Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Shaarr, als ze zelf niet komt voor meer en ze heeft min. 6 volle plasluiers op een dag en ze weegt genoeg hoef je, je geen zorgen te maken. Misschien is het een optie om die 30cc flesjes water samen te voegen met de voeding? Dus 2x 150cc+5 geven en dan 2 flesjes van 30cc water weglaten? En het kan trouwens ook komen doordat ze ziekjes is. Misschien dat zodra ze beter is wel weer meer wil drinken. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken. En anders ga je aankomende week toch even langs op het Cb om te kijken hoeveel ze is aangekomen etc.. En als je het echt niet vertrouwd moet je gewoon naar het Cb, Ka etc. bellen. Beter 1x te vaak dan niet.

Nou wat ben ik toch kwaad! Ze proberen me gewoon af te schepen bij het Zkh!! Na flink wat gezegt te hebben, aantal keer mijn klachten te hebben beschreven mag ik dan eindelijk op controle komen bij de Anesthesist. ben benieuwd wat eruit komt. Moet aankomende dinsdag langskomen om 13.15, moet daarvoor nog wel langs de fysio om 09.15. Dus moet morgen even oppas regelen die van 12.30 tot 15.30 kan oppassen (mijn moeder is om 15.30 klaar met werken en kan dan D.ean ophalen)

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ohh grrr eventjes kwaad hier. Vanmorgen de puckababy Piep rond half 10 naar p.renatal gebracht (was kapot). Ze zouden hem maken en rond eind van de middag zou het klaar zijn. Mijn man belt net omdat ze maar niet belden en onbeschoft dat ze waren aan de telefoon. Doek was inmiddels nog steeds niet klaar grrr

3. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Wauw wat kletsen jullie veel.
    Ik kan het helaas ook niet bijhouden.

Ik zit hier niet dagelijks.
    Mensen die op FB verder willen kletsen, graag een persoonlijk berichtje dan voeg ik je toe.
    Is leuker: zie je elkaar ook dmv de foto's. :D

4. Maia

Maia Niet meer actief

@voeding: net als shaar voeden wij ook niet op verzoek, of in elk geval, als hij met 3 uur komt mag hij drinken, maar ik laat er niet korter tussen zitten en na 4 uur maak ik hem wakker omdat net als bij J. van Shaarr hij blijft komen voor voeding. Maar inmiddels is hij eraan gewend geraakt.

@gewicht en fv: op zich kun je inderdaad het pak volgen, maar als je zoals ik een stevige baby hebt die dus nu al over de 5 kg is en dus een bepaalde hoeveelheid mag hebben wordt dat niet aangeraden. ik mag wel 5x150 aanbieden, ik zou met zijn gewicht zelfs 5x180 mogen aanbieden, maar dan krijg je er teveel uren tussen zitten en daar is hij eigenlijk nog te jong voor volgens de ka. iets met ontwikkeling van de hersentjes. meeste baby's zijn als ze de 5 kg halen ietsjes ouder natuurlijk. dus wij bieden nog 120.
    Dus shaar, maak je geen zorgen, als ze geen behoefte heeft aan meer nog niet doen, je merkt vanzelf wanneer die behoefte er is.

@chybou: goed dat je er gewoon opuit gaat! moet je echt doen hoor!

@baileyy: waarom is het geen lekker weer om naar buiten te gaan? ik heb Tim vanmiddag ook in de wagen gelegd, regenkap erover, mezelf warm ingepakt en ben een rondje gaan lopen. ging prima, had hem gewoon goed ingepakt (iets te zelfs want hij zweette helemaal toen ik hem eruit haalde). Was heerlijk! paraplu mee maar die was uiteindelijk niet nodig, klein beetje miezerregen gehad, meer niet.

@miepkip: gaat goed dus met het ziekenhuis :( goed dat je op je strepen staat.

nou hier ging het vanochtend niet geweldig, maar na de voeding heeft hij heerlijk geslapen. vanmiddag gevoed en het ging wel aardig, stuk met hem wezen wandelen, maar op een gegeven moment werd hij wakker en huilen huilen. Dus naar huis, daar wilde hij ook niet slapen, hand op zijn hoofd werd hij rustig van dus een hele tijd zo gestaan, maar echt slapen wilde hij niet. toen een doekje over zijn ogen gelegd en speentje in zijn mond en hij was binnen een minuut vertrokken. vind het wel eng, en ben al tig keer gaan kijken en heb het doekje inmiddels weggelegd nu hij slaapt, dus ben nu op internet maar ervaringen gaan lezen maar het werkte wel.

5. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Zo moest flink bijlezen. Even ego reactie, ben doodop en heb knallende koppijn. V is hele dag (incl afgelopen nacht) al 'lastig'; veel huilen en haast niet te troosten. Vl is aan zijn ogen gelaserd vandaag dus die kan ook niet zo veel. :)
    Vanavond maar vroeg naar bed.

6. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    @voeding...hier zoals Maia en Shaarr.. Niet op verzoek, maar tussen de 3-4 uur. J slaapt in de puckababy super goed. Maar omdat P.renatal zich niet aan de afspraken hield was hij niet op tijd hier helaas. J mag uiterlijk 20:00 zn voeding dus ik mag hem straks wakker maken ben ik bang. Wil liever niet langer dan 4 uur ertussen overdag. Hopelijk slaapt hij daarna lekker door. We zullen eens zien hoe hij het vannacht doet.

@pleuni,, vervelend die hoofdpijn. En moe zijn breekt ontzettend op! Herkennen we hier allemaal wel ;)
    Wel lastig dat je man op het moment niet zoveel kan overnemen.

@fb.. ik weet niet zo goed hoe ik moet toevoegen, dus misschien kan iemand anders dat doen??

@miepkip.. goed dat je zo op je strepen staat!!

7. Maia

Maia Niet meer actief

@pleuni: vervelend die hoofdpijn! dikke knuffel ook!

@fb: ik zit bij de oktobermamagroep dus wie ook lid wil worden mag ook mij een pb sturen met je fb-naam.

nou ik zit aan m'n eerste wijntje sinds de bevalling (eigenlijk sinds een jaar nu ik erover nadenk)... denk dat het er maar bij 1 blijft en manlief heeft beloofd dat hij Tim doet want ik weet niet hoe hij verder gaat vallen ;)

8. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    T voelt nu al een beetje raar dat dit de laatste voeding gaat zijn vanavond. :)
    Ben benieuwd wanneer hij weer komt vannacht, maar voor mijn gevoel is het zo vroeg de laatste fles :p

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    BV Kleding @Cin is dat niet lastig dan een blote buik. Heb het net thuis even getest. Ik vond t toch wel wat bloot. En idd zo'n bv hemdje vond ik ook lastig met flapje.
    Vind ik met die bh's ook. Heb nog steeds geen fijne bh gevonden.

Voeden op verzoek Hier al sinds 4 uur vanmiddag heeel veel verzoek, ieder uur. En hij drinkt zo onrustig. Aanhappen, loslaten, boos worden, worstelen.
    Is dat alleen bij mij zo vaak?

Wanneer kolven jullie af dan? Ik moet dat echt eens gaan doen nu om te oefenen. Maarja m'n borst is al zoveel bezet.. Haha

En hebben jullie al meer ritme? Hier nog steeds niet. Zit nog steeds veel met hem op schoot en dan valt hij in slaap.

Merk dat ik op ben door het huilen van die kleine. Komt m'n vriend thuis, die begint dan ook ff. Pff wordt er niet gezelliger op.

@Miepkip Wat balen van je rug!! Hoop dat je met de anesthesist wat verder komt!

@Maia Hier was het echt flink regenen hoor. Niet te doen met regenkap. Nouja hij ligt dan wel droog maar ik niet ;)
    Een doekje over de ogen liggen helpt dat? Of heb je dan gewoon getest?

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Baileyy, hier ook een kindje dat de hele avond clustert. Nu is m'n man bezig met een flesje afgekolfde melk, maar normaal zit ik de hele avond met haar aan de borst. En dan idd ook heel onrustig. Soms wel tot één uur 's nachts.
    Kolven doe ik 's morgens en eventueel 's nachts, dan is de produktie het hoogst. En dan kan mijn man dat 's avonds in een flesje geven en hebben mijn boobs even rust.
    Ritme, ja 's avonds clusteren en 's morgens lang slapen. Maar nog geen vaste tijden hoor. En de ene dag wil ze vaker drinken dan de andere.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @bv kleding hier wat basic truitjes (zwart en wit) bij de H&M gehaald. Deze vind ik erg fijn. Heb ze zowel met korte als lange mouw en doe die dan vaak onder een vestje. Zo is niet je hele borst bloot echt alleen je tepel. Snachts gewoon piama omhoog :D

@bailey hier ook vaak het verzoek ;) ook vanaf 16.00 uur ongeveer. En dan ligt ze weer even op m'n borst te slapen en begint dan uit het niets te schreeuwen (schrik me kapot) en dan weer happen.. Heel apart! Heb er wel een zere tepel van..!

@kolven doe ik wanneer ik daar tijd voor heb. Soms in de ochtend anders de avond als ml weer thuis is.

@maia hoe smaakte het wijntje?:D ik drink geregeld weer een half wij tje bij het avondeten,heerlijk! (Maar komen wel harder aan dan voor de zwangerschap;))

@pleuni sterkte met de hoofdpijn,lekker op tijd naar bed en hopen dat er morgen weg is!

@miepkip irritant dat je niet serieus wordt genomen,kom maar goed voor jezelf op!

@ongesteld: hier nog aan het vloeien,wat trouwens wel flink minder wordt..

Hier vandaag een hangsag gehad. Hebben een erg druk weekend voor de boeg dus had vandaag niks gepland. Uitgeslapen te 11.00 uur. Smiddags wat papieren kunnen uitzoeken, L liet zich makkelijk in d'r wiegje leggen. Alleen vanaf 16.00 ging het minder. Veel huilen veel willen drinken en m'n meisje is haar sten bijna kwijt omdat ze echt schreeuwt als ze huilt. Klinkt heel zielig met zon hees stemmetje :(

Morgen komt m'n vader weer met drie tantes dus hoop dat ze dan iets beter in haar vel zit! Zondag komt mijn oma voor het eerst,woont 350km verder en is 87 dus komt niet zovaak. Heb er wel zin in ben zo benieuwd wat ze van L vindt :D

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    @Lycka en Ukkie Bij jullie is t dus herkenbaar! Fijn, dacht al dat t hier een uitzondering was. Word ik onzeker van.
    Schrikken hè Ukkie dat huilen uit t niets. Dat is hier ook.
    En dan wil hij vaak niet eens meteen drinken.

@ Kolven Wanneer je tijd hebt kolven? Breng je dan de productie niet in de war? Ik ga t morgen proberen. Is m'n vriend er tenminste ook, kan ik even rustig ervoor gaan zitten.

@ bv kleding Hier bij de H&m hebben ze die niet. Op internet zijn ze vaak uitverkocht.

@ukkie Heerlijk uitslapen!! Zou ik ook wek willen, maar na half 8 kan ik m niet meer in zijn wiegje leggen en begint t allemaal. Vandaag was het wel heel erg. Heb zo'n hoofdpijn.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Wat kolven betreft nog niet gemerkt dat m'n productie anders is.. Ik kolf ook niet iedere dag en geloof ik ook niet zoveel als de rest hier.+/- 150cc

Uitslapen lukt ook niet als ik r in de wieg terug leg, maar ik had in bed gevoed en daar viel ze bij in slaap. Heb r toen maar op m'n buik laten liggen en viel zelf in slaap :)

14. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Uitslapen doet Sofie wel, maar mijn kleutertje helaas niet. Zeker niet op de dagen dat hij zijn schoen mag zetten.

Ik heb vanmorgen 60ml gekolfd en ze heeft net maar 30ml gedronken en heeft de hele avond liggen slapen ipv clusteren, heerlijk. Ik hoop dat ze vannacht ook goed slaapt.

BV kleding is hier ook nergens in de winkels te krijgen, moet alles online bestellen.

15. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Handig, de helft van de babyfoon :p maar ik moet zeggen; als ik alleen ben staat dat ding niet aan. Hopelijk slaapt je meid snel!

@h&m.. Hier dan geen hempjes nodig, maar idd online is alles zo uitverkocht! En ik vond dat setje met dat broekje en rendier mutsje zo leuk hihi..

@hier.. Doodmoe. Hy krijste om 00:00. Ik denk ZUCHt haha, maar ml even speen erin om alles te pakken en hy sliep weer. Tot 02:00, dus net de fles gehad. Ben benieuwd wnr hy weer komt :)

16. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: knuffel, helpt hij wel een beetje mee je vriend? en vervelend dat hij zoveel huilt, dat was hier ook het geval maar hier had het te maken met de reflux en dat hij pijn had. nu is dat beter. maar jij geeft bv he, heb je het al eens besproken met het cb?

@ukkie: hij was heerlijk, was alleen na een half wijntje al aardig teut ;) ben het echt niet meer gewend.
    dus manlief heeft de avondvoeding en de eerste nachtvoeding gedaan, was wel fijn.

@uitslapen: ach, dat woord ken ik al 3 jaar niet meer ;) hier stuiterde er ook een klein meisje haar bed uit om in haar schoen te kijken.

@shaar: lekker handig, de helft van de babyfoon ;) en hopelijk word je niet ziek.

nou, hier ging het redelijk, tot zojuist, hij werd wakker en het is nu al een half uur huilen, hij had een volle luier en wat krampjes. manlief is nu met hem bezig, ik hou Fleur bezig.

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Shaar hopelijk wordt je niet ziek meis! En niet zo slim dehelft van de babyfoon meenemen hihih!

Maia herkenbaar een stuiterend kind naast je bed... hihi!! Enne hopelijk gaat het snel wat beter met je kleine mannetje!

Uitslapen: hier rond half 8 wakker gekletst door kleinste ventje, de ander 2 riepen om 8.15... dus tja echt uitslapen is het niet maar iig beter dan 6 uur eruit!
    Verder gaat J. vanmiddag naar opa en oma, en dan samen naar sinterklaas in winkelcentrum en mag ook logeren. En schoentje zetten bij opa en oma! :)

Heb half dec. een fotoshoot met mijn 3 kanjers, zo leuk!! Nu al zin in!!

Vanochtend B. een beetje gekolfde melk uit flesje laten drinken, dit ging wel goed. Je zag hem denken maar toen begon hij te drinken en heeft ong. 30cc gedronken uit de fles... hebben iig geoefend ;) Daarna de rest uit de borst en nu ligt hij te tukken op mijn borst.

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Baileyy, mannen zijn niet altijd even begripvol.. Had er zelf gisteren ook last van. Hoop dat je snel kan bijtanken.

@ Ukkie, dat is wel schrikken zo'n huil opeens. En leuk dat je oma komt!

@ Shaarr, hoop dat je niet ziek wordt!

@ Maia, lekker zo'n enthousiaste dochter :).

@ Lycka, ook leuk een schoen in Zweden! Hoe reageert je omgeving op de Sint? ;).

@ Uitslapen, dat heb ik ook al heel lang niet meer gedaan...

@ SM, oeh leuk een fotoshoot! Wil er ook een gaan regelen.

@ Anoniempje, hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen.

Even een vraag voor degene die de baby in hun bedje laten slapen overdag. Doe je dat tussen alle voedingen door? Of alleen bepaalde tijden? Ik wil het ook gaan invoeren, maar weet nog niet hoe. Hij is veel wakker (wat dan hoop ik stopt) en vind het wel handig om hem bij me in de buurt te hebben in de box. Maar lijkt me ook heerlijk om hem in zijn ledikantje te leggen, zodat ik wat meer tijd heb om dingetjes in huis te doen.

V heeft gisterenavond echt super veel gespuugd en was rond een uur of 12 echt ontroostbaar. Heb de hele tijd met hem rondjes gelopen in de slaapkamer, gewiegd, gezongen etc, niets hielp. De voeding van 6 uur heeft hij 130 cc gedronken en die van 9 uur heeft hij maar 40cc gedronken. Hij sabbelt trouwens heel veel op zijn vuistje, wil hij liever dan de speen. En steekt regelmatig zijn tong uit, iemand een idee of dat wat betekent?

Hoofdpijn is nog steeds aanwezig, maar wel stuk minder. Vanochtend lekker gedoucht en toen mijn vriend naar de controle voor zijn ogen gebracht. Hij heeft meer dan 100% zicht, dus hoeft geen lenzen meer te dragen. Hij helemaal happy. Hij mag alleen 3 dagen niet computeren en te veel tv kijken. Ik heb hem V gegeven en dan ga ik zo even lekker iets doen voor mezelf ;).

19. Maia

Maia Niet meer actief

@pleuni: ik doe het nu nog tussen alle voedingen door. vaak vanaf een paar maandjes oud gaan ze over op 2 slaapjes per dag, maar dat regelen die kleintjes eigenlijk zelf wel. dus gewoon voeden - knuffelen - naar bed (en poging tot slapen hier ;))

nou Tim had een huilochtendje. moest wel lachen, manlief had dus gisteravond/de eerste nachtvoeding gedaan. ik dan de vroege ochtendvoeding en daarna ben ik met Fleur naar beneden gegaan en boodschappen gedaan en mocht hij Tim bezighouden die dus niet wilde slapen... en hij loopt me toch te zuchten en te steunen ;) en dat heb ik elke dag, zo weet hij ook eens hoe mijn dagen zijn ;) moest wel om hem lachen (en hij gelukkig ook om zichzelf)

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    14.000
    113
    Vrouw
    Clusteren was hier meestal in de avond vanaf ongeveer 19.30, gelukkig de laatste week wat minder (afkloppen!).

Uitslapen, mijn zoontje was vanmorgen weer vroeg wakker voor zijn doen, om 08.40 al! Hij kwam mijn kamer op met een hoop kabaal en maakte daarme ook Saar wakker, die sliep dus gewoon nog. :$ We waren natuurlijk uit eten geweest, nou ze heeft bijna een uur lopen krijsen en het flesje geweigerd, mn moeder heeft ook nog met een spuitje geprobeerd te vingervoeden, uit eindelijk heeft ze 30 cc gedronken. Dus toen wij om 23.00 thuis kwamen dronk mevrouw beide borsten leeg. En is erna in een diepe slaap gevalen. Vanaf nu gaan we dus 2 keer per dag een flesje aanbieden.

Deel Deze Pagina