Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hi shaar , dochter is nog streeds niet fit. Ik zou persoonlijk nu niet laten huilen maar gewoon bij je nemen. En dan maar "even" voor lief nemen dat ze minder slaapt. Dat halen ze wel.weer in. Krijgt ze ook paracetamol? Ze mogen 3 x 120 mg per 24 uur.

Ons ventje is vorige week zaterdagavond opgenomen met hoge koorts, hij was suffig en kreunde veel. Hij is gelijk aan alle toeters en bellen gegaan en zelf ruggenprik gehad op verdenking van meningitis. Hij sliep ook.nauwelijks en was erg onrustig Gelukkig bleek uit de kweken dat het om het entro virus gaat , is niet gevaarlijk maar E worden er wel erg. Ziek van . Sinds woensdag zijn we gelukkig weer thuis.

Ook dat ons ventje ook zichtbaar nog af en toe niet in zijn hum is erg prikkelbaar.(was hij hiervóór niet) mocht uk hem van arts ook dan paracetamol geven zodat hij zich wel comfertabel voelt.
    Wellicht heb je er wat aan.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ shaar, ik zou haar nu ook even bij je pakken. Als ze ziek zijn hebben ze denk ik ook wat meer behoefte aan geborgenheid.

@ ikkin heftig hoor zon opname. Ze zijn nog zo klein en dan al aan de toeters en bellen :( fijn dat jullie weer thuis zijn, beterschap!

Hier een heerlijk familiedagje gehad. Erg gezellig en L vond het prachtig. Ze heeft erg veel gelachen vandaag en wilde er graag bij zijn dus heeft bij iedereen wel even op de arm geslapen. Morgen nog een familiedagje dus met overdag in het wiegje slapen doen we wel weer na het weekend :)

3. Maia

Maia Niet meer actief

@ikkin: jeetje dat is wel schrikken dan. beterschap!

@shaarr: ik zou het minder slapen dan ook even voor lief nemen. laten huilen ben ik zeker niet tegen, maar niet als ze ziek zijn.

@ukkie: lekker dagje dus.

hier een wat mindere dag, hij is zo ongeveer de hele dag aan het huilen geweest, kwam ook vaker voor een voeding vandaag, sliep onrustig of helemaal niet enzovoorts. uiteindelijk is hij rond 5 uur in slaap gevallen en slaapt nu nog steeds met af en toe een beetje gepiep. Vooral manlief is met hem bezig geweest, ik ben met Fleur vanmiddag naar een voorstelling geweest, was wel leuk.

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @pleuni. Hier in principe tussen alle voedingen boven. Maar gisteren bv zijn we gaan wandelen en bij thuiskomst sliep hy nog. Heb ik hem grwoon laten liggen. En als hij echt niet wilt dan pakken we hem wel eens en slaapt hy op ons arm om vervolgens in kinderwagen te kunnen leggen.

@shaarr.. Hopelijk is je meisje snel weer beter. Drinkt ze haar flessen wel gewoon leeg?

@rustig.. Gewoon eng hoe weinig er gepraat is :p

Ik werd 20 minuten geleden wakker van zn gehuil, maar hij is alweer stil. Laatste fles was om 22:30 dus ben hier erg blij mee! Snel nog maar even oogjes dicht (zul je zien dat hy wakker word) oh haha ik hoor hem al :D

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Lekker rustig geweest hier gister!

Shaar beterschap met je meisje!! Enne vooral doen waar jij je goed bij voelt! Wij kunnen onze tips en adviezen geven maar uiteindelijk doe jij wat jou en je meisje het beste lijkt te helpen.

Hier gister druk met de kids geweest, sjongejonge wat waren ze ontzettend druk met zijn tweetjes! Daarnaast was B. was hangerig en wilde echt alleen maar bij mij liggen. Gistermiddag is J. opgehaald door opa en logeert daar. Daarna was de rust weder gekeerd... Gisteravond onrustig ventje, wou wat vaker drinken (clusteren denk ik nu) en had rond 20.30 voor laatst gedronken en vannacht werd ik wakker van hem om 3.00 uur toen weer gedronken en geslapen tot 7.00 uur! En ook nu ligt hij nog lekker te slapen, klein slaapkopje! Helaas is mijn andere boefje wakker anders had ik nog ff blijven liggen ;) Maar iig deed dit me ook goed zo'n nacht!

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier een goede nacht gehad. Lig alleen nu klaar wakker met L op m'n borst, wilde ff knuffelen na de voeding. Maar nu ligt zowel zij als m'n man vet te snurken en ik lig klaar wakker en heb vet honger ;)

@ Sm lekker he zon nacht!

@ rustig hier! Ja nog steeds, eng hoor haha

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

Zo lekker weertje zeg! Haha

@ shaar hopelijk gaat het nu beter met J!

@ Sm, fijn dat je zo goed hebt kunnen slapen!

@ ukkie haha kan je niet voorzichtig uit bed klimmen :p

Hier, gister zijn we naar het dorp gegaan en in de c&a begon S toch te huilen! We roken ook iets verdacht, dus hup hup wij naar het pashokje en hebben haar broek maar verschoond :D haha
    en ja we waren toch bezig dus ik heb er gelijk maar voorzien van een lekkere maaltijd :p
    Verder lekker een beetje geshopt dus :D

Verder heeft ze nog wel last van krampen enzo maar dat is toch wel iets minder gelukkig dan eerst.

Vrijdagavond ben ik voor het eerst de deur uit gegaan zonder haar. Zoo dat was lekker! Eerst lekker uiteten geweest en daarna nog film gekeken. Maar aan het einde miste ik haar toch ook wel weer echt zoo erg! Dus zaterdag heb ik de schade ingehaald en flink geknuffeld :D

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Shaar,

oei dat zijn echt vreselijke dingen zeg!! daar moet je toch niet aan denken zeg:(

Ik geef je als tip als je samen douchet, zorg dat je zelf niet hoeft te wassen en maak je haar niet nat haha. Je legt gewoon een boel handdoeken in de MaxiCosi en dan leg je haar daarin als je klaar bent, je wikkelt de handoeken om haar heen en dan kan je je zelf snel afdrogen.
    Toen ik het voor de eerste keer zo deed was mn mc wel doorweekt haha, dus misschien een vuilniszak er eerst inleggen en dan pas handoeken?!

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    ik heb een krukje waar ik op zit en dan hou ik haar vast met 1 hand en met de andere hans sop ik haar in.

10. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Ik was hem op het aankleedkussen en wandel dan naar de douche..

11. Maia

Maia Niet meer actief

@douchen: ik gebruik een wipstoeltje. Een grote handdoek, een babyhanddoek, daar zet ik hem in (al uitgekleed op romper/luier na), dan douche ik zelf even lekker en dan haal ik hem eruit, dan samen douchen en dan hij weer in wipstoeltje, lekker inpakken en zelf snel afdrogen.

hier een goede nacht gehad, alleen door z'n huildagje van gisteren heeft hij zijn schema omgegooid waardoor 's avonds 9 uur het laatst is en hij dus weer in de nacht 2x komt. dat is wat minder maar ja is even niet anders, ga van de week wel kijken of dit blijft (zo ja, er wat aan proberen te doen) of dat hij vanzelf weer anders regelt.

12. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    J slaapt heerlijk vandaag. 7 uur eerste voeding, daarna weer slapen boven in de wieg. om 11 uur voeding (eerst gedoucht) en daarna weer slapen (dit keer beneden) en nu slaapt meneer nog.

Ben alleen wel een beetje bang dat hij straks gaat lopen klieren als er visite is :D

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hier slaapt B. Ook veel vandaag... Drinkt kort en slaapt vervolgens weer.. Lijkt op regeldag... Net ook anderhalf uur geslapen, heerlijk :) straks naar mijn ouders, me moppie ophalen en dan is t weekend weer voorbij!

14. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Zo wat is het hier rustig :)

Wij zijn sinds dit weekend over van HA naar standaard voeding van Nutrilon. Volgens mij heeft V daar wat last van, hij is iig wat onrustiger het hele weekend. Wel nog steeds 6 voedingen, maar hij komt eerder. Dus troost hem dan met een speentje tot het echt tijd is, anders gaat het hele schema weer mis.
    We zijn wel gestopt met JBPM, volgens vriend werd het spugen daar meer van. We kijken het even aan. Had een tijdje geen grote Dr. Browns flessen, dus terug naar Avent (met JBPM). Nu 2 nieuwe Dr Browns flessen binnen, dus gaan nu even zien hoe dat gaat.

Gisteren een avondje Catan gedaan hier thuis met mijn vriend, zusje en broertje. Ik had gewonnen hihi :D. Vanmiddag kraambezoek gehad en vanavond weer dansen.

@ Maia, thanks voor de invite voor FB groep. Zal straks eens bijlezen :).

15. Maia

Maia Niet meer actief

stuur mij je fb naam maar even via pb, dan maak ik je vriend en kan ik je daarna toevoegen

16. Maia

Maia Niet meer actief

hier een goede dag, hij slaapt heel veel, maar dat is ook niet zo gek na zo'n dagje als gisteren.

17. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Jeetje wat rustig hier! haha.
    J heeft tot 15:00 heerlijk geslapen (wel voeding tussendoor ofcourse :D) Daarna tijdens de visite lekker op mn arm geslapen. Nu proberen we hem weer aan het slapen te krijgen in de wieg.

Merk afgelopen week dat ik nog wel wat last heb van mn hormonen, ben ook weer ongesteld geworden.

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wow wat knap samen douchen! Hier schreeuwt madame moord e brand dus ik heb haar maar drie keer in bad gedaan de rest gewoon gewassen.

Maar!! Vanochtend heb ik r bij manlief onder de douche gedaan. Eerst zelf heet gedoucht zodat de badkamer lekker warm is en ze is gewoon stil geweest,zelfs met afdrogen en aankleden!!

Verder vandaag oma en tante op bezoek gehad. Erg gezellig en zo leuk om weer m'n familie te zien, zovaak zie ik ze tenslotte niet. Ook nog even samen de stad in gelopen en een truitje en bloesje gescoord :D

Toen thuis gekomen en kwamen een laat oud collega's langs. Erg drukke dag maar zo gezellig! Nu wel kapot! Liggen met z'n drieën lekker languit op de bank.

Pleuni leuk zon speelavond! En helemaal leuk dat je gewonnen hebt Hihi

Maia lekker zon goede dag! Daar kun je echt van genieten he!

Shaar, het is wel een hongerig meisje he ;)

19. Maia

Maia Niet meer actief

@shaar: dat is zeker flink schrikken zeg :( jeetje!

@ukkie: lekker zo'n dagje! :)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou ben ff niet geweest, maar heb ook niet veel gemist hier gelukkig haha. Lekker weekend gehad allemaal?

@ shaar: he meis toch! Weet als geen ander hoe het is om dat mee te maken. Je hebt goed gehandeld hoor meis! Wat trouwens ook nog wel eens wil helpen is om haar overeind te houden en in haar gezichtje te blazen. Is hier ook standaard routine geworden iedere dag. Ben blij dat t al een stuk minder vaak gebeurd, maar ti's verschrikkelijk om te zien. Dikke knuf meis!

@ ukkie: heerlijk dat je man ff met jullie uk heeft gedoucht. Vind dat zelf toch ook altijd zo fijn!

@ maia: wordt de wipstoel dan niet helemaal nat? Snap niet hoe je dat voor elkaar kan krijgen met een handdoek... Leg uit! :D

Hier gaat t redelijk. Quinten heeft gelukkig een stuk minder pijn en drinkt nu ook wat rustiger aan de borst. Soms gebruikt ie m'n borsten alleen als speen op t ogenblik hihi
    Lopen gaat nu best wel goed met m'n bekken, maar stilstaan om te koken, of om af te wassen is echt funest. Schiet echt niet op nog helaas. En met m'n bloeddruk gaat t ook nog steeds op en neer, letterlijk en figuurlijk. Ik let er over t algemeen echt heel goed op, maar soms ga ik toch ineens nog onderuit, echt niet fijn. Kijk echt uit naar de dag dat dit voorbij is!
    Verder is Quinten gister bij Sinterklaas gewest en heeft hij heerlijk op z'n schoot liggen slapen ( zie album )
    Vanavond heeft hij oma ff een poepie laten ruiken hihi, ze ging hem ff voor me in bad doen en ik kom ff rustig beneden blijven zitten, maar oh wat had ik daar een spijt van haha hij kreeg spuitpoep in bad!!! :D heb zelf alleen t eindresultaat gezien maar het was veel, niet normaal!
    Oh en hij kan nu heel zielig een pruillipje trekken en t is me gelukt om daar een foto van te maken... Voilà!

Deel Deze Pagina