@Shaarr: een Lodger! Ik vind het een fantastisch ding. Heb hem in de maxicosi. C. vind het heerlijk. Ik gebruik hem nog niet als draagzak. Ik vind dat C. iets te veel wegzakt en zo met haar hoofdje geknikt ligt. Je hoort dat meteen aan de ademhaling. Maar voor de lekker warm en de kleine stukjes is het een heel fijn ding. Ik hoop dat J. het ook wat vind. Heb inmiddels een hele verzameling draagdoeken en draagzakken. De Lodger, de minimonkey en een bykay. Vind de bykay op dit moment het fijnst. Zo naar het CB voor de eerste prikken. Hoop zo dat ze er niet te veel last van heeft.
nou nadat hij vanochtend wel wat meer tevreden is geweest begon hij half 9 met huilen en viel rond half 11 pas in slaap. heb toen het cb weer gebeld, die verwezen me door naar de huisarts om te kijken of die kon kijken en evt. iets kon doen maar de huisarts durft het met zo'n kleintje niet aan om iets te geven dus ik ben doorgestuurd naar een kinderpoli waar ze gaan kijken waarom hij zoveel huilt (reflux, krampjes, gewoon niet lekker in zijn vel of doe ik iets fout bla bla bla) alleen die zit vol tot het eind van het jaar dus ze gingen overleggen met de kinderarts en ik word vanmiddag teruggebeld.
@ukkie, vreselijk hè dat lekken. Bij mijn oudste had ik er heel veel last van. Nu gelukkig wat minder. @Maia, hopelijk kan je wat eerder terecht bij de kinderarts. En misschien toch een bezoekje aan een osteopaat overwegen? @Shaarr, het CB heet hier BVC Er zijn niet zveel kindjes hier, dus ze zijn maar 2 daagjes in de week open. En de verpleegkundige is echt een schat. Ze gaat binnenkort starten met een oudergroep waarbij ze massagecursus gaat geven en wat voorlichting over bijvoeding, EHBO, etc. Ik zei dat ik niet op die tijd kon omdat ik dan de oudste ophaal van de creche. Nu gaat zij bellen met de creche om te vragen of hij daar langer kan blijven zodat ik naar de cursus kan met Sofie Sofie weegt nu 5800 gram en is 59 cm! De vlekjes in haar gezichtje zijn inderdaad talgkliertjes. Niets aan te doen.
@lycka: die overweeg ik ook zeker weten, wacht nu eerst telefoontje van de ka af, maar anders is de volgende die ik bel een osteopaat. edit: we mogen morgen om 12 uur naar de kinderpoli, wordt hij gezien door een kinderarts, fysiotherapeut en logopedist.
Maia sterkte morgen!! Wel fijn dat je zo snel terecht kunt!! Lycka een flink dametje dus En lief dat die verpleegkundige gaat bellen naar de creche zodat jij de cursus mee kunt doen! Shaar lekker afreageren op je spelletje dus bultjes: ik vermoed ook dat met hormonen te maken heeft hoor... ene dag lijkt hij er meer te hebben dan de andere ach komt wel goed! Vandaag beetje gerommelt in huis, vanmiddag opgeruimd met me pa. Bij de wasmachine was de snaar van de trommel, me pa kreeg hem er niet op dus monteur is net geweest en hij zit er weer op... dus kan weer wassen.. .gelukkig! Verder doet de oven het ook weer Voor de kinderwagen is nieuw onderdeel opgestuurd, de rits was stuk van de wandelwagenbak waardoor het winddekje er niet op kon... J. gaat ook beter hoewel nog wel wat gevoelig is is het gelukkig minder dik... vandaag werd mijn ventje gebeten door ander kindje... grrrr!! Hij gaf geen kick hoewel de tandjes zichbaar zijn in zijn arm... Straks ff eten maken en nog verder opruimen, tis nu erg rommelig hier pffff!! En zaterdag kom de sint dus moet wel beetje netjes zijn... Morgenochtend nacontrole bij vk, kennismakingsgesprek bij ha en gesprekje met juf van J.... drukdrukdruk dus.
Wat rustig hier of schrijft iedereen 's nachts? @Maia, super dat je morgen al mag komen! @Shaarr, leuk CoD! Speel je online?
Zo pfff ben weer bijgelezen Op FB wordt ook meer gekwebbeld gelukkig. Ik heb nog geen draagzak. Het lijkt mij dat je een draagdoek kort gebruikt. E.lise heeft nu zo'n 4 x met een grote golf gespuugd. Tot over mijn schoenen. En ook in ons bed...alles hartstikke nat. Waarschijnlijk te plat gelegen met drinken. Houden ze bij jullie ook weleens de adem even in? E.lise drinkt max 90 cc per flesje. Maar meestal minder. Ik ga kijken of ik mag gaan slapen...ze slaapt nu. Maar als ik ga slapen wordt ze natuurlijk wakker.
@ Engeltje, dat is vervelend! Ja voelt echt heel rot om niet voor je eigen kleintje te kunnen zorgen! Ik heb dan nog wel het geluk dat we bij mijn ouders in wonen, maar als mijn moeder en ml zijn werken komt het nog allemaal op mij neer (mijn vader is chronisch ziek) En wat fijn dat je nog net je verhaal kon afmaken En wat betreft dat hij nat was van de plas, kan gebeuren. Nu weet je het en kan je er de volgende keer op letten . @ Maia, spannend! Hopelijk werkt het en is het nog steeds de juiste hoeveelheid nutriton!! Wat fijn dat jullie zo snel terecht kunnen! Succes morgen! @ Sm, kan een warmte uitslag zijn, maar ook een allergie. Eventjes in de gaten houden dus en als het niet voorbij gaat misschien even naar laten kijken. (warmte uitslag gaat vanzelf voorbij, allergie kan voor van alles zijn dus het kan aanhouden denk aan: wasmiddel allergie etc. maar ook iets van een bepaald luchtje, zeepje etc. zijn waarbij het dus verdwijnt en weer terug komt) En wat vervelend dat gisteren zo slecht verliep! Iedere dag is weer anders en las je berichtje op je fb, en het geluk komt je weer te gemoet ! Wat gemeen trouwens van dat andere kindje! Wat knap dat je kleine mannetje geen kick gaf! @ Lycka, zo zeg wat een grote meid! D.ean is ouder en nu iets van 56,57 cm. Maar goed wij zijn ook niet zo groot. @ Prikken, mijn moeder gaf als tip om 2 waslapjes met koelpacks mee te nemen zodat je die erop kan leggen om de pijn en zwellig wat tegen te gaan. D.ean moet 11 december z'n eerste prikjes hebben. @ Shaarr, had ik ook. Het is trouwens wel je ongesteldheid. Het kan de eerste paar keren lichter, maar ook erger zijn. En wat lief van je mannetje! Lekker je frustraties uiten!! Heerlijk ! Nou heb vandaag de brief, met datum voor de neuroloog binnen en kan volgende week donderdag al terecht!! Ben er erg blij mee, want merk dat ik wel meer achteruit ga ! D.ean heeft me vannacht flink laten bij slapen! Van 00.00u tot 06.30u en daarna van 07.00u tot 11.30u! Heerlijk! Vanmiddag kraamvisite gehad en daarnet naar een modeshow geweest waarbij me zus vanuit school had geholpen. Ze vond het erg leuk dat ik er was aangezien niemand anders kon en ik op het laatst een oppas had kunnen regelen zodat er toch iemand er voor haar kon zijn. Nou ik kwam daaraan en heb me zus nog nooit zo blij gezien. (lees: ze vertrok vanochtend heel depri, omdat niemand dus kon komen kijken) Verder mag D.ean om 23.45 weer komen voor eten en daarna ga ik lekker slapen En dan is het alweer vrijdag!!
@Maia: Fijn dat er zo snel werk van gemaakt gaat worden. Ik hoop dat het wat oplevert voor jullie. Vind je het spannend? @Shaarr: C. deed het goed. Eerst nagekeken door de verpleegkundige. Ze doet het heel erg goed. Dus de mama's kregen weer een dikke 10! Daarna lag C. heel tevreden op het kussen tegen de verpleegkundige en ons te babbelen totdat er een spuit in haar beentje werd gestoken. En toen moest ze er nog één. Ze is de hele dag al slaperig, hangerig en huilerig. Maar gelukkig lijkt ze er niet heel ziek van te zijn. @MK: Hier raad het CB met klem af om de plekken te koelen. Het zou de pijn alleen maar erger maken. Het staat zelfs in de info folder die je over de prikken krijgt.
Chybou: hier word koelen na inenting afgeraden, omdat je dat de vloeistof die ze erin spuiten koud/dikker maakt waardoor het slechter opgenomen word... tenminst is mij verteld. Mijn ouders namen ook altijd koude washandjes mee... Je hebt ook iets van vsm voor na de intenting. MK thnxx!! En idd heel bijzonder en leuk hihi!! Kan idd allergie zijn, gebruik kwa wasmiddel eigenlijk neutral en niks nieuws kwa bad/wascreme oid. Moet straks toch naar de ha dus vraag ff of ze kijkt. Hier goed geslapen... mannetje deed begin van de avond klein tukkie bij mij, daarna gedronken, even wakker geweest en vervolgens weer lekker (naast met dit keer) in slaap gevallen. Hij had voor laatst rond 8/8.30 gedronken en kwam pas om 2 uur weer en dronk net om 6 uur wat. Legde hem terug en toen kreeg ik een big smile! Heerlijk mannetje D. is ook al wakker en zit naast me op de bank, verder zometeen J. wakker maken, kids aankleden, B nog ff wat laten drinken, dan 2 naar school brengen, door naar de vk, boodschapjes doen, naar ha, ff snel langs huis en dan weer naar school en gesprekje met juf van me meisje... drukdrukdruk dus! Moet vanmiddag nog een briefje maken voor de 'houten klaas' (aldus mijn vader)... en ff de chocoladeletters inpakken en alles in de zak stoppen.. spannennd!! Whaaaaaa maar wel super leuk!
@ maia wat fijn dat je zo snel terecht kan! Heel veel sterkte straks! @sm jeetje wat zielig die tandjes in z'n arm, maar wel een bikkel. Verder een lekker druk dagje vandaag, veel plezier! @ minimouse wat vervelend dat ze zo heeft moeten spugen. Het komt helaas erg vaak voor maar het ziet er zo sneu uit vind ik!hopen dat ze er niet teveel last van heeft! @miepkip wat fijn dat ie zo snel terecht kan! Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen! En boffen hoor dat je even goed en lang het kunnen slapen! Heerlijk! @chybou top dat jullie het samen zo goed doen!! Fijn om die bevestiging te krijgen denk ik he! Maar jullie doen het ook super Hier op zich een redelijke nacht. Geen gehuil of iets alleen was haar schema een beetje door de war. Laatste voeding om 23.00 dus ze kwam om 1.00 en 5.00 voor voeding en om 3.00 moest ik weer ff helpen met poepen. Gelukkig slaapt ze daarna en na de voeding meteen weer. Mensen die voeden op verzoek, doen jullie wel iets om bv uit te komen op een laatste voeding om 24.00? Ik merk namelijk dat ze dab alleen om 3.00 komt maar ik vind het moeilijk on de tijden te "sturen".. Tips zijn welkom
@miepkip: fijn dat je al zo snel terecht kunt! @chybou: ja ik vind het erg spannend. ik ben heel benieuwd wat ze zeggen. het was heel gek, gistermiddag na de fles heeft hij heerlijk in de box gelegen een hele tijd. Lekker rustig om zich heenkijken. Was me nog nooit overkomen. Hij heeft gisteren dus alleen in de ochtend gehuild. En het enige dat we nu anders doen is dat we alles tegelijk gebruiken: water van tevoren koken en in de koelkast bewaren, infacol, olie in de fles 1x per dag, minder nutriton. Dus niet meer een voor een proberen maar alles tegelijk. En misschien is dat gewoon wat helpt. Maar we gaan het toch even uit laten zoeken straks. Want er is ook een deel huilen als er geen krampen zijn e.d. En ik had van de dokter melatonine gekregen dus ik ben om 9 uur gaan slapen en werd pas om half 4 wakker omdat Tim langzaam wakker werd (en dat gaat altijd ruim een half uur van tevoren gepaard met heel veel gekerm en gekreun). Heerlijk. Dus ik ben benieuwd hoe vanochtend gaat manlief gaat in elk geval mee naar de arts vanmiddag. o ja en hij ligt ook niet meer ingebakerd want hij weet zichzelf constant los te wurmen. Maar hij lijkt het goed te doen zonder de doek. @ukkie: ik voed dan niet op verzoek, maar wij maken hem sowieso tussen 10 en 11 's avonds wakker, omdat hij vaak na het huilen 's middags rond 6/7 uur uitgeput in slaap valt en dan zijn lange slaap gaat maken als we hem niet wakker maken. en dan vaak rond 1 uur of 2 uur wakker wordt en dan 2x per nacht komt terwijl hij als we hem wakker maken inderdaad rond 3 uur en dan weer 7 uur komt. @SM: fijn dat jullie lekker geslapen hebben. @koud compres: werd hier ook aangeraden door mijn ouders, dus het zal wel iets van vroeger zijn, maar inderdaad, door het cb werd het afgeraden. ik heb gewoon de plekken goed gemasseerd na het inenten en Fleur heeft nooit enorm veel last ervan gehad.
HIer hebben de andere 2 ook niet veel last van de prikken gehad, behalve dat ze hangerig waren en veel sliepen... En idd ook masseren zodat het beter wordt opgenomen, wordt hiet als tip gegeven! Maia heel veel succes straks!! Fijn dat je man mee kan en gaat!!
Goedemorgen, @SM Goed idee...de chocoladeletters...die was ik bijna vergeten. Ik ben ook druk aan het inpakken voor Sinterklaas. Straks nog wat chocolaatjes kopen bij V&D, en de laatste dingetjes, dan hebben we genoeg. We willen het morgen vieren zodat ze zondag met hun spullen kunnen spelen. Hier een zwaar nachtje gehad; E.lise was om 1 uur wakker, om half 4, om half 7 en om kwart voor 9 weer een flesje. Elke keer maar 30 tot 60 cc. E.lise moet volgende week haar prikjes, ik hoop maar dat ze er niet teveel last van heeft. Het is alweer vrijdag Hierbij een foto van E.lise
@MM, wat een lieve foto van je meisje! Hier is het vaccinatieschema iets anders. Ik geloof dat ze met 3 mnd de eerste prikjes krijgt. @Maia, fijn dat het wat beter is gegaan. Veel succes straks. @SM, heb je wel tijd om te daten met zo'n druk programma? Ik kreeg gisteren de eerste glimlachjes van Sofie *smelt* Manlief zou vanaf vandaag op vrijdag vrij zijn (pappa-dag), maar dat is hij vergeten te regelen, dus hij is gewoon aan het werk vandaag
@Lycka Jammer dat je man nu niet lekker thuis is. Misschien volgende week? @Shaarr Ja, inderdaad Divas zijn het wel he. En je smelt helemaal he als ze lachen.
Ik lees nog wel mee maar geen puf om te teageren op iedereen wel leuk dat er op fb ook iets meer gekletst word! J sliep vannacht van 19:00 tot 05:00. Nu gaan we proberen om de fles van 19:00 elke dag iets later te geven
drukke ochtend gehad... de ha nam de tijd, heel fijn. Heeft b ook even nagekeken, ze vond hem erg onrustig maar vond geen bijzondere dingen. Zijn door verwezen naar de kinderarts en event daarna ook kinderfysio....woensdag afspraak bij de ka. controle vk was goed, ijzer was 7.8 en bloeddruk 120/70 prima dus. Buikspieren zijn bijna gesloten dus moet nog ff wachten met trainen, alleen geen tijd voor hihi edit: de bultjes zagen er niet verontrustend uit, alleen even olie gebruiken in bad ipv zeep kijken of dan vermindert
Ik lees ook nog iedere dag mee, maar zit er zelf even helemaal doorheen en geen puf om te reageren, sorry . V wil gewoon niet gaan slapen. Echt niet... Alleen op mijn arm. Ik leg hem steeds in bed en dan is het bij hoge uitzondering een uur slapen, maar meestal maar een kwartier en dan is het huilen. Ik heb 10 min gewacht, meteen er naar toe, eruit gehaald, laten liggen en aaien, maar niks lijkt te helpen. ik word er gek van. 's Nachts slaapt hij van 1 tot 5, dat is zijn "lange" slaap. Ik weet niet meer wat ik moet doen. hij ligt nu ook huilend in mijn armen.
@SM, ik gebruik nooit zeepprodukten, doe altijd een beetje olie in het badje. Wordt ze heerlijk zacht van. Maar toch bultjes dus. Het wordt ook nog niet minder. Gelukkig lijkt ze er zelf geen last te hebben. @Pleuni, wat ontzettend vervelend meis. Heb je een draagdoek?