Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Godinn: Schattige foto's! Lekker bol koppie. Ik vind het lief.
    En je hebt gelijk. Nachtrust is ook héél belangrijk.
    @Miepkip: Grappig dat hij onder de mobiel lijkt te vergeten waarom hij ook al weer wakker is :)
    Fijn dat je een goed gesprek met ML hebt gehad.
    @Maia: Als C. slecht in haar vel zit is het gewoon heel erg moeilijk om haar in haar bedje te laten slapen.
    Ik probeer al een tijdje een vast patroon aan te brengen als ik haar in het bedje leg. Misschien dat dit helpt?
    Ook hebben Lieve en ik besloten dat het even beter is om niet in bed te voeden. Dan vallen C. en ik in slaap en vervolgens is het heel erg lastig om haar in haar eigen bedje te krijgen. Want het is zo lekker warm en gezellig om bij mij te liggen.
    Nu wil ze helemaal niet meer in haar eigen bedje omdat ze bij mij wil liggen.
    Dus het grote bed is een plek waar mama en mama slapen, eten doen we in de huiskamer en C. heeft een wiegje waarin zij slaapt.
    Ik hoop dat dit iets uit gaat maken...
    @SM: Ook al zo'n lieve BV foto.
    @Shaarr: Hier lijkt geen sprake te zijn van het aanleggen van een buffer voor de nacht. Ze blijft om de 3 uur komen. Onze kraamverzorgster zei ook dat er 6 uur tussen de voedingen mag zitten. Volgens mij is dat in 12 weken één keer voorgekomen.
    Wat een leuke foto van jou en J.
    En of ze klein is... Geen idee, vind ik lastig te zeggen aan de hand van deze foto. Ze is nu ruim acht weken? Hoe lang en zwaar is ze nu dan?
    C. was trouwens groot. Die was met 9 weken bij het CB. (zo uit mijn vermoeide hoofd ;)) 58 cm en ruim 5,5 kilo.

Met mijn hoofd tegen dingen (zachtjes :p) aan bonken omdat C. zo veel huilt heb ik nog niet hoeven doen.
    Ze huilt nog steeds maar weinig. En ik tel mijn zegeningen, want ik lees hier dat het ook heel anders kan.
    Ons probleem is echt slaapgebrek. Wij kunnen max 2 uurtjes aaneengesloten slapen. Versnipperd over de nacht krijgen we een uur of 5 slaap. Overdag kunnen we ook niet gaan slapen want C. doet hazeslaapjes. Langere slaapjes zijn 30 min tot een uur. Na bijna 12 weken breekt dat ons echt wel een beetje op.

2. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Shaar hoor hier ook vaak: ahhh wat een kleintje. En dat terwijl B. gewoon gemiddeld kindje is... In de,ogen van andere zijn ze valk al snel klein. Vind jou meisje niet echt klein op foto hoor.

Chybou begrijpelijk dat het opbreekt, hopelijk gaat ze snel langer slapen! Succes met voeden in woonkamer/slapen in wiegje ritme!

Hier D in bed, b. Valt nu net in slaap. Heeft wat verhoging, had voor badje temp van.37,8 dus maar ff goed.in gaten.
    Mijn hoofdpijn is gelukkig ook gezakt... Nu lekker ontspannen en vooral rusten...

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

S haar nee geen idee. Hij lag in de box zonder dekentje en had gewoon mouwloos rompertje,.shirtje lange,mouw en broekje en sokjes aan. Dus niet te warm... Miss word hij beetje verkouden, das J ook
    Maar houd wel in de gaten.

Enne baby'tje zijn al snel klein. Als je nu een pasgeborene naast je meisje legt lijkt ze ineens groot... haha

4. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Ukkie, leuk zo'n hoofdprijs ;). En wat fijn dat je even de deur bent uitgeweest! En een super foto!

@ SM, vervelend dat ze weinig slapen he. Oei een aanrijding, dat is even schrikken. Heb ook ooit zoiets gehad. Ik tegen een fietser die opeens overstak. Beide hadden we niks maar ik was me rot geschrokken! Ook al een mooie foto!

@ Maia, ach een mopperdagje hoort erbij :). Oei een gat in de deur, kan de frustratie goed voorstellen hoor dat je dat dan gaat doen.

@ Engeltje, fijn dat Quinten weer happy is tussen de slaapjes! En idd een super foto!

@ Shaarr, ook al een mamadagje ;). EN wat een leuke foto. Ik vind haar er niet klein uit zien.

@ Chybou, super foto! Voor de nacht een fles KV is niet falen hoor. Je moet ook aan jezelf denken. C heeft weinig aan een oververmoeide mama.

@ Godinn, wat een leuke foto!

@ Miepkip, fijn dat je man je weer wat beter begrijpt! Veel plezier vanavond!

Zetten jullie het mobiel in de box vaak aan? Ik heb zo'n nijntje mobiel en dat ding maakt me toch een rot geluid. Dus ik zet 'm nooit aan, geef er af en toe zelf een zwengel aan :p.

Ik heb nog steeds veel last van mijn stuitje. Ik was gisteren op de fiets naar de stad gegaan, ieder hobbeltje in de weg deed zeer.. Soms bij opstaan of gaan zitten voel ik het ook goed. Weet niet of ik daar nou mee naar een dokter moet, wat ik via google las is dat het maar vanzelf over moet gaan.

Nou V slaapt overdag goed. Alleen 's nachts is nog drama. Gisteren wilde ik proberen hem voor de nacht in zijn eigen kamertje te leggen. Hij begon te huilen en werd echt helemaal hysterisch :O. DUs heb hem weer bij ons in de wieg gelegd. Probeer het binnenkort wel nog een keer, maar dit huiltje had ik nog nooit gehoord.

Hij huilt nu voor eten, dus ik ga even voeden. Kom straks wel weer terug (denk ik) ;).

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

ze veranderen idd zo snel... baby tijd gaat zo snel... Soms weleens iets te snel ;)

B. komt hier ook om de 2,5 - 3 uur voor voeding. 's ochtends slaapt hij nog wel even in de wieg maar daarna niet,meer...,alleen nog bij mij of in maxi cosi. Hij heeft dan ook wel reflux. Verder erg wakker. Al heb ik nu iets ontdekt... met speentje en doekje over zijn gezichtje en hij valt in slaap. Dus toch vaker doen, misss dat hij dan meer gaat slapen.

Hier slaapt b ook nog bij mij in bed, vind nog wel gezellig en vooralet voedingen... Hoef er niet uit alleen om te draaien haha

Bv is,lichtverteerbaar, een baby drinkt zoveel hij op dat moment wil... Ene keer,meer dan deandere en past zich aan zijn behoefte aan. Ze mogen ook onbeperkt hebben, wat soms best vermoeiend,kan zijn...

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @SM: B. krijgt ook nog om de 2,5 / 3 uur? Ben jij dan ook niet helemaal uitgeput? Jij doet het ook nog eens alleen en je hebt nog twee andere kindjes...
    Heb het al zo vaak gezegd, maar ik zeg het nu weer... Respect.
    @Shaarr: Ik denk dat C. er aan gewend is om elke drie uur kleine beetjes te eten en zodra ze trek krijgt zich weer te melden...
    Want als we op stap zijn en C. ligt lekker door de visite heen te slapen kan ze wel ruim 5 uur zonder voeding.
    Zodra ze wat meer gaat slapen leggen we haar in haar eigen bedje. Het wiegje begint ook wat klein te worden. Haar armpjes steken regelmatig tussen de spijltjes aan de zijkant uit.
    @Pleuni: We hebben de KV al vanaf dat we uit het ZH zijn in huis (omdat de BV zo slecht op gang kwam moesten we bijvoeden met KV) We hebben besloten om het vannacht gewoon te proberen. Eens kijken wat er gebeurd.
    V. is ook zo'n nachtmens lees ik. C. wil ook niets van haar eigen kamertje weten hoor. Helemaal overstuur.
    Nu is even huilen/mopperen niet zo heel erg. Maar overstuur is niet nodig vind ik.

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Chybou: soms laat hij er iets langer tussen maar dat is eerder uitzondering. Op de een of andere manier heb ik.er geen moeite mee... Behalve dat ik ook vroeg mijn oogjes dicht heb. Het schoolritme is ook wel vermoeiend en hh schuif ik zo nu en dan aan de kant. Enne nogmaals thnxx!

Maar kan jou ook begrijpen hoor. Ik kan er ook niet zo goed tegen als b zo huilt en overstuur raakt..

8. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Chybou, terwijl hij overdag zonder problemen in zijn ledikantje slaapt. Vandaar dat ik het zo raar vond. En ik heb er 'geen' probleem mee om hem 10 min te laten huilen voordat hij in slaap valt. Maar gisteren toen dat huilen overging in overstuur brak mijn hart. Dat kan ik toch niet :). Dan bouwen we het maar heeeeel langzaam op. Al begin ik toch ook al wat te stressen hoe het straks gaat als ik weer ga werken.

Ik ga straks 32 uur werken. Hoeveel uur gaan jullie werken (voor degene die weer gaan werken)? Mijn zusje zegt namelijk dat ik daar nog wel van terug kom...

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ voeding hier overdag om de 2 uur en tussen 21.00-24.00 soms ieder uur ;) de nacht dan 3-4 uur en vanaf de voeding van7 weer om de 2uur. Hier dus ook nog gebroken nachten.
    Op zich komt ze dan 1x in de nacht en mogen we niet klagen maar ben toch wel moe. We hebben dan de laatste nachten ook geen zin gehad om d'r in eigen wieg te Laren slapen. Bij ons in bed is gewoon ff makkelijker (ik schaam me best nu ik dit typ..) maar op deze manier krijgen we allemaal even de meeste slaap.
    Ik heb wel het geluk dat ze sochtends wel nog lekker lang blijft liggen,soms tot 12.00 :D Daar maak ik nu ik nog verlof heb graag gebruik van!

@ chybou niet vervelend voelen hoor, slaap is echt belangrijk dus snap het zeker. Hier gaat t nog bet maar als ik die slaap in denoncerend niet had,zou ik t ook overwegen

@pleuni, ik ga ook 32 uur werken en krijg best vaak de reactie dat dat veel is. Ik zie het wel hoe het loopt. Denk dat je beter met meer kunt beginnen,minder uren kan altijd en meer uren doe je denk ik niet zo snel.

@hier trouwens veel zieke mensen in de buurt, verkouden griep en buikgriep. L is ook best verkouden. Loopneusje met veel snot, rode oogjes en wangetjes. Gelukkig (nog) geen verhoging.
    Ik ben op voor vandaag dus ga lekker slapen!

10. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ukkie: je hoeft je niet te schamen hoor, al snap ik het heeeeel goed, ik schaam me er namelijk ook een beetje voor. C. sliep ook veel bij ons in bed. En nu ik zo moe ben val ik regelmatig tijdens een voeding met haar naast me in slaap.
    Hier gingen de gebroken nachten tot een weekje geleden nog wel. Maar begin nu, na bijna 12weken echt over vermoeit te raken.
    Ook raak ik een beetje in paniek dat ik binnenkort weer moet werken.
    @Shaarr: Vind je theorie over je blijven ruiken heel logisch klinken.

Dat zal je altijd zien. Negen uur laatste voeding, rond middennacht weer zou je denken. Lieve was gecrasht, dus lag plat. Ik met een vermoeide maar wakkere C, die weer niet in haar bedje wilde, naar de huiskamer. Om elf uur viel C. in slaap. Ben maar in de huiskamer gebleven zodat Lieve even kon slapen.
    Om half twee wilde C. pas eten. Dus ik 100cc Nutrilon gemaakt (helft van wat ze zou moeten krijgen voor haar gewicht) en kijken wat er zou gebeuren. Beetje brok in mijn keel. C. even mopperen. Drinkt vervolgens 50cc en valt met een brede grijns in slaap. Niet wakker te krijgen.
    Daar gaat mijn slaapplan!
    Uur later weer wakker. Meteen de rest van de 200 ml gemaakt. Beetje aangedrongen en doorgezet (C. Wilde weer na 50ml gaan slapen) Heb er uiteindelijk nog 110 in gekregen.
    Het is nu tegen vieren. Ben benieuwd hoe lang ik mag slapen.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Chybou ik ben heel benieuwd hoe lang je hebt kunnen slapen! Hoop voor jullie dat het een beetje goed ging.
    Kan het zo zijn dat ze overdag al meer cc met bv heeft gehad (wat je dus lastig kunt meten?) en dat ze daarom niet alles opdronk?

Shaar, ik snap dat je schrikt hoor als je naast he kijkt en ml is er niet! Hoop dat ie niet al te dronken was toen ie thuis kwam ;)

Kan een baby ook teveel poepen? Gisteravond had L 2 flinke poepluiers (lees hekemaal vol met waterdunne poep,wek met pitjes) vannacht had ze er drie achter elkaar!!! En weer drie super volle luiers ;)

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Chybou dikke knuff meis... Hopelijk slaapt ze snel wat meer!! Zodat ook jij wat meer slaapt krijgt!!

Shaar snap dat je geschrokken bent... je mannetje had zeker gezellig avond ;)!

Hier is de nacht redelijk gegaan en vanochtend heerlijk genoten van mijn lachende/brabbelende mannetje op mijn bed. Daarna werd hij meer moe en ligt vanaf die tijd lekker te slapen in zijn wiegje (nu ong. 1,5 uur)... Zijn temp was vanochtend 37,4 denk dat hij verkouden word, je hoort met ademen... Houd wel in de gaten want als hij echt koorts krijgt moeten we naar de ha om te checken of niks geks is.
    Mijn andere ventje kwam in zijn blote kont uit zijn kamer lopen... hij wou op het potje en tadaa een plas. Daarna was hij te laat en belande het plasje op de grond, en net een half plasje in zijn broek en op het potje. Net te laat met zijn broekje naar beneden te doen. Kleine mannetjes worden groot!

Met mij gaat het ook wel oke, heb redelijk kunnen slapen en kan het aardig naast me neer leggen. Maar toch vind ik het wel spannend om vanmiddag in de auto te stappen. Mijn oma is jarig dus op visite vanmiddag. Maar komt vast goed...

Nu maar een wasje aangezet, alvast maat 62 wassen zodat die schoon en fris in de kast ligt... Hij draagt nog steeds mt 56 maar sommige dingen beginnen al wat kleiner te worden.

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Goedemorgen!

Ik ben erg benieuwd Shaar, hoe het is gegaan!

Fer.re slaapt tegenwoordig standaard 8 tot 9 uur achtereen. Héérlijk.. Ik moet er niet aan denken om nu nog steeds om de 3 uur te moeten voeden! Respect!

Shaar, volgens mij is 55cm niet klein hoor! Dat was Fer.re ook met 7 weken.. Maar hij is wel een beetje dik haha!

Miepkip; Dus jij doet al 4 flessen? Overdag heeft Fer.re nog wel om de 4 uur zijn eten nodig vind hij. Meestal drinkt hij zo'n 170 op, maar ook wel eens maar 60cc. Hij geeft zelf wel aan hoeveel honger hij heeft denk ik dan. Maarrrr, hij krijgt dan niet eerder zijn volgende voeding.. Anders is mijn (zijn?) hele schema in de war. Werkt hier prima!

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ukkie: is heel normaal voor een BV kindje. Kan ook zo ineens minder worden. @SM: fijn zo'n vrolijk manneke. Hoop dat hij nier echt ziek wordt.
    @shaarr: even schrikken! Haha, niet door dat het al zes uur was? :) Hij is er in elk geval even lekker uit geweest.

Tromgeroffel... C heeft van kwart voor 4 tot kwart over 7 geslapen ;)
    Kwart over 7 is Lieve er uit gegaan en heb ik nog een paar uur geslapen. Lieve heeft C. vanmorgeneen flesje BV gegeven. Nu zit ik na de voeding van elf uur twee overvolle borsten af te kolven.
    Ik kan dus niet zeggen dat dit een succes was :)

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff ego.
    Quinten heeft vandaag weer nonstop gekrijst van de pijn van 10.30 tot 14.30 en ik trek t niet meer. Hij valt af en toe voor een kwartiertje uitgeput in slaap, dan kan ik ff snel naar de wc en wat drinken en dan begint t weer. Weet gewoon niet meer hoe ik m'n arme kereltje moet helpen en vind dat we t nu lang genoeg hebben aangekeken. M'n broertje is me komen helpen vandaag en stond erop de hap te gaan bellen. Kunnen om 16.30 terecht gelukkig. Nick is ook van z'n werk naar huisgekomen nu.

16. Maia

Maia Niet meer actief

succes bij de hap engeltje!

hier gaat het sinds een paar dagen nog steeds niet geweldig. Met Tim wel, merk echt dat het met de reflux en verstopping nu gewoon beter gaat met hem, heeft er echt minder last van. Maar hoe braaf hij zich van de week hield aan het regelmaat, nu dus niet meer. Gok dat het komt omdat hij nu uitgerust is door het vele slapen van afgelopen week en hij daar nu niet zo'n zin meer in heeft. maar ja, het gaat niet slecht dus hier komen we ook wel doorheen. liever zo dan dat we teruggaan naar waar we 'vandaan komen'.
    verder kan ik weinig, ik gok dat ik weer ongesteld ga worden want heb een enorme rugpijn al een paar dagen en dat had ik een paar weken geleden ook en toen werd ik een paar dagen later ongesteld dus ik wacht het af, maar het is heel vervelend want ik kan niet bukken. Lekker handig met 2 kleintjes :(

17. Maia

Maia Niet meer actief

trouwens, hoeveel drinken jullie kids met de fles? zie hoeveelheden van 180 voorbijkomen. lukt dat al? en hoe vaak komen ze dan?

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ SM, hoe was het autorijden?

@ Ukkie, V heeft hooguit 1 poepluier per dag, gele drap. Mosterd kleurtje :). Hij heeft wel altijd wat moeite met poepen.

@ Godinn, wat heerlijk zo'n ritme! Wou dat wij dat hadden ;). V slaapt 3x 3 uur ofzo...

@ Shaarr, man nog heelhuids thuis gekomen? ;)

@ Chybou, idd wat Shaarr zegt.

@ Engeltje, jeetje meis dikke knuffel!

@ Maia, fijn dat het nog steeds goed gaat. V drinkt 5x 150+5 en 1x 60-120cc (steeds verschillend, is altijd bij de 2e dag fles).

Nou hier was het slapen overdag nu ook eens drama. Gisteravond weer ledikantje geprobeerd, lukte weer niet. Heb het 1,5 uur geprobeerd toen maar weer bij ons in de wieg gelegd. Voordat hij sliep was het weer half 3... Ik weet niet hoe ik dit ooit goed moet krijgen. Wordt er wat onzeker van. Hij sliep dus van ongeveer half 3 tot een uur of 6, flesje en daarna weer slapen tot een uur of half 10. Daarna was slapen rampzalig en gok vannacht ook wel weer, zucht.

Ik ga hem nu weer eten geven. Zit nu steeds 3,5 uur tussen en dan begint hij echt te huilen. Hier is V trouwens ook verkouden. Vl zit ook thuis met stevige verkoudheid en keelpijn en ik snotter ook al 3 weken. :)

19. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier is het 5x per dag 200cc flesje :)

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Shaarr: Ik had verwacht dat ik veel gemopper en vieze gezichten kreeg met de KV. Behalve wat mopperen op het flesje aan het begin van de voeding bleef het verder uit.
    Het enige wat ik er vandaag van gemerkt heb zijn 3 hele volle, vieze, luiers die anders ruiken.
    Maar we gaan het vannacht gewoon nog een keer proberen. Zo rond een uur of twaalf krijgt ze weer een fles Nutrilon.
    Heb afgepaste zakjes poeder voor 100cc en pakjes melk van 200cc.
    Misschien moet ze ook een beetje wennen aan meer drinken. Aan de borst weet ik niet wat ze drinkt. Ik vermoed dat ze elke keer kleine beetjes drinkt. Krijgt ze een flesje BV dan drinkt ze in etappes hooguit 110 cc. Haar maagje is misschien niet gewend aan grote hoeveelheden?
    Ik heb van alles geprobeerd om haar meer te laten drinken. Deze fles was na een slaapje van bijna twee uur. Maar ze viel gewoon weer in slaap met de fles in haar mondje. Niet wakker te krijgen.
    Maar vanavond gewoon poging twee :D
    In elk geval was de 'ploeggendienst' van vannacht wel een goed idee. Lieve en ik hebben allebei in totaal ongeveer 8 uur geslapen. Hoera! :D Ben ook een stuk opgewekter vandaag!
    @Engeltje: Ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal aan het einde van je latijn bent met een kindje dat úren huilt.
    Ik hoop dat ze bij de HAP wat kunnen betekenen.
    Een hele dikke knuffel!
    @Maia: Heb je al eerder zo'n rugpijn gehad, dat je niet kan bukken, voordat je ongesteld wordt? Of is je rug misschien een beetje overbelast?
    @Pleuni: Hopelijk slaapt V. nog een beetje. Succes.

Deel Deze Pagina