Goedemorgen Hier ging B. gisteravond weer clusteren en was tussendoor gezellig wakker en aan het kletsen/lachen, wat een heerlijk ventje! Uiteindelijk is hij rond half 10 in slaap gevallen tot 2.30 en slaapt nu nog... Dit doet hij al sinds zaterdag, toch wel fijn zo'n nacht! Hij slaapt nog wel bij mij in bed, want hij moet me voelen, en stiekum vind ik het ook wel erg fijn om hem naast me te hebben Ukkie leuk een draagzak, ben benieuwd wat je ervan vind.. ik vind het heerlijk om B. te dragen en hij vind het ook erg fijn Lees zometeen ff verder, nu eerst ff kopje koffie en kindjes uit bed halen!
Ik ben ook helemaal blij met m'n draagdoek. De kinderwagen is hier geen doen met zo'n kleintje. De weg hier is zo slecht dat ze bijna haar bakje uit stuitert. Als ze groter is, gaat het wel. En gisteren en vannacht heeft het hier gesneeuwd. Dan is er helemaal geen doorkomen meer aan met mijn wagen. Ik twijfel nog of ik een andere wagen zal kopen met goede vering (en misschien ook winterbanden ). Ik ben als de dood dat ik een keer uit glij terwijl ik haar draag...
Goedemorgen Welke draagzak hebben jullie? Of hebben jullie een draagdoek? Vanacht had E.lise haar flesje leeg, ga ik de fles omspoelen, spuugt ze ondertussen met grote golven haar melk uit. Zo zielig. Dat heeft ze wel vaker. Hebben jullie baby's dat ook wel eens????
Wat is het weer rustig hier Hier vannacht een goeie nacht gehad! Gisteren gezellig naar mn vriendin geweest en haar twee kids (2j en 5mnd). Het was erg gezellig, slecht weertje dus heerlijk binnen met zn allen op de bank voor de tv. De kleintjes komen straks bij elkaar in de groep op het kdv dus ze moeten alvast even vriendjes worden Zometeen even naar de winkel. Hebben erg veel cadeaukaarten van de hema gekregen dus ga maar eens kijken voor wat leuks. L groeit uit haar eerste kleertjes mt 50 dus ik ben benieuwd of we iets leuks vinden Vandaag nog even in de kindergwagen en morgen komen mn draagdoek en zak. Ben zo benieuwd!! Kan niet wachten Jullie hier nog leuke plannen?
Shaarr nee geeft ook niks ! Komt vanzelf wel goed!! Zeker met de reflux is het gewoon fijn als ik hem meteen omhoog kan houden en niet eerst me bed uit moet springen... Leuk is dat he?! Ik smelt gewoon van zijn lach, en die komt best vaak nu! En 's avonds lekker zo'n mama-zoon momentje, heerlijk!! Minnie jep spugen is normaal... hier wordt na elke voeding flink gespuugd maar dat komt door de reflux... gelukkig heeft hij er nu met jbpm iets minder last van. Ukkie idd rustig ! Leuk bonnen uitgeven bij de hema... ze hebben er vast wel wat leuks voor je meisje!! Vandaag weinig plannen, beetje opgeruimd, gevochten met de wasmachine (centrifugeerde niet... grrrrr) zometeen ff aanzetten zonder was erin ff schoonspoelen. En nu de film: waar is het paard van sinterklaas kijken met me meisje. Hier vanochtend J. naar schoolgebracht, met B in de doek... heerlijk gewandeld. Daarna ff brood gehaald bij de bakker en thuis opgeruimd en gerommeld. Toen J. weer opgehaald met B in de doek, toen we bijna thuis waren viel J.... arme meid... tand door lip en geschaafd neusje... ze is nu wel heel zielig en zit steeds met koud washandje tegen lip. zielig hoor! Verder doet de wasmachine raar... grrr rotding juist nu ik hem zo hard nodig heb...
@miepkip: fijn dat je eindelijk het gevoel hebt dat je serieus genomen wordt. hopelijk komt er wat uit de onderzoeken. @shaar: Fleur ook, die nam ik mee, kon op verjaardagen makkelijk van hand tot hand en die had er helemaal niks van. Denk niet dat ik dat met Tim moet proberen. @ukkie: ben benieuwd wat je van de draagdoeken vindt! @minnie: grote golven hebben wij hier niet. @draagdoek: ik heb een rekbare van bykay en een ringsling van neobulle hier gaat het belabberd. Fleur vanochtend weggebracht, hij werd wakker (denk 1,5 -2 uur na zijn fles) en toen was het huilen. En huilen en huilen. En dat stopte niet na zijn volgende fles, maar pas na de fles daarna, rond 1 uur. En heel eerlijk gezegd, dit gaat al een paar weken zo, niet zo extreem als vanochtend gelukkig, maar hij is gewoon niet in zijn hum. Denk dat het toch krampen zijn, want rond 1 uur poepte hij ook en was toen erg opgelucht. en dat patroon zie ik de laatste dagen eigenlijk steeds. Maar ja, wat moeten we nu doen? stoppen met de nutriton? want ik denk dat het daardoor komt. dan stoppen de krampen misschien wel, maar dan krijgt hij misschien weer last van de reflux en dat gaat nu juist zo goed. morgen maar weer even overleggen met het cb dus En nadat hij is gaan slapen heb ik mijn ouders opgebeld, is mijn vader hierheen gekomen en kon ik net even weg een paar boodschapjes doen, heerlijk na ruim 4 uur gehuil. En nu slaapt hij dus nog steeds, logisch na zo lang over je toeren zijn. vind het zo ontzettend sneu
ja ik twijfel erom, daarom morgen cb bellen en ik zit er idd ook aan te denken om naar een osteopaat te gaan. en ik ga niet van merk veranderen hoor, de nutriton is jbpm ik gebruik van alles nutrilon. ik denk dat het deels kramp is, want het is tot nu toe eigenlijk steeds huilen huilen huilen en pas als hij gepoept heeft wordt hij rustiger. maar ik denk dat het inderdaad deels ook gewoon niet lekker in zijn vel zitten is. hoe dan ook, iets wat hem troost hebben wij nog niet gevonden. het enige dat een beetje helpt is hem zo rustig mogelijke dag te geven, dus zo min mogelijk naar buiten zodat hij daarvan ook niet geprikkeld raakt, want het huilen is erger als we weggeweest zijn.
@ Sm, hier slaapt ze ook nog wel vaker bij ons in bed. Als ze een normale dag heeft slaapt ze in de wieg, is ze huilerig en of niet goed in d'r vel slaapt ze bij ons. Dus als het voor jou goed voelt is het goed toch, ik kan er ook enorm van genieten @shaar heerlijk 10uur slaap! Ik snap dat dat ff een opknapper os geweest! En ik snap idd wel van je man dat je er in deze tijd niet zoveel van durft te zeggen.. Tegenwoordig mag je vlij zijn met een baan, helemaal als het een goede is! Wel even vervelend voor jou maar wellicht gaat het over een tijdje beter. @ maia vervelend zeg die krampen. En in combinatie met de reflux blijft het lastig.. Wellicht kun je ook sabsimplex erbij proberen? Hier gaat dat namelijk erg goed. Ze huilt nu alleen soms nog even voor de ontlasting maar dit is hooguit 10-15 min. En ook niet bij edele ontlasting.
Hoi allemaal even snel een reactie van hier. Stef groeit als kool nu al weer 7 kg! :O Hij heeft na week 4 flink zitten huilen we krijgen hem maar niet stil, zijn we naar de osteopaat gegaan dit lijkt zijn vruchten af te werpen. Hij zat namelijk vast bij de schouders en nek. We hebben na de eerste behandelijk gelijk een ander kind in huis zo fijn hij lijkt mee tevreden. Sinds gister de fles verhoogd naar 150cc water met 5x schepjes voeding, ik mix nog steeds 3x forte en 2x normale voeding de laatste fles is 5x forte. Op advies van de osteopaat ben ik ook Orthifloor Start gaan gebruiken voor de krampjes te verminderen en voor een goede stoelgang/darmflora. (1 schepje met dag) Nou de eerste dag na gebruik had ik 4 luiers vol! nu maar 1 of 2x per dag dus dit gaat goed. Voor de rest merk je nu echt dat hij de weerled om zich heen gaat ontdekken hij ziet dingen meer wilt dingen aanraken en volgen erg leuk om te zien. Ik wacht nog op mijn eerste echte lach naar mij... Ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat. Hopelijk tot snel...
@ Lycka, lijkt me idd ook wel eng, Misschien idd een andere wagen halen? Eentje die wat meer sneeuw proef is? @ Minnie, D.ean geeft wel eens een grote golf voeding terug, maar niet zo vaak achter elkaar, meestal iedere week wel 1x. Denk dat je het wel even in de gaten moet houden. @ Shaarr, wat fijn dat je mannetje wat meer mee helpt als hij thuis is! Werd ook wel een beetje tijd ! @ Superm, wat sneu van je meisje! Zag de foto al.. Ze keek er echt zielig op!! Gaat het alweer wat beter met haar?? @ Eropuit gaan, Nou heb nog nooit gemerkt dat D.ean last had om er tussenuit te gaan, behalve zondag op ml z'n tante haar verjaardag, we kwamen thuis en meneer was helemaal vanslag!! Heb hem dus ook flink kunnen troosten. Gelukkig is hij nu weer helemaal de oude ! @ Maia, D.ean had dat in het begin met de nutriton ook, maar hij moet natuurlijk ook nog wennen aan de nutriton. Daar kan het ook aanliggen. Zou in ieder geval niet binnen 2 weken na het begin van nutriton stoppen, want dan raakt de kleine in de war. Zou het dus even vanaf het begin 2 weken aankijken en als er dan nog niks is veranderd, misschien eerst wat minder nutriton erin doen? @ Kima, zo wat een flinke jongen! D.ean weegt nu denk ik net 5 kilo. Maar goed die was met z'n geboorte ook bijna 1 kilo te licht Nou ik hoop echt dat die afspraak met de neuroloog snel komt, net D.ean in badje gedaan en hij zat nog in bad en ik ging weer door mijn rug! Vind het gewoon eng worden om hem in bad te doen, want ik kan op dat moment amper staan! Ben erg bang dat hij dan juist uit mijn handen glijd!! Gelukkig was ml erbij en kon die D.ean overnemen, maar durf D.ean ook niet meer alleen in badje te doen! Heb het gevoel echt te falen op dat gebied! Kan niet eens meer in m'n eentje voor m'n kind zorgen!! !! Verder heb ik niet zoveel te vertellen.
Pffff t lijkt wel of ik hier niet mag reageren ofzo! Iedere keer dat ik een poging doe komt er weer iets tussen! Nu ook, Quinten lag gewoon heerlijk te tukken, ik tik 1 letter en hij begint toch ineens te gillen in zn bed! Loop naar hem toe en........stil! Ga nu mn poging dus maar echt wagen! @ miepkip: wat fijn dat je eindelijk serieus genomen wordt meis! Ben benieuwd wat de neuroloog zegt! En echt vervelend dat je niet meer alleen voor je ventje durft te zorgen, weet er helaas allesvan! Heb al vanaf zn geboorte iedere dag hulp in huis als Nick er niet is... @ hadassa: wat vervelend van je zoontje, hoe is het nu met hem? En emigreren naar dubai helemaal! Das geen doen met je werk dan nee haha @ maia: quinten heeft ook last van zn darmen door de nutriton. Ik geef hem nu af en toe een paar druppeltjes kindicol van vsm, maakt zijn ontlasting wat dunner en dat gaat beter. Maar echt vervelend he als je kereltje zo'n last heeft! Het lijkt niet mega erg, maar t zit ook gewoon niet lekker. Gewoon je moedergevoel volgen hoor!! @ minnie: wilde vanmorgen net op jouw spuugvraag reageren toen Quinten projectiel begon te braken. Ik zat van mn schouders tot aan mn enkels onder de spuug en ook mn bed en mn uk zaten helemaal onder. Quinten moest er wel om lachen! Hij is de rest van de dag ook megagezellig geweest en had grote verhalen! Zn verborgen reflux is dus af en toe niet zo verborgen @ lycka: lijkt me best spannend om in de sneeuw te lopen met een draagdoek! Hier nog steeds flinke last van mn bekken en heb de wagen dus ook soms echt wel nodig om overeind te blijven, laat staan als t sneeuwt. Als je een wagen gaat kopen zou ik er wel een met luchtbanden nemen dan en een 4 wieler! @ kima: wow wat een reusje heb jij zeg!! Hoe zwaar was hij bij zn geboorte? Onze ukkie schelen niet zoveel in leeftijd en Quinten was vorige week 5170 gram. Fijn dat t beter lijkt te gaan nu jullie naar de osteopaat zijn geweest! Hier had de dietiste ( waar ik in mn zwangerschap voor een kennismakingsgesprek ben geweest )gisteren een mailtje gestuurd over hoe t nu was met mij en Quinten en of ik nog steeds bv gaf, zodat ze een beetje kon zien wanneer we aan de slag kunnen gaan. Had haar een mailtje teruggestuurd over de stand van zaken en ze stuurde vandaag dat zij na haar zwangerschap precies hetzelfde had met haar bloeddruk en ook haar kindje had toevallig verborgen reflux. Ze heeft me nog als tip gegeven om ook stukjes worst en kaas te eten voor mn bloeddruk ipv alleen bouillon of zoutjes en verder heeft ze nog een adresje gegeven van een goede osteopaat voor Quinten. Zij is daar 1 x met haar kindje geweest en daarna was hij al van alle problemen af! Denk dat ik toch ook maar eens contact ga opnemen met hem, het zou zo fijn zijn! Ik ben ook echt heel blij dat deze dietiste zo oprecht interesse toont, het geeft me echt een goed vertrouwd gevoel en zo krijg ik er ook echt vertrouwen in dat t straks na de bv gewoon moet gaan lukken met afvallen. Er wordt nu echt ook naar mij als persoon gekeken en niet als een nummertje, zoals bij de andere dietistes die ik heb gehad. Etenstijd!! Hihi net op tijd alles kunnen typen!
@hier.. 2e nacht dat J van 19:00 tot 02:30 slaapt en dan rond 07:00 weer, heerlijk!! Hij zit nu mooi op 5 flessen van 165cc.. En hij slaapt keurig overdag, behalve als we weg zijn geweest en het nog geen tijd is voor de fles. Hij word dan wakker en wil helemaal niets meer. Hoe gaat dat bij jullie? @shaarr.. Ben benieuwd hoe je meisje geslapen heeft op 165cc. J slaapt ook het beste in z'n inbakerdoek!
Bedankt voor de reacties dames. Maar we zijn al meer dan 2 weken bezig dus hetis gewoon te heftig voor hem denk ik. Heb dit dus al afgewacht. Maar...... Gistermiddag slaolie door zijn fles gedaan, heb nu infacol gehaald ipv een ander spulletje wat ik heb, en we geven nu de helft minder nutriton sinds gistermiddag want stoppen daarmee is geen optie. En hij heeft nu al 2x gepoept zonder dat het gepaard gaat met krijsen en veel moeite doen en beide voedingen ligt hij lekker wakker bij ons en was aan het lachen enz. Misschien is het toeval en gaat het morgen weer drama maar het valt op. Nu alleen oppassen dat de nutriton niet te weinig is en hij weer last van de reflux krijgt maar we wachten het af. Ben benieuwd.
@ shaar: midden in de nacht zp-en, liever niet! Haha dat betekent namelijk dat de nacht niet lekker loopt hier, zoals nu dus. Sinds 1.30 was m'n ukkie ieder half uur huilend wakker, zwaar vermoeiend. Paar keer speen gegeven, geroken of hij geen poep had en opnieuw ingestopt. Dit heb ik zown 4 x gedaan en daarna ml. Hij had om 00.00 gegeten dus honger kon t niet zijn, maar om 4.00 kon dat zeker wel natuurlijk en wat bleek toen... Hij was nat van de plas, arme jongen. We voelen ons nu allebei schuldig dat we daar niet naar gekeken hebben! Fijn zown dikke slaapzak....
Goedemorgen Wat een nachtelijke avonturen hier haha! Maia idd gewoon op je gevoel af gaan hoor, als jij het idee hebt dat hij ergens last van heeft is miss idd wel een osteopaat een optie. En wat fijn dat hij minder last lijkt te hebben... kan idd toeval zijn, hopelijk niet! Engeltje das niet leuk! Arm ventje en arme jij! Gebeurt iedereen weleens... en is soms niet het eerste waar je denkt, knuff! Anoniempje wat fijn dat hij zo goed geslapen heeft, lekker he?! Hier slaapt B. sinds zaterdag vanaf een uur 9 tot 2/2.30 en dan ergens tussen 5.30 en 6.30 Ook wel fijn dus! Gisteravond was hij oververmoeid... hij kon niet in slaap komen, arm ventje. Uiteindelijk is hij op mijn borst in slaap gevallen rond 22.00 uur en kwam rond 2 uur en 5 uur. Nu ligt hij ook nog te tukken op mijn bed. Gister meer last van spugen, had ook geen jbpm gegeven beetje stom... maar dacht probeer het eens zonder. Werkt dus niet zo goed, maar wat een gedoe is het met combi bv zeg, maar ga ook niet stoppen met bv vanwege de reflux... zucht! B. heeft ook uitslag, bultjes in zijn gezichtje, onder kinnetje en borst iemand een idee? OF gewoon warmte oid? Gister trouwens echt een rotdag... wasmachine centrifugeerde niet dus was bleef zeik en zeiknat... later bleek dat de trommel niet draaide, dus waarschijnlijk de snaar gebroken of los, de oven die kortsluiting maakte en dus niks deed, J. die hard onderuit ging en dikke lip had, B. die onrustig en huilerig was en alsof dat nog niet genoeg was viel mijn nachtlampje van nachtkastje (een glazen...) dus helemaal in stukje... pfffff!! Hopelijk gaat vandaag beter... Het is iig weer donderdag, vliegt voorbij!
@miepkip, ik hoop dat je snel bij de neuroloog terecht kan, want dit is ook niks zeg. @engeltje, ik geloof niet eens dat ze hier 3-wielers hebben maar het grootste verschil zit hem in de vering. Die heb ik totaal niet op mijn Mutsy. @SM, sinds zaterdag zit Sofie ook helemaal onder de bultjes in haar gezicht en het breidt zich nu uit in haar nek en borst. Ik heb straks een afspraak met de arts op het CB, dus dan wil ik het even vragen.
goedemorgen! hier een goede nacht gehad, na de fles van vannacht zat er 4,5 uur tussen! weet niet wat me overkomt. uurtje geleden heeft hij weer de fles gehad en merk wel dat hij weer meer moeite heeft met de melk nu er minder nutriton in zit, dus ik kijk het vandaag nog even aan. Maar hij was wat huilerig daardoor, maar dat is inmiddels weer voorbij en hij ligt heerlijk in de box te kijken, dat is me nog niet gelukt. ben benieuwd of hij straks wil slapen.
@ miepkip he wat baar zeg, lijkt me dood eng als zoiets ieder moment kan gebeuren. Hopelijk kun je snel terecht! Knuffel! @engeltje, is natuurlijk niet leuk maar was Sm al zegt het kan iedereen gebeuren. Hebben wij helaas wel eens met een poepluier gehad. @sm lekker hoor dat ie goed geslapen heeft. Hier vind ik het trouwens ook een heel gedoe met bv en jbpm. Maar het helpt gelukkig wel dus ik ga er naar mee door. Uitslag, L heeft dit ook heel erg in het gezicht nek en bovenkant borst. Rode puntjes en rode met witte puntjes. Op het cb zeiden ze dat dit ook hormoonuitslag is en vanzelf weer weggaat. En ze zitten er idd twee dagen en gaan dan weer weg. Helaas lomen ze ook net zo snel ergens anders weet terug met als gevolg dat ze al anderhalve week een rood gezicht heeft. Maar ze heeft er geen last van volgens mij. @ maia heerlijk 4,5 uur slaap fijn hoor! Hopen dat ie straks ook weer lekker slaapt. @ hier, aangezien ze gisteren wat sneller dronk kwam ze vannacht 2x 2/5 uur. Om 5uur werd ik wakker VAB haar gekreun, dus ging ik r ff helpen. Pink in de mond en dan kan ze beter duwen/poepen. En daar kwam me een hoeveelheid !!! Echt de hele luier vol diarre!! Gelukkig had ik r al op t aankleedkussen. Vanochtend werd ik wakker en pak ik haar uit d'r wieg, voel ik wat nattigs. Dus ik dacht oh nee ik ben te laat.. Maar ze had niet doorgelekt. Kijk ik in de spiegel is m'n hele topje nat en had ik zelf gelekt Hihi. Was de eerste keer dus had er niet op gerekend. @jbpm poepen jullie kids hier ook meer van? Kan ook door de samsimplex komen, ben met beide tegelijk gestart namelijk