grr Saar heeft dr laatste voeding van 23.00u over geslagen. Ik zit nu dus midden in de nacht te kolven omdat ik niet meer kon slapen van de stuwing, iemand tips hiervoor? Erg lieve fotos trouwens!
Hier een goeie nacht en avond. Om 23.00 de laatste en nu pas weer! Gelukkig maar want ik stond ook op knappen dus nee cin85 heb helaas geen tips. Zou het niet vanzelf minder worden als het een paar nachten zo gaat? Nou mijn onderzoek ging dus erg goed,de crohn is niet actief!!! Dusss geen extra medicatie dus borstvoeding kan door blijven gaan, en bovenal ik ben niet ziek!! Hahah ik was wel erg ver heen door het roesje. Blijkbaar heb ik op de recovery een aantal mensen geappt en als ik dat nu terug lees was ik echt nog niet bij Hihi. Ik ga morgen weer even op iedereen reageren. Nu nog even lekker verder slapen, L ligt al te pitten met m'n tepel in d'r mond
Goedemorgen Engeltje wat een heerlijk ventje!! Chybou wat een mooie ogen... die springen er echt uit!! Hahaha lekker meisje! De avond was erg rommelig. Mannetje is ook erg schrikkerig en begint dan echt te krijsen... Met badje dit keer ook, zowel ervoor als erna... erin was prima en vond hij lekker. Daarna wou hij alleen bij liggen en zakte wat in slaap. Sliep erg onrustig en greep mij steeds vast, zodra ik ook maar bewoog gingen zijn oogjes weer open... Rond 20.00 uur wou hij drinken... liggend gevoed en toen viel hij in slaap. Ook viel ik steeds in slaap dus rond 22.00 uur tv maar uit gezet. Hij kwam rond 1 uur weer en rond 4 uur. Nu rommelt hij ook, want ik lig niet meer naast hem. Denk dat nog beetje na sleep is van de prikjes. Zijn temp liep gisteravond ook weer op tot 37,8 dus lichte verhoging. Shaar idd vroeg! Ik zou er ook nog wel ff in willen, maar helaas meisje moet straks weer naar school en dan liever ff rustig bijkomen dan rennen en vliegen... En wat zielig van je meisje ! Succes bij baby extra (vandaag toch?!) Cin hier ook geen tips... ik merk het ook als hij eerst regelmatig om de drie komt en vervolgens langer tussen laat zitten dat mijn borsten echt vol zijn. Denk ook dat je lichaam daar moet wennen...
Wat een lieve foto's @ shaar, krampjes zijn inderdaad vervelend en heel zielig om te zien. Hoop dat het inmiddels beter met r gaat! Succes vandaag! Ben je al gaan wandelen trouwens? Hoe is dat gegaa ? @sm hoe is t nu met m? Is de verhoging al weg? @ hier, goeie nacht gehad en L ligt heerlijk te slapen in de box. Zelf even snel tijd om te kolven wat trouwens steeds beter gaat! Vind het toch wel een prettig idee om een voorraadje te hebben,het is zo snel op. Straks komt mijn leidinggevende even op bezoek en daarna ga ik denk ik lekker te voet naar de stad. Het is hier heerlijk weer, koud maar zonnetje schijnt wel
ff snel, ik moet zo naar t cb voor de eerste prik. ik ben zo verschrikkelijk zenuwachtig! ik wordt ook een beetje depri van het kolven. ik zie de ml namelijk steeds meer zakken
Met de sneeuwstorm is het erg meegevallen. Maar de sneeuwschuiver heeft wel m'n oprit dichtgeschoven. Dus ik heb straks nog wat te doen, want ik denk niet dat ik er met de auto doorheen kan zo. En vanmiddag wil ik naar de babymassage, ben benieuwd of het leuk is en wat S. er van vindt. @Miepkip, ik zie hier wel eens vossen, maar de hertjes en elanden hebben het meest te vrezen van de jagers. Wat lullig dat je man zo tegen je uitvalt. Gelukkig heeft ie zijn excuses aangeboden en hopelijk denkt hij in het vervolg een beetje na voordat hij zoiets zegt. @Engeltje, fijn dat het beter gaat bij jullie. Succes bij de osteopaat. Enne... wat een prachtige foto. @Cin, misschien kun je om 23u kolven als ze de voeding overslaat? @Ukkie, wat een goede uitslag! Je bent niet ziek én je kan gewoon BV blijven geven. En het is echt fantastisch wat mensen kunnen zeggen en doen als ze nog bedwelmd zijn. En de reactie dan ook als ze weer op aarde zijn geland: heb ik dat echt gezegd? Haha @Sammie, succes vandaag! Bij mij gaat het kolven ook niet zoals ik zou willen Hier was het ook vroeg vanmorgen *gaap*. S. kwam om 5:30u en ging om 6:15u weer slapen, maar toen was m'n zoontje al wakker (terwijl we juist uit konden slapen vandaag, want hij gaat pas om 11:00u naar het KDV).
Zo... ik mag kennelijk niet meer slapen van Camille. Rond acht uur ben ik er, na een hele onrustige nacht, maar uit gegaan. Nu denk ik, was ik er vannacht maar eerder ingegaan Doet de tv het ook nog eens niet. Niet dat je er veel aan mist rond dit uur, maar radio luisteren gaat nu ook niet. Nahja, morgen maar weer actief meekijken naar 'Nederland in beweging' Soms vraag ik me af hoe we het volhouden, zo weinig slaap. ik ben er inmiddels wel achter dat het dubbel zien gewoon pure vermoeidheid is. Camille komt gemiddeld nog steeds om de 3 uur. Nu weet ik dat dit heel normaal is, vooral met BV. Maar nu de 24e, het einde van mijn verlof, dichterbij komt maak ik me toch wel wat zorgen. Hoe ga ik dat in godsnaam doen? Zie mezelf al voor de klas staan zo. Ben (nog) zo moe! Dat zullen meer kersverse ouders zich wel afvragen. Gelukkig zit de kerstvakantie er nog tussen. Goed... weer uitgezeurd! @Ukkie: fijn dat de Crohn niet actiief is. Camille valt ook vaak met de tepel in haar mondje in slaap. Zij niet alleen... @Shaarr: Succes vandaag bij de Baby extra. @SM: Hopelijk trekt B vandaag weer een beetje bij. @Cin: Zelf kolf ik een beetje af als ze ineens later komt. Dan is de spanning er af en heb ik nog genoeg voeding voor als ze wel voor een voeding komt. @Lycka: Oprit dicht gesneeuwschuift... haha! Daar kunnen we ons in NL maar weinig van voorstellen. Zo, pupke slaapt... Zou ik er zelf ook nog maar even in gaan?
goedemorgen! @miepkip: jemig, ik ben woest als ik je verhaal lees. Hij moet je verdorie steunen, niet je nog verder de grond intrappen. dikke knuffel voor jou! @ukkie: fijn dat de crohn niet actief is en je bv kan blijven geven. super nieuws hoor. @sammie: succes met de prikjes @lycka: succes met het sneeuwruimen hihi @chybou: ik zou nu nog gebruik maken van alle rust die je kunt nemen! wanneer begin je weer? nou wij hadden hier gisteren een prima avond. De nacht ging ook goed, ik gok zomaar dat hij net als gisteren doorgeslapen zou hebben. Zou hebben, want manlief kreeg rond een uur of 4 kramp blijkbaar en dat ging gepaard met een oerkreet waar het hele huis helaas van wakker werd... dus vannacht een nieuwe poging. Nu ligt hij weer lekker te slapen in elk geval.
Ukkie veel plezier met wandelen naar de stad Tis idd koud maar toch ook wel lekker om te wandelen, heb me ochtend wandelingetje er al op zitten hihih! Met B lijkt het redelijk te gaan, zijn temp was vanochtend 37,3. Hij ligt nu, na wat gemopper te slapen. Chybou tis best pittig he om de 3 uur te voeden... hier ook weer om de 3 uur, terwijl B een tijdje langer er tussen hield... Ach heb het er wel voor over Hoef er iig niet uit om flesje te maken ed. Met werken komt vast goed, wel fijn dat die vakantie er nog tussen zit!! Miepkip dikke knuffel voor jou!! Je mannetje moet je idd steunen en niet naar beneden halen!! Maia fijn dat het beter gaat met Tim! De combinatie dan toch werken met de medicatie en de ritme en regelmaat?! Hier ook maar eens proberen... miss brengt het hier ook rust! En heeft B dat ook gewoon nodig!
@Shaar: dat zat ik ook en Fleur ook. En Tim helaas ook @SM: ja ik denk het wel. Door de nutriton heeft hij minder last van de reflux, door de forlax is er geen verstopping en hij krijgt nu overdag voldoende slaap waardoor hij gewoon rust en relaxed is wanneer hij wakker is. Tot nu toe gaat het gewoon erg goed, ik ga straks een stukje met ze wandelen (moet een paar boodschapjes doen) en dan kijken hoe dat gaat, want dat hebben we deze week nog niet gedaan.
Wat fijn dat het zo goed lijkt te werken voor Tim (en jullie natuurlijk) Ben benieuwd hoe hij dan reageert als je een stukje wandelt... Baker je hem ook in? Hier eentje die erg onrustig is als ik hem op zijn rug leg en op zijn buikje gaat redelijk goed... en dan knuffeltje tegen zijn gezichtje aan, dat vind hij prettig en zo valt hij ook inslaap (haal hem vaak wel weer weg...) Hier wil ik proberen ook wat meer rust en regelmaat te krijgen voor B. Zeker nu de medicatie hem wat rustiger lijkt te maken. Ik zit alleen wel met schooltijden dus moet maar eens zien hoe ik dat ga doen. Ik leg hem nu 's ochtends steeds in de wieg als we terug zijn van school. En dan slaapt hij ook wel, soms uurtje soms wat langer. Vind het ook bijna zielig om hem wakker te moeten maken als we weggaan. Hij valt wel snel weer in slaap in de wandelwagen of maxicosi. Ook huilt hij minder als ik hem in de wagen of maxicosi leg. Dus er lijkt verbetering in te zitten, maar ben er nog niet!
@SM kun je hem niet thuis al in de kinderwagen laten slapen zodat je hem niet wakker hoeft te maken? Hier slaapt S. gelukkig meteen verder als ik haar in de draagdoek doe of er weer uit haal en in bed leg. Ik doe haar sinds gisteren met de beentjes buiten de doek en dat zit een stuk beter dan er in.
Dat is dus meteen het probleem... hij slaapt alleen in de wandelwagen als we lopen... Was wel zielig om hem er net uit te halen, maar hij slaapt verder in de maxicosi... dus kijken hoelang nog...
@Shaarr: fijn! Nu hopen dat ze gelijk heeft en het over een maandje over is. Misschien verveeld ze zich ook een beetje? Mijn pupke is ook veel en vaak wakker en gaat huilen als ze niets te doen heeft. In de Bloom, wippertje of in de box vind ze prima. Maar stil op haar rug... Dikke tranen!
@ Engeltje en Chybou, mooie foto! @ Ukkie, super dat de Crohn er niet is! @ Chybou, spannend weer gaan werken na de kerstvakantie. @ Maia, gaat steeds beter bij jullie volgens mij, super zeg! @ Shaarr, misschien moet ik baby extra ook maar eens bellen.. Fijn dat je weer wat meer duidelijkheid hebt. Het blijft drama hier met slapen. Gisteren is hij van 22 tot 2.30 wakker geweest. Gewoon NIET geslapen daartussen. Mijn nachten zijn dus ook steeds waardeloos. Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik een goede nachtrust heb gehad. Ik slaap nooit meer dan 6 uur per dag en meestal minder. V geeft vaak moeheidsignalen na het eten, maar moet dan nog steeds boeren. Als ik hem dan in bed zou leggen huilt hij even later van de pijn. Ik vind het allemaal zo lastig met die R's. Het werkt hier gewoon niet altijd. V is echt een hele moeilijke boerder . Duurt soms wel half uur voordat hij geboert heeft en dan leg ik hem weg en komt ie nog 2x. Dus dan moet ik hem wel uit zijn bed halen om te laten boeren. Ook weet ik niet wat ik nu met dat slapen moet doen. Vandaag heeft hij vanochtend 2,5 uur geslapen. Om 14 uur de voeding en viel hij tijdens het boeren bij mij in slaap. Half uur omhoog gehouden en naar boven gelopen. Wil ik hem gaan inbakeren en wordt hij wakker. Hij ligt nu nog steeds wakker en overstuur in mijn armen te huilen en te kronkelen. Vanochtend is er ook bezoek geweest, ligt het dan daaraan? (maar heeft daarna wel 2,5 uur geslapen..) of is het zijn 8w sprong? Of ....
@pleuni: hoe ik dat dan doe, zeg niet dat het bij V. werkt, maar wie weet... Tim valt ook vaak tijdens het drinken in slaap of tijdens het half uur na het drinken dat we hem vast moeten houden. Ik maak hem wakker. dat lukt hier prima, omdat het meer een lome slaap is van het lekkere drinken en absoluut geen diepe slaap. Vaak wordt hij al wakker als ik hem van positie op m'n arm wissel. En als hij dan wakker is ga ik even met hem praten, knuffelen tot hij weer goed wakker is, dan leg ik hem in de box en dan blijf ik in de buurt tot hij weer gaat gapen en dan leg ik hem bij gaap 2-3 naar bed. Is hier ook geen garantie maar meestal helpt het wel. @shaarr: hopelijk heeft ze gelijk en is het met een maandje over. Hier een redelijk dagje. Ik ben wezen wandelen een stukje en hij heeft rustig in de wagen gelegen, soms geslapen, soms gewoon kijken. Ben ik ook niet gewend, meestal was het krijsen zodra hij erin gelegd werd daarna was hij wat uit zijn hum, maar dat was hij gisteren ook rond die tijd (vanaf uurtje of 4) en m'n ouders waren er en m'n vader stimuleerde hem ook graag dus daarna heeft hij denk ik een half uur geslapen en om 6 uur hebben we hem maar weer gevoed. Ik denk dat, als hij het morgen weer heeft, ik ga proberen om tussen 3-7 (want dat is dan blijkbaar zijn moppertijd) gewoon kleine voedingen aan te bieden en te kijken of hij zo wel wil slapen ik heb er nu nog niet op gelet, maar hij was wel erg gretig naar m'n vingers toe bij het troosten, dus wie weet is het voor hem een soort 'clusteren'... dat is dus uitzoeken. Maar nu ligt hij weer in bed zonder al te veel moeite dus het gaat nog steeds goed
@Shaarr, wat lastig al die tegenstrijdige adviezen. Hopelijk heeft baby extra gelijk en is het met een maandje over. @Pleuni, ik dacht ook wat Maia schrijft, na het eten is S. ook slaperig, maar ook zo weer wakker. Ik leg haar in de box tot ze echt moe wordt. De babymassage was alleen nog maar een info bijeenkomst. En er was welgeteld nog één andere moeder. Als het goed is zijn we de volgende keer met zijn vieren. Vanmiddag gebeurde dan waar ik al bang voor was. Tijdens het ophalen van m'n zoontje vanaf het KDV ben ik in de sneeuw uitgegleden met S. in de draagzak. Gelukkig niet voorover gevallen. Maar nu wel last van m'n benen en bekken