Even een snel vraagje: A slaapt nog steeds, dit is haar langste slaapje ooit, ik heb ze er om half 1 ingelegd. Normaal zit ze aan 8 uur, maar nu dus al aan 9... laten liggen? Ze is altijd zo chargrijnig als ik ze wakker por... Normaal gaat ze na haar eerste nachtslaapje ook nog terug in haar nachtbedje tot de voeding daarna, maar als ze nu al 9 uur heeft geslapen is dat er misschien wat over?
Chybou fijn dat je er weer bent. Gek he hoe ons lichaam werkt. Goed dat je naar je lichaam geluisterd hebt en je rust (uiteindelijk) genomen hebt! @ Sm succes met de prikjes @syrse, ik heb niet zoveel ervaring met het slaapritme maar mijn gevoel zou zeggen lekker laten slapen. Maar ik heb L dan nog nooit ergens voor hoeven wakker maken. Dus nogmaals zelf niet zoveel ervaring
@ Shaar, Ja hier ook stinkende plasluiers! En ook herkenbaar he, dat je er savonds doorheen zit en nu denkt dat het wel meevalt. Meis schrijf savonds eens op als je er doorheen zit wat je precies voelt. Als je dat dan sochtends leest kan je er niet omheen dat het wel meevalt. Opname is voor haar misschien minder moeilijk dan voor jou, ze zorgen echt goed voor haar en slechter dan dit kan het toch niet worden? Leuk is natuurlijk anders. Ik zou mn schat echt super missen en de uren van de klok afkijken.. @ Syrse, lekker laten liggen!! Ze wordt echt wel wakker als ze honger heeft. Geniet er van @ Chybou fijn dat het nu weer beter met jullie gaat! Minder dat je ziek was @ Super Mummy, succes met de prik hopelijk valt het mee! @ Kimmi fijn dat het zo goed met jullie gaat!!!! @ Ukkie, wat vervelend die ziekte! Dikke knuf voor jou! Wat denken jullie? Mijn meid slaapt van 17.00 tot 23.30 (nou ja dan maken we haar wakker) Ze slaapt in haar bed met het licht uit en gordijnen dicht. Denk je dat ze denkt dat het al nacht is en daarom doorslaapt? Is het verstandig om dan het licht aan te doen zodat ze pas vanaf 23.30 door gaat tukken? Heb gister de klossen onder het bed gehaald. Men wat staat het bed nu laag zeg!!
Weer terug van cb, mannetje weegt nu 5180 gram en is 57,5 cm lang. Met de prikjes huilde en gilde hij even, net zoals wat hij thuis doen als hij pijn heeft. Dus herkende het huiltje. Al vrij snel was hij stil en in de auto viel hij in slaap, ligt nu ook in bed te tukken. Moest wel mezelf goed in de gaten houden, maar behalve dat ik me machteloos voel als hij pijn heeft gaat het wel goed. En hem event. een nachtje in ziekenhuis laten slapen, maar de nachten gaan wel redelijk goed, en bovendien ben ik er niet aan toe om me kleine mannetje af te staan aan vreemde of opa en oma. Tuurlijk ben ook wel moe, maar ja das elke mama van een baby! (en dan wil ik er nog 1...uhhhhh hahaha) Moet ook ff tijdje minder melkproducten gebruiken miss helpt dat ook ivm de vele pukkeltjes/rode plekjes. Dus we proberen het gewoon...
@syrse: ik zou ook zeggen, lekker laten liggen, tenzij het je hele 'schema' in de war brengt. @shaar: gebruik je pampers of andere luiers? ik heb kruidvat luiers en ik heb er niet zo'n last van, maar met pampers had ik daar heel veel last van. @kim: leuk om van je te horen, kom je af en toe weer eens langs? fijn dat het met jullie goed gaat. @SM: sterkte met de eerste prikjes... @chybou: he bah, wat vervelend dat je ziek geweeest bent. Rustig aan doen he, dat is ook voor jullie kleine mooie meisje het belangrijkst, dat mama goed op zichzelf past. @sammie: gisteren pas de klossen weg? hier al meteen zodra de kraamhulp weg was ik zou nu nog wel rond 23:00 wakker maken hoor. hier ook een mannetje dat in de avond zijn lange ruk maakt, maar als ik hem niet wakker maak komt hij 's nachts 2x en als ik hem wel wakker maak, 's nachts nog maar 1x. Wij net terug van het ziekenhuis. heb even een gesprek gehad met de psycholoog en verder is Tim even nagekeken. Ben vergeten wat hij weegt/meet maar ach, we moeten maandag naar het cb. dacht gewicht rond de 5800 ze vonden hem echt enorm vooruit gegaan, de vorige keer dat we daar waren huilde hij alleen maar, was gespannen tijdens het drinken, overstrekken enzovoorts, en nu niks van dat alles. Hij lachte zelfs, keek rond, zijn buik voelde niet hard meer aan enzovoorts hoeven pas in januari terug te komen, we houden nog wel telefonisch contact in elk geval volgende week nog. Doorgaan met de forlax enzovoorts. Hij ligt nu in de box en ga hem zo in bed leggen.
Sammi dat lastig om te zeggen... B sliep ook tijdje van ong. 19.00 uur tot 2.00/2.30 uur... ik heb geprobeerd hem wakker te maken rond 22.00/22.30 uur maar ja dan komt hij gewoon om de drie uur. Dus moet je even uitproberen wat bij jullie werkt... en anders miss beetje schuiven met de voeding.. Maia fijn dat er bij Tim al vooruitgang is, hopelijk blijft de stijgende lijn!
@ shaar ik had er ook last van toen ik pampers gebruikte. Nu huiswerk van de DA en geen last meer ( en de helft goedkoper) Heel stom maar ik kreeg ook geïrriteerde vingertoppen van pampers. Door het vele handen wassen had ik vaak droge handen en dan waren pampers echt een ramp! @ Sm wat leuk dat je er nog een zou willen wij zijn ook nog lang niet compleet Hihi. Ik wist trouwens niet dat de rode vlekjes pukkeltjes versterkt werd door melkproducten. Wel goed om Te weten! @ maia wat fijn dat het gesprek zo goed ging en dat het met hem de goeie kant op gaat!! @hier een prima nacht. Gisteravond wel erg huilerig van 21.00- 24.00 en heeft ieder uur aan m'n borst gelegen. Was de enige manier waarop ze stil werd. Hoe doen jullie dit met fv? Als ik nu echt niet meer weet hoe ik d'r kan troosten helpt 5minuten aan de borst altijd en wordt ze weer rustig maar kan dat ook met fv?
Ukkie ja dat opperde de verpleegkundige het zou met melkproducten te maken kunnen hebben ook omdat hij natuurlijk weinig slaapt overdag. Enne ja ben nog niet compleet hihi! Vind het bijna zielig om hem zo weer uit bed te halen... maar ja moeten toch echt de 2 andere van school halen...
@Pleuni, Sofie ligt vaak na het voeden en verschonen een kwartiertje in de box. Ze vindt het prima daar en kijkt lekker rond en spartelt vrolijk. Ze is in totaal meestal een uur wakker. @Ukkie, wat balen als je moet stoppen met BV vanwege de Crohn, het is echt een hele vervelende ziekte. Sterkte met de 4 liter drinken. En drink inderdaad maar bouillon er naast, krijg je nog wat zouten binnen. @Shaarr, ik heb meer het idee dat ik de gel in de luier ruik als er urine op is gekomen en niet dat het de urine zelf is wat ik ruik. Ik ruik het alleen met Pampers luiers en niet bij Libero. Edit: ben dus niet de enige die die conclusie trekt @Sammie, ik heb het overdag niet helemaal donker en doe een lampje aan als het buiten al wel donker is. Ik weet niet of het uit maakt, maar ik hoop in ieder geval dat ze zo een onderscheid kan maken tussen dag en nacht. @SM, toen ik vorige week in het ziekenhuis was, vroeg de KA ook naar de vlekjes van Sofie en hij vroeg of ik melkprodukten gebruikte. Ik zal er eens op letten @Maia, wat fijn dat het al zoveel beter gaat bij jullie. @Ukkie, ik merk dat ze bij mij soms ook alleen maar aan de borst wil om in slaap te vallen, maar bij mijn man laat ze zich wel in slaap wiegen Schreef ik gisteren nog dat ze overdag om de 2 uur komt en maar 40 minuutjes slaapt. Gisteren deed ze het dus gelijk anders. Kwam om de 3 uur en sliep heel goed. Viel steeds zelf in slaap in haar bedje. Zelfs 's avonds heeft ze minder geclusterd. Ze heeft gisteren maar 6 voedingen gehad. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
@ Ukkie, he meis ik snap helemaal dat je daar verdrietig om kan worden. Ik heb me ook een partij staan huilen toen ik de borstvoeding op moest geven omdat het gewoon niet ging. Maar zoals je zelf al zegt heeft je baby niets aan een zieke moeder, hoe vervelend dat ook voor jou is. Ik hoop dat het zover niet komt. Hele dikke knuffel! Troosten doe ik door hem vast te houden en te wiegen en de fiep te geven. Werkt ook bijna altijd. @ Nuage, heb je dan echt vaste tijden op de klok dat ze naar bed gaat? @ Chybou, fijn dat het weer beter gaat en welkom terug! @ Kim, wat fijnd at het zo goed gaat! @ Syrse, lekker laten slapen . @ Shaarr, de plasluiers ruiken hier ook wel sterk, maar niet dat ik denk dat hij gepoept heeft. @ Sammie, geen idee mbt het licht. Als V in zijn ledikantje ligt is het altijd pikke donker (rolluiken dicht), heb alleen de deur op een kiertje staan. Wij hadden geen klossen, maar een extra matras onder mijn matras en die hebben we in de kraamweek er alweer af gehaald (kleine kraamhulp ). @ SM, hij groeit goed dus! Blijf goed op jezelf letten. Oeh een 4e? Ik kom zelf uit een gezin met 4 kinderen, is wel erg gezellig . @ Maia, jeetje wat een verschil is dat bij jullie! Wat fijn zeg dat de pijn eindelijk weg is. Nu kun je zelf ook veel meer genieten. @ Pampers, die gebruik ik ook. Vond Kruidvat rampzalig bij V, terwijl die wel erg goed zitten bij mijn nichtje. Naja, ik stoor me nog niet aan de geur (en heb net bij de Kruidvat weer 3 pakken ingeslagen met de voordeelpas korting). @ Lycka, wat fijn dat het gister zo goed ging. Gisteravond weer babymassage gehad en ik merk dat hij de avond erna altijd erg lastig is. Veel huilen en niet willen slapen. Hij was van 21 tot 3 wakker!! Ik dus ook. Om 3 uur eindelijk in slaap in zijn wieg. Hij was ook steeds aan het vechten tegen de slaap. Zag zijn oogjes dichtvallen en 1 min later weer wakker en jengelen. Hij viel dus rond 3 uur in slaap en werd pas om 9 uur weer wakker :O. Toen meteen gevoed en daarna terug in bed (rond 10) en ik hoor hem nu af en toe wat kraaien, maar hij slaapt nog. Het gaat nu echt steeds beter met het slapen. Ben zo blij *klopt even af*. Hopelijk blijft het zo. Gisteren heeft hij ook 2 of 3 lange slaapjes gemaakt overdag. Dadelijk even met hem naar de supermarkt. Vl heeft avonddienst dus ik moet voor mezelf gaan koken (morgen ook), pff weet nooit wat ik moet maken. Iemand suggesties?
@lycka een goeie dag dus gisteren, fijn hoor @pleuni ik weet of dat baby massage in een groep is maar misschien teveel prikkels? Of misschien wat aan de late kant op de avond? Wel fijn dat hij daarna eenmaal goed heeft geslapen. Tips voor (makkelijk) eten? - Wraps wereldgerechten ( ga ik vandaag voor) - Pizza - Pasta met een saus van boursin, bosui, courgette,groene Pesto en kip - Gisteren had ik heel makkelijk aardappelpuree uit een pakje doperwten/wortels uit blik en een hamlapje (10 min klaar) Genoeg inspiratie? Nou ik hoef gelukkig geen 4liter laxeermiddeltroep te drinken. Ze hebben iets nieuws. Vanaf 18.00 mag ik niets meer eten, alleen helder vloeibaar drinken. Morgen om 6.30 een zakje laxeermiddel oplossen on glas water en dan weer zoveel mogelijk helder vloeibaar drinken. Om 8.30 nog een zakje en weer zoveel mogelijk drinken. Als het goed is poep ik daarna alleen ng maar water en zijn m'n darmen leeg. Smiddags om 14.50 heb ik het onderzoek en meteen daarna de uitslag. Donderdag wordt dan het plan van aanpak besproken indien nodig. Morgenvroeg dus even geen borstvoeding aangezien L dan ook laxeermiddel binnen krijgt en ze heeft al poep zo dun als water
@Pleuni, ik kook nooit als ik alleen eet. Magnetronmaaltje, koppie soep met brood of een maaltijdsalade. @Ukkie, beter dat je die gore bende niet hoeft te drinken. Fijn dat je gelijk de uitslag krijgt na het onderzoek. Ik hoop voor je dat het mee valt.
Nou, ik kan beter hier niet posten Laatste keer dat ik poste (19 blz geleden!!) had Fer.re een super ritme, en daarna sliep hij 9 uur door en daarna ineens weer om de 3 á 4 uur wakker. Misschine omdat ik jarig ben geweest, veel visite (dus iedereen wou hem vast houden) en sinterklaas tussendoor, weer drukte.. Vannacht weer zijn gewoonlijke 8 uren gemaakt en weer op schema.. @ Sammie, ik zou ook schuiven met de tijden. Ik geef altijd 22 uur de laatste fles en dan komt hij (na) 6 uur weer. Hier gaat hij dan dus ook pas echt naar bed. Hij is tussen 22 uur en 10 uur 's ochtends op zijn kamertje met de gordijnen dicht. En ook 's middags van 14 uur tot 17/18 uur gaat hij slapen met de gordijnen dicht. De rest van de dag is hij in de woonkamer bij ons. Of hij gaat mee, waar wij ook heen gaan. Maia, fijn om te lezen dat het beter met je/Tim gaat! Super! Shaar, kop op meid! Geef je over, je hebt het nodig. Het is ook niet niks! Pleuni; Ik maak dan altijd iets wat vl niet lust. Hoeft hij dat niet te eten haha! @ Ukkie; ik geef nu (helaas) fv. Fer.re krijgt om de 4 uren 180 cc en 's nachts om de 8 uren. Daartussen in krijgt hij niks. Ook niet als hij huilt.. Dan vind ik wat anders uit: In bad, even op visite, naar de stad, de stal in, rondje lopen in kinderwagen of draagzak.. Meestal wordt hij daar wel rustig van. En anders gewoon op de arm troosten.. Bij Fer.re wordt het vaak alleen maar erger wanneer ik hem dan wat geef. Ik gebruik ook pampers. Heb ook nog de kruidvat eigen merk, maar vind die ook minder.. Korting Pleuni? Op welke maat? Ik moet maar geen maat 1 en 2 meer kopen, F is nu zo'n 6 kilo dus die zitten al best strak! Lachen jullie babys ook al zo lekker?? Fer.re wel Nog wel zonder geluid, maar hij lacht wat af! Vooral aan het einde van zijn flesje en op het aankleedkussen. Het is zo'n schatje!!
ukkie hier een colitis patiënt is dan wel niet helemaal het zelfde maar ben tijdens de zwangerschap naar een bijeenkomst van de patiënten vereniging geweest over zwangerschap en borstvoeding. Een hoop medicatie mag je dus wel gebruiken! Alleen mtx mag niet. Laat je arts even contact opnemen met het erasmus daar hebben ze een hoop onderzoek gedaan. Zelf gebruik ik momenteel ook gewoon salofalk terwijl ik bv geef. Zo nu Saar voeden,kom binnenkort weer hierbij lezen zit nu op mn telefoon.
@ Lycka, meestal neem ik ook een magnetronmaaltijd of een salade . Heb nooit zin om te koken voor mijzelf. @ Godinn, ik kreeg korting met die voordeelpas op alle Pampers midi pakken 3 stuks 50%. V is nu 5 kg en past nog heel goed in maatje 2, dus heb nog maar 3 pakken 2 gehaald . Ik zag trouwens dat ze deze week ook 'gewoon' bij Kruidvat en Etos in de aanbieding zijn. Bij Etos de grote verpakkingen en bij Kruidvat krijg je er een truitje bij of zoiets. V lacht nu ook heel veel. Ook zonder geluid maar is zo schattig!
Jeetje zeg krijg het allemaal niet bij gelezen! Maia, wel fijn om te lezen dat het wat beter met Tim gaat! Hier met een vriendin een heerlijk weekendje weg geweest. Saar dronk prima uit de fles zolang de melk maar iets warmer is dan dat je zou doen. Was wel even raar om zonder kinderen weg te zijn maar ook wel even lekker. Hoefde geen rekening te houden met voeden, maar moest wel op tijd kolven haha. Echt heel erg, stond ik een voedingsbh te passen, wil ik net mn eigen bh aan doen, krijg ik 2 spuittieten. Lag een hele plas melk op de vloer (die bh was gelukkig nog schoon), had gelukkig nog babydoekjes in mn tas, schaamde me dood haha. Helaas is Saar door het weekendje weg wel uit dr ritme, ze gaat pas om 01.00 slapen! Dat ben ik nu weer normaal aan het proberen te krijgen. Verder zit ze op dit moment in dr 12 weken sprong, lekker plakkerig dus maar je ziet haar gewoon met sprongen vooruit gaan. Elke dag kan ze momenteel weer iets meer! Verbaas me dus elke dag weer. Net had ik het toppunt, ze was wakker dus ik ga haar boven uit dr bedje halen, ligt ze achterste voren! Dus ineens met dr voetjes tegen het hoofdeind. Terwijl ik haar strak had ingestopt met de voetjes tegen het voeteneind. Heb door de babyfoon echt niets gehoord dus vraag me af wat ze gedaan heeft, gedraaid via de zijkanten van de spijlen of een soort koprol ofzo?! Schrok me in elk geval de tering. Momenteel slaapt ze 's nachts nog tussen ons in maar dat durf ik denk ook niet meer, straks beland ze nog onder onze voeten ofzo?! Ga denk maar oude slaapzakjes van mn zoontje uit wassen want zonder deken zal het de komende nachten ook wel koud worden. Zijn er trouwens al meiden wezen babyzwemmen? Ik wil vrijdag gaan, mn zusje heeft vrij dus die kan dan ook met mn zoontje helpen. Want alleen met 2 kinderen zwemmen vind ik niets. Sorry voor mn ego bericht maar ik moet er weer eentje op bed gaan leggen zo te horen.
@haha cin, ik lach me kapot om je bericht! idd heel bijzonder zeg dat ze zich omgedraaid heeft!! @alleen eten een lekker soepje met een broodje?
Sammi mooie jas! ziet er lekker warm uit!! Shaar succes met de nieuwe aanpak en je dagelijkse wandelingetjes! Hier een slaapt kleine man veel... heeft ook verhoging door de prikjes ! Ondertussen dus zelf maar ff afgewassen, wasjes gevouwen, laatste was zit nu in de droger... Verveel me gewoon beetje nu... hahah! Zo maar ff douchen en dan de kleine man straks wakker maken voor voeding. Toen straks moest ik hem ook wakker maken en toen tijdens het drinken lag hij hele tijd naar me te lachen, zo lief! Lekker ventje!
Sammie mooi hoor en erg knap van je! Shaar wel lekker iedere dag naar buiten! Doen wij ook, weer of geen weer. Heerlijk! Sm haha verveling? Ik ben jaloers niet dat je kindje koorts heeft natuurlijk he. Hier nog steeds erg verkouden. En L heefttoch wat last van het drukke weekend (of regeldag) wil de hele dag op de arm, op een paar half uurtjes na in de box. Ze schrikt zelfs niet meer van mijn gehoest of genies als ze op m'n borst ligt te slapen. Als ml dalijk thuis is, maar even in een heet bad. Morgen werkt ml thuis en is smiddags vrij. Wel handig als ik waarschijnlijk de hele ochtend op t toilet ga doorbrengen