Oktober 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Kerst, mijn ouders zijn vanaf kerstavond hier. Ze blijven een weekje. En mijn schoonouders komen eerste kerstdag. Hier wordt kerst voornamelijk de 24e gevierd, maar dan moeten we mijn ouders van het vliegveld halen, dus een uitgebreid kerstdiner en kadootjes uitpakken onder de boom zit er dan niet in. Dat begrepen mijn schoonouders niet, maar dat is hun probleem.

@Ukkie, het klinkt wel logisch dat er te weinig melk is. Hopelijk helpt het met extra melk. Sofie komt overdag ook om de 2 uur. Op zich niet erg, maar ik kom nergens aan toe.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poeh nou thuis gekomen heeft ze na de voeding goed geslapen. En zelfs boven in t ledikant. Wel 2x speentje moeten geven maar prima.
    Ook leek ze nog wat honger dus nog wat melk in flesje gegeven na 2uur klein beetje water op advies van cb want ze had wat verhoging. Tien weer geslapen en daarna gevoed. Half uurtje geslapen en tien was t drama. 2 poepluiers en niet stil te krijgen. Weer temp 37.7 dus ik wilde d'r zetpil geven. Nou die duwde ze er zo hard uit dat er weer een lading spuitpoep kwam die de muur/schommelstoel en vloer heeft gehaald ;) zo zielig!! En gewoon zo overstuur...
    Daarna nog 1x zetpil geprobeerd en weer gepoept,maar hier was ik op voorbereid, op de flinke straal plas niet ;)

Alles is inmiddels weer schoon en ligt ze alleen in de luier op m'n borst en is ze net in slaap gevallen.

Maar ben al blij dat ze al met al anderhalf uur boven heeft gelegen. Onder is opgeruimd en t eten is al klaar. De rest van de middag mag ze lekker bij me blijven liggen

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Lycka vind jij het niet vermoeiend dan om de twee uur? En groeid Sofie goed qua gewicht? Dit was namelijk een teken dat L misschien niet genoeg binnen krijgt en daarom zo vaak komt ivm honger.

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ ukkie,
    arme jij en arme beeb!
    hopelijk knapt ze snel weer op!! enne ze vind het vast niet erg om lekker bij je te liggen ;)

@ shaar, heb jij nooit dat je echt geen zin hebt om je beeb weer te moeten inbakeren en in bed te leggen als ze moe is? 'vroeger' sliep ze heel vaak op mij, maar nu we dat rust en regelmaat doen is dat er niet meer bij. en dat vind ik toch wel erg jammer..

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Sorry geen tijd gehad om te forummen. Lees straks alles bij..
    Hier gaat het nog steeds niet. Wel bij de kinderarts geweest inmiddels.. Wat denk je, lacht en doet hij alsof er niks aan de hand is.. Arts denkt aan een huilbaby... Tja dat geloof ik niet maar goed. We moeten nu een slaapplan doen en volgende week belt de KA weer. Slaapplan probeerden we al steeds maar helpt echt niet. Hij slaapt soms prima hoor maar kan zo opeens gillend wakker worden. En dan ligt hij het liefst bij mij..

Johannesbroodpitmeel leek niet te helpen. Dus dan is het geen Reflux zegt de KA..

@Ukkie Hoe gaat dat oefenen dan bij jullie?

@Kerst 1 dag bij mijn familie en 1 bij die van mijn vriend. Zie er nu al tegenop want natuurlijk wil de kleine dan niet slapen...

Hier trouwens ook overdag om de 2 uur voeden hoor..

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @Ukkie Wat sneu zeg!! En voor jou ook, vast een rotzooitje moet dat geweest zijn..

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ bailey
    jammer dat dat hun conclusie is!! hopelijk gaat het snel beter!

@ kerst, we gaan kerstavond naar mijn ouders, en daar blijven we lekker slapen, dan kunnen we tenminste alcohol nuttigen hihi, en eerste kerstdag gaan we naar mn s ouders. ook daar blijve we slapen. tenzij het niet gaat, of als ze vervelend gaan doen. dan ben ik zo vertrokken.

8. Maia

Maia Niet meer actief

@ukkie: agossie, arme L. hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

@baileyy: hier ook een kindje dat toen we bij de ka waren rustig was en lachte, maar ze zagen wel hoe erg het was toen we hem moesten laten drinken. Hopelijk komen jullie erachter wat het is.

hier wel een redelijk dagje, vanmiddag moest ik hem wakker maken omdat het tijd was voor zijn fles, maar hij was eigenlijk nog moe, gevoed en weer in slaap gevallen, toen zijn we naar de winkels geweest en hij ligt sindsdien nog steeds in de mc te slapen. Ik verwacht hem tussen 6 en half 7 weer.

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @bailey, ik Moet gaan voeden op tijd. Dus 3uur ertussen. Als het goed is moeten mijn borsten dan vol genoeg zijn om vervolgens weer 3uuur ertussen te laten. Maar nu heb ik daar nog niet genoeg melk voor. Dus als zich na 1,5 uur meldt moet ik d'r wat afgekolfde melk geven die ik nu al op voorraad heb. Had ik die voorraad niet had ik even kv moeten gebruiken tot dat ze die drie uur er tussen kan laten en zich goed vol drinkt ipv steeds kleine beetjes.

Ik weet natuurlijk niet of t helpt maar t is zeker t proberen waard

10. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Ukkie, hier vanmiddag ook poep op de vloer. Gelukkig net de muur gemist. Moet wel de commode een beetje uit elkaar schroeven om alles goed schoon te krijgen haha.
    Sofie groeit hartstikke goed, dus ze krijgt echt wel genoeg. Ze wil gewoon lekker drinken als ze wakker is. Hier is de vraag meer hoe we haar langer kunnen laten slapen. Maar vanmiddag heeft ze ineens 3 uur in de kinderwagen geslapen. We hadden de oudste opgehaald van het KDV en bij thuiskomst sliep ze nog. Heb haar lekker laten liggen, ook al stond ze in de berging :p Ik heb haar uiteindelijk 4 uur na de laatste voeding wakker moeten maken :$

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ lycka Ohh jij ook al vliegende poep :D kunnen er maar beter om lachen! Langer laten slapen was ook Eem van mijn vragen maar dat komt dus volgens cb door honger gevoel ;)
    Om drie uur heb ik gevoed met borstcompressie en heb r zojuist naar wakker gemaakt voor de voeding!!! Hoppa 4,5 uur ertussen!
    Maar dat komt door de prikjes denk ik, ze ziet een beetje stoned uit Hihi. Maar wel goed voor m'n borsten,die zijn nu lekker vol!
    Ze drinkt nu ook goed dus we wachten rustig af. Misschien slaapt ze vannacht wel per ongeluk door!! :) ik ga er maar niet van uit..

12. Maia

Maia Niet meer actief

@shaarr: taarten maken is een heel leuke hobby :) jummie

@ukkie: hopelijk is het lange slapen van net niet alleen van de prikjes!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff kort:

@ baileyy: meis hier werd dat dus ook geroepen op de hap zondag. Tsja tis gewoon een huilbaby. Nou vind dat zo makkelijk gezegd! Ook Quinten was op dat moment gewoon vrolijk aan het lachen, niks aan het handje op het eerste gezicht. Maar ze zien alleen een momentopname. Jij ziet je kindje de hele dag dus ze moeten op jouw verhaal afgaan. Jhbpm hielp hier trouwens ook niet, werd juist alleen maar erger. Het wil dan echt niet zeggen dat t geen reflux is. Pff ik kan soms zo boos op artsen worden zoals je al merkt! Je komt toch niet voor niets bij een arts? Ben blij dat mn ha me wel serieus nam. Zij gaf ook aan dat t cb ook heel veel kan betekenen voor huilbaby's en echt onderzoeken wat de oorzaak ervan is.
    Hier is t gewoon overduidelijk pijn geweest, want heb nu een heel ander kind nu hij zantac krijgt. Hoop dat jij er ook uitkomt met je ukkie meis, blijf je gevoel volgen hoor!

Hier zit ik flink te balen! Weet dat je rond een maand of drie een bv dip kan hebben, maar mijn dip is wel heel erg vandaag. Misschien heeft t ook te maken met mn oververmoeidheid ofzo, maar uit mn linkerborst komt gewoon zo goed als niks! Vanmorgen ging ik kolfen en toen kwam er maar 10 cc uit en nu vanavond precies hetzelfde. Mn andere borst komt wel 100 cc uit, maar dat is niet genoeg voor mn ukkie en aangezien ik aan blokvoeden doe zal ik straks vast ook niet genoeg in mn rechterborst hebben.... Iemand tips??
    Hoop echt zo dat dit niet t einde van de bv gaat betekenen!

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @engeltje: laat je mannetje even alleen bij je drinken, leg hem lekker tegen je aan en laat hem zo vaak en veel drinken als hij wil. Kolf even niet en bied beide borsten aan. Zo gaat hij je borsten opnieuw 'inregelen'.
    Trouwens, hij haald er meer uit dan jij met een kolf.
    Ben je al ongi geweest? Gaf bij mij ook twee dagen een dip (en nu weer, maar ik moet het weer worden)
    Ohw ja, als je gekolfde voeding nodig hebt haal dat uit de vriezer.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ chybou: thnx voor je tips meis! Moet alleen wel 1 voeding geven die gekolfd is ivm de probiotica, dan kolf ik alleen die af en ff niet meer voor de nacht dan maar ofzo?
    Ben nog niet ongesteld geweest en voel ook nog geen krampen ofzo, maar misschien dat dat er dan toch aankomt nu...

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ engeltje, hopelijk werkt het!!

@ chybou, bedankt voor het advies, ik heb ook te weinig dus ga dat ook maar proberen ;)

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @Ukkie Klinkt goed die aanpak! Ik hoop voor je dat het gaat lukken!!

@Shaarr Lekker joh taarten maken!! Maar dat je daar tijd voor hebt. Ik ben echt teveel met die kleine bezig volgens mij. En als hij 's avonds slaapt ben ik ook gesloopt.

@engeltje Frustrerend is dat hè. Ik kom er echt niet voor de lol!! En nu doen zij gewoon alsof het een huilbaby is en that's it.. Want zoveel procent van de baby's mankeren eigenlijk niks die met deze klachten komen. Dat zei ze nog... Dus hoe we er nu achter moeten komen.. Geen idee.

@Engeltje wat balen die bv dip!! Is vast een dip joh en heus niet nu al het einde.. Goed warme thee drinken.
    Borst goed warm maken voor het kolven/voeding. Veel heel veel aanleggen en Quinten krijgt er altijd meer uit dan de kolf hè!
    Of misschien de borstvoedingsthee van Weleda proberen?
    De tip van Shaarr heb ik ook al eens gehoord!

18. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @engeltje: zou hem een dagje zo hij wil aanleggen en (als het nodig is) alleen kolven voor de voedingen die hij nodig heeft (niet voor de vriezer) Moet de probiotica in een hele voeding? Want je zou ook het ook in een beetje voeding kunnen aanbieden en voor de rest hem aan de borst laten.
    Baby's hebben een andere techniek dan een kolf. Vandaar dat het zo goed werkt.

Trouwens een dip hoeft niet... Het kan ook zijn dat hij meer uit je borst drinkt. Daar merk je niets van, behalve als je kolft :)

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje het betekent zeker niet einde hoor! Q haalt meer uit je borst dan de kolf. Gewoon vaak aanleggen dan komt het weer goed! Rond 3 maanden komt er ook weer regeldagje dagje aan... Knuff

Hier ook als ongi moet worden oid wat minder, lijkt... Maar faam komt B. Vaker dus is zo weer opgelost :)

Hier gistermiddag ff naar prenatal geweest en naar babydump. Shirtje eerste kerst en.mama's stoere bink gescoord :). Daarna weer kids opgehaald en op tijd naar.bed gedaan. Zelf ook op tijd erin gegaan en rond 9 uur inslaap gevallen met b. Werd om half 12 wakker voor voeding en net om half 3... Ga nu nog maar ff proberen te slapen... Al ben ik nu wakker...

Shaarr knuffel meis!

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hier ook op dit moment minder voeding. C. Wil de hele nacht om de twee uur drinken.
    Dus weer een kort nachtje. Allebei wakker.
    Jammer, ging zo lekker van de week.
    Heb op de hele dag met veel pijn en moeite 150cc opgespaard voor een voeding voor het KDV. Meestal is het geen enkel probleem om twee extra voedingen op een dag af te kolven. Dan kunnen we de nacht verdelen...
    Pffff... Jammer dat we betijds op moeten voor de wendag.
    Jadebo: herkenbaar dus, hormonen en minder voeding. Ik moet binnen morgen en maandag ongesteld worden. Hoop dat ik het snel ben en dat de voeding weer begint te lopen.

Deel Deze Pagina