wow shaar! ik had dat wijf echt een dreun verkocht en mn kind uit haar handen gegrist hoor!! dat je je zo kon inhouden! respect
Jeetje Shaar!! Ik had haar echt uit haar handen gehaald hoor... waar denkt dat ************************ wijf wel niet waar ze mee bezig is zeg!! Zelfs mijn ouders zouden dat nooit doen! Ik walg echt van zulke mensen blehhh!! Hier vanmiddag knakworstjes in bladerdeeg gemaakt voor J. Ze had vananvond kerstdiner op school, erg leuk allemaal! Morgen nog 1 dagje school en dan heeft ze kerstvakantie. Ze vond het super spannend en was er helemaal hyper van. Gelukkig was duidelijk op het schoolplein dat niet alleen mijn meisje er last van had. Nu beide kids in bed, B ligt ff in de box te keuvelen en gaat zometeen in bad... moet ff wachten want hij wou rond 7 uur eten... haha en dan ook lekker me bedje in. Morgenmiddag ff naar prenatal de babydoos halen en ff neuzen in de sale
@ jadebo: wat leuk kerstdiner! Ohhh kan me echt nog niet voorstellen dat die tijd straks ook voor ons aanbreekt hoor! Kwam toevallig nog een juf tegen van mijn oude basisschool vandaag. Die vond t ook helemaal leuk om te zien dat ik (al) een kindje had. Ze vond t ook helemaal leuk om te horen dat ik straks die kleine daar ook weer op school wil doen. @ shaar: echt niet normaal zeg! Snap niet waar ze het lef vandaan halen! Geloof dat ik ook echt mn kind gelijk terug had gegrist hoor! @ Maia: oeh spannend hoor, Tim alweer bijna wennen! Het scheelt wel dat je ze kent, maar toch! En fijn dat t met je rug weer wat beter gaat, wel balen van je keel! Hier morgen weer fysio, gaat vast weer heel veel pijn doen, want t is nu al prut. @ ukkie nog ff : Denk dat als je een hele nacht niet hebt hoeven voeden/kolfen dat je borsten dan wel vol aanvoelen hoor! Hier wel in ieder geval! Heb trouwens weer een paar fotootjes in mn album gezet voor degenen die het leuk vinden
@ maia spannend een wendagje. Ik hen vrijdag een gesprek en hoor dan wanneer ze mag proefdraaien. Wel eng maar ook leuk. Stiekem kijk ik er best naar uit om te gaan werken maar haal haar daarna ook met alle plezier weer op! @ shaar wtf?!? Ik had r iets anders verteld!! Knap dat je je hebt in kunnen houden! @jadebo spannend kerstdiner voor de kids. Ik keek er vroeger altijd baar uit super leuk! @ engeltje ja na een hele nacht denk ik zeker wel alleen Zoé ik haar nog niet door slapen en ik heb ook nog niet genoeg als ik savonds kolf denk ik Hier vanavond in huilen uitgebarsten. Het gaat heel goed met L als we niet thuis zijn. Dus of in mc of kinderwagen lopend of in de auto. Of als ik haar thuis op de arm heb. Dus vanmiddag een ontiegelijk eind gewandeld, met als gevolg ontzettend zere benen en rug. Thuis gekomen aan t koken begonnen, met een schreeuwende L. Anderhalf uur aan een stuk gehuild,kreeg d'r ook niet meer stil. Het koken schoot zo niet op en laat ik ook nog de geraspte kaas vallen, hele keuken onder. Halverwege kom ik erachter dat ik geen bladerdeeg heb dus hub naar de winkel gewandeld. Pff was ze even stil in de wagen. Binnen kwartier terug in huis weer schreeuwen. M'n quiche stond inmiddels in de oven maar kreeg d'r niet meer stil. Ml kwam thuis en t eerste wat ik zei was; pak jij r alsjeblieft ff ik kan niet meer. Hij zag t aan me en ik barste in huilen uit... Hij heeft r gepakt, wat drinken voor me ingeschonken en me naar bed gestuurd. Half uurtje kunnen slapen, heerlijk, en daarna L gevoed. Toen heeft ie tafel gedekt wijntje ingeschonken en L weer gepakt zodat ik ff kon eten. Pfff ik ben zo moe. 7 weken al niet langer dan 4uur achter elkaar geslapen breekt je wel op. Hij bood aan om morgenavond ook de nacht te doen wanneer ik terug kom van t kerstdiner. Ik heb nog genoeg melk in de vriezer dus misschien doe ik dat wel, maar ja op zolder hoor ik r ook huilen. Nou ja we zullen wel zien. Heb in ieder geval wel zin in t diner.
@ ukkie: oh ik snap zo hoe je je voelt meis! Lief dat je man de voedingen snachts even over wilt nemen. Ik ben ook wel wakker als mn man hem voedt, maar dat je gewoon kan blijven liggen scheelt echt al zoveel en je valt veel eerder weer in slaap, dus gewoon lekker zo doen hoor meis, dikke knuffel voor jou het is echt niet makkelijk he!
@ ukkie, dikke knuf voor jou! miss is ze nu zo uitgeput van het huilen dat ze een lange nacht maakt @ werken, ik heb er dus echt geeen zin in! moet er echt niet aan denken gewoon. maar ja, anders komen we niet rond.. maar officieel is a.s zondag mn verlof afgelopen maar ik ga dus 2 januari weer beginnen. poe dus nog 7 dagen vrij inclusief feestdagen.. al die stres die s dan weer gaat beleven, slaapjes die onderbroken moeten worden om haar naar de gastouder te brengen. nee daar heb ik echt geen zin in. het gaat nu net ff lekker hier.
@Jadebo: Heb je tijd over of zo? Keukenkastjes uitsoppen... tsss... @Ukkie: Dat bewust drinken is als ze tegen de drie maanden zijn. @Engeltje: We hebben de nacht weer verdeeld. Kolf voordat ik ga slapen mijn borsten leeg. Dan heb ik precies een voeding. Dit hadden we afgesproken om te gaan doen en ineens komt C. om de vier uur en 's nachts om de 5 a 6 uur. Het mooiste is, ze wil ineens wel in haar wiegje slapen. Q. heeft een goede dag gehad, of niet? @Pleuni: Was het leuk op je werk? @Maia: Fijn dat de rugpijn bijna weg is. Kan je niet gebruiken met zo'n kleintje. @Shaarr: Ik zou ook zo'n beetje uit mijn vel gesprongen zijn! Wat een rare vrouw. Wat betreft je moeder, ik zou gewoon eerlijk zijn. 'Mam, ze is moe en dan zit ze het liefste even bij haar mama.' Of 'Mam, ik weet dat je J. heel lief vind en graag even gezellig met haar wil doen, maar ze is moe en dan is dit een beetje te druk voor haar.' Of 'Mam, ik vind het zo leuk dat je zo gek op J. bent, maar broerlief wil ook even met zijn nichtje knuffelen.' Of 'Mam, ik vind het super lief dat je J. zo leuk vind, maar probeer soms een beetje naar mij te luisteren, ik ben haar mama.' @Ukkie: Herkenbaar hoor meid! Soms ben je gewoon even op. Dan vind je je kindje super lief, leuk en schattig, maar zou je willen dat ze gewoon even gaat slapen en jou je ding laat doen (zoals slapen! ) Het wordt beter! Echt! C. is nu 12 weken en 'hangt' steeds iets minder aan me... Overdag dan... Ik heb trouwens voor die plakmomenten een draagdoek. Heb ik mijn handen vrij en ze kan toch lekker dicht bij me zijn. Misschien een tip: (ik heb er lang over gedaan om het te doen, het was een idee van Lieve, uiteindelijk toen ik zo verschrikkelijk moe was toch gedaan) Als ML een paar uur voor L gaat zorgen ga naar bed en doe oordopjes in. Ze is veilig bij je partner, als er wat is kan hij je wakker maken en jij kan slapen. Want dat is écht even belangrijk. Een paar uurtjes slaap later ziet de wereld er ineens een stuk mooier uit. C. gaat vrijdag wennen op het KDV (denk dat het wennen meer voor ons is ). Gek idee! Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. Tot nu toe hebben alleen mijn schoonouders een uurtje opgepast. Verder zijn Lieve of ik altijd bij Camille. Dus de mama's hebben vrijdag van 9 tot 12 de handen vrij.
Goedemorgen Chybou: ik tijd over? Hoe dan met 3 kindjes hahah! Was toevallig even rust in huis, J op school, D voor de tv en B in bed... dus dacht moet nu tijd nuttig gebruiken. Normaal ben ik helemaal niet zo opruimerig/poetserig en nu... maar toch wel erg lekker als het allemaal klaar is! En wat goed dat C in de wieg slaapt! Enne sterkte vrijdag!! Denk idd dat jullie het moeilijker zullen hebben dan C! Kerstdiner: ja was erg leuk! Meisje stuiterde ook heel de middag door huis van de spanning haha. D heeft vanmiddag kerstlunch op de psz, ook erg leuk! Hij 'snapt' het allemaal nog niet echt dus die stuiterd ook niet, gelukkig! Engeltje: ik geef B medicatie via spuitje, en vlak voor een voeding zodat die vieze smaak weggespoeld word... Maar makkelijk is het niet, vind zo zielig, maar het helpt wel, gelukkig! Geef ook geen nutriton meer en ook dit lijkt goed te gaan, hij spuugt nog wel maar lang niet zoveel als in het begin, erg fijn! Shaar: echt sommige mensen... heb er zo'n hekel aan! Vooral ongevraagd met handen in de wagen enzo blehh!! Wat je moeder betreft wat ontzettend irritant zeg! Vooral heel vervelend voor J want die is meteen weer uit d'r ritme! Is ze wel lekker gaan slapen? Merk het hier ook aan B hoor, als hij moe wordt en even rustig bij me ligt omdat hij niet kan slapen moet je hem ook met rust laten, anders heb ik een zeer gefrustreerd huilend kind. Helpt het niet als je er wat van zegT? En wat zegt je mannetje erover? Ukkie sterkte meis! Hopelijk went het snel om ook thuis te zijn, je kunt moeilijk hele dagen over straat slenteren of altijd maar naar andere toe gaan. Slaap is miss idd even nodig, zo kun je het ook weer wat beter aan! Hier een redelijke nacht gehad, had wel koud brrrr!! B gisteravond nog lekker in bad gedaan, wat genoot hij ervan heerlijk!! Hij lacht echt heel vaak nu, zo lief!! Daarna lekker op bed gaan liggen met hem, waar hij nog ff lekker met mama heeft gebrabbelt, daarna geknuffelt en vervolgens viel hij lekker in slaap. Hij slaapt nu ook nog, lekker ventje! Merk dat ik ook wat meer energie krijg, nu hij overdag gewoon lekker tukt al mis ik hem wel en moet ik er soms echt even aan wennen dat ik me handen vrij heb!Maar komt goed!! Edit: Engeltje leuke foto's en poster!! En idd die 4 generatie foto, je kunt het zeker zien, leuk hoor!! Nieuwe foto's zie album
goedemorgen! hier weer een brakke nacht gehad (ondanks dat Jan vannacht de voedingen deed, ik word toch wakker). Hij kwam weer 2x terwijl hij gisteren echt voldoende gedronken heeft, snap er niks van waarom dat nou opeens is. Toen hij om 5 uur kwam hebben we dat nog wel kunnen rekken met een speen tot 6 uur maar dat ook met moeite. Gisteren overdag ging ook al niet geweldig, wilde niet slapen, veel huilen enzovoorts. hopen op vandaag een betere dag @shaar: nou ja zeg... ik ben niet zo vriendelijk hoor, ben al niet altijd erg vriendelijk als ze in de wagen kijken (hangt er vanaf wie en hoe ) maar ze zouden het niet moeten flikken mijn kind zomaar uit mijn armen te trekken. En wat betreft je moeder, tja, ik ben dan misschien heel bot maar ik zou het gewoon zeggen. Ik had het bij Fleur met mijn vader, die kwam de eerste periode constant aan de deur, wilde haar vasthouden en helemaal prima. En dat is wel een beetje lastig bij hem (autistisch) maar ook toen in het belang van mezelf en Fleur toch gewoon gezegd dat hij welkom is maar niet meer elke dag enz. @ukkie: och meis, ik herken helemaal hoe je je voelt. dikke knuffel voor je @werken: aan de ene kant heb ik er geen zin in, maar aan de andere kant, na al het gedoe heb ik absoluut geen leuke kraamperiode gehad en al dat thuiszitten (durf nog steeds amper de deur uit met hem) begint me op te breken, dus ik kan niet wachten tot ik uit de situatie hier thuis kan. @chybou: spannend vrijdag al wennen! En goed dat ze in het wiegje sliep! manlief en Tim liggen nu nog even te slapen, man is doodop soms zou het erg prettig zijn als er gewoon een uitknop op zit, die je 's avonds in kunt drukken en dat ze 's ochtends ergens ver na 7 weer aangaan. Fleur ook om 6 uur al wakker, heb dat kunnen rekken tot half 8 maar toen moest ze echt wel uit bed *gaap* En vanavond is manlief de hort op met zijn werk dus ga ik voor het eerst in m'n eentje het spitsuur aanpakken kijken hoe het gaat, ene kind voeden, andere eten en naar bed enz..
@ chybou, Ah lekker in t eigen wiegje! Super hoor @ shaar lastig van je moeder. Makkelijke oplossing zou zijn om get. Gewoon ge zeggen hoe je je erbij voelt naar weet uit ervaring dat dit heeeeel lastig is.. Maar voor haar misschien wel beter @ jadebo nogmaals echt knap hoor hoe je het allemaal regelt! Wij krijgen het met z'n tweeën en een baby nog niet eens lekker op de rit ( en ik wil er ook 4,dat gaat wat worden) @maia he bah weer een gebroken nacht. En raar dat z'n ritme ineens verandert. Hij doet t natuurlijk biet expres maar fijn is anders.. Spannend vanavond alleen, maar t gaat vast goed! Succes in ieder geval. Hier ook weer een brakke nacht. 2.30 en 5.00 uur waarvan ze om 2.30 zichzelf ook nog eens had onder gepoept. Ml zou de luier doen na de voeding en heeft dit ook gedaan. Op r moment dat hij d'r terug legt begint ze weer te poepen dus ik wacht een seconde of hij op staat maar slaapt alweer. Dus ik spring op maar was al te laat.. alles zat weer onder. Ben er inmiddels in getraind on d'r snel schoon te maken en om te kleden maar leuk is anders. Straks naar het cb voor de prikjes. Zie er best tegenop maar het zal toch moeten. Vooral de rest van de dag, hoop dat ze er niet al te van slag van is.
goeiemorgen! jammer van alle brakke nachtjes bij jullie! hopelijk kunnen jullie zo nog ff bijslapen.. chybou wat fijn dat het nu ineens zo goed gaat!! hier was madammeke pas om 7.30!! wakker! en we hadden haar om 23.30 uit bed gehaald omdat de vorige voeding om 18.15 was geweest.. pff hopelijk zet dit zo door hihi. ik vind het wel prima nu ligt ze weer te pitten. ik denk dat ze wel snel weer wakker is want ze heeft zo'n lange slaap gemaakt...
@ Sammie: oh wat heerlijk zeg zo'n goede nacht!! @ chybou: zal je altijd zien dat t dan zo goed gaat he! Maar toch fijn zo'n lekkere nacht en wow in haar eigen wiegje, wat goed zeg!! @ jadebo: thnx meis! Ik ga jouw foto's zo ook ff bekijken! Hier ook een hele brakke nacht gehad. Wilden hem rond 00.00 een keer wakker maken in de hoop dat hij dan lekker ff door zou slapen erna, maar hij kondigde zichzelf al aan om 23.45, dus dat was fijn! Helaas was hij hierna om 2 uur wakker, om 3 uur, om half 4 en toen om half 5 heb ik hem maar gevoed. Hierna was het half 6, 6 uur, 7 uur, en daarna 9 uur en toen heb ik hem weer gevoed. Pfff we zijn gesloopt! Zo nog ff proberen te tukken als hij ook weer gaat en anders vanmiddag want dan is m'n moeder er. Quinten heeft net toch een grote ontdekking gedaan joh! Naast dat hij handjes heeft die bewegen heeft hij ook voetjes! Mega interessant om naar te kijken en te bewegen! Echt wat een ontdekking hihi ( ja Tuurlijk bewoog hij z'n beentjes wel, maar had ie niet zo in de gaten nog haha )
Zo ben weer een beetje bijgelezen. Ik heb geen tijd meer om te forummen nu ik m'n nieuwe kinderwagen heb haha @Chybou, wat goed dat ze in haar wiegje wil slapen! Spannend dat er al kindjes gaan wennen op het KDV. Ik baal er zo van dat ik Sofie pas vanaf 1 jaar kan brengen. Ik vind het heerlijk om voor haar te zorgen, maar een inkomen zou ook wel fijn zijn. @Ukkie, hier ook enorme spuitluiers tot in haar nek. Gelukkig niet 's nachts. Maar wel balen dat je er toch nog uit moest. Kun je overdag wat bij slapen? Succes met de prikjes straks. @Sammie, wat een heerlijke nacht! Hier vannacht ook weer 2 voedingen, om 01:15 en 05:30. Toen was zoonlief ook wakker. Mijn man is met hem voor de TV gaan zitten en heeft hem naar het KDV gebracht zodat ik nog even kon liggen. En S. wordt nu pas weer wakker.
Maia vervelend dat Tim uit zijn ritme is HOpelijk heb je snel ritme weer terug! Engeltje ook al zo'n beroerde nacht, bah! Hopelijk kun je nog ff wat bij slapen en gaat het snel weer beter!! Lycka fijn dat je kinderwagen je zo goed bevalt!! Heerlijk wandelen Sammie heerlijk zeg, zo'n goede nacht!! Hier vanochtend J naar school gebracht, thuis wasmachine aangezet... B gevoed en net op bed gelegd. Het lijkt allemaal 'makkelijker' te gaan nu we meer een ritme hebben, niet kwa tijd maar wel kwa bezigheid zeg maar: box - voeden- knuffelen/omhoog houden - naar bed bij moe signalen (soms nog ff box als hij te wakker is). En 's avonds lekker badje en dan voeden, knuffelen en slapen bij mama
@ jedabo wat heerlijk voor jullie!! hopelijk blijft het zo goed gaan!! op de derde dag schijnen ze wel een terugval te kunnen hebben hihi dan weet je het vast @ lycka, o heerlijk lekker veel wandelen!!
Even snel... Hier ook een brakke nacht. Wat hebben veel meiden een slechte nacht gehad! C had buikpijn. Sneu! Zit de hele ochtend al met haar op schoot. Als ik heb goed ruik is het probleem nu opgelost. Maar ze slaapt net... Ga mezelf maar eens proberen aan te kleden.
@ukkie: succes met de prikjes straks! @jedabo: fijn dat het goed gaat! ik ben er nu ook weer opnieuw mee begonnen want door die prikjes is z'n hele ritme weer in de war. @chybou: balen van je nacht. Hopelijk is het 'probleem' nu inderdaad opgelost en gaat het vandaag weer beter. @kerst: mijn moeder belde er net over dus wij gaan 1e kerstdag daarheen. 2e kerstdag zijn we gewoon thuis, mijn schoonouders willen het niet vieren ivm hun gezondheid en we hadden sowieso geen zin om allebei de dagen weg te zijn dus die kwam mooi uit. 2e kerstdag gaan we in elk geval met Fleur gourmetten.
Nou de prikjes vielen reuze mee. (Misschien komt het drama nog..en is dit stilte voor de storm) ze huilde alleen op t moment van zetten eb daarna weer rustig. Heb wel ff m'n probleem op tafel gelegd dat ze moeilijk thuis zichzelf bezig kan houden of in slaap kan krijgen. En dat ze overdag om de 2uur komt en savonds soms ieder uur. Ze vroeg of ik ziek was geweest of iets anders raar. Ja ik ben twee dagen niet lekker geweest en heb twee dagen niet mogen eten ivm darmonderzoek. Waarschijnlijk had ik doe dagen wat minder voeding waardoor ze wat minder binnen kreeg en dus vaker ging drinken. In combinatie met dat ikzelf 6kg extra ben afgevallen had ze die dagen dus honger (oh wat sneu als ik t weer typ) dus haar drinkritme is van 3-4 uur naar 2 uur gegaan.. Dit moeten we dis weer terug zien te krijgen want ze is een "luie" drinker geworden. En dit kunnen mijn borsten niet meer aan. (Krijgen niet genoeg tijd om Bij te vullen zegmaar. Dus komende week gaan we beginnen om dit te veranderen. Gelukkig heeft manlief vrij want ze moet bijgevoed worden uit de fles uit de vriezer. Daarnaast gaan we het "in bed slapen" ook oefenen. Dit lukt nu niet omdat ze steeds kleine beetjes drinkt en dis snel honger heeft. Verder weegt ze nu 4100 gr en is 53.7 cm. Een kleintje maar dat zijn wij beide ook maar groeit niet slecht. We gaan zaterdag pas beginnen met oefenen want dan zijn de prikjes uitgewerkt en is ml thuis. Ben blij dat we een "oplossing" hebben gevonden want ieder uur à twee uur voeden en gebroken nachten begonnen me wel op te breken. Moest dan ook bijna huilen op t cb. Ik reageer straks even op iedereen,ik moet even L verschonen.
fijn dat jullie met het cb een oplossing hebben gevonden en ik hoop dat het snel werkt ukkie! jullie kunnen in elk geval ergens mee aan de slag.