@ Syrse, de mijne heet S.carlett En ze is flink overprikkeld. En gister heb ik geprobeerd om een stukje te lopen met haar in de kinderwagen, wel ingebakerd maar slapen ho maar! Dat is dus al teveel prikkel. Daarom ben ik erg bang om haar zoiezo uit huis te halen en om haar naar de oppas te brengen die een ander bed heeft. etc... Maar ja zit niks anders op @ Shaar, baby's slapen toch 45 min. en dan weer opnieuw 45 min? Heeft ze misschien dan het idee na de eerste 45, hé ik ben uitgerust?!! Dan moet je iets verzinnen om haar weer in slaap te laten vallen maar ja wat is dan een goeie methode Lastig meis en erg vermoeiend ook!! Is het misschien een idee, en datis niet leuk natuurlijk om haar te laten opnemen? Dan kunnen ze haar observeren en zo er achter komen wat er is. Het lijkt me ieder geval niet normaal datze zo weinig slaapt en goed dat je het CB gaat bellen. Dikke knuf! Nou mn meid ligt nu eindelijk weer te slapen. pffff wat een gedoe zeg! ik kan echt niet meer tegen het huilen enzo. krijg het dan gelijk spaansbenauwd. ik heb haar vanmiddag maar even laten liggen gewoon en ben ergens anders gaan zitten met muziek aan (schaam me diep)
Sammie, kan de oppas dan niet eventueel bij jou thuis komen, of is dat geen optie? Je moet je zeker niet slecht voelen hoor! Hier is dat zelfs een richtlijn van Kind en Gezin; als het huilen op zo'n niveau komt dat je het niet meer aan kan, even in een andere ruimte gaan zitten. Een mama die op is van de zenuwen, daar heeft ze ook niets aan he. Dikke knuf!
@sammie.. Niet voor schamen! Beter even laten huilen en zelf tot rust komen dan zenuwachtig rond t bedje. Hier laten we J ook wel eens huilen. Vervolgens ga ik als het aanhoud, wrijf over z'n buikje en sssshhhh en dan issie in slaap @hier.. Als ik de verhalen lees hebben we behoorlijk geluk met J's ritme. Vandaag half 12 fles omdat hi hele dag 4 uur tussen liet. Normaal kreeg hij tussen 19:00 en 21:00 de fles. Hier is het wakker worden om te eten, boeren, even kletsen, even de box en weer naar bed. Vaak uurtje wakker in totaal.
@syrse: Tim is officieel tot huilbaby bestempeld, hij heet erg last van reflux, daarvoor doen we nutriton door de fles, maar door de nutriton krijgt hij enorme verstopping en dat doet veel pijn. En de verstopping zorgde dat de reflux erger werd. Hij huilde rustig 5-8 uur op een dag en dan niet gewoon huilen maar kwrijshuilen. De afgelopen 4 weken. We lopen nu bij een kinderarts en geven hem nu wat tegen de verstopping dus het gaat beter maar nog steeds niet goed. Dus hier in de verste verten geen roze wolk te zien en ja, door de situatie is hetzeker lastiger dan Fleur die ook opstartproblemen had door een borstvoedingstrauma door de kraamweek maar die de ideale baby was toen we eenmaal overgingen op de fles. Lang verhaal geworden. Maar de afgelopen week id hij een stuk relaxter al blijft het huilen maar daar wrrken we aan.
@sammie niet schamen, ik weet helemaal hoe je je voelt mbt het huilen, ik ga nog wel eens stofzuigen als niets hem troost en ik er niet meer tegenkan.
@ shaar, Ohh wat vervelend weer overprikkeld maar ik ben het net de rest eens om het de volgende keer nog duidelijker te zeggen. Het gat er tenslotte om dat je het beste doet voor je kind (maar dat is bij familie makkelijker gezegd dan gedaan,hier ook zon probleem) @sm fijn dat de zantac lijkt te werken! @syrse fijn dat het bij jullie zo goed gaat @sammie heel herkenbaar hoor en logisch ook. Af en toe moet je zelf eve bij komen en dat kan alleen maar als je het gehuil even niet hoort. Dus zeker niet schuldig over voelen. Ik en zelfs af en toe oordoppen is @annoniempje, fijn toch dat jullie zon heerlijk ritme hebben! Ik zeg ga zo door @hier gister zijn we naar m'n vader en zus gereden om Sinterklaas te vieren (3uur rijden) ik zag er erg tegen op aangezien L steeds na een druk weekend twee dagen van slag is. Het rijden ging goed ze heeft heerlijk geslapen.ik had iedereen voorbereid om rustig te doen ivm overprikkeld raken. Dit was hier ook moeilijker dan gedacht. Na de gezellige avond begon ze te jammeren en zag de bui al hangen Manlief ging op de stretcher want hadden een erg klein bed en L wilde niet in de kinderwagen slapen dus sliep bij mij. Maar na een lange voeding van een uur (inclusief sabbelen) viel ze dan toxh in slaap en kwam uiteindelijk alleen om 3 uur en om 6.15. Alleen nu nog steeds klaar wakker Vandaag nog naar m'n oma waar ook weer familie is en san naar huis. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat maar goed we zien wel. Hopelijk vandaag op tijd thuis zijn gaan we nog de kerstboom opzetten!
wat een rust vandaag hier dames! vandaag, tja, wat zal ik zeggen. een goede dag. Hij heeft geen pijn meer lijkt (alleen nog heel eventjes na de voeding: het verwerken, dan komt er nog wel wat omhoog) en ook qua buikpijn valt het mee sinds gisteren. Dus we zijn vandaag toch begonnen aan de slaaptraining, rust en regelmaat. Heb gisteren in de bieb het boek van Ria Blom gehaald en wat ik daar lees is heel herkenbaar, ondanks dat bij ons het foute ritme komt door zijn pijn. Het gaat moeizaam, maar hij heeft sinds vanochtend wel al 3x 45 minuten geslapen in zijn eigen bedje en normaal was het 's ochtends 45 minuten en tot nu helemaal niets. hij heeft wel ontzettend veel moeite zich over te geven, na het voeden gaat hij nu wel direct slapen (dat is enorme winst, hoop dat dat morgen ook is natuurlijk), maar na die 45 minuten merk je dat hij echt moe is maar niet kan slapen. maar het blijft bij mopperen dus we laten hem in bed liggen. ben heel positief want hij zal hier doorheen moeten. morgenochtend moet ik met Fleur naar de dokter dus heb mijn moeder gecharterd om dan eventjes op Tim te passen want wil dit ritme even door gaan zetten de komende paar dagen. Er zullen nog moeilijk momenten komen, maar zolang hij geen pijn heeft door de reflux of zijn buik gaan we dit door proberen te zetten.
Hey lieve meiden, heb een poging gedaan om alles te lezen, maar t was een beetje teveel en ben er niet helemaal bij met m'n hoofd, dus sorry ik reageer een beetje in t algemeen. Las dat er nog veel onrustige beebjes met probleempjes zijn, lastig om mee om te gaan he meiden! Je wilt zo graag een lekkere tevreden baby hebben, maar soms gaat dat gewoon niet door de pijntjes die ze hebben. Ook troosten lukt soms gewoon echt niet en ik weet als geen ander hoe verschrikkelijk het is als dat niet gaat. Hele dikke knuffel voor jullie en sterkte ermee! Hopelijk gaat t snel beter met alle ukkies! Hier gister de begrafenis gehad van m'n oude buuf. Ze had dus geen hartstilstand gehad, maar zelfmoord gepleegd en haar 2 kinderen en haar man hebben haar gevonden, zo triest! De afgelopen dagen waren dus ook best heftig en ik besef me des te meer hoe belangrijk het is om te genieten van alles en vooral om goed te praten over alles waar je mee worstelt.... Het gaat gelukkig al een stuk beter met Quinten, alleen vrijdag was echt drama met hem, oh wat had hij toch weer een pijn! Ben wel blij dat ik met de nutriton gestopt ben hoor, want toen was het nog veel erger! Vrijdag avond is de darmocare binnengekomen en ben er toen gelijk mee gestart. Gisteren heeft hij wel 4 poepbroeken gehad en hij zat daardoor ook onwijs lekker in z'n velletje! Hij had alleen wel veel meer trek doordat z'n buikje eindelijk leeg was. Mijn borsten moeten hier wel weer ff heel erg aan wennen haha. Vandaag had hij helaas wel weer een hoop krampen en zat z'n ontlasting hem weer goed dwars. Hij was dan ook weer behoorlijk aan t spugen en soms erg verdrietig. Het kan ook zijn dat t nu een weekje ff heel pittig wordt, maar daarna moet het toch echt beter gaan! Ik hoop t echt voor m'n kleine ventje. Hopelijk gaat t slapen dan ook beter, vooral op de dag. Ook hier is t vaak 3 kwartier en dan is hij klaarwakker, wat ik ook probeer om hem toch weer terug in slaap te krijgen. Dinsdag moeten we weer terug naar de ha en donderdag naar de osteopaat. Voor nu nog ff doorbikkelen dus! Ik weet nu gelukkig wel hoe lief en tevreden ons mannetje ook kan zijn, dus daar gaan we gewoon met volle moed naartoe werken!
Sorry niet echt terug gelezen. Het leek beter te gaan maar vandaag helaas minder..nm ventje vandaag weinig geslapen, erg onrustig en geregeld verdrietig, zag gewoon dat ie pijn had. Zelfs toen hij even sliep gilde hij beetje, zo zielig. Nu ligt hij eindelijk te slapen, naast mij op bed. Ik ga zo ook slapen ben gesloopt. Hopelijk morgen een betere dag!
@Maia wat sneu hoor voor jullie dat het nog zo gaat.. Maar bij jouw slaapt hij ondanks de reflux dus wel. Ik ga dinsdag met het CB overleggen en inderdaad anders laat ik mijn vrined wel naar de huisarts gaan. Heb geen zin nog een keer thuis te komen met "het hoort erbij". @Ukkie Dat klinkt goed. Je bent er lekker even uitgeweest na alle voorbereidingen. Spannend hoor en wat fijn dat het goed is gegaan!! Ga je de volgende keer weer wat relaxter weg toch? @Lycka wat een eng verhaal zeg!! Gelukkig was het goed dan en geen rs-virus. maar komt het dan door het te gulzig drinken?? @doorslapen Hier ook nog lang niet aan de orde. Maar is bij borstvoeding ook normaal toch dat dat niet gebeurt? @Shaarr Jeetje wat balen zeg dat het zo is gegaan. En blijven mensen echt weg omdat ze haar niet mogen vasthouden? @SM Fijn dat je even hulp hebt gehad van je moeder. Hier het huishouden loopt niet op rolletjes. Vrined moet veel dingen doen omdat ik voerdag een huilende baby op de arm heb. En hij is ook moe, dus stofzuigen en de was doen gebeurt nog, maar meer dingen niet.. @Syrse wat fijn dat het goed gaat bij jullie! Fijn dat het allemaal zo op rolletjes loopt. @oppas Nog niet gedaan hier omdat hij ook zoveel huilt en geen flesje wil. Tja dan kan ik dus niet weg. Volgende week bruiloft, vraag me af of we hem voor die tijd aan een flesje kunnen krijgen, anders kan ik niet eens gaan. @Maia Wat naar toch dat het nog steeds zo gaat.. Volhouden meid! Dat boek van Ria Blom heb ik ook van het CB gekregen. Werkt bij ons ook niet door zijn pijn. Hij huilt niet om het zeuren maar door de pijn. Tja dan kan je rust en regelmaat wel volhouden, maar ik lat hem echt niet hysterisch lang huilen. @Engeltje Mag je de darmocare dan maar 1 keer geven? Omdat het zo goed hielp, kan je het dan niet wat meer gebruiken. Hier gaat het nog steeds niet fijn. Hij gilt het soms uit van de pijn. Ik ben zelf ook moe. Zou ook graag weer eens de deur uitgaan. Ben gewoon jaloers op mijn vriend die werkt.. Maar goed, doorzetten dus maar.
@ SM: hopelijk slapen jullie vannacht wel lekker meis! Dikke knuf! @ bailey: jij ook een dikke knuf! Verschrikkelijk om je kindje zoveel pijn te zien hebben he! Misschien ook een langs de osteopaat? De darmocare mag hij maar een half zakje per dag, het is niet zoiets als Cinababy of kindicol, maar het is een soort probiotica die ervoor zorgt dat er goede bacteriën in z'n darmen terecht komen die ervoor zorgen dat z'n stoelgang beter wordt. Z'n darmen moeten hier natuurlijk ook weer aan wennen, dus daar kan hij wel ff last van krijgen nog! Hoop dat t na een week ook nog veel beter gaat, we zijn al wen heel eind met hem, maar nog niet helemaal.
@maia fijn dat het een goeie dag was! En ben benieuwd hoe het net het slaapritme gaat, succes! @engeltje poeh heftig verhaal hoor van je buuf! En een dikke knuffel voor jou en je kleintje, hopen dat de week niet al te heftig wordt! @ Sm voor jou ook een knuffel, vreselijk als je kleintje zo pijn ziet hebben! @bailey voor jou ook een knuffel. Is er niemand in de buurt die je misschien even een paar uurtjes kan komen helpen? Dat je zelf ook even wat kunt bijslapen? Al is t maar een uurtje of twee. @ hier, net het overprikkeld raken viel get gelukkig mee. Wel wil m'n meisje nog steeds niet goed weggelegd worden. Slapen gaat prima zolang ze maar bij mij of manlief in de buurt is... Boven in haar wiegje ho maar. En snachts bij me, het liefst de hele nacht san de borst Op zich natuurlijk geen probleem, maar ben volgens mij ziek aan het worden. Geen stem meer, keelpijn en alles zit dicht. Ik nies me kapot en daardoor houden we elkaar lekker wakker. Eigenlijk moet ik morgen om 8.15 bij de tandarts zijn maar ben gebroken! Krijg weinig lucht en heb het idee dat ze me letterlijk op heeft gedronken. Ze drinkt zo vaak dat ik me afvraag of er wel genoeg melk in zit..maar even goed in de gaten houden. Tot nu toe nog wel genoeg poep en plas luiers in ieder geval
Goedemorgen Engeltje jeetje wat naar van de buurvrouw zeg! Begrijpelijk dat je daar even van slag door bent! Enne hopelijk gaat de darmocare werken bij je mannetje! Tis niet leuk om je kleintje zo te zien. Knuff Maia goed bezig! Ik heb t boek ergens liggen hier, maar nog nooit ingelezen *schaam schaam* Miss toch eens doen Shaar hier geen last van vreemde, gelukkig. Wel had ik bij J. steeds dat ze in de wagen wilde kijken en dan zeiden: is het een jongen? (ja hoor in helemaal roze ) Bij D. was het dan: is het een meisje> (alles blauw) haha! Hier is mijn kleine ventje rond 21.00 eindelijk in slaap gevallen. Maar sliep erg onrustig. Steeds beetje huilen/gillen en dan mij vast grijpen. Even kijken of ik er nog naast lag, en toen gingen zijn oogjes weer dicht. Voelde zijn handje vannacht ook over me gezicht gaan. Hij was gister echt uit zijn doen. De ochtend verliep redelijk oke, hij had zelfs in zijn wiegje geslapen met warme kruik, maar sindsdien was het over. Steeds huilen/gillen pijnlijk gezichtje trekken. Hij spuugt de ene keer meer als de andere keer. Dacht dat de zantac hielp maar nu ben ik er niet meer zo zeker van. Hij is vooral zo aan t huilen als het weer omhoog komt. Dus kijk nog ff paar dagen aan en anders maar weer ff bellen met de ka en event. dosis verhogen dat had ze namelijk aangegeven. Hopelijk gaat het vandaag beter! Vandaag is hij ook alweer 2 maandjes... tijd vliegt! Het is weer maandag... had echt ff moeite met opstaan! B ligt nog wel beetje te slapen, hij mopperd af en toe. Zo de 2 andere uit bed trommelen en dan begint het ochtendritueel weer!
@engeltje: gecondoleerd. heftig zeg. @baileyy: ja, normaal heeft Tim de hele dag enorme pijn en huilt dus eigenlijk de hele dag waardoor hij 's avonds als een blok in slaap dondert en dus de nachten goed gaan. Was heel herkenbaar voor de dames van het zh die ons begeleiden. Dus ik zou je gewoon door laten verwijzen, het zegt helemaal niks. en deze methode had vorige week ook nog niet geholpen hoor, eerst de pijn aanpakken. o ja en ik ben ook jaloers op mijn man dat hij lekker kan gaan werken dus ik herken het wel @ukkie: beterschap @shaarr: groot gelijk, zo zou ik ook reageren @sm: hopelijk gaat vandaag beter.
@Baileyy, het kwam inderdaad door te gulzig drinken of een heel sterk toeschietreflex. Ze kon in ieder geval de hoeveelheid melk niet verwerken. Het is gelukkig niet meer gebeurd. @Doorslapen, BV-kindjes slapen inderdaad minder snel door. S. heeft vannacht van 00:00 tot 06:30u geslapen, heerlijk! @Flesje, balen dat dat nog steeds niet lukt bij jullie. Hopelijk gaat ze het binnenkort begrijpen. S. drinkt alleen uit een flesje als ik niet in de buurt ben @Jaloers op mijn man ben ik ook hoor. Ik zou graag een dagje werken. Helaas gaat dat hier nog een poos duren, want op het KDV mogen kindjes pas vanaf 1 jaar komen :x @Ukkie, misschien zijn het de 6-weken-regeldagen? Hier voelen m'n borsten de laatste tijd veel slapper, maar S. is tevreden, dus dan zal het wel goed gaan. @Maia, wat fijn dat het eindelijk beter gaat. @SM, bij jou gaat het minder dus. Sterkte vandaag. @Shaarr, dat is nog een voordeel van de draagdoek: dan zit er niemand aan d'r S. slaapt overdag ook steeds maar 40 minuutjes ongeveer en dan wil ze weer drinken. Gelukkig mag dat met BV ook.
@ engeltje , gecondoleerd . @ aan de baby zitten : ik ben ook niet zo'n gezellige mama dan maar de meeste hier vragen of ze aan hem mogen zitten . reactie is meestal : liever niet . Gelukkig snappen ze ook waarom. @ lycka , fijn dat het geen rs virus was , wel een eng verhaal hoor. Het was verder echt te veel om op te reageren. T.ies slaapt overdag heel kort maar 's nachts weer heel lang. Het huishouden schiet er alleen een beetje door in maar ja dat komt wel weer. Van zijn 1e prikjes heeft hij gelukkig weinig last gehad .
Goeiemorgen! Eens kijken of ik op jullie kan reageren @ Lycka, is er echt niks aan te doen dat ze zo snel weer wil drinken? het lijkt me echt heel erg vermoeiend namelijk.. Is er niet een andere opvangsoort mogelijk in Zweden? @ Maia hoe is het nu met Tim? @ Engeltje wat een naar bericht! Veel sterkte voor jullie! @ Shaar, ik liep laatst in een winkel en toen zei de verkoopster ook 'mag ik even kijken' ik zei toen gewoon, kijken mag. Haha het kwam er bij mij een beetje botuit. Maar vind het ook vreselijk al die mensen die proberen om 'stiekem' te kijken naar mn kind enzo. Dat hoeft voor mij niet hoor. Kan me al zo moeilijk concentreren, laat staan met allerlei mensen die willen kijken haha @ Super Mummy, hopelijk gaat het toch snel beter he! Het is maar goed dat mensen hun eerste jaren niet kunnen herinneren. Anders heb je echt trauma's voor het leven Zoveel baby's hebben last @ Shaar, fijn dat je een paar dingen hebt 'behaald'. Enheel herkenbaar! Nu ik de deur niet uitkan is het ineens wel heel stil. Maar ja, ik vind het ook erg lastig om dat mensen voor haar op bezoek komen en haar dan niet eens kunnen bewonderen. Ik vind het veel leuker om haar lekker bij het bezoek op schoot te zetten. Maar mn moeder zei ook dat mensen ook langskomen voor hun eigen, dan hebben ze weer efkes met een baby kunnen zitten. Nou en dat is nou ook weer niet de bedoeling toch?! @ Ukkie, dan gaat je ukkie wel de goede kant op he?! Misschien moet je uk er even doorheen? Ik bedoel, leg haar gewoon in de wieg en ga weg. Misschien gaat ze huilen, maar misschien stopt het na 10 minuten wel? Ze moet het toch een keer leren toch? Maar dat ismisschien wel moeilijk voor je hoor, om haar te laten huilen.. Hopelijk wordt je niet ziek! Hier ook al veel keelpijn.. @ Engeltje, hopelijk gaat het snel goed met je manneke!! @ Bailey, knuf voor jou!! Moeilijk he om hem zo n pijn te zien lijden Is er niks aan te doen dan? Kan er niet iemand even langskomen van de week en dat die persoon dan een fles geeft? En gewoon proberen, niet na een minuut het zelf al overnemen. Of je gaat dan ergens anders zitten ofzo? Het is toch jammer als je niet naar die bruiloft kan. Dat zijn dé feesten om eens even lekker los te gaan zonder zorgen aan je kindje. (voor mij dan haha) Hier gaat het eigenlijk wel erg goed!! Eidelijk haha Ik was toch vrijdag met haar oppad gegaan? Nou zaterdag ging het dus bagger, maar ze sliep wel door. Ik gok vanwege haar vermoeide dag. Maar zondag ging het weer heel goed. Dus als ze maar als kluizenaar kan leven is ze een tevreden baby.. Verder heb ik nog een legging voor mezelf gemaakt. Nou ja ik moet hem nog even in elkaar naaien. Ik zal zo de beloofde foto van mn jas maken Nu ga ik aan de gang met een galajurk voor de bruiloft.. Hopelijk lukt het anders loop ik in mn blote kont whahaha
@Sammie, ik kom in totaal aan 8 of 9 voedingen per dag. 's Nachts laat ze er 4 uur of langer tussen zitten en dat haalt ze overdag in. Ik vind het geen probleem. Er zit trouwens steeds zo'n 2 uur tussen de voedingen, maar ze slaapt maar 40min. In Zweden is juist het verlof erg goed geregeld en het is "de bedoeling" dat de mamma het eerste jaar thuis blijft. Alleen had ik geen (vast) werk, dus ook geen verlof en geen inkomen. Ik ben benieuwd naar je naaiprojecten. Ik heb voor de babykamer wel wat genaaid, maar kleding lijkt me veel moeilijker.
goedemorgen/middag vanochtend: naar bed gebracht, 1 minuut huilen en lekker gaan slapen. uurtje geslapen, toen wakker, half uurtje gemopper, weer een uurtje geslapen. gevoed, bij me gezeten lang genoeg, had wat gehuil omdat de melk omhoog kwam en dat even naar was, toen dat beter ging, even in de box gelegen, toen kwam de gaap, in bed gelegd, 5 minuutjes gehuild/gejammerd en nu ligt hij weer te slapen. weet niet wat er gebeurt hier!! morgen heb ik wel weer een afspraak met hem bij de poli, meer voor mezelf omdat ik dan ook even een afspraak heb met de psycholoog en dan komt de kinderarts ook meteen even kijken hoe het gaat. @sammie; fijn dat het goed gaat! @shaar: zwaar hoor
@sammie en lycka hier ook overdag ongeveer om de twee uur en snachts langer. Ik heb er ook geen moeite mee. Probeer er wek rekening mee te houden als ik weg wil maar ik voed op zich overal als het moet. @ regeldagen, zou goed kunnen. Ik geef er maar gewoon aan toe en zolang ze nog goed poept en plast zal het wel goed zijn. @sammie wat leuk dat je zo creatief bent! Hier twee linkse handen dus ben echt jaloers! Lijkt me super om zelf dingen te kunnen maken. Wat betreft laten huilen hier zijn we wel mee bezig. Maar na 20-30 minuten ben ik er klaar mee (en na een paar keer troosten) op dat moment vind ik het slapen belangrijker en als ze dat beneden beter doet dan is dat maar zo (alhoewel op den duur boven toch echt wel de bedoeling moet zijn!) @ shaar waarom wil je zo graag dat ze uren boven ligt te slapen? Misschien heeft ze gewoon wat mama dagen? Of slaapt ze ook niet als ze gewoon bij jou ligt? Hier wil ze namelijk nog helemaal niet met regelmaat boven slapen. Maar het slapen op zich vind ik dan wel belangrijker dan de plaats waar ze ligt dus slaapt ze dab maar op de arm (of box of kinderwagen) @hier nog steeds snotverkouden en heb het idee dat mijn crohn weer op begint te steken Dit is geen goed teken maar heb zojuist contact op genomen met het ziekenhuis on de geplande onderzoeken eerder te laten plaats vinden. Ik vind het namelijk wel een beetje onhandig en gevaarlijk als ik een pijnaanval krijg en heb L op de arm en ik moet sprinten baar de eerste de beste wc. Zometeen toch maar even naar de winkel lopen voor eten (helemaal Nijs meer in huis) en even wat voor de verkoudheid halen. Verder maar lekker op de bank met veel thee en keelsnoepjes vandaag..