Zo Lycka, jouw dochter is al groot zeg! Maar ze had waarschijnlijk bij haar geboorte al een voorsprong, want mijn dochter woog toen maar 2975 gram. Dus gemiddeld komt mijn kindje ook 250 gram per week aan. Engeltje, wat ontzettend zielig dat je kleintje zoveel pijn heeft. Chybou, ik ben er inmiddels heel erg aan gewend om naast mijn dochter te slapen en ik slaap op zich goed, maar ik lig wel heel stil. Dus ook stijve spieren en een pijnlijke heup afhankelijk van op welke kant ik heb gelegen. Heel herkenbaar dus, jouw verhaal. Maar goed, ik slaap in ieder geval en op een of andere manier word ik wakker van haar vlak voordat ze echt honger heeft. Dus ze hoeft niet eens te huilen voor eten. En daarna slapen we allebei weer lekker verder. Zolang ze om nachtvoeding blijft vragen, vind ik het wel best zo. Ik heb het maar geaccepteerd. Pleuni, wat fijn dat V zo lang heeft geslapen! Dan ben jij nu zeker ook heerlijk uitgerust! Shaarr, nu dus weer te weinig prikkels. Lastig als je iedere keer wat anders te horen krijgt. Maar gelukkig heb je een goed gevoel bij dit gesprek met de ka. Cin, wat knap dat Saar al kom omdraaien. Ik snap dat je twijfelt over een derde, gezien de risico's. Maar geniet eerst maar van Saar nu ze nog zo klein is. Je hoeft nu nog niet te beslissen. En tegen de tijd dat je weer zou kunnen proberen voor een derde te gaan zou je misschien met een gyn kunnen overleggen over de risico's. Maia, beterschap, hoop dat het niet doorzet! Fijn dat het slapen van Tim goed gaat en wat groeit hij lekker zeg! Jadebo, ik vond mijn zwangerschap ook prima te doen, zou dat zo over doen. Het zwanger worden was veel lastiger. De bevalling was niet prettig omdat ie zo lang duurde maar ach dat was een moment opname. Maar die eerste weken voor zo'n kleintje zorgen heb ik echt zwaar onderschat. Borstvoeding geven was ook echt niet zo makkelijk als ik dacht omdat ik in het begin een te sterke toeschietreflex had en veel last van lekkende borsten. En ik heb het gevoel dat ik sinds haar geboorte niet meer fatsoenlijk heb geslapen. Ik heb dan ook groot respect voor alle vrouwen die dit vaker dan één keer doen. En jij wil voor nummer vier gaan, nou ik maak een diepe buiging voor je hoor! Ik zou misschien nog wel een tweede willen, maar moet er echt nog even goed over na denken voordat we dat weer gaan proberen. Ik ga niet meer terug de mmm in, als het bij één kindje blijft dan kan ik daar mee leven. De kans dat het spontaan nog een keer lukt is klein. De artsen hebben ons niet voor niets ICSI aanbevolen. Maar goed, het is één keer gelukt dus het zou best nog een keer kunnen. Kimmiikim, ik heb nu al zo vaak gezien dat mensen die voor IVF in aanmerking kwamen alsnog spontaan zwanger zijn geworden (waaronder ikzelf). Hopelijk is dat jou ook gegund! Vuurwerk: nog niet zo heel veel knallen hier in de straat, maar die paar die we hebben gehad heeft ze geen last van gehad. Aveline sliep gisteren na de prikken heel veel, alleen was ze de hele tijd aan het gillen in haar slaap, dat klonk echt zo zielig. Ze was echt niet zichzelf en helemaal duf. Ook maar zes voedingen gegeven in plaats van de gebruikelijke 7 of 8. Vandaag was ze weer erg wakker en voelt ze zich weer prima. Nu ligt ze weer even in de kinderwagen te slapen en niet op mijn schoot, dus dat gaat goed!
@ aislyn: zielig dat ze zo aan t gillen was in haar slaap, die prikjes zijn ook gewoon echt niet leuk! @ Kim: fijn dat t zo goed gaat met je meisje! Hoop voor je dat je nog een keer spontaan zwanger mag worden. Kan me zeker voorstellen dat je geen ac wilt gaan gebruiken, na zo'n lange weg voor dit mooie wondertje! Hoop echt dat t met Quinten zo blijft gaan zoals het nu gaat. Hij ligt nu heerlijk te tukken in z'n bedje al ruim een uur. En denk dat hij voorlopig nog wel lekker doortukt! We hebben vandaag een 4 generatie foto met hem gemaakt, zo leuk! En zo overduidelijk dat ze met z'n vieren familie zijn!
@Cin: Fijn om je weer even voorbij te zien komen! Handig zulke oppas! @Maia: Hopelijk wordt je niet echt ziek. Sterkte. @Kim: Voor jullie precies hetzelfde. Ook hele fijne feestdagen en een heel vruchtbaar 2013! @Jadebo: Ziet er leuk uit hoor die nieuwe indeling. @Engeltje: Fijn dat Q. vrolijk is. Dan mag hij best een wakker dagje hebben. @Aislyn: Ik wordt, als C. naast me in bed ligt, ook wakker voordat C. echt honger heeft. Ze hoeft dan ook niet te huilen. Ik wordt regelmatig wakker omdat C. zelf weer heeft aangehapt. Ik ben blij dat ik over dit onderwerp ben begonnen. Het is fijn dat meiden dit herkennen en hetzelfde 'probleem' hebben. Tweede/volgend kindje: Wij hebben van onze laatste ICSI behandeling nog 12 cryo's (zijn ingevroren embryo's) in de vriezer liggen. Nu is de kans dat zo'n cryo een zwangerschap oplevert (als hij na het ontdooien weer doordeelt) is ongeveer 10%. Wij hopen heel erg dat één van deze eskimootjes ooit een broertje of zusje voor C. mag worden. Moeders waarvan de kindjes bij hen in bed liggen: Hoe liggen jullie met je kindje in bed? C. heeft weken op een aankleedkussen tussen ons in gelegen. Als ik met haar naast me in slaap val lig ik op mijn zij en dan C. het haar hoofdje ter hoogte van mijn borst. Halverwege de nacht schuif ik haar dan naar de andere kant. Hier is SR2012 nu echt begonnen. Hardstikke leuk om je stad zo te zien. Ik ben vanmiddag met C. in de Maxi cosi en zelf in de rolstoel, zonder hulp, even langs het glazehuis geweest. Dit was voor het eerst sinds de kinderwagen is omgevallen. Ik gebruik nu de MC. Tip van een collega. Als de wagen nu om zou vallen kan C. niet uit de MC vallen omdat ze helemaal ingesnoerd ligt. Ook is de MC heel stevig en gemaakt om klappen om te vallen. Nu hoop ik natuurlijk dat het nóóit meer gebeurd, maar als het gebeurd ben ik voorbereid.
Poeh er is veel geschreven!! @ kinderen: wij zouden beide graag nog meer kindjes willen. Ik 4, manlief 3. Maar niets is vanzelfsprekend dus we zien wel. Aangezien ik snel zwanger was van L en de miskraam daarvoor ook ben ik vandaag ac gaan halen. Een pil die je door Moet slikken, ideaal! En speciaal voor mensen die borstvoeding geven Dus voorlopig nog geen tweede maar gaan over een jaartje of anderhalf wel weer proberen. @ slapen, bij ons ligt ze tussen ons in (wel op mijn matras want ml heeft z'n ruimte nodig) na de voeding schuif ik haar een stuk omhoog omdat ik bang ben dat ik de deken over haar hoofd trek en ik niet zonder deken kan omdat ik t snel koud heb. Dus har hoofd ligt +/- 20 cm hoger dan de mijne. Ze ligt in een zijslaper en kan dus niet zelf wegrollen. Als ze t koud heeft heeft ze een slaapzak aan, anders heeft ze de deken tot op haar buikje (bij ons is t namelijk erg warm op de kamer)ook ik word wakker van haar smak geluidjes dus ze huilt in bed (bijna) nooit. Dan schuif ik r naar beneden (borsthoogte) en erna weer omhoog Ik kan op een kant beide borsten voeden dus draai snachts niet. Wel wissel ik per dag omdat ik dat voor haar hoofdje beter vind. Hier verder een super dag gehad. Eerst naar de ha voor ac en echo voor L. Morgen even een afspraak maken om deze in te plannen. Daarna bij schoonzus ontbeten en L aangekleed, we hadden ons namelijk verslapen en had haar met piama en al ingepakt Daarna hebben we heerlijk geshopt geluncht en weer geshopt. Boodschappen gedaan en heeft zij voor ons gekookt. Ik opgeruimd en ml heeft L verzorgd. Na het eten filmpje gekeken eb nu ben ik op! L was heel lief vandaag en heeft voornamelijk geslapen. Tussen 19-21 wel wat huilerig en hangerig geweest. Morgen reageer ik even weer op iedereen, ben nu uitgeput
@Shaarr: C. krijgt nog geen pyjama aan. Vind ze idd niet 'chill' C. vind aankleden echt niet leuk, dus ik doe dat liever niet twee keer op een dag. Wat je terecht zegt, ze heeft toch makkelijke kleding aan. En vies wordt ze ook nog niet C. slaapt in een slaapzakje. Ik doe haar in de slaapzak geen broekje en sokken aan. Soms moet ik haar wel omkleden. Dat doe ik als ze een vestje aan heeft met een capuchon. Die vind ik om in te slapen een beetje eng en niet lekker liggen.
Hier wel al en tijdje een piama aan. L Lijkt het niet erg te vinden (brabbelt lekker op het aankleedkussen) en t hoort inmiddels bij het "naar bed gaan" en "opstaan" ritueel. Ik doe het niet bij ieder slaapje hoor alleen voor de nacht.
Ze heeft wel ook gewoon nog lekker zittende kleding aan hoor overdag, alleen zijn deze wel een stuk dikker en Warner. En ze ligt snachts toch onder een deken en dan is haar dat te warm.
Chybou: B ligt naast me op bed en meestal met zijn hoofdje ter hoogte van mijn borst of schouder. Hij gaat ook zoeken als hij dan wakker wordt haha. Verder lig ik wel onder het dekbed maar hij niet. Heb stukje naar beneden geslagen en aan de andere kant van B ligt voedingskussen... voor geval hij besluit te rollen. Nog een kindje: tis idd niet vanzelfsprekend... maar als het nog 'mag' gebeuren zou ik graag een vierde willen. Pyama'tje: hier wel, na het badje, pyama aan, knuffelen, voeden en lekker slapen (meestal na een mopper/huiluurtje) En 's ochtends kleed ik hem vaak ook aan voordat ik de kids wegbreng: dan is het wakker worden, knuffelen, verschonen/aankleden, medicijntjes/vitamines, in de box (soms nog ff voeden). Hier heeft B het gister wederom super gedaan, heeft overdag steeds in de wieg geslapen, gisteravond vond hij het genoeg en wou hij niet meer in de wieg. Lekker bij mama, geen probleem ! Ben blij dat hij overdag nu iig wat meer slaapt (even afkloppen!!), voor hem ook beter en ik kom ook weer wat meer aan dingen toe. Want zo'n nieuwe indeling is leuk, gaat werkelijkheid worden maar daarvoor moet wel opgeruimd worden, dus ben veel aan het weggooien en voelt goed !
goedemorgen. Hier een brakke nacht want meneer heeft door de prikjes maandag en gisteren overdag best veel geslapen dus hij vond vannacht dat hij wel wakker kon zijn. Kwam dus 2x, half 2 en 5 uur Ga m vandaag dus overdag wat meer wakker proberen te houden.
@ shaar: kan goed door de prikjes komen hoor! En hier vanaf dat we uit t ziekenhuis gekomen zijn al een pyjamaatje aan snachts. Zou niet weten waarom t niet chill zou zijn? Hij gaat in bad en of ik hem dan een pyjama aan doe of kleertjes, hij merkt daar geen verschil in in ieder geval Verder ook een slaapzakje aan. Op de dag doe ik ook z'n broekje en sokjes uit, maar krijgt hij geen pyjama aan, wel een slaapzak. @ maia: jammer dat t vannacht niet zo goed is gegaan, hopelijk de komende nacht weer beter. @ jadebo: fijn dat jouw kereltje t zo goed heeft gedaan in z'n wiegje! En dan geeft t zeker niet als ie savonds lekker bij z'n mama wil liggen toch? Hier kwam Quinten vannacht om 2.30 en net in 7.39 weer. Niks te klagen dus, al was de vorige nacht wel relaxter omdat hij toen later kwam, maar je kan niet alles hebben he? Ben allang blij dat ik z'n pijnhuiltje nog steeds niet heb gehoord! Alleen die medicijnen.... Bah wat vind hij dat toch vies! Hij slikt ook lang niet alles door! Gelukkig maar dat een klein beetje al helpt! Nou ik ga nog ff proberen te tukken, m'n kereltje ligt ook weer lekker!
Ik heb alweer een nacht geslapen! @Shaarr: Vind 'chill' een leuk woord. En C. ving het aankleden absoluut 'niet chill'. Luiertje verschonen is geen probleem. Altijd lekker babbelen op het aankleedkussen. Maar aankleden... DRAMA! Wat betreft het drinken... Ik heb gelezen dat baby'tjes van reflexmatig drinken over gaan op bewust drinken. Dan kan het zijn dat ze even wat minder goed / moeilijker drinken. Misschien is dat het? @Maia: Balen, brakke nacht! Nog steeds niet helemaal lekker, of gaat het inmiddels beter? @Jadebo: Fijn dat B wat meer slaapt. En bedankt voor je uitleg. Vind je het zo boven de deken niet een beetje koud? Ik lig ook met mijn bovenlijf 'dekenloos' als C. naast me ligt en vind dat best een beetje fris. @Engeltje: Geen pijnhuiltje, gelukkig! Hopen dat het zo blijft. C. slaapt al weer. Ik had eerder moeten mopperen dat ik te moe ben
Chybou: ik heb dekbed over me zij/rug liggen en vanaf mijn borst naar beneden. B. ligt er met zijn beentjes onder verder niet. Dus zeg maar soort v vorm in dekbed. Fijn dat je wat hebt kunnen slapen! Engeltje: zeker niet erg!! Vind wel fijn, overdag in wiegje en 's avonds en 's nachts nog lekker veilig bij mama Fijn dat de medicatie helpt, B vind de meds ook ontzettend vies, en moet 2x per dag... Hij laat ook uit zijn mondje lopen vaak. Shaar: kan idd door prikjes komen nog, of miss wat Chybou al zei. Nou hier meisje naar school gebracht, B gevoed en ligt in bed, keukenkastje uitgesopt (huh?! haha), afwas gedaan, wasmachine draait... nu even tijd voor een kopje thee
@ shaar zo had ik het ook niet opgevat hoor Zielig dat ze misschien even van slag is van de prikjes. Als t dat is geweest zal het snel overgaan! @ jadebo fijn dat b zo goed heeft geslapen! Lekker hoor! Succes vandaag met opruimen! Ben er zelf niet zo fan van maar als ik eenmaal bezig ben is t wel lekker @ maia, minder dat ie twee keer kwam vannacht. Hier ook gister veel geslapen en ook vannacht 2x gekomen. Herkende t pas nadat jij t schreef. Thanks dus. Ik ga vandaag ook lekker meer net r spelen. @ engeltje fijn dat hij vannacht geen pijn had. Heb je nog even lekker kunnen slapen vanochtend? @chybou vanaf wanneer komt dat met dat bewust gaan drinken? L heeft namelijk sinds twee dagen dat ze eerst heel boos en heel gek met r hoofd doet als ik r de borst aanbied, en na een dikke minuut pas aanhapt. Soms verslikt ze zich san eerst nog eens. Wat betreft slapen, probeer haar eens wat hoger te leggen zodat je zelf onder de deken kan, of zoals jadebo doet. Bloot is veel te koud! @jadebo, wow lekker bezig. Al behoorlijk veel gedaan, dat krijg ik nog niet eens in een hele dag gedaan hoe doe je dat? Hier ook een gebroken nacht. Om 1.00/5.00/7.00 en om 10.00 weer. Gelukkig sliep ze wel steeds weer erna en ik ook. Maar gisteren heeft ze bijna de hele dag in de bak geslapen en dus ook minder vaak gedronken dus Mosschien had ze iets in te halen.. @ kolven voor voorraad. Ik vind dit best lastig. Dit omdat ik niet iedere ochtend op t zelfde moment tijd en handen vrij heb om te kolven. Smiddags en savonds is mn opbrengts erg weinig En snachts ben ik te moe. Dus het zijn steeds maar kleine beetjes hoe doen jullie dit? Ik heb vrijdagavond kerstfeest van m'n werk dus moet wel een paar voedingen hebben
Goeiemorgen! Jullie gaan snel! @ Maia minder dat je zo'n gebroken nacht hebt gehad! @ Ukkie, misschien steeds na de voeding kolven? Misschien komt er nog wat uit? En anders tussen een voeding door kolven? Je kan ook een pak poeder halen en dat geven Heb je het probleem helemaal niet! @ Jedabo, zo dat is al aardig wat gedaan op de vroege ochtend!! @ Kleding, bij mij heeft ze alleen maar rompertjes aan. Verder niks. Dit komt omdat ze toch ingebakerd zit en met kleren aan is het veel te warm voor haar. Tijdens de voeding wikkel ik haar in een lekkere badcape @ Aantal kids, manlief zou nu graag al voor een volgende gaan hihi, maar ik wil toch echt eerst een onbezorgde kwaalloze zomer beleven haha. Mij lijkt 4 kids ook wel wat... Staan jullie wel eens met je beeb voor de spiegel? Bij mij gaat ze dan echt van oor tot oor glunderen naar me. Echt zo'n grijns die weer heeeel anders is dan die op het aankleedkussen. Op het aanlkeedkussen is het ook altijd lachebekken Nou gister was het echt bizar! Ze kwam om 22.30 toen om 05.30 en toen om 11. En vandaag om 23.30, 5.20 en 09.15 dus ook nog wel te overzien. Het valt me wel op dat ze ineens echt veeel meer drinkt! Vannacht gewoon een fles van 180 ml! Ik heb ook bijna altijd te weinig BV. Dus ik leg haar eerst aan en geef daarna nog de fles. Wat me opvalt is dat ze er veel gelukkiger uitziet als ze bij mij drinkt dan als ze uit de fles drinkt. Gek he!
@ sammie na iedere voeding kan ik inderdaad eens proberen. Tussen de voedingen door is geen optie. Madam wil zelf bepalen wanneer ze stopt stop ik eerder dan wordt ze boos (hoezo eigen willetje)
@ Sammie: Quinten heeft inderdaad ook een hele andere veel intensere blik in z'n ogen als hij bij mij drinkt ipv uit t flesje. Had t er toevallig gister met mijn man nog over! Quinten vind de spiegel hier nog niet zo interessant maar oh wat smelt ik toch iedere keer weer als ie naar me kijkt met z'n mooie lach. De laatste tijd waren die lachjes ook heel zeldzaam, maar des te meer ik er van genoot natuurlijk! @ ukkie: ik kolf altijd savonds ivm zijn probiotica die erdoorheen moet, deze drinkt hij gelijk op. Rond 23.00 kolf ik mijn beide borsten leeg voor de nacht, dat is vaak zo'n 180/200 cc waarvan hij snachts ongeveer 140 drinkt uit t flesje. ( die geeft Nick meestal ) ' s ochtends hoor ik hem meestal een half uur van tevoren voor hij echt wakker wordt en dan kolf ik vast m'n ene borst ( voor de helft leeg ivm blokvoeden ) en als hij dan echt wakker is dan drinkt hij m'n andere borst helaas leeg. De rest van de dag drinkt hij gewoon lekker aan de borst en kolf ik niet. @ jadebo: geef jij ook z'n medicijnen uit t spuitje of met een lepeltje? Heb t al een beetje gemengd met bv, maar dat vond hij nog niet lekker. Vrees dus dat t gewoon echt ff doorzetten is. @ chybou: oh wat heerlijk dat je weer goed hebt geslapen! Doe je nu ook iets anders voor de nacht of dat niet? @ shaar: het is ook allemaal per kind verschillend inderdaad, maar ook wat je ze vanaf het begin af aan aanleert. Ik vond het een belangrijk onderdeel van het slaapritueel savonds, net als het badje en de massage. Vanaf het begin af aan gaat het denk ik mede hierdoor ook best goed! Had net nog ff lekker tot 10.15 geslapen en toen bracht m'n man mij lekker ontbijt op bed voor hij wegging naar z'n werk. Quinten werd toen ook wakker, heeft toen 2 uur geslapen! Heb hem toen lekker aangekleed en op m'n bed laten spelen zodat ik ff kon ontbijten en daarna heeft hij nog ff beneden met de babygym gespeeld en om 11.00 heb ik hem gevoed. Hierna ff geknuffeld en verder laten uitbuiken in de wipstoel. Nu net werd hij t zat dus pakte hem ff op te knuffelen maar nu slaapt ie! Denk dat ik hem maar ff zonder slaapzak weg ga leggen, het is niet anders!
@ Aantal kindjes, ik wil er 2 of 3. Wil er steeds zo'n 2 - 2,5 jaar tussen hebben . @ Aislyn, wat zielig dat ze zo moest gillen. @ Engeltje, hoop dat het goed blijft gaan met Quinten. @ Chybou, leuk SR! 2 jaar terug was het hier in Eindhoven, ben ik ook 2x gaan kijken. Fijn dat je alwwer een nacht geslapen hebt! @ Ukkie, wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad! @ Shaarr, ik doe V alleen een pyjama aan als hij overdag een keer een spijkerbroekje oid heeft aangehad (om te showen hoe stoer hij wel niet is ). Normaal gesproken heeft hij ook gewoon makkelijke pakjes aan waar hij ook in slaapt. Ik vind dat steeds omkleden ook niet echt nodig. Hij vindt iets over zijn hoofd aandoen ook niet echt prettig. Als hij straks gaat kruipen etc is het een ander verhaal. Hier gaat hij om de dag in bad ook ivm droge huid. Misschien is je ijzer te laag, dat je daardoor wat moe bent? @ Jadebo, fijn dat het beter gaat! @ Maia, ai brakke nacht is niet leuk. @ Sammie, V negeert de spiegel, kan nog geen lachje van af . Heb het wel al paar keer geprobeerd. Nou hier ging vannacht wat minder. Hij lag iets voor 0.00 in bed en sliep pas rond 2 uur - half 3. Ik dus ook. Toen om 7 uur werd ik wakker van zijn gehuil, dus snel fles gemaakt en daarna weer in bed. Hij werd toen rond half 12 weer wakker. Vanmiddag ga ik hem showen op mijn werk . Er is vandaag een halfjaarlijks overleg dus zijn al mijn collega's er (werken in de buitendienst, dus vaak is er maar 1/3 op kantoor). En dat zijn 30 kerels en 3 vrouwen ofzo. Dus ben echt benieuwd hoe dat gaat haha. Vl hefet nu een week vakantie, dus kunnen we de zorg wat meer splitsen. Kan ik 's nachts misschien eens een keertje blijven liggen of tijdens de eerste ochtend voeding .
@engeltje, je kolft dis savonds twee keer? Hoeveel tijd zot er dan tussen en doe je beide borsten twee keer? En hoe weet je of je een borst half leeg kolft? M'n huisarts zei dat ze het kon voelen hoe slap ze zijn maar die van mij zijn altijd redelijk slap Ik ga het vanavond ook eens proberen. Denk alleen niet dat ml snachts de fles wil geven bewaar jij ook iets van de gekolfde melk? Alleen die van de ochtend dan denk ik he? Poeh net weer een poging tot slapen in de wieg gedaan. Na 25 minuten heb ik t opgegeven en heb ik r gehaald. Helemaal overstuur dus heeft net een paar slokjes gedronken om rustig te worden en nu slaapt ze op m'n arm Maar weer proberen denk ik he? Alleen slaapt ze nu wel al dus mocht ze blijven liggen zal ze wel in paniek raken als ze wakker wordt.. Wieg me luck!
@ Ukkie: ik doe aan blokvoeden, dus ik kolf om 18.30 1 borst af en dan om ongeveer 23.00 de andere borst en omdat we dan de nacht in gaan kolf ik ook mn andere borst nog goed leeg. mn volle borst zit meestal tussen de 120/150 cc in, dit geven we snachts. En mn andere borst zit meestak rond de 60/80 cc in, deze zet ik in de koelkast. De volgende ochtend laat ik hem ongeveer tussen 7.30 en 8.30 de borst die ik t laatst heb gehad leegdrinken en check ik nog ff na met kolfen of hij leeg is. Mn andere borst kolf ik nog tot ik mn bakje van de avond ervoor tot 150 heb aangevuld en dit gaat de vriezer in. Mn borst is dan niet helemaal leeg. wordt vervolgd...
@ukkie: hier is het soms ook lastig met naar bed brengen, zodra hij gaat huilen weet ik al dat het niet gaat werken en haal ik hem er gewoon weer uit. Neem hem bij me en probeer het een kwartiertje later weer. Dan lukt het vaak wel. Bizar maar vooruit. @shaar: groot gelijk dat je even naar de ha gaat. @avondritueel: hebben we nog niet echt. de laatste avonden is hij wel veel wakker, maar heeft ook dat hij gewoon nog veel slaapt. komt vanzelf wel. hier: met mij gaat het redelijk, rugpijn is zo goed als weg (jeeej), wel lichte keelpijn maar ach... heb vanochtend met de juf afgesproken dat Tim 2 januari voor de eerste keer komt wennen. Gelukkig komt hij bij Fleur op de groep dus ik weet waar hij terecht komt maar toch is het vreemd.