Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Baileyy, heel herkenbaar! Hier ook haast geen tijd om achter de pc te gaan zitten omdat ik haar bijna niet weg kan leggen. Ze slaapt weinig vind ik. Heb het idee dat ze al drinkend aan het slapen is, en daarna niet zo slaperig meer is. In de draagdoek slaapt ze wel en soms in de kinderwagen, maar hooguit een uurtje. En uiteraard in bed in mijn armen, dan slaapt ze soms vijf of zes uur. Ik zit hier nu op ongeveer 7 a 8 voedingen per dag. We zijn nu aan het oefenen met afgekolfde melk en dat lijkt redelijk te lukken. Balen dat jouw kleine geen flesje wil! Ik heb een fles van breastflow, dat lukt hier goed.

Ukkie, hier ook soms balen dat ik borstvoeding geef, vind dat je je daarvoor niet hoeft te schamen. Tuurlijk is het de beste voeding, maar makkelijk is het zeker niet!

Mijn vriend klaagt ook wel eens dat ie steeds op de bank moet gaan slapen, nou ik heb ook liever van niet. Maar hij kan wel doorslapen. Afgelopen nacht ben ik weer van 3 tot 5 met haar bezig geweest omdat ze niet terug in wilde slapen.

Shaarr, wat eng dat ze zo vreemd ademde! Zou het ook doodeng vinden!

Super Mummy, ook hier eentje die 's nachts alleen bij mama in bed wil slapen. Zal vast ook aan mezelf liggen, ik zou natuurlijk moeten blijven proberen haar in haar wieg te leggen, maar op een gegeven moment slaat de vermoeidheid bij mij toe en dan kan ik niet meer.

Maia, wat zielig dat ie maar blijft huilen. Snap dat je het even niet meer trok. Fijn dat je ouders hem even over konden nemen!

Cin wat schattig dat ze echt al dingen wil pakken! Mijn meisje zie ik wel af en toe haar handje uitsteken naar een pop maar dat lijkt me nog meer toeval.

2. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Shaarr, sorry meis ik kan je er niet mee helpen.

@ Bailley, hier liep iedereen ook de heletijd van laat hem toch even huilen, totdat ik zei dat ik de moeder ben en dat zelf wel even bepaal. Ik laat D.ean max. 3 min, huilen en daarna ga ik naar boven. Meestal is het gewoon de speen die er uit is. Maar goed, jij bent de moeder van je kind en laat ze maar praten, vroeger was bijna alles anders en nu is het gewoon een andere tijd + De kleine is nog niet eens zo oud, dus nu echt laten huilen zou ik ook niet doen. En wat mijn ontlasting betreft het is nog steeds hetzelfde. Moet erg veel moeite doen om te kunnen plassen. Echt een vreselijk iets.

@ Verkouden, D.ean is verkouden geworden :| zo sneu..!! Ik ga morgen een afspraak maken bij de Ha voor hem. (heb zelf als baby iets van 10x longontsteking gehad doordat ik een slijm aandoening heb en de kans bestaat er dat hij dit ook heeft.) Dus wil ik graag hebben dat de Ha naar hem kijkt om zeker te weten of hij niet de klachten van een longontsteking begint te krijgen. Hij had namelijk voor het badje 37.3.

@ Sm, wat fijn dat hij even naast je kon slapen en wat balen dat je, je wat minder voelt!

@ Maia, begrijp dat het erg moeilijk voor je was om de kleine even ergens te logeren te laten. Maar gelukkig kan je hem zo weer in je armen houden :)! Hoe moeilijk het ook was, het was denk ik voor jullie wel even goed.

@ Ukkie, Wat een lieve foto :D!

@ Shaarr, wat schattig :D! En ik begrijp je helemaal! alles voor niets geweest! Probeer weer wat je hiervoor ook deed om de regelmaat erin te krijgen en ik zou als ik jou was zeker mijn mond even opentrekken tegen je souders! Denken ze niet na ofzo??

Nou vandaag een redelijk rustig dagje gehad! Heb samen met D.ean sinds vandaag een verhoging te pakken. Verder heb ik D.ean al 2 ochtende niet meer kunnen voeden aangezien ik z'n last heb van mijn rug :(! Ook slapen we vanaf vrijdag de hele week bij mijn souders aangezien mijn ouders 1 weekje vakantie gaan houden :)! Ik vind dit opzich niet erg, maar ml heeft die week net middag dienst: van 14.00u tot 22.00u en ik zit dus opgesloten in een dorp waar de dichts bijzijnde stad 30 min. lopen is, er geen bus rijdt en amper winkels zijn.. En buiten alles, mijn souders wonen ook nog iets buiten af en mijn souders zijn ook regelmatig s' avonds weg en zit ik dus alleen in een soort van boerderij met dichtsbijzijnde buren die 2 weilanden verder wonen en dat allemaal 's avonds.. blerghh.. Maar goed heb het er dus wel voor over dat mijn ouders even 1 weekje rust hebben. (dit doen we trouwens aangezien mijn vader afgelopen week zwaar depressief is verklaard :(! Hij mag ook zijn hobby's hierdoor niet meer uitvoeren: Figuurzagen..) Nou dames ik ga even genieten van mijn rustige avondje. Morgen moet ik weer naar de manuelefysiotherapie, maar hierna zet ik hem stop aangezien het dus niet aan mijn botten ligt maar aan mijn zenuw.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ shaar: meis, t kan ook gewoon wel eens een dagje minder gaan he! Wie weet gaat t morgen wel gewoon weer goed! Denk wel dat je ff goed moet afspreken dat je dit de volgende keer niet meer zo wil en leg gewoon rustig uit wat de gevolgen zijn... Hopelijk morgen een betere dag!

@ miepkip: vervelend dat jullie verhoging hebben, hopelijk trekt t snel weg! En wel fijn dat je bij je souders terecht kunt, al snap ik wel dat t niet optimaal is. Gelukkig is t maar voor een weekje ;)

M'n arme schatje kan maar niet poepen en daar heeft hij best wat last van gehad vanavond. De osteopaat adviseerde om darmocare infantis voor hem te gaan kopen. Is een probiotica met goede bacteriën om z'n stoelgang beter te laten werken. Ga morgen gelijk kijken waar ik t kan krijgen. Iemand enig idee?
    Verder slaapt hij wel al lekker een paar uurtjes maar hij wordt vast zo wakker voor z'n voeding... Hoop echt zo dat hij dan ff een flinke poepbroek heeft!

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

shaar heb helaas geen oplossing... kan me heel goed voorstellen dat het zeer frustrerend is zo. Een baby hoort idd niet zolang wakker te zijn. Al herken ik het wel want B. is vaak eind van de dag begin avond ook zolang wakker... :(

Hier gisteravond sliep hij maar steeds kort, naast me en daarna was hij weer hele tijd wakker. Rond half 10 is hij pas echt in slaap gevallen.
    Vannacht wel maar 1x gekomen en moet zo weer drinken. Verder werd hij mopperig wakker, ik was al binnen dus ging ff kijken, ligt hij overdwars op mijn bed :$ Dus moet ff voedingskussen aan andere kant ook leggen... Daarna eigenlijk heel erg vrolijk en steeds lachen enzo, zo lief!
    Hij vind het wel fijn knuffeltje vast te houden, en heeft eigenlijk een hele tijd geslapen met het knuffeltje in zijn handjes, hoewel hij mij ook vast hield :cool: Zo sliep hij begin van de avond (ong. drie kwartier)

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    J heeft de hele nacht doorgeslapen! Ben zo blij :D 20:00 laatste fles en pas vanmorgen 7:15 weer!

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @aislyn waarom slaapt jou vriend op de bank? Omdat hij anders wakker wordt? Sorry naar dan vind ik het best brutaal dat hij daarover klaagt, ik zou een moord doen voor een nachtje doorslapen.
    Heb t mijn man wel eens geadviseerd als ie vroeg op moet maar dat wil hij niet, vindt ie sneu voor mij.

@shaar vervelend zeg dat jet weer minder gaat. Misschien idd teveel prikkels (ik begin hier namelijk ook een patroon bij ons te zien)
    Volgende keer gewoon doen wat je zelf aanvoelt en haar naar bed doen.

@ miepkip vervelen hoor die verhoging. En vooral de pijn in je rug!
    En jeetje wat heftig en vervelend voor je vader. Snap wel dat ze dan lekker even een weekje weg gaan. Hopelijk doet het hem goed!
    Succes bij de m fysio straks!

@ engeltje nee sorry ken het middeltje niet,misschien even googlen.
    Heb je al een wattenstaafje met olijfolie geprobeerd? En dan lichtjes rondjes draaien. Misschien dat er helpt

@ Sm wat een lieve foto! En al lekker druk aan t bewegen in bed! Dan is een extra kussen idd wel nodig :)
    Hier gaat ze pas echt slapen als wij ook naar bed gaan. Leggen we haar eerder boven is het krijsen. Sus van 19.00 tot dat we naar bed gaan slaapt ze bij een van ons op de borst op de bank. Kan er niet zo mee zitten..

@ hier ging het vannacht beter. We hadden r wel eerder boven gelegd omdat ze echt super moe was. Dit was helaas geen succes, schreeuwen van heb ik jou daar. Dus bij me in bed gepakt,liggend extra lang gevoed (op t einde gewoon sabbelen maar goed) en is toen om 23.00 in slaap gevallen. Om 2.00/5.00 en nu weer kwam ze voor te drinken en een volle luier,maar daarna netjes weer gaan slapen.
    Heel fijn, heb ik ook weer wat slaap gehad! :D

Er vallen mij twee dingen op.
    Snachts voed ik liggend en valt ze meteen weer on slaap daarna. Dus zonde te laten boeren of lang rechtop. Ook heb ok vannacht geen jbpm en kramp druppels gebruikt, nergens last van

Daarnaast merk ik dat ze steeds twee dagen/nachten per week goed mis gaat. Ik ben eens nagegaan en wat blijkt... De avond/dag ervoor waren steeds enorm drukke dagen. Veel mensen thuis, dan daar heen dan daar heen. Ik denk dat ze dan ook overprikkeld is. Door de week is het voor haar namelijk vrij rustig. Zowieso overdag en s avonds hooguit een uurtje bezoek! Ik ga hier eens opletten of het Mosschien door de drukte komt.

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, hou je niet van sneeuw? Ik wel hoor.
    De dagen zijn hier heel kort en donker. Nu met de sneeuw wordt de wereld weer een stuk lichter. De kinderen skieën en sleeën hier door de straat.
    Het sneeuwschuiven is wel wat minder, maar het is een goede work-out.
    Ik ben wel blij dat het kinderdagverblijf en het werk van mijn man op loopafstand zitten. Helaas is de winkel in het dorp dicht, dus voor de boodschappen moeten we echt met de auto op pad.
    @Engeltje, heftige schrikreactie dan hoor. Maar liever dat het dat is, dan dat er iets ernstigers aan de hand is. Heeft hij nog last gehad van zijn prikjes?
    Ik zat even te googelen op die Darmocare, maar wat is dat duur :$

@Shaarr, hoe is de nacht gegaan?

@Knuffeltje, nog niet echt geprobeerd of ze het iets vindt.

@Anoniempje, heerlijk zo'n nacht. Heb jij ook goed geslapen?

@Ukkie, liggend voeden lukt mij niet zo goed. Ze valt 's nachts wel sneller in slaap dan overdag. Hier valt ze 's avonds ook moeilijk in slaap.
    Gisteravond werd ze tot 3x toe na 10 min. weer wakker om te poepen. Uiteindelijk sliep ze (al) rond 23:00u en vannacht kwam ze om 3:00 en 06:45. Dus vanmorgen lag ze net weer te slapen toen we de oudste naar het KDV moesten brengen, maar ik kon haar al slapend in de draagdoek zetten en toen we weer thuis waren heb ik haar weer in bed gelegd, waar ze nu nog ligt te tukken :)

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

#1028 JaDeBo, 4 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2012
    Hier vind B het fijn om iets vast te houden, denk ook dat het hem wat ontspant/rustiger maakt.
    Ook zijn jas aan doen vind hij vreselijk, tevens de maxicosi/wagen in gaan dan schreeuwd hij het uit :( arm ventje!

Vanochtend op school ff geholpen met pepernootjes maken met D. Hij vond super leuk en daarna kreeg ik een hele dikke zoen, met andere woorden ga nu maar mama ;) Zei hij tegen zijn juf: kijk juffie mama dikke zoen geeft!! Lekker ventje!
    Daarna ff boodschapjes gedaan en net half uurtje weer thuis met B. die sliep in de maxicosi en slaapt nog dus heb hem laten liggen... zal zo wel komen voor voeding (voel me soms zo slecht dat ik hem dan daarin laat liggen schaamschaam)...

Heb weer nieuwe foto's toegevoed, vooral jullie willen kijken hihih
    Staan ook op fb ;)

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Shaarr, haha lekker warm bij de kachel is de sneeuw buiten ook prachtig! Ik vind het trouwens in NL kouder aanvoelen als het sneeuwt. Gladheid is inderdaad vreselijk, maar hier ligt nu sneeuw op de wegen en geen ijs, dus het is niet glad.
    Als ik jouw schoonouders had, zou ik ze voorlopig niet meer op laten passen. Ook al bedoelen ze het niet kwaad. Nu ik erover na denk... Mijn schoonouders zouden precies hetzelfde doen denk ik. De oudste logeert daar bijna ieder weekend en wordt volgepropt met snoep en krijgt iedere keer een cadeautje. Ik begrijp wel waarom hij daar zo graag heen gaat ;)

@SM, ik zou het juist zielig vinden als je hem uit de MC haalt terwijl hij daar zo lekker ligt te slapen ;)
    Leuke foto's op FB gezien. Wat heb je toch lieve kids.

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Shaarr, ik heb er al vaak wat van gezegd en het wordt wel iets minder (hij moet nu eerst z'n brood op eten voordat hij mee mag snaaien), maar ik gun hem ook wel z'n weekendjes bij hun. En ik hou wat meer tijd over voor andere dingen, dus ook een beetje eigen belang. Soms heb ik wel het idee dat ik hun ook moet opvoeden en dat terwijl zij op het kinderdagverblijf werkt ;)

11. Maia

Maia Niet meer actief

@shaar: balen dat haar ritme weer weg is. hopelijk gaat het vandaag weer beter.

@SM & engeltje: lief zo met dat knuffeltje!

@SM: ik laat Tim tegenwoordig ook gewoon in de MC liggen als hij slaapt. Hij slaapt al zo weinig :( en is gewoon oververmoeid dat ik dolblij ben dat hij dan slaapt. Plus dat kindjes met reflux die houding in de MC ook gewoon lekker vinden hoorde ik. En aangezien ik Tim na zijn voeding minimaal 20-30 minuten rechtop moet houden lijkt me dat net zo 'slecht' als de MC dus ik maak me er niet zo druk meer om.

hier: ik weet het niet. het gaat zeker beter met hem, de forlax lijkt zijn werk te doen, vannacht kwam er een flinke verstopping uit. Maar hij blijft klooien 's ochtends, nu ook weer is hij weer aan het huilen en ik weet niet wat het nu is. ik denk nu gewoon gewenning aan het vele dragen en knuffelen maar ik merk dat ikzelf gewoon inmiddels in paniek raak wanneer hij gaat huilen. en dat voelt hij ook. dus dat is heel lastig en moeilijk. maar hij is een stuk rustiger en relaxter in elk geval. ik alleen nog niet.

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Thnxx meiden tis ook o dat hij erg weinig slaapt en als hij dus zo wel slaapt ik me er ook niet zo schuldig over moet voelen. Erin gaan vind hij vreselijk en schreeuwt dan echt alles bij elkaar maar als we eenmaal lopen of rijden is het prima.

Vanochtend heeft hij dus wel ff getukt en zelfs bijna 4 uur tussen voeding gelaten... nu ligt hij ook weer te tukken in de mc, omdat we J op moesten halen en zo weer weg brengen laat ik hem er ook in...

Maia fijn dat er al wat verbetering is met Tim. Lastig meis dat je je er zelf zo onrustig van voelt... ik herken het wel, maar hier is dat in de avond. Soms is het zo erg dat ik hem even neerleg en de kamer uit loop... of ff naar de wc oid ga. Als ik dan weer terug kom ben ik weer rustiger en kan ik er weer wat beter tegen!! Knuffel voor jou!! Hoop dat snel beter gaat met jullie!!

Lycka thnxx! Zijn idd schatjes! Hoewel af en toe een rol behang wel handig is :cool:

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemiddag allemaa!

Hier gaat het rust en regelmaat met inbakeren nog steeds echt toppie! Misschien ook iets voor jullie om te proberen? Misschien zijn jullie baby's ook wel oververmoeid door teveel prikkels ofzo en huilen ze daarom zo veel?
    Dat was hier in ieder geval wel het geval. Hier ging ze ook huilen zodra ik haar weg legde, hazenslaapjes van een uur en heel veel wakker. Nu we dit doen is dat allemaal voorbij...

Ik vond het niet zo moeilijk om het toe te passen, (ik heb haar echt geen half uur laten huilen trouwens) omdat het zo gewoon niet langer ging. Ik ging er zelf ook helemaal aan. En het beetje huilen wat ze deed was uiteindelijk niet langer dan 7-10 minuten en klonk een beetje jammerend.

Misschien is dit ook voor jullie wel de sleutel. Ik hoop het, want het is wel sneu voor jullie en de kleintjes dat het zo gaat :(

Wat ik dus doe is:
    ze wordt wakker -> uitbakeren, voeden -> als ze nog niet moe is even spelen in de box -> bij het eerste moeiheidsignaal inbakeren en in bed -> afscheidskusje geven en deur dicht. -> soms huilt ze hier nog even max 10 min. -> slaap. Als ze dan weer wakker wordt begin ik weer overnieuw. Ookal is het dan bijv. nog maar 2 uur later na de voeding. Dus geen regelmaat op de klok maar gebeurtenissen.

@ SM, heb je een vriendschapsverzoek gestuurd:D
    Ik zou hem ook lekker in de MC laten liggen dan hoor!!

@ Shaar, nee ik zou het of nog eens heeeel duidelijk uitleggen aan je schoonouders, of maak anders een protocol wat ze moeten volgen. en anders is het klaar :)

@ Lycka, leuk hoor in Zweden wonen! of ervaar je het zelf minder leuk?

Leuk jullie beebjes met die knuffeltjes! :D
    Gister had vriendlief haar een rammelaar in de hand gedrukt, haha Maar je moet wel oppassen dat ze zichzelf dan niet slaat?! :$

Hier gaat het dus goed, al ben ik nu deze week wel een kluizenaar vanwege het nieuwe leven haha. Volgende week dan weet ik ook wanneer ze langer wakker is, en dan kan ik op die momenten even eruit. Tot nu toe moet ze een heeeeele hoop bijslapen en is de box echt hup erin en hup eruit.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: ik vind verse sneeuw heerlijk, maar t wordt hier altijd zo snel een baggerzooitje en glad, zeker hier aan de kust waar ik woon.
    En die darmocare is idd erg prijzig, maar als t goed is hoeft hij t ook niet standaard te gaan gebruiken, alleen om het op gang te helpen allemaal. Er zitten geloof ik 30 zakjes in en hij mag dan een halve per dag en uiteindelijk moet je t ook weer afbouwen als t beter gaat. Denk dus dat je zeker voor 2.5 a 3 maanden genoeg hebt. En als t werkt dan heb ik t er graag voor over want hij heeft gewoon zo'n last van die ontlasting!

@ sm: wat ligt ie ook heerlijk met zn knuffeltje zeg! Misschien laat ie jou nu binnenkort ook los als hij er helemaal aan gewend is!

@ shaar: gelukkig dat de nacht toch is meegevallen! Hoe gaat t verder vandaag?

@ sammie: kan quinten dus niet laten huilen hier, wel een beetje mopperen, maar echt huilen niet. Ivm zijn reflux gaat hij dan stikken op een gegeven moment en haalt hij geen adem meer.
    Maar sinds hij bij de osteopaat is geweest gaat t een stuk beter! Hij ligt nu ook al sinds half 1 op bed, maar kan ook door zn prikjes komen natuurlijk!

@ maia: ik herken je gevoel heel erg hoor! Doordat hij zoveel gehuild heeft kan je t soms ook gewoon echt even niet handelen als hij nu soms huilt, ook al gaat t een stuk beter. Je hebt ook t idee dat t een wisselwerking van jou op je kindje is omdat je in de stress schiet zodra hij weer huilt. Bij mij gaat dit nu al een stuk beter omdat ik zie dat t echt niet aan mij ligt, ook als iemand anders hem vasthoudt dan huilt hij. Al moet ik zeggen, hij huilt echt zooooo veel minder! Ben echt blij met de osteopaat!

Quinten heeft vannacht 38.8 gehad als reactie op de prikjes, maar vanmorgen was t alweer 37.8. Geen idee hoe t nu is want hij slaapt ondertussen al bijna 3 uur!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mijn svader kwam net even langs uit zijn werk omdat hij iets moest vertellen.....
    Afgelopen donderdag heeft mn zwagertje ( 18 en autistisch ) ze opgebeld met de mededeling dat ze nog een keer opa en oma gingen worden..... Oeps! Zijn vriendin ( 15 en ADHD ) had positief getest had ze gezegd. Mn schoonvader werd laaiend en daardoor gooide mn zwagertje de hoorn erop. Hierop heeft mn schoonvader gelijk de groepsleiding gebeld of dit mogelijk was en zij wisten nog van niks. Dit weekend zijn er veel gesprekken geweest en vanmorgen moest t meisje haar ochtendurine inleveren bij de arts van het complex. Hieruit bleek dat t helemaal niet waar was gelukkig! Pfff wat een opluchting zeg!

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Shaar,
    O jammer dathet zo vervelend gaat vandaag!
    Er zijn wel veel kindjes met reflux he :(

@ Engeltje, dat is wel even schrikken ja! Hadden ze het dan gewoon verzonnen voor de grap?
    En heeft ie lekker door geslapen? Ik wist niet dat baby's met reflux kunnen stikken! :$
    Is hij alweer bijgekomen van zijn prikjes?

@ Shaar, bedankt voor je reactie, haha ik ben misschien dus nog wel langer dan een week een kluizenaar... Nou ja, als beebje dan vrolijk is als ze wakker is is het niet zo erg :)

Hier is het nu de derde dag dat we het toepassen, en ze zit dus in haar dip dag. Ongeveer uurtje slaapt ze en dan wordt ze weer wakker. Steeds. Nou hopelijk is ze morgen weer zoals gister.
    Had wel gelezen dat de derde dag meestal zo gaat, want dan hebben ze weer genoeg energie om in het oude patroon terug te vallen..
    Hopelijk is dat het...

17. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik was even een paar dagen afwezig dus was flink bijlezen. Ik reageer vanaf morgen wel weer op iedereen :).

@ Rust en regelmaat, ik probeer het ook toe te passen. Maar moet er nog wat strikter in worden. Het vervelende is dat hij in slaap valt tijdens de fles (heb een Dr Brown fles die erg langzaam gaat, anders spuugt hij veel). Ik probeer hem tijdens het drinken wat wakker te houden en te laten boeren. Dat kan altijd heel lang duren. Over het boeren doen we soms wel 30 min. Daarna ga ik naar boven, baker hem in de Pacco of Puckababy en leg hem in zijn ledikant. Dan gaat hij miemelen, maar ik wacht het dan af in een andere kamer. Bij de fles van 1 uur gaat hij na een kwartier slapen en slaapt 2-2,5 uur. Na andere flessen slaapt hij hooguit 45 min (een cyclus) en begint dan echt hard te huilen. Soms is hij echt een paar uur wakker.
    Hij wil wel slapen op mijn arm.

Jhbpm heb ik afgeschaft hier ;). Ik kreeg het idee dat het niet hielp en hij meer spuugde. Nu met de Dr Brown flessen spuugt hij nog wel eens, meestal een of meerdere mondjes. Soms hele hoeveelheden, maar dat valt best mee.

V was zondag ook van slag. Heel mijn familie was er en toen de eerste kwamen lag hij op bed, daarna werd hij onrustig en hebben we hem maar naar beneden gehaald. Schoonmoeder wilde hem meteen vasthouden, daarna schoonvader en zij hebben ook de fles gegeven. 2 uur later heb ik hem weer naar bed gebracht maar hij wilde niet gaan slapen. Gisteren was ook al drama. Pff, ben echt zo moe.
    Gisteravond na de babymassage was hij ook erg lastig. Toen we naar bed gingen was hij erg huilerig en heb ik hem bij me op de borst gelegd. Toen zijn we in slaap gevallen en om 2 uur wakker geworden en hem de laatste fles gegeven. Toen wilde hij niet in zijn bedje slapen en heb op een gegeven moment maar toegegeven, het was 3.30 uur en ik was kapot. Dus weer op mijn borst.

Hij kreunt ook erg veel in bed. Als hij moet gaan slapen, weet niet of hij dan wakker is of slaapt maar het houdt mij wakker iig :). Weet iemand wat dat is?
    O en hij is zondag ook aangestoken met verkoudheid, zo zielig.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jullie zijn wel goed bezig meiden als ik het zo lees! Fay slaapt nog steeds niet in haar eigen bed, ook overdag niet. Ze slaapt alleen maar in de kinderwagen naast mijn bed en overdag gewoon beneden op het voedingskussen of in de box, of het liefste op schoot. Overdag is ze best veel wakker ook, soms wel 7-8 uur achter elkaar. Ze slaapt wel heel goed 's nachts, soms wel 10 uur aan 1 stuk alleen haar ritme is compleet verkeerd en het mijne nu ook. Ze slaapt pas midden in de nacht tussen 2-4 uur en wordt dan ook pas heel laat wakker. Echt 's middags pas. Soms wel nog een fles tussendoor om 9 uur maar dan wil ze daarna wel doorslapen. Zelf ga ik er dan ook weer in want ik ben kapot. Maar nu zitten we dus in een totaal verkeerd ritme. Ik moet nog even kijken hoe ik dat nou weer ga oplossen en hoe ik haar nu toch in haar bedje ga krijgen.

19. Maia

Maia Niet meer actief

@Sammie: was het maar zo makkelijk te regelen met rust en regelmaat maar dat is het niet. Tim krijst letterlijk door de pijn in zijn buik zijn we achtergekomen, enorme verstopping. Hij krijgt sinds vrijdag!!! forlax om de ontlasting zachter te maken, maar inmiddels is die verstopping zo hevig dat de ontlasting die zacht is geworden gewoon langs de harde ontlasting stroomt en dat duurt rustig een week zeiden ze eer dat verbetert. was het maar zo simpel :(

@engeltje: och jee, dat was wel even schrikken. 'gelukkig' is ze niet zwanger.

@shaar: knuffel. ik weet wel een beetje wat je doormaakt :( heeft de kinderarts dat bedacht aan de hand van het telefoontje of heeft die J. ook echt een keer gezien?

nou vandaag ging weer echt ruk. Uiteindelijk toch weer met de poli gebeld, die gaven aan dus het bovenstaande wat ik bij Sammie heb geschreven, dat het klinkt als dat er echt nog wat vast zit in zijn buik en dat hij daarom nog krijst. Maar dat hij al een stuk verbeterd is, rustiger e.d. klonk hoopgevend ;) we moeten morgen en overmorgen de forlax even ophogen en uiterlijk donderdag moeten we echte goede verbetering zien. Ze bellen donderdag dus nog even om dit na te gaan, anders gaan we vervolgstappen nemen. Verder is ons geadviseerd om overdag Tim zoveel mogelijk in de MC te laten slapen, juist omdat het bij de reflux en de buikpijn de meest prettige houding is voor hem. omdat de nachten goed gaan (hij is uitgeput dus ja, dan slaapt hij wel) hoeft het dan niet.

Maar ja, vandaag dus om 8 uur wakker, toen van 9-10 geslapen, toen wakker met huilen huilen huilen/krijsen enz (toen heeft Jan dus maar weer met de poli gebeld), uiteindelijk met moeite weer gepoept, huilen enz...zelfs na de voeding van 12 uur bleef hij wakker en huilerig. toen rond half 3 gaan slapen (nadat ik hem echt heb laten huilen want hij wilde niet getroost meer worden), maar dat slapen duurde maar een half uur. 3 uur weer wakker met huilen/krijsen, om half 4 hebben we hem in de MC gezet en zijn even naar het tuincentrum geweest want we werden gek thuis, daar heeft hij weer een klein half uurtje geslapen en toen weer huilen, naar huis, de fles weer gegeven en toen is hij van pure uitputting in slaap gevallen. Met moeite hoor, ik hoor hem af en toe wat miepen.

dus hier is het nog 2 dagen doorzetten en hopelijk gaat het dan beter, zo niet, zitten we er serieus aan te denken om hem te laten opnemen, dat is namelijk een van de vervolgstappen. Gaan ze kijken wat het beste werkt voor hem qua medicatie en houdingen en voor ons de rust. Wilde ik vrijdag (toen werd het al geopperd) absoluut nog niet, maar inmiddels zit ook Jan er aardig doorheen dus hoe lang we dit nog volhouden??? eerst 2 weken huilen door de reflux en nu al bijna 3 weken door de reflux + verstopping, dat kind heeft het grootste deel van zijn leven nu pijn. en het werd/wordt steeds erger. Dus als het niet verbetert ga ik dat donderdag echt bespreken, ben die grens nu wel over, het is verschrikkelijk om hem zo te zien. Het enige lichtpuntje dat we nu hebben is dat hij wat rustiger is tijdens en vlak na het drinken en dat we heel af en toe een lachje krijgen en dat hij wat tevredener is op wat momenten... :(

20. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, idd de Pacco zit ie echt strak in en die gebruik ik nu steeds. Heb hem net in bed gelegd en het is stil, dus ik hoop dat hij weer even slaapt.

@ Nuage, hoop dat je snel een ritme krijgt!

@ Maia, jeetje meis wat moet jij je moe en vervelend voelen als je je kleintje zo'n pijn ziet hebben. Lijkt me verschrikkelijk en snap helemaal dat je nu eraan denkt om hem op te laten nemen. Hopelijk gaat het snel beter met Tim. Dikke knuffel!

Morgen ga ik baby zwemmen :O. Bij mijn sportschool bieden ze dat aan en ga samen met mijn zusje en haar 15mnd oude dochter. Eens kijken of dit wat is. Ik ga deze week ook weer voor het eerst een poging wagen om te sporten ;). Wilde eigenlijk vanavond gaan maar mijn vriend moest naar een buurt bijeenkomst.

Deel Deze Pagina