Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, jeetje meis wat vervelend :(. Hoop dat vanavond bij de osteopaat wat helpt. Dikke knuffel!

@ Anoniempje, ouderschap is idd soms echt lastig. Heb dat ook :).

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Engeltje dikke knuffel voor jou.

Anoniempje, ik zou hem lekker laten slapen.
    Sofie heeft ook een voorkeurshouding. Ik leg haar in bed op haar zij en wissel dat elke keer af.

Hier weer een clusteravondje geloof ik.
    Ik kolf meestal 's morgens en laat dat mijn man 's avonds aan haar geven en dan krijgt ze de borst als toetje. Het clusteren is dan wat minder en gisteren zelfs helemaal niet. Maar vanmorgen lukte het kolven niet, dus heb nu geen flesje voor haar.
    Op een of andere manier lukt het kolven alleen als ik het doe voordat ik haar voed, ook al kolf ik aan de borst waar ze niet uit heeft gedronken.

3. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Verdorie, alsof het niet erger kon. Julian heeft de puckababy ondergeplast. Heb ik met mn domme kop (hoe het kan weet ik mog steeds niet) dat ding oP kookwas gezet. Ben bang dat hij gekrompen is. Nu maar hopen dat dat niet is gebeurt!

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Anoniempje, o wat vervelend! hopelijk is hij nog heel!!

@ Lycka, ik had dat ook een keer met kolven, was een beetje sago en er kwam dus ook amper wat uit ;)

Nou ik klop het af hoor, maar de rust en regelmaat methode lijkt nu wel te werken.
    Vanmiddag fles gehad, toen na de eerste moeheidsignalen in bed, 7 minuten gehuild en toen was het stil! Na 4 uur uit bed gehaald, in bad voeding en bij moeheid weer in bed. Weer zo'n 7-10 minuten gehuild en weer in slaap! Nu ligt ze alweer 3 uur te tukken!
    Bizar hoor, ze heeft de hele week nog niet tussen 16.00 en 20.00 geslapen namelijk..

5. Maia

Maia Niet meer actief

Nou hopelijk werkt het sammie.

@anoniempje: balen. Is hij erg gekrompen of valt het mee.

Gisteravond wilde Tim na de voeding niet slapen, bij me genomen en uurtje later weer geprobeerd en toen ging hij wel slapen. He last van krampen denk ik. Hopelijk werkt dw forlax snel. Nacht gaat wel goed.

6. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Gelukkig hadden we de pacco doek nog liggen en slaapt hij in. Net half 6 voeding en nu hopen op nog paar uurtje. Volgens mij is hij wel gekrompen maar morgen maar even zien. Zo zonde anders om voor die 5 weekjes nog eentje te kopen van 40 euro!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik doe later uitgebreid verslag, maar weet niet of t komt door de osteopaat of doordat Quinten helemaal uitgeput was na gisteren, maar om 23.30 was hij een beetje onrustig, dacht honger, maar hij had maar 40 cc gedronken, dus dat was t niet. Ff bij ons gehouden tot hij rustig was, om half 1 weggelegd en hij heeft gewoon doorgeslapen tot half 6 en werd VROLIJK wakker voor voeding en hij tukt nu weer rustig door!!!!!!!

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Wat fijn meis dat hij zo goed geslapen heeft en net vrolijk wakker werd!! Hopelijk zet het door!!

9. Maia

Maia Niet meer actief

hopelijk zet het door engeltje!

10. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Wat fijn engeltje! Hopelijk zet het door op deze manier!

11. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, o wat fijn! Hoop dat het zo door blijft gaan.

@ Anoniempje, ik heb gisteren de puckababy mini gehaald. Vond het ook onzin om nu nog die piep te halen. En daar past hij ook wel in. Dus zou niet meer die kleinste maat kopen mocht dat nodig zijn :).

@ Engeltje, jeej wat fijn! Hopelijk blijft het zo.

Hier de nacht redelijk doorgekomen. Voeding om 0.15 daarna in bed in de puckababy (ipv pacco) en hij sliep vrij snel. Rond 5 uur werd hij weer wakker, zoals altijd. Bij ons in bed genomen en hij heeft tot 7.30 doorgeslapen, fles gegeven en nu zijn we om 9.30 opgestaan.

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Hier redelijke nacht gehad, de middag en avond waren minder... B. was erg aan het huilen en kon maar niet in slaap vallen, arm ventje... Vanochtend lijkt het beter te gaan. Is bij mij in slaap gevallen en daarna heb ik hem overlegd in de box op zijn buikje en slaapt nu al ruim anderhalf uur...

D. ligt ff tukkie te maken en J kijkt een dvdtje in bed. Dus ff snel de zak verstopt, opgeruimd en lekkers op tafel gezet. Straks komen opa en oma en mijn oma en dan om 15.00 uur komt sinterklaas :) spannend!!

Fijne dag allemaal!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier t verhaal van de osteopaat!

We hebben eerst de vragenlijst even doorgenomen die ik van tevoren moest invullen en hieruit kwamen al een aantal dingen naar voren die mogelijk oorzaak van al zn klachten konden zijn. De grootste oorzaak is waarschijnlijk dat hij niet natuurlijk is geboren. Bij een normale bevalling komt er natuurlijk heel veel spanning op het hoofdje en nekje te staan en schuiven de fontanellen over elkaar heen en na de geboorte kan dit gelijk gaan ontspannen. Dit heeft een baby ook vaak echt nodig om helemaal te kunnen ontspannen en bij een keizersnede gebeurt dit natuurlijk niet. Verder krijgt een baby bij een normale bevalling vaak een hap darmbacteriën mee, waar ook goede bacteriën inzitten die ervoor zorgen dat de darmen goed op gang komen, ook deze heeft hij door de ks gemist.
    In het begin loopt de voeding vaak nog wel goed door, maar op een gegeven moment verandert de bv van samenstelling en kan het zich gaan ophopen, uiteindelijk komt het er wel uit en goed ook, maar dit kost heel veel moeite. Door de druk in zijn buikje komt er ook druk op zijn middenrif te staan waardoor er dus refluxklachten kunnen ontstaan. Bij Quinten heeft de johannes broodpitmeel ervoor gezorgd dat dit dus ooknog een tikkeltje erger werd, hij kan t blijkbaar niet goed verteren doordat er te weinig goede darmbacteriën in zijn lichaam zitten.
    Na wat hij uit ons verhaal dus had opgemaakt ging hij bekijken of dit ook klopt met wat hij aan zijn lichaampje kon voelen. Zn buik was idd enorm gespannen en dit heeft hij door bewegingen en wrijvingen al een heel stuk minder gekregen, Quinten lag hierbij ook echt enorme scheten te laten en te lachen joh! Normaal lacht hij nog niet heel erg naar onbekenden, maar dit deed hem blijkbaar al zoveel goed! Hij was de hele dag nog niet zo relaxt geweest! Na zijn buikje behandelt te hebben ging hij kijken of er blokkades zaten in zijn lichaampje en ook hieruit bleek dat er veel spanning op zijn spieren in zn rug en nekje stonden, precies wat hij van tevoren dus al dacht. Ook dit ging hij gelijk behandelen door te bewegen en heel lichtjes wat tegendruk te geven en dit vond Quinten niet zo leuk! Hij begon gelijk te huilen, maar meer een huiltje van he dit vind ik niet fijn, hou op! Maarniet een heel erg pijnhuiltje gelukkig....
    Na deze behandeling heeft hij nog een keer zijn buikje behandeld en mij ook een handeling laten zien die we zelf 1 x per dag kunnen toepassen als hij ontspannen is. Quinten was weer helemaal happy!
    Op de terugweg naar huis viel hij ook als een blok in slaap! Thuis werd hij na een kwartiertje wakker en toen heb ik hem in bad gedaan en gevoed. Tijdens t voeden werd hij ineens heel onrustig, dus ik stopte even en toen verslikte hij zich weer heel erg en liet tegelijk een megaharde boer die echt heel veel zeer deed en hij begon dus weer te krijsen, arm kereltje! Gelukkig was hij nu wel vrij snel te troosten en na tien minuutjes wildehij weer verder drinken. ( was toen 21.00 ).
    Hierna viel hij lekker bij me in slaap en heb ik hem in bed gelegd. Normaal maakt hij dan veel schrikbewegingen, raakt zn speentje kwijt enz,maar hij heeft tot 23.30 echt helemaal niet meer bewogen! Ben zelfs af en toe nog even wezen kijken of allesnog wel goed ging.
    De rest van t verhaal had ik al ff kort opgeschreven.
    Net heeft hij om 10.00 weer gedronken en voelde hierbij zooo ontspannen aan! Hierna voelde ik zn buikje heel erg borrelen, maar ook toen bleef hij nog relaxt, tot net, want hij heeft zn hele broek volgepoept! . Nu weer is kijken of hij lekker wil tukken!

14. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Poeh hy is nog op normaal formaat!! Nu al de mini? Past dat wel goed? Er staat niet op de groei kopen?

15. Maia

Maia Niet meer actief

goed om te horen van de osteopaat Engeltje!

hier gaat het goed. Vanochtend na de voeding had hij wat moeite met het verwerken, maar we konden hem in bed leggen en toen heeft hij een klein uur geslapen. Toen ging hij wat huilen maar hij had gepoept, gewoon normaal zoals het hoort, dus de forlax doet zijn werk. Daarna was hij wat jammerig maar i.p.v. dat hij echt ging huilen/krijsen was hij makkelijk rustig te krijgen en kregen we hem zelfs weer in bed waar hij weer een uurtje heeft geslapen en toen kwam voor voeding. Nu is manlief hem weer in bed aan het leggen, dat kost wat meer moeite maar voorui. Voor het eerst in weken dat hij 's ochtends niet een uur of tig heeft liggen huilen! we zijn er nog niet maar het is een veelbelovend begin.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook weer even een berichtje van mij.

@voorkeurshouding, wij gebruiken de easy sleep waarbij ze op haar zij ligt. Deze wisselen we iedere nacht om zodat ze op beide kante slaapt. Ze draait zich zelf nog niet om in de box dus kunnen het nog een beetje zelf "regelen". We kregen bij het cb een compliment over de vorm van haar hoofdje ;) (terwijl ze allemaal de easy sleep afraden, snap je toch niet)

@engeltje wat goed om te lezen dat de osteopaat heeft geholpen. Op zich als je het zo uitlegt is het ook wel logisch allemaal, maar je met het maar net even weten. Hopen dat het het zo goed blijft gaan :)
    @sammie, fijn dat de rust en regelmaat lijkt te werken!

@sm veel plezier vanmiddag, de kids zullen wel zenuwachtig zin of niet ;)

@maia fijn dat het bij jullie ook wat beter gaan.

@anoniempje, fijn dat hij niet is gekrompen! Hier gisteren ook weer het een en ander onder geplast. Had er even geen doekje op en dan is ze soms net een jongetje (mooie grote boog als straal)

@ hier, gisteren een gezellig etentje gehad met vrienden bij ons thuis. Ik en twee vriendinnen hadden een drie gangen diner gekookt, en was erg goed gelukt als zeg ik het zelf :D
    Smiddags heeft L lekker boven in haar bedje geslapen dus hebben wij smiddags al veel voorwerk kunnen doen voor t etentje (was echt een geluk haha). Savonds was ze wel wat onrustig, ik merk de laatste tijd dat dat vaker is tussen 19.00-22.30. Maar ik las hier laatst (sorry weet ff niet meer wie) dat dat normaal is dat ze dan wat huilerig zijn.
    De laatste voeding heb ik gisteren wat vervroegd in de hoop dat ze wat langer door zou slapen. Nou ze kwam idd pas weerom 3.00 maar kreeg om 5.00 toch weer kramp en moest geholpen worden met poepen. Daarna maar ook meteen weer gevoed en toen kwam ze weer om 9.00. Vanmiddag wel weer even huilen rond de poepmomenten maar buiten dat gaat het goed.

Ook fijn om te lezen dat het met de meesten ook weer redelijk goed gaat.

Vandaag verder geen plannen meer dus lig uitgeteld op de ba met L en ml.

17. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ SM, heel veel plezier vanmiddag!

@ Engeltje, oh wat fijn dat het zo goed geholpen heeft! Hopelijk blijft het doorzetten en was dat hetgene wat zo vervelend voor Quinten was.

@ Maia, ook al goed nieuws!

@ Ukkie, leuk een etentje en bij jou gaat het dus ook goed met de kleine!

Nou hier vanochtend groot boodschappen gedaan. Heb nu een chocolade taart in de oven staan en ga zo nog een monchou taart maken. Ben vandaag jarig, dus krijg morgen familie op bezoek. Voor de rest vier ik het niet, heb er nu even geen zin in :). Denk dat ik het van de zomer wel een keer doe. Is weer lang geleden dat ik het heb gevierd. Maar ben nu 30 geworden :(, dus dat is wel zo'n leeftijd dat je een feestje moet geven :p. En ga deze week een keer naar mijn werk beschuit met muisjes trakteren (en taart die over is kan ik daar ook prima slijten haha).

V doet het vandaag best goed. Hij is mee geweest met boodschappen doen en lag toen lekker te tukken. Toen we thuis kwamen nog steeds dus heb ik hem in de Maxi Cosi laten liggen. Half uur voor etenstijd werd hij wakker en heeft hij bij papa op de bank gelegen. Na het eten lekker i de box gespeeld en nu ligt hij boven te slapen!! Nog maar net 5 minuten, maar ik hoop zo hard dat het min 45 is :). Hij lacht nu ook veel meer, echt zo leuk om te zien! Ik heb ook een baby gym in de box gezet en dat vind hij helemaal geweldig om naar te kijken.

18. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Gefeliciteerd pleuni!

Hij ligt teveel op links dus ik leg zn hoofdje als hij slaapt op de andere kant. Maak me echt zorgen. Deze week cb dus even over hebben.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Gefeliciteerd pleuni! En die taarten klinken heerlijk :D

20. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Hier ook een kindje wat ik zo voor 2e x mag wakker maken omdat hy al 4 slaapt. Vanmiddag zelfs half uur langer. Hy had Zn puckababy gemist blijkbaar :D

Deel Deze Pagina