Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Pleuni, D.ean die ligt inprincipe na alle voedingen boven te slapen, tenzij we ergens heen gaan, Dan ligt het eraan hoelaat we gaan, gaan we een uurtje na zijn voeding dan slaapt hij even in de box, maar is het 2 uur later dan slaapt hij gewoon even in bedje en alles binnen een half uur na het eten slaapt hij alvast in de reiswieg of maxi-cosi.

@ Sammie, mooi moment dus! Haha waarom niet als ze toch al verschoont is :)!

@ Maia, D.ean had dat afgelopen week ook, maar langzaam aan (1 week later) Heb ik langzaam de tijden weer terug kunnen brengen. Nu is zijn laatste maaltijd weer om 00.00 en dan komt hij pas weer om 07.00-08.00u

@ Maia, ik zal je ook even een pb'tje sturen voor de fb groep ;)

@ Ongesteld, ik kom er even op terug.. Ik dacht dus dat het zover was, maar ik gok dat dit het niet is! Verlies maar af en toe een beetje bloed, Weet nu dus ook niet wanneer ik de nuvaring moet gaan inbrengen :)

@ Shaarr, dat is schrikken zeg :(!

@ Engeltje, haha dat moet best wel komisch zijn geweest met de spuitpoep in badje! En wat een lieve foto's! wat erg he z'n pruillipje! D.ean doet dat ook al sinds een paar dagen, vind het zo zielig om te zien :p

Afgelopen nacht een erg goede nacht gehad! D.ean die sliep na de voeding van 00.00u tot 07.30u!! Heerlijk!, en na de voeding van 07.30 hebben we nog even tot 10.30 kunnen slapen, want meneer wou spelen haha, D.ean is trouwens helemaal gek op nijntje, kan allemaal verschillende knuffels voorhouden, maar alleen bij nijntje (konijntjes) Gaat hij lachen :D! Vanochtend is D.ean heerlijk met mij en manlief in een schuimbadje geweest en heerlijk dat meneer het vond, hij spetterde (Onbewust) nog met het water en was alleen maar aan lachen.

Ik ga van de week heerlijk met mijn schoonzussen en smoeder naar de film Alles is familie hij lijkt me zo leuk!!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaarr: Jeetje wat schrikken! Zou het komen omdat ze griep heeft?
    @Engeltje: Fantastische foto! C. kan ook heel goed zo'n lipje trekken.
    @Hadassa: Hoe is het met jouw meisje?
    @MK: Ben ook ongesteld en bij mij is mijn menstruatie een stuk lichter dan anders.

Hier een paar moeilijke dagen achter de rug. Camille is onrustig en huilerig. Ze lijkt heel veel moeite met in slaap vallen te hebben.
    Acht weken sprongetje?
    We zijn er maar druk mee.
    Morgen neem ik C. mee naar het werk. Ben benieuwd wat mijn leerlingen er van vinden :)

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @Engeltje.. Wat een lief pruillipje!

@hier. Voeding om 22:15 en net weer om 4:45. Ben benieuwd hoe hy straksuitkomt. Heb fles van 165 gegeven en daar heeft hij heerlijk wat uurtjes op geslapen:)

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier is het huilen vanaf 23.00 en ik kan niet meer :(
    Buikkramp of pijn van de reflux ik weet het niet meer maar pijn heeft ze wel! Ik denk trouwens beiden, ze had veel te veel gedronken denk ik.
    Manlief ontzettend geïrriteerd natuurlijk omdat ie morgen vandaag dus weer moet werken. Nou ik zou maar wat graag even 8uurtjes van huis zijn!!
    Om 2.00 trok ik t ff niet meer en nam ie het over. Na 20 min was hij er klaar mee en had oor en hoofdpijn van het geschreeuw (wat denk je dat ik heb..!)dus ben maar met r op haar kamertje gaan zitten in de schommelstoel. Watten in m'n oren en mee zitten huilen. Nu is t eindelijk weer ff stil omdat ze drinkt! Maar ik wil r niet te lang laten drinken, anders is het weer spugen/herkauwen en buikkramp. Ik dacht er bij de voeding van 23.00 ook goed aan te doen om haar uit te laten drinken maar dat was meer dan een uur.
    Pffff ik hoop dat het overdag beter zal gaan want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen! Ja echte oordoppen kopen is misschien een idee

5. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: fijn dat het met Quinten beter gaat. Fijn he dan! en balen dat het met jou nog niet geweldig gaat. Komt vanzelf wel maar toch, kan lang duren dan he.

@ukkie: he bah, wat sneu. ik pas ook heel erg op met voeding geven omdat inderdaad, als hij teveel krijgt het meteen weer huilen is van kramp/reflux. hopelijk gaat het vandaag wat beter. En sorry hoor, maar wat een hork. hij moet misschien op zijn werk (hoe noem je dat?) geestelijk bezig zijn, maar de hele dat met een baby die veel huilt is hartstikke zwaar. Logisch dat je mee gaat zitten huilen, dat heb ik bij Tim toen die zoveel huilde ook gedaan en dan had ik een man die hem gewoon zonder te vragen van me overnam. Dikke knuffel en doe vandaag rustig aan!

hier wel weer een goede nacht gehad. Het helpt bij Tim echt als we een hydrofiel spuugdoekje over zijn oogjes leggen, merk echt dat hij daardoor kan gaan slapen. Anders blijft hij rondkijken en kan dan dus niet slapen en nu valt hij gewoon zelf in slaap. Vandaag gaan we rustig aan doen, ik ga zo de dokter bellen voor de nuvaring en dan straks langs de apotheek hem ophalen (en de morning after pil helaas, rotcondooms) en dan hopen dat m'n ongi snel op gang komt dat ik gewoon weer aan de ac kan. Verder komen vanmiddag mijn schoonouders op bezoek, heb ik niet zo'n zin in. Ze zijn erg lief hoor, maar ik heb nooit zoveel met ze te bepraten en man is gewoon werken dus we gaan stommetje zitten spelen ben ik bang.

Ik merk trouwens echt dat Tim heel veel behoefte heeft aan rust en ritme. Ben daar nu sinds eind vorige week mee bezig, heel strikt en hij is daardoor veel relaxter. Daardoor ga ik helaas wel weinig met hem naar buiten de laatste dagen, maar eerst maar even wennen aan het ritme en dan komt het naar buiten gaan vanzelf. We gaan elke dag wel een rondje lopen hoor voor zover mogelijk, maar ver weg hebben we de laatste dagen maar even niet gedaan.

6. Maia

Maia Niet meer actief

@engeltje: nee hoor, het wipstoeltje wordt niet nat. Deze foto is Fleur, maar dan heb je een idee, eerst leg je eenm groot badlaken erop, dan zo'n babyhanddoek met zo'n uitsparing voor het hoofdje en als hij onder de douche vandaan komt wikkel je hem er lekker in. zitten ze heerlijk warm hoor.

7. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Goedemorgen,

Even snel hoor, niet veel tijd momenteel. Onze kleine meid is zaterdagmiddag uit het ziekenhuis gekomen gelukkig. Jet gaat nu ook goed met haar. Ze is alleen terug naar de acht voedingen lijkt het... Pffff om de drie uur komt ze voor de fles, is ze nog gewend denk ik vanuit het zhs. Gisteravond kreeg ze rond 21.30-22.00 uur haar fles en hebben we haar in bed gelegd. Toe kwam ze pas weer om 05.00 uur vanmorgen, heerlijk dus. Toen weer om acht uur.. Dus tja..overdag toch om de drie uur schijnbaar. Meer voeding geven werkt niet. Dat trekt haar maagje niet. Ze krijgt nu 90 water en drie scheppen, soms 120+4.

Alleen toen bleek zaterdag mijn peutert hard ziek te zijn. Hij heeft mij heel erg gemist toen ik in het zhs was, was heel duidelijk, wil alleen maar steeds bij mij zijn. Is wel heel lief voor zijn zusje, maar ach, het is zelf ook zo'n schatje. Hoge koorts, gisteren ook hele dag hoge koortsen, zelfs net boven de 40 graden. Vanmorgen was het beter, koorts gezakt tot 38 graden gelukkig. Maar je weet het nooit natuurlijk. Nu is koorts op zichzelf niet zo erg, maar wel erg zielig hem zo te zien.

Iemand had het over de AB kuur van mij en bv. Ik geef fv, geen bv.

Lycra, jij ook in het buitenland lees ik, leuk hoor! Bevalt het je en waarvoor wonen jullie daar? Al lang?

Ga ff douchen, C. Ook en dan ga ik naar mijn werk met haar. Moet mijn baan opzeggen nl. Vind ik wel erg moeilijk...

Al die huilende kindjes van jullie, ik heb echt met jullie en de kindjes te doen zeg. Sterkte ermee allemaal en hopelijk gaan de baby's zich snel comfortabel voelen.

Chybou, erg jammer de reden van jouw invaliditeit. Maar erg fijn dat je binnenshuis wel gewoon jezelf redelijk normaal kan verplaatsen meid. Super dat je docent bent nu. Neem aan docent in de gezondheidszorg? Welk vak geef je? (ben zelf net afgestudeerd nl.)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: he meis wat naar zeg!! Het is misschien ff niet leuk om te doen, maar misschien kun je ff een paar keer de voedingen afkolven en uit een flesje geven met een schepjes jhbpm erdoor. Ik doe dit nu ook 2 a 3 x op de dag bij Quinten. Hij drinkt dan veel rustiger, zakt langzamer zijn maagje in en komt daardoor ook minder snel omhoog. Hierna echt goed een half uur overeind ( maar dat doe je al volgens mij ) en dan op de zij proberen weg te leggen. Weet t, t is niet leuk om t eerst te moeten afkolven, zeker als je uk al huilt, maar als t effect heeft, waarom dan niet? En als t dan weer wat beter gaat, dan weer steeds vaker de borst proberen. Sterkte meis en een hele dikke knuffel! Het is niet makkelijk, zeker als je er voor een groot deel alleen voor staat!

@ maia: heb ik wat gemist, Morning after pil? Nu durf ik t helemaal niet meer te doen!
    En bij dat wipstoeltje, zet je ze dan niet vast? Of wel?

@ shaar: vervelend dat je meisje zulke krampjes had zeg! Gelukkig was t maar van korte duur, maar toch!

@ miepkip: wat fijn dat t zo goed gaat en leuk dat ie al een voorkeur heeft voor Nijntje hihi

@ chybou: vervelend dat c zo verdrietig is geweest de afgelopen dagen! Voor jezelf ook erg vermoeiend he! Hopelijk gaat t snel beter!

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Tja ik weet dat we samen een kindje hebben maar als hij d'r dan op de arm heeft dan praat hij een beetje geïrriteerd tegen haar en daar ja. Ik niet tegen. Ik kan r ol dat moment ook wel achter het behang plakken maar zij kan er niks aan doen,zij heeft gewoon pijn. Dus ik vraag m ook niet meer of hij het even over kan nemen, negatieve praat kan ik er niet ook nog bij hebben en slapen lukt me ook niet als zij bij hem op de arm huilt dus dan doen we het maar weer zelf.

Ik ga vandaag toch maar jbpm halen voor de reflux. Ik heb he lang uitgesteld i m bijwerkingen maar we moeten er toch maar aan geloven.
    Daarnaast haalt m'n man sab simplex voor de darmen. Iemand hier ervaring mee? In NL mag het niet verkocht worden maar gelukkig won ik vlakbij de Duitse grens, veel mensen hier zijn er laaiend enthousiast over en zelfs het cb raadde het aan. Ik ben benieuwd!
    @engeltje wat een enige foto! Echt een droppie!
    Dat van de tepel als speen gebruiken, he herkenbaar ;) Fijn dat het lopen wat beter gaat. Nu hopen dat de rest straks ook goed gaat.

@chybou balen zeg die mindere dagen, dikke knuffel! Met je kindje naar het werk wordt vast gezellig, kun je mooi met r pronken!

@maia ziet er handig uit. Ik ga dit binnenkort (als we ae ei wat meer uitgerust zijn) ook eens uitproberen.
    Handig van dat doekje trouwens. Je moet er maar opkomen!
    En succes vanmiddag net de visite. Kan me helemaal voorstellen dat je er geen zin in hebt. (Ik doe standaard geen "verplichte en niet leuke visite als ml er niet is :D)

@ shaar jeetje wat schrikken zeg! Is het daarna beter gegaan met ademen? Wel vervelend dat ze ook zo last haf van haar darmpjes. De kleintjes hebben het toch maar zwaar !

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ hadassa: fijn dat jullie weer thuis zijn en dat t beter gaat meis! Maar wat vervelend dat je zoontje nu ziek is! Hopelijk knapt hij ook snel weer op!
    En je baan opzeggen, vervelend! Heb je ander werk nu ofzo, of blijf je thuis bij je kids?

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ engeltje , ja jbpm ga ik nu proberen. Bij het cb vertelden ze me dat ik het ook een klein beetje met water kan mengen en dan na de voeding met een lepeltje/pipetje geven zodat er een lage op de voeding komt te liggen. Zo hoef ik niet zelf een flesjes geven. Ze vertelde me namelijk dat jet niet zo goed mengt met borstvoeding en het op deze manier ook kan.

Ik heb een hele voorraad afgekolfde melk in de vriezer dus mocht deze manier niet helpen gaan we het toch proberen te mengen.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ hadassa fijn dat jullie weer thuis zijn zeg! Heeijk weer in je eigen omgeving! Wel jammer dat er dan een zieke peuter thuis zit maar kan me voorstellen dat hij heel blij is dat e weer terug bent. Dat zal hem goed doen en misschien alleen al daardoor voelt hij zich ietsje beter.

Sorry voor de losse reacties maar we reageren allemaal een beetje rond dezelfde tijd en dan mis je wel eens iets met lezen ;)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: klopt idd dat t ook kan met water. En dat van t niet mengen met de bv had ik dus ook gehoord, maar weet niet wat voor speciale bv ik dan heb, maar t mengt t toch echt wel. Als t een tijdje staat is t net dik behangplaksel ;) Het kan zijn dat t met water anders smaakt ook he, maar t is gewoon uitproberen. Ik moest een papje voor en na de bv geven, maar bij de borst doe ik t nu alleen erna, merkte dat t bij ervoor averechts ging werken. Een flesje geef ik nu op de tijdstippen dat hij hele erge honger heeft. In mijn borst verslikt hij zich dan teveel waardoor t weer omhoog komt en uit een flesje met 1 schepje jhbpm met speentje 1 gaat t goed en hij wordt er lekker moe van zodat hij er ook beter op slaapt :D

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Misschien heb je super voeding ;) fijn dat het in ieder geval mengt en werkt! Welke soort fles/speen gebruik jij hiervoor?

Ik ga t na de voeding proberen en kijken wat dat doet. Kun je het trouwens bij de DA krijgen? Of gewoon bij de apotheek?die liggen hief namelijk in de buurt op loopafstand :D

15. Maia

Maia Niet meer actief

@shaar: fijn dat jullie elkaar nu wat beter begrijpen, dat is toch echt wel een must als je samen een kindje hebt. maar niet alle mannen snappen dat.

@engeltje: condoom knapte en aangezien ik nog niet ongesteld ben geworden zit ik nog niet aan de anticonceptie en we willen toch echt geen 3e kindje en al helemaal niet binnen 1 jaar na Tim ;) dus zeker voor het onzekere. heb wel meteen de dokter gebeld en kan ook alvast de nuvaring ophalen, zodat ik hem in huis heb zodra ik ongesteld word.

@ukkie: ik doe eigenlijk ook geen verplichte visite in mijn eentje, maar ja, m'n schoonouders kan ik moeilijk weigeren ;) want ze zijn ook van harte welkom. heb ze alleen niet zoveel te vertellen.
    en dat doekje had ik op internet gelezen, schijnt ook wel eens door cb en kinderartsen aangeraden te worden dus denk, probeer het. En hier lijkt het te helpen, hij slaapt er een stuk sneller door.

@hadassa: fijn dat jullie weer thuis zijn!

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hadassa fijn dat jullie weer thuis zijn!! Lijkt me idd ook beetje dubbel als je je baan op moet zeggen, maar ja nog ff en dan verhuizen jullie al, spannend hoor!

Engeltje herkenbaar hoor hier is het ook net behanglijm als het tijdje staat... lactatiekundie adviseerde mij het te mengen met wat afgekolfde melk :)
    enn die foto zo herkenbaar lipje, cute!! Enne leuke foto's in je album!

Maia owjee... hopelijk kun je snel met nuvaring beginnen :)

Uhmmm hier vanochtend j naar schoolgebracht, daarna boodschapje gedaan, B. gevoed en even langs de kapper... heerlijk weer :)

Verder B. gister erg veel geslapen overdag, eind van de dag was hij erg wakker tot in de avond en wat huilerig enzo.. wou weer veel drinken en rond 9 uur viel hij al drinkend in slaap... Hij kwam om half 3 en om 6 uur dus viel mee... Verder vanochtend weer jbpm gegeven en hij lijkt er wel meer door te spugen, maar wat minder last ervan te hebben tevens slaapt hij ook wat rustig... vanochtend viel hij zelfs in de schommelstoel in slaap... lekker ventje!

17. Maia

Maia Niet meer actief

o ja shaar, ik vind het super eng dat doekje, ondanks dat het een hydrofiel spuugdoekje is (en dus kan hij er prima doorheen ademen als het over zijn neusje zou komen) kijk ik zodra hij slaapt even om een hoekje en haal hem indien ik denk dat hij te ver zit toch even weg.

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @ukkie, wat een vreselijke nacht. Gaat het nu wat beter?

@Hadassa, fijn dat je meisje weer thuis is. Beterschap voor je zoontje.
    Mijn man is een Zweed. Hij heeft 5 jaar in NL gewoond en ruim een jaar geleden hebben we besloten hier te gaan wonen. Hij kon weer bij zijn oude werkgever aan de slag.
    Ik vond het ook moeilijk om mijn baan op te zeggen en ik mis het nog steeds. Gelukkig heb ik via FB nog regelmatig contact en als ik NL ben, gaan we met een heel stel uit eten.

Zaterdag voor het eerst eindelijk weer eens in de stad geweest. Toen ik de auto had geparkeerd werd ze wakker en heb ik haar in de auto gevoed. Daarna heeft ze zich ook voorbeeldig gedragen. Voor we weer naar huis gingen heb ik nog in de Burger King gevoed.

Gisteravond was Sofie weer behoorlijk aan het clusteren, van 18:00 tot 23:30u. Uiteindelijk is ze bij mijn man in slaap gevallen. Bij mij wil ze alleen maar aan de borst. Ze heeft voor het eerst de hele nacht doorgeslapen. Om 7 uur heb ik haar wakker gemaakt. Ze was blijkbaar erg moe na gisteravond.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: als t goed is kan je t gewoon bij de da halen hoor! Ik gebruik een avent speentje 1 en als hij er te lang over doet omdat t te dik wordt pak ik een tweetje erbij.

@ maia: kan me voorstellen dat je de Morning after haalt dan hoor! Zou er ook echt niet aan moeten denken nu! Moet jij echt je ongi afwachten? Ik mocht er gelijk mee beginnen van de gyn, nadat Quinten 8 weken is. De eerste maand moet je dan wel aanvullend condooms gebruiken, maar daarna is ie betrouwbaar.
    Had nog wel de apotheek even om raad gevraagd aangezien de verschillende adviezen over de nuvaring en bv. Er komt wel iets van hormonen in de bv, maar daar zitten verder geen gevolgen aan, mits je t echt na 8 weken pas doet.

@ SM: fijn dat t wat beter lijkt te gaan! Ik merkte ook even dat t meer omhoog kwam bij de jhbpm, maar niet als ik t papje na de bv doe of t dus helemaal door een flesje meng

En thnx voor jullie reacties meiden!

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Zijn jullie kindjes veel wakker zonder te huilen? Ik vind dat J veel huilt. Op advies van CB gaan we nutriton gebruiken en ophogen naar 165 cc :)

Heb even een rotdagje :(

Hier soms ook irritaties met ml, maar gelukkig niet veel. Heb een i.pad mini van hem gekregen :D en daarna vroeg ik; wat wil jij hebben voor kerst enzo? zegt hij; 'je hebt mij al het mooiste cadeau gegeven wat er is'. En dat terwijl hij J.ulian op de arm had, *smelt*

Deel Deze Pagina