@pleuni: babyzwemmen wordt voor de 8 weken afgeraden volgens mij, ik dacht ivm risico op onderkoeling, dus hou dit dan goed in de gaten. tja, het is echt niet leuk meer, manlief is inmiddels chronisch verkouden want je krijgt gewoon niet de kans om te herstellen van het ziek zijn, ik krijg spontaan hoofdpijn als hij al een klein beetje moppert, dat soort dingen. Maar het is even niet anders helaas, maar ik zal zo ontzettend blij zijn als dit achter de rug is. En we waren al niet van plan voor een 3e kindje te gaan maar nu hebben we allebei echt definitief: nooit meer!
Babyzwemmen: hier adviseren ze pas na eerste inentingen Maia: tis.verschrikkelijk om je ventje zo'n pijn te zien hebben. Hoop dat dit.helpt of anders (hoe moeilijk) ook ze met opname.erachter komen.wat ze hem het beste kunnen geven en er meer rust komt. Zodat ook jullie kunnen genieten.van jullie ventje. Knuff
@ maia. Wat ontzettend sneu voor die kleine man van jullie! Kan me voorstellen dat jullie ook helemaal 'op' zijn. @shaarr.. Enig raad juist de puckababy aan haha. De pacco was te strak voor J. j heeft genoeg aan e geborgenheid. Hoe doen jullie het bij terugkomst van een uitje? Vanmiddag even stad voor paar winkels. Bij thuiskomst wil hij alleen maar huilen.
Hallo iedereen! Ben ik toch nog weer even Maia, jeetje meis! Wat een rot situatie! Bah! Hopelijk gaat het snel goed/beter! Ik lees dat er veel 'last' hebben van huilende baby's.. Wat vervelend zeg! Nog even en we hebben de 3 maandengrens bereikt en dan hebben we hopelijk allemaal wat meer rust. Hier gaat het eiegnlijk heel goed. Ik ben eindelijk van de borstvoeding af, dus ook geen ontstekingen meer. Wel andere ongemakken door de vele antibiotica kuren, maar ach. Fer.re heeft 1 kuurtje voor spruw gehad, maar na de kuur was het nog niet over. Gelukkig hebben we het zelf kunnen oplossen door zijn mondje schoon te maken met een steriel gaasje en water en alles elke keer uit te koken. Verder hebben we een fijn ritme te pakken! Eigenlijk gaat het nu zo: 06.00 wakker> fles en weer op bed 09.30 wakker> bij mama in bed tot 10.00 en dan fles en spelen. 02.00 fles en poepen en daarna weer zijn bed in. Meestal tot 17.00 18.00 fles en spelen, 21.00 bad 22.00 fles en weer z'n bed in. Hij is dus 2 keer 4 uren achter elkaar wakker. Soms eens een halfomhalf slaapje dan. Vaak doen we dan ook wel dingen, zoals op visite gaan. Hij slaapt in z'n eigen bed, van 14.00 tot 17.00/18.00 en van 22.00 tot 10.00. Ik doe elke dag alles hetzelfde: Op bed betekend pyama aan met slaapzak. Wakker worden bij mama in bed. Wanneer hij niet zijn bed hoeft gaat hij eerst een half uurtje de box in. 's Avonds huilt hij altijd wat. Badje komt dan op het goede moment. Dat vind hij heerlijk en is hij weer even stil. Hij krijgt trouwens 5 x 180cc..
Oja Shaar ik las nog ergens dat je ook bijv. 100ml water met 1 schep kan geven. Datis dus water met een smaakje, wat kan zorgen voor een verzadigd gevoel maar niet met teveel voedingsstoffen. Ik heb dat nu ook gedaan want anders krijgt ze hier ook veel te veel binnen als ze om het uur komt.. Hopelijk trekt ze lekker door! Hier is ze nu eindelijk al 3 uur in dromenland. Twas een erg vermoeiende dag voor haar. Babyzwemmen, is het leuk voor je baby of is het meer een kletsuurtje voor moeders? @ Maia, dikke knuf voor jou!!! Hopelijk gaat het toch snel beter met hem. En ik weet hoe het voelt als je beebje huilt van pijn en je kan niks doen. Dat raakt me echt tot op het bot En verstandig om hem eventueel op te laten nemen. Dat is alleen maar beter voor hem. Zo gaat het ook niet langer, die arme kleine man
@sammie, fijn dat het inbakeren zo goed werkt bij jullie Zoals shaar al zei mag dat hier niet ivm reflux. Anders zou ik het ook graag een keer proberen. @ maia, poeh wat heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat jullie er beide doorheen zitten. En misschien dan wel goed voor jullie allemaal om hem te laten opnemen. Dan kunnen ze misschien wat voorhem betekenen qua pijn en kunnen jullie ook even bijkomen om hem daarna weer allesnte kunnen geven.. Maar lastig blijft het allemaal zeker, dikke knuffel voor jullie! @pleuni, Bij ons zeiden ze dat ze in het begin van de jbpm wat extra kunen gaan spugen en dat we daar niet van moesten schrikken, misschien is dit bij jullie ook het geval? @nuage, heftig hoor dat ze pas zo laat slaapt. Maar op zich als ze soms 10 uur slaapt krijgt ze toch wel genoeg rust? Sommige babys doen het gewoon met minder uur he, hoeft niet meteen te zijn dat jehet fout doet hoor! Maar wel vervelend voorje eigen ritme. @engeltje, wat raar om ziets te zeggen,an me voorstellen datiedereen dan ff flink de schrik erin heeft. Fijn dat het uiteindelijk niet zo bleek te zijn. @babyzwemmen, hier een meisje die niet eens van een badje houdt, dus zwemmen gaan we maar helemaal niet proberen @goddin, lekker dat het bij jullie zo goed gaat. En ook fijn voor jou dat de borstvoeding helemaal is gestopt! @regelmaat en slapen. Hier slaapt ze nu overdag wel mee. Ik doe tegenwoordig verschonen voor de voeidng. Dit gezien je met verschonen de beentje omhoog doet en dit de reflux versterkt. Dit werkt erg goed en ze spuugt niet meer. Ze spuugde niet heel veel maar wel altijd na de voeiding tijdens het verschonen. Hier heeft ze nog niet zoveel ritme als velen vanjullie. Maar ik merk dat als ze haar slaap krijgt, het wel goed gaat. Dit kan in dphaar eigen wiegje zijn, bij ons op de arm, de box of de wandelwagen. Dit kan dus ook buiten zijn. Ons ritme is: Bij de eerste hongertekens luier verschonen, voeden, half uurtje rechtop en dan afhankelijk of ze wel of niet moe is, slapen of nog even spelen en dan slapen. Dit werkt voor ons prima. Ik heb het er og even met manlief en vk over gehad, en de huilbuien die ze heeft, twee dagen en nachten is dus echt van het vele bezoek. Daardoor zijn we zelf ook drukker en dit merkt zij ook. Dus we hebben afgesproken om het bezoek wat te minderen en 1koppel 1uurtje per dag in het weekend. Nu kwam er heel de dag door bezoek waardoor we zelf ook best druk en gehaast waren. Dit uit zich dan bij haar in onrustig zijn, alleen maar bij ons op de arm willen en veel huilen. Ik hoop dat bovenstaande echt het probleem was anders zou ik het niet meer weten. Het grappige is, is dat ik me dit zelf vanochtend had bedacht. Dus ik vertel dat ml toen hij thuis kwam, en hij hadhetzelfde. Zijn collega's vroegen hem maandag namelijk alweer: en... Weer een slechte nacht gehad na het weekend? En toen ging er bij hem een bel rinkelen. Nou verder hebben wij vandaag tot 11.30 uur geslapen (wel met voeden tussendoor) daar waren we allebei erg aan toe! Daarna heb ik haar in de wipper in de badkamer gezet (bedankt maia voor de tip) en ik heb heerlijk kunnen douchen. Er zat een spiegeltje aan de wipper en die vond ze erg leuk! Daarna gevoed en is ze in slaap gevallen en heb ik haar slapend in de mc gedaan, ik moest op nacontrole. Eigenlijk een heel gezellig gesprekje geweest en alles was prima. Ik had zelf mog niet geluncht en L moest ook alweer bijna drinken dus even bij de bijenkorf geluncht en gevoed en toenis ze weer in slaap gevallen in de kinderwagen. Nog een lekker stuk gelopen (nog een broek voor mexelf gescoord ) en daarna naar huis gegaan. Een vriendin at bij me en is na het eten weer naar huis gegaan. Kortom een leuke dag. Hopen dat vannacht weer goed gaat!
@ shaar, Hier is het vooral de visite en het hand op hand gaan. Want door de week ga ik met r boodschappen doen, ff de stad in of een flink stuk wandelen of naar een vriendin. En dat gaat eigenlijk perfect. In het weekend zijn er gewoon teveel mensen in huis en daarna is het raak. Wat betreft alles alleen doen kan ik me goed voorstellen hoor! Wij zaten net even te dubben over een oppas voor een bruiloft binnenkort, maar zie dit jog helemaal niet zitten eerlijk gezegd, en alle familie is ook op die bruiloft dus die kunnen ook niet. Ik of ml blijf dan maar thuis. Is even niet anders
@ Shaar, ja herkenbaar ben zelf ook erg vergeetachtig haha Sinds we met dit zijn begonnen noteer ik dan ook gewoon wat er allemaal gebeurd. Dan kan ik ook echt zien of ze echt zo vaak komtof dat het zo lijkt. Ze heeft een zware dag gehad haha, heb haar nu na 5 uur slaap maar wakker gemaakt.. Hopelijk is ze die dip voorbij @ Godin, leuk om wat van je te horen! En fijn dat je borstontsteking eindelijk voorbij is!! Nu kan je eindelijk genieten van je ventje @ Ukkie hopelijk heeft je kleine snel geen last meer van reflux en kan je het ook proberen! Ze zeggen toch dat reflux op een moment over gaat.. Nou beebje ligt weer in bed. En ik ga er lekker achteraan
@ maia: he meis toch, een heeeele dikke knuffel voor jou! Ik was hier ook bang dat t tot een ziekenhuisopname zou komen en daarom was mijn laatste stap voor dat om toch naar de osteopaat te gaan. Waarom bel je daar niet gewoon naartoe morgen meis? Of sta je daar niet achter? Quinten zn refluxprobleem komt dus ook echt bij zn darmpjes vandaan en oh wat is t toch verschrikkelijk om te zien als je kindje zoveel pijn heeft en je kan gewoon niks voor hem doen! Ik heb vandaag de darmocare infantis besteld die de osteopaat aanraadde, want in de winkel kon Nick het niet vinden. Mn ventje is dankzij de behandeling al een stuk rustiger, maar hoop dat het met deze pro biotica helemaal beter gaat en dat zn darmpjes beter gaan werken. Pfff hoorde vanavond van mn moeder dat mn oude buurjongen van 17 zijn moeder van 45 dood in huis heeft aangetroffen....hartstilstand. Echt ben helemaal uit mn doen, echt verschrikkelijk voor ze! T was zown lieve vrouw, heeft een paar jaar geleden borstk. overwonnen en nu dit....
@ Shaar, hier onder mijn dag Di 04-12-12 04.14 wakker -> 150 ml + 5 KV 05.10 ingebakerd weer in bed -> eten verwerken -> slaap 07.10 wakker, heeft haar armen los weten te wurmen... 07.20 150 + 5 ml KV 08.10 gepoept, ingebakerd in bed -> stil! 11.00 wakker -> 120 ml BV 11.45 tijdens voeding in slaap -> gepoept, ingebakerd in bed 13.00 wakker, niet te troosten -> uitgebakerd 120 ml BV 13.55 ingebakerd weer in bed -> huilen 14.00 stil! 15.10 wakker, steeds harder huilen -> ingebakerd 100 + 1 KV 15.35 toch verschoond, gepoept, ingebakerd in bed -> huilen 15.44 stil! en weer huilen 15.47 stil! en weer huilen 15.49 stil! en weer huilen 15.52 stil! 16.03 huilen -> stil! 16.55 huilen 17.05 toch uit bed -> 150 + 5 KV 18.00 verschoond, gepoept, ingebakerd in bed -> huilen 18.07 stil! 22.10 wakker gemaakt -> 150 + 5 KV (20 ml over) 22.55 verschoond, gepoept, ingebakerd in bed -> stil! leuk he
@ shaar, heeft ze dan wel echt honger? Of is het misschien een ander huiltjes? Als L honger heeft, is ze met geen mogelijkheid stil te krijgen en stopt ze pas als ze m'n borst heeft gevonden laat staan dat ze in slaap valt. @ vergeetachtig, ik voed op verzoek en weet vaak niet meer wanneer ik voor het laatst gevoed heb Maar om nou alles op te schrijven is me net iets teveel werk. Heb dat in het begin wel nog gedaan om te kijken of ze genoeg dronk en poepte en plaste. @ reflux, ja het gaat zeker op een gegeven moment over, het cb zei ergens tussen nu en 12 maanden (lekkere brede schatting) Dus we wachten het maar af! Hier een goede nacht gehad. 23.30 laatste voeding. Toen om 3.30 uur en nu net wakker met een hele volle luier en ook wel honger! Zie meteen verschil met het weekend, weinig mensen gezien en mevrouw slaapt weer goed! Gelukki maar!
Goedemorgen Sammi das nog eens een duidelijk overzichtje hihihi! Maia miss kun je idd osteopaat proberen, miss zit er iets niet lekker waardoor hij zoveel pijn heeft! Nogmaals dikke knuffel!! Shaar leuk is dat he?! Doen alsof ze honger hebben, vervolgens kom je in actie en slapen de ukkies weer hihihi! Maar wel fijn dat ze weer sliep... Hier is de nacht wel redelijk gegaan alleen de avond was weer klote... meneertje heeft overdag redelijk geslapen, wel in de maxicosi maar toch. Hij bleef huilen, pijn hebben (vermoed ik)... heeft gewoon last van de reflux maar spuugt niet altijd meer, vaak slikt hij het gewoon terug en dat hoor je. Arm ventje, straks maar eens bespreken met de kinderarts, ben benieuwd wat en of er iets uitkomt. Laat me iig niet wegsturen met ritme en regelmaat want er is iets met hem aan de hand, waardoor hij onrustig is/blijft en veel huilt. Maxicosi: hebben jullie die verkleiner er nog in? Zo ja, hoelang moet dat nog eigenlijk... Hier ligt hij er nog wel in anders lijkt die mc helemaal zo groot voor mijn ukje! Knuffeltje: hier zit een belletje oid in... schrok er vannacht wakker van. B vond het schijnbaar leuk even met zijn knuffie te bewegen haha! Ik ga hem straks ook meenemen de mc in, miss is hij dan ook wat rustiger als hij iets kan vast houden, daar lijkt wel rustiger van te worden. Zometeen me meisje uit bed halen, mag vandaag verkleed als pietje en sinterklaas komt op school, spannend dus!! Opa brengt D straks naar de psz want ook daar komt de sint langs!! Leukleukleuk, maar kijk nu stiekum toch ook wel uit naar de kerst!
goedemorgen. @osteopaat: wil ik wel, maar man nog niet. hij twijfelt nog en we moeten er allebei achter staan. en het dwars zitten, ja dat zal zijn ontlasting zijn en uiterlijk donderdag moet dat verbeteren zeggen ze. dus daar wacht ik nog op. @vergeetachtig: ik schrijf in elk geval de voedingstijden nog op want anders vergeet ik inderdaad ook hoe laat het nou was.
@SM: hier werd gisteren trouwens de MC aangeraden om hem daarin te laten slapen als hij onrustig is i.v.m. reflux. dus dat doe ik nu en ja hoor, hij slaapt al bijna een uur. wel onrustig maar hij slaapt tenminste. @shaar: tja ik sta echt op dat punt van wel/niet meer trekken en ik weet nog niet welke kant ik opga daarom heb ik morgen ook weer contact met de kinderarts e.d. want ze houden het wel goed in de gaten (mij dus ook, dat is wel 'fijn').
hier trouwens een foto van de kleine punker die het zichzelf (en ons) zo moeilijk maakt... zeldzaam lachje, maar wel een hele mooie (vind ik zelf )
Wat een lekker manneke Maia! Hier is de nacht eigenlijk wel goed gegaan. 1xna 5 uur en toen na 4 uur. En nu hoor ik haar af en toe pruttelen, maar zolang het niet escaleert laat ik haar nog heel even liggen. Tis nu bijna 3 uurtjes verder. Ze is duidelijk weer heel moe van gister toen ze zich weer groot probeerde te houden.
Zo vanochtend een stuiterendkind hahah wat die sinterklaas allemaal teweeg brengt. Ze vond het super spannend. Stonden al te zingen en waren net op tijd.. toen kwam de sint en moesten we zingen... leuk hoor! Mijn meisje zong voluit mee, mama ook leukleukleuk! Daarna me meisje naar de klas gebracht en door naar het ziekenhuis. Was erg stil... gelukkig maar! Als eerst werd mijn kleine ventje gemeten en gewogen: hij weegt nu 5140 gram en is 58 cm lang. Daarna keek de arts hem na. B. heeft reflux... Heb nu zantac voorgeschreven gekregen (apotheek moest bestellen dus is er morgen pas) en 8 jan. telefonische afspraak. Als er eerder iets is moet ik aan de bel trekken ook als ik er het niet trek. Dan is er een mogelijkheid tot een time-out opname, dan wordt B opgenomen zodat we allebei even rust hebben en kunnen slapen. Maar dat kan ik (denk ik) niet over mijn hart verkrijgen... in geval van nood zou hij ook naar mijn ouders kunnen voor een nachtje. Iig blij dat ik serieus genomen ben, hij wel goed groeid en er iets aan gedaan word. Zo nu eerst ff luier verschonen die met volle kracht volgemaakt werd, straks weer me schatjes ophalen en vanmiddag J naar opa en oma brengen want morgenochtend vroeg weer naar het ziekenhuis, dit keer met D.
Maia wat een lief lachje!! Enne de kinderarts zei hier ook dat niet erg is als ik hem in de maxicosi laat als hij dan wel slaapt. Als hij slaapt dan slaapt hij en dat is alleen maar goed voor de kleintjes. Shaar wakkere momentjes varieren hier ook heel erg. Als hij gewoon wakker is en niet moppert (tevreden oogt) niet gaapt dan leg ik hem even in de box of schommelstoel, net wat hij wil. Tis soms ook ff zoeken wanneer het nou echt wakkere moment is hoor, meestal gaat hij brabbelen oid.
@SM: fijn dat jullie iets hebben gekregen om het hem zo makkelijk mogelijk te maken met de zantac. En hier idd ook mogelijkheid tot opname maar nog niet hoor... nou ik weet niet wat me overkomt. een hele ochtend zonder gehuil. na de voeding had hij gepoept, was lekker wakker dus lekker gewassen en mee naar beneden genomen. toen hij moe was geprobeerd in bed te leggen, was geen succes dus toen maar mee naar beneden in de MC, daar was hij binnen 1 minuut vertrokken. Klein uurtje geslapen maar toen hij wakker werd was hij heel rustig (ipv krijsen). heb hem uiteindelijk toen hij echt ging mopperen uit de MC gehaald en in de box gelegd en daar heeft hij nog rustig een tijdje gelegen, weer een poepbroek. Na 3,5 uur kreeg hij honger, dus gevoed en ik heb hem net in zijn bedje gelegd en ik heb het idee dat hij nu rustig gaat slapen *duimduimduim*.... ik heb in weken niet zo'n rustige ochtend gehad, hopelijk betekent dit dat eindelijk alle pijnlijke plekken uit zijn buikje zijn.