bekaf en hebben we thuis samen een dutje gedaan!
    Vanavond weer visite dus ga nu snel even opruimen en eten komen,L slaapt nog even lekker door!

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik ben het thuiszitten ook behoorlijk zat. M'n wereldje wordt echt klein.
    Ik hoop zaterdag even naar de stad te kunnen, maar zie wel op tegen het openbaar voeden.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ lycka,
    Ik zag de eerste keer ook wel op tegen het voeden in openbaar. Maar aangezien ik niet iemnd ben die graag thuis ziten er graag op uit ga heb ik t toch gedaan. Eerst met manlief op pad, toen met een vriendin en nu durf ik ook alleen weg te gaan en dus alleen ergens wat te gaan drinken om vervolgens ook even te voeden

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik plan het altijd zo dat ze niet hoeft te eten..

5. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @ukkie, ik moet het ook gewoon gaan doen. Ik ga ook eerst met een vriendin.

@shaarr, op kamertemperatuur is het 5 uur houdbaar, dus dat zou ook nog kunnen.

@sammie, het is al een uur rijden naar de stad (ik woon in de middle of nowhere), dus dat gaat niet lukken ben ik bang.

6. Maia

Maia Niet meer actief

@ukkie: nexium heb ik wel goede verhalen over gehoord, hoop dat het gaat helpen voor jullie kleintje!

@SM: vervelend dit soort daagjes. hopelijk gaat het morgen weer beter.

@voeden in openbaar: oké, ik heb maar 1,5-2 weken bv gegeven, maar daar had ik geen moeite mee. Met Fleur ook niet trouwens, toen heb ik 2 mnd. gegeven. Als iemand er moeite mee heeft, hebben ze pech had ik altijd maar, maar heb er toen nooit commentaar over gehad en die ene keer dat ik Tim in een restaurant heb gevoed deden ze er ook niet moeilijk over.

nou hier ging het vandaag redelijk, tot daarnet. Hij wilde na de voeding van half 4 niet gaan slapen, maar dat kwam denk ik doordat ik bezoek had van mijn personeelsmanager en hij precies toen wilde drinken, lekker bij me in slaap viel terwijl ik met haar aan het praten was, toen wat krampjes kreeg enz... hij viel na 30 minuutjes (met laten huilen en er steeds heengaan) wel in slaap, maar sliep maar 45 minuten. nu was het daardoor inmiddels weer tijd voor de volgende voeding maar daarna kreeg hij ook weer krampjes ofzo dus hij heeft een tijd bij manlief gelegen (en gehuild) en die heeft hem net in bed gelegd maar het gaat nog niet van harte.

verder ben ik wel blij, want we krijgen op ons werk een nieuw rooster en ik had vorige week de mijne thuisgestuurd gekregen. maar ik was er op een paar punten niet blij mee, maar heb door m'n verlof alle ontwikkelingen gemist. maar m'n personeelsmanger belde vorige week er al over, dus die kwam vandaag langs en was heel relaxed met het omzetten van die knelpunten (iedereen die elke zaterdag werkt gaat 1x in de 2 weken werken en dan die overige 'dag' wordt ergens anders ingevuld). Ik ga waarschijnlijk deels ouderschapsverlof opnemen of toch elke zaterdag, want ik kon het niet rondkrijgen met m'n kinderopvang (qua kosten dan, zou dan 1 dag in de week extra opvang moeten regelen voor effectief 1 ochtend in de 2 weken, is veels te duur) maar dat hoeft dus niet. prima gesprek dus en ben helemaal blij :)

7. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Hoi iedereen,

Ik ga afscheid van jullie nemen.. Ik kan het niet bij houden..
    Ik heb constant last van borstontstekingen, lig meer op bed dan dat ik op ben.

Iedereen heel veel plezier met jullie kleintjes!!!

Groetjes Godinn en Fer.re

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaar: Wat lees ik nu? Is J. ziek. Hé wat naar en sneu! Je zou toch willen dat dit nog even weg gebleven was (tot ze een jaar of 18 is of zo...) Heel veel sterkte en succes. Hopelijk kan ze lekker gaan slapen en is het heel snel over.
    Met één hand typen ken ik, dat schiet echt niet op!
    @Pleuni: Fijn dat de JBPM zo goed werkt en ruim 200 gram groeien in een paar dagen? Amai! :D Wat geef je je zoontje? :p
    Heerlijk hé een ochtendje voor jezelf.
    @Theertje: Leuk om te lezen over de chemie tussen jouw kinderen. Klinkt echt heel schattig!
    @Hadassa: Jammer dat jullie nog niet naar huis konden. Ik hoop dat dit snel gaat lukken. *duimt*
    Ik ben ongelukkig ten val ben gekomen met een patiënt (ben/was verpleegkundige). Dit was samen met mijn rug afwijking een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden wat er toe leidde dat ik nu voor buitenshuis gebruik moet maken van mijn rolstoel.
    Heb gelukkig wel zo'n lekker sportief karretje hoor! ;)
    @Engeltje: Wat netjes dat jouw ziekenhuis alles zo goed controleert. Ik moest zelf vragen om hb te prikken en bloeddruk te meten. Wond/litteken hebben ze helemaal niet bekeken. Over een controle voordat ik weer zwanger zou worden is ook niet gesproken. Wel is gezegd dat ik beter niet binnen een jaar weer zwanger kon worden. Maar dat is geloof ik bij een normale bevalling ook zo.
    Heb je het nog over de periode na de KS gehad toen het even niet zo lekker ging met je kleine. Je schreef laatst dat dit je toch wel een beetje dwars zat.
    @Maia: Fijn dat er progressie in het naar bed gaan van Tim lijkt te zitten. Vind het knap hoor dat je het een half uur / uur geeft. Ik kan het amper een kwartier volhouden.
    @Syrse: Ik ga denk ik maar verhuizen! Leerkrachten een half jaar! vrij? Wat een verschil! Hoewel... Ik ben door de zomervakantie al vanaf (zwangerschap)week 28 vrij en hoef pas na de kerstvakantie te beginnen. Dat zijn ook zo'n 26 weken, dus een half jaar vrij... Maar daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben (Lijkt wel als of ik het er even in aan het wrijven ben...)
    Wilde even reageren op de kleine niet meenemen omdat het pijnlijk is voor het stel waarbij IVF1 niet gelukt is. Dat is lief dat je er rekening mee houd, maar misschien niet helemaal terecht. Ik ben zelf zwanger geworden van ICSI ronde 3. De periode dat het niet lukte om zwanger te worden was heel erg rot. Maar ik nam het andere mensen nooit kwalijk als zij hun kindje meenamen. Ik kon daar juist ook wel van genieten. Dat stond voor mij echt los van elkaar.
    Babytjes zijn overal om je heen. En omdat je er nog eens extra mee bezig bent zie je ze ook overal. Nu kan jij wel rekening houden met deze vrienden, maar hen beschermen tegen pijn(wat je dus eigenlijk doet door je kindje niet mee te nemen) kan je niet.
    Ik vind niet dat je kan verwachten dat als jij in een vruchtbaarheids traject zit andere mensen hun baby maar thuis laten om jou niet te kwetsen.
    Misschien moet je het er eens met hen over hebben?
    @SM: Dikke knuf voor de baaldag...
    @Ukkie: Wow! Die kleine van jou is mooi gegroeid! Gaaf! Kan me voorstellen dat je trots bent. Hebben ze bij het CB gevraagd of je slagroom geeft (schijnt zo'n standaard BV grapje te zijn)
    @Baileyy: Hier thuiszitten ook zat hoor! Ik zie ook op tegen het voeden in het openbaar. Plan het tot nu toe zo dat ik of niet hoef te voeden of een flesje afgekolfde melk bij me heb. Kolven geeft ook een bepaalde vrijheid.
    Zo kan je op een dag dat je partner thuis is eens even lekker iets voor jezelf buiten de deur gaan doen.
    @Lycka: 'Even' naar de stad zit er voor jou niet in. Ik herken dat wel hoor, dat kleine wereldje. Krijg weer zin om te gaan werken. Even wat anders doen dan thuis zitten en mama zijn. Ik kijk momenteel al uit naar het uitje naar de supermarkt... ;)
    @Godinn: Jammer dat je afscheid neemt. Maar dat hoeft toch niet? ZP is geen verplichting! Je kan schrijven wanneer je zin en tijd hebt. Lukt dat een tijdje niet dan is dat toch niet erg?
    Wat vervelend dat je nu al weer borstontsteking hebt. Het zit ook niet mee hé?
    Een hele dikke knuffel voor jou en ook voor F.erre.

@All: Lief jullie reacties op mijn 'kinderwagenongelukje'. Kreeg er hier en daar echt een brok van in mijn keel.
    Ben gewoon onzeker als het om de combinatie handicap en kindje aan komt. Ik wil niet onder doen voor andere ouders en het minstens net zo goed doen. Dan drukt zo'n situatie als gisteren mij wel even met de neus op de feiten. En dat is even hard.
    Maar jullie reacties deden me echt goed!
    Het is goed om te horen dat er bij andere mensen ook wel eens iets mis gaat.

Ongesteld: Nu al? Ook meiden die BV geven las ik. Dacht dat het daardoor even weg bleef. Heb sinds gisteren een beetje zo'n ongi gevoel. Maar heb dit toen weggewuifd met het idee dat dit nog niet kon.
    Zal de tampons maar weer in mijn tas stoppen dan.
    Bah! Ben net een beetje van het vloeien af.
    Regeldagje: Geloof dat C. wat meer nodig begint te krijgen. Heb gisteren en ere gisteren af en toe ook de tweede borst aangeboden en ze dronk toen lekker verder.
    Vandaag en ook vannacht komt ze om de 2 a 3 uur. Ook heeft ze een beetje een huildagje.
    Lang leve de draagdoek!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Een flesje gekolfde melk is ideaal om mee te nemen! Is 5-10 uur houdbaar en je hoeft het niet op te warmen. Je kunt het gewoon zo geven. Wel een tip: zorg dat je fles heel goed dicht is. Ik heb er zo'n tussenstukje voor die je tussen de melk en de speen kunt doen zodat hij echt dicht is en dan ook nog een dop erop. Anders heb je overal borstvoeding in je luiertas.

Ik krijg het hier echt niet bijgelezen, zit ook nog op een hele drukke FB groep namelijk. Morgen hebben we meeting :) Maar ik meld me wel zo nu en dan hier en mocht ik iets lezen waar ik iets zinnigs over te zeggen heb (of dat denk hahaha) dan meld ik me wel :D

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ff snel, Moet gaan slapen na een lange ziekenhuis dag....

Jammer Nuage... Ik snap het wel... Maar vind echt gewoon jammer. Mis Cin nl. Ook al...

11. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Hier ook ongesteld! Het is nog niet helemaal doorgezet, maar komt dus wel opgang, verlies alleen nog wel de rare helder rode slierten ertussen door.

@ Chybou, logisch dat je, je dood schrok! Maar meis, daar kan jij toch niks aan doen! Der hoort ook geen tegel los te liggen! Je moet je niet tegen laten houden en het gewoon nog eens proberen! Je geniet er zo van om erop uit te gaan met de kleine en dat moet je ook zeker blijven doen!

@ Anoniempje, Gezellig, ik zal mijn naam ook pb'en voor facebook :)

@ Shaarr, O wat sneu!! Hopelijk word ze snel beter, en begrijpelijk dat je er wat minder bent, je kleine meisje heeft je nodig! Succes meis!

@ Hadassaa, wat vervelend dat het nog niet lukte en jullie nog moeten blijven! Duim voor je dat het snel beter gaat en je lekker thuis kan genieten van je gezinnetje! Geniet van je meisje meid!!

@ Maia, wat fijn dat het zo opgelost kon worden met werk/rooster!

@ Godinn, wat jammer! Hoop dat de borstontstekingen snel stoppen! En veel succes met je gezinnetje! Het gaat je goed!

@ Tampons, mag je tijdens je eerste ongesteldheid gewoon weer tampons gebruiken? want als dat zo is ga ik meteen weer een aantal inslaan!

@ Nuage, wat leuk een meeting! Veel plezier!!

D.ean heeft ook een slechte dag.. Gisteren heeft hij geclusterd, en vandaag heeft hij ineens niet meer genoeg aan om de 4uur 130cc en de laatste voeding 165cc hij bleef maar huilen en huilen na de fles van 165 cc en dit waren geen darmkrampjes.. Ben benieuwd hoe het morgen gaat en als het zo blijft ga ik toch maar even contact opnemen met de Ha, Verder was vandaag de laatste dag dat ik van week 1 de Gentiaan violet mocht geven, maar zag net nog een stukje spruw zitten.. :( Ben zo bang dat het weer opnieuw begint!! Daarnet na het badje schrok ik me dood! Ik ging door mijn rug en mijn moeder stond gelukkig al met haar handen onder D.ean anders was hij zo gevallen en meneer schreeuwde het even uit van de schrik! Voel me zo ongelovelijk schuldig naar hem toe!! Krijg er nog tranen van in mijn ogen! Hoop dat mijn rug snel beter word want zo gaat het nog eens echt fout ben ik bang :'( Nou ik ga slapen aangezien ik morgen vroeg op moet om naar de gyn te gaan..

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Op FB is het makkelijker bijhouden voor me dus vooral op de FB groep plaatsen Hadassa :)

13. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @fb.. Zal morgen even kijken of ik toe kan voegen, als het me niet lukt wil iemand anders dat misschien doen?

@godinn.. Vervelend zeg die borstonstekingen! Hopelijk ben je er snel vanaf!

@Hier.. Tyd voor voeding kwartier geleden krijste hy, dekentje goed en hy sliep weer. Maar terwijl ik dit typ hoor ik hem jengelen. Zit nu wel mooi bijna 5 uur tussen voeding, hiephoi :D

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Godinn tis niet erg meis, neem je tijd!! Hopelijk ben je gauw van je borstontstekingaf! Geniet lekker van je kleintje!!

Chybou lange lijst :p! Enn thnxx!

Voeding: hier laat meneer er ook 5 uur tussen, maar vanaf een uur of 7/8 tot 12/1 uur... dus hopelijk kunnen we dat beetje verplaatsen naar de nacht ofzo.

Hier redelijk geslapen, wederom 5 uur tussen gehad, maar ja ik slaap natuurlijk niet zo vroeg. Ook heeft hij wat meer naast me gelegen vannacht, eerst wel tijdje op zijn buik (niet helemaal, bijna haha). Laatste ochtendje vroeg op, tenminste met de wekker dan. Zometeen kids naar school brengen met opa, boodschapjes doen en dan gaat hij vandaag ook spullen halen voor t muurtje :)!

Gister kolf binnen gekregen, tis wel een fijne kolf... net 1 borst 90cc gekolfd, dus wel netjes!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ godinn: he meis toch wat naar van je borstontstekingen en wat jammer dat je hier weg gaat. Maar geniet maar lekker van je ukkie en hopelijk knap je snel op! Dikke knuf!

@ nuvaring: ik ga t nog maar een keer navragen dan, maar heb er zowel bij de Vk, als bij de gyn en bij de apotheek naar gevraagd of t kan met bv en volgens hun was het dus geen probleem!

@ Fb: heb ik niet !

@ shaar: sterkte met je meisje!

@ chybou: nee heb t er niet meer over gehad, teveel andere dingen om over te praten gehad. Ga denk ik gewoon een klachtenbrief schrijven...

Later meer, etenstijd ;)

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Kom ik weer met een vraag :D

Hoe laat krijgen jullie kindjes de laatste voeding? Ik moet J nu elke nacht om 00:00 wakker maken voor de laatste fles. Die daarvoor heeft hij om 20:00 gehad. Zouden jullie de fles van 00:00 eerst weglaten als hij zelf niet wakker word? Ben bang dat hij dan snachts weer 2 keer gaat komen, terwijl het nu:
    20:00
    24:00
    04:00
    08:00 is

Omdat er elke keer tegen ons werd gezegd dat we overdag 3-4 uur ertussen moeten laten.

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ voedingen , ik lees hier allemaal 4-5 uur tussen de voedingen... L drinkt overdag +/- om de 2a3 uur en snachts komt ze 1x. Is dit wel goed? De tijden kunnen nog wel eens afwijken (ik voed op verzoek dus dit is een beetje een gemiddelde)

Is dit wel goed voor haar termijn? Doorslapen zonder een voeding heeft ze dan ook nog nooit gedaan..

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Jeetje wat gaan jullie snel zeg!

Ik heb een mega probleem, Saar pakt de fles plotseling niet meer! En vanavond hebben mijn man en ik een etentje van zijn werk. Hoop maar dat ze hem bij mijn ouders wel pakt. Heb al de speen op de aventfles vervangen voor een nummer 2, difraxfles geprobeerd en zelfs de medela calma gekocht (wat een klote ding is dat, hebben jullie dat gat gezien waar de melk uit moet komen?! :$). Dus als er iemand nog tips heeft, graag!

Gisteren heeft ze haar prikjes gehad, dus nu heeft mevrouwtje koorts 38.9, is ook wel huileriger en slaperiger dan normaal. Zoonlief heeft keelpijn en is niet helemaal fit en was vanmorgen erg vroeg wakker voor zijn doen, 09.00u. Zit dus met 2 huilerige kinderen vandaag en kan niet naar buiten door de regen. Ben blij als het avond is en ik er even tussen uit kan!

Verder heeft Saar de laatste dagen krampjes van ongeveer 23.00-00.30u erna slaapt ze gelukkig goed door.

Zo dit was even mijn ego bericht, ga nu een hoop lezen en maar gelijk een tabblad ernaast openen om te reageren, loop erg achter!:)

19. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ok, zal mijn best doen ;)

20. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! of middag alweer bijna :)
    hier gaan de nachten best goed. de voeding rond 11 uur kunnen we hem zo wegleggen en die van in de nacht eigenlijk ook. In elk geval de afgelopen 2 dagen ;) is altijd afwachten wat de volgende nacht weer brengt ;) de dagen gaan niet slecht, maar na de ochtendvoeding wil hij niet slapen, al merk ik wel dat hij moe is. maar lekker douchen e.d. helpt en heb hem net gevoed en eigenlijk snel na de voeding in zijn bedje gelegd en daar ligt hij alweer 45 minuten ongeveer. en wat de middag brengt zien we straks wel. maar ik begin steeds positiever te worden, hij rust goed uit en ik heb ook langzaam wat meer tijd voor mezelf en om dingen te doen in het huishouden enzovoorts en dat is ook wel fijn want voordat we met de nutriton begonnen zat ik er aardig doorheen met het niet slapen en het urenlange huilen van hem.

@godinn: vervelend van je borstontstekingen zeg. veel sterkte en laat nog eens iets van je horen?

@miepkip: hopelijk gaat vandaag beter!

@anoniempje: hier wisselt het nog heel erg, maar meestal is de laatste fles ergens tussen 11 en 1, ik maak hem nog niet wakker voor een laatste fles, dat wil ik pas gaan doen als er meer ritme in zit. Overdag laat ik r maximaal 4 uur tussen, maar is vaker 3/3,5 uur hoor.

@ukkie: als je op verzoek voed is dat helemaal prima, met flesvoeding zit er snel langere tijd tussen de voedingen omdat kunstvoeding meer verzadigd en borstvoeding lichter is. dus dat klopt best hoor dat er nog 2-3 uur tussen zit bij jou.

@cin: jeetje wat vervelend dat ze de fles niet meer pakt. hopelijk bij andere mensen wel gewoon, hoor je soms wel dat ze het thuis niet doen maar als iemand anders de fles geeft het wel gaat. vervelend.

Deel Deze Pagina