Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Maia, dank voor de tip, zal dat de volgende keer proberen :)

@ Lycka, jeetje dat is vervelend. Gelukkig niets met S, maar hoop dat jij je ook snel beter voelt!

Vanavond weer bezoek gehad. V lag in bed toen ze kwamen, na één cyclus was hij weer huilerig en heb ik hem er maar uit gehaald. Ik dacht echt even, f*ck de R's ;). Heb hem lekker bij me genomen op de bank en om 21.30 gevoed. Hij was echt super vrolijk, hele tijd lachen enzo. Na de voeding had hij even wat krampjes en ik zag af en toe zijn ogen wel wegdraaien. Gok van de vermoeidheid. Bij de eerste gaap ben ik met hem naar boven gegaan, ingebakerd in bed en na 2 min huilen was het stil. Dat is nu een kwartier geleden. Eens kijken hoe lang hij nu gaat slapen :).

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ shaar lekker dat jullie even weg zijn geweest en zij het ook leuk vond (neem ik aan aangezien ze niet huilde :))
    En ook prettig dat je iets aan t gesprek hebt gehad

@pleuni misschien lukt het nu nog niet helemaal top met de r's maar kan ook niet meteen super gaan toch? Misschien ff wat mindere daagjes ertussen of last van een sprongetje. Probeer niet te hard voor jezelf te zijn he, als het even niet lukt lukt het niet, morgen of overmorgen of volgende week weer een dag.

@lycka he wat akelig dat je gevallen bent. Dan zit de schrik er wel even goed in.. Gelukkig valt de schade enigsinds mee.

@maia lekker hoor dat het zo goed gaat! Hebben jullie ook wel verdiend he!

Hier ging het overdag heel goed. Nog wat nieuwe kleertjes gehaald aangezien ze echt aan het groeien is en ik nog niet echt veel grotere setjes had. Ml had kerstenend van z'n werk dus omhad m'n schoonzus uitgenodigd om samen te eten. Helaas vanaf t eten was het met L wat minder. Erg last van krampen en heeft bijna de hele avond gehuild. Ook moest ze meer spugen dan normaal, zo zielig! En voor m'n schoonzus ook niet echt gezellie de hele avond een huilende baby. Maar goed ze snapt ook wel dat we t niet expres doen maar leuk is anders (voel me dan wel echt een beetje opgelaten)
    Ze wil ook echt ieder uur drinken dus is echt weer aan t clusteren. Ben bang dat het een lange nacht gaat worden :( manlief was net aan de koffie en moet dan nog twee uur terug rijden dus die is ook pas laat thuis.. Morgen maar weer een beetje bijkomen

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ shaar: hoop voor je dat babyextra gelijk krijgt en dat t over een maandje beter gaat! En zo sneu he die krampjes!

@ pleuni: als hij tijdens de borst echt in slaap valt en je hebt hem ff bij je overeind gehouden, waarom orobeer je hem dan niet zo weg te leggen zonder in te bakeren en gewoon goed strak in te stoppen? Misschien eens uitproberen?

@ sm: kan best een nasleep zijn van zn prikjes hoor!

@ chybou: verschrikkelijk he die slapeloze nachten! Ze zeggen dat t met bv bij ongeveer een half jaar de nachtvoedingen verleden tijd zijn.... We moeten dus nog ff bikkelen meis!
    Heb jij je gevoel rondom je litteken eigenlijk al terug?

@ ukkie: he balen dat t vanavond zo slecht ging! Hopelijk gaat de nacht toch wat beter en is ze gewoon zo moe van t clusteren dat ze lekker doortukt.

Weet niet meer wie t vroeg van t kolven snachts als de kleine pas veel later komt, maar gewoon ff goed leegkolven voor je gaat slapen dan hoor! Dan komt t wel goed. Komt de kleine echt megalaat dan kun je dan nog een keer kolven en bouw je dus gelijk een voorraadje op ;)

@ lycka: he meis wat vervelend dat je samen met je ukkie gevallen bent! Sterkte!

Nou hier vanmorgen weer bij de osteopaat geweest. Quinten heeft gelijk een uur erna gepoept, was zo blij! Tot het vanmiddag echt compleet misging weer. de osteopaat had wel voorspeld dat hij vandaag waarschijnlijk veel ging huilen, maar mijn hemeltje wat heeft mn mannetje toch weer gegild van de pijn! Dik een uur achter elkaar en was echt niet te troosten, verschrikkelijk ik wist t gewoon ook echt niet meer. Uiteindelijk viel hij uitgeput in mn armen in slaap voor een hal uur en toen weer gillen gillen gillen.... Weer een kwartiertje geslapen en toen werd hij wat relaxter wakker en heb ik hem gevoed. Daarna weer dik een halfuur gegild en ineens sliep hij weer, we hebben samen 2 uur lang op de bank liggen tukken. Hierna heb ik hem in bad gedaan, gevoed, bij me in slaap laten vallen en in bed gelegd, weer gillen. Dus weer uit bed en in slaap gewiegd. Vanaf 20.30 s.iep hij pas weer en heb hem 21.15 pas weggelegd en toen pas zelf gegeten. Was dus erg heftig vandaag weer. En dit was niet t enige... Na de osteopaatmoest ik zelf naar de fysio en t deed nog meer zeer als tijdens mn zwangerschap, nu de kleine er is ga ik dus weer gewoon flink door mn pijngrens heen, omdat t wel moet. Ik voelde t ook gewoon niet zo erg meer. Ja tuurlijk heb ik wel rugpijn, maar ik sluit me daar gewoon vanaf ofzo. Nou dat ging niet meer toen t behandeld werd hoor, heb de behandeltafel fijngeknepen en de tranen stonden in mn ogen. De voorspelling is dat t zeker nog een half jaar kan duren voor t weg is. Voorlopig moet ik weer iedere week terugkomen.
    Mocht ik ooit nog een kindje willen, dan mag Nick um uitpoepen geloof ik ;)

4. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaarr: Ja, C. is ook heel veel wakker. Ik denk dat ze gemiddeld op een dag wel 12 uur wakker is.
    Ze doet overdag van die hazeslaapjes. Ook als ik haar in haar bedje leg. Dan slaapt ze weer een kwartiertje/half uurtje en dan is ze weer helemaal wakker.
    Als ze overdag heel erg moe is dan leg ik haar in haar bedje. Meestal is dat rond een uur of 12/13. Verder doet C. kleine slaapjes in de box of in de Bloom of op een dekentje op de bank.
    Zo langzaam aan heeft ze wel een dag/nacht ritme. In de loop van de avond wordt ze moe en dan slaapt ze een aantal uren achter elkaar. 's Nachts komt ze nog om de drie uur voor een voeding, maar ze slaapt daarna wel weer verder.
    Zo als je lees is het hier nog een beetje vaag. Ik heb geen strakke dagplanning. Ik laat het een beetje van C. afhangen hoe laat dingen gebeuren. Er is wel sprake van een patroon.
    Soms heeft C. dagen dat ze meer slaapt, soms heeft ze dagen dat ze minder slaapt.
    Ik bekijk het eigenlijk een beetje per dag en probeer op mijn gevoel te vertrouwen.
    Camille heeft een Tiny Love muziekmobiel gekregen van Opa en Om... euh... Ik bedoel Sinterklaas. Ze vind hem helemaal geweldig. Ik kan haar voor het eerst in de box leggen zonder dat ze binnen 5 minuten ligt te huilen.
    Heerlijk! Heb vanavond, terwijl ze wakker was, twee wassen weggevouwen.
    Ik heb C. verder veel bij mij. Dan is ze rustig en blij. Zij rustig en blij, ik rustig en blij... :D
    @Lycka: Wat vervelend die valpartij. Schrikken zeg. Hopelijk krijg je niet te veel last.
    Hoe lullig ook, er is niet zo veel aan te doen. Je bent al heel erg voorzichtig.
    Ik wilde je bedanken voor het berichtje over de draagdoek en dat je de kleine nu met de beentjes buiten hebt. Ik dacht dat C. hier nog te klein voor was, maar toen jij dat zo schreef dacht ik laat ik dat ook eens proberen. C. is namelijk een maand ouder. De draagdoek zat een stuk beter en steviger. C. vond het helemaal prima.
    Ik ben zelfs met C. in de rolstoel en C. in de draagdoek naar de supermarkt geweest. Ik ben niet meer zonder Lieve met C. naar buiten geweest sinds de kinderwagen is omgevallen.
    Dus dank je wel. Voelde super weer zelf met C. de deur uit te kunnen.
    @Maia: Klinkt heel hoopvol allemaal. Ik zag dat T. nu bijna 2 maanden is. C. werd vanaf dat punt minder huilerig. Zo nu en dan wel mopperen, maar minder huilen. Als of ze daar overheen groeide of zo. Hoop dat dit voor T. ook zo is.
    @Ukkie: Zielig hé zo'n kleintje met krampjes. Hopelijk gaat het snel beter. Succes in elk geval. Hopelijk is ML snel thuis en kan je het even met zijn tweetjes doen.
    @Engeltje: Ja, nog even doorzetten. C. is volgende week 3 maanden, dus we hebben er de helft op zitten. Helaas houd NL en B geen rekening met nachtborstvoedingen en werk. Dat hebben ze, bijvoorbeeld in Zweden, wel beter geregeld.
    Nee, ik heb het gevoel rond mijn litteken nog niet terug. Onder mijn litteken voel ik wel wat, maar het gevoel is minder. Boven mijn litteken voel ik ongeveer 3 cm niets. Deze week begint het daar zo nu en dan een beetje te jeuken. Dus ik denk dat het zich we aan het herstellen is. Bij mijn schoonzusje is het gevoel ook nog niet helemaal terug en haar kleine is inmiddels 2,5.
    Gekke vraag, moet jij ook vaker plassen dan voor de KS? Ik moet nu vaker omdat het een trekkerig/drukkend gevoel geeft op die plek.
    Ook doen mijn buikspieren nog een beetje zeer onderin. Heb jij dat ook?

5. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Camille met haar Tiny Love mobiel:)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ chybou, hoe je het dag ritme van C beschrijft is precies zoals het met L gaat. Veel wakker en als ze slaapt ja het veelal bij mij, de box de bank of de kinderwagen. Boven in bedje max een uur.misschien net iets minder dan 2uur wakker maar L is ook ietsje jonger.
    Hier trouwens ook de Tiny love mobiel, ze vindt t fantastisch :D
    Had dat ding veel eerder moeten hebben ;)
    @draagzak hier alleen maar met de beentjes eruit, krijg m anders voor m'n gevoel niet strak genoeg geknoopt. Fijn dat jet jou een stukje meer vrijheid geeft!:)
    @clusteren, ze bleek er inderdaad nogal moe van te zijn want ze heeft van 24.00-5.15 geslapen!! Ml heb ik niet veel aan gehad want die was pas om 1.00 thuis ;) Volgende week heb ik lekker m'n kerstdiner van t werk! Nu al zin in!
    Zo, L is klaar met drinken en slaapt inmiddels weer dus ik ga ook nog even slapen.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Chybou super leuke foto trouwens!!

Hier ook ff een van m'n meisje!

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat een lieve foto's

@lycka.. Dat is schrikken! Gelukkig heeft S niks.
    Ligt er veel sneeuw bij jullie?

@chybou.. Wat fijn dat je weer alleen met C naar buiten durft! Waar het forum toch al niet goed voor is :D

@hier.. t gaat goed. J.ulian slaapt goed tussen de voedingen. Soms 3 uur ertussen maar soms moeten we hem na 4 uur toch echt wakker maken. Soms een beetje mopperen/huilen en komt hij eerder beneden. Merk wel dat hii steeds meer wakker word. Met voeding erbij is hij nu toch wel een uur / uur en kwartier wakker. Lig nu te wachten tot meneertje wakker word. Begon om 6:20 te mopperen, maar slaapt heerlijk verder nadat ik Zn speentje gaf :D j zit nog wel met voorkeurshouding dus daar zijn we veel mee bezig. Hebben jullie jullie kindje vaak op de buik? Hier achiet het er nog wel eens bij in. Hij kan het wel maar vind het niet leuk en begint super snel te huilen

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Chybou: ik herken wel veel aan in je verhaal van C. B is ook veel wakker, als ik hem dan in bed leg word hij woest en gaat heel hard huilen en gillen totdat hij gewoon overstuur raakt. Haal hem er voor die tijd wel uit! hoor! Zover laat ik het niet komen. Maar ja dan lijkt hij wel moe te zijn, maar accepteerd het niet. Dus ben nog aan het uitvogelen of dit 'pijn' is, bij 'mama' willen zijn of gewoon 'wakker moment'...
    En wat een ontzettend vrolijk meisje is C! Super he die mobiel! Hier eentje van olifantje vind B ook geweldig!

Ukkie lieve foto van je meisje!!
    Slaapze nog ff!!

Engeltje dikke knuffel meis! Hopelijk gaat snel weer beter met je ventje!

Maia wat fijn dat het goed gegaan is!! En het zo allemaal lijkt te werken in combi met de medicatie! Hopelijk kun je zo langzaam aan wat meer genieten van je mannetje en je gezinnetje!

Hier weer een drama middag/avond. Had hem op bed gelegd, omdat hij sliep in wandelwagen en mopperde omdat we 'thuis' waren en stil stonden. Dat accepteerde hij niet, dus maar eruit en ff in de box. Dat was goed. Daarna begon hij te huilen en wou drinken. Dus dat gegeven, toen ff tijdje rechtop (kijkend naar de kerstboom, lampjes vind ie super). Daarna nog ff in de box. Toen begon hij te gapen en mopperen en heb ik hem in bedje gelegd. Moest echt om de 2/3 minuten terug lopen omdat hij ontzettend aan het huilen was en dreigde overstuur te raken. Na half uurtje kon ik het niet meer dus weer mee naar binnen. Daar dronk hij nog wat 'troost slokjes' en viel in slaap. Ik wou hem na tijdje wegleggen... dus niet :( Weer wakker en erg huilerig... Uiteindelijk maar weer ff in de box. Toen is hij later weer eventjes op me arm in slaap gevallen en heb hem toen in zijn bedje gelegd, met 2o minuutjes weer wakker... zucht! Daarna nog ff in de box gelegd, vond hij wel oke. Snel badje gemaakt en spullen klaar gezet. Lekker warm badje gehad en vervolgens bij mij op me borst in slaap gevallen, kleine drie kwartier. Daarna drinken en verder slapen... Hij kwam wel om de 3 uur maar goed das niet erg met bv.

Het viel me op dat B. weer erg schikkerig is en dan ook echt gild/huilt/krijst... geen idee :)! Maar zo zielig!! Dan breekt mijn moeder hart hoor!

Zo nu eerst 2 kids aankleden, die erg vroeg wakker waren... dan de kleine man aankleden en voeden en weer de 2 grote naar school brengen... daarna wel ff rust in huis. Dus hopelijk kan B straks nog ff slapen en kan ik ff snel wat in huis opruimen! De wassen heb ik iig allemaal al weg :) Heel fijn gevoel!

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Chybou, graag gedaan. Goed te lezen dat je weer buiten bent geweest.
    Sofie vindt het heerlijk in de draagdoek en valt meteen in slaap, maar zodra ik ga zitten, begint ze een beetje te wurmen, dus ik blijf maar lopen.

@Sneeuw, hier ligt nu denk ik zo'n 60cm. En er wordt veel sneeuw verwacht in het weekend. En de oprit is alweer volgeschoven, hoeft mijn man zich niet te vervelen op zijn vrije middag :p

Gisteravond ging heel goed. Het clusteren lijkt steeds minder te worden. Ze is een uurtje na de voeding van 20:30u op schoot in slaap gevallen. Als ik haar dan in bed leg wordt ze vaak meteen wakker, dus heb ik haar bij ons in bed genomen. Om 00:30u sliep ze nog en heb ik haar in haar wieg gelegd. En ze sliep gewoon verder tot 02:45u. En sinds die voeding slaapt ze nog. Helaas was de oudste om 06:30u al wakker. En die gaat vervolgens op de bank liggen onder een dekentje omdat hij zo moe is... zucht.

Vanavond hebben we kerstdiner van het werk. De oudste gaat bij oma en opa logeren en S. gaat lekker mee. Ik neem afgekolfde melk mee, dus hopelijk hoef ik daar niet te voeden. En anders is er vast een ruimte waar ik dat rustig kan doen. Ik heb alleen geen idee hoeveel ze normaal drinkt en hoeveel ik dus mee moet nemen.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @lycka veel plezier vanavond :)
    Vorige week moest ml het ook met afgekolfde melk doen. Ik heb ieder kolf productie in een flesje/zakje gedaan en de opbrengst verschilt van 150 cc tot 75 cc en dan keer 4 zakjes (ze drinkt ongeveer om de twee uur eb ik zou 6-7 uurtjes weg zijn) ze heeft dus niet iedere voeding evenveel gehad maar leek wel tevreden. Toen ik thuis kwam heeft ze wel extra lang gedronken maar ze zeggen wel eens dat als ze met gekolfde melk niet genoeg krijgen het wel weer inhalen als ze bij mama zijn. Dus neem gewoon je afgekolfde melk mee en hoogstwaarschijnlijk zal ze tevreden zijn. (En is ze dit totaal niet kun je altijd nog zelf voeden)

Voor de mensen die om d'r drie uur voeden ve vinden... Hier een meisje die overdag om de twee uur komt , savonds om het uur .(lekker clusteren) en snachts om de 3-4uur! :D

12. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Shaarr, wat fijn dat jullie samen zo genoten hebben gister avond!

@ Ukkie, fijn dat het overdag zo goed ging maar jammer dat het dan 's avonds minder gaat. En wat een leuke foto!

@ Engeltje, heb ik ook geprobeerd en soms werkt dat :). En jeetje meis wat rot dat het niet zo lekker gaat en dat je nog zeker een half jaar doende bent met je rug :(. Dikke knuffel!

@ Chybou, fijn dat je weer met C buiten bent geweest! En ook al zo'n leuke foto!

@ Anoniempje, fijn dat het zo goed gaat. Ik leg hem bijna nooit op zijn buik, hij slaapt per dag wel zo'n 2 uur bij ons op de buik (op zijn buik).

@ SM, vervelend zo'n middag/avond.

@ Lycka, veel plezier vanavond!

@ All, ik ben een echte control freak :p. En een baby, tja daar heb je weinig controle over, dus dat is voor mij even lastig. Ik moet het los laten en soms lukt dat heel goed en soms helemaal niet.

Nou gisteren heeft hij:
    21.30 voeding, daarna op mijn arm ins laap gevallen
    22.30-23.00 geslapen
    23.00 wakker
    23.10-23.20 geslapen
    23.20 wakker en vervelend aan het doen, dus maar bij me in bed genomen na een tijdje
    rond 1 uur weer gevoed
    rond half 2 gaan slapen to half 5, was hij aan het woelen en kreunen, bij me in bed genomen, rond 8.15 weer gevoed, rond 9 in bed, en nu hoor ik hem weer (9.45, maar eigenlijk hoor ik hem al een kwartier).

Even kijken of ik hem weer aan het slapen krijg, zucht..

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Hier een prima nacht gehad, hebben hem rond 23.00 wakker gemaakt en toen kwam hij pas weer om 5 uur vannacht :) gevoed en weer in bed gelegd en toen werd hij pas om 9 uur weer wakker :D en heb hem nu gevoed en hij is als een blok in slaap gevallen, is net weer wakker dus ga hem zo in bad stoppen :)

@shaarr: gisteravond ging dus goed, lekker hoor!

@chybou: het huiluurtje(s) stopte bij Fleur ook ergens tussen de 2-3 maanden dus daar ga ik ook vanuit. Maar ik ben allang blij dat het tegenwoordig alleen nog maar standaard huiluurtje lijkt en niet meer dat gekrijs van heel veel pijn hebben.

@anoniempje: fijn dat het zo goed gaat!

@pleuni: succes met het slapen vandaag ;)

@SM: vervelend dat het bij jullie nog niet lekker loopt :(

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen!
    Eens kijken of ik het kan bijpennen ;)

@ Lycka, fijn dat de sneeuwstorm niet zo indrukwekkend was :D

@ Chybou, ik zit me ook al af te vragen hoe het gaat straks met werken. Ik heb daar toch zoo echt geeeen zin in!

@ Maia, wat fijn dat het nu beter gaat met Tim. Is je man weer beter?

@ Miepkip, hoe is het nu? misschien moet je man je kleintje een weekend eens alleen verzorgen. Dan krijgt ie wel respect voor je (hoop ik)!

@ Super Mummy, fijn dat het steeds beter gaat met je ventje! wie weet werkt rust en regelmaat ook bij hem..

@ Lycka, misschien wel een goed idee ja om de beetjes erbuiten te doen. ze is al flink gegroeid! haha

@ Shaar, fijn dat je zo tevreden bent over Baby Extra! wel tegenstrijdig hoor al die berichten van ze is wel moe, nee ze is niet moe. Hopelijk vind je er je eigen weg in.
    En heb je een mooie kerstboom op de kop getikt? :p

@ Pleuni lastig zag dat ie zo onrustig is. Als hij gaat huilen zit er dan echt iets dwars of is hij aan het tegensputteren tegen het inbakeren? Sommige baby's moeten echt aan het inbakeren wennen en dat gaat niet zonder traan dan. Als je het volhoudt dat inbakeren en hij geeft zich eraan over heb je kans dat hij op een moment al klaar gaat liggen.
    Mijn meid gaat op het aankleedkussen namelijk al helemaal klaar liggen; armpjes ontspannen naast haar lijf en lachebekken als ik begin haha.

@ Maia wat een lekker gevoel moet dat geven om gewoon zonder huilbaby te wandelen! :D

@ Lycka, oei wat naar voor je! Hopelijk heb je niet al te veel last! De winter is zeker ook net begonnen dus het duurt nog ff voor de sneeuw weg is :(

@ Shaar, leuk he als je nodig moet :p dat had ik vroeger ook altijd. Mn kat zat dan zo gezellig op schoot maar ik moest toch echt wat doen. Meestal bleef ik dan toch zitten haha

Die rrr zijn toch ook gewoon richtlijnen? Doe waar je je prettig bij voelt! Maar fijn om te lezen dat het bij jullie toch ff leuk was met de beebs :D

@ Ukkie, ja vervelend voor je dat beebje zo huilerig was. Je hoeft je echt niet opgelaten te voelen hoor!! Als je szus er niet tegen kan moet ze maar niet kome toch? Het is vooral erg sneu voor je ukkie ;) en voor jou, want zei gaat weer weg en is het alweer vergeten, maar jij gaat niet weg!

@ Engeltje, o wat ergvoor jullie! Ik hoop dat je uk inmiddels weer een beetje bijgekomen is. Doet pijn he om je uk zo verdrietig te zien :( Wat vervelend voor jezelf ook dat je nog zo'n last hebt!!

@ Chybou wat leuk datje al enig ritme kan ontdekken en dat ze die mobiel zo leuk vind!! Als zij geniet geniet je mee toch!
    En wat een super foto!

@ Ukkie wat een leuke meid, en wat een bos haar heeft ze :D

@ Anoniempje leuk dat je ventje al zo lang slaapt! Buikslapen: nou dat heeft onze meid niet nodig haha. Ze is echt beresterk. We hoeven haar hoofd al amper te ondersteunen. Laatst had ik haar op haar buik vast, en gaf ml voor de grap zo de fles en ze begon gewoon te lurken haha

@ Super Mummy, het is idd vreselijk om je kind zo te zien. Ik kan daar ook echt niet tegen en kan dan gelijk meejanken. Ben ook wel een emotrien hoor ;)
    Maar jammer dat B een mindere avond/nachthad. Hopelijk gaat het vandaag weer beter methem!

@ Lycka, ik zou gewoon 150 meenemen, dan heeft ze echt wel genoeg.

@ Ukkie, als ze zovaak komt hoefje je amper om te kleden ofzo, maar kan je gewoon blijven zitten :p haha (grapje)

@ Pleuni als hij een beetje moppert ofzo kan je hem toch gewoon even laten mopperen. Als het echt escaleert kan je hem proberen te troosten?
    hij moet toch een keer leren om zelf te slapen toch?

Nou ik denk dat ik iedereen wel gehad heb nu ;)

Gister heeft mn meid de prik dus gehad. Men wat een naalden zeg!! Ik heb niet gekeken hoor, maar naar mn schatkes hoofdje. Het was weer echt drama. Ze werd precies wakker op het moment dat ik haar uit bed wilde halen, maar ja voor haar betekend dat eten. Ik had nog een klein flesje dus al rijdende naar de lift heeft ze wat gedronken in de maxicosi. Buiten fles opgeruimd en is ze in slaap gevallen. Daar aangekomen was ze weer wakker -> dus eten. Nee dat kan natuurlijk niet.
    Ze was dus echt woest, en al helemaal toen ze op het kussen moest liggen. Ik had gedacht dat ik haar wel vast mocht houden als ze de prik gaf maar ze moest daar in der blote niksie liggen :(
    Op de terugweg weer beetje fles gegeven toen werd ze welweer rustig. Ze was in de maxicosi in slaap gevallen. En toen ik thuis kwam sliep ze nog. Dus ik heb haar laten zitten. en ze werd dus 2 uur later wakker!
    Daarna was ze erg huilerig en heeft ze lekker veel bij me gezeten. Na de voeding van 19 heeft ze doorgeslapen tot 00 Toen pas om 05.30 en 09.15 Nu ligt ze weer ingebakerd.
    Het niet inbakeren ging beter dan ik had verwacht. Misschien omdat het bedje haar ook rust geeft?!

Verder ga ik stoppen met kolven, wordt er helemaal gek van. Ga nu proberen om haar 2x per dag aan te leggen en verder fles. Als ik helemaal stop kan ik niet meer terug en zover ben ik ook nog niet. Het geeft me toch een goed gevoel, haar iets te geven wat de rest (opa, oma broers en zussen) niet kan. Gek he?!

Heb ook mn jurk voor de bruiloft afgemaakt. Zal straks een fotootje plaatsen :D

Menn wat een verhaal!! :$:$:$

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.534
    14.048
    113
    Vrouw
    Hier gaat het momenteel niet zo goed. Heb gisteren de gehele avond in het ziekenhuis vertoefd, Saar heeft een bovenste luchtweg infectie. Dat zou onder de 3 maanden nog helemaal niet moeten kunnen omdat ze nog genoeg anti stoffen van mij zou moeten hebben maar dus niet.
    Gisterochtend was ik nog blij, want ze had geslapen van 20.30 tot 09.30 (had 's nachts moeten kolven), dacht dus dat ze een voeding over ging slaan. Maar toen ze wakker werd viel het me op dat haar luier nog bijna droog was, toch vreemd na zo'n nacht. Ook dronk ze niet zo veel als normaal, bleef met stuwing zitten. In de loop van de dag dronk ze maar 2 slokken aan de borst, erna weigeren en keihard gillen. Erg handig want met 2 slokken zit ik nog in mn toeschietreflex dus elke keer was het een lekker nat zooitje. 's Middags toch maar de huisarts gebeld en voor vandaag een afspraak gekregen maar 's avonds voelde ze plots warm aan, bleek ze 38.1 te hebben. Dus toen maar verder aan de bel getrokken. Moest haar vannacht elk uur aan leggen, dus ik ben kapot. Gelukkig heeft ze nu wel weer een goede plasluier gehad en dronk ze net zelfs 2 borsten leeg, dat doet ze normaal nooit. Nu ligt ze lekker te slapen en hopelijk knapt ze weer verderop. Die luchtweginfectie is het ergste niet, maar het grote gevaar van uitdroging ligt op de loer en dat wil ik dus echt verkomen.

Sorry voor het ego berichtje hoor.

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Cin, o wat is datschrikken!
    Hopelijk gaat het snel weer beter met haar en kan je zelf ook even bijslapen!

17. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: jakkie zeg, dat is zeker schrikken. Sterkte!

@sammie: he bah, naar he die prikken. maar wat stom dat je haar niet vast mocht houden, ik heb Fleur altijd vast mogen houden gewoon op de momenten dat ze geprikt werd.

hij heeft nu even wat moeite om in slaap te vallen, net even speentje gegeven, kijken of hij die wil en nu is het (even) stil. hopelijk slaapt hij zometeen minimaal een uurtje.

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Cin, o wat sneu voor je meisje. Heeft ze nog koorts? Krijgt ze antibiotica? Beterschap en sterkte.

@Ukkie en Sammie, bedankt voor jullie reacties, dan neem ik 150ml mee. Geven jullie het wel eens op kamertemperatuur of altijd opgewarmd?

@Sammie, ben je niet bang dat je produktie nog niet stabiel genoeg is om maar 2x per dag te voeden?
    Fijn dat je kleine zo goed heeft geslapen na de prikjes zonder inbakeren.

19. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Cin, jeetje dat is schrikken! Veel sterkte

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ annoniempje, fijn dat het zo goed gaat, heerlijk! En op de buik? Hier niet heel vaak want dat vind ze verschrikkelijk. Wel ligt ze vaak bij mij of manlief op de buik, zowel wakker als slapend. Dan traint ze haar hoofdje ook heel erg, is jogal bewegelijk. De vk zei dat dit ook voldoende is als ze liever niet in de box op de buik ligt.

@sm jij ook een drama avond, dikke knuffel! Hier hetzelfde.
    Wel fijn dat je de was hebt kunnen weg werken :)

@pleuni, hmm een controlfreak, ken het gevoel ;) is inderdaad even lastig met baby.. Heeft ie og een beetje kunnen slapen vanochtend?

@maia fijn om te horen dat het goed blijft gaan!

@sammie oh wat zielig met de prikjes. Ik dacht idd ook dat je je kindje vast mocht houden maar dit is dus niet het geval!? Ik zie er nu altegenop. L vindt het al niks om in dr nakie te liggen laat staan als ze ook nog een prikje krijgt. Wordt vast weer feest ;)
    Ik snap best dat je wilt stoppen met kolven hoor. En je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. En prima toch als je nog 2x bv geeft, is beter dan niets!
    Ben benieuwd naar je jurk!!! :D

@cin wow heftig zeg voor zon kleine meid. Zal een zware avond/navht zijn geweest. Fijn dat ze inmiddels weer goed drinkt, uitdroging is idd geen pretje. Sterkte!

@lycka, puur op kamertemperatuur heb ik og ooit gedaan omdat het hier ut de vriezer/koelkast komt. Maar ik houd t flesje altijd even onder een warme kraan. Ds het wordt niet heel heet ofzo. Echt een beetje lauw. Ik test door even met een schone vinger te voelen, en als je niet koud of warm voelt is het goed want dan is het even warm als je vinger en is als t goed is rond 37 graden, wat je met lve voeden ook hebt

@ hier. Nou de nacht ging gelukkig prima, kind was natuurlijk op van al t huilen. We hebben na de voeding van 8 nog mogen slapen tot 11.15uur. Waren we allebei even aan toe :)
    Toen even tv gekeken in bed en lekker getut maar haar op de arm. En toen kwam er weer een hoofdprijs. Ik was helemaal onder gescheten ;). De wasmachine stond nog aan dus alles maar weer in een sopje gezet (is niet de eerste keer deze week, minimaal een keer per dag alles onder) Snel in de tummy tyb gedaan want ze zat van nek tot tenen helemaal onder (en dat in een paar seconden!!)
    Daarna aangekleed en om 13.00 weer gevoed.
    Ze heeft daarna 20 minuten boven in bedje geslapen. Voor mij net geoeg tijd om de strijk even weg te werken.. Toen een paar keer gehuild, speen terug ingedaan maar uiteindelijk weer lichtelijk overstuur. Dus ff wat rondjes door de kamer gelopen en ze ligt nu naast me op de bank te slapen. Nouja als ze maar slaapt denk ik dan. Mrgen weer een nieuwe dag en dan misschien wel 30 min in haar bedje, zo bouwen we het steeds op.
    Straks komt schoonmoeder nog even langs, hoop dat ze dan niet weer de hele tijd hoeft te huilen.. Maar goed, nu ligt ze heerlijk te slapen dus daar geniet ik dan maar even van;)

Deel Deze Pagina