Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Lycka lieve foto en vind de wagen ook wel meevallen hoor! Zul je daar wel nodig hebben met al die sneeuw!!

Anoniempje hier heeft D. vorig jaar ook gewoon nog doorgeslapen. Nu denk ik dat ik hem wakker maak. J. heb ik vorig jaar wel wakker gemaakt. Vermoed dat ze doorslapen... tenzij etenstijd is :)

Shaar idd was wel fijn! Nu ligt hij ook weer in bed, ong. uurtje. Zal zo wel willen drinken...
    Fijn dat goed gegaan is met je meisje en ze er weinig last van gehad heeft!

Vanochtend kids weer naar school gebracht, daarna ff snel boodschapje gedaan en weer naar huis... kleine vent in bed gelegd en zat nu ff op internet ideetjes op te doen voor mijn nieuwe slaapkamer :)! Zo ff de gtst preview kijken... heerlijk zo'n rustig ochtendje!

Heb wel last van me buik sinds 2 dagen... pffff eisprong :( deze keer doet meer pijn... normaal voelde ik hem wel maar nu doet gewoon pijn! Vervelend dus...

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Engeltje, het voelde voor mij heel fijn. Was wel heel onzeker en lag met gespitste oren in bed. Was meer bezig met te luisteren dan slapen, maar dat komt vanzelf. Ben zo bang dat ik iets niet hoor als hij in moeilijkheden is oid. Kan wel de babyfoon naast mijn bed zetten, maar dan slaap ik ook niet. Had nu gewoon onze deur helemaal open staan en die van de babykamer bijna dicht (ben anders bang dat de kat bij hem in bed gaat liggen :p).

@ Sammie, oh wat leuk een vrijgezellenfeest! Was je wel ontspannen toen de kleine bij de oppas was? Lijkt me best vreemd. Ik heb hier ook al een campingbedje gekocht.

@ Shaarr, 600 gr in 4 weken is toch heel netjes? Fijn dat de prikjes wel ok gingen (behalve de pijn dan ;)), en dat je nu iig weet hoe het pijn huiltje klinkt hihi.

@ JaDeBo, je pa heeft gelijk :). Gewoon blijven rijden, de schrik neemt vanzelf af.

@ Aislyn, de kleine groeit goed!

@ Engeltje, fijn dat de ha je serieus nam en er meteen maatregelen genomen zijn. Ik hoop van harte dat het werkt!

@ Maia, wat een reusje!

@ Chybou, blijf ook goed aan jezelf denken he. En idd wat Shaarr ook zegt, laat haar even lekker bij jullie in bed slapen. Knap eerst wat op van de oververmoeidheid en probeer het dan weer. Ik lig ook als een plank in bed als V naast me ligt. Is sinds de zwangerschap zo gekomen, daarvoor was ik een echte draaikont.

@ Lycka, die Zweden-proof-kinderwagen lijkt een beetje op zo'n model uit de jaren 50 (die tegenwoordig weer hip zijn). Ziet er erg stevig uit! En wat een mooie meid!

Ik ben nog steeds niet ongesteld (nu 8,5 week later), dat kan toch wel? Geef kv.

Nou vannacht *tromgeroffel* heeft V van 0.00 tot 6.15 geslapen!!! Zo blij en trots. Hij maaktte soms wel wat geluid in zijn slaap waardoor ik weer met gespitste oren in bed lag, maar ach hij doet het super nu. Gistermiddag wilde hij helemaal niet slapen en 's avonds ook niet. Dus was om 21.30 maar in bed gaan liggen met hem naast me zodat hij nog iig wat slaap kreeg. Toen rond 23 uur gevoed en om 23.45 naar bed.

Ik ben ook gestopt met de Pacco, gebruik nu de Puckababy. Hij was de laatste tijd zo aan het worstelen in de Pacco en hij voelde altijd klam aan als hij eruit kwam (terwijl verwarming op zijn kamer uit staat, en dan is het overdag nog 20-21 graden, 's nachts 18). Nu met de Puckababy is dat niet en slaapt hij toch best aardig ;).

Ik zelf werd vanochtend wakker door onze kat die op mijn bed aan het kotsen was... Ook lekker.

Nou ik ga V uit bed halen, tijd om te eten en hoor hem al weer wat kreunen op de babyfoon. Dat doet hij trouwens best veel, kreunen, ook in zijn slaap.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wat een lieve foto lycka! En ik vind de wagen nog wel meevallen hoor!

Fijn dat de meeste ukkies zo lekker hebben geslapen zeg! En gelukkig is de koorts van de prikjes ook meegevallen!

Nou Quinten was dus idd gewoon uitgeput gister hoor, want gisteravond heeft hij weer een paar uur flink gekrijst vanaf 16.30.
    Wel heeft hij weer megagoed geslapen. Gister om 20.00 voor t laatst gevoed, toen flink gehuild maar om 20.45 in slaap gevallen en om 3.30 kwam hij pas weer. Nick heeft hem toen een flesje bv gegevenzodat ik lekker kon blijven liggen en nu kwam hij pas weer om 9.00!!
    Nick is nu ff een keertje extra met hem aan t meten en wegen omdat we nu extra goed in de gaten moeten houden of hij nog wel goed groeit. Ben benieuwd!

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Pleuni je moet rekenen op 6 weken 'kraamvloed' (kan hoeft niet 6 weken te duren) en meestal daarna komt het weer opgang... dus zou je ong. 1,5 - 2 weken weer ongi kunnen worden...

Enne thnxx!! Het rijden vanochtend viel mee, op 'de plek' was wel ff slikken en heb heel rustig gereden en heel goed gekeken... gelukkig ging het goed!!

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Fijn dat het vannacht toch wel goed gegaan is! Hoe voel jij je nu, behalve machteloos dat je niet veel aan zijn pijn kan doen?! Dikke knuffel meis, hopelijk komen jullie er snel achter en kunnen jullie er wat gerichter wat mee doen zodat het voor jullie allemaal wat beter/lekkerder gaat!

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Maia: Helemaal gelijk met die paracetamol. C. was al boven de 5 kilo en mocht na de inentingen 120mg maar dan max 4x per dag.
    @Engeltje: Hoe is het nu met je? Beetje beter allemaal na een goede nacht. Lijkt me zo erg een kindje dat huilt van pijn. Liefs vanaf hier!
    @Shaarr: Ja, jij hebt idd. een lichtgewichtje. Maar verder nog helemaal keurig toch? C. was de laatste keer bij het CB 58cm en 5575gr.
    Op BV groeien ze de wat sneller in het begin. Ik heb de laatste week het idee dat C. wat minder hard gaat.
    Haha... Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik kon 2 meiden troosten na de prikken. Ik had ook wel even een brok in mijn keel maar dacht nu kan ik er niet ook nog bij staan gaan huilen.
    Ik doe wat stoerder als het op slapen aan komt dan Lieve. Ik kan wat beter tegen minder slaap. Maar wat natuurlijk ook zo is, is dat ik niet naar mijn werk hoef.
    Trouwens als het op dingen in de muur boren ed. is Lieve stoerder hoor! ;) Da's nie echt mijn ding.
    @Lycka: Die kinderwagen is dus eigenlijk een soort van 'babytank'! :D Het voorkomt in elk geval glijpartijen.
    Wat een leuke foto van je dochtertje.

Ik lees allemaal goede berichten over nachten waarin de kleintjes lekker geslapen hebben.
    Super!

Hier gisterennacht om half negen een BV voeding gedaan en vervolgens kwam C. pas om 4 uur voor de volgende voeding. Dus het 'doorslapen' ligt niet aan het honger hebben 's nachts.
    Nadeel van die nacht was dat ik vanaf 12 uur heb zitten wachten op die voeding. Gevolg was dat ik gisteren helemaal gesloopt was. Gelukkig was Lieve wel een beetje opgeknapt van dit nachtje slaap.
    Dus 's avonds Nutrilon geven om zo de nacht door te slapen doen we ook niet meer.

Vannacht hebben we echt een supernacht gehad. Allemaal bedankt voor het duimen! :D
    Ik ben om acht uur mijn bed ingedoken en ik sliep rond half tien. (gek genoeg kan je als je eindelijk kan slapen ineens niet slapen)
    Lieve heeft C. een afgekolfde BV gegeven en heeft haar om twee uur in bed gelegd. Toen heeft C. doorgeslapen tot vier uur. Ik heb toen een voeding gedaan en haar weer in bed gelegd. Toen om half acht weer een voeding. Even samen in bed getut en er om half negen uit.
    Ik heb me in maanden niet zo goed gevoeld! Niets chaggie van de hormonen (nahja, misschien een beetje;)) Was puur slaapgebrek!

Hier in Enschede begint vandaag Serious Request. De hele stad en omgeving is er druk mee. Erg gezellig allemaal. Heb er helemaal zin in. Als je 's nachts toch wakker bent is dat best leuke tv.
    Misschien dat ik zo even C. in de draagdoek knoop en ga kijken op de Oude markt.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Sorry ik houd het allemaal niet meer bij met jullie!
    Maar ga het toch even proberen, van de laatste pagina's dan... ;)

Lycka, vind je wagen wel mee vallen hoor! En wat een lekker meisje om te zien!

Anoniempje, wij wonen hier aan de rand van ons dorp en men experimenteerd hier dus altijd met vuurwerk, vorig jaar kwam zelfs de EOD omdat er een jongen toch wel zwaar gewond was geraakt dus dat zegt genoeg denk over de knallen hier... Saar slaapt er heerlijk door heen en als ze wakker is reageerd ze er ook niet op. Ik ben dus niet bang voor oud en nieuw.

Pleunie, fijn dat je wat langer hebt kunnen slapen! Hier ook een meisje dat veel kreunt in haar slaap, erna volgt meestal een harde scheet.

Engeltje, hopelijk is Quinten goed gegroeid? Maar houd er wel rekening mee dat ze op het cb groeistatistieken gebruiken van kindjes die flesvoeding krijgen. Op borstvoeding.com kun je je eigen gegevens invullen en die vergelijken met andere kindjes die bv krijgen. Op mijn zoontje zaten ze ook altijd te zeuren met zn gewicht dus ik herken het 'probleem', niets van aan trekken!

Chybou, fijn dat je ook wat langer hebt kunnen slapen! Veel plezier straks!

Shaarr, wat fijn om te lezen dat het eindelijk beter bij jullie gaat! Mag je ook best trots op zijn hoor!

Hier gaat alles zn gangetje, Saar heeft een aardig ritme. 's Middags en 's avonds is ze wat langer wakker. Sinds vrijdag (ze was toen precies 12 weken) draait ze zichzelf van de buik op de rug. Het gaat allemaal zo snel! Vind het best wel jammer dat het zo snel gaat want we weten niet of er ooit een derde komt dus of ik die babytijd nog een keer mee zal maken. De wens is er wel voor een derde hoor maar het is 100% zeker dat ik weer vroegtijdig weeen zal krijgen en de vraag is of ik dat de kinderen aan wil doen. Daarnaast weet ik ook niet wat ze nog meer gaan bezuinigen dus of we een derde kindje financieel ook wel aan kunnen.
    Vrijdag is Saar alweer 3 maanden en krijgt ze haar 2e prikjes, best zielig want die avond gaan mn man en ik naar het theater. Gelukkig komt mn zusje met 2 vriendinnen oppassen en die zijn allemaal geneeskunde studenten, dus mocht ze een vreemde reactie krijgen op de inentingen dan zit Saar wel goed. ;)

8. Maia

Maia Niet meer actief

@lycka: wat een schatje!

@vuurwerk: nee, van de week werd hier flink wat afgestoken maar Tim sliep er doorheen. Fleur niet, die schrok zich rot en was de rest van de avond bang (waren paar flinke klappers)

@chybou: fijn dat je vannacht even hebt kunnen slapen!

@shaar: fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de ka hebt gehad. super hoor!

@cin: mooi dat jullie een beetje een lekker ritme beginnen te krijgen.

nou hier een klein mannetje dat best lekker geslapen heeft, vanochtend heeft manlief de voeding gedaan dus ik mocht 'uitslapen'. verder voel ik me wat gammel, beetje ziekig aan het worden ben ik bang :( Nou en Tim kwam om half 11 voor voeding, gevoed en is zonder problemen weer naar bed gegaan. Gaat echt goed dus hier! eindelijk.

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Chybou: slaap doet je goed dan he?!

Maia fijn dat goed gaat!! Nu kun je ook wat meer genieten!!

Heb een wensballon gekocht, dus J. vraagt wat het is. Dus ik leg uit wat het is en dat je je wens op het kaartje schrijft. Dus ik vraag aan haar wat haar wens zou zijn. Zegt ze: dat ik een baby zusje krijg! ;) lekker wijffie!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.051
    113
    Vrouw
    Maia, fijn te lezen dat het bij jullie nu ook eindelijk goed gaat! Hopelijk wordt je niet ziek!

Jadebo, haha we zien het resultaat over een maand of 9 wel? ;)

Shaar, Saar draait nu echt bewust, als ze wat ziet of wil pakken. Dat zal bij J denk ook wel snel komen dat ze het bewust doet!
    Bij mijn zoontje had ik met 34 weken weeen en nu bij Saar met 23.5 weken, heb meerdere keren in het ziekenhuis gelegen met weeenremmers en longrijpingsspuiten. Mocht gelukkig af en toe wel naar huis op eigen verzoek maar had dan ook volledige bedrust (niet handig met een peuter). Gelukkig heeft alles gewerkt en toen Saar mocht komen zette de weeen weer niet door, ben dus uiteindelijk met 37.3 ingeleid. Maar 2 keer premature weeen is geen toeval meer dus vandaar dat het zeker is dat als ik weer zwanger ben ik weer premature weeen krijg, de vraag is alleen wanneer.

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden, hier vanuit tilburg wil ik jullie allemaal fijne feestdagen wensen en een gelukkig nieuwjaar!! :D

Dat we maar mogen genieten van onze Kindjes!! :D

Xx Kim en Aukje

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Jullie ook hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond nieuwjaar!!
    Geniet maar lekker van je meisje en je mannetje!!

Xxx

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hahaha heb ik idd nog wat te doen ;)! Ach zou het wel leuk vinden, maar nu nog niet! Eerst ff genieten van mijn kleine mannetje en andere 2 kanjers, wie weet over een tijdje.

Heb net ff via een floorplanner de nieuwe indeling gemaakt, zoals ik hem graag wil en met de nieuwe muur.. Het slaapkamer gedeelte zit nu dus nog bij de woonkamer. Maar wou ff delen ;) (woon in flat, vandaar een slaapkamer achter de woonkamer zeg maar)

14. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi nou is toch leuk!!! :D

is die muur teruggeplaats zodat je nu een extra slaapkamer heb?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Kim: jij ook fijne feestdagen alvast! Gaat alles goed met jullie?

@ jadebo: ja zou jij echt nog een vierde erbij willen? 2 lijkt mij echt meer als genoeg, maar voorlopig hou ik het er echt maar bij eentje hoor, na alle ellende van de zwangerschap, bevalling en erna.. Weet niet of ik dat nog allemaal wel een keer mee wil maken. Het hoeft natuurlijk ook niet weer zo te gaan, maar voorlopig wil ik eerst echt gaan genieten. Hoop ook echt dat die tijd van genieten snel gaat komen!

@ cin: nou hij is weer goed gegroeid gelukkig hoor! Had wel net flink gedronken voor het wegen, maar hij is nu 6165 gram en 60 cm! Flinke beer dus!
    Wat voor problemen had je bij het cb dan? Juist te zwaar of juist te licht? Ik zal eens kijken op de site, thnx!

Nou Quinten slaapt niet zoveel vandaag, maar steeds weer 3 kwartier, maar is wel heel vrolijk! Hij heeft af en toe wel iets gehuild en gemopperd, maar dat mag ook wel natuurlijk. Hij heeft z'n pijnhuiltje nog geen een keer gehad vandaag, echt zo fijn!

16. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag.

@kim: jij ook fijne feestdagen! ik hoop dat alles goed gaat!

@jadebo: wow, 4 kindjes! ik hou het lekker bij 2

@engeltje: jij hebt ook een grote jongen :)

nou hier gaat het goed, hij slaapt ook zonder inbakerdoek vandaag heel goed, dus we gaan proberen of het lukt als we hem uitlaten. hij slaapt wel weer luidruchtiger maar hij slaapt wel gewoon. Verder zijn we net even met hem weggeweest, hij gewoon in de MC nou dat ging prima eigenlijk, dus ook dat gaat goed :)

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Engeltje fijn dat hij iig niet zijn pijnhuiltje had... mopperen is idd niet erg!! Hopelijk herstel jij ook goed zodat je echt even flink kunt genieten!

Ja ik zou graag 4 kindjes willen en liefst niet al te lange tijd er tussen. Heb vrij gemakkelijke zwangerschappen gehad met de gewoonlijke kwaaltjes en de bevallingen idem dito... Lijkt me super om er 4 te hebben :)

Kim ja die muur heeft er altijd ingestaan, maar toen ik erin kwam hadden de vorige bewoners hem er al uit gehaald. Nu word er dus een muurtje geplaatst zodat ik een extra slaapkamer heb. Neem die dan zelf omdat de muur niet erg dik wordt.

18. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gaat alles goed! thnx for asking:D
    ze is een tevrede meiske en ligt veel te slapen.
    Eten doet ze ook erg goed. ze zit nu op 150 cc + 5 scheppen nutrilon, dat is dan in totaal iets van 165cc in de fles. maar hier zit ze al 2.5 week op. ze was zo hongerig in het begin! daarom probeer ik haar maar zo lang mogenlijk opdeze voeding te houden. ze was ook goed gegroeit en woog 5 dec 4710gram en 53.8cm! ik ben zeer benieuwd hoe dit 2 januari is. dan krijgt ze ook dr eerste prikjes!!!

Hoe veel eet jullie kindje? en bij welke leeftijd?

Quinten mag idd best een beetje mopperen ;)

@ aantal kindjes... ik ben nu niet aan de pil, omdat onze dochter een medisch wondertje is zegmaar;) ML wil voorlopig nog geen kindjes.! maar ik heb hem gezegt dat ik niet aan de pil ben, en als hij echt nu niet wil, dat hij dan maar een condoom om moet doen! nou dat doet ie niet ;) dus heb hem ook gezegt dat er concerquenties aan KUNNEN zitten!!! en dat weet ie natuurlijk~!

zou het alleen maar enorm fijn vinden stel je voor het lukt ineens toch spontaan.... nooit meer die mmm in! heerlijk!

19. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    @kimmikim.. Wat hebben jullie ervoor moeten doen zwanger te raken? Iets van Iui iCsi of IVF?
    En wil jij wel graag 2e kindje vlug hierna? Omdat het 'risico' toch bestaat. Spontaan zou super zijn, maar durf je dat 'risico' nu al te nemen?

20. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    het risico durf ik zeker te nemen... GRAAG zelfs!
    Wij zijn begonnen zelf zwanger proberen te raken, dat lukte niet. na 93 dagen werd ik voor het eerst ongesteld, en bleef dit vervolgens 6 weken. dit was zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest, gyn, controles enz. toen kwamen ze achter dat ik pcos heb.
    mocht ik met clomid proberen.. 6 rondes geprobeerd lukte niet... toen moest ik aan de hormoonspuiten, en dan zelf vrijen op doktersrecept, lukte niet.. toen iui, lukte niet ... toen ivf 5 pogingen, lukte niet.. toen escape iui omdat er te weinig eitjes voor ivf waren (vond ik dan.. 3) dus zei ik doe maar iui van ML is alles prima....
    en toen bleek ik zwanger te zijn.. al met al heb ik behoorlijk wat behandelingen achter de rug, en ik zou mijzelf dit graag besparen... mocht het lukken... (maargoed ik ga er maar niet vanuit dat het spontaan lukt.. maar mennnn wat zou IK blij zijn als dit wel zo zou zijn!!)
    Financieel zou het wel heel pittig worden....
    maar wij zijn 2 verdieners..en als ik zie dat er mensen zijn die helemaal niets hebben (dit bedoel ik zeker niet kwaad) maar die wel een aantal kinders op kunnen voeden lijkt mij dat wij dat ook wel kunnen... tzal even passen en meten worden... maar ik denk dat het haalbaar moet zijn...

Maar goed, dat is een latere zorg, waar ik nu wel al aan denk..

Deel Deze Pagina