Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Allebei

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ sm, o wat eng! gelukkig mankeren jullie niks! en die man ook niet trouwens.
    @ engeltje hier ook zo'n aanvaller hihi.
    @ chybou, je geeft toch nog een deel bv? dat is toch heel mooi dan! het is echt geen falen hoor! ;) ik ben nu ook veel relaxter nu we het half om half doen :D
    @ godinn wat een leuk manneke! en wat een lange nacht maakt hij al!
    @ miepkip fijn dat je hebt kunnen uiten en dat ml goed reageerde enzo! 4 voedingen!! zo dat is weinig haha ( hier 6-7)
    @ shaar wat leuk dat je meis zo naarje zit te babbelen! hier doet ze dat ook steeds meer :D
    @ Maia, wat jammer dat je ventje nog steeds zo huilt. ik krijg het hier ook steeds nog echt benauwd als ze weer zo'n aanval heeft :(
    @ shaar valt toch wel mee hoe klein ze is? dat zeggen ze hier ook terwijl madam al 5,5 kilo is!
    @ pleuni ik ga weer zo'n 20 uur werken, maar wel in gebroken diensten. dus van maandag avond tot zaterdag ochtend. en dan 's ochtends en 's avonds +/-3 uur elke keer.
    @ voedingen, hier ook nog gebroken nachten. meestal om 00 dan om 04 en dan om 08
    @ shaar, zo ik zou ook schrikken idd!! hij heeft het kennelijk naar z'n zin gehad ;)
    hier schrok ik vannacht ook wakker, ik was vergeten dat ik S na de voeding had ingebakerd en in bed had gelegd. ik dacht dat ze nog bij ons in bed lag maar ze lag daar niet hahaha pff
    @ ukkie hier ook zo'n 3-4 poepluiers tot de nok toe vol per dag denk ik haha. van de week was het zo erg dat ik er ook helemaal onderzat haha
    @ shaar, zielig he als ze echt huilt met tuiten. hier ook, dat ziet er echt zo zielig uit met een pruilip enzo
    @ engeltje goed dat je de ha hebt gebeld meis! en fijn dat je al terecht kon gelijk!
    @ maia misschien heeft tim idd een terugval, nu blijven volhouden aan dat rust gedinges daar moet ie ff doorheen schijnt. bij ons drinkt beebje nog zo'n 6-7 keer dus dan is 180 echt te veel. ik geef nu zo'n 120+ 4, als ze gekolfde melk krijgt dan krijgt ze 150 en ik leg haar ook nog 3x per dag aan. maar vanochtend had ze niet genoeg aan 120 dus toen heb ik nog bijgemaakt.
    met honger gaan slapen werkt ook niet denk ik.
    @ dikke knuf engeltje! hopelijk kan je vandaag iemand bellen die er wel verstand van heeft. een pijn huiltje klinkttoch duidelijk anders dan huil om het huil huiltje ;)
    @ chybou, ik zou toch echt volhouden om haar in haar eigen bed te leren slapen. een kennis van mij heeft er ook aan toegegeven en die is nu 3 jaar en slaapt nog steeds niet in zijn eigenbed + slaapt niet door snachts.
    @ shaar, wat leuk om samen te zwemmen!
    @ engeltje goed dat je hem wil laten onderzoeken. hopelijk komt er wat uit!!
    @lycka hopelijk is het wat, die kinderwagen! hoe gaat het nu? al bijgekomen van de val?
    @ ukkie, lekkere man heb je ;) verschoont ie ook geen luiers :p hihi
    @ maia oei wat naar dat je zon rugpijn hebt! en fijn dat tim al lekker slaapt :D
    @ engeltje, succes bij de HA
    @ jedabo fijn dat j al wat lijkt op te knappen!
    dikke knuf, hopelijk durf je snel weer gewoon auto te rijden! ik kan me voorstellen dat het wel eng is na het ongeluk
    @ pleuni fijn dat je kereltje zo goed in zn eigen bed heeft geslapen!
    @ shaar, succes met de prikken! en wel haar vasthouden he!! tis echt te zielig om je kleintje zo op dat aankleedkussen te laten liggen :(
    bij mij sliep ze wel erg goed daarna, misschien omdat het wel gewoon haar eigen bed is enzo..

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    hier lekker weekend gehad :D zaterdag vrijgezellenfeest, en mn uk heeft voor het eerst bij opa en oma gelogeerd.
    en zondag had ik nog een feest en toen heeft ze bij oom en tante gelogeerd. nu ligt ze weer heerlijk in haar eigen bed :D

die travelcot is dus echt een uitkomst!! ben blij dat we die aangeschaft hebben.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ maia lastig hoor die pijn in je rug. Misschien naar de ha of fysio?

@ shaar vervelend die huilmomentjes. Misschien een sprongetje of gewoon mama honger.
    Toevallig dat jouw man hetzelfde had. Het is niet zozeer dat ie biet wil afwassen maar hij denkt biet vooruit. En als L honger heeft dan moet t zeg maar ook METEEN en daarom had ie die andere maar gepakt. (Hij raakt dan nog wel eens in de stress)

@engeltje, misschien geluk misschien uitgeput.. Ik zou er in ieder geval even van proberen te genieten.

@pleuni voor jou ook een lekker nachtje! Lekker hoor :)

@ sammie, leuk een vrijgezellenfeest.
    En voor t eerst logeren spannend hoor! Hier heeft m'n schoonmoeder max een uur opgepast. Verder alleen manlief. Binnenkort ook maar eens oefenen

@hier begin ban de middag was L erg onrustig. Geen idee waarom. Na 15 x slaap kindje slaap te zingen sliep zetcomputer m'n borst. Maar moest zo nodig plassen dus heb d'r op de buik op de bank gelegd. Daar slaapt ze nu een dik half uur (terwijl ze nooit op d'r buik wil)
    Morgen een afspraak bij de ha voor anticonceptie en doorverwijzing voor de echo van L haar heupjes. Ben benieuwd

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Fijn dat alles goed was Shaar! 120 mg zetpil klopt zeggen ze hier ook, alleen inbakeren mag niet als er koorts is, anders mag het wel. Dus ligt ook beetje aan hoe je meisje reageert. Als je haar ingebakerd hebt terwijl ze koorts heeft stijgt temp alleen maar meer... (iig advies hier dus kijk gewoon waar je je prettig bij voelt, over algemeen slapen ze veel na de prikjes)

Gister op visite zeiden ze ook dat b een klein ventje is... terwijl ik dat ook wel vind meevallen, ja hij is 57,5 cm en 5180 gram maar ja mening van andere!!

Sammie thnxx! Ik hoop het ook... me pa zegt dat het beste blijft om toch te blijven rijden... ben wel nog voorzichtiger geworden... Komt vast wel weer goed, gewoon even tijd voor nemen!

B slaapt goed vandaag (even afkloppen!!) Vanochtend van 5 tot half 9 geslapen, daarna ff voeding/spelen in de box... na ong. 3 kwartier begon hij te mopperen, dus hem in de wieg gelegd en ruim 2 uur geslapen, daarna weer voeding, ff wakker geweest en samen met mama een uurtje getukt, even in de box, gevoed en weer in bed waar hij nu 3 kwartier tukt... lijkt dus goed te gaan zo! Duimduimduim nu zo doorgaan

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hallo dames!

Lang geleden dat ik geschreven heb, ik kan het gewoon niet bijhouden. Vorig weekend begon mijn meisje te regelen, dus toen heb ik een aantal dagen alleen maar met haar aan mijn borst gezeten. Nu lijkt het weer wat beter te gaan. Ik heb wel wat terug gelezen maar niet alles, sorry! Ik wil wel graag mee blijven lezen (of schrijven wanneer het kan) want ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen.

Hier slaapt de kleine ook nog niet door, maar ik geef liggend borstvoeding dus ik heb er weinig last van. En ja ik hou haar in bed, want ik ben te moe om nog te proberen haar in de wieg te krijgen. Mijn reserves zijn op en ik heb gewoon slaap nodig. Die krijg ik alleen als ik haar bij me hou.

Vandaag naar het cb geweest en ze is denk ik door de inentingen heel slaperig, vandaar dat ik eindelijk weer wat kan schrijven hier. Ze slaapt ook overdag vaak bij me op schoot dus dan kan ik niets typen. Ze weegt nu 5050 gram en is 56,5 cm. Ben er heel tevreden mee, ruim een kilo aangekomen en 4,5 cm gegroeid in vier weken! Schijnt wel dat kindjes die borstvoeding krijgen in het begin altijd sneller groeien.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De ha nam het gelukkig weer heel erg serieus en heeft hem nu medicijnen voorgeschreven, waar we zo gelijk mee kunnen starten. Hiernaast dus nog even doorgaan ook met de osteopaat, dit is ook goed voor de klachten die dus van zijn nekje afkomen. Verder gaat ze het cb ook inlichten over hoe het gaat omdat hij zoveel huilt. Mocht t niet over gaan met de medicijnen, dan kunnen we vanuit t cb, maar ook nog via de ha een ander traject gaan starten. Moeten volgende week ook weer terugkomen. Verder vroeg ze ook of wij het nog wel trokken, waarop ik natuurlijk weer in tranen uitbarste. Heb nu echt heel goed mn verhaal kunnen doen en ook verteld dat ik me gister echt niet serieus genomen vond. Die arts had t namelijk over een wisselwerking van mij op hem, maar dat is gewoon echt niet zo! Heb niet voor niets iedere dag iemand in huis om te helpen, zodat als ik t gewoon ff niet meer trek dat ik hem dan uit handen kan geven. Ben er juist heel bewust mee bezig omdat ik weet hoe dat kan werken. Ze vond dat ik daar ook echt heel goed aan deed. Ze gaf wel nog als tip om er af en toe snachts niet uit te gaan om te voeden of kolven zodat ik echt achter elkaar kan slapen en evt. Moet of ik of quinten misschien ff een nachtje ergens anders slapen zodat ik hem ook niet hoor, dit kan ook op de dag gewoon, maar dan moet ik wel echt slapen. Ben zelf ook echt gewoon oververmoeid en dat moet ik echt in de gaten houden en lukt t echt niet meer dan moet ik ook voor mezelf aan de bel trekken.
    Na de ha zijn we ff lekker wezen kerstshoppen en de helft van de tijd heeft quinten ook weer lekker getukt. Om 15.45 heb ik hem weer ff gevoed en nu lig ik ff lekker in bed, hoop dat ik ff een tukkie kan doen. Nick zorgt in ieder geval ff voor onze spruit nu.

@ shaar: wij mogen geen paracetamol 120 gebruiken hier hoor, moeten 60 gebruiken of de 120 doormidden breken. Maar eerlijk gezegd, heb ze in huis gehaald en ze liggen nog in de verpakking. Hij had wel koorts 38.8, maar daarna zakte het weer. Zn lichaampje moet sommige dingen toch ook wel een beetje zelf oplossen, hij krijgt al zoveel.

8. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat je goed geholpen bent bij de ha engeltje!

nou wij zijn hier ook naar het cb geweest: 59 cm en 5900 gram ;)
    wat een kleintjes hebben jullie allemaal :p hihi. verder ook de prikjes gehad, vond hij niet leuk, maar het verdriet was snel weer over. verder nog even gehad over de situatie, toch wel prettig, maar ze vond hem er nu goed uitzien. m'n rugpijn is sinds vanmiddag opeens trouwens weer een stuk minder. Snap er niks van.
    Ik mag Tim trouwens ook gewoon inbakeren, moet inderdaad zijn koorts in de gaten houden want het heeft met de warmte te maken en als zijn beentjes maar vrij zijn is het goed. Dus hij ligt nu ook gewoon ingebakerd in bed. En als hij koorts heeft mag hij ook gewoon 120 mg zetpil, scheelt me weer kopen want die van 120 heb ik nog in huis.

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik vind jullie kindjes ook allemaal zo klein. Mijn bolletje woog vorige week 6280 gram en is 60cm. Ze komt gemiddeld 250 gram per week aan.

@Jadebo, fijn dat het goed gaat vandaag met B.

@Engeltje, fijn dat de HA je verhaal wel serieus neemt. Wat voor medicijnen zijn er voorgeschreven? Hopelijk kon je even slapen.
    Als je een zetpil wil halveren, hoor je hem niet door te breken, maar in de lengte door te snijden. Dit omdat je niet weet hoe de verdeling in een zetpil is.

@Maia, fijn dat het beter gaat met je rug.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ gewicht, mijn meid woog 5450 en is nu 59 cm. best netjes toch? ( 9 weken)

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ maia: wat een flinke bink heb je toch! Ik schat in dat Quinten ook ongeveer zo groot en zwaar is nu, maar hij is ook net ietsje ouder ;) Fijn dat je rugpijn minder is, maar hou t ff in de gaten!

@ lycka: thnx voor de tip over de zetpil doorsnijden ipv breken, dat wist ik niet!
    Quinten heeft Zantac gehad van de huisarts. Hopelijk werkt t snel!
    Ti's ons al duidelijk geworden dat hij gewoon uitgeput was. De tijd dat ik op bed heb gelegen ( 16.30 tot 18.00 ) heeft ie alleen maar weer gegild van de pijn. Toen ik beneden kwam hebben we hem maar gelijk de zantac gegeven en daarna heb ik hem nog maar een beetje gevoed. Daarna weer gillen en om 18.45 is ie weer uitgeput in slaap gevallen. M'n man heeft maar ff eerst gegeten, hem overgepakt en daarna heb ik gegeten. Hij ligt nu nog lekker in m'n man z'n armen. Straks als ie wakker wordt is t badderen, voeden en naar bed als t lukt.

@ shaar: dat gillen na de prikjes, dat doet Quinten dus zo'n 5 a 6 uur per dag. Denk dat je je dus wel kunt voorstellen wat dat met je doet. Echt je hart breekt gewoon...

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Engeltje: Ik kan me heel goed voorstellen dat je wil dat Q. goed na gekeken gaat worden.
    Kiss syndroom ken ik niet. Ik zal het eens opzoeken.
    Misschien heeft hij de ene dag meer last dan de andere dag?
    Ben zo blij voor je dat je serieus genomen bent door je eigen HA!
    @Lycka: Ben benieuwd hoe een 'Zwedenproof' kinderwagen er uit ziet. Zit er een sneeuwschuiver voor of zo? Of heeft ie winterbanden? :p
    Ik slaap ook heel licht als C. naast me slaapt. Ook beweeg ik kennelijk uren lang geen vin, want ik wordt helemaal stijf en pijnlijk wakker.
    Enige voordeel dat ik zie van C. naast me hebben slapen is dat we in elk geval wél slapen dat is al meer dan niet.
    @SM met een nieuwe naam: Ik kan me zo goed voorstellen dat je je rot en schuldig voelt. Maar je hebt die 'hardloper' (of wat ie ook maar deed) niet expres aangereden.
    Hopelijk knapt iedereen snel op bij jou thuis.
    @Maia: Heel veel succes met je rug. Kan je niet even hulp krijgen van iemand zodat je rug een beetje rust krijgt maar je wel voor je twee kindjes kan zorgen?
    @Shaarr en Engeltje: Ik ga het 's avonds in het badje idee proberen. Wie weet.
    @Pleuni: Hoera! In het eigen bedje op het eigen kamertje! Wat super goed. Duimen dat het vannacht weer zo goed gaat.
    Fijn dat je het dilemma herkend.
    @Shaarr: Probeer jezelf een beetje rust te geven, hé!
    Fijn dat het goed ging op het CB. Vond je de prikken moeilijk? Weet hier niet wie er harder huilde, Lieve of Camille.
    120mg zijn babyzetpillen (tenminste die heb ik in huis en dat staat op de verpakking)
    Hoop dat ze niet te veel last van de prikjes krijgt.
    @Aislyn: Welkom terug! Goed je weer even voorbij te zien komen.
    @Sammie: Super dat je kleine zo heerlijk uit logeren kan. Klinkt als een hele goede koop die travelcot.
    Tot 3 jaar bij je in bed? Nee, dat is zeker niet de bedoeling! Daarom heb ik het ook liever niet. Alleen is het zoals Ukkie terecht zegt, soms ben ik té moe.
    Straks misschien meer... Anders misschien morgen, want mijn nacht was weer erûg kort!
    Duty calls... Een hongerige Camille wil aandacht van mij.

13. Maia

Maia Niet meer actief

@Chybou: doe rustig aan, het is heftig hoor, een kindje dat zoveel komt en aan je hangt, snap helemaal dat het af en toe even een beetje te veel is. Eigenlijk is 60 mg voor kindjes tot 3 maanden en 120 mg vanaf 3 maanden, maar ook vanaf 5,5 kg geloof ik.

@engeltje: ja Q. is ietsjes ouder natuurlijk ;) maar ben wel stevige kindjes gewend, Fleur was ook een boeddha ;).
    En ik herken je gevoel helemaal, dat gillen van de pijn heb ik hier ook echt wekenlang gehad. Nu nog steeds als hij dat gilletje weer even heeft schiet ik in de stress. Toen het vorige week beter ging en we dus met het slapen overdag aan de slag gingen heeft hij 3 dagen lang ontzettend veel geslapen gewoon omdat hij bij moest komen.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Shaar ligt aan je kindje hoe.ze slaapt. B was erg onrustig en huilde in zijn slaap, sliep wel veel. Hopelijk heeft je meisje er weinig last van!

Chybou hongerige baby dat kan natuurlijk niet :)
    Enn je hebt gelijk hoor naar de schrik zit er nog behoorlijk in...

Pcm 120 mg is,vanaf 3 mnd of 3 -10kg staat in bijsluiter. Ik heb ook nieuw doosje gehaald die ik had was over datum.. Hihihi

Hier kids optijd in bed gelegd, B. lekker gebadderd. Hij was ontzettend aan het lachen, lekker ding. Nu ligt hij net op mijn borst te tukken, had wat moeite met inslaap vallen.

Engeltje fijn dat je serieus genomen word. Kiss syndroom is waar ik ook aandacht incombi.met zijn nekpijn. Hopelijk gaat het snel beter met jullie allebei. Knuff

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Haha, ben bang dat jullie nu toch teleurgesteld gaan worden :p
    Ik zal morgen een foto uppen, geloof niet dat het nu kan vanaf de iPad.

16. Maia

Maia Niet meer actief

Wij hebben Tim niet ingebakerd want hij heeft verhoging en heb geen zin dat het echt koorts wordt, maar hij heeft vanaf 9 tot zojuist geslapen. Erg netjes dus. Gisteravond zijn fles amper voor de helft gedronken, dus hij id zich nu aan het voltanken.

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Maia fijn dat hij goed geslapen heeft ondanks hij niet ingebakerd is.

Hier is de nacht ook wel redelijk gegaan... in de avond even flink gehuild arm ventje. Maar wel al meer geslapen overdag. Hij is nu wel wakker, maar ja vind niet zo erg. Als hij om 4 uur wakker was geworden, was dat toch wel minder... haha! Eens kijken of we het vandaag door kunnen zetten... hopelijk wel, alleen nu moeten we er wel uit om naar school te gaan enzo.

Nu eerst maar kopje thee en ontbijtje voor de 2 andere maken :)

18. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Tadaaa! :D

Hij is echt heel groot, breed en vooral lomp. Maar ook stevig, goed geveerd en goed geïsoleerd.

Maar het idee van een sneeuwschuiver voorop hou ik in mijn achterhoofd :cool:

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Als ik dan toch bezig ben, gelijk maar even mijn meisje showen :)

20. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Vind je kinderwagen ook meevallen hoor Lycka !
    En wat een schatje. Leuk om al die babytjes voorbij te zien komen :)

@hier.. meneertje slaapt sinds 3 dagen niet meer in de puckababy, erg fijn! Was bang dat hij s nachts niet meer door zou slapen, maar deed hij dus wel! :)

@ vuurwerk.. reageren jullie ukkies erop?

Deel Deze Pagina