Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Hier is B ook vaak paar uur wakker hoor. Hoop dat medicatie wel wat rustiger wordt en wat meer kan slapen. Gisteravond heb ik zijn onrustige uurtje (zeg maar uren) weg kunnen nemen door hem in de draagdoek te doen. Daar sliep hij heerlijk. Tegen half 9 heb ik hem in bad gedaan, vervolgens lekker gebadderd. Ff lekker mama zoon momentje, toen heeft hij gedronken en vervolgens lekker naast me gaan slapen naast me met knuffie en mama ;) Hij kwam om rond 1 uur en rond 6 uur dus viel mee. Ook nu slaapt hij nog.

Aankleden moet wel... probeer te douchen voordat de kids wakker worden ook ivm naar school brengen.

Huishouden: doe ik ook, rustig aan elke dag wat...

Nuage kost altijd ff tijd een schema'tje. En lekker dat ze in dr eigen bedje maar toch bij je slaapt :)

Sammie Goed gedaan meis. Jij kent je meisje het beste en weet wat ze nodig heeft, gewoon even rust en mama (of papa) ;)

J. heeft studiedag vandaag, D. gaat vanmiddag gewoon naar de psz want die is wel open. Kan ik nog niet in mijn warme bedje blijven liggen... Moet zo met D. naar de orthoptist... ben benieuwd!
    En straks ff naar de apotheek de medicatie voor B halen. Hopelijk helpt het..

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook een prima avondje en nachtje gehad. 23.30 de laatste, toen om 4.00, om 5.00 een poepluier en een troostslokje en nu weer.
    Worden jullie beebs ook wakker van een poepluier? Hier kondigd ze m zelfs even aan met wat gekreun en een scheet, dan leg ik d'r op de commode en dan komt de rest ;)

We blijven vandaag maar hele dag binnen. Zo slecht weer en heb nog geen winterbanden op de auto en lopend vind ik ook eng met deze gladheid. Vriendin van m'n vader heeft bet een ongeluk gehad terwijl ze 30 reed. Heeft gelukkig zelf niks maar auto gleed gewoon door hup tegen een boom.
    Manlief moet weer t land in vandaag. Heeft gelukkig winterbanden maar ik vind t toch eng, blij als ie weer thuis is straks.

@ aankleden, ik kleed haar sochtends wel om van piama/wassen/ gewone kleren voor de regelmaat naar zelf houd ik m'n kloffie aan. Zodra ik naar de plus ga kleed ik me pas om. Beetje make up anders heb ik totaal geen kleur meer maar verer niets.

@huishouden, overdag een klein beetje tussendoor. De was en strijk doe ik savonds als ml thuis is. Kan nu zelfs genieten van m'n strijkuurtje Hihi

@wakker, hier is ze wel meer wakker dan bij Sannie en shaar. Maar ik hou dat zelf niet zo bij. Dan raak ik teveel gefocust of ze wel of biet genoeg slaapt en dan word ik gestrest (niet goed voor L )
    Dus meestal als ze moe is slaapt ze vanzelf, of doe ik d'r in de draagdoek of wat dan ook. Tussen de voedingen door denk ik een uurtje wakker inclusief voeden en verschonen. Savonds is dit iets langer

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ nuage, onze kleine sliep ook amper tot we dit zijn gaan doen. ze is tot nu idd amper langer wakker. onze meid was dus oververmoeid en daarom zoveel wakker. over de fles doet ze een half uur en dan kan je haar alweer opvegen!
    Maar het is toch ook leuk als je kleine lekker wakker is? ik mis haar nu zo nu ze dele dag in bed ligt. :(

@ super mummy, ik heb toch zo'n bewondering voor je! hoe je het allemaal doet in je eentje met drie kids! volgens mij heb je wel super ouders :D

@ ukkie, idd lekker binnen blijven! eng is dat idd met die gladheid. ik vind autorijden sinds ik zwanger was ook gewoon eng. ben zo afwezig en heb het gevoel door elke bocht te vliegen..

Hier ze kwam om 3.30 en toen heb ik haar voor het eerst sinds een lange week aangelegd! ik ben blijven kolven maar ze krijgt afwisselend BV en KV, maar snachts sta ik op knappen dus heb de gok gewaagd en - ik had genoeg! - en ze heeft geen kramp gekregen...

4. Maia

Maia Niet meer actief

@wakker: kan ik nog niet over meepraten ;) ben allang blij dat hij niet zoveel meer huilt.
    wat ik wel lastig vind: hoe doen jullie dat? is zoals gisteren, hij sliep wat onrustig en werd op een gegeven moment echt wakker. maar het was nog geen voedingstijd. haal ik hem dan uit bed met het risico dat hij weer moe wordt? enzovoorts? daar moeten we nu echt onze weg in gaan zoeken langzaam.

Nou :) hij huilt vanochtend weer niet tot nu toe! :) Gisteravond had hij het na de voedingen erg moeilijk, met best wel last van het een of ander en best wel weer huilen, maar niet uren achter elkaar en hij was goed te troosten. de nachten gaan nu wel wat onrustiger merk ik, normaal viel hij van uitputting in slaap en nu is dat niet meer dus heb al 2 korte nachten weer gehad, hij komt weer vaker om voeding dus zitten weer op de 120 cc want hij wilde met 150 rustig 6 voedingen en dat doen we maar niet. maar dat kan ook komen omdat hij weer moet wennen aan normaal ritme.
    In elk geval, ik heb hem net na de voeding in bed gelegd, hij kwam moeilijk in slaap maar dat is logisch na wekenlang gedragen te zijn, maar hij accepteert het wel (met moeite). hoor hem nu af en toe wat mopperen in bed. Dus ben heel benieuwd of vandaag ook zo gaat als gisteren.

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Fijn dat je je ventje toch ook in bed kan leggen nu!
    Hier als S wakker is voor dat er weer 3-4 uur om zijn, meestal is ze bij mij dan wel wakker maar wel huilen! Dus ik probeer eerst haar in bed te troosten, nou dat lukt dan meestal niet en dan haal ik haar eruit en geef een beetje voeding en dan weer in bed als ze moe is.
    Eergister kwam ze bijv. na 2 uur alweer, maar gister ging het alweer een stuk beter en kwam ze na 3 uur.
    Ik ga niet met haar rondlopen en wachten tot de 3-4 uur om zijn. Ik ben dus een ritme aan het vinden op haar leefschema en nietop de klok.

Ik hoop dat je het een beetje snapt haha

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik snap je. en groot gelijk hoor, zal hier ook zo gaan tzt denk ik, maar ben allang blij dat hij niet huilt en zoals gisteren dat hij dan echt vroeg wakker werd had ik zoiets van "en nu??" weet je, het is zo vreemd om gewoon rust te hebben, een mannetje dat i.p.v. huilen gaat slapen of lekker om zich heen ligt te kijken als hij bij je zit of zelfs in de box gelegd kan worden. vond ik gisteren zo gek, dinsdag was echt nog drama en gisteren was echt helemaal anders en ook nu is het weer rustig. zo gek is dat.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ja raar he!

Ik ben er nu een beetje aan gewend geraakt, het gaat hier sinds zondag zo.. Maar tis wel echt zo fijn :D

Dan helpen die meds die je gebruikt dus wel denk ik!
    Als het zo doorgaat laat je hem zeker niet meer opnemen?

Tis wel mooi buiten zeg!

8. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: Ik denk dat de forlax inderdaad nu goed werkt en alle harde ontlasting uit zijn buik is, want daar had hij pijn van. Nee, zoals het nu gaat lijkt opname mij niet nodig, ook niet voor onze rust want ik krijg rust genoeg. Nu ooit nog 's nachts doorslapen maar vooruit, eerst dit maar hihi

fijn dat het bij jullie nu ook al eventjes goed gaat.

@shaar: bedankt ook voor de tips. hij had nu wat gespuugd dus moest toch z'n bedje verschonen, heb hem meteen gewassen en ligt nu even in de box, want echt honger heeft hij volgens mij nog niet.

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Maia wat fijn dat het lijkt te helpen bij Tim en hij rustiger is en meer slaapt!

Sammi thnxx het gaat allemaal gewoon door. Ben wel makkelijker geworden met huishouden enzo hoor... tis soms ook best rommeliger hier. Maar ja dan heeft iets anders prioriteit gehad. Loop soms ook beetje achter met de was maar ook dat komt dan altijd weer goed. Heb ontzettende lieve ouders en helpen waar ze kunnen, vaak alleen in t weekend door daar een dagje te eten of dat er eentje gaat logeren maar verder niet...

Shaar heerlijk he die big smile!! Lekker van genieten :)

Hier vanochtend met D bij orthoptist geweest, gelukkig alles goed. Wel nog in de gaten houden en dan weer bellen.
    Daarna B gevoed en daar bij kwam bijna de hele voeding er weer uit (zal wel niet... maar was veel), daarna heeft hij even in schommelstoel gezeten tot dat hij huilerig werd. Toen heb ik hem getroost en meegenomen naar mijn slaapkamer en op zijn buikje op mijn bed gelegd met zijn knuffeltje en nog eventjes over zijn rugje gewreven en toen werd hij rustig en ben ik weg gelopen. Kijk af en toe wel hoor maar ligt nog lekker te slapen en dat al bijna anderhalf uur... woow!! Straks krijgt hij de medicijntjes... ben benieuwd.

10. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, wow zelf een jas maken, wou dat ik dat kon.

@ Maia, wat fijn dat het al zo veel beter gaat!

@ Shaarr, leuk zo'n big smile :)

Hier heeft V een minder dagje. Sinds 5 uur is hij soms erg hard aan het drukken, maar komt er niks. Hij heeft net in bed heel erg veel gespuugd. Was zelfs uit zijn neus gekomen, zo zielig. Dat huiltje erbij, ik kon zelf wel janken. Daarna steeds kleine beetjes gespuugd, Was ook gele spuug.. mjah hij is ook verkouden, dus kan wat snot ofzo zijn.
    Ik ga hem nu eten geven, hoop dat het binnen blijft.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.017
    113
    Vrouw
    Jeetje wat gaan jullie snel zeg!

Babyzwemmen, dat mag pas na de eerste prikjes. Wil het wel doen maar het is hier belachelijk vroeg in de ochtend, rond 9 uur ofzo, tja dan slaapt Saar nog.

Maia, fijn dat het iets beter gaat!

Nachtvoeding, de eerste 4 ? dagen ofzo moet je je kindje wakker maken voor een nachtvoeding omdat het suikerpeil dan te laag kan zijn en ze niet om een voeding kunnen vragen (lees huilen), erna is het niet meer nodig, tenzij je kindje te laag van gewicht is.
    Shaar die voeding van 00.00uur kun je dus als avond of nachtvoeding beschouwen, ligt precies op de grens.

Super mummy, hopelijk gaat het goed met de medicatie straks!

Sammie, knap zeg zelfs een winterjas maken! Wil je dat jasje voor S nog hebben? Want anders zet ik hem op marktplaats.

Heb vandaag maar een fleece cover voor de bondolino besteld, met oog op het feit dat het erg hard en veel gaat sneeuwen. Dan is het met de kinderwagen buiten geen doen en zoonlief wil denk ook wel sleeen. Had eerst gekeken voor een draagjas maar ik vind 200 euro toch wel wat te duur...
    Hoe doen jullie dat buiten met een draagzak of draagdoek? Want over mn jas heen vind ik dus ook maar niets.

Gisteren werd Saar pas om 10.15 wakker, om 23.30 was ze gaan slapen. Was dus super blij maar vandaag was het gewoon weer 07.30, nouja nog geen klagen haha.
    Ook hier sinds vandaag een stront verkouden meisje, ook wat huilerig. Maar dat kan ook komen door alle indrukken van gisteren, kraamvisite, zwarte piet in de supermarkt en 's avonds thuis sinterklaas gevierd, het was een druk dagje voor haar.

12. Maia

Maia Niet meer actief

Hier te vroeg gejuicht helaas.

@cin: ik draag gewoon over mijn eigen jas heen.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ draagdoek: over mijn jas heen, maar kan zelf ook nog niet echt ver lopen daarmee. Mijn bekken is daar nog te slecht voor.

@ nachtvoeding: Quinten krijgt meestal rond middernacht en daarna tussen 4 en 5.30 weer ergens.

@ te vroeg wakker worden op de dag: ik geef nog een keer zn speentje en leg zn knuffeltje weer opnieuw bij hem, soms valt hij dan weer in slaap en soms begint hij lief te lachen en te brabbelen en dan haal ik hem ook gewoon uit bed. Kijk of ie in de box of wipstoel wil spelen, zo niet dan lekker knuffelen tot hij echt aangeeft dat hij trek heeft en dan voedt ik hem.

@ schema:
    00.00 schone luier, voeden, rechtophouden, slapen
    05.00 schone luier, voeden, rechtophouden, slapen
    09.00 schone luier, wassen en aankleden, voeden ( drinkt dan vaak maar een klein beetje ), spelen in wipper of box
    10.15-11.15 slapen, soms een kwartiertje eerder al wakker.
    11.30 schone luier en hij heeft dan meestal al weer honger, dus voeden
    12.30-15.00/15.30 slapen
    15.30 schone luier, voeden, spelen
    16.45-17.45 slapen, spelen
    18.30 badje, voeden en naar bed.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja lijkt me wel stil inderdaad als ze zoveel slapen hihi maar ik vond het wel interessant want ik heb het vermoeden dat Fay te weinig slaapt en dat wordt zo een beetje bevestigd. Ze is ook heel snel overprikkelt en huilt dan heel erg en slaapt slecht in, dus ik moet haar goed in de gaten houden.

We zijn heel goed bezig vandaag! Ben ook alles aan het opschrijven gegaan vond het een goed idee :)

9:45 wakker gemaakt
    10:00 fles en aankleden. Niet meer geslapen.
    11:25 consultatiebureau
    12:00 - 12:30 slapen in de maxicosi
    12:30 wakker toen we in het ziekenhuis liepen, bleef rustig
    13:15 - 13:50 slapen in de maxicose
    13:50 keihard huilen helemaal over haar toeren (overprikkelt en honger en moe)
    14:00 fles
    14:30 slaapt in bed tot ?

Uiterlijk 18:00 maak ik haar wakker. Ze heeft een korte nacht gehad want ze sliep pas weer rond 4 uur. Maar we moeten het een keer doorbreken toch. Ben zelf helemaal gesloopt want ik sliep pas om half 6! Maar we zijn goed op weg geloof ik :)

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Shaar, waarom was J van slag? Wil ze alleen een fles van jou?
    Leuk he die :D

@ Super mummy, fijn dat het met D goed was! En helpen de meds al bij B?
    Heeft ie nog lekker geslapen met zn knuf?

@ Pleuni, het is echt niet zo moeilijk maar je moet het gewoon doen ;) Een persoon die naast je staat en bevestigd of je het goed doet is wel handig dan haha
    Hopelijk voelt je kleine zich snel weer beter!

@ Cin, Ik denk dat die jas nu niet meer nodig is vanwege het inbakeren enzo ;) Bedankt voor je aanbod :D
    Heeft ze leuke cadeautjes van de sint gehad? :p

@ Maia, hopelijk is het ff een onderbreking en gaat het inmiddels wel weer goed!

@ Shaar, jou dag kan niet meer stuk!! Leuk! Haha werken die dingen ook onder naaldhakken? Die draag ik altijd buiten.

(grapje)

Ben vanochtend rondje meer gelopen.. En het was echt super! Mn meid sliep lekker ingebakerd in de wagen, en toen ik thuis kwam heb ik haar gelijk in bed gelegd en sliep ze nog een half uur door en toen was het etenstijd :D
    En nu ligt ze ook alweer een paar uur te tukken. Dus ik zit lekker naar mn foto's te staren haha. Mis haar zo nu ze zo veel slaapt hihi

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Nuage, ik zou als ik jou was ook is dat rust en regelmaat proberen toe te passen, met mis inbakeren. Misschien helpt dat om haar meer te laten slapen als ze dat nodig heeft ;)

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik ben dus bezig met schema erin te krijgen sinds vandaag. Gaat tot nu toe goed :)

Inbakeren vind ik zo ellendig. Ik denk dat ik haar simpelweg eerder in bed moet leggen. Gapen? Naar bed! Dat was eerst niet zo en als ze dan echt moe was en ging huilen was het al te laat.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ja ik wist eerst ook niet dat gapen een moeheidssignaal was haha
    Nu ook bij de eerste beste gaap of een ander moeheidssingaal hup hup in bed.

Wat vind je erg aan inbakeren? vind je het zielig voor haar?

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.017
    113
    Vrouw
    Draagdoek, als het regent kan je toch gewoon een paraplu gebruiken? Of binnenblijven... ;)

Hier gaat Saar ook bij het eerste gaapje gelijk naar bed toe, of als ze erg in haar oogjes aan het wrijven is.

Grrr wil ik net even boodschappen gaan doen, gaat het weer regenen. Kan ook wel met de auto gaan maar wil zelf ook graag even een frisse neus halen.

20. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, die inbakerdoek van jou, zit die echt heel strak of puur om haar heen lekker geborgen?

Hier is het vandaag drama :(. V heeft in totaal sinds vanochtend vroeg misschien 1 hooguit 2 uur geslapen. Ligt nu hard te huilen in bed. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik kan niet tegen dat gehuil. Pacco doek was helemaal onder gespuugd, dus hij ligt nu in de puckababy, maar ik weet niet wat hij nu fijner vindt aangezien hij in de Pacco zo vaak aan het worstelen is.

Deel Deze Pagina