@Shaarr Dat ken ik ja, mensen die zeggen dat ze komen, maar dat gewoon niet doen. Nouja dan niet, weet ik ook wat ik aan ze heb. Zelf ging ik er wel altijd regelmatig op de koffie, maar andersom ho maar.. En Shaarr wat balen dat het nog steeds niet goed loopt bij jullie! Bah naar zeg!! Hier vannacht weer drama nacht gehad.. Kreunen en huilen.. Pff Vanmorgen was de vrouw van het CB hier. We gaan nu inbakeren en ik moet de huisarts weer bellen van haar. Meteen gedaan, maar hij is vrij, morgen nieuwe poging. Ik vond het zo zielig dat inbakeren. Hij bleef maar huilen. Uiteindelijk in slaap gevallen. Vanmiddag opnieuw ingebakerd maar hij sliep maar kort, weer gevoed en hij viel meteen in slaap op mijn arm. Wanneer bepaal je met inbakeren dat hij weer gaat slapen en dat hij moe is en niet wil clusteren met de borstvoedin en om de 40 minuutjes bijvoorbeeld wat wil drinken. Want dat mag juist met bv. En ik ben wel een beetje bang nu dat de bv nu anders gaat lopen.. @Theertje Ging dat dus goed met de prikjes? Wij moeten overmorgen.. @Bruiloft en flesweigeren Helaas hij wil nog steeds geen fles. Vanavond weer een poging. De bruiloft komt wel dichtbij nu en ik wil zooo graag. Maar ik laat hem ook niet achter als hij niet wil drinken.. @Maia wat fijn dat het beter gaat! @Boven slapen Dat doe ik ook niet overdag en 's avonds. Moest van het CB wel, maarja vind ik niet fijn hoor. Snap ook niet zo goed waarom. @Spelen Doe ik ook nog niet. Hij valt ook tijdens de borst veel in slaap. @Ukkie wat een rotnieuws!! Logisch dat je daar flink van baalt! @Nuage Dat gaat lekker met jullie slaapjes!! Wauw!! @Chybou Fijn dat je je weer wat beter voelt!! @Slapen Ik zou ze niet wakker maken. Ze zijn nu niet meer zo piepjong en ze weten heel goed wanneer ze honger hebben en worden dan echt wel wakker. Maar goed, ik voed op verzoek. Het CB vond laten slapen hier ook beter. Slaap hebben ze gewoon nodig. Ik gebruik ook pampers, maat 2, maar nergens last van.. Kruidvat vind ik niet fijn. Goede tip van die aanbieding!!! @Shaarr Waarom is 2x per dag wandelen dan zo belangrijk volgens de ka? Lastig hoor die tegenstrijdige adviezen! Nu dus weer niet overprikkeld.. Ik ga niet zoveel wandelen met dit weer. Ben zo bang dat hij het koud heeft haha En dat ik rondloop met een schreeuwend kind..
@ Cin, haha ook fijn zo in een pashokje. Ik ben afgelopen week wezen babyzwemmen. Maar was wat aan de koude kant toen voor hem. Wel leuk! @ Shaarr, succes! @ Baileyy, wat rot dat hij de fles niet wil. Hoop dat het snel lukt! Nou vanmiddag schreef ik nog dat het allemaal zo goed ging... Sinds een uur of 2 uur 's middags is het drama. Hij wil niet gaan slapen (alweer) en huilt veel. Bij de fles van 16 uur had hij echt alles overgegeven. 2 spuugdoekjes was niet genoeg om het op te ruimen. We zaten allebei helemaal onder. Zo zielig om zijn gezichtje dan te zien. Daarna in bad gedaan en om 19.30 uur heeft hij wel weer 170cc gedronken. Heb ik hem een half uur op de arm gehouden zodat het goed zou zakken en hij sliep. Net naar boven gelopen om in bed te leggen, bam, meneer is weer wakker en huilt aan een stuk door. Pff. Heb hem net ingebakerd, maar hij huilt nu ook alweer 7 min, dus ga hem er maar weer even uithalen ofzo.
@ bailey inbakeren kan nadelige gevolgen hebben voor de melkproductie en voor de baby zelf. De baby kan te lang slapen of je mist de honger signalen. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hechting - Als je wilt inbakeren, de borstvoedingskant En als je het al doet is het makkelijker bij het voeden op schema
@luiers: wij hebben kruidvat omdat Fleur uitslag kreeg van pampers. In het begin moest ik erg wennen aan de kruidvat, maar inmiddels ben ik fan, ze zijn een stuk steviger dan de pampers. @godinn: goed om weer van je te horen. @cin: wat wordt je meisje alweer groot als ik dat lees. En lekker zeg, zo'n weekendje! @SM: hopelijk gaat hij er niet teveel last van hebben. @shaarr: goed gesprek gehad dus wel, succes met alles opschrijven de komende week! hopelijk geeft dat wat inzicht. @pleuni: jammer dat het wat minder gaat vandaag @inbakeren: heb ook alleen ervaring met fles, zoeken inderdaad als shaarr, vinger over bovenlip houden, als hij die aanvalt, dan heeft hij honger. Ik haal hem altijd uit de bakerdoek, ook 's nachts, zodat hij als hij dat ding weer inmoet weet dat hij moet gaan slapen. nou hier een lastig dagje, maar volgens Ria Blom zou dag 3 ook even een lastig dagje zijn omdat ze op dag 1 en 2 zoveel slaap inhalen dat ze op dag 3 net genoeg uitgerust zijn om te protesteren als ze weer in bed moeten. schijnt ongeveer een dag te duren en daarna accepteren ze het sneller. Dus we gaan het zien of dat het is. Bedenk met net dat het ook een sprongetje kan zijn, hij is bijna 8 weekjes oud. We zijn nog wel positief hoor, hij slaapt (ook vandaag) al meer dan hij ooit op een dag gedaan heeft o ja, zo lief, hij maakt sinds gisteren wat keelklanken, uhu enz... niet alleen meer kreunen
@ Inbakeren Hier ook altijd met drinken eruit en als ze naar bed gaat erin. Ook 's nachts. Moet er niet aan denken om haar zonder verschoning in bed te leggen en er dan achter komen dat haar luier vol zat hihi Maia, bij mij ging dag 3 ook bagger! In combi met BV. Ze gaat echt wel mekkeren hoor als ze honger heeft, ook met bv. Ik geloof er gewoon niks van dat ze dan niet zou wakker worden als ze honger heeft.. Ik heb in ieder geval 7 weken bv gegeven en ben toen overgestapt op fles, en de hongersigalen zijn naar mijn idee niet veranderd. Zo mn legging zit alweer in elkaar, en hij is vett!! Kan er zo blij van worden haha Vandaag gaat dus weer Super! Behalve dat ik dan de fles niet goed had dichtgedaan en ze daardoor helemaal doorweekt was. Zelf had ze er geen problemen mee. Tzal wel lekker warm hebben gevoeld Een melkbad vind ze dus wel wat @ Shaar, succes met alles noteren! Hier is het inmiddels routine geworden, het document staat gewoon open op mn pc en zodra ik gevoed heb schrijf ik de tijden erbij. Mijn meid moet donderdag haar eerste prikjes, is dat echt zo dat ze dan niet ingebakerd mag?? Dat wordt echt drama dan en ik krijg het nu echt spaansbenauwd hoe dat dan weer moet. Straks zit ik met een moe kind dat niet kan slapen doordat ze haar doek mist. Mag een slaapzak dan wel?
Speen/vinger aanvallen bij honger: Moest er echt even om lachen. Ben duidelijk echt een beelddenker. Aaaannnnvalluuuhhh! Inbakeren: Dat vind toch niet elk kindje fijn? Dacht dat sommige kindjes daar juist onrustiger van werden. @Sammie: Ik zou het gewoon even op het CB vragen, wat wel en niet kan wat betreft het inbakeren en de slaapzak. C. heeft helemaal geen verhoging oid gehad na de prikken. Daarom heb ik haar 's nachts (wel in de gaten gehouden) een slaapzakje aan gedaan. @Shaarr: Ik ben een week of twee heel minimaal (niets vergeleken normaal) ongesteld geweest. Kan door de hormonen na de bevalling nog wat rommelen allemaal. @Maia: Fijn dat hij eindelijk een beetje slaapt. Voor T. fijn, maar ook voor jullie! @Pleuni: Is het gelukt om je mannetje weer in bed te krijgen? @Ukkie: Heel veel succes meis! Hier kwam ik er achter dat C. een kapotte plek in haar oksel heeft. Echt zo'n smetplek. Ik snap het niet zo goed. Ik let er echt op. Ik droog het zo goed af. Maar het is helemaal rood en kapot. Hebben jullie dit ook al eens gehad?
nou heb mn meis maar ff wakker gekust hihi ze heeft nl om 15.30 voor t laatst gegeten... morge ga ik haar toch echt wakker maken na 4 uur denk.. @ shaar ik zal het cb is vragen. smetplek, ja hier ook ..
Weer een ego berichtje: Vandaag heeft D.ean zijn eerste prikjes gehad. Hij heeft er erg veel last van en huilt zich om de 15 min. wakker, verder drinkt hij sinds de prikjes maar 70-95 ml weg. Ben dus erg bezorgd om hem aangezien hij verder wel 4-5 uur tussen de voeding laat. Ook ga ik met de dag achteruit, kan 's ochtends niet meer opstaan van de pijn, heb min. 12u slaap nodig wil ik iets kunnen doen, anders ben ik na 2u volledig uitgeput. ook word de pijn steeds erger. Verder denk ik dat ik een postnatale depressie heb , ben nergens meer vrolijk om.. kan bijna alleen maar huilen, maar heb het gevoel dat ik dat nergens kan uiten. vooral niet bij mijn souders.. mijn smoeder noemt me namelijk lui, etc. maar ze beseft volgens mij niet helemaal hoe ziek ik ben geweest en hoe erg mijn rugklachten zijn en ik er niks aan kan doen dat ik zoveel moet slapen.. nou ik duik weer mijn bedje in, D.ean ligt ook weer weg te dommelen.. sorry voor me ego bericht!
Miepkip het hoort wel beetje bij de de prikjes. Hier drinkt ventje.ook korter (mindere lang aan de.borst) dan normaal gesproken. Ook slaapt hij onrustig en jammerde.hij. Sterkte nog ff, duurt ong. 24 uur. Enne wat betreft je klachten en vermoedde, bel zsm de ha blijf er niet mee rond lopen!! Knuff
goedemorgen! dag 3 van het regelmaat en slapen overdag ging niet zo lekker... nacht 3 daarentegen... hij had gisteren een wat raar ritme, dus om 8 uur kwam hij voor voeding.. gevoed en om 9 uur in bed gelegd. we baalden al want meestal komt hij dan ergens rond 1 uur en dan 5 uur. om 10 uur dus maar naar bed gegaan... schrik ik om half 4 wakker!!! en ligt meneer nog heerlijk te slapen 4 uur werd hij pas wakker. heel gek. @smetplek: ik heb het bij Fleur achter haar oren wel eens gehad en in haar liezen. Tim ook in z'n liezen trouwens, ondanks dat ik volgens mij wel goed afdroog. ik smeer altijd lekker dik in met sudocreme, dat hielp altijd wel. @prikjes: vervelend dat jullie kindjes er last van hebben. wij moeten maandag @miepkip: een hele dikke knuffel voor jou! ik zou even de dokter bellen, hiermee (met je evt. pnd) moet je niet te lang rond blijven lopen.
@pleuni wat vereveld dat ie zoveel gespuugd heeft. Hier wordt dat ook steeds meer. Gebruik jij dat jbpm nog? Ik heb soms het idee dat het toaal niet helpt. Wel fijn dat ie genoeg daarna gedronken heeft. @ shaar, vorige week dacht ik ongesteld te zijn maar het was maar drie dagen dus vraag me af of het de menstruatie was. Nu heb ik vooral veel witte afscheiding @ maia leuk he die keelklanken. Hier jog niet super vaak maar heb ze wel al 4-5 keer gehoord. @sammie, ijn dat het zo goed gaat. En zie het al helemaal voor me met de fles haha @chybou, hier geen ervaringen met smetplekken maar de tip met de fohn heb ik vaker gehoord, misschien een idee! @miepkip, wat vereveld dat je zoveel pijn hebt Em. Dan ook nog eens mensen om je heen die je niet begrijpen laat staan steunen... Dikke knuffel meid!! @ hier een bagger nachtje. Gisteravond wilde ze masr nietslapen.gezien ik zelf grieperig ben en zij ook warm aanvoelde dacht ik misschien dat zij ook ziek was. Dis nog even temperatuur gemeten op bed. Ik was net op tijd met de luier weer dicht doen want de poep spoot eruit(momenteel in heel dunne erwtensoep versie ) romper en piama alles eronder behalve mn witte dekbed!! Daarvoor was ik net op tijd! Om 1.30 gi g ze eindelijk slapen en heeft nu ik erover nadenk doorgeslapen tot nu!! (Wel om 7.00 nog een keer een verschoonactie van boven tot onder) Mijn wekker ging om 6.30 want ik moest met. T ,axeermiddel beginnen. Zometeen t laatste zakje maar merk nog niks.. Hoop dat ik snel naar de wc moet want als ik níet "leeg" ben lukt het nderzoek niet.
TOen ik heenging voor J zn prikjes had ik mij ook al voorbereid op een slapeloze nacht zonder de puckababy. Niks was minder waar, kind sliep als een roos Hier zou inbakeren trouwens wel mogen als hij geen koorts zou hebben (zn temp was 37,4, nauwelijks hoger dan normaal) Las bij iemand over lang slapen van kindje? Slaapt t kindje dan snachts ook nog door? Ik heb de ervaring dat toen J wat langer overdag sliep dat hij zn ritme om ging gooien. Hier nog steeds wakker maken na 4 uur
@inbakeren na prikjes idd niet doen, maar een hoop kindjes slapen veel na de prikjes, dus misschien is er niets aan de hand zonder ingebakerd te zijn. Slaapzak mag volgens mij wel. @smetplekjes, hier ook gehad in d'r oksel en nekje. Ze heeft ook van die heerlijke plooien. Ik föhn haar inderdaad even na het afdrogen. Op de smetplekjes doe ik een dun laagje sudocreme (geen dikke laag, want dat schuurt, staat ook in de gebruiksaanwijzing) en dan is het zo over. @Shaarr, bij smetplekken is het rood in de plooitjes en er kunnen ontvelde plekjes zijn. @Sammie, ik zou haar overdag na 4 uurtjes wel wakker maken. @miepkip, wat ontzettend rot dat je je zo voelt. Dikke knuffel voor jou. Blijf er niet mee lopen en zoek hulp. Ik neem vandaag een snipperdag denk ik. Het is hier koud en grijs en er komt een sneeuwstorm aan. De sateliet is onder gesneeuwd dus ik heb geen TV. Ik ben hartstikke moe (wie niet?!). Ik duik lekker m'n bed weer in en hopelijk kan ik nog een uurtje slapen hier of daar.
@ uurtjes, tot welke tijd moet je haar dan na 4 uur wakker maken? tot 20.00 en dan laten liggen, of tot 22.00 en dan laten liggen? @ smetplekjes, ik smeerde hetook heel dun in met die sucocreme maar het laat dan wel wit achter, wat er niet zo fris uitziet. Fohnen is idd misschien wel een goed idee, alleen zit er geen stopcontact bij het aankleedkussen hahaha Ze heeft trouwens nu van 23.30 - 04.00 - 07.50 dus dat is wel te overzien. Het is eigenlijk normaal voor ons om er snachts een keertje uit te gaan. @ Prikjes, ik kijk wel ff als ik elke keer haar temp check en het is goed is inbakren dus niet zon probleem? Wat moet je trouwens doen bij koorts? Ik heb dus echt geen flauw idee. @ 8 weken sprong. O ben die helemaal vergeten. Misschien had ze daar dan maandag last van... Ben zo dement als maar kan echt handig Ook mn haar zit van geen meter en mn buik gaat ook maar niet weg! Moet echt gaan sporten om dat weer een beetje strak te krijgen. Ik zie er nu net zo uit als de mensen die met dat programma obese meededen en toen zoveel afgevallen waren dat je alleen nog van dat vel hebt (uhl:x) @ Miepkip, knuffel voor jou!!! Bel de HA idd en zeg dat jehet niet meer trekt. En je sma, die zou je toch een knal verkopen zeg! Ze kan je ook gewoon helpen denk ik dan. @ Ongesteld, hier denk ik dat ik het net ben geweest (ookal geef ik bv!) maar het was echt nihiel. Maar nu kan ik eindelijk weer mn charmante underwear aan
Goedemorgen hier rommelig nachtje gehad. B wou vaker drinken, dronk kort en jammerde in zijn slaap. Ook zijn temp. liep op tot 38.8. Net was hij weer lekker vrolijk en zijn temp is ook weer gezakt 37,3 nu. Ergste leed lijkt geleden nu... Ongesteld: ben het ook al geweest, ondanks bv... en nu rond mijn eisprong, doet beetje auw... hahah Sprongetje: hier merk ik het ook aan B als hij sprongetje heeft... daarna doet hij ook ineens weer iets nieuws Prikjes: vaak slapen ze idd meer, zijn wat hangerig en hebben wat verhoging of koorts. Hier sliepen ze andere 2 ook meer met de prikjes, waren wat hangerig en hadden wat verhoging.
@ Shaar, hoe bedoel je laatste fles? Ik weet niet wat haar laatste fles is @ Oven, dettol of cif gebruiken?
@Sammie, ik zou op z'n vroegst 20:00u aanhouden en dan laten slapen. Ik heb ook nog een onwijze blubberbuik. Het sporten wil er nog niet echt van komen. @Sprongetjes, ik weet niet of ik voor S. ook van de uitgerekende datum uit moet gaan of van de werkelijke geboortedatum. Ze is met 42w geboren en ze zou nu dus haar 2e sprongetje ongeveer achter de rug moeten hebben, maar dat herken ik nog niet zo. @Shaarr, voor de oven HG of Muscle ovenreiniger werken hier heel goed. Wel erg chemisch dus niet te lang in de dampen staan en de kleine er weg houden. Toch maar weer m'n bedje uit. Kan geen rust vinden en het wordt koud in huis, dus even een vuurtje stoken...
@oven: hier ook HG @buik: spieren zijn nog niet gesloten dus ik mag nog geen oefeningen doen. Jammer nou
@lycka, oke 20.00 de laatste en dan laten liggen. we moeten haar om die tijd altijd wakker maken.maar misschien komt dat door het seizoen tis dan natuurlijk stikdonker-> nacht voor haar vet hoor in zweden wonen! tis zeker erg mooi daar? ik heb er alleen foto's van gezien.. succes met de sneeuwstorm