@Cin o regent het bij jou ook al @ Pleuni, ik gebruik losse doeken. Ze zitten bij haar armen dus vrij strak. Die kan ze niet zo heel makkelijk bewegen. Haar benen en heupen zijn wel gewoon los. Hoe lang baker je hem al in? Het kan zijn dat hij er echt aan moet wennen en dat het wel even duurt voor hij zich eraan overgeeft?
Sammie, het is nu weer droog, heb geen idee hoe de wind staat maar ik kijk hier richting de kust en dat ziet er niet regenachtig uit. Zo dus toch maar een poging wagen, maar doe er 20 minuten over om bij de hoogvliet te komen. Dat is het nadeel van bijna in Boskoop wonen.
Ik had weer veel in te halen. Hier een redelijk goede dag gehad tot nu toe. Ze heeft lekker veel geslapen. Om 5.30 een voeding, toen samen in slaap gevallen tot 9.30 uur en ze weer honger kreeg. Daarna samen de hond uitgelaten (zij in de draagdoek, ik doe hem onder mijn jas en dan mijn jas open, maar ik wil wel een draagjas gaan halen). Om 12 uur weer voeden, toen heeft ze geslapen totdat ze zich wakker poepte om 16 uur. Verschoond en gevoed en daarna heeft ze weer geslapen, maar helaas wordt ze nu wakker! Sorry probeer een andere keer weer om te reageren op jullie!
Shaar, met de bondolino doe ik geen boodschappen hoor, dat bukt zo lastig als je iets van de onderste schappen moet pakken. Boodschappen doe ik hier dus gewoon met de kinderwagen, onderin zit een mandje waar een hoop in kan en ik heb ook nog van die buggy hooks waar je tassen aan kan hangen. Die dingen zijn trouwens echt een aanrader! Aislyn, vind je die draagjassen dan niet duur? Maar omdat zowel mn man als ik dragen hebben we voor die cover gekozen. Ben benieuwd... Worstelen en in slaap komen, dat doet Saar ook en zij ligt niet ingebakerd. Denk dat een hoop kindjes dat gewoon nodig hebben ofzo?
Poeh er is aleer veel geschreven! Oké ik wilde ook eens opschrijven hoelaat ik wat had gedaan maar weet t nu al niet meer precies Vanochtend is ze weinig wakker geweest, alleen bij t vieden en verschonen. We zijn in ieder geval om 12.30 toch lopend vertrokken naar de stad. Voordat we gingen heb ik r nog verschoond en gevoed. L is meteen gaan slapen in de kinderwagen. Het is een dik half uur lopen. Het zonnetje scheen inmiddels door de sneeuwvlokken heen dus vond t zonde om thuis te blijven. Dikke jas aan handschoenen muts en sjaal om. Lekker over de kerstmarkt gelopen en om 15.00 kreeg ze honger. Dus even een cafeetje in, zij gedronken en ik ook. Toen weer richting huis gelopen. Nog een grote hot choco to go mee en kerstliedjes op m'n iPod. Met een omweg naar huis dus rond half 5 thuis. Al die tijd heeft ze heerlijk geslapen in de kinderwagen maar bij thuis komst werd ze meteen wakker. Eerst even een kwartiertje in haar ledikant gelegd waar ze vrolijk zat rond te kijken. en ik sbel even een wasje gebouwen. toen huilen, honger en een hele volle luier. Dus eerst verschoond daarna gevoed. Ik zelf ben kapot van de lange wandeling dus lig ff op tv te kijken en L ligt weer te tukken op m'n borst. Ze ligt dan trouwens altijd op d'r gezicht. Ik probeer iedere x haar hoofdje te draaien maar dan draait ze m zelf weer terug .. Dien jullie kindjes dit ook? Om 18.00 kwamen schoonouders en die hadden er al een tijdje biet gezien dus toch even bij hun op de arm, maar ze sliep gelukkig verder. Na het eten had zij honger dus werd wakker en heb r meteen gevoed. Daarna nog even bij mij en papa geknuffeld en toen naar bed gebracht, en ze slaapt nog steeds! De frisse lucht deed r goed denk ik! Verder heb ik op mp een handkolf gekocht. Voor als ik alleen weg ben. Vrijdag ga ik voor t eerst weer alleen naar een feestje en wil niet op knappen staan ff snel geprobeerd maar heb nu al een lamme hand Hihi. Maar voor de druk eraf te halen is ie prima! @draagdoek. Ik heb er een keer kleine boodschappen mee gedaan met de jas open maar dat vond ik geen succes.dus ik gebruik hem nu alleen binnen. @ maia hoe gaat jet nu? Ging de avond wat beter? Hoop het voor je! @shaar bedankt voor de tip. Wij gaan nog op wintersport dus zou wel handig zijn. Ff googlen wat voor ons de dichtstbijzijnde winkel is.
goedenavond! nou hier ging toch niet zo geweldig vandaag. Maar dat kwam volgens mij meer door de vermoeidheid dan door de pijn. Het was namelijk een ander huiltje. Ik werd ook gebeld door een van de behandelaars in het ziekenhuis dus het even besproken en zij gaf ook aan dat hij gewoon echt niet meer weet wat hij met zichzelf aanmoet, hij is natuurlijk gewend om te huilen en dat hij waarschijnlijk enige angst heeft als hij moet poepen, bang om alleen te zijn, van mijn stress dingen merkt bla bla bla. Dus ik ga toch spreken met de psycholoog van de poli, die kan ook bij mij thuiskomen om mij te helpen met mijn stress als hij weer huilt (dat schiet meteen in het rood nml) en hoe moet ik waarop reageren. En onder begeleiding gaan we kijken hoe we onze vicieuze cirkel kunnen doorbreken. En vooral doorgaan met de forlax want dat hij daardoor geen/minder pijn meer heeft is goed. Erg fijn gesprek dus. En dinsdag belt ze me weer terug om te kijken hoe het gaat. We worden goed in de gaten gehouden. Maar in elk geval, hij is (met 2x een half uurtje ongeveer) vanaf vanochtend 8 uur tot 5 uur wakker geweest. daarna geslapen tot half 8, gevoed en vanaf half 9 licht mopperend in bed. hoor hem nu af en toe, dus vanavond ging beter, maar ja, dat zijn we gewend want hij is door overdag zo vermoeid dat hij de afgelopen weken vaak vanaf 's avonds uitgeput in slaap viel. @pleuni: he bah, vervelend dat vandaag ook voor jou een rotdag was ik herken helemaal wat je schrijft. @shaar: jee, wat goed dat ze vanmiddag goed geslapen heeft. top hoor, dat hadden jullie een aantal weken geleden niet verwacht zeker @inbakeren: de dame met wie ik aan de telefoon was, zei dat sommige baby's het prettiger vinden erg strak ingebakerd te worden en dat een aantal van die doeken dan net niet strak genoeg zitten en ze dus gaan worstelen om vrij te komen. Wij gaan morgen dus ook even met een doek proberen in te bakeren, we hadden het met doeken ook al geleerd in de kraamweek maar toen was het nog niet nodig. @ukkie: klinkt als een goede dag. En ja, Tim draait ook z'n neus in me, is lekker blijkbaar.
Eventjes een ego berichtje. Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en heb meer slechty nieuws dan goed nieuws gekregen. De neuroloog zei dat we niet van het ergste hoeven uit te gaan, maar om dit echt uit te kunnen sluiten moet ik maandag volledig door de mri-scan. Verder zei ze dat de kans groter is de er een ader is geraakt tijdens het prikken, en dat het bloed wat vrij is gekomen ervoor gezorgd heeft dat mijn zenuw bekneld is geraakt. Dus als het klopt wat zij vermoed, moet ik een operatie ondergaan om het bloed te laten weghalen en de ader dicht te laten maken. Nou dit laatste ben ik natuurlijk wel blijer mee dan met de rest van mijn leven hiermee leven. Maar goed, een operatie heb ik dus nu totaal geen behoefte aan. Ben na de uitslag ook al de rest van de dag erg chaggerijnig.. ! Ben ook ontzettend bang voor de mri! Maar goed, voordat er zekerheid is wat er aan de hand is moeten er meerder onderzoeken worden gedaan om andere dingen uit te kunnen sluiten. De neuroloog vond het trouwens ook wel erg zorgwekkend omdat ze met haar armen mijn benen kon terug duwen terwijl ik volledig kracht zetten om haar tegen te houden... Verder gaat het wel redelijk met D.ean hij merkt denk ik dat ik gespannen ben. En hierdoor valt hij moeilijker is slaap als ik hem naar bed ben. Ook is heeft hij sinds 4 dagen hetzelfde ritme. 07.30 fles 130cc 08.30 naar bedje 11.30 fles 130cc 12.30 naar bedje 15.30 fles 130cc 16.00-17.00 spelen 17.00 naar bedje 17.00-17.20 mopperend in bedje 17.20 slapen 19.30 fles 140cc 20.00-21.00 spelen 21.00 naar bedje 21.00-21.20 mopperend in bedje 21.20 slapen 23.30 fles 165cc 00.00 naar bedje Hij heeft dus sinds 4 dagen ook even een mopper momentje in bed, maar ik denk dat ik hem dan overdag maar wat langer beneden ga laten zodat hij deze 's avonds niet meer heeft en wat vermoeider naar bedje gaat. Nou ik ga D.ean de laatste fles geven en dan lekker slapen !
@ Shaar wat fijn dat je meid lekker heeft geslapen smiddags!! @ Aislyn fijn dat het wel goed gaat bij jullie @ Ukkie lekker he om even buiten te zijn! Succes met handkolven haha waar ga je naartoe op wintersport? Neem je je kleine dan mee? @ Maia fijn dat jullie goed in de gaten worden gehouden! Hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad, en gaat het vandaag weer beter! @ Miepkip oe dat is niet zo mooi!! Is een mri scan heel eng? Heel veel succes meid en hopelijk valt het toch allemaal mee! Maar zo blijven rondlopen is ook niet prettig nee Hier sneeuwt het flink!! Heb net erg gelachen. Mijn kat wilde op het balkon en ging toen achter de sneeuwvlokken aan haha Verder heb ik S nu vannacht weer aangelegd. Toen had ik genoeg voeding, en de voeding van half 8 weer. Toen had ik net niet genoeg en heeft ze nog 30 KV gehad. Ik ga haar denk ik gewoon weer elke voeding aanleggen ipv gelijk een fles. Als de kramp terug komt stop ik wel definitief hoor! Maar ben het kolven een beetje zat haha dus als het zo gaat dan vind ik het ook prima.. We hebben haar gister trouwens niet en om 20 en om 00 wakker gemaakt maar om 23 en toen sliep ze ook door tot 04 dus dat is dan toch een voeding minder Ben zo blij met mn meis!! Manlief wil nu al zo graag een tweede haha nou ik wil echt eerst een onbezorgde zomer beleven.. Heb een jaar afgezien dus ik wil wel even genieten van een lekker zonnetje
Ja ze krijgt als ze wil maar ze had genoeg ik leg haar nu gewoon eerst aan en de rest vul ik op met de fles. hopelijk komt zo de productie weer op gang... J is niet te voorspellen he! Hoe is het trouwens met je hond?
Goedemorgen Maia balen meis dat weer iets minder ging! Hopelijk gaat snel weer goed en fijn dat de psyg je komt helpen!! Hier ging het gister overdag eigenlijk best goed, hij is 2x zelf in slaap gevallen op bed, op zijn buikje. Eind van de middag was hij erg onrustig heeft toen klein uurtje zelf geslapen en vervolgens lukte het niet meer. Rond half 7 lekker in bad gedaan en met hem op bed gaan liggen. Hij dronk regelmatig en sliep steeds kort.Vannacht zat er steeds 3, 4 uur tussen. De zantac vind hij erg vies (ikheb t geproefd en is erg vies bahhh) Maar goed het lijkt wel te helpen, daar gaat het natuurlijk om. Nu is hij heel vrolijk en ligt in de box te brabbelen, lekker ventje! Vanochtend kids lopend naar school gebracht, omg wat is dat zwaar met kinderwagen. Ik dacht ga lopen want durf niet zo goed met de auto nu... nou dat heb ik geweten zeg! Ben doorgelopen naar de winkel en was pas om 9.50 uur thuis en was om 8.10 al weggegaan... Zometeen de kids weer ophalen en dan gaan we lekker niet meer weg!
Even ego, weet niet wat ik moet doen. Sinds gisteren spuugt V echt alle voeding uit. En niet een mondje, maar hele sloten tegelijk. Hij komt dus ook veel sneller voor eten, omdat hij gewoon niks meer in zijn buik heeft. Hij spuugde een keer zelfs met een boog over mijn schouders heen op de grond. Hij wilde gisteren ook helemaal niet slapen. Hij heeft denk ik één uur in zijn bed geslapen, rest van de tijd gehuild en als ik hem bij me had viel hij wel in slaap. Vannacht heb ik hem dus maar op me gelegd omdat hij toch echt wat slaap nodig had. Ook hoor ik hem soms echt piepend naar lucht happen... Hij heeft wel momentjes dat hij lacht. Ik denk dat ik de huisarts maar ga bellen. Weet niet wat ik hiermee aan moet.
@ Pleuni wat sneu voor jullie! Ik zou idd ook maar de huisarts bellen! en wel zorgen dat je vandaag nog mag komen dan anders zit je met het weekend knuf!! @ Shaar, fijn dat je hond zo bijgetrokken is over een tijdje gaat J vast bij hem op schoot zitten @ SM, lijkt me ook wel zwaar ja die sneeuw fijn dat je manneke goed geslapen heeft!
@ maia, fijn dat je in ieder geval goed begeleidt wordt! Fijn dat de pijn weg is bij m, nu hopen dat de angsten ook snel weggaan! Sterkte! @ miepkip heftig hoor kan me voorstellen dat je tegen de mri op ziet! Wel fijn dat ze nu weten wat het is, maar toch niet leuk allemaal! @ sammie, we gaan naar italie (wel pas in februari) met een hele groep familie (56personen!) veel van mijn nichtjes nemen hun pasgeborene niet mee omdat ze er niets aan hebben. Bij ons gaat L wel mee! Ik geef net zoveel om skien dus ik ga lekker de hele week met r wandelen/knuffelen en er wel vast wel 1 dagje iemand oppassen zodat ik even de skis kan staan. Daarnaast vind ik het voor ml ook leuk dat ze meegaat. Hij blijft fulltime werken dus dan kan hij weer even optimaal van dr genieten Fijn dat het goed ging met aanleggen trouwens!! @shaar leuk he dat lachen. Hier heeft ze het ook ontdekt, heerlijk om naar te kijken **smelt** @sm idd zwaar met dit weer lopen, maar ik snap dat je niet met de auto durft, misschien ook maar beter met die kids. @pleuni wat sneu meid, hoop dat je snel terecht kan bij de ha Hier vannacht weer een prima nacht. Moet wel eerlijk toegeven dat ze de hele week al bij ons in bed slaapt. Niet helemaal goed natuurlijk maar ze slaapt gewoon beter. En ik heb het voeden op 1 kant ontdekt dus hoef echt niet meer veel op te staan (alleen bij poepluier) en we vallen beide heerlijk in slaap tijdens of na het voeden dus ik vind het wel even goed! Overdag slaapt ze wel in de wieg/box of kinderwagen dus dat komt wel. Vanochtend stond het kdv op mn voicemail voor een proefmiddag! Ik vind het wel spannend! Heb zojuist een koffertje op internet besteld met haar naam erop en bijpassend crecheboekje. Zo kunnen ze haar spulletjes niet verwarren met die van iemand anders @handkolven, gaat nog niet zo super hier. Maar dat kan ook komen dat L vanochtend een uur heeft gedronken en ik misschien gewoon leeg was? Andere kan kwam ook maar 50cc dus hoop dat het vanavond of morgen beter gaat, anders wordt het niks met mn voorraadje. @sneeuw hier ook nog steeds volop. Baal wel een beetje want had vanavond mn eerste avondje uit zonder ml en L. Maar als t weer nog zo ernstig blijf mag en durf ik denk ik niet te gaan. Zou het echt zo jammer vinden want had er echt zin in! Maar goed, maar even afwachten hoe het loopt.
Nou ik had de ha gebeld. Die zou me terug bellen na consult (was assistente aan de lijn). Ondertussen ook cb gebeld en die gaf aan om de 2 uur 60cc aan te bieden en goed in de gaten houden. Ha gaf aan dat hij te gulzig drinkt... ik zei al dat me dat sterk leek, aangezien hij dit eerst niet had en ik al een super slome Dr Browns fles heb. Maar ik moest het maar aanzien. Tel. opgehangen en toen bedacht ik me dat ik nog niet alles verteld had. Weer gebeld en assistente vroeg uiteindelijk of ik dan maar niet langs wilde komen. Kan vanmiddag om 16.30 terecht. Pff. Wat hij nu heeft: - veel spugen, gisteren ook wat waterig en rook zuur (soms ook korrelig) - overstrekken. Vooral zijn rug hol trekken (net een bruggetje wat je bij turnen leert) - niet willen slapen in bedje - soms naar adem snakken, een teug piepend - huilerig soms, maar soms lacht hij ook gewoon - 1x in boog gespuugd Naja, kijken hoe het straks afloopt... Ik wil niet over komen als een overbezorgde moeder, want dat ben ik echt niet. Maar dit is zo anders dan hoe hij normaal doet.
@ Pleuni het is alleen maar goed dat je gebeld hebt én langs mag komen! Als het ineens zo anders gaat is er misschien idd iets aan de hand. Je bent juist heel positief bezorgd @ Ukkie, als je kleine een uur aan 1 kant drinkt isdie kant echt wel leeg. Hij is waarschijnlijk binnen 10 minuten al leeg en de rest is dan meer zuigbehoefte.. Misschien als je haar loskoppelt en haar dan een speen geeft dat ze ook tevreden is. Dan kan je zien of het zuig of honger is. Bij mij wilde ze eerst ook uren lurken. maar toen zei de kraam van, doe maar gewoon 15 min ene kant en dan nog 15 andere kant. En dan gewoon stoppen. Dan leert ze vanzelf beter en sneller te drinken. Misschien iets om te proberen? Italie is wel leuk zeg!!
@pleuni goed hoor dat je hebt gebeld. Hopelijk kunnen ze je vanmiddag goed helpen en goeie tips geven! @ sammie, ja een uur is inderdaad lang genoeg om me leeg te drinken dit doet ze normaal ook niet hoor maar we aren allebei in slaap gevallen en dan gebruikt ze me inderdaad als speentje. Als ik wakker blijf/word koppel ik haar normaal gesproken meteen af zodra ze gaat sabbelen ipv drinken.
@Aislyn bij jou gaat het dus eignelijk net zo met slapen als bij mij. Ik heb hem net half slapend (hij was op mijn arm in slaap gevallen) in zijn bedje gelegd, maar jammert nu al weer. Fijn dat het bij jou wel lukt met de afgekolfde melk! Die Breastflow fles waar koop je die dan? Anders kan ik die ook weleens proberen. Heb nu de Medela Calma, die zou volgens de thuiszorgswinkel op de borst lijken. Maar hij snapt het hele principe niet en krijgt er geen druppel uit. Heb het zelf even getest zelfs, we dachten eerst dat de fles het niet deed haha. Maar hier gaat het nog net zo. Veel huilen, sabbelen bij mij. Maar ook worstelingen en huilen. ik weet dan gewoon niet wat er met hem is. @Shaarr Hoe gaat het nu met slapen? Ik heb helaas geen tips, hier gaat het al net zo, maar dan altijd al.. @Engeltje hoe gaat het nu bij jou? Helpt dat darmpjes spul al wat? Is dat net zoiets als ABC Dophilus? En wat een verhaal zeg van je zwager.. Gelukkig dat het dan niet zo is. Inbakeren hier geprobeerd maar hij bleef overstuur huilen. Schijnt toch ook niet goed te zijn als je borstvoeding geeft? Dan mis je toch die hongersignalen? Ik ben ook bij de huisarts geweest. Ik denk dat er meer aan de hand is dan krampjes. Soms kreunt hij zo. En hij huilt zoveel en slaapt zo weinig. En van het CB zeiden ze ook dat ik maar even langs de huisarts moest.Maar de huisarts luisterde naar zijn hartje en zei eigenlijk dat het erbij hoorde. Voor degenen met reflux. Hoe herken je dat? Want misschien is het bij ons ook wel verborgen reflux als ik zo Google? Alleen de huisarts zei van niet, want dan moet hij ook s nachts gillen en niet willen slapen en niet alleen overdag.. Pff hij slaap nu nog steeds niet, is al de hele dag wakker en aan het huilen. Is hij even stil, wil ik hem in bed leggen, begint het weer opnieuw.. Ik kan amper eten maken, drinken, etc. Als ik hem wegleg begint hij weer te huilen en blijft hij huilen.. Zo zielig.. Ik kom dus ook amper aan het forum toe. Lees op de Iphone maar antwoorden lukt steeds niet. @Godinn wat fijn dat het beter gaat bij jullie! Klinkt goed hoor!! @MAxicosi Die verkleiner heb ik er ook nog in ja. Geen idee wanneer die eruit mag? @Maia wat een leuk koppie!!! @eten/koken Daar kom ik totaal niet aan toe. Even in de box leggen is er hier niet bij. Ik vroeg me al af hoe anderen dat doen? Hier eten we altijd laat omdat mijn vriend dan kookt en voor het dan klaar is.. Ik heb momenteel ook geen werk. Nu in het verlof van het UWV maar ik zie gewoon op tegen het solliciteren straks. Heb geeneens tijd vacatures te zoeken met een huilende baby op de arm, laat staan een brief schrijven.. @Sammie ik probeer ook een lijstje bij te houden maar vergeet het ook steeds haha. @nar buiten In de draagzak naar buiten weet ik niet hoe ik dat moet doen. Heb een Bondolino. Kinderwagen door de sneeuw lijkt me ook geen goed plan. Dus tja helaas binnenblijven.. @miepkip Wat een rotnieuws! Dikke knuffel voor jou meid! @Pleuni Je bent echt niet overbezorgd. Goed dat je belt juist! Succes!
Dank voor de steun Ik kan om 15.30 komen, iemand had afgebeld dus belde ze mij op of ik eerder wilde komen. Net (uur geleden) 60cc gegeven en hij heeft het binnen gehouden. Hij heeft voor die voeding ook ongeveer een uur geslapen, nu ligt hij wakker in bed te kreunen. @ Ukkie, oeh Italie. Wel leuk zo met de hele familie. Ik denk dat wij dit jaar wintersport over slaan . Ik ben zelf een fanatieke snowboarder als ik daar ben (eerste lift omhoog etc), en mijn vriend ook, dus dat gaat nog niet werken. Hebben ook niemand die dan evt mee zou kunnen. Vrienden van ons waar we vorig jaar mee zijn gegaan verwachten hun eerste in januari. @ Shaarr, wat fijn dat je hond zo is bijgetrokken. En ik moest wel lachen om dat stukje van dat grote touw hihi. @ Miepkip, poe zeg het blijft je niet meezitten. Hopelijk geeft de MRI uitsluitsel over wat er met je gaande is. Ik duim met je mee. Veel sterkte! @ Maia, fijn dat het zh zo goed meedenkt en begeleid. En ook fijn dat de medicatie aanslaat! @ Baileyy, hoop dat het snel wat beter gaat!
Pleuni goed dat je gebelt hebt! GEwoon je gevoel volgen!! En idd liever even na laten kijken en dan ben je echt geen overbezorgde moeder hoor! Hier zei zelfs de kinderarts dat het juist goed is als je meteen belt als je het niet vertrouwd of je kindje ineens heel anders is dan je hem kent! Sterkte straks, hopelijk valt het allemaal mee!!
@pleuni: succes straks bij de ha. goed dat je gebeld hebt. @baileyy: tja, als ik hem op dat moment niet weg kan leggen wat ook hier vaak voorkomt i.v.m. huilen heeft hij even pech. het is niet anders, is ook nog een klein meisje waar voor gezorgd moet worden en die al enorm aandacht tekort komt. O ja, en ondanks dat hier reflux is, gaan de nachten wel goed. dat komt hier omdat hij gewoon zo ontzettend oververmoeid is, dat hij na het verwerken van zijn nachtfles als een blok in slaap valt. dus dat zegt niet zoveel. Als je het niet vertrouwt moet je je door laten verwijzen naar de kinderarts, een huisarts heeft er toch weinig verstand van als ik heel eerlijk ben. hier vandaag weer een mindere dag. Had toch echt weer pijn in zijn buik en er kwam ook weer een hoop uit en toen was hij toch opgelucht. Het gaat wel beter, dat merken we echt wel, maar hij is er nog lang niet. zo sneu voor dat kleine mannetje