oke ik zal zo is ff een poging doen om dat te voelen... we hadden het eest ook gedaan om haar steeds na 4 uur wakker te maken, maar zebleef om 04 komen, dus toen dachten we nou het maakt toch niet uit dus dan laten we haar wel liggen om 20.00 die voeding slaat ze nu nl over.
Bij mij waren ze ook nog niet gesloten, mocht ook nog geen oefeningen doen. Al zou ik niet weten wanneer haha! Beweeg al genoeg nu, al zeg ik het zelf.
@Sammie, als ze bijv. om 18u gedronken heeft nog wel om 22u laten drinken. Ik laat dus overdag wel een lampje bij haar aan. Hier in het hoge noorden is het om 15u al donker buiten. Het is zeker mooi om hier te wonen. Ik woon in een gebied wat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. Laatst liep er een elanden-gezin in mijn tuin en ik zie regelmatig hertjes. Mijn prinsesje heeft nu ook al ruim 4 uur geleden gegeten, dus die ga ik even wakker porren.
@sammie: recht op bed liggen, dan je hoofd optillen en dan kan je het voelen. Bij mij zit er nog een soort grootje. Vk liet me dat zo voelen.
nou Tim na de voeding in bed gelegd, heeft een kwartiertje gehuild, toch maar gekeken en speen gegeven en binnen een minuutje was hij weg... mmm misschien toch de speen maar wat vaker geven.
Nou inbakeren vandaag lukte al niet meer. Vannacht was hij ook overstuur, heeft m'n vriend hem eruit gehaald om te troosten, ingebakerd en al. Of moet je hem dan weer uitbakeren steeds? @Ukkie bedankt voor je link. Daarom precies vind ik het inbakeren ook niet zo prettig. Schrijf wel alles op wat er gebeurt. Hij slikt en boert steeds en dan is hij wakker. Heb hoofdeinde van zijn wiegje al wat omhoog staan ook. Inbakeren mag 24 uur niet met een prikje.. Ohh ben zo benieuwd hoe dat morgen gaat.. Ik hoop dat het meevalt! 2x per dag wandelen dus?? Jeetje @Smetplek kan ook komen doordat ze veel zweten, dus vochtig dan.. Heeft de kleine van mijn vriendin ook veel. Hoeft echt niet perse zo te zijn dat je niet goed hebt afgedroogd hoor! Bepanthem schijnt ook goed te helpen en wordt niet wit.. @Miepkip Hele dikke knuffel voor jou!! Niet fijn meid!! Misschien ook gewoon oververmoeid!! En met pijn erbij, wordt steeds erger dan. Trek aan de bel, blijf er niet mee rondlopen! @Buik Hoe bedoel je Maia dat je spieren nog niet zijn gesloten? Ik voel geen 2 of 1 deel?
Oh wat heb ik weer een hoop in te halen... ik moet hier echt vaker komen kijken @Miepkip: dikke digi knuf meid! Trek inderdaad aan de bel, er mee blijven rondlopen is niet gezond. En laat iedereen maar kletsen, de énige die met jouw lijf verder moet ben jij, en dat kunnen zij niet aanvoelen, dus ze kunnen allemaal de boom in. @gesloten buik: hier hebben ze dat in het ziekenhuis nagekeken? Mijn buik was toen al terug gesloten. Tijdens de zwangerschap was die heel duidelijk open, ik zag het nog het makkelijkste door van zithouding langzaam op mijn rug te gaan liggen, kwam er echt een heuveltje omhoog. @Lycka: moet inderdaad super mooi zijn! Ik ben al in geen jaren meer in Zweden geweest, maar ik zou zo terug gaan @super mummy: en, is de koorts weg gebleven? @ukkie: oh jee, geweldig hoe ze soms spuitkanonnen kunnen zijn he Is het onderzoek nu gelukt? @spiraaltje: ik lees er even over, maar wie moest er juist wachten tot ongesteldheid om een spiraaltje? Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest, maar mijn dokter heeft het gewoon op 6 weken na de bevalling ingebracht hoor. Zie niet in waarom je zou moeten wachten? @shaarrr: hier slaapt onze meid ook altijd veel bij een sprongetje hoor, kan best. Groeien kost nu eenmaal veel energie @sammie: Trek het je niet aan meid, ik voel me ook zo aantrekkelijk als een eend Knuf! Onze meid wil sinds een paar weken niet meer op haar buik liggen... ik zie de bui al aankomen morgen bij Kind en Gezin, van hun moet een baby elke dag eventjes op de buik, maar waar ze dit vroeger nog leuk vond begint ze nu steevast te huilen. Ze ligt veel liever op haar rug om rond te kijken en te grijpen naar alles. En om er tegen te tateren. Of om de beertjes te slaan als ze niets terug zeggen Morgen krijgt ze haar spuitjes, hoera hoera... wat een leuk verjaardagskado voor de mama, haha Als ik het hier zo lees ben ik de enige die onze meid al regelmatig bij een babysit dumpt? Ga me nog schuldig voelen...
@ miepkip: vervelend dat t zo slecht met je gaat meis! Echt naar de ha gaan met je klachten hoor! Pnd kan je maar beter snel bij zijn! Hele dikke knuffel voor jou en als je ff wil kletsen mag je altijd een pbtje sturen. Heb er zelf echt tegenaan gezeten en ben erg opgeknapt door veel te praten. Dikke knuffel voor jou! @ prikjes: ohhh zo zielig he! Idd ff niet inbakeren daarna, want ze kunnen er koorts van krijgen. Quinten had snachts toen ook ineens bijna 39.0 graden koorts. @ sprongetje: quinten heeft hem denk ik afgelopen vrijdag gehad. Hij was dan wel 9 weken ipv 8, maar hij was natuurlijk ook een weekje te vroeg geboren... @ ongesteld: gelukkig nog niet geweest hierzo. Wel een paar weken geleden 1 druppeltje bloed gehad en wat krampen, maar verder niks. @ smetplekjes: heeft Quinten soms ook in zn nekje en liezen. Smeer het nu in met vaselinecreme en nu heeft ie er geen last meer van, wereldspul! @ buik: hier echt wel een dikkere buik eraan over gehouden, moest daardoor ook grotere broeken kopen helaas.... Normaal zijn mn benen t probleem maar nu dus niet. Denk dat t herstel qua buikspieren ook net iets langzamer gaat bij een ks. Met Quinten gaat t erg wisselend op t ogenblik. Hij heeft gelukkig geen hele dagen meer gekrijsd van de pijn, maar wel nog aardig wat uurtjes. Hij heeft nu ook zaterdag op zondag nacht voor t laatst gepoept en dat zit hem flink dwars af en toe. Doordat t allemaal niet doorloopt spuugt hij nu ook een stuk vaker, want t moet er toch uit natuurlijk. Het zijn gelukkig steeds kleine spuugjes nu en niet meer projectiel braken in grote golven. Vannacht en vandaag gaat t echt extreem goed op wat krampjes na. Gisteravond om 20.15 gevoed, toen pas 2.45 weer en vanmorgen om 8.30 en 11.30. Om 8.45 was hij na t voeden op mn borst in slaap gevallen en heb ik hem teruggelegd in bed waar hij tot 11.00 uur heeft geslapen!! Om 12.15 is hij weer in mn armen in slaap gevallen en heb ik hem weer in bed gelegd, hier heeft hij wel een beetje liggen jengelen een half uur en heb hem 2 x zn speentje moeten geven, maar hij ligt nu echt weer onwijs lekker te tukken. Ik merk dat hij op de dag toch ook gewoon behoefte heeft aan een donkere slaapkamer, dus doe zn gordijntjes nu steeds lekker dicht. Misschien is dit t dan voor hem, ik hoop t! Verder heb ik vanochtend een gesprek gehad met mijn leidinggevende over hoe t zometeen weer moet met werken. Mn verlof loopt officieel volgende week af, maar had nog vakantie tot 8 januari erachteraan geplakt. Het is nu gewoon heel duidelijk dat ik nog niet kan gaan werken en wordt nu dus voor 100% ziek gemeld. Vanaf 8 januari ga ik 2 ochtenden in de week boventallig proberen wat ik aankan en van daaruit gaan we het werken weer opbouwen.
Hier even een kort ego berichtje want ben zo stoned als een garnaal Het onderzoek ging goed geloof ik( was er nog niet volledig bij) manlief weet alles maar die is nu ff de auto halen, waren lopend gekomen namelijk. Als het klopt en ze konden niks vinden dan spring ik een gat in de lucht
@ Maia, ben benieuwd of het de 4e dag weer top gaat. En leuk die geluidjes . Wow jullie maken echt reuze sprongen vooruit zeg, super fijn!! @ Shaarr, ik heb ook een paar dagen wat bruinsig spul gehad een tijdje terug. Wist niet of dat dan ongesteldheid was, dus heb de nuvaring nog maar niet gebruikt. Ben nu maar aan het afwachten... Sprongetje, hier is hij echt super onrustig en denk dat hij nu in zijn 8wk sprongetje zit. @ Oven, ammonia! Stinkt als een gek, goed ventileren, maar het helpt. Staat ergens op oma weet raad site ofzo. Weet alleen niet of dat zo handig is met een baby in de buurt @ Chybou, nou uiteindelijk om 3 uur 's nachts weer @ Miepkip, jeetje meis heel veel sterkte. En wat een k*t opmerking van je schoonmoeder! Met D zal het ook wel weer goed komen, die prikjes doen toch veel met zo'n kleintje. En idd de ha bellen hoor. Dikke knuffel@ @ Prikjes, wij moeten volgende week vrijdag. @ Ukkie, ik gebruik jbpm nog wel (Kruidvat merk, weet niet of dat wat uitmaakt). Maar ik halveer de dosis zoals op de verpakking staat. Flesje van 120cc doe ik 3/4e (0,75) schepje in ofzo. Succes met de onderzoeken! Edit: oeh hoop dat het idd niks is!! @ Inbakeren, als de baby al slaapt, baker je hem dan alsnog in? Ik zit daar altijd mee in dubio.. @ Lycka, geniet van je snipperdag . En wat gaaf een elanden familie door de tuin! Ik ben vorig jaar winter (febr 2011) in Fins Lapland geweest, super mooi, gok dat het bij jou ook zoiets is dan? @ Sammie, mijn buik wil ook niet weg . Dementie, check! @ sprongetje, je oet uitgaan van de uitgerekende datum . @ Syrse, niet schuldig voelen hoor. Hier in NL zitten we allemaal nog in verlof volgens mij. Over 5 weken moet ik weer werken en dan gaat V naar een gastouder. En ik leg hem eigenlijk nooit op zijn buik :O. Hij slaapt wel vaker op zijn buik op mijn borst, is dat ook goed . @ Engeltje, hoop dat het snel beter gaat met Quinten. Nou hier doet meneer het wisselend. Soms heel erg jengelig en wil niet in bed, maar bij mij is het dan allemaal goed. Eten gaat wel prima. Ik merk trouwens dat hij altijd de 2e fles van een dag (rond 10-11 uur) altijd veel minder drinkt. Vandaag 50cc, gister 60cc. Oh hij wordt wakker. Ik ga even een flesje maken. Tot straks
Oh nog even de oven.... Een citroen doorgesneden in de oven leggen en aanzetten. Wordt wel ff een zootje, maar alles laat los en dan kan je hem zo makkelijk schoonpoetsen...
Spiraaltje: hier ook 6 weken na de bevalling ivm openstaan nog van bmm anders rond de vijfde dag van menstruatie. Heb hem kort gehad en bij ha laten plaatsen, eenmaal thuis voelde ik wat hards... dus terug naar ha niks bijzonders te 'zien' (heel fijn...) kreeg echo en toen bleek hij in baarmoederhals te zitten... dus als ik hem in de toekomst zou nemen wordt hij via gyn geplaatst. Shaar fijn dat je wandelingetje mee viel! Hier een rommelige middag... B. sliep vanmiddag maar kort en alleen bij mij. Nu ligt hij even in de box beetje te mopperen en kraaien tegen zijn mobiel. Zometeen lekker warm badje en dan lekker naar bed, samen met mama! Ben ook wel gesloopt na zo'n rot nacht en dag ook vermoeiend dus! Hij had vanmiddag temp van 37,3 en eind van de middag was het 37,6 dus steeg wel weer wat. Straks nog ff kijken! Kan natuurlijk dat hij zich nog niet helemaal lekker voelt. Komt goed... *adem in adem uit*
typisch, stofzuig ik héél het huis en onze meid slaapt er los door, wil ik eventjes bijlezen begint ze te jammeren Ik kom straks terug voor poging twee, haha.
@Ukkie: Fijn dat het weer achter de rug is. Nu duimen dat er niets te zien was. @Pleuni: Ze is in elk geval weer naar bed gegaan. @Engeltje: Fijn dat je nog een vakantie aan je verlof kon plakken en dat je daarna rustig kan beginnen. @Lycka: Sneeuwstorm?! Dat is wat anders dan die drie pluisjes die hier uit de lucht gevallen zijn. @Shaarr: Fijn dat het uitstapje goed ging. Zo sneu als die kleine in de kinderwagen blijft huilen. @SM: Toitoitoi! Smetplekjes: Fijn dat meer kleintjes daar last van hebben. Toen ik die plek van gisteren ontdekte voelde ik me echt een beetje schuldig.
Nou zeg, heel verhaal getypt verdwijnt het.. Ik ga morgen de Ha bellen, moet ook voor D.ean een afspraak maken dus dan kunnen we mooi tegelijker tijd. @ Prikjes, D.ean had 's nachts 38,8 graden koorts. Nadat ik hem een zetpil had gegeven (60 mg, speciaal voor baby's onder de 3 maand en zijn ook speciaal gemaakt voor koorts na vaccinaties) Hierna sliep meneer heerlijk 8 uurtjes. Vanochtend was zijn koorts alweer gezakt en had hij nog een lichte verhoging (37.6) Wel huilt hij zichzelf om het uur eventjes wakker door de pijn. Maar goed dan geef ik hem de speen en een kusje en is hij weer vertrokken ! @ Sprongetje, Kon merken dat D.ean afgelopen week z'n sprongetje heeft gehad. Hij ''speelt'' nu regelmatig met de houtenbox hanger, en als dit niet lukt kan hij flink kwaad worden. @ Hobby's, Ik heb sinds deze week een nieuwe hobby, Ik vind het nu erg leuk om kinderschilderijtjes te maken, zo heb ik voor D.ean een schilderijtje gemaakt met daarop een kat en z'n geboorte gedichte en ook een schilderijtje met daarop een konijn en 3D vlindertjes. @ Buik, Hebben jullie ook nog een buik waarbij lijkt alsof je 14-15 week zwanger bent? (ben niet zwanger ) Verder heb ik al wel mijn oude figuur weer terug alleen dat buikje.. @ Menstruatie, Hier ben ik eindelijk weer 's fatsoenlijk ongesteld geworden. Kan dus even een paar daagjes met de nuvaring gaan beginnen @ Ritme, D.ean zijn ritme was de hele week al, 07.00u (165ml), 11.00u (95ml), 15.00u (120ml), 19.00u (95ml), 23.00u (165ml) Oftewel om de 4 uur eten is te snel achter elkaar voor hem dus hebben we vanaf vandaag dit ritme, 06.30u (165ml), 11.45 (150ml), 17.00u(150ml), 22.30u (165ml). Hij krijgt nu iets meer vocht binnen maar dat mag ook. Mag van het CB ophogen tot 180 +6 maar dit ga ik alleen doen als D.ean hierom vraagt (oftewel eerder komt voor een nieuwe voeding) Hij weegt nu trouwens 4920 gram en is 58 cm lang. Hij is dus in twee maanden tijd 2 kilo aangekomen en 10 cm gegroeid Ben erg trots op hem! @ Engeltje, Ik hoop met je mee dat de gordijnen dicht de doorslag is! @ Ukkie,Wat fijn dat het onderzoek goed is verlopen! Ik duim voor je meis! @ Lycka, Wat gaaf een elanden familie door je tuin! Hier lopen paarden door het weiland voor het raam heen en weer is ook wel mooi !, maar denk dat wilde dieren toch nog wel mooier zijn! ! Een vraagje: Heb je geen last van ''roof''dieren? Dat lijkt me namelijk ook wel als er hertjes etc. door je tuin lopen. @ Smetplekjes, Ik heb ze bij D.ean nog niet gezien, maar zal er zometeen na het badje eens goed opletten. Hier was het vanochtend een rivier aan tranen : Gisteren vertelde ik nog dat mijn souders me niet steunen, nou ml blijkbaar ook niet! Kreeg me gisteren en vanochtend toch een preek. Over dat ik me aanstel, niet voor D.ean zorg (Ik geef alleen de ochtendvoeding niet maar de rest wel, doe hem altijd in bad, Neem hij bij me als er iets is, Ga met hem op pad etc.) Ook ging hij even leuk mijn rugklachten bespottelijk nadoen, en verder zei hij dat ik het toch allemaal nep is voor z'n gevoel. Nou toen werd ik dus flink even depri, en kwaad!:x Alsof ik D.ean express uit mijn handen laat vallen. Heb nu dus ook het gevoel dat ik me helemaal niet meer kan uiten! En dat terwijl ik graag met mijn ''maatje'' hierover wil praten, vooral, omdat het me ontzettend veel pijn doet dat ik niet alles kan doen wat ik wil, maar ook doordat ik gewoon heel erg bang ben voor de uitslag van de MRI-scan en wat er nog te volgen staat... Na alles wat meneer gezegt heeft (een hele waslijst) kon ik alleen nog maar huilen, vooral omdat hij niet inzien hoeveel pijn alles mij al doet en dat dit er ook nog boven op. Heb op een bepaald moment zelfs nog gedreigd met dat ik met D.ean naar mijn ouders zou gaan en hij dus lekker rust heeft en kan doen en laten wat ie wil! Maar goed, ben uiteindelijk wel gekalmeerd. Hij heeft voordat hij ging werken nog wel z'n excuses gemaakt. Maar goed dit is al de 3de keer dat hij zo tegen me doet. Ik word er zo verdrietig van! Ook voel begin ik me hierdoor gewoon schuldig tegenover hem te voelen, terwijl ik weet dat ik er niks aan kan doen. Nou iets leuks : Een aantal van mijn vrienden heeft de weg naar mij terug gevonden haha, en gevraagd of ik zaterdag mee ga stappen. Heb natuurlijk Ja gezegt en heb er z'n ontzettend veel zin in! Eventjes heerlijk erop uit. Mijn schoonzus zorgt voor D.ean en hij mag daar ook blijven slapen. (Vind het wel erg moeilijk om hem daar te laten slapen en wil het liever ook niet, maar denk dat ml en ik die avond wel even nodig hebben en mooi even wat tijd in onze relatie kunnen steken) Want, ondanks zijn woorden hou ik erg veel van hem en zou hem echt niet kwijt willen, maar zo kan het niet langer doorgaan. Nou ik ga even lekker tv kijken en om 21.30u haal ik D.ean uit bed voor z'n badje en daarna krijgt hij z'n fles en gaan we lekker slapen. Fijne avond allemaal!
@ miepkip: wat naar zeg dat je vriend je zo'n rotgevoel aanpraat! Je zit al niet goed in je vel, hebt veel klachten en doet ontzettend je best om goed voor je kleine man te zorgen en dan krijg je zoiets over je heen! Gelukkig maar dat ie wel excuses heeft gemaakt, maar waar haalt hij het vandaan zeg? Dikke knuffel voor jou, meid je bent gewoon een supermama en doet wat je kan toch?! @ chybou: ik voelde me eerst ook schuldig hoor over zn smetplekje in zn nekje! Dacht dat ik toch misschien niet goed genoeg afdroogde ofzo. Maar ook nu ik er extra oplet heeft hij het nog steeds, zeker nu hij zoveel spuugt, je kan het gewoon niet tegen houden meis. Gewoon iedere keer goed droogdeppen en daarna insmeren, meer kan je echt niet doen! @ shaar: druk weekje voor de boeg zo te horen, hoop voor je dat er iets uitkomt meis en dat er iets is waardoor t beter gaat, knuf! En heb niet een paar lastige weken gehad, maar maanden! Zeg maar gerust vanaf het begin van mijn zwangerschap. Als ik er nu op terugkijk mag ik nog blij zijn dat ik nog tot 25 weken heb kunnen werken met mn bekkenklachten, spugen van begin tot t eind en nog een hele hoop andere dingen Ach we komen er wel hoor, maar t heeft gewoon nog wat tijd nodig. @ syrse: haha zo gaat dat hier ook heel vaak! Zolang ik boven aan t rommelen ben slaapt hij en dan denk ik ff lekker te gaan liggen gaat gelijk t alarm af @ sm: je hebt t er maar druk mee meis! Heb je wel vaak nog hulp thuis? Dikke knuffel en slaap lekker! Qua slapen heeft quinten vandaag echt een goede dag gehad! Vanmorgen 2 uur in bed, tussen de middag 1.5 uur in bed, vanmiddag een half uurtje tijdens t winkelen in de wagen en rond etenstijd ook nog een uurtje in mn armen en de wagen ( hij had weer enorme krampen ). Nu ligt hij alweer vanaf half negen in zn bedje, heerlijk! Verder heeft hij tussendoor wel heel veel last van zn buikje gehad, nog steeds niet gepoept sinds zondag en ook vandaag echt behoorlijk veel gespuugd. Morgenochtend weer naar de osteopaat, ben benieuwd!